Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 185
91
Pomoc doraźna / Odp: pasek zadań (aktualizacja 22.03)
« dnia: 31 Maja 2022, 18:50:35 »
Powinien się pojawiać tylko w trybie wybierania kursorem po przesunięciu go w górną część okna.

92
Symulator / Odp: konwertowanie z trainz 2009 do Maszyny
« dnia: 30 Maja 2022, 18:05:44 »
Kilanziom, Wujek 082, samplaire i TRS2006 zgodzili się na konwersję wszystkich swoich assetów. Nadal wypada jednak poinformować autora o swoich planach.
Potrzebujesz programu o którym Sawi napisał. Go musisz załatwić od trainzowców, bo to ichne narzędzie. Nim konwertujesz mesh im do obj. Tekstury bierzesz 1:1, tylko maski alfy musisz wrzucić w jeden plik z diffuse. Nie mam pojęcia jak z mapami pod szadery nowych trainzów. Na oczy nie widziałem dodatku w tej technologii. Z kabinami jest więcej zabawy, bo każdy knefelek jest osobnym modelem z transformem definiowanym w osobnym konfigu i trzeba macierze z palca przepisywać.
Masz model, masz teksturę, dalej to dostosowanie pojazdu do maszyny, tak jakbyś go zrobił samodzielnie od zera. Jak oczekujesz pomocy w tym aspekcie, to dogadaj się z autorem by wszystko było klarowne i rób publicznie, a nie do szuflady, byśmy mieli jakiś pożytek jako społeczność z czasu poświęconego na naukę.

93
.

94
No i masz humanctrlvehicle b7nopuvz_8478074-8 init default physic values for b7nopuvz_8478074-8#12, [168ar]. Gryzie się numer wagonu. Nie wiem jak to miało działać, ale jedno nie równa się drugiemu.

95
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
« dnia: 28 Maja 2022, 13:24:49 »
Działa, normalnie teren ładuje. Sprawdź w końcu to stare sbt i wyłącz generowanie na czas prac nad mapami, bo wyłysiejesz (o ile masz owłosienie :D ).
Inny problem, to eksport materiału w postaci wewnętrznego id maxa, a nie nazwy bitmapy. Ktoś ostatnio zgłaszał podobny problem, to nie znalazł przyczyny i rozwiązania, tylko przesiadł się na współczesnego 3dsa i nowsze skrypty.

96
Daj log i $.scn. Którego składu to dotyczy. Starter miał/ma problemy z dublami wagonów. Może w scn też są duble. W pole wywala, jak humanctrlvehicle wskazuje na nieistniejący node dynamic. Nie ma to nic do exe.

97
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
« dnia: 27 Maja 2022, 18:50:21 »
Max eksportuje tylko siatki w trybie editable mesh. Olej tego delanuaya, daj modyfikator triangulujący wbudowany (rozmiar <500m), skonwertuj do mesha i powinno przejść.

98
Uruchamianie Symulatora / Odp: MaSzyna a platforma Linux
« dnia: 22 Maja 2022, 21:37:32 »
Nie. Są osobne archiwa m2203_exe_win64/86.zip.

99
Uruchamianie Symulatora / Odp: MaSzyna a platforma Linux
« dnia: 22 Maja 2022, 21:09:45 »
Słabo przeczytałeś wątek instalacji manualnej. Exeki są w osobnym zipie.
Plus na azuże/appvejurze podlinkowanym na warsztacie masz natywne binarki dla linuksa, bez potrzeby emulacji windowsów.

100
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Sceneria Testowo
« dnia: 22 Maja 2022, 01:59:57 »
Log by więcej powiedział, niż film. Jak wywala we freefly, to nie powiodła się inicjalizacja pojazdu gracza.

101
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 14 Maja 2022, 23:04:13 »
ZEW3 nie potwierdzam. Z prawą lampą w RB była składnia posypana. Ktoś dał za dużo zamknięcia nawiasów na poprzednim kneflu.

102
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie płaszczyzn w 3ds
« dnia: 10 Maja 2022, 21:43:18 »
No zalogowało, bo nie ma takiego pliku. :P Możesz w notatniku podmienić tą frazę na nazwę materiału, to wyświetli, bo uv wyeksportowało poprawnie. Pierwszy raz słyszę o takim błędzie. Max pewnie trzyma materiał/bitmapę pod takim adresem i dopiero przy eksporcie podstawia tam ludzką nazwę, a tu z jakiegoś powodu nie umiał. Spróbuj w nowym pliku jeszcze raz zdefiniować materiał i wyeksportować kawałek terenu. Może to jednorazowo coś mu się pogubiło w pliku.

103
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie płaszczyzn w 3ds
« dnia: 10 Maja 2022, 21:32:54 »
Ale jajo. Jaki plik zapiąłeś? Matów te skrypty nie obsługują. No ale jak w maksie wyglądało dobrze, to musiała być to bezpośrednio bitmapa.

104
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie płaszczyzn w 3ds
« dnia: 10 Maja 2022, 21:00:26 »
Skrypty eksportowe łapią tylko siatki w trybie editable mesh. Jak to masz ustawione, to nie mam pomysłu. W konsoli maxscripta nie wypisuje żadnych błędów do logu?

105
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 09 Maja 2022, 20:05:31 »
Pobierz nowsze exe. Choćby z patcha wydanego tydzień po paczce. Doszło tam kilka poprawek na wysypy.

106
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Maja 2022, 21:39:36 »
Jeszcze tpanelak3_segm3 był zły. A na obrazku jest tpanelak3_segm5. Zwykły był dobry. Poprawiłem te, ale to dowód, że domki też trzeba w testach oglądać, także ludu do roboty, bo kilka moich wisi. :P

107
Pomoc doraźna / Odp: Sterowanie przez Saitek Quadrant
« dnia: 08 Maja 2022, 16:04:13 »
Dałem axis3 value trainbrakeset i oerlikona zasadniczego w siódemce ładnie interpoluje 0-1 na 6-(-2). Na przepustnicach polecam tylko impulsy i turbokible. Coś co ma analogowy nastawnik i hamulec procentowy. Przy innych wozach to więcej problemu niż frajdy się robi. Zadajniki kolejowe jednak mają inaczej sprężynki i zapadki rozmieszczone. Bez dedykowanego kontrolera to tak meh.

108
Pomoc doraźna / Odp: Sterowanie przez Saitek Quadrant
« dnia: 08 Maja 2022, 14:18:30 »
Powinien być float 0-1 na zakresie przepustnicy. Siłą rzeczy to działa tylko na nastawniki procentowe w nowych pojazdach. Czasami trzeba przestawić na jointcontroller, jak mają ED na tej samej dźwigni.

109
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Maja 2022, 00:45:47 »
Oświetlenie jest ale nie świeci. Pusznąłem poprawkę t3d na svn. Sprawdziłem kilka innych domków z tej serii i wydawały się być dobre.

110
Przełącznik nastawy hamulca pn/ep/med nie pokazuje nazwy przełącznika w tooltipie (polski). Tylko skróty klawiszowe są.
Przełącznik aktywacji kabiny ma angielską nazwę w wersji polskiej.

111
Na warsztacie / Odp: M62BF
« dnia: 07 Maja 2022, 14:56:32 »
Teraz to Masz tam ostrą krawędź na cieniowaniu, więc z rendera nic nie widać. Trzymaj raczej kwadraturę starego modelu, bo jak jedną krawędź będzie miał 3x bardziej wykulaną, to będzie to walić po oczach.

112
Pomoc doraźna / Odp: Sterowanie przez Saitek Quadrant
« dnia: 06 Maja 2022, 20:42:44 »
A ta przepustnica jest wykrywana przez windowsa jako analogi 1-4? Bo więcej to GLFW nie obsługuje. Jak masz głównego sticka podpiętego jako kontroler 1, to może tego nie widzieć.

113
Pomoc doraźna / Odp: Sterowanie przez Saitek Quadrant
« dnia: 06 Maja 2022, 18:41:12 »
axisN value(inverted) wartość (x) tak jak jest w przykładowym wpisane. Wszystkie klucze są zdefiniowane w tym pliku https://github.com/Milek7/maszyna/blob/master/command.cpp Dla analogów chcesz te z "set" w nazwie.
axis0 value mastercontrollerset powinno dać nastawnik jazdy na pierwszej osi analogowej kontrolera przykładowo. Może z iksem na koniec, nie pamiętam już, bo nie mam takich zabawek, a na sticku z jednym analogiem się jeździ gorzej jak na klawiaturze.

114
Pomoc w tworzeniu / Odp: Cienie na modelu w blenderze
« dnia: 06 Maja 2022, 16:06:10 »
Przeanalizuj jeszcze raz, bo coś jest ewidentnie źle. Pudło masz za kanciate, a resztę za okrągłą. Na aktualnych skryptach model z t3d powinien się wczytać poprawnie wygładzony. Dopiero przy edycjach siatki się posypią normalne, jak facet pokazuje w pierwszym filmie. Jeśli jednak scalisz dwa obiekty z zapisanymi split normals, to będą wyglądać dobrze, więc po prostu staraj się edytować możliwie mały kawałek modelu i wygładzaj tylko go. Dla przypomnienia ogólny workflow: shade smooth>autosmooth>set split normals data>mark sharp edges>weighted normals.

115
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 06 Maja 2022, 15:14:01 »
Masz exeka z pierwszego kwietnia, czyli niespatchowana paczka. Spatchuj i/lub pobierz nowszego exeka https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/artifacts Po wydaniu było łatanych kilka dziur powodujących wysypy. Może pomoże. A jak nie, to dump z aktualnego prędzej zostanie zbadany.

116
Na jaworzyńskiej, górny lewy jest trójpozycyjny i podpisany światła przód/tył. Dolny drugi ma naskrobane markerem "wył biał". Na brochowskiej dolny drugi ma ikonkę kontrastu, Pc2 się zgadzają, a reszta jest wytarta do białej naklejki od użycia. Wszystkie są dwupozycyjne.
Problemem jest, że w maszynie obsługujemy albo heble niezależne jak w siódemce, albo programator ustawiający kombinację na obu czołach. A przekopywac systemu oświetlenia dla jednej drezynki raczej nikt się nie porwie. :<

117
Pomoc doraźna / Odp: Problem z EZT.
« dnia: 04 Maja 2022, 18:30:04 »

118
Na warsztacie / Odp: Pulpit pojazdu Elf II / EN75 STADLER Flirt
« dnia: 01 Maja 2022, 21:41:36 »
Żeby nie było nieporozumień, model cadowski trzeba poddać retopologii i mapowaniu uv w programie do grafiki 3d, by był użyteczny w grze komputerowej. Zawsze lepszy od chłopskiego oka czy płaskich rysunków, ale by nikt nie miał złudzeń, że można to użyć 1:1.

119
Forum / Odp: Bohuny DB w MaSzynie
« dnia: 29 Kwietnia 2022, 21:38:05 »
To było na starty model bohuna. Nie ma mowy o przywróceniu. Zachęcam do przerobienia aktualnego modelu, jak masz materiały i umiejętności, bo to nie tylko kwestia skórki.

120
Możesz to rozrysować na schemacie blatu? WMB10 do której miałem dostęp, miała wyprutą elektrykę i mało co tam działało, a już na pewno nie tak, jak w Chrzanowie wymyślili.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 185