Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 15 Stycznia 2025, 15:15:55 »
A propos pantografów czy jest możliwość zrobienia poprawnej logiki ich wyboru w nowoczesnych pojazdach, gdzie to komputer decyduje o ich kontroli, czy to trochę przerasta Maszynowy kod?
Chodzi mi głównie o te programatory co są w Eurosprinterach, Vectronach etc. gdzie przy ręcznym wyborze komputer sam decyduje kiedy opuścić drugi pantograf by nie doszło do zaniku napięcia oraz jest opcja "auto" gdzie sam podnosi tylny pantograf w zależności która kabina jest obsadzona.

2
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 12 Stycznia 2025, 15:12:47 »
Mały problem w 31WE-027 oraz 028 z oknami, które się renderują nad pierwszymi drzwiami. Występuje to w obu członach.

3
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 16:11:50 »
Działa, chociaż mam wrażenie jakby teraz obraz mocniej ścinał w kabinach z ekranami pythonowymi pomimo dużej ilości klatek. Jest to przynajmniej bardziej widoczne i odczuwalne obecnie. Jakby co, to wcześniej nie używałem sztuczek na vsync, więc oba EXE działają na tych samych ustawieniach.

4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 15:44:18 »
EXE R8 przestaje odpowiadać zaraz po załadowaniu, zaś z włączoną pauzą na start - zaraz po odpauzowaniu. Testowane na różnych pojazdach (Traxxy, Dragony, 07, Impulsy).

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 17:43:07 »
Dałoby się zrobić jeszcze to, by programatory nie działały automatycznie? Chodzi głównie o to, że po ustawieniu świateł w np. kabinie A to stan się przenosi sam po przejściu do kabiny B oraz automatycznie gasi końcówki/światło manewrowe gdy podpinamy się do wagonów. Najbardziej irytujące jest to podczas manewrów w 6Dg. Niektóre pojazdy mają przycisk do włączania końcówek, bez konieczności przechodzenia do drugiej kabiny, gdzie w innych trzeba po prostu się przejść i tam ustawić.

Tutaj ktoś musi mnie poprawić, ale widziałem że w EZTach (chyba Impulsy) po załączeniu baterii ale bez aktywacji kabiny z obu stron świecą się końcówki.

Dodatkowo w Traxxach oświetlenie włącza się tym samym przyciskiem co podświetlenie przyrządów. Tylko przy potencjalnej implementacji trzeba by było automatyczne przyciemnianie ekranów przenieść na dedykowany przycisk.

6
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 21:43:06 »
To już jakaś ingerencja w renderer by była chyba i ustawianie im pólprzeźroczystości.

Ja myślałem nad dorobieniem tekstury lampki, która by wyglądała na przyciemnioną i przycisk by podmieniał teksturę czy coś w ten deseń.

Nie można tej lampki nazwac jako jakis battery_off i podpisac pod i-battery w mmd?

Nie chcę skłamać, ale chyba wtedy w ogóle nie działała, bo ma gasnąć po załączeniu WS.

7
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 21:09:50 »
Odnośnie sekwencji po aktywacji kabiny nie wiem co tam ma być - nie wiem co tam się dzieje itd. Mógłbyś to bardziej objaśnić?

Tzn. widziałem na kanale Pitkowa Kolej w Elfie 2 po aktywacji kabiny wszystkie lampki kabiny migały dla testu. Stąd o tym wspomniałem, jeżeli gdzieś także coś podobnego występuje.

W EN71KM też jest tam lampka od wentylatorów, która świeci się przy wyłączonej baterii i też była mowa, że wina EXE.

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, czy dałoby się zrobić opcję przyciemniania lampek?

Wpisanie Articulated jako sprzęg nr 2 w pierwszym członie i jako sprzęg nr 1 w drugim członie powodowało, że ciężko było ruszyć, a przy 10 km/h człony nagle się zatrzymywały albo nakładały się jeden na drugi (nie pamiętam). Co ciekawe bipy mają wpisane to samo wpisane w fiz i jakoś one działają.
Ale bip jest mało, tam powiedzmy przy 2 czterosekcyjnych masz 6 sprzęgów sztywnych. Przy platformach to już mocno rośnie ilość sztywnych sprzęgów.

Zrobiłem test z 15stoma dwuczłonowymi Bipami i nie szło ruszyć, więc problem też tam występuje.

8
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 19:30:25 »
Jak dobrze zrozumiałem to mają się odtwarzać różne pliki dźwiękowe? Nie lepiej byłoby robić to przez equalizer, poziomy głośności i dodatkowe efekty w EXE? Dałoby to większą swobodę w ich użyciu, niż dorabiać X wersji danego pliku. Jedynie dźwięki wewnętrzne i zewnętrzne mogłyby być innymi plikami z wiadomych przyczyn.

Z dźwięków to mi się jeszcze przypomniało, że mamy teraz rozdzielony czuwak i SHP w Traxxopodobnych ale nie mają zrobionych funkcjonalnych dźwięków dla SHP.

Co do pierdołek, to może zaimplementować test lampek albo jakieś sekwencje po aktywacji kabiny/załączeniu baterii w nowych sprzętach, jeżeli takie są.

9
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 17:52:57 »
Jeżeli chodzi o nagłe zatrzymanie, to tak się dzieje praktycznie ze wszystkim. Tutaj przykład gdy zaczniemy ciągnąć ile się da gdy ostatnie wagony jeszcze nie wyluzowały.



To jest błąd globalny i w wątku angielskim użytkownik Farmadupe chyba znalazł w czym tkwi problem. Dodatkowo na 100% tego nie było ileś tam wersji temu, bo udawało mi się rozerwać składy a nawet je wykolejać przez takie akcje. Teraz jest to nie wykonalne.

10
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 00:34:48 »
Dźwięki to nie taka mała pierdoła. Prawie wszystkie kabiny mają otwierane okna więc to też jest rzecz, która wpływa na dźwięki i nomen omen wypadało także to jakoś zaimplementować.

Nie wiem czy to trochę nie offtop, ale się zapytam: na angielskim forum jest stary temat z błędem w fizyce. Czy było to sprawdzane od tamtego czasu?

11
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 04 Stycznia 2025, 22:50:32 »
Materiał promocyjny Regiovanów Kozlam z ciekawymi, jak dla mnie, ujęciami z ich produkcji.


12
Mimo że tory płaskie to po scenerii jakoś tego tak nie czuć w przeciwieństwie do innych scenerii. Z takich małych pierdół to jest żaglówka na rzece co przepływa pod mostami które są za nisko i żagle przenikają przez nie.

13
Pomoc doraźna / Odp: Kontrolki w siodemkach i nie tylko.
« dnia: 13 Grudnia 2024, 19:25:29 »
Odpalasz Maszynę na Galicyjskim EXE?

14
Symulator / Odp: Zapytanie o scenerie
« dnia: 06 Grudnia 2024, 15:35:22 »
Jeszcze na oryginalnym Całkowie różne scenariusze mają pewne urozmaicenia.

15
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 22 Listopada 2024, 18:49:54 »
Nazwisko jak nazwisko, przecież takie istnieje.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 22:27:54 »
Bo obecnie tak wygląda pisanie tych "poprawek" w przepisach. Przecież podobnie wygląda to w ruchu drogowym, bełkot goni bełkot.

17
"Nie znaleziono żadnych wyników" no to fajno...

18
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak otworzyć e3d w blenderze?
« dnia: 28 Września 2024, 22:13:29 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31907.0.html

Niektórzy zgłaszają problemy na najnowszej wersji Blendera, u mnie działa na 4.0 jakby co.

19
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 19 Września 2024, 19:07:28 »
Bo trzeba je spiąć d... tyłami. Tylko tak da się je ukrotnić.

20
Tabor / Odp: Usuwanie pociągów AI
« dnia: 17 Września 2024, 21:35:35 »
Ilość pociągów obciąża głównie procesor z tego co zauważyłem. Nie ważne czy są w zasięgu renderowania czy nie. To widać na odświeżonym Drawinowie od rana, gdzie tego jest tak dużo, że starszy sprzęt się krztusi i żadne zmiany graficzne tego nie poprawią i jedyną opcją jest usunąć te ozdobniki. Stąd też jest możliwość pobrania Drawinowa w wersji lite z już zredukowaną ilością ozdobnego taboru. Wyjątkiem oczywiście są przypadki, gdzie w jednym momencie może być setki wagonów i lokomotyw (zwłaszcza z nowymi modelami, które mają często absurdalne ilości trójkątów na dalekich LODach).

Jak chcemy usunąć zbędny tabor to można zedytować plik scn (pamiętamy o zrobieniu kopii zapasowej!). Jak wyżej wspomniano, przeważnie nowe scenerie mają dopisek co jest dekoracją, co jest potrzebne etc.

21
Bocznica / Odp: kolomna
« dnia: 07 Września 2024, 20:15:27 »
Kolego, to test dodatków a nie pobieralnia nowości. Wszystko jest wyjaśnione w wątku. Jak trudności sprawia przeczytanie kilku postów, to wątpię byś testowanie wykonał prawidłowo.

22
Pomoc doraźna / Odp: Nie mogę załadować pliku z modelem do blendera
« dnia: 06 Września 2024, 00:33:52 »
Na 4.0.1 skrypt też jeszcze działa, import jak i eksport (przynajmniej przy prostych modelach).

23
Bieżące Symulatorowe / Odp: Scenerie realistyczne
« dnia: 03 Września 2024, 20:41:12 »
Działa (chyba, jeszcze, dawno nie jeździłem) no i chyba było coś kiedyś do pobrania na otoczenie?

24
Bieżące Symulatorowe / Odp: Scenerie realistyczne
« dnia: 03 Września 2024, 20:32:53 »
Na upartego można powiedzieć że jest jeszcze Manewrowo.

25
Pomoc doraźna / Odp: Podnoszenie pantografów na EU45 | ES64F4
« dnia: 29 Sierpnia 2024, 13:43:54 »
Pytanie było o działanie tego w Maszynie i opcja AUTO jest po prostu jako wybór drugiego pantografu.

26
Symulator / Odp: Renderowanie VBO
« dnia: 26 Sierpnia 2024, 15:23:17 »
Teoretycznie VBO może polepszyć wydajność. To jest specyficzna opcja, więc najlepiej to ją włączyć i zobaczyć czy zaszły jakieś zmiany.

Co do usuwania nieużywanych tekstur, to najlepiej jej nie włączać, bo jest zepsuta w Maszynie. Na długich trasach po jakimś czasie możemy zaobserwować czarne obiekty, bo funkcja tylko potrafi usuwać tekstury, ale nie załaduje ich z powrotem. Najgorzej jest gdy usunie nam tekstury kabiny, np. jak na długim postoju będziemy sobie oglądać scenerię z kamery zewnętrznej.

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 19:07:26 »
Na drugiej stronie znajduje się poprawka i łatwo ją nawet znaleźć bo dosłownie co 5 postów ktoś o to pyta :)

@robert357 już o tym myślałem. Wyjdzie patch, to zreorganizuję wątek. Pierwszy post zostanie kopiuj-wklej. A pod nim post z linkami do poprawek i listą znanych błędów (żeby po 5 razy tego samego nie zgłaszali użytkownicy).

Nie prościej edytować po prostu pierwszy post i tam umieścić na końcu listę poprawek z linkami do nich? Administracja i moderacja chyba ma możliwość edycji każdych wiadomości, więc każdy z góry mógłby to aktualizować.

28
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 14:54:41 »
Poprawka na to została wrzucona w tym wątku.

Proponuję takie poprawki wrzucać do pierwszego postu!

29
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 29 Lipca 2024, 23:59:35 »
Podświetlenie pulpitu w EN76-035 ma wypieczone nieistniejące elementy na lewym ekranie tj. przycisk/lampka czy klip gdzie sam element ekranu pozostaje niepodświetlony. Dodatkowo kabina B się nie ładuje.


30
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 23:01:53 »
Dodatkowo przyspieszenie czasu na słabszym sprzęcie się dławi na bardzo szybkim mnożniku. Przez to przeważnie jedyna opcja to x5, bo na x30 i x60 sprzęt nie wyrabia i bez względu na jakim mnożniku będziemy czekać tyle samo realnego czasu co na x5. To nie tyczy się tylko od ilości taboru ale też eventów i, tutaj tylko przypuszczenia, nawet od ilości modeli i dekoracji na samej scenerii.

Strony: [1] 2 3 ... 7