Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: [1] 2 3 ... 16
2
Tabor kolejowy / Elektryczne silniki trakcyjne na 311D oraz ST44
« dnia: 12 Lutego 2020, 21:28:37 »
Witajcie
Od dłuższego czasu zastanawiałem się jak bardzo ingerowano w oryginalną konstrukcje silników typu ED118A podczas ich przeróbki na ED118A GE. W grudniu 2018 nadarzyła się okazja pomiarów rezystancji uzwojeń metodą techniczną z wykorzystaniem pokładowej aparatury pomiarowej na jednej ze świeżo wyremontowanych maszyn typu 311D oraz analiza kart pomiarowych. Finalnie tą metodą przebadałem cztery lokomotywy 311D, a w tym trzy były po ponad rocznej eksploatacji i dobrze dotartym węzłem komutator-szczotki. Do porównania posłużyła jedna z naszych liniowych ST44Ko przystosowana do dalekich wycieczek zagranicznych na której wykonałem pomiar w połowie stycznia tego roku tuż po wjeździe z pociągiem towarowym, który prowadziła od granicy austriacko-czeskiej do klienta w Polsce (na długich odcinkach z vmax). Kartą pomiarową do porównań była akurat karta z lokomotywy ST48, ale dziś już mogę zapewnić że parametry "miedzi" we wszystkich silnikach są te same i pewne jest to, że zmiany w silnikach ED118A GE nie poszły w tym kierunku. Wykonawcy modernizacji lokomotyw do standardu 311D najwyraźniej skupili się w przypadku zastosowanych tam elektrycznych silnikach trakcyjnych na zmianie układu izolacyjnego. Film z pomiaru ST44: https://youtu.be/Q2dCSIGzhTw   to samo z pomiaru na 311D: https://youtu.be/Fu-ZytMZi2s
W załącznikach mamy: wyniki pomiaru na ST44 z układu Haslera; karty pomiarowe; zapis prędkości w funkcji drogi pociągu prowadzonego przez ST44 (217 km do polskiej stacji granicznej, gdzie zmieniliśmy załogę czeską); dwie strony z podręcznika o ST44, gdzie ktoś mylnie podał niski prąd ciągły a dotyczył on tylko pracy ciągłej przy napięciu wyższym prądnicy.
Na ST44 pomiar był zarówno podczas normalnej pracy wszystkich  sześciu silników jak i po wyłączeniu silnika nr. 5 i 6. Na 311D pomiary były dla wszystkich silników pracujących razem jak i dla każdego silnika z osobna (praca pojedyncza).
Edit: załączniki do obejrzenia tu: https://photos.app.goo.gl/yYiC5h6jwQ3ZgF2p9

3
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 04 Lutego 2020, 18:36:48 »
Kolejna modyfikacja edytora: wstawianie pionowych trojkatow (sican lasow, plotkow itp) na dowolnym ksztalcie. Dotychczas bazowalo to na bokach prostokata, co bywalo uciazliwe.
Filmik:


4
Ustawiłem
- maxtexturesize na 1024
- pyscreenrendererpriority na lower

Nie polecam ustawiać gfxrenderer na legacy, lepiej zostawić na full, bo grafika (szczególnie niebo) głupieje.

Takie ustawienia mi na razie pomogły. Dzięki za wsparcie :) W razie czego będę pisać.

5
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 01 Lutego 2020, 21:13:49 »
Praca pt. "Ocena drgań wzdłużnych układu lokomotywa EP09 - wagony" autorstwa prof. dr hab. inż. Andrzeja Chudzikiewicza oraz dr inż. Józefa Droździela: https://photos.app.goo.gl/L5rGXUWa5QTEYNBv6

6
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 31 Stycznia 2020, 17:58:49 »
Witajcie!

Orientuje się ktoś może, dlaczego lokomotywy EP09, przy większych prędkościach, zaczynają "bujać" mówiąc potocznie? Dotyczy to głównie 1 wagonu, w którym jest najbardziej odczuwalne. Nie jest to "bujanie" na boki tylko tak jakby przód/tył. Przy podróżach z innymi lokomotywami nie jest to odczuwalne (przynajmniej wg mnie)...
Źle dobrane elementy przeniesienia sił pociągowych i hamulcowych z wózków na pudło. Maszyny przeszły naprawy główne + modernizacje a największych mankamentów nie ruszono, bądź zastosowano półśrodki. Dziś jechałem składem 7-8 wagonowym prowadzonym klasyczną EP09 i w pierwszym wagonie na moim ulubionym odcinku testowym nie było najgorzej. Kiedyś to chciało wyrwać sprzęg spod wagonu :) Później wrzucę wykresy z akcelerometru oraz skan pracy naukowej tyczącej tego problemu EP09 :)

7
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 03:48:24 »
Może kolego MaciejZ zrzucisz pretensjonalny ton i nasz oświecisz? Sam rzadko podróżuję składami wagonowymi, zaintrygował mnie ten efekt "bujania/amortyzacji" i chętnie się dowiem więcej. Dlaczego dotyczy to tylko niektórych lokomotyw, z czego wynika i w jaki sposób jest to odczuwalne?

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Stycznia 2020, 23:11:23 »
Może suwak mógłby działać podobnie jak wpis scenario.time.offset w *.ini i wtedy nie rozsypywałby rozkładów, a zmieniałby też godziny w nich podane?
Niestety obsluga wpisu scenario.time.offset robiona byla przy zalozeniu ze faktyczne czasy przesuwane sa o zdefiniowane przesuniecie w momencie ladowania scenariusza i/lub rozkladu. Zmiana tego parametru juz po uruchomieniu scenariusza bedzie miala bardzo znikomy efekt.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, automatyczne zerowanie pozycji nastawnika ma miejsce rowniez przy zmianie pojazdu

- dobra zmiana, w przypadku obecnosci kabinowego urzadzenia jointctrl: klawisze obslugi hamulca indywidualnego dzialaja podobnie jak klawisze obslugi nastawnika jazdy

- funkcjonalnosc, w przypadku zdefiniowania urzadzenia pantselected_sw: jako impulsowego (wpisem type: push) oraz braku definicji urzadzenia pantselectedoff_sw: przelacznik podnoszenia/opuszczania wybranych pantografow zachowuje sie jak przelacznik trojpozycyjny, tzn wychyla sie z pozycji neutralnej 0.5 do polozenia 0 (opuszczenie) lub do polozenia 1 (zalaczenie)

- funkcjonalnosc, zdefiniowanie w pliku .mat ujemnej wartosci dla param_glossiness: zalacza generowanie dla danej powierzchni odbic swiatla w kolorze tekstury, zamiast w kolorze padajacego swiatla

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 16:36:59 »
W duzym skrocie "bardzo marne", okreslanie odleglosci danego piksela od zrodla swiatla w szaderze jest dosc klopotliwe i zasobozerne ;/

Zamiast tego, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulacja walu kulakowego powinna byc mniej wrazliwa na glupie pomysly i sytuacje

- poprawka, przelacznik zaworu EP pantografow dziala rowniez w wersji bistabilnej

- w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczone

- funkcjonalnosc, obecnosc wylacznika cisnieniowego stycznikow moze byc definiowana w sekcji Engine pliku .fiz wpisem PressureSwitch=Yes/No

- funkcjonalnosc, przytrzymanie klawisza Ctrl blokuje automatyczny powrot nastawnika w pojazdach w ktorych powrot taki ma miejsce (EP05 i inne skodowate itp)

- funkcjonalnosc, dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komorek pamieci, zawierajacych podstawowe informacje o jego biezacym stanie:
__simulation.weather // tekst opisujacy biezaca pogode, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odleglosc mgly w metrach
__simulation.date // tekst opisujacy biezaca pore roku, dzien roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujacy czy obecnie panuje dzien czy noc, biezaca godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59
informacje te moga byc wykorzystane dla wyzwalania eventow warunkowych. Oprocz tego, zmiana parametrow liczbowych komorki weather zdarzeniem UpdateValues wplywa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadow i/lub mgly z wykorzystaniem eventow.

10
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 25 Stycznia 2020, 07:40:25 »
Z tego miejsca dziękuję wszystkim 22 makerom za ostatni wysyp wysokiej jakości tekstur. Byk byl zawsze trochę po macoszemu traktowany ze względu na ciężki układ, ale powstaje ostatnio wiele ciekawych maszyn. To miłe :D

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 17:22:24 »
A, jesli to o to chodzi to owszem, jest takie automatyczne cofanie. W symulatorze cofanie ma parosekundowe opoznienie, by dalo sie w miare wygodnie zmieniac pozycje uzywajac klawiatury.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dalsza pacyfikacja zapedow siudemkuff muzykantow

- obecnosc walu kulakowego jest uwzgledniana rowniez przy zabawie WSem

- poprawka, opuszczanie pantografu B powinno byc rownie skuteczne jak pantografu A

- eksperymentalnie, w przypadku zdefiniowania w pliku .mat parametru opacity: jego wartosc jest wykorzystywana rowniez dla geometrii polprzezroczystej (zdefiniowanej w pliku .t3d z opacity=0) W takiej sytuacji pomijana jest geometria z wartoscia kanalu alpha wyzsza niz zdefiniowana opacity: w pliku .mat

- funkcjonalnosc, do gangu suwaczkow dolaczyla mozliwosc regulacji odleglosci mgly

- w ramach koncertu zyczen, tooltipy urzadzen kabinowych zawieraja informacje o kombinacjach klawiszy ktorymi mozna obslugiwac dane urzadzenie

12
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 24 Stycznia 2020, 10:19:06 »
Błąd pokazujący wysuwanie się stopni z lewej strony w członie B i C, podczas gdy wysuwają się prawidłowo z prawej. To samo dzieje się symetrycznie z drugiej strony.
Dodam, że występuje tylko na komputerze w kabinie członu D.


13
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Stycznia 2020, 22:13:23 »
Zdjęcia na tekstury SA133-031 w barwach województwa pomorskiego.
https://eu07.pl/userfiles/24543/SA133-031.rar

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 00:20:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie stycznikow nie powinno sikac do mleka innym procedurom

- poprawka, modulacja przetwornicy uwzglednia alternatywne zrodla zasilania

- zeby bylo tak jak bylo, wykonanie komend obslugi pantografow uzaleznione jest od obecnosci w danej kabinie wpisu przypisanego komendzie urzadzenia kabinowego

- lekcje dla ai, wirtualni szamynisci prowadzacy ukrotnione elektrowozy sa bardziej swiadomi ile pradu potrafia wyssac ich sklady

- funkcjonalnosc, w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostaly suwaczki pozwalajace na zmiane aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2020, 20:38:13 »
Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.
Podbijam pytanie.
A masz podkatalog data, a w nim plik load_weights.txt?

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Stycznia 2020, 17:28:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- a po co to komu, w sekcji Vehicle panelu f12 dostepny jest przycisk przywracajacy stan normalny pojazdu, jesli rzeczony pojazd jest uszkodzony i/lub wykolejony

- w ramach koncertu zyczen, parametr LocHandleTimeTraxx dziala dla wszystkich typow nastawnika

- w ramach koncertu zyczen na bis, uruchomiona obsluga wyboru pantografow:
-- dodane urzadzenie kabinowe pantselect_sw: pozwalajace na wybor kombinacji pantografow (zaden, tylny, oba, przedni). W odroznieniu od standardowych przyciskow selekcja odbywa sie wzgledem obsadzonej kabiny
-- podnoszenie/opuszczanie wybranych pantografow odbywa sie albo recznie, przy uzyciu przyciskow pantselected_sw: i pantselectedoff_sw: (ktore powinny byc skonfigurowane jako type: push) albo, w przypadku braku rzeczonych przyciskow, automatycznie na podstawie wybranej kombinacji
-- domyslne sterowanie z klawiatury:
pantographselectnext, shift p // aktywacja kolejnej konfiguracji wyboru pantografow
pantographselectprevious, shift o // aktywacja popredniej konfiguracji wyboru pantografow
pantographraiseselected, shift ctrl o // podniesienie wybranych pantografow
pantographlowerselected, ctrl o // opuszczenie wybranych pantografow


17
Trasy / Odp: l053_południe wykolejenie towarowego AI
« dnia: 15 Stycznia 2020, 11:53:04 »
Pobrałem aktualne pliki .fiz i .mmd i uruchomiłem scenerię L053_południe składem towarowym z E-186 w trybie AI. Scenariusz przejechany bez problemów. Miejscami występują "nerwówki", ale mają one znacznie mniejszy zakres i nie wpływają na jazdę składu.
Dla pewności wieczorem sprawdzę scenerię Drawinowo.
Edit:
Sprawdzona na Drawinowie. Działa poprawnie.

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co się stało z Agatą?
« dnia: 15 Stycznia 2020, 20:20:08 »
Po nazwie watku myslalem ze jakas Agate mikolke porwali.

19
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 11 Stycznia 2020, 00:05:44 »
Myślę, że w momencie gdy już mamy automatyczną zmianę tekstur na zimowe to ten dodatek traci sens.

Zamykam.

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2020, 04:32:25 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, aktywacja dzwieku zgrzytu kol na lukach powinna calkiem juz sensownie aktywowac sie na zwrotnicach

- poprawka, szaderowy silnik graficzny powinien skuteczniej oznaczac nieprawidlowo skonfigurowane materialy

- poprawka, przygotowana przez JAN21 latka na szader paralaksy

- diagnostyka, sekcja silnika graficznego na panelu F12 wyswietla aktualna ilosc malowanych na ramke trojkatow

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Stycznia 2020, 00:46:54 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI nie powinna gubic sie jak dziecko we mgle przy obsludze pojazdow spal-ele z uniwersalnym nastawnikiem

- poprawka, modulacja dzwieku przetwornicy powinna byc sensowniejsza

- poprawka, otrzymanie komendy wylaczenia pojazdu nie powinna byc wykonywana automatycznie jesli pojazd prowadzony jest przez uzytkownika

- poprawka, zalaczanie napedu w ukrotnionych pojazdach powinno funkcjonowac tak jak dla pojazdu prowadzonego

22
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 01 Stycznia 2020, 21:30:19 »
Chodzi mi o to czy wcześniej korzystałeś z exe tmj z warsztatu. Jeśli tak to w folderze shaders posiadasz szadery niekompatybilne z tym exe, które chcesz uruchomić.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 00:32:38 »
No, dzwiek pompy paliwa rzeczywiscie czeka na dodanie, na razie mamy tylko dzwiek dla pompy oleju ;>

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodane impulsowe przyciski kontroli stanu baterii, batteryon_sw: oraz batteryoff_sw:

- funkcjonalnosc, w przypadku zdefiniowania roznych wartosci parametrow MinCP oraz MaxCP w pojezdzie ze sprezarka napedzana przez silnik spalinowy, po nabiciu cisnienia do wartosci MaxCP powietrze zostaje upuszczone do poziomu MinCP (zamiast na sztywno o 20% jak ma to miejsce w przypadku gdy wartosci MinCP oraz MaxCP sa rowne)

- dobra zmiana, smuga oswietlenia na silniku szaderowym generowana jest na podstawie stanu poszczegolnych reflektorow; dodatkowo powinna nieco lepiej oswietlac pobliskie sprzegi

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Grudnia 2019, 20:16:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodana kontrolka stanu zablokowania przewodu glownego, i-mainpipelock:

- funkcjonalnosc, dodana przygotowana przez youBy obsluga uniwersalnego nastawnika dla pojazdow spal-ele

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Grudnia 2019, 02:26:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinno lepiej oceniac miejsce zakonczenia torow

- dobra zmiana, wybor konfiguracji pracy sprezarek jest propagowany wzdluz skladu

- funkcjonalnosc, pokretlo trybu pracy sprezarki moze byc skonfigurowane jako przelacznik impulsowy. W takiej konfiguracji urzadzenie przelacza sprezarki miedzy konfiguracja domyslna i kolejna po niej, w tabelce parametrow pracy sprezarek

- w ramach koncertu zyczen, lampka sygnalizujaca otwarcie wylacznika szybkiego i-mainbreakeroff: ignoruje 'gotowosc' ukladu elektrycznego. Sygnalizacja otwarcia WSa przy 'gotowosci' do zalaczenia zajmuje sie nowa lampka, i-mainbreakerready:

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Grudnia 2019, 22:52:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zgrzyt jazdy po lukach nie powinien byc generowany przy jezdzie na wprost

- poprawka, przejscie miedzy pojazdami nie powinno pomijac pomieszczen

- funkcjonalnosc, silnik szaderowy pozwala na definicje parametru glossiness dla materialu, odpowiadajacego za "gladkosc" danej powierzchni -- w uproszczeniu wyzsza wartosc parametru powoduje ze odblaski generowane przez padajace na powierzchnie swiatlo sa mniejsze i maja bardziej wyrazne krawedzie. Poprzednio wszystkie materialy mialy wartosc tego parametru ustawiona "na sztywno" na 15

27
Pomoc w tworzeniu / Odp: wydzielenie torów
« dnia: 16 Grudnia 2019, 12:48:47 »
 Powiem jak premier - projekt Skierniewice-Łódź+ :)

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: Kabiny z fotelem ALM2005
« dnia: 12 Grudnia 2019, 21:44:49 »
Sprawdzone pewniaki do podmiany. To powinny być już wszystkie.

dynamic\pkp\st45_v2\kabina-st45-a.t3d
dynamic\pkp\st45_v2\kabina-st45-b.t3d

dynamic\pkp\en57akl_v1\cab_a.t3d
dynamic\pkp\en57akl_v1\cab_b.t3d
(w przyszłości pewnie także AL i AKŚ)

dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iia_led.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iib_led.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iva.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57ivb.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iia.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iib.t3d

dynamic\pkp\303e_v1\303eb-zez303e_b]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303eb-zez303e_b]kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ic\303e_3]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ic\303e_3]kabina_b.t3d

dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a-herb.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b-herb.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a-stgrz.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b-stgrz.t3d

dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-330\kabina_a_330.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-330\kabina_b_330.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-338\303e_3]338_kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-338\303e_3]338_kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-1xxx\kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-1xxx\kabina_b.t3d

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 20:58:35 »
Jakby co, tak nie powinno być. Wartość prądu nie ma znaczenia na głośność piszczenia szczotek. Wraz ze wzrostem prędkości powinna się zmieniać częstotliwość.
Ja nie wiem jak powinno byc, a na przestrzeni ostatnich dwoch lat otrzymalem juz kilka roznych wersji i tylez bylo poprawek. Uzgodnicie sobie najpierw jak rzeczywiscie "ma byc", dacie papier z pieczatka i podpisami zeby potem nie bylo "a dlaczego tak i kto to wymyslil" to sie zmieni :V

30
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia na roślinność
« dnia: 06 Grudnia 2019, 19:49:41 »
Nada się? Jesienne "ściany lasu". Co prawda, zbliża się zima, więc potrzebne będą jakieś roślinki. Pofocę, nie obiecuję, coby ni było nagonki, że obiecałem a jak zwykle nie zrobiłem. Jestem tego świadomy, ze wiele zostawiam.
link: http://eu07.pl/userfiles/25488/foto-scianylasu.rar

Strony: [1] 2 3 ... 16