Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7
31
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - KM
« dnia: 12 Lipca 2024, 17:10:05 »
Przyjemny scenariusz.

Na Bałtyku Plaża jest błąd, gdzie po przejściu do drugiej kabiny musimy otworzyć drzwi z prawej strony zamiast z lewej gdzie jest peron. Innych błędów nie znalazłem.

32
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 03 Lipca 2024, 22:05:24 »
ES64F4 846 nie ma tekstury tabliczki informacyjnej w kabinie nad maszynistą.

33
Pomoc doraźna / Odp: Jak złamać pantograf?
« dnia: 03 Lipca 2024, 20:41:50 »
Na L053 też było miejsce gdzieś na wyjeździe z Dąbrowy Towarowej gdzie łamało patyki jak się nie opuściło tak jak dyżurna o to nas prosiła. Też to zostało naprawione :(

A co do pytania, czy da się gdzieś połamać patyki przez menu czy debugiem to raczej nie. Widziałem tylko opcje do uszkodzenia silnika.

34
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 03 Lipca 2024, 12:48:13 »
No proszę. Tyle już się najeździłem Elfami i nigdy nie trafiłem na tę awarię :O

35
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 02 Lipca 2024, 23:43:42 »
Podmieniłem na bałtyku_sdm dwa EN57 na jeden 27Web i miałem kilka dziwnych błędów:
- po przejściu w peronach do drugiej kabiny światła nie chciały się załączyć, musiałem wrócić do poprzedniej kabiny, przeklikać je i wtedy się załączyły w drugiej kabinie,
- w drodze powrotnej ni z gruchy i pietruchy podczas jazdy ekrany wyłączyły się tak jakby kabina się zdezaktywowała (prawy ekran miał nawet "brak aktywnej kabiny"), trzeba było wyłączyć baterię i się odpalić na nowo by to naprawić,
- gdy zostawimy załączony tempomat i dezaktywujemy kabinę oraz nawet wyłączymy baterię, to tempomat dalej jest załączony i przez to przyciski na ekranie od prędkości i mocy nie będą działać, wyłączenie i włączenie tempomatu naprawia ekranowe przyciski,
- w drodze powrotnej na przystanku Bałtyk Katedra na ekranie było pokazane, że drzwi tylko w członie 2 się otworzyły z prawej strony pomimo dania zezwolenia tylko na lewe,
- za każdym razem gdy zmieniamy kabinę nie ważne jak zostawimy nastawnik kierunku to trzeba go przeklikać w obie strony, bo inaczej po ustawieniu go "do przodu" pojedziemy do tyłu.

37
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 29 Czerwca 2024, 00:11:36 »
A propos EN71KM, to tam się świeci lampka od wyłączonych wentylatorów bez załączonej baterii oraz nie animuje się II pozycja nastawnika bez załączonego rozrządu. Przełącznik blokady drzwi także działa odwrotnie (jest załączony na pozycji Wył).

38
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 28 Czerwca 2024, 17:23:01 »
W 27Web przyciski od baterii blokują się, gdy załączymy je z klawiatury (pozostają w pozycji wciśniętej i przestają być klikalne). To samo z przyciskami od oświetlenia przedziałów gdzie dodatkowo także się przyblokują po przełączeniu oświetlenia przyciskiem na pulpicie na prawym ekranie.

Ogólnie to się dzieje we wszystkich Elfach z tą różnicą, że tylko przycisk od załączania baterii się blokuje.

39
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 26 Czerwca 2024, 22:38:17 »
Coś jest zepsute z impulsowymi hebelkami podnoszenia pantografów. Od razu po uruchomieniu pojazdu np. EN57, czy ET22 z impulsowymi hebelkami i naciśnięciu O/P albo myszką pantografy nie podnoszą się, dopiero za drugim razem się podnoszą.

Zaś w 27Web podnoszą się od razu po załączeniu baterii.

40
A jak faktycznie będzie błąd z komponentem to będzie klops? Lepiej zostawić jak jest.

41
WWW / Odp: Nieaktualna klawiszologia na stronie głównej
« dnia: 24 Maja 2024, 21:47:48 »
Ok, wrzucam tutaj trochę zmienioną klawiszologię do przejrzenia i sprawdzenia.

Ze zmian to chociażby zakomentowanie "EZT: Wyłącz wskaźnik aktywnego hamulca drugiej jednostki" oraz "Klapa Ackermana", ponieważ w pierwszym przypadku nie znalazłem by to gdzieś działało, zaś w drugim kombinacja nie działa a w ustawieniach nie znalazłem by jakakolwiek była. Dodatkowo dodałem w htmlowe komentarze brakujące nazwy funkcji , a nuż komuś się przyda :) Reszta to mniejsze i większe zmiany w komentarzach i troszku przepisane niektóre formułki tu i tam.

Plik wrzucić jakby co do inne/readme_pliki by się poprawnie formatował.

PS.
W sterowaniu w obsłudze tempomatu w Dragonie jest niby hamowanie ED " System będzie przyspieszał z daną mocą do danej prędkości, oraz hamował tylko hamulcem ED, jeśli zadana prędkość została przekroczona", ale obecnie Dragon hamuje pomocniczym.

42
Trasy / Odp: L61-lotos - problem z ruszeniem Skodą.
« dnia: 30 Maja 2024, 11:03:11 »
Ustaw kran na uderzeniowe i daj odluźniacz. Jak nic się nie będzie działo to daj nagłe i potem spróbuj odluzować. Jak nawet i to nie pomoże, to wrzuć logi.

43
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 29 Maja 2024, 19:32:02 »
Jak już to 3M62 a nie 3TE10...

44
WWW / Nieaktualna klawiszologia na stronie głównej
« dnia: 22 Maja 2024, 22:46:26 »
Sprawdziłem sobie z ciekawości klawiszologie i na stronie głównej Maszyny nie jest zawarta aktualna, która jest w plikach readmie (widać to chociażby po braku wzmianki o SHP w Traxxach).

Dodatkowo niektóre opisy są same w sobie nieaktualne lub niezbyt dobrze napisane. Najbardziej rzucające są te od obsługi hamulców:
- num 9 i 3 nie tylko "ustawiają zawór maszynisty na pozycję o większym/mniejszym stopniu hamowania" a bardziej przekręca/przestawia go od nas (num 9) i do nas (num 3),
- wzmianka o 3x num 9 do ustawienia na odcięcie nie ma w sumie sensu, bo jak ja klikam 3x num 9 to mi się ustawia w uderzeniowe z pozycji jazdy, a co dopiero z innych pozycji,
- komentarze o przytrzymaniu ileś sekund num 3 mają ten sam problem co w punkcie wyżej, do obsługi danych typów hamulców jest dział "sterowanie" (chociaż też powinien zostać w niektórych miejscach przepisany),
- komentarz dla num 7 i 1 są chyba już od dawna niepoprawne, bo w EZT ręczny jest podpięty tak samo jak w innych pojazdach i jedynie co robią to ruszają nastawnikiem jazdy połączonym z hamowaniem (np. Impuls).

Z poprawek to bym zmienił opisy dla nastawnika jazdy oraz bocznikowania (głównie chodzi o komentarz). Są troszku zbyt mało klarowne. Dodatkowo wiele komentarzy nie zmieniła się od lat, bo np. można założyć końcówki praktycznie wszędzie, a nadal mamy "uwaga, nie wszystkie je posiadają" i to jeszcze podkreślone.

W komentarzach od zmiany kanałów radia jest podany zakres od 0 do 8, gdzie 0 jest wyłączony. Szczerze, mało to mówi, zwłaszcza że jest 10 kanałów które możemy ustawić więc komentarz powinien być bardziej klarowny.

Klawisz 9 dla BR285 także nie jest już używany i radio się włącza tak jak w innych pojazdach (w ogóle to klawisze 0-9 podchodzą pod uniwersale do których też jest lista i chyba też nie była tykana od dość dawna?).

Z innych rzeczy to nie znalazłem gdzie niby działa L w EZT co niby "Wyłącza wskaźnik aktywnego hamulca drugiej jednostki"? Jeżeli jest to tylko w wybranych pojazdach, to można to dodać do komentarza jak to jest z resztą klawiszy.

No i główny winowajca czemu piszę ten wątek to... literówka w komentarzu do ZEW3 gdzie jest "ipt" zamiast "itp" :O


Jakby co to mógłbym tę klawiszologię trochę przepisać w wolnym czasie, tylko przydałaby się osoba która wie więcej i zna się lepiej, by chociażby podpowiedziała co się może jeszcze zmieniło i czy jeszcze z któryś z klawiszy zmienił działanie lub wręcz przestał działać.

45
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 17 Maja 2024, 23:33:50 »
Cytując pewnego mędrca "a co on jest bin laden zeby za nim ganiac i go szukac?"

46
Pomoc doraźna / Odp: ST44
« dnia: 09 Maja 2024, 21:38:20 »
Po szybkim teście wychodzi na to, że za gorąco gagarowi by się odpalić? Olej i woda się mocno grzeją po wyłączeniu silnika i po kilku minutach mogą osiągnąć nawet 80 stopni. Screen pokazuje temperatury gdy nie chciał odpalić. Po przyspieszeniu czasu i spadnięciu temperatur oleju i wody do ok. 65 odpalił. Jakby ktoś wiedział gdzie szukać parametrów fizyki za to odpowiedzialnych, to mógłby sprawdzić czy faktycznie tak jest.


47
Pomoc doraźna / Odp: ST44
« dnia: 09 Maja 2024, 13:23:41 »
Po pierwsze, to który ST44, jaki scenariusz i po jakim czasie jest gaszony i odpalany.

Po drugie w ST44 po wciśnięciu startera bez załączonej pompy paliwa będzie sobie tak bzyczał podobnie jakby miał się odpalić, ale się nie odpali. Gdy załączymy pompę to i tak musimy znowu przytrzymać starter by się odpalił. Może w tym tkwi problem?

48
Chyba najprostszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie po prostu zainstalować wszystko od nowa.

49
Uruchom instalator maszyny, wybierz ścieżkę gdzie masz zainstalowaną maszynę i tam odznacz wszystko zostawiając tylko zaznaczone "program startowy (od @szczawik)". Powinno zassać chyba 7.16.

50
Najnowszy starter to 7.17

51
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 23:52:33 »


Trzeci temat o tym samym, gdzie się znowu oplują wszyscy bo nic nowego i tak nic nie padnie, temat się zamknie, za jakiś czas powstanie kolejny sequel i tak w koło Macieju. Dajta po prostu te uprawnienia komuś z moderacji albo innemu zasłużonemu i ogarniętemu i niech się wykaże. No chyba że faktycznie infrastruktura jest taka jak kod w SzaMynie gdzie łatwo jest to wszystko zepsuć chcąc czy nie chcąc...

52
Kaliska się nie załapała do żadnej kategorii?

53
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 14:49:49 »
Ja już o tym kiedyś pisałem, aby nie usuwać taboru aż do momentu gdy nie powstanie nowy model albo się fizyka nie wykrzaczy. Ktoś nie chce wstawiać ich na swoich sceneriach? Ok, nie ma problemu, ale jak komuś nie przeszkadza "pudełko" to niech sobie to podmienia i niech się cieszy dalej. ¯\_(ツ)_/¯

54
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 13 Marca 2024, 20:42:53 »
Bo automat wybiera EXE Jana. Trzeba ręcznie wybrać paczkowe EXE.

55
Prawie każdy nowy model jest mniej wydajny zwłaszcza na dalekie dystanse. Dawanie sensownych odległości to jedno, ale jak ostatni LOD ma np. setkę tysięcy trójkątów to i tak będzie zabijać FPSy nie tylko na kartoflach.

Tak jak szogun mówi, trzeba pamiętać że w normalnej rozgrywce jest więcej obiektów otoczenia jak i np. takich wagonów też może być kilkadziesiąt a nawet kilkaset. Modelik może być tip top ale co z tego gdy będzie 3x bardziej zasobożerny od starych modeli na dystansie jednego kilometra ale nie tylko. Np. model może mieć śrubki 3D i inne małe elementy, które przeważnie stają się niewidoczne na 10m a mimo to nadal są na LODzie dla np. 500m z tym, że są pociachane przez algorytm.

Mnie zastanawia jeszcze, czemu w nowych modelach które mają zastąpić obecne stare nie ma używanych starych modeli w jakimś stopniu jako LODy na dalsze odległości. Małe odchylenia w proporcjach także stają się niezauważalne od ok. 500 metrach.

PS. Jeżeli dystans liczy się od originu to można sobie obliczyć pierwszy LOD prostym dodawaniem czyli najdłuższy dystans między wierzchołkiem a originem plus np. 10m.

56
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 22:59:34 »
Akurat jeżeli chodzi o samochody, to jest wymóg nakładany przez producentów, aby zniszczenia nie obejmowały kabiny. Czyli przód i tył mogą się gnieść i ewentualnie boki powgniatać, ale kabina ma być nietknięta. Tak było np. w Driver: San Francisco.

57
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Lutego 2024, 14:56:38 »
Właśnie się pojawiły screeny i filmik z przedziału maszynowego ET22. No, czyli się jednak dało i nie tylko można poklikać po baterii ale także po innych przełącznikach, przekaźnikach etc.

58
Bieżące Symulatorowe / Wszystkie wagony mają zaciągnięty ręczny
« dnia: 25 Lutego 2024, 14:53:45 »
Jakiś czas temu zainstalowałem Maszynę na nowo, bo sobie zrobiłem bajzel i zauważyłem, że teraz po uruchomieniu scenariuszy praktycznie wszędzie są załączone hamulce ręczne w wagonach, nawet na TD. Czy zaszła jakaś zmiana ostatnio? Zawszę miałem wyłączonego wirtualnego manewrowego, bo mnie irytowało podpinanie się do wszystkiego automatycznie, ale nigdy nie musiałem luzować każdego wagonu.

59
Tu nie chodzi o bycie maszynistą w dwóch pojazdach, tylko o wyłączenie maszynisty AI w pojeździe który chcemy zostawić.

Raczej tego nie da się zrobić no chyba, że można wyłączyć AI w danym pojeździe z mapy z opcją debugowania. Tego nigdy nie sprawdzałem.

60
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 16:16:28 »
Bez patrzenia na obrazek już wiedziałem że wszystko będzie miało zaokrąglone kąty. Mam nadzieję, że unowocześnianie się zakończy tylko na estetyce, bo szczerze obecne trendy chowania wszystkiego za bezsensownymi rozwijanymi przyciskami czy za hamburgerowym menu są irytujące. :)

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7