Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 185
61
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 09 Lipca 2022, 16:44:29 »
Samochody ignorują czerwone, bo przez ilość skrzyżowań im skanowanie świruje, czy sygnalizatory nie są przypisane do dróg? Jak robiłem te światła lata temu, to zrobiłem sobie cztery kwadraty ulic ze światłami na środku i jakoś to działało.

62
By było git, to trzeba by cały scenariusz napisać od nowa, by sobie czytał rozkład przed każdym posterunkiem, a nie propagował kolejkę przez całość szlaku.

63
Pomoc doraźna / Odp: Zmiana sterowania - przybliżenia
« dnia: 02 Lipca 2022, 14:47:36 »
Nie da się to jest hardkodowane. Musiałbyś sobie skompilować własnego exeka.

64
Pomoc doraźna / Odp: Zoom kamery bardzo wysoka
« dnia: 29 Czerwca 2022, 00:52:25 »
Eee, yyy, nie wiem. Ta komenda jest hardkodowana i nie da się jej przepiąć na inny klawisz. Niektóre laptopy mają pasek z boku touchpada wydzielony, albo z jakąś kombinacją Fn zmieniają tryb kursora.

65
Pomoc doraźna / Odp: Zoom kamery bardzo wysoka
« dnia: 28 Czerwca 2022, 21:02:10 »
Czasami się tak buguje przy inicjalizacji sceny. Wystarczy odcisnąć zoom na rolce i tyle.

66
Pomoc doraźna / Odp: Problem z monitorem w ET22-2000
« dnia: 28 Czerwca 2022, 17:36:23 »
Patrzyłem w skrypt i tych okienek logowania tam nie ma. One są jako lampki analogowe, przesłaniające/wyświetlane zamiast ekranu. Relikt z czasów przed ekranami pokładowymi. Muszą być okodzone jako jakieś lampki z czapy w rodzaju zasilania kranu hamulcowego. Może warunek tej lampki się zmienił albo co. Trzeba by to wszystko posprzątać, ale kabina tak paskudna, że nikt nie chce w to inwestować czasu.
W debugmode możesz podejrzeć nazwę obiektu wskazanego kursorem. Potem go znajdź w mmd i będziesz wiedział czym jest to cholerstwo przynajmniej.

67
Kawałek maszynowni z traxxa jest oteksturowany screenshotem z jutuba. Nawet nie wyretuszowałem paska osi czasu. :D Teraz bym to wszystko namalował z palca, ale inne czasy, umiejętności i filozofia.

68
Shonek długo wrzucał zdjęcia z telefonu. Może super nie były, ale przy obecnej technologii ujdą. A że nie masz kolei za płotem, to nie przeskoczysz. Nie wiem jak z gęstością ukraińskiej sieci, pewnie nie za ciekawie. Joachimowicz potrafił pół Polski przejechać by pofotografować pociągi, ale nie zachęcam do takich szaleństw. :D
Spróbować pokleić skórki, czy pomodelować możesz jak najbardziej. Nic nie stracisz, jak nie podejdzie, oprócz własnego czasu. Większość naszych tekstur jest robiona w gimpie, ale jak to ma być malowane z palca, a nie sklejane ze zdjęć, to wymaga duużych umiejętności, by wyglądało na tyle dobrze, by miało szansę przejść testy.

69
Rainsted / Odp: Jak usunąć semafor w edytorze Rainsteda?
« dnia: 24 Czerwca 2022, 01:28:43 »
W którym edytorze? Robisz mapę od zera w rsf, czy dokonujesz poprawek istniejącej w scm? Jak to pierwsze, to zaznaczyć i wcisnąć guzik usuń. Jak to drugie, to najlepiej odczytać z belki okna położenie jego definicji i skasować notatnikiem. Edycje scm z poziomu rainsteda wymagają wczytania danego pliku składowego scm jako głównego, z ewentualnymi innymi dodanymi tylko jako podkładki orientacyjne specjalną dyrektywą, by te zmiany się poprawnie zapisały.

70
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 21 Czerwca 2022, 18:23:16 »
Scenerii raczej nie przewiduję modyfikować pod kątem dopasowania do jakieś konkretnej epoki, gdyby to robić, to niestety wymiana peronów to stanowczo za mało, pozostaną budynki, sklepy, odcinki linii ze zmodernizowanym torowiskiem, prędkościami szlakowymi, i wiele innych tematów. Wyjdzie z tego druga sceneria.
Autor się wyraził jasno. Oczywiście możesz to wziąć na siebie i przygotować plik z alternatywnymi dekoracjami.

71
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 21 Czerwca 2022, 16:06:57 »
Ani w fizyce ani w mmd nie ma śladu deklaracji animacji dla nich. One mają się otwierać?

72
Pomoc doraźna / Odp: konwertowanie pojazdów
« dnia: 20 Czerwca 2022, 22:50:52 »
Jako autor pierwotnych kabin, nie mam nic przeciwko wykorzystaniu screenów. Modeli 3d nie pozwalam. Do późniejszych wariantów, to musisz Kermita pytać.
Choć jak robić to na płasko, to ze zdjęcia nie byłoby ładniej.

73
Pomoc doraźna / Odp: Problem z hamulcem sprężynowym w EU45
« dnia: 19 Czerwca 2022, 16:26:56 »
Czemu te? Kawałek wyżej jest włączenie i wyłączenie hamulca. Na co ma go odcinać?

74
Symulator / Odp: Kabina EN71-038
« dnia: 18 Czerwca 2022, 14:41:53 »
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimedi%C3%B3w_(mmd)#Sekcja_sounds: To u dołu w nawiasach kwadratowych. Wybierz sobie jeden zestaw (start/mid/end) i usuń bloczek losowania.

75
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 17 Czerwca 2022, 15:10:07 »
Zmiana obsadzonej kabiny powinna zresetować skrypty ekranów.

76
Symulator / Odp: Kabina EN71-038
« dnia: 17 Czerwca 2022, 15:08:36 »
No masz niezgodne z modelem definicje wskazówek. Przejrzyj log. Tam będziesz miał wypisane ostrzeżenia o nieznalezieniu w modelu knefla zdefiniowanego w mmd.

77
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 14 Czerwca 2022, 17:57:35 »
No właśnie się nie wygładza. Widać ten biegun. Spróbuj tak pociągnąć topologię by niebieskie linie i czerwone były ciągłe. Bez zielonych schodzących w jeden vertex. Tam nad reflektorami też będziesz musiał po żółtym łuku topologię pociągnąć, bo takie wyrżnięcie reflektora w regularnej siatce się nie wygładzi równo.
Ten pan ma dużo materiałów o poprawnej topologii w różnych dziwnych przypadkach. Polecam zerknąć, by ulepszyć swój warsztat. https://www.youtube.com/c/Arrimus3D/search?query=topology

78
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 14 Czerwca 2022, 17:44:58 »
Takie bieguny jak masz na łączeniu czoła, boku i dachu są niefajne w wygładzaniu i mapowaniu. Staraj się trzymać topologię na ciągłych liniach i czworokątach, gdzie się da.

79
Trasy / Odp: L053 night towarowy ET42
« dnia: 13 Czerwca 2022, 22:56:18 »
Tu nie chodzi o blokadę treści. To jest po prostu prefiks doklejany do pliku tymczasowego scenerii, wygenerowanego przez starter. Treściowo to jest txt tai sam jak źródłowy. Ra tak sobie wymyślił naście lat temu, a może i ktoś przed nim, nie moje czasy. Exe nie ma pojęcia o żadnych zmianach w składzie. Oczekuje w parametrach startowych pliku scenerii i nazwy pojazdu gracza. Dlatego starter generuję kopię pliku ze zmianami w składach i podstawia odpowiednie parametry na podstawie ich. Można potem sobie ten plik przemianować na jakąś unikalną nazwę, by zachować na stałe scenariusz ze składami zestawionymi po swojemu.

80
Trasy / Odp: L053 night towarowy ET42
« dnia: 13 Czerwca 2022, 00:40:41 »
Edytuj ten bez dolara w nazwie. To jest temp po zmianach dokonanych w starterze.
Co do błędu, to domknięcie dyrektywy trainset ma literówkę. Błąd Diesla z 18.04.2021. Źle mu się wkleiło przy podmianie platform. Dzięki za wyłapanie, wysyłam poprawkę na serwer w rev. 8204. Ma być:
Kod: (\scenery\linia053\towarowy\sklady_et42.scm) [Zaznacz]
trainset rozklad skladai3 0.0 20.0
//$o -
node -1 0 EP09-016 dynamic pkp\ep09_v1 104e-016 104e_3 0 headdriver 99.BR 0 enddynamic
node -1 0 a9mnouz_61511970219-4 dynamic pkp\z2_v1 a9mnouz_61511970219-4 B91_1KL_Z2AMG-FPS 0 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 a9emnouz_61511970214-5 dynamic pkp\z2_v1 a9emnouz_61511970214-5 B91_1KL_Z2ABCMG-FPS -1 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 b11mnouz_61512170073-1 dynamic pkp\z2_v1 b11mnouz_61512170073-1 B91_2KL_NS1 -1 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 b11mnouz_61512170102-8 dynamic pkp\z2_v1 b11mnouz_61512170102-8 B91_2KL_NS3b 0 nobody 0.BR 0 enddynamic
endtrainset

trainset none none109 0.0 0.0
//$o -
node -1 0 ST45-03 dynamic pkp\st45_v2 st45-03 301dd 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 eaos-17 dynamic PKP\412W_v1 5495997-9 412Wb 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-18 dynamic PKP\412W_v1 5340976-0 412Wc 0.0 nobody 3 60 mial2 enddynamic
node -1 0 eaos-19 dynamic PKP\412W_v1 5495997-9 412Wb 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-20 dynamic PKP\412W_v1 5353244-7 412W 0.0 nobody 3 60 mial2 enddynamic
node -1 0 eaos-21 dynamic PKP\408W_v1 5328343-7 408Wekk 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-22 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
node -1 0 eaos-23 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
node -1 0 eaos-24 dynamic PKP\412W_v1 5350616-9 412W 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
node -1 0 eaos-25 dynamic PKP\412W_v1 5498444-7 412WA 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-26 dynamic PKP\412W_v1 5351442-9 412W 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-27 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-28 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-29 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-30 dynamic pkp\430w_v2 82515356225-1 430w 0.0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 eaos-31 dynamic pkp\430w_v2 82515356348-1 430w 0.0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 eaos-32 dynamic pkp\430w_v2 82515374107-9 430w 0.0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 eaos-33 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
endtrainset

trainset none urwany 105.0 0.0
//$o -
node -1 0 eaos-25 dynamic PKP\412W_v1 5498444-7 412WA 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-26 dynamic PKP\412W_v1 5351442-9 412W 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-27 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-28 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-29 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
endtrainset

81
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 11 Czerwca 2022, 00:26:39 »
Ano nie ma nic o braku pamięci. Użyj może nowszego exe? To z 1.04 ma przynajmniej cztery wycieki załatane w patchu. Po coś zbieramy błędy i wydajemy te poprawki. :/

82
Rainsted / Odp: Brak eu44 w Rainsted
« dnia: 08 Czerwca 2022, 15:30:13 »
To się podziel może? Właśnie zrobiłem jak pisałem. Tylko utworzyłem kopię mata, przeskanowałem tabor i też działa, to coś musiałeś robić inaczej.

83
Rainsted / Odp: Brak eu44 w Rainsted
« dnia: 07 Czerwca 2022, 22:25:58 »
Matek coś sugeruje, że bez ,0 ma być. Pojazd używa kilku indeksów skórek wymiennych, numerowanych od jeden. Rainsted wymaga pliku skórki bez indeksu do wykrycia istnienia pojazdu. Czyli przykładowo jak masz eu44-001'12,1.mat, to skopiuj go i nazwij eu44-001'12.mat. Jak pisałem ten plik nie jest do niczego potrzebny, oprócz testów kompletności pojazdów w rainstedzie. Jego treść nie ma znaczenia. Ma się tylko zgadzać z tym, co ma podane w textures.txt EU44-001'12.mat=ES64U4,EU44,EU44-001'12. Znajduje deklarację skórki, nie znajduje takiej skórki w katalogu, uznaje że jest śmietnik w plikach i taki pojazd nie istnieje, to go nie wyświetla na liście.

84
Rainsted / Odp: Brak eu44 w Rainsted
« dnia: 07 Czerwca 2022, 22:16:14 »
Brak materiału zerowego. Sabotaż. Rainsted nie będzie ich widział. W katalogu dynamic\pkp\eu44_v1 skopiuj każdy plik xxxx,1.mat i przemianuj go na xxxx.mat. Eu07.exe ani nowy starter do niczego tego nie potrzebują, Rainsted jest depraktywkowany jako starter, to tak przeszło.

85
Trasy / Odp: L053 night towarowy ET42
« dnia: 05 Czerwca 2022, 14:14:03 »
Próbowałeś robić te zmiany samodzielnie? ST45 nie czeka tam w kolejce "na końcu mapy"? Z kasowaniem bym uważał, bo może coś później wyzwalać. Cofnij je obie w trainsecie i potestuj, jak masz siłę jechać to na manualu. :P

86
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 04 Czerwca 2022, 19:32:17 »
pojazdy/leo2a5_wieza_p.t3d krzyczy o nadpisanie.
--Map: dynamic/pkp/slmmps_v1/gasienice
++Map: ladunki/gasienice
Pchnij może ten plik osobno by się nie zgubiło.

trainset none tor6276 70 0.1
node -1 0 EN57-047'05RA dynamic pkp\en57_v1 EN57-047'05RA 6BAI_2 0 headdriver 255 0 enddynamic
node -1 0 EN57-047'05S dynamic pkp\en57_v1 EN57-047'05S 6BSI_2 0 nobody 255 0 enddynamic
node -1 0 EN57-047'05RB dynamic pkp\en57_v1 EN57-047'05RB 6BBI_2 0 nobody 1 0 enddynamic
endtrainset
Środkowy ma mieć 6BSI_047_KNORR.

Grabowek_bocznica1_1 ma podsypkę na meshu dedykowanym plus proceduralną, z tym że dedyk ma przeciwny skos.

Stoję w Lubniewie i obserwuję obloty. AI czeka na pociągowej aż minie godzina odjazdu w rozkładzie. Wtedy odhacza W4, widzi Tm, wchodzi w shunt i jedzie.

5006 309 domek bez tex dachu. 30922 600 kolejna instancja tego domku. 32311 91 Kolejne dwie.
Hala we Włodowicach ma brak tekstury kabelka od anteny.

87
https://eu07.pl/userfiles/23180/foto-naped_reczny.7z Dźwignia napędu ręcznego rozjazdu plus zwymiarowany rysunek kilku kawałków żeliwa aż do cięgna.
https://eu07.pl/userfiles/23180/foto-ehz13.7z Odmalowany sygnalizator przejazdowy EHZ-13 z krzyżem i gongiem x2.

88
Pomoc doraźna / Odp: Sygnał Osp1 w Maszynie
« dnia: 04 Czerwca 2022, 17:43:45 »
Szukasz w /scenery pliku tarczy. Topcośtam się nazywa. Otwierasz notepada++. Wklepujesz w szukajkę nazwę tego pliku z ograniczeniem wyszukiwania do scenery/drawinowo i lecisz. Znajdziesz definicje tarcz, będziesz miał ich nazwy. W pliku tarczy masz zdarzenia sterujące. Przeczytaj dokumentację składni na naszej wiki. Przeczytaj instrukcję skryptowania scenariuszy Transkeia w dziale z poradnikami na forum. Zasadniczo to gdzieś przed przejazdem jest czujka torowa, zamykająca przejazd. Przejazd pewnie wysterowuje tarcze. Te moduły kodu będą gotowe i nie bardzo masz się gdzie wcisnąć ze swoim wywoływaniem usterki. Możesz zrobić dubla zdarzenia ustawiającego tarczę, przekierowującego na losowanie usterki i nadpisującego stan tarczy z większym opóźnieniem niż oryginalne wysterowanie. Jak będziesz miał już napisany kod i coś nie będzie działać, to się nim podziel i będziemy mogli wskazać co jest źle.

89
Pomoc doraźna / Odp: Sygnał Osp1 w Maszynie
« dnia: 03 Czerwca 2022, 23:31:22 »
W pliku *.scn lub *.scm?
Po inc i ctr puściłem, zakładając brak takich dziwadełek w scenariuszach z niewydzielonym skryptem.

90
Pomoc doraźna / Odp: Sygnał Osp1 w Maszynie
« dnia: 03 Czerwca 2022, 15:27:51 »
Szukajka w skryptach znalazła tylko kilka przejazdów na l61-tlk z szansą 10%.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 185