Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: [1] 2 3 ... 185
1
Pomoc doraźna / Odp: Problem ze światłami
« dnia: 05 Listopada 2022, 16:50:27 »
Masz ustawione gfxrenderer legacy to tą obróbkę obrazu możesz sobie kręcić dowolnie, bo jest pomijana w tym trybie.

2
Symulator / Odp: Pomoc z Ekranem zewnętrznym EN57AL
« dnia: 04 Listopada 2022, 21:52:20 »
Nie mogę znaleźć dokumentacji do tego. :/
else if (token == "python.viewport")
{
Parser.getTokens(8, false);

pythonviewport_config conf;
Parser >> conf.surface >> conf.monitor;
Parser >> conf.size.x >> conf.size.y;
Parser >> conf.offset.x >> conf.offset.y;
Parser >> conf.scale.x >> conf.scale.y;

python_viewports.push_back(conf);
}
Surface to skrypt/model na który on trafia, monitor to id ekranu w systemie. Reszta oczywista. Wszystko w jednym wersie jako parametry python.viewport. Jakbyś chciał więcej ekraników, to powielasz wpis.
 Youby chyba tego używa w domu, to pewnie ma konfig, tylko musi do tego domu dotrzeć.

3
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: EU160
« dnia: 03 Listopada 2022, 20:43:42 »
Ten wózek do ET22 to chyba dostalem kiedyś, ale był niezmapowany, niezlodowany a trochę już nieinstancjonowany i trzeba by go znowu kroić, by ładnie skończyć. To Ty/ktoś go kończy i można będzie liczyć?

4
Symulator / Odp: Pomoc z Ekranem zewnętrznym EN57AL
« dnia: 03 Listopada 2022, 16:43:55 »
Jak wątki są synchronizowane to nie powiem. Pierwsze słyszę by ktoś próbował wyciągać ekrany do osobnego komputera. Wszystkie pulpity o jakich mi wiadomo, miały wpięte kilka monitorów do komputera głównego albo komputerki pokładowe na osobnym sofcie, ściągające outputy z maszyny po uart. Wyjście ze skryptu pythona można skopiować do osobnego okna w zadanej rozdzielczości i pozycji na n-ty monitor. Jak chcecie użyć gotowego skryptu, bez rozszerzania funkcjonalności i nie macie czterech monitorów na okna, to bym poszedł tą drogą.

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Listopada 2022, 06:09:58 »
Tych IBL/LUT to nie można generować z envmapy do odbić?
Patrząc na swoją drezynkę, metaliczne zderzaki źle wyglądają po ciemnicy. Wyraźny banding im wyłazi.
Od blooma gwiazdy wariują. Zamiast bycia pojedynczym pikselem, puchną do kolosalnych rozmiarów. Mają swój shader, to trzeba by im wyprowadzić parametry blooma do materiału albo co. Tak samo księżyc w ciągu dnia jest drugim słońcem. Można niby mu wyłączać emisyjność zależnie od naświetlenia, ale to by było skokowe. W nocy bloom też ma przesadzony. Tory za to wyglądają fajnie.

6
Bieżące Symulatorowe / Nabór na betatesterów
« dnia: 16 Kwietnia 2019, 15:24:01 »
Chętnych kandydatów zapraszamy do kontaktu z Administratorami.

W związku z trwającą aplikacją jednego użytkownika, ogłaszam otwarty nabór do grup funkcyjnych. Może ktoś się jeszcze skusi. Po pierwsze wykaz obowiązków, by wiedzieć na co się porywasz:
Cytuj
Zakres zadań Wydziału Betatesterów:
- testowanie dodatków od strony technicznej (struktura paczki, poprawność wpisów, poprawność plików, odpowiednia wydajność itd.) oraz wizualnej (tekstury bez błędów, dźwięki bez zacięć itd.) na postawie wytycznych Symulatora
- utrzymanie kompatybilności dodatków z aktualnym repozytorium
- upload dodatków na repozytorium
- wprowadzanie poprawek dla dodatków w teście
- wspieranie nowych twórców
- aktywność w dziale Pomoc doraźna (rozwiązywanie problemów użytkowników)
- aktywność w dziale Pomoc w tworzeniu (rozwiązywanie problemów twórców)
- tworzenie nowych poradników w dziale Poradniki
- tworzenie nowych dodatków zgodnych z wytycznymi
- zgłaszanie zauważonych błędów w Symulatorze

Zakres zadań Wydziału Repozytorium:
- upload dodatków autorstwa użytkowników bez rangi
- pomoc w uploadzie dodatków autorstwa użytkowników z rangą (nie każdy może mieć taką możliwość, bądźmy szczerzy...)
- wprowadzanie zmian w plikach (SCN, MMD, FIZ itd...) i dostosowanie ich pod rozwiązania obecne w EXE
- aktualizacja pliku Readme.html, startera, instrukcji kolejowych
- utrzymywanie porządku w plikach
- wdrażanie do Symulatora nowych funkcjonalności, które daje EXE
- poprawianie błędów wyłapanych po publikacji kolejnego wydania Symulatora
- zgłaszanie błędów w narzędziu "Lista zgłoszeń"
- eliminacja błędów zgłoszonych w "Liście zgłoszeń"
Ranga Betatester daje dostęp do repozytorium SVN Maszyny, czyli wersjonowanej paczki deweloperskiej, oraz do działu betatesterów na forum, gdzie odbywają się testy dodatków nie wystawionych przez autora na widok publiczny.
Ranga Wydział Repozytorium daje dodatkowo dostęp do działu deweloperów i repozytorium, czyli pełny dostęp do działów twórczych forum.

Przed aplikacją po pierwsze zastanów się, czy chcesz przynajmniej kolejny rok życia poświęcić na rozwój Maszyny? Czy masz czas, na regularne wykonywanie swoich obowiązków? Nie oczekujemy harówki na akord, ale te kilka godzin w tygodniu dobrze byś poświęcił.
Aplikując na Betatestera najistotniejsza jest merytoryczna działalność w testach dodatków. Bez udokumentowanego wkładu w testy, nie ma mowy. Oprócz tego kandydat otrzyma kilka prostych zadań, pomagających przy rozwoju symulatora, dla nauki działania Maszyny/sprawdzenia wiedzy.
Aplikując do Wydziału Repozytorium musisz się poszczycić znacznie szerszym zakresem wiedzy ze wszystkich aspektów budowy paczki. Nie jest wymagana jednak aktywność w testach.


7
Forum / Odp: Zawieszenie działalności
« dnia: 01 Listopada 2022, 18:57:43 »
Dlatego też nie tykałem rangi zanim tego nie przeczytałem, żeby nie było, że kapitan wyskakuje pierwszy. :P Nie mam wizji, wiary i chęci do roboty. Nie ma co bym siał defetyzm wśród ludzi, którzy to jeszcze mają i się mnie pytają o zdanie.

8
Forum / Zawieszenie działalności
« dnia: 01 Listopada 2022, 18:45:39 »
Jak mogliście zauważyć, od jakichś dwóch miesięcy ograniczam się do wejścia na forum raz na tydzień jak nie rzadziej i opryskliwego odpisania na PW. Nie mam nic swojego pokiszonego na dysku, oprócz jednego scenariusza, który można uznać za porzucony. Czuję się kompletnie wypalony. W związku ze swoim podejściem nie poczuwam się decyzyjny w żadnych sprawach dotyczących przyszłości projektu. W związku z tym się odczerwieniam. Proszę nie konsultować się ze mną w kwestiach administracyjnych.

9
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 09 Października 2022, 21:57:35 »
Milek był bardzo pro utf-8 ale został zawetowany przez wymagania innych narzędzi właśnie. Nie pamiętam teraz czy chodziło o rainsteda czy mariuszowe toole w basicu, czy o jedne i drugie.

10
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nowe pojazdy do symulatora MaSzyna - pomoc
« dnia: 08 Października 2022, 18:55:02 »
Albo się uczysz i robisz sam, albo wynajmujesz modelarza i mu płacisz za robotę, dając zdjęcia i dokumentację. Jak kolega pomoże, to go męcz. :)

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 05 Października 2022, 20:53:25 »
Jakie lokomotywy? Któraś jest obrócona? Daj trainset trefnego zestawienia.

12
Tabor kolejowy / Odp: Jakaś rączka między oknami czołowymi kabiny EN57
« dnia: 05 Października 2022, 20:52:31 »
Otwierasz szafkę nad oknem i przewijasz rolkę z taśmą z predefiniowanymi relacjami dla danego zakładu.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zmiana pogody
« dnia: 04 Października 2022, 13:55:01 »
Znaleźć w skrypcie scenariusza i wywalić. Albo sobie w ustawieniach nakręcić ponownie co się chce, po tym jak skrypt się odpali. Tylko tam pewnie idzie drabinka wielostopniowa, rozłożona na pół godziny. Scenariusz wyszedł zaraz po możliwościach zmieniania pogody skryptem i autor chciał się pobawić.

14
Forum / Odp: Chat - netykieta też obowiązuje!
« dnia: 03 Października 2022, 16:12:59 »
Jeśli komuś nie podoba się moderacja czatu, to proszę z niego nie korzystać. Publiczne obrażanie moderatora, kwestionowanie jego decyzji, a potem pisanie skarg i zasłanianie się dziurawym regulaminem, uważam za kpinę.

15
Symulator / Odp: Problem z uruchomieniem najnowszej wersji
« dnia: 26 Września 2022, 19:37:54 »
To biblioteka MS Visual Studio 2015. Jest w zależnościach w instalatorze. Odhaczyłeś, nie masz uprawnień instalacji albo się posypało w systemie.

16
Symulator / Odp: Programy wymagane do działania MaSzyny
« dnia: 26 Września 2022, 00:49:32 »
No wszystkie biblioteki muszą być w wersji zgodnej z systemem. Nie wiem co tam za szkolne trupy są w dzisiejszych czasach. Jak masz tam internet, to odpal instalator z odhaczonymi wszystkimi paczkami a samymi exekami i bibliotekami. Albo zobacz co za system tam jest i dosztukuj co trzeba z listy w publikacjach. Tam są wypisane potrzebne biblioteki wraz z linkami. No i czy user na szkolnym komputerze ma uprawnienia instalować cokolwiek? Jak tak, to informatyk dupa. :P

17
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna w 4k
« dnia: 21 Września 2022, 19:00:55 »
Wywalałem ten wpis już w kwietniu, jak wylazło że pluje do kaszy. Chyba, że w paczce nie ma ini, by nie nadpisywać ludziom ustawień i wywalać to sobie mogę.

18
Pomoc doraźna / Odp: Szyby w lokomotywach.
« dnia: 20 Września 2022, 16:53:33 »
Można usunąć, można zmniejszyć. Do obu musisz się zaznajomić ze strukturą modelu t3d. Ogarnąć nasze repozytorium. Rozumieć koncepcję mapowania uv i umieć obsłużyć jakiś program do grafiki rastrowej, obsługujący tga.
Szyby zewnętrzne są zdefiniowane w modelu lowpolyinterior lub pudła. Mogą brać teksturę ze skórki pojazdu lub osobnego obrazka. Szyby wewnętrzne są zdefiniowane w modelu kabiny. Zazwyczaj mają osobną teksturę.
Musisz zbadać pojazd, który chcesz edytować, by wiedzieć jak jest zrobiony. Znaleźć siatki szyb w modelu t3d i je skasować, albo znaleźć odpowiednią teksturę i zmienić jej przezroczystość. Spróbuj, w razie problemów opisz co robiłeś i o jaki konkretnie pojazd chodzi, bo przy 20 lat projektu i dziesiątkach twórców, mogą być różnie zbudowane.

19
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 17 Września 2022, 16:58:30 »
Restart blendera pomaga na to zazwyczaj.

20
Pomoc doraźna / Odp: Aktywacja kabin
« dnia: 13 Września 2022, 02:52:27 »
Jakby ktoś potrzebował podpiąć klawisze, to komendy brzmią cabactivationtoggle/cabactivationenable/cabactivationdisable. W ustawieniach startera chyba jeszcze ich nie ma. Trzeba sobie ręcznie do keyboardinput.ini dopisać (przy wyłączonym starterze oczywiście).

21
Pomoc doraźna / Odp: Aktywacja kabin
« dnia: 12 Września 2022, 18:19:21 »
Nie ma na to skrótu klawiszowego.

22
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Września 2022, 18:12:25 »
Pomocnik też jest z tymi grzałkami trochę nadgorliwy. But to odpala dla zasady i zdaje się na termostat. Gracz może pominąć, jak ma temperatury cieczy w normie.

23
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 08 Września 2022, 21:44:20 »
Było kilka zgłoszeń na artefakty kaskady shadowmapy. Z wydajnością ponoć lepiej.

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Września 2022, 14:38:23 »
Na screenie pokazuje brakes highest pressure 0.3, co jednak sugeruje nieudane wyluzowanie.

25
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Września 2022, 01:59:02 »
Czyli co? Przeładował koniec składu i nie umie wyluzować?

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 06 Września 2022, 18:18:36 »
Nie na headphones, tylko na to co masz fizycznie. W OpenAL i sterowniku audio musi się pokrywać ustawiona konfiguracja sprzętowa. Mi czasami jak coś się wysypie, wywala w realteku do stereo, choć mam 5:1. Albo na wzmacniaczu wywala pojedyncze kanały. OpenAL trzyma ustawienia od lat przynajmniej.

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 06 Września 2022, 17:20:31 »
A inne dźwięki maszynowni? Wszelkie szumy w siódemce choćby? Znikające dźwięki najczęściej wynikają z pogubienia konfiguracji głośników w sterowniku audio i wysyłaniu dźwięków na nieistniejący kanał. Mi też czasem wzmacniacz sypie niektóre kanały i wymaga resetu sprzętu.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Września 2022, 00:14:54 »
https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build?view=runs
Ale to nic nie zmieni, bo masz tam to samo. Masz gałązki Xoov:master i Jano211:sim. Obie mają otwarte żądania włączenia do Milek7:sim, niezatwierdzone przez właściciela. Oba portale ciągłej integracji mają włączoną próbę kompilacji przy otwarciu merge requesta. Najnowsze nie zawiera zmian z poprzedniego, bo pochodzą z dwóch oddzielnych gałęzi, nie włączonych do głównego kodu. Tak działa git.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Września 2022, 23:19:50 »
Co to za numerki exeków? Includy doszły tu https://github.com/Xoov/maszyna/commit/b7a44b2fc24dc4912f7be4ebc1d2943c4f4b19a6 Przeszło testy Ażura, wypluło binarki, ale MR do Milek7:sim nie jest jeszcze klepnięty z tego co widzę.
Te ostatnie MRy od Jana pewnie bazują na milkowej bazie i nie mają kodu yB w sobie. Automat wypluwa co mu git wsadzi, o ile przejdzie testy, ale sam gałązek nie zmerguje.

30
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problem z syrenami
« dnia: 04 Września 2022, 16:33:28 »
Nie. Jak ma użyć wszystkich to dajesz include plik1 end include plik2 end.

Strony: [1] 2 3 ... 185