Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 185
121
Symulator / Odp: Maszyna się nie instaluje!
« dnia: 28 Kwietnia 2022, 16:28:52 »
To tempy nsisa. Nie zalogowało w jakim katalogu chciał wypakowywać.

122
Dzięki, nawet opcji "cofanie wycierania" nie znałem. :D

------

Figurka mechanika do lowpoly pojazdu.


Tapicerowanie fotela:


Korekcja  błędów wygładzania przy oknie nowego Gagarina. Na życzenie @Piotra93.


Na życzenie @matka123 przepalanie multimateriału z wieloma teksturami do jednej. Przy okazji na szybko mapowanie samochodu.


Robienie nowego układu do eurosprintera:


Przepał tekstur między układami:


Obróbka zdjęcia drzewa do gotowej tekstury:


Przepalanie tekstury między dwoma układami w Blenderze:


Generowanie marginesów tekstury w Gimpie. Must watch dla wszystkich skórkosklejaczy:


Wygładzanie i ważenie wektorów normalnych w Blenderze:


Eksport z Substance Paintera i obróbka efektu:


Podświetlenie pulpitu. Geometria kondoma. Ustawienie lamp. Wypieczenie. Retusz rezultatu.


Robienie LODa. Czyli teoria i praktyczne metody upraszczania siatki.


Konwersja budynku. Emitery dymu. Światła pozycyjne/gwiazdki. Oświetlenie okien.

123
W maszynie logicznie istnieje tylko jedna kabina, stąd te uproszczenia.

124
Exe Milka inaczej obsługuje płynne krany przy impucie impulsowym inc/dec. Kilka poprzednich wydań miało galązkę tmj jako master. Ale w obu przypadkach jest to ta sama komenda o zakresie 0-1 dla kontrolera analogowego. Nie wiem jak to po pokeys działa. Jaką wartość masz numerycznie w debugu przy skrajnych położeniach kranu?

125
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 19 Kwietnia 2022, 23:19:43 »
Ano kasowarki do wgrywania manualnego nie dałem. Instalator coś tam kasuje, ale chyba nic krytycznego. Tylko prerenderowane tablice dla 140a.
W logu jest kilka dubli siódemek w krzakach i kilka wagonów, których jednak nie znajduje mi w źródle. Edytowałeś tam składy? Starter robił duble nazw wagonów, zgaszałem Szczawikowi kilka dni temu. Oprócz tego wyłapałem błąd składni jednego pliku ludków, który wywalał parsowanie kawałka dekoracji. Poprawione. :)

126
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 19:43:55 »
Chwila, to w czym jest problem? Lokomotywa dostaje sygnał jazdy do przodu, a jedzie na wstecznym, skanując do tyłu? I występuje to tylko na exeku z patcha, a na starszym o tydzień nie? Co konkretnie trzeba pobrać i na jaki pociąg patrzeć, by to osiągnąć?

127
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 14:37:01 »
Wyłącz konserwację pamięci w opcjach graficznych. Ona jest zbugowana i zjada tekstury.

128
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:27:36 »
Po tym co Diesel wypisał, jestem stanowczo na nie. Zrobi się precedens i zaraz skasujecie połowę taboru.

129
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z importem e3d w Blenderze
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 01:11:27 »
Błędy podczas instalacji? Resetowałeś blendera? Reinstalacja skryptu wymaga resetu by sobie pamięć ze starych zmiennych wyczyścił.
Maxima ładnie z t3d wchodzi jakby co, to możesz sobie pobrać z svn. E3d nie mam pod ręką by sprawdzić.

130
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z importem e3d w Blenderze
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 23:32:10 »
Jaki konkretnie plik próbowałeś zaczytać?
Na gicie https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31907.0.html są dostępne co jakiś czas aktualizacje, których widzę nie ma spakowanych na forum, to możesz spróbować zaktualizować.

131
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 20:40:04 »
Wagon też może być occupied, to lepiej by nie robił duplikatów nijak.

132
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:51:28 »
Patrzę na fiza. Jedyna różnica względem 111a, to sprawność przekładni BRE=0.9.

133
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 01:05:07 »
Znowu jest coś nie tak z nadawaniem nazw dublom pojazdów. Wstawiłem po tuzinie takich samych wagonów do testu ładunków i zrobił po dwie instancje każdego sufiksu.
node -1 0 84515945943-5_6 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 headdriver 3 20 coal enddynamic
node -1 0 84515945943-5 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 iron_ore enddynamic
node -1 0 84515945943-5_1 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 sulfur enddynamic
node -1 0 84515945943-5_1 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 aggregate enddynamic
node -1 0 84515945943-5_2 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 scrap_metal enddynamic
node -1 0 84515945943-5_2 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 logs enddynamic
node -1 0 84515945943-5_3 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 logs_4m enddynamic
node -1 0 84515945943-5_3 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 coke enddynamic
node -1 0 84515945943-5_4 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 sand enddynamic
node -1 0 84515945943-5_4 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 gravel enddynamic
node -1 0 84515945943-5_5 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 biomass enddynamic
node -1 0 84515945943-5_5 dynamic pkp\426w_v1 84515945943-5 426W_INKOM 0 nobody 3 20 coal_duff enddynamic
node -1 0 31515375017-1 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 coal enddynamic
node -1 0 31515375017-1 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 iron_ore enddynamic
node -1 0 31515375017-1_1 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 sulfur enddynamic
node -1 0 31515375017-1_1 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 aggregate enddynamic
node -1 0 31515375017-1_2 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 scrap_metal enddynamic
node -1 0 31515375017-1_2 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 logs enddynamic
node -1 0 31515375017-1_3 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 logs_4m enddynamic
node -1 0 31515375017-1_3 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 coke enddynamic
node -1 0 31515375017-1_4 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 sand enddynamic
node -1 0 31515375017-1_4 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 gravel enddynamic
node -1 0 31515375017-1_5 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 biomass enddynamic
node -1 0 31515375017-1_5 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 3 20 coal_duff enddynamic
node -1 0 31515375017-1_6 dynamic pkp\452w_v1 31515375017-1 452W 0 nobody 0 20 coal enddynamic

134
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 15 Kwietnia 2022, 19:21:56 »
Jaka to konkretnie skórka? Pewnie ktoś skopał margines, ale raczej nie tyczy się wszystkich.

135
Symulator / Odp: Kabina pociągu SA133.
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 16:13:46 »
Mam tylko takiego screena pod ręką, przedstawiającego jedynie śrubki 3d z tej kabiny. :D

136
Trasy / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 12 Kwietnia 2022, 03:32:22 »
No to na co mnie prosiłeś o testy, jak nie masz zamiaru nic poprawiać? Ehh, czas marnujesz.

137
Poradniki / Odp: [MOD] Sortowanie planów przezroczystych w t3d
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 22:45:26 »
Takie podsumowanie poprawek w prawie wszystkich kabinach impulsa, które zjadły pół niedzieli. :) Sortowanie tak nie boli nowego renderera, ale wyłazi na legacy. Zawsze więc warto swoje dzieło przejrzeć na obu. Do testerów też się to odnosi. Jak gdzieś ginie podświetlenie/szybki, to na 90% ma pomieszane fazy renderowania albo kolejność obiektów w modelu.

138
Poradniki / [MOD] Sortowanie planów przezroczystych w t3d
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 01:24:23 »
Trójkąty w fazie przezroczystych (alfa blend; opacity 0) muszą być rysowane od najdalszych kamery do najbliższych.


Najdalsze od kamery muszą być u dołu pliku t3d, najbliższe kamery u góry. Tyczy się to zarówno trójkątów w ramach jednego submodelu (szyby wiaty, hali dworca, itp) jak i różnych submodeli (podświetlenia i szybki mierników w kabinie).


Dzieci niższego stopnia są rysowane po rodzicu. Więc jeśli plan3 znajduje się technicznie pod planem2 w t3d, ale jego rodzic jest nad planem2 to i tak zostanie namalowany w złej kolejności.

139
Trasy / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 23:38:49 »
Failed to open file "scenery/pm/mir.inc"Trochę dubli nazw torów.
Składy niegrywalne należy otagować jako ukryte.
W jedynce wg opisu mamy rozkładać ładowne wagony. Ale nie ma tam pociągu z sm42 a zakład jest zablokowany kilkoma węglarkami w głupich miejscach.

140
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.03
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 19:18:59 »
W pierwszym poście pojawiły się linki do patcha aktualizującego do rewizji 8037. Oprócz tego ponownie należy pobrać archiwum z exe. Jest też opcjonalna paczka dla twórców map z nodebankiem i placeholderami drzewek, których brakowało w głównym wydaniu.

Wystarczy pobrać zaktualizowany instalator, zaznaczyć sekcje "Patch" i "Pliki wykonywalne i zależności", a program wykona potrzebne operacje.

141
Pomoc doraźna / Odp: Karta graficzna. Czy warto?
« dnia: 08 Kwietnia 2022, 19:01:10 »
Ale co za problem obniżyć rozdzielczość? Jak masz pod ręką tą kartę to wsadzaj. Jak masz sprzedawać nerkę by kupić, przy obecnych cenach podzespołów, to raczej nie ma co, bo laptopik jest jaki jest i cudów nie będzie. Że przy 4GB ramu to się uruchamia, to już cud.

142
Pomoc doraźna / Odp: Karta graficzna. Czy warto?
« dnia: 08 Kwietnia 2022, 18:44:03 »
Zgaduję porównujemy te dwa układy? No to wychodzi 3x szybsza. Plus dedykowany vram. Plus lepsze sterowniki ogl od zielonych.
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/uhd-graphics-g1.c3447
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-gtx-960m.c2635

143
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2022, 19:23:24 »
Exeka z 2.04 masz? Na wysypy to tylko analiza crashdumpa pomoże.

144
Tabor / Odp: nie mogę odluźnić jakiejkolwiek lokomotywy
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 14:56:41 »
Rozwiń zakładkę vehicle panelu debugowego F12 i pokaż co tam jest napisane przy duszeniu odluźniacza.

145
Pomoc doraźna / Odp: instalator maszyny to wirus?
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 18:20:24 »
W dziale publikacji masz wszystkie pliki pod linkami bezpośrednimi.

146
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 14:07:12 »
Ale ten sam kontener na lod1 ma już repla 1 i zero parametrów.

147
Pomoc doraźna / Odp: instalator maszyny to wirus?
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 14:05:48 »
Instalator zawiera menadżera pobierania aria2, archiwizator 7zip i pobiera jedynie pliki wypisane w wątku w publikacjach. Antywirus pewnie widzi, że proces instalatora chce uruchomić arię i ściągać coś z internetów, po czym panikuje.

148
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 00:31:59 »
kontener_40fthc.t3d na LOD0 ma następujące parametryzacje i nie nadaje się do użycia bezpośredniego.
Map: textures\ladunki\kontenery\40fthc\(p3)
MaxDistance: 100
MinDistance: 0 
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 (p1) (p2) 1.0
Reszta ma repla 1 na obu meshach. Autor musi się wypowiedzieć co miał na myśli i czy to błąd.

149
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 13:51:41 »
Może bot zdąża wyłączyć zanim go wykopie z pojazdu gracza. Na skomplikowanej mapie ma więcej do przemielenia niż na td i kilka klatek więcej minie przed inicjalizacją wszystkiego.

150
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 23:43:31 »
3E2=3e2. Rozmiar znaków we wpisie nie ma znaczenia. To ten sam plik. Ale że bot nie umie knorrem operować, to mnie wielce smuci. Przecież było to robione lata temu. :< Pozycja kamery teoretycznie nie powinna mieć znaczenia. Różnice obliczeń we frustum kamery i za były usuwane dawno temu.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 185