Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: [1] 2 3 ... 147
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 15 Lutego 2020, 21:37:01 »
Nie ma wklepanego termostatu grzałki, ale sama grzałka działa, jak Joachimowicz mówi. Zachęcam do uzupełniania fizyk. Dostęp do svn masz.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Lutego 2020, 14:45:02 »
Jak widzisz po debugu, fizycznie człon B jest trupem. Człon A reprezentuje dwa wózki napędowe a człon B wózek toczny. Maszyna nie obsługuje różnych typów wózków w jednym pojeździe, a jakoś trzeba rozłożyć siły.

3
Brak pamięci. Zmniejsz opcje graficzne w eu07.ini.

4
Pomoc doraźna / Odp: Event przypisany do toru - zdalnie
« dnia: 13 Lutego 2020, 13:31:56 »
Musi mieć linuksowe końce wiersza. Odpal w notepadzie++.
Ustawiasz w szopie dwie lokomotywy. Odpalasz zdarzenie losujące. Odpalasz obie lokomotywy i podajesz im wyjazd z szopy z warunkiem wyniku losowania. Rozkład możesz przypisać przy punkcie odbiorczym albo i pod składem, już uniwersalnie. Putvalues timetable:nazwa do komórki tarczy/semafora najprościej. Jeszcze kwestia innego typu lokomotywy, wpisanego w rozkład. To już któryś z dyspozytorów by się musiał wypowiedzieć, co się robi w takich sytuacjach. Czy leci na tym co zamówione, czy się robi zmianę i drukuje nowy rozkładzik na ostatnią chwile.

5
Pomoc doraźna / Odp: Event przypisany do toru - zdalnie
« dnia: 11 Lutego 2020, 10:56:26 »
Musisz ten event tylko dla ciebie uwarunkować od stanu komórki pamięci. Może ona być ustawiana za pomocą whois. Wtedy będzie to najbardziej odporne na dziwne sytuacje ruchowe. Kiedyś robiło się liczniki, by wyzwolił n-ty skład na danym wyzwalaczu, ale to znacznie bardziej zawodna metoda.

6
Pomoc doraźna / Odp: Event przypisany do toru - zdalnie
« dnia: 09 Lutego 2020, 20:27:36 »
No właśnie też mi się tak wydawało, a na wiki jest odwrotnie. Gdzieś jeszcze takie sprzeczne informacje są? U trainskeia jest, że event1 to P2>P1 jak być powinno.

7
Pomoc doraźna / Odp: Event przypisany do toru - zdalnie
« dnia: 09 Lutego 2020, 12:33:30 »
Nie wiedzę błędu. Spróbuj zmienić kierunek, może coś źle odczytałeś. Albo daj próbkę by przetestować.

8
Pewnie, generuj. Jeszcze kwestia do jakich scenariuszy. Bo u Transkeia przy losowaniu peronu na podstawie zajętości i opóźnieniach wynikłych z sytuacji ruchowej, to ja tego nie oskryptuję w żadnym razie.

9
Na warsztacie / Odp: Shadery z mapami specular/glossines/metalic
« dnia: 07 Lutego 2020, 20:42:34 »
Rewizja w pierwszym poście z nowym algorytmem aplikowania odbić od tmj, dającym nierozbielone lusterka i poprawkami do starych shaderów na odczyt glossiness. Słabo testujecie, jak nikt nie zauważył, że choćby woda się popsuła. :<

10
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 07 Lutego 2020, 12:43:01 »
Domy w mieście są automatycznie generowane z danych numerycznych, przez co nie posiadają mapowania o teksturach nie wspominając.
Na dworzec mam komplet obrobionych zdjęć, ale z braku czasu leży od lat. Jakby ktoś chciał przejąć, chętnie oddam wraz z całością praw majątkowych.

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 07 Lutego 2020, 11:22:10 »
Albo ktoś przeniesie na nowsze rozwiązania, albo kiedyś wylecą, tak jak stare całkowa. Stary Bałtyk i stara l053 są trzymane w sumie tylko z myślą o słabych komputerach, którym transkeiowe scenariusze nie wydolą z nawałą taboru.

12
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 06 Lutego 2020, 21:56:33 »
Przecież stary bałtyk nigdy nie miał przypisanych wskaźników, to czego oczekujecie? W dobie wielu przypisań do odcinka, to na takiej małej mapce jest to max godzina pracy. Dołóżcie cegiełkę. :)

13
Trasy / Odp: Drawinowo zjechanie taboru
« dnia: 06 Lutego 2020, 12:58:05 »
Błąd w algorytmie wykrycia zajętości przy rezerwacji przebiegu. Ra tam dłubał, to zapewne kodu już nie zrozumiem. Może coś poprawił w między czasie. Jak nie jest to częste zdarzenie, to trudno. Jakby się powtórzyło, to daj log. Bez niego nic nie zdziałam.

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 04 Lutego 2020, 21:48:22 »
Na małych mapkach bez masy taboru to samo? Zielony ekran jest podczas inicjalizacji kabiny. Na wolniejszym sprzęcie może wisieć kilkadziesiąt sekund. Tu jednak kabinę załadowało. Log kończy się na ładowaniu modelu ludzików do jakiegoś wagonu po czym następuje wyciek pamięci. Ile ramu masz? Karta nie jest jakaś tragiczna. Lepsza od mojej sprzed trzech lat, która dawała radę przy teksturach 1024px na wszystkich scenariuszach. Jakość tekstur masz prawie minecraftową, to tu już nie ma co redukować.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 04 Lutego 2020, 15:03:33 »
Pesowe lokele pamięć mają, więc ten argument odpada.

16
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Lutego 2020, 22:49:23 »
Są trzy radiowe i sześć gwizdków. Można sobie przejrzeć pliki audio w scenery/skp.

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Lutego 2020, 21:19:21 »
Witam, podczas odpalania Rainsted wyskakuje błąd z brakującym plikiem vcl40.bpl. W poprzednich paczkach działało bez problemu.
Plik ten jest wersjonowany i wchodzi w sklad paczki. Nie wiem czemu miałbyś go nie mieć.

Ja z kolei chce zapytac o scenerie stary jawor. Nie mam na nim sygnalow odjazdu od kierpocia. Sa tylko rozmowy na 4 kanale.
A zobacz na jedynce. Mam podejrzenie, że kierownik nie nadaje na pełnym spektrum, bo kanału nie przestawia na stówkę. Nie ma takiego mechanizmu.

18
Patrząc na benchmarki, to zachowuje się podobnie. Nie zaszkodzi jednak sprawdzić. Radeony miewają problemy z maszyną, ale intele mają je prawie zawsze.

19
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z instalacją
« dnia: 03 Lutego 2020, 17:17:48 »
Nie masz uprawnień instalacji do program files. Wybierz inną lokalizację. Najlepiej też nie do userfiles. Zrób sobie folder bezpośrednio na dysku.

20
Log ma dalej tekstury w 4k i renderer shaderowy.

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 19:06:53 »
openGL error: out of memory; failed to create a geometry buffer
Critical error, memory allocation failure: bad allocation
Ta integra jest dobra do excela a nie gier komputerowych. Można sobie na niej pograć w WoTa i dotę na niskich. https://www.notebookcheck.pl/Intel-UHD-Graphics-620.272772.0.html Przestawiaj renderer na legacy a może i na simple. Skręć tekstury do 1024.

22
Trasy / Odp: Powolne działanie symulatora
« dnia: 02 Lutego 2020, 16:32:31 »
Sprzęt przyzwoity. Wg loga używany i żadne z zapisywanych ustawień nie jest podkręcone przesadnie wysoko. Powinno działać.
FPS, składowe czasu liczenia klatki, ilość elementów w scenie itp znajdziesz w panelu debugdata (F12), zakładka GFX renderer. Na podstawie czasów składowych dojdź co jest wąskim gardłem. Zobacz czy występuje różnica przy jeździe w pojeździe z komputerem pokładowym a bez.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 15:18:25 »
Niestety paczka świeża, exe z warsztatu i problem występuje.
#midziała no to co poradzę. Działanie radia jest na poziomie pythona realizowane to błędy w kompilacji e3d by tu raczej nic nie napsuły, chyba że jakieś płytki są tam lampkami analogowymi.
A w Et21 a raczej 3e1m ktoś testował czy działa zew3?
Również działa. Ale tam jest radmor, a wcześniej coś o pyralndię pytałeś, to o dobry pojazd chodzi?

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 13:03:21 »
Exe 01.29, pliki z repo. Radio, kontrolka zasilacza i hebelek działają jak trzeba. Nikt przy tym nic nie dłubał w przeciągu ostatnich 2 tyg. to dziwne by się samo zepsuło. Po prawdzie powinien być symulowany zasilacz radiotelefonu z heblem i lampką, opcjonalny rozdzielacz z heblem i lampką i na końcu to co mamy. W większości pojazdów urządzenia poprzedzające są trupami. W kiblach hebel i lampka zasilacza były podpięte pod radio zanim komukolwiek się śniły interaktywne manipulatory, to tak zostało.

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Lutego 2020, 21:32:59 »
Wyleciały nieprzezroczyste wody. Trzeba zmienić sobie materiał. Nie robiłem przekierowań. i nie zalecam tego rozwiązania, bo się śmietnik robi. A tła nie wiem. Może jakieś były zdublowane w plikach i z tej przyczyny wyleciały.

26
Na warsztacie / Odp: Shadery z mapami specular/glossines/metalic
« dnia: 01 Lutego 2020, 18:38:36 »
Bardzo dziwne, bo to jedynie komplikacja aktualnych shaderów tmj z warsztatu.

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 01 Lutego 2020, 17:20:26 »
Przy exe z paczki powinny jeszcze działać jak dawniej.
Przy exe z warsztatu musisz sobie dociągnąć fizyki i mmd z repozytorium, rozszerzone o sterowanie nowym mechanizmem.
Hebelek na pulpicie wysterowuje pantografy wybrane na ramie pneumatycznej/komputerze. Klawiszami o/p wysterowuje się dane pantografy a hebelkiem tylko podnosi/opuszcza wysterowane. W traksie można to robić z kabiny, w et41 trzeba udać się do maszynowni celem przestawienia zaworów indywidualnych. Klikanego ekranu z dodatkowymi zakładkami nie ma. Wymodelowanej ramy pneumatycznej w maszynowni nie ma. Więc w obu przypadkach proces jest mocno abstrakcyjny.

28
Na warsztacie / Shadery z mapami specular/glossines/metalic
« dnia: 01 Lutego 2020, 17:07:31 »
W załączniku wszystkie shadery w wariantach z podpiętą mapą specular/glossines/metalic oraz kostka testowa, pomocna w doborze parametrów pod materiał, jaki chcecie utworzyć. Przykładowy wpis dla niej na TD:
node -1 0 wzornik model 0 10 0 0 kostka.t3d none endmodel
Specular to światło odbite od źródła bezpośrednio do kamery, zgodnie z prawem odbicia. Im większy, tym więcej światła będzie odbijane do kamery pod pewnymi kątami. UWAGA. Model Phonga-Blinna pozwala złamać prawo zachowania energii, gdzie materiał odbija więcej światła, niż na niego pada, więc trzeba mieć wyczucie.
Glossines to wykładnik skupienia, określający intensywność światła odbitego przy odchylaniu kamery od kąta odbicia. Dla niskich wartości, odbłyski będą widoczne w dużym zakresie kąta i przy niższych wartościach specular. Przy wyższej wartości tylko w linii wektora odbicia i przy wyższych wartościach specular, dając węższą pręgę/mniejszy punkt.
Metalic określa kolor światła odbitego. Dla materiału niemetalicznego światło odbite ma kolor światła padającego. Dla materiału metalicznego, kolor materiału.

Nową mapę podpinacie do materiału jako texture_specgloss:
Jest to tekstura RGBA, gdzie kanały oznaczają:
R - siła specular
G - glossines
B - metalic
A- nieużywany, ustawiać na 0 (czarny)
Pojedyncze kanały tekstury kostki testowej w załącznikach dla lepszego zrozumienia.

W podstawowych shaderach (bez tej mapy) wartości te były stałe dla całego materiału i wyrażały się:
specular: (1/2 sumy składowych koloru tekstury diffuse) * param_specular
Dla braku param_specular było to 1/3 specular zdefiniowanego w t3d dla geometrii nieprzezroczystej i 3/2 dla geometrii przezroczystej.
glossines: param_glossiness lub dla braku domyślnie 10.
metalic: 1 dla ujemnego param_glossiness lub 0 dla dodatniego (domyślnie)

W shaderach z mapą wartości są zależne od tekstury i wyrażają się:
specular: kanał specular (R) * param_specular
glossines: kanał glossines (G) * 8 * param_glossiness Daje to zakres 0-80 bliskie popularnym shaderom o zakresie 0-64, do których tekstury znaleźć można w sieci.
metalic: 1 dla kanału metalic (B) > 0.5, 0 dla mniejszego. Należy stosować wartości skrajne B=0 lub B=255.

29
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 01 Lutego 2020, 11:24:04 »
Lag daj a nie errors. Błąd kompilacji shadera. Nie spełniasz wymagań sprzętowych lub masz problem ze sterownikami.

30
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dot. HTV
« dnia: 31 Stycznia 2020, 16:20:58 »
Pokaż dat z którego generowało tą taśmę. A najlepiej sam wrzuć ją do excela i zrób analizę. Jak z rok temu wprowadzaliśmy logowanie dodatkowych danych, to sprawdzałem czy HTV się na tym nie wysypie i zarówno przed jak i po zmianie miał wątpliwą stabilność. W każdym razie różnic nie zaobserwowałem.

Btw, obrazek masz przyciężki.

Strony: [1] 2 3 ... 147