Cześć,
Od tego miesiąca obowiązuje nowe brzmienie instrukcji Ir-1 o prowadzeniu ruchu pociągów. Jedną ze zmian jest podwyższenie prędkości jazdy na widoczność do 40 km/h, w następujących przypadkach:
- minięcie semafora SBL wskazującego sygnał stój
- wyjazd na szlak wyposażony w SBL na podstawie Sz lub rozkazu pisemnego (do minięcia czołem pociągu semafora zezwalającego na jazdę)
- po otrzymaniu sygnału "ALARM" bez wyjaśnienia przez dyżurnego ruchu przyczyny jego nadania
W kontekście MaSzyny:
1) należy zaktualizować wszystkie pliki INC semaforów odstępowych, podwyższając prędkość do 40 km/h dla sygnału S1;
2) należy dla każdego semafora półsamoczynnego zmienić prędkość dla sygnału zastępczego na 40 km/h. Teraz niektóre pliki INC dla semaforów mają ustawione 20km/h.