Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Pomoc doraźna / Odp: Problem z trasą linia61 pospieszny.
« dnia: 19 Stycznia 2025, 20:46:01 »
Wiele tras na L61 jest popsuta. Nie ustawiają się poprawnie rozjazdy, nie wygaszają się niektóre semafory, pociągi AI się nie aktywują/nie reagują na semafory. Ostatnio z każdym nowym wydaniem coraz więcej się psuje.

2
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 15 Stycznia 2025, 15:15:55 »
A propos pantografów czy jest możliwość zrobienia poprawnej logiki ich wyboru w nowoczesnych pojazdach, gdzie to komputer decyduje o ich kontroli, czy to trochę przerasta Maszynowy kod?
Chodzi mi głównie o te programatory co są w Eurosprinterach, Vectronach etc. gdzie przy ręcznym wyborze komputer sam decyduje kiedy opuścić drugi pantograf by nie doszło do zaniku napięcia oraz jest opcja "auto" gdzie sam podnosi tylny pantograf w zależności która kabina jest obsadzona.

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 12 Stycznia 2025, 15:12:47 »
Mały problem w 31WE-027 oraz 028 z oknami, które się renderują nad pierwszymi drzwiami. Występuje to w obu członach.

4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 16:11:50 »
Działa, chociaż mam wrażenie jakby teraz obraz mocniej ścinał w kabinach z ekranami pythonowymi pomimo dużej ilości klatek. Jest to przynajmniej bardziej widoczne i odczuwalne obecnie. Jakby co, to wcześniej nie używałem sztuczek na vsync, więc oba EXE działają na tych samych ustawieniach.

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 15:44:18 »
EXE R8 przestaje odpowiadać zaraz po załadowaniu, zaś z włączoną pauzą na start - zaraz po odpauzowaniu. Testowane na różnych pojazdach (Traxxy, Dragony, 07, Impulsy).

6
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 17:43:07 »
Dałoby się zrobić jeszcze to, by programatory nie działały automatycznie? Chodzi głównie o to, że po ustawieniu świateł w np. kabinie A to stan się przenosi sam po przejściu do kabiny B oraz automatycznie gasi końcówki/światło manewrowe gdy podpinamy się do wagonów. Najbardziej irytujące jest to podczas manewrów w 6Dg. Niektóre pojazdy mają przycisk do włączania końcówek, bez konieczności przechodzenia do drugiej kabiny, gdzie w innych trzeba po prostu się przejść i tam ustawić.

Tutaj ktoś musi mnie poprawić, ale widziałem że w EZTach (chyba Impulsy) po załączeniu baterii ale bez aktywacji kabiny z obu stron świecą się końcówki.

Dodatkowo w Traxxach oświetlenie włącza się tym samym przyciskiem co podświetlenie przyrządów. Tylko przy potencjalnej implementacji trzeba by było automatyczne przyciemnianie ekranów przenieść na dedykowany przycisk.

7
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 21:43:06 »
To już jakaś ingerencja w renderer by była chyba i ustawianie im pólprzeźroczystości.

Ja myślałem nad dorobieniem tekstury lampki, która by wyglądała na przyciemnioną i przycisk by podmieniał teksturę czy coś w ten deseń.

Nie można tej lampki nazwac jako jakis battery_off i podpisac pod i-battery w mmd?

Nie chcę skłamać, ale chyba wtedy w ogóle nie działała, bo ma gasnąć po załączeniu WS.

8
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 21:09:50 »
Odnośnie sekwencji po aktywacji kabiny nie wiem co tam ma być - nie wiem co tam się dzieje itd. Mógłbyś to bardziej objaśnić?

Tzn. widziałem na kanale Pitkowa Kolej w Elfie 2 po aktywacji kabiny wszystkie lampki kabiny migały dla testu. Stąd o tym wspomniałem, jeżeli gdzieś także coś podobnego występuje.

W EN71KM też jest tam lampka od wentylatorów, która świeci się przy wyłączonej baterii i też była mowa, że wina EXE.

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, czy dałoby się zrobić opcję przyciemniania lampek?

Wpisanie Articulated jako sprzęg nr 2 w pierwszym członie i jako sprzęg nr 1 w drugim członie powodowało, że ciężko było ruszyć, a przy 10 km/h człony nagle się zatrzymywały albo nakładały się jeden na drugi (nie pamiętam). Co ciekawe bipy mają wpisane to samo wpisane w fiz i jakoś one działają.
Ale bip jest mało, tam powiedzmy przy 2 czterosekcyjnych masz 6 sprzęgów sztywnych. Przy platformach to już mocno rośnie ilość sztywnych sprzęgów.

Zrobiłem test z 15stoma dwuczłonowymi Bipami i nie szło ruszyć, więc problem też tam występuje.

9
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 19:30:25 »
Jak dobrze zrozumiałem to mają się odtwarzać różne pliki dźwiękowe? Nie lepiej byłoby robić to przez equalizer, poziomy głośności i dodatkowe efekty w EXE? Dałoby to większą swobodę w ich użyciu, niż dorabiać X wersji danego pliku. Jedynie dźwięki wewnętrzne i zewnętrzne mogłyby być innymi plikami z wiadomych przyczyn.

Z dźwięków to mi się jeszcze przypomniało, że mamy teraz rozdzielony czuwak i SHP w Traxxopodobnych ale nie mają zrobionych funkcjonalnych dźwięków dla SHP.

Co do pierdołek, to może zaimplementować test lampek albo jakieś sekwencje po aktywacji kabiny/załączeniu baterii w nowych sprzętach, jeżeli takie są.

10
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 17:52:57 »
Jeżeli chodzi o nagłe zatrzymanie, to tak się dzieje praktycznie ze wszystkim. Tutaj przykład gdy zaczniemy ciągnąć ile się da gdy ostatnie wagony jeszcze nie wyluzowały.



To jest błąd globalny i w wątku angielskim użytkownik Farmadupe chyba znalazł w czym tkwi problem. Dodatkowo na 100% tego nie było ileś tam wersji temu, bo udawało mi się rozerwać składy a nawet je wykolejać przez takie akcje. Teraz jest to nie wykonalne.

11
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 00:34:48 »
Dźwięki to nie taka mała pierdoła. Prawie wszystkie kabiny mają otwierane okna więc to też jest rzecz, która wpływa na dźwięki i nomen omen wypadało także to jakoś zaimplementować.

Nie wiem czy to trochę nie offtop, ale się zapytam: na angielskim forum jest stary temat z błędem w fizyce. Czy było to sprawdzane od tamtego czasu?

12
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 04 Stycznia 2025, 22:50:32 »
Materiał promocyjny Regiovanów Kozlam z ciekawymi, jak dla mnie, ujęciami z ich produkcji.


13
Mimo że tory płaskie to po scenerii jakoś tego tak nie czuć w przeciwieństwie do innych scenerii. Z takich małych pierdół to jest żaglówka na rzece co przepływa pod mostami które są za nisko i żagle przenikają przez nie.

14
Pomoc doraźna / Odp: Kontrolki w siodemkach i nie tylko.
« dnia: 13 Grudnia 2024, 19:25:29 »
Odpalasz Maszynę na Galicyjskim EXE?

15
Symulator / Odp: Zapytanie o scenerie
« dnia: 06 Grudnia 2024, 15:35:22 »
Jeszcze na oryginalnym Całkowie różne scenariusze mają pewne urozmaicenia.

16
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 22 Listopada 2024, 18:49:54 »
Nazwisko jak nazwisko, przecież takie istnieje.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 22:27:54 »
Bo obecnie tak wygląda pisanie tych "poprawek" w przepisach. Przecież podobnie wygląda to w ruchu drogowym, bełkot goni bełkot.

18
"Nie znaleziono żadnych wyników" no to fajno...

19
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak otworzyć e3d w blenderze?
« dnia: 28 Września 2024, 22:13:29 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31907.0.html

Niektórzy zgłaszają problemy na najnowszej wersji Blendera, u mnie działa na 4.0 jakby co.

20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 19 Września 2024, 19:07:28 »
Bo trzeba je spiąć d... tyłami. Tylko tak da się je ukrotnić.

21
Tabor / Odp: Usuwanie pociągów AI
« dnia: 17 Września 2024, 21:35:35 »
Ilość pociągów obciąża głównie procesor z tego co zauważyłem. Nie ważne czy są w zasięgu renderowania czy nie. To widać na odświeżonym Drawinowie od rana, gdzie tego jest tak dużo, że starszy sprzęt się krztusi i żadne zmiany graficzne tego nie poprawią i jedyną opcją jest usunąć te ozdobniki. Stąd też jest możliwość pobrania Drawinowa w wersji lite z już zredukowaną ilością ozdobnego taboru. Wyjątkiem oczywiście są przypadki, gdzie w jednym momencie może być setki wagonów i lokomotyw (zwłaszcza z nowymi modelami, które mają często absurdalne ilości trójkątów na dalekich LODach).

Jak chcemy usunąć zbędny tabor to można zedytować plik scn (pamiętamy o zrobieniu kopii zapasowej!). Jak wyżej wspomniano, przeważnie nowe scenerie mają dopisek co jest dekoracją, co jest potrzebne etc.

22
Bocznica / Odp: kolomna
« dnia: 07 Września 2024, 20:15:27 »
Kolego, to test dodatków a nie pobieralnia nowości. Wszystko jest wyjaśnione w wątku. Jak trudności sprawia przeczytanie kilku postów, to wątpię byś testowanie wykonał prawidłowo.

23
Pomoc doraźna / Odp: Nie mogę załadować pliku z modelem do blendera
« dnia: 06 Września 2024, 00:33:52 »
Na 4.0.1 skrypt też jeszcze działa, import jak i eksport (przynajmniej przy prostych modelach).

24
Bieżące Symulatorowe / Odp: Scenerie realistyczne
« dnia: 03 Września 2024, 20:41:12 »
Działa (chyba, jeszcze, dawno nie jeździłem) no i chyba było coś kiedyś do pobrania na otoczenie?

25
Bieżące Symulatorowe / Odp: Scenerie realistyczne
« dnia: 03 Września 2024, 20:32:53 »
Na upartego można powiedzieć że jest jeszcze Manewrowo.

26
Pomoc doraźna / Odp: Podnoszenie pantografów na EU45 | ES64F4
« dnia: 29 Sierpnia 2024, 13:43:54 »
Pytanie było o działanie tego w Maszynie i opcja AUTO jest po prostu jako wybór drugiego pantografu.

27
Symulator / Odp: Renderowanie VBO
« dnia: 26 Sierpnia 2024, 15:23:17 »
Teoretycznie VBO może polepszyć wydajność. To jest specyficzna opcja, więc najlepiej to ją włączyć i zobaczyć czy zaszły jakieś zmiany.

Co do usuwania nieużywanych tekstur, to najlepiej jej nie włączać, bo jest zepsuta w Maszynie. Na długich trasach po jakimś czasie możemy zaobserwować czarne obiekty, bo funkcja tylko potrafi usuwać tekstury, ale nie załaduje ich z powrotem. Najgorzej jest gdy usunie nam tekstury kabiny, np. jak na długim postoju będziemy sobie oglądać scenerię z kamery zewnętrznej.

28
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 19:07:26 »
Na drugiej stronie znajduje się poprawka i łatwo ją nawet znaleźć bo dosłownie co 5 postów ktoś o to pyta :)

@robert357 już o tym myślałem. Wyjdzie patch, to zreorganizuję wątek. Pierwszy post zostanie kopiuj-wklej. A pod nim post z linkami do poprawek i listą znanych błędów (żeby po 5 razy tego samego nie zgłaszali użytkownicy).

Nie prościej edytować po prostu pierwszy post i tam umieścić na końcu listę poprawek z linkami do nich? Administracja i moderacja chyba ma możliwość edycji każdych wiadomości, więc każdy z góry mógłby to aktualizować.

29
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 14:54:41 »
Poprawka na to została wrzucona w tym wątku.

Proponuję takie poprawki wrzucać do pierwszego postu!

30
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 29 Lipca 2024, 23:59:35 »
Podświetlenie pulpitu w EN76-035 ma wypieczone nieistniejące elementy na lewym ekranie tj. przycisk/lampka czy klip gdzie sam element ekranu pozostaje niepodświetlony. Dodatkowo kabina B się nie ładuje.


Strony: [1] 2 3 ... 7