Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
Nie będzie działać na sceneriach z losowymi eventami.

32
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Listopada 2023, 19:15:49 »
Nie sprawdzałem dema, ale obstawiam że nie zostało raczej zaktualizowane.

33
Aktywacja radiostopu jest przez naciśniecie "shift+ctrl+r" (test lokalny) albo "shift+ctrl+pauza" (nadanie radiostopu).

Co do wielokrotnego wciskania shift to włącza się opcja "klawisze trwałe" w windowsie.

34
Bieżące Symulatorowe / Odp: Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 21:09:38 »
No to super zmiana ¯\_(ツ)_/¯

35
Bieżące Symulatorowe / Odp: Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 20:49:16 »
Jak na moje, to uniwersale są bardziej pod jakieś pierdoły jak otwierane okno, wiatrak, żaluzja, drzwi itp. Do wycieraczek wypadała by dedykowana funkcja tak, aby się dało zrobić poprawnie każdą wariację animacji.

A właśnie. Kiedyś były działające wiatraczki (teraz chyba już nie działają nigdzie). To był uniwersal czy inaczej zrobiony?

36
Bieżące Symulatorowe / Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 19:50:24 »
Ostatnio się zastanawiałem nad tymi wycieraczkami i wpadłem na pewny pomysł.

Pojazd dzieli się na zewnętrzny, wewnętrzny oraz model highpoly gdy siedzimy w środku (np. kabina).  Jak rozumiem, model lowpoly jest podmieniany z modelem highpoly (gdy taki istnieje) i tylko gdy się siedzi w środku. Jeżeli tak to działa, to można by było przenieść wycieraczki z modelu zewnętrznego na model wewnętrzny kabiny lowpoly. Tak byłyby widoczne z kamery 3os ale by ich nie było w kabinie highpoly. Wtedy można by było dorobić wycieraczki do modelu highpoly kabiny z animacjami i shaderami.

Pytanie tylko co zrobić z oświetleniem, bo działa na cały model wewnętrzny z tego co rozumiem, więc takie wycieraczki by dziwnie świeciły.

37
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Listopada 2023, 17:39:41 »
Jak kable zmieniają kolor na biały, to wtedy jest oblodzona sieć. Niestety to wszystko zależy od pogody, której nie ma jak tam zmienić. Na forum simraila wiele osób właśnie nie wie, że to zostało wprowadzone. Tutaj przykładowy screen jak to wygląda z zewnątrz.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/forum.simrail.eu/monthly_2023_11/20231125185336_1.jpg.cf5d25da1cb99164c9fc27567b4dd5b8.jpg

38
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Listopada 2023, 14:24:18 »
Jeszcze z takich nowych rzeczy niewymienionych w changelogu, to dodano oblodzenie siedzi oraz związane z tym problemy (efekt spawania oraz osłabienie jak i zaniki napięcia).

39
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 25 Listopada 2023, 17:22:24 »
W niektórych siódemkach można otworzyć drzwi z tym, że są to drzwi kabiny highpoly więc jak się wychylimy to widać nadal jednolite pudło modelu zewnętrznego. To wszystko trzeba by było jakoś zgrać co też nie jest proste, bo by oznaczało przerobienie i modeli zewnętrznych jak i wewnętrznych tak, aby się wszystko pokrywało i pozycjami jak i animacjami.

40
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 22 Listopada 2023, 18:28:29 »
Nie chcę skłamać, ale pamiętam była mowa że nie będzie maszynowni ani szaf. EU07, Traxx, Dragon oraz Elfy też ich nie mają.

41
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 21 Listopada 2023, 22:56:45 »
Panowie i Panie, mam nowinę. Zrobili to! Dodali w kiblach kible... z animowaną spłuczką nożną :O Żart stał się rzeczywistością tylko szkoda, że nie w maszynie.


42
Trasy / Odp: Dodawanie scenariuszy.
« dnia: 10 Listopada 2023, 22:10:43 »
Ja też jestem zdegustowany tym, że jest potrzeba robienia poradników z PODMIENIANIA plików¯\_(ツ)_/¯

43
Symulator / Odp: Przycinanie scenerii
« dnia: 01 Listopada 2023, 21:16:33 »
Jest wiele konfiguracji i dlatego warto to sprawdzić. Odpalić maszynę tak jak zawsze oraz w tle jakiś HWMonitor czy inny GPU-Z i jak zacznie chrupać to sprawdzić temperatury i napięcie. Jeszcze czytając to jest jakiś "laptop mode" który także obniża napięcia, może ta opcja się włącza sama? Mowa tu też o laptopie, gdzie wszelaki kurz bardziej wpływa na wydajność chłodzenia, więc też warto mieć to na uwadze.

Jeszcze pytanie, czy spadek wydajności jest losowy czy zawsze w tych samych miejscach na scenerii? U mnie na leciwym sprzęcie zauważyłem mocny spadek wydajności na scenerii l61+l144 w Lublińcu i powodem był towar z nowymi beczkami, które mają więcej trójkątów niż starsze wagony. W moim przypadku to po prostu sprzęt już nie wydala, ale u ciebie może właśnie powodować tymczasowy wzrost temperatur.

44
Symulator / Odp: Przycinanie scenerii
« dnia: 01 Listopada 2023, 18:33:06 »
Według opinii na temat tego G16 wskazują, że obniżane są napięcia na karcie gdy się robi gorąca. Może to jest przyczyna?

45
Tabor / Odp: Nie działa manometr cylindra hamulca po uruchomieniu.
« dnia: 30 Października 2023, 20:36:20 »
Po pierwsze - w jakich lokomotywach i scenariuszach te problemy występowały? Po drugie - logi często wszystko wyjaśniają, więc przydałoby się je wrzucić.

Co do pierwszego problemu, to obstawiam że chodzi o EU07 i/lub ET22. Z tego co pamiętam to jest to błąd który czasem występuje w tych lokomotywach.

46
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 03 Października 2023, 11:55:51 »
No, jeżeli pozostanie moda na robienie nowych modeli, które mają setki tysięcy trójkątów na LODach gdzie widać jedynie zarys albo wręcz kilka pikseli, to będzie trzeba zamontować te RTXy.

47
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 25 Września 2023, 16:04:12 »
Ja już gdzieś chyba o tym pisałem, że to EXE ma z sobą problemy.

U mnie wygląda to tak: po kliknięciu START w menadżerze Windowsa pokazuje się EXE na moment i znika. Brak logów, błędów, nic. Nie ważne jaką scenerię się próbuje odpalić, efekt jest ten sam. Posiadam Nvidię 750 więc możliwe, że są problemy z obsługą starszego sprzętu.

48
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 20 Września 2023, 19:29:00 »
Tak, kojarzę tą dyskusję i rozumiem czemu były głosy na nie. Aby przegrzewanie mogłoby być wdrożone, to trzeba by było albo zaprogramować AI, albo zrobić jakiś myk, aby pociągi AI nie miały aktywowanych pewnych elementów fizyki jak np. właśnie przegrzewanie (tylko to potem rodzi problem jak to miałoby wyglądać i co by się działo, jakby gracz wskoczył do takiej lokomotywy etc.). No, tylko niema komu tego zrobić, więc jest jak jest.

Co do łamania pantografów. "Symulatorów" jeżdżenia sobie jest masa, a konkretnych symulatorów kolejowych jest jak na lekarstwo. Każdy może sobie wybrać swój padołek.

49
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 18 Września 2023, 23:56:23 »
SU45 jak i 46 mają zrobioną symulację obiegów wody oraz ich podgrzewania przed włączeniem silnika. Gdy jest zbyt zimna, to się wyświetla kontrolka od awarii i nie da się odpalić silnika. Problem jest taki, że obie SU nie mają wymodelowanej maszynowni, więc wszystko trzeba robić z klawiatury.

Ogólnie to za wyjątkiem jakiegoś scenariusza na Całkowie 2.0 to nie trzeba się tym przejmować, bo temperatury są odpowiednio wysokie by móc na spokojnie odpalać i jechać. Pomocnik będzie czasem chciał, by to wszystko załączyć, ale jak się nie świeci ww. lampka to można go olać.

50
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 14 Września 2023, 19:21:11 »
Krótko - prawo nie działa wstecz.

51
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 08 Września 2023, 20:06:32 »
Ja podejrzewam, że odpowiedź na to pytanie znajduje się kilka wiadomości wyżej napisaną przez użytkownika katom, który nawet podesłał pliki na podmianę taboru do obecnej wersji.

52
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 29 Sierpnia 2023, 19:23:05 »
Zauważyłem pewien problem w Starterze. Jak obrócimy wieloczłonowy skład i potem chcemy go podmienić klikając dwukrotnie na inny z listy to tworzy się taka maszkarada. Dzieje się to na EZTach, dwuczłonowych lokomotywach jak i wagonach.

53
Mi chodzi o robienie czegoś takiego co na screenie. W takich miejscach ściana lasu przecież sprawdzi się idealnie, bo ma robić jako tło. Tekstur też jest trochę więc można znaleźć taką jaka będzie pasować (iglaste, liściaste, wykarczowane z widocznymi pieńkami itd.) więc nie wiem po co się bawić we wstawianie pojedynczych drzewek. Zwłaszcza, że właśnie te tekstury lasów mają więcej detali w sobie niż taki rządek drzewek, nawet zróżnicowanych.

Ja wiem, że panuje awersja do tych ścian, bo dotychczas się ich używało zamiast lasu i stawiało 100m jak nie bliżej od torowiska. Nie znaczy to, że trzeba ich unikać jak ognia.

54
To nie lepiej w takich miejscach użyć ściany lasu? Ma lepszą teksturę od tradycyjnych drzew i moim zdaniem lepiej się by wtapiało i mniej się rzuca w oczy mimo wszystko.

55
Hmmm. W tym lasku ze screena widzę rządek drzew imitujący ścianę lasu. To jest w takim razie tymczasowe?

56
Czy jest planowane użycie ścian lasu? Są miejsca, gdzie widać doczytywanie się drzew na horyzoncie. Nie wiem czy to jest możliwe, ale jeżeli tak, to można by było ich użyć w "odwrotny" sposób. Czyli byłyby widoczne na dalekich odległościach i by znikały zaraz za zasięgiem renderowania normalnych drzew.

57
Well, there is one. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34078.0.html

However it's just a reskinned SU45 and it doesn't have a cab.

58
Bieżące Symulatorowe / Odp: Flary świateł
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 14:22:12 »
To jeszcze takie pytanie laika. T3D się bierze z repo. Czy po zmianach trzeba potem robić E3D? Jak tak, to trzeba to samemu robić czy to zrobi automatycznie za nas Rainsted lub inny program?

No i jeszcze pytanie, czy jest parametr który by odpowiadał za zmianę flar w zależności od pory dnia?

59
Bieżące Symulatorowe / Odp: Flary świateł
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 15:13:47 »
Widać też je jak się ma okulary albo wadę wzroku, ale to odpada ze względu na wymogi :P Mimo tego gwiaździste flary lepiej wyglądają od tych gigantycznych blobów, zwłaszcza gdy widać jak się wtapiają w elementy modelów (np. w Skodach, Impulsach czy siódemkach z taką belką ze światłami). Dlatego z chęcią bym się tymi flarami pobawił, pozmieniał i zobaczył jak by wyglądały w innych ustawieniach.

60
Bieżące Symulatorowe / Flary świateł
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 00:08:14 »
Na wstępie: chodzi mi o te "bloby" świateł, nie o te "gwiaździste" co czasami je widać.

Zauważyłem, że EP01 nie ma flar świateł i szczerze powiedziawszy przez to wygląda lepiej. Te flary także występują na semaforach, światłach ulicznych itp.
Czy nie dałoby się ich trochę przerobić? Same flary także są trochę zbyt duże (mają średnicę 10 pikseli u mnie) oraz pojawiają się zbyt wcześnie (mniej więcej już od 100m). Za dnia mogłyby się nie pojawiać. Ich wielkość można by było skręcić o połowę oraz żeby się pojawiały dalej. Jakby się dało, to zrobić opcję w ustawieniach do zmiany ich intensywności oraz odległości.
Na screenach jest porównanie jak to wygląda.


EDIT
Hmm, a ktoś może wie, czy da się je edytować (jak tak to gdzie się znajdują ich parametry) czy są to wartości zaszyte w exe?

Strony: 1 [2] 3 4 5