Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: [1] 2 3 ... 139
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Października 2019, 23:16:19 »
To problem z nazewnictwem submodeli urzadzen w modelu kabiny -- lampki stanu drzwi maja nazwe identyczna z nazwa przelacznika stanu drzwi (z dodana koncowka _on i _off) dlatego np submodel drzwilewe_on jest traktowany zarowno jako submodel zapalonej lampki, jak i submodel aktywnego stanu przelacznika drzwilewe. A poniewaz aktywny stan przelacznika dla drzwi nie jest na ten moment wyswietlany, submodel ten zostaje ukryty.
Pliki paczki dostosowane. Dziękuję Mariuszowi za toola diagnostycznego i Turbokiblowi za pomoc w edycji plików. W sumie wykryto 199 błędów z czego dwa zostały jako szamaństwa w szrotach, którymi i tak nikt nie jeździ.

Jak wgrać to całe exe tak by było ono widoczne w rainsted ? Czy się tak da zrobić wgl?
W ustawieniach startera daj tryb normalny lub wyższy, by odblokować wybór pliku wykonywalnego.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Października 2019, 15:58:37 »
Obsługuje wszystko. Trzeba tylko sobie odpowiednio skonfigurować głośniki w systemie i w openal, tym co Turbokibel podlinkował. Basy zbytnio nie walą. By był efekt dolnięcia, jak w niektórych grach, to chyba musi być osobny kanał basu w samplach, bo czytając dokumentację openala nie doszedłem jak uzyskać odpowiedni efekt.

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Października 2019, 20:44:00 »
Próba szczelności (1)/pneumatyczny(2)/elektropneumatyczny(3)/med(4).

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Października 2019, 19:38:15 »
W inpucie jest coś takiego
brakeloadcompensationincrease shift ctrl h // wybor wyzszego przelozenia hamulca
brakeloadcompensationdecrease ctrl h // wybor nizszego przelozenia hamulca

5
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 16 Października 2019, 16:56:02 »
Prędkość w torze nie ma wpływu na wykolejenie. Wystąpił błąd w obliczeniach fizyki, doprowadzający do zderzenia wewnątrz składu.
Klucz o którym mówiłem, to "crashdamage yes/no" ale jest zaimplementowany tylko w gałęzi sim, czyli bez shaderów nie wyłączysz.

6
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 16 Października 2019, 13:56:31 »
Na exe milka masz możliwość wyłączenia. Klucza nie pamietam. Musiałbyś zerknąć w globals w kodzie.

7
Pomoc w tworzeniu / Odp: Style języków symkowych do notepada++
« dnia: 24 Lipca 2017, 00:23:38 »
Styl dla mmd. Robiony na podstawie wiki i odrobinę uzupełniony przy testach, więc pewnie nieco nieaktualny. Łapie bloki po nowe deklaracje guzików/lampek i głównie pod to zrobiony.

Aktualizacja mmd. 28.03.2018
Aktualizacja mmd. 20.05.2018
Aktualizacja mmd. 17.04.2019
Aktualizacja mmd i log. 15.10.19

8
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 15 Października 2019, 19:12:57 »
W logu tylko informacja o wystąpieniu prędkości względnych ~30km/h między wagonami w składzie, co spowodowało wykolejenie i porwanie.

9
Pomoc doraźna / Odp: dym ze spalinówek
« dnia: 15 Października 2019, 17:50:33 »
Scenariusz nie ma nic do tego. Problem jest z modułowymi pojazdami, gdzie musisz pobrać wszystkie elementy w t3d i rekompilować model binarny, by dodał się emiter dymu.

10
Symulator / Odp: Tłumaczenia rozmów radiotelefonicznych
« dnia: 15 Października 2019, 17:02:52 »
Policz sobie pliki z danymi językami w sounds. Włoskich i czeskich powinien być komplet na stan sprzed paru lat, czyli bez wszystkich nowych scenariuszy. Niemieckich jakieś pojedyncze.

11
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia na roślinność
« dnia: 13 Października 2019, 19:27:27 »
Co do kompozycji, to nasze tła mają proporcje 2:1. Czyli kadrujemy tak, by trochę ponad 2x wysokość lasu zmieściła się w kadrze. Nie ma co przesadzać, bo przy swoich zdjęciach starałem się robić możliwie szeroko i finalnie nie mam 1024px rozdzielczości źródłowej na wysokość. :/

12
Trasy / Odp: Blad, Dwie glowice semaforow 4 komorowych.
« dnia: 13 Października 2019, 17:19:08 »
Jeśli to te co myślę, to wszędzie są posypane i przy imporcie sypią się jeszcze bardziej. Trzeba zrobić od nowa.

13
Dzięki, nawet opcji "cofanie wycierania" nie znałem. :D

------

Figurka mechanika do lowpoly pojazdu.


Tapicerowanie fotela:


Korekcja  błędów wygładzania przy oknie nowego Gagarina. Na życzenie @Piotra93.


Na życzenie @matka123 przepalanie multimateriału z wieloma teksturami do jednej. Przy okazji na szybko mapowanie samochodu.


Robienie nowego układu do eurosprintera:


Przepał tekstur między układami:


Obróbka zdjęcia drzewa do gotowej tekstury:

14
Symulator / Odp: Tłumaczenia rozmów radiotelefonicznych
« dnia: 12 Października 2019, 22:12:39 »
Napisy mamy szczątkowe czeskie, włoskie i niemieckie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by kończyć czy tłumaczyć na inne języki. Po prostu wersja angielska to podstawa dla obcokrajowców. Zakładamy, że każdy Europejczyk zrozumie. Interfejs w exe jest sukcesywnie wyprowadzany do plików językowych.

15
Bocznica / Odp: Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 12 Października 2019, 14:46:49 »
W jakim modelu ci się niby świeci w obu? Przecież to kwestia rozdzielenia i kluczowania w lowpoly. Jak nie rozdzielisz, to ci nie ukryje obsadzonej.

16
Symulator / Tłumaczenia rozmów radiotelefonicznych
« dnia: 12 Października 2019, 12:48:41 »
Dzięki wysiłkom naszych betatesterów, mamy komplet transkrypcji rozmów radiotelefonicznych w języku polskim. Pora wziąć się za tłumaczenie.

Wymagana jest rejestracja na portalu tłumaczeń grupowych POeditor.com. Adres projektu:
https://poeditor.com/join/project/fT91ANTqcy

Na start mamy przetłumaczone 77% projektu. Zostało niecałe 400 kwestii. Do roboty. :) Tłumaczymy ręcznie. Słownictwo branżowe czerpiemy z gotowych już tłumaczeń. Stosujemy brytyjską nomenklaturę kolejową.

17
Poradniki / [CTR] Przypisywanie nagrań radiotelefonu do kanałów
« dnia: 11 Października 2019, 22:25:18 »
Przypisanie do kanału zmienia dźwięk z odgłosu sceny na dźwięk radia. Zmienia się wtedy jego źródło z podanego punktu na radiotelefon obsadzonej lokomotywy, odtwarzany jest tylko, jeśli mamy wybrany odpowiedni kanał i jego głośnością można sterować potencjometrem radia.

Po pierwsze musimy określić z jakich kanałów korzysta dana sceneria. W tym celu analizujemy rozkłady jazdy oraz szukamy w terenie wskaźników W28. Ja sporządziłem sobie mapę, wygenerowaną w rainstedzie i zaznaczyłem na niej kluczowe punkty. Możemy użyć do tego STV, 3dsa/blendera. Czegokolwiek co nam wczyta tory albo i narysować sobie od ręki jak linia jest prosta. Nanosimy współrzędne wskaźników W28 i strefy obowiązywania danych kanałów. (patrz załącznik; przepraszam za wagę, ale istotny jest rozmiar obrazka)

W pliku scn szukamy plików z definicjami dźwięków. Zazwyczaj będzie to plik ctr. Tu na l61 czasami są to scm różnicowe po unifikacjach mapy przez Ra. Szukamy wpisów node sound, przykładowo:
node -1 0 wjedzie_towarowy sound 41825.081 272.6 -15678.073 radiotelefon/wjedzie_towarowy.wav endsoundOdczytujemy jego współrzędne źródła 41825.081 272.6 -15678.073 i sprawdzamy na mapie gdzie to jest. Wychodzą okolice Ozimka. Obowiązuje tam kanał R2 (R3 musi być dalej na Opole). Znajdujemy event odtwarzający ten dźwięk:
event wjedzie_towarowy sound 15 wjedzie_towarowy 1 endeventI przypisujemy go do kanału drugiego:
event wjedzie_towarowy sound 15 wjedzie_towarowy 1 2 endevent
Gotowe. Powtarzamy to dla każdego odtworzenia dźwięku w scenariuszu.
W folderze radiotelefon znajdują się również błędnie zapowiedzi dworcowe. Zazwyczaj da się je wyłowić po nazwach plików lub eventów, ale w wątpliwych sytuacjach zawsze warto odsłuchać dany plik. Dłuższe manewry możemy dać na R9, ale wtedy w opisie scenariusza trzeba dodać informację o konieczności zmiany kanału w pewnym momencie.

Cały proces pokazany w początkowej części nagrania:


Dla wzbogacenia scenariusza w okolicach wskaźników W28 warto dodać próbę radia po wciśnięciu ZEW3. Tworzymy eventlaucher:
node -1 0 uruchom_test_radiotelefonu eventlauncher 0 0 0 -1 radio_call3 0 uruchom_test_radiotelefonu uruchom_test_radiotelefonu endWklepujemy współrzędne, spory zakres.
Trankei u siebie dodał komórkę zabezpieczającą przed odtworzeniem kilkukrotnym na raz:
event uruchom_test_radiotelefonu multiple 0 test_radiotelefonu_mem test_radiotelefonu_set test_radiotelefonu_reset l053test_odtwarzaj condition memcompare * 0 0 endevent
 node -1 0 test_radiotelefonu_mem memcell 0 0 0 nic 0 0 none endmemcell
 event test_radiotelefonu_set updatevalues 0 test_radiotelefonu_mem * 1 1 endevent
 event test_radiotelefonu_reset updatevalues 10 test_radiotelefonu_mem * 0 0 endevent
Pod l053test_odtwarzaj dajemy dialog z dyżurnym na obowiązującym kanale. Można to jeszcze rozszerzyć o odczyt nr pociągu gracza eventem whois i na tej podstawie zmieniać numer wywołującego pociągu w dialogu. Czy dawać głos maszynisty jako nieradiowy i niezależny od kanału. Pełny algorytm na najnowszych scenariuszach Transkeia, ale podstawowy wariant bez badania składu wystarczy.

18
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia na roślinność
« dnia: 10 Października 2019, 18:38:17 »
Z tła budynków nie będę wycinał. Niebo albo jednorodną ścianę proszę, chyba że ktoś lubi siedzieć z lassem godzinę, to na alfie niech da. ;)

19
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 17:16:44 »
To tak nie działa. Zapoznajesz się z wszystkim co masz na wiki, forum i jutubach. Próbujesz coś zrobić. Zgłaszasz się, gdy masz problem. By ktoś chciał darmo siedzieć x godzin i ci klikać z dostępem zdalnym po monitorze, musisz coś sobą zaprezentować. Przynajmniej zaangażowanie i wytrwałość.

20
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 16:38:38 »
Końce dzieli 560km w linii prostej, to prawie by weszło. ;)

21
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 09 Października 2019, 00:27:42 »
Obecny techniczny limit to 250 km od zera we wszystkich osiach. Nie jest on niczym podbudowany. Ot tak ktoś wymyślił osiemnaście lat temu.

22
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 08 Października 2019, 00:41:47 »
Jeszcze co do brzegów, to mamy przejściówkę trawa-otoczaki na brzegi. Tylko by był dobry efekt, trzeba dobrać szerokość pasa do rozmiaru kafla terenu i pobawić się z mapowaniem by było proste po linii brzegowej.

23
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 07 Października 2019, 21:12:43 »
19 -6842 wszystkie znaki pierwszeństwa przy tym skrzyżowaniu bez tekstury.
-583 -14944 tarcza zatopiona w peronie.
Przystanek Pole. Autobusu to bym po polnej drodze nie puszczał.
Rób dna jezior koniecznie. Najlepiej piaszczyste/kamieniste a nie trawiaste. To w Stokach ma dziurę.

24
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 07 Października 2019, 13:53:26 »
Brak żywopłotu nie może wywalać.

26
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Października 2019, 13:19:53 »
On tam krzyczy przez radio czy normalnie? Bo na radiu musisz siedzieć w kabinie, z zewnątrz nie usłyszysz jak polecisz nie wiadomo gdzie, a jak normalnie to warto się wychylić przez okno, bo z kabiny mało słychać.

27
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 05 Października 2019, 15:49:40 »
Nastała jesień. Automatyczna zmiana tekstur otoczenia, zależnie od pory roku. Na większości scenerii niestety wygląda o wiele gorzej przez bezsensowne kompozycje roślinne.

28
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 04 Października 2019, 18:42:28 »
Przyrost nie jest systematyczny. Generuje raz dla każdej uruchomionej mapy. Plik jest lżejszy od wersji źródłowej, z której jest generowany a znacznie przyspiesza późniejsze wczytywania. W tym przypadku coś się uszkodziło, ale to nie jest częste.

29
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 04 Października 2019, 00:10:22 »
Powinna, aczkolwiek scenariusze z repo mogą zawierać później wydane pojazdy, nieobecne w paczce całościowej i znowu będziesz miał braki.

30
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 03 Października 2019, 22:08:38 »
Dzień dobry,
Lokomotywa EU07-150 na scenerii L053-sluzba-1-night. Po wyjechaniu z szopy przy punkcie kontrolnym strajkujący maszyniści ustawiają wagony blokujące przejazd. Jako, że ja wykonuję swoją pracę z pasją proszę o radę jak zwolnić tor. W załącznikach screeny z dwóch prób wyjechania w perony. W pierwszej sytuacji dwa wagony na rozjazdach za tarczą obok punktu kontrolnego. W drugiej sytuacji jeden wagon przed punktem kontrolnym. Log.txt z sytuacji drugiej.
Wywal z \scenery\l053-sluzba-1-night.scn skład:
trainset rozklad debicawrak1 20.0 0.0
node -1 0 2251-817513-9 dynamic pkp\gags_v2 gags01 401ka 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
Nakłada się z:
trainset none debicawrak1 95.0 0.0
node -1 0 817365 dynamic pkp\gbs_v1 u1 208kf 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 817365 dynamic pkp\gbs_v1 u2 208kf 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 817365 dynamic pkp\gbs_v1 u3 208kf 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 817365 dynamic pkp\gbs_v1 gbs03 208kf 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 passpack2 dynamic pkp\1xxa_v1 sk4 111a 0.0 nobody 0 0 enddynamic
node -1 0 passpack2 dynamic pkp\1xxa_v1 sk3 111a 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset

Na aktualnym exeku wagon z pierwszego rozpycha drugi, wywalając go za kozioł i wykolejając wszystko. Na paczkowym musi robić ponga i wywalać pół drugiego składu pod punkt odbiorczy. Wina kolejarza2009 z rewizji 4031 gdzie odremował dekoracje nie sprawdzając efektu. Jak jeździsz po tym antyku, to zerknij czy nie ma innych konfliktów dekoracji ze sobą i składami w ruchu.

Strony: [1] 2 3 ... 139