Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: [1] 2 3 ... 13
1
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 22 Sierpnia 2019, 13:37:22 »
Poszla poprawka na degeneraty w *.t3d

2
Poradniki / Odp: [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 21 Sierpnia 2019, 20:46:26 »
Przedstawiam drugie wydanie poradnika – linki do pobrania są w pierwszym poście. Wprowadzono wiele zmian:
  • Przeredagowanie rozdziału dotyczącego odtwarzania dźwięku – rozróżnienie na radiotelefon i dźwięki tła.
  • Aktualizacja wpisów w nagłówku .scn, opisywane są aktualnie zalecane wartości.
  • Opis nowych komend dla AI – przy okazji wygmerany został z najgłębszych czeluści stron Ra opis komendy Overhead – do jazdy bezprądowej i opuszczania pantografów.
  • Nowy rozdział omawiający w skrócie projektowanie scenariuszy takich jakie powstały ostatnio na L053 i Bałtyku.
  • I bardzo wiele drobnych uzupełnień, które trudno wymienić.
  • Zamiast linków do różnych stron, powstawianych tu i ówdzie po różnych rozdziałach – spis bibliograficzny, zawierający linki do wszystkich omawianych materiałów źródłowych.
  • Na sam koniec niewielkie odświeżenie szaty graficznej poradnika.

3
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 19 Sierpnia 2019, 02:59:50 »
Czesc. @Stele, z tego co zaobserwowalem to aktualna masa brutto skladu, ta podawana w trakcie symulacji w oknie rozkladu, ewidentnie wplywa na fizyke ruchu. Wartosci na kazdej stacji/przystanku pojawija sie losowe ale zawsze chyba w jakims rosadnym zakresie, czyli np jadac na exe z paczki to waha sie np tak miedzy 140 - 150 ton dla kibla. Czyli np na pierwszym przystanku po wymianie paserow sklad wazy 143t, na nastepnym 145 , potem znow spada do 140 itd.. Problem w tym ze na exe TMJ, tym  z12 -08 na tych samych sceneriach zawsze sa to wartosci z o wiele wyzszego zakresu, czyli np dla kibla na scenariuszu zmienia sie to w zakresie od prawie 180 do nawet 230 t. I wartosci te ewidentnie widac ze wplywaja na czas rozruchu. Jednostka wyraznie ma problemy z nabieraniem szybkosci. Aktualna symulowana masa pojazdu przeklada sie tez chyba na fizyke hamulcow bo przy hamowaniu tak przeciazonym skladem dostaje do cylindrow w kiblu 4 bary, zamiast normalnie 3,5.  Czy ktos moglby to sprawdzic i potwierdzic?
Ps. Znalazlem przyczyne tych roznic.. @TMJ w uaktualnieniu z 09-08 wydzielil do osobnego pliku defaultowe wartosci wag poszcegolnych ladunkow. Sciagnalem, wrzucilem do odpowiedniego katalogu i teraz jest ok, laduja sie te same zakresy wartosci dla obu galezi exe, takze moje oba posty nieaktualne.

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 00:47:22 »
Zdjęcia zewnętrzne oraz kabiny lokomotywy SM42-350. | 17.08.2019.

http://eu07.pl/userfiles/26251/foto-SM42-350_pkpc_tex.zip

5
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Prośba - model SM42-2540
« dnia: 15 Sierpnia 2019, 18:52:10 »
Nie wiem co niezrozumiałego napisałem. Dla elementu którego szerokość wynosi do 5cm wykonywanie takiej ilości segmentów mija się z celem. Przy obserwowaniu już z odległości jednego metra nie ma widocznej różnicy dla tak małego elementu. Wystarczy usunąć 2-3 segmenty wypuklenia ramki i będzie idealnie, a różnicy w symulatorze nie będzie żadnej.

6
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 13 Sierpnia 2019, 22:31:14 »
Witam. Postanowiłem, że też coś zrobię z wąskiego toru. Aktualnie przygotowuję wagony letniaki z ŻKD przebudowane z wagonów krytych typu 3Kw (hamulec, długość 11,08m) i 4Kw (brak hamulca, długość 10,58). Model tworzę w 3ds Max, według planów: http://plany.zonk.pl/wagony_towarowe/3Kw/ oraz zdjęć.

7
Zejście do przejścia podziemnego w Białogardzie (tył, przód, 1 bok + SOTP). Za błąd w nazwie folderu przepraszam.
link: http://eu07.pl/userfiles/25488/foto-zejscie.rar

8
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 11 Sierpnia 2019, 17:21:13 »
Na potrzeby symulatora załączam jako takie zdjęcia teksturowe EL2-10 oraz EL2-13 wykonane kilka lat temu w czasie, gdy lokomotywy te pracowały w KWB Adamów.
https://eu07.pl/userfiles/7492/el2.7z

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 22:06:25 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, emisja dymu moze byc kontrolowana wpisami w pliku .ini:
gfx.smoke X // gdzie X = yes/no (domyslnie yes) zalacza/wylacza obsluge dymu
gfx.smoke.fidelity X // gdzie X = wartosc w przedziale 1-4 (domyslnie 1) ilosc generowanych czastek dymu
w uproszczeniu wyzsze wartosci parametru fidelity poprawiaja wyglad dymu, kosztem wydajnosci

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 18:12:25 »
W obu przypadkach 406R, oidp podchodzą w symulatorze pod model 406Rb

11
Symulator / Odp: Wolne pobieranie
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 15:26:37 »
Ja też dorzuciłem seeda na serwerze.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 23:30:28 »
Nie pamietam czy w wersji przedpotopowej parametr mial faktycznie jakikolwiek efekt w tym kierunku, ale wydaje mi sie ze nie.

Miał, miał.

13
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 16:43:11 »
A czytać umiesz?

14
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat @gg
« dnia: 05 Sierpnia 2019, 15:55:51 »
Jeśli ta budka to zwykłe pudełko, to każda ściana powinna składać się z dwóch trójkątów.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Symulator Rewidenta Taboru Kolejowego - SRTK
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 15:01:54 »
W celach czysto promocyjnych proponuję jednakże wydać tą waszą Wersję 0.1.0b "Łoś" nie "tylko dla dla developerów oraz testerów", lecz dla ogółu. Nawet tutaj to dać. Szczególnie, że na razie nie macie ani jednego użytkownika z zewnątrz, a tym bardziej "developerów oraz testerów" :)

Nie jest to żaden MaSzynowy Elf lub inna woda na pustyni....
Symulator MaSzyna, TD 2 zaczynały na innych forach i teraz mamy to co mamy. Tworzyć forum, żeby napisać regulamin, napisać że została wydana wersja "tylko dla developerów oraz testerów" oraz utworzyć wątek, aby ludzie pisali błagalne "zgłoszenia na stanowiska" (jakie?) to czysty bezzasadny narcyzm. Równie dobrze można wziąć kartkę A4 i napisać sobie na biurku to samo.

16
Rainsted / Odp: Znikający Ra
« dnia: 28 Lipca 2019, 12:20:16 »
Obstawiam, że antywirus usuwa/przenosi do kwarantanny.

17
Powinna wskazywać Od2 - zasady ustawiania tarcz zrozumiałem dopiero na kolejnym scenariuszu. Natomiast dawanie "Wait_for_orders" z tego co pamiętam, to pamiątka po jakimś bardzo starym exe, gdzie był jakiś dziwaczny problem ze skanowaniem, co powodowało, że osobowy wjeżdżający na stację nagle stawał i nie chciał dalej jechać.
Poprawkę wgram najpóźniej jutro.

EDIT: Poprawka poszła jako rev. 4142.

18
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 24 Lipca 2019, 16:31:00 »
Crasdumph tak ale tam chińskie znaki są

19
Witam

Podczas wykonywania manewrów w Wilisiu lokomotywy od pociągu osobowego i od pociągu z beczkami od Jarkawek zatrzymują się na torze null_0113. Tzn. jedna z nich, zależnie który z tych pociągów pierwszy przyjedzie na stacje. W związku z tym nie można ukończyć scenariusza. Problem powoduje event2 umieszczony w/w torze. Tor ten znajduje się w głowicy rozjazdowej i po najechaniu na niego lokomotywa otrzymuje polecenie Wait_for_orders i czeka do nieskończoności blokując dalszy przebieg scenariusza. Rozwiązanie to usnąć event2 z toru null_0113. Ja wstawiłem go do toru wilis_7kon (być może niepotrzebnie), teraz lokomotywy zjeżdżają na żeberko i można ukończyć misję.
Proszę zatem kogoś władnego do zmiany tego w plikach do następnej paczki całościowej.

Natomiast drugi problem a raczej wątpliwość dotyczy przejazdu przez Paszki Wielkie. Padła informacja na radiu że mam przelot. Zostałem skierowany na tor lewy patrząc w kierunku Macierzewa. Na semaforze wjazdowym A był sygnał Sr2 a na tarczy ostrzegawczej pod nim ToE sygnał Ot1. I teraz na semaforze obok którego miałem przejechać czyli D jest sygnał Sr3, a na semaforze przy torze prawym czyli E sygnał Sr1. Czy zatem na tarczy ToE nie powinno być sygnału Od2 informującego, że następny semafor zezwala na jazdę?


20
Bieżące Symulatorowe / Odp: Żenująca sytuacja
« dnia: 22 Lipca 2019, 10:58:15 »
Wątek został przywrócony.

Nie wiem co klikałeś, ale tylko napisałeś posta, że przywróciłeś, ale wątku nie przerzuciłeś. Przerzuciłem teraz ja.

21
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Lipca 2019, 09:47:19 »
SM04-742 Tygrysiątko (przód, tył, jeden bok, kabina)
https://eu07.pl/userfiles/22657/SM04-742%20Tygrysiatko.zip - POPRAWIONY LINK

EN57-2007 (jeden cały bok, dwa czoła, lampy zapalone i zgaszone, sprzęg, kabina)
https://eu07.pl/userfiles/22657/EN57-2007.zip

TEM2-075 (jeden bok, dwa czoła)
https://eu07.pl/userfiles/22657/TEM2-075.zip

AB8nopuz 38-71 005-75 (jeden bok)
https://eu07.pl/userfiles/22657/AB8nopuz%2038-71%20005-75.zip

B6bnopubz 84-71 004-3 (jeden bok, dwa czoła)
https://eu07.pl/userfiles/22657/B6bnopubz%2084-71%20004-3.zip

22
Tabor kolejowy / Odp: Hamulce Knorr w EU04
« dnia: 12 Lipca 2019, 12:20:45 »
No więc tak... nic dziwnego, że w 01 wszystko działa. Tam są podane prawidłowe wartości powietrza w przewodzie głównym. W innych, są podane wartości dziesiętne, tj. dziesięciokrotnie zaniżone. Stąd ciśnienie w cylindrze pomocniczym, zamiast osiągnąć wartość 2.8, osiągało 0.28. Poprawka wgrana na repo, a w załączniku poprawione fizy.

23
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Prośba - model SM42-2540
« dnia: 11 Lipca 2019, 14:55:13 »
No, to tylko jeszcze jakies 10 lat.

24
SP45-032 przemierza jeden z leśnych odcinków scenerii Całkowo.

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Lipca 2019, 23:21:16 »
Wrzucenie do paczki jak najbardziej popieram, natomiast myślę można poczekać, aż skończę pracować nad zapowiedziami stacyjnymi w Janiszewie. Mam nadzieję, że uda się to zrobić jeszcze w lipcu, bo materiał już nagrałem, obrobiłem i właśnie kończę pisać eventy. Poza tym chciałbym jeszcze pochylić się nad uwagami @Jaca.

Co do dostosowania do obecnej paczki powinny być wszystko OK, przy kolejnych aktualizacjach staram się to robić na bieżąco.

26
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Lipca 2019, 17:05:37 »
Puscilem sobie eksperymentalnie calkowo_v2_osobA_jar z SU45 w roli glownej na biezacym exe roboczym i nie zaobserwowalem zadnych problemow z sygnalami, AI przekulala sie przez cala trase.

Moze warto byloby pouzupelniac brakujace includy/pliki, sprawdzic na aktualnej wersji exe czy/jakie wystepuja teraz bledy i byc moze wsadzic wreszcie zestaw do paczki? Bo szkoda ze tak sie kolejny juz rok kisi.

27
Inne niekolejowe / Odp: Tworzenie scenerii do ATS
« dnia: 04 Lipca 2019, 02:12:59 »
Takie pytania bardziej pasują na forum ATS.

28
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Moc ogrzewania wagonów
« dnia: 15 Czerwca 2019, 19:36:14 »
Dla starych EN57 i EN71 (na podstawie książki "Elektryczne zespoły trakcyjne serii EW55 i EN57" E. Domański, E. Kowalczyk, Z. Skoniecki):
Do ogrzewania przedziałów pasażerskich EN57 służą grzejniki o mocy 700W każdy na napięcie znamionowe 3000/4V (grzejniki połączone po cztery szeregowo i zasilane z sieci). Grzejników jest łącznie 88 sztuk, czyli 22 grypy po 4 sztuki. Domniemywam, że po 7 grup w członach rozrządczych i 8 grup w członie silnikowym. Zatem moc grzewcza członu rozrządczego to 7 * 4 * 700W = 19600W*[1]. Dla członu silnikowego byłoby to 8 * 4 * 700W = 22400W*[2]. Dla całego EN57 moc grzewcza wynosi 2 * 19600W + 22400W = 61600W*[3], a dla EN71 (według przyjętego rozmieszczenia grzejników) 2 * 19600W + 2 * 22400W = 84000W*[4]. Moc ogrzewania całej jednostki można zmniejszyć, bo obwody ogrzewania podzielone są na dwa: 1/3 i 2/3. Można zatem wybrać grzanie wszystkimi grzejnikami, 2/3 liczbą grzejników lub 1/3 liczby grzejników. Wyboru dokonuje się przełącznikiem pakietowym "PG" w szafce NN - pierwszy na lewo od mierników elektrycznych.

Dodatkowo do obwodu ogrzewania pojedynczej kabiny maszynisty podłączone są cztery grzejniki o mocy 1000W każdy, z czego dwa są faktycznie w kabinie, a dwa po przeciwnej stronie ściany w przedziale służbowym, co daje 4000W*[5] na obwód ogrzewania pojedynczej kabiny, przy czym w EN57 grzeją zawsze obie kabiny jednocześnie (jest tylko jeden stycznik grzania kabiny w szafie WN członu silnikowego), a w EN71 tylko ta, w której faktycznie załączy się ogrzewanie (po jednym styczniku w każdym z dwóch członów silnikowych).

Uwaga:
Podane moce grzewcze dotyczą sytuacji, gdy w sieci jest napięcie 3000V, a moc grzania rośnie z kwadratem napięcia, bo wzór na moc, to m.in. P = U^2 / R. Zatem dla grzejnika o mocy 700W przy napięciu znamionowym 3000/4V rezystancja wynosi: (3000/4)^2 / 700 ≈ 803,6 Ohm, czyli przy napięciu sieci 3600V moc takiego grzejnika będzie wynosić: (3600/4)^2 / 803,6 ≈ 1008W, czyli 1,44 razy więcej, niż przy napięciu 3000W w sieci. Zatem podane wyżej moce grzewcze przy napięciu sieci 3600W zmienią się na:
- [1] - 19 600W -> 28 224W (6,53A -> 7,84A);
- [2] - 22 400W -> 32 256W (7,47A -> 8,96A);
- [3] - 61 600W -> 88 704W (20,53A -> 24,64A);
- [4] - 84 000W -> 120 960W (28,00A -> 33,60A);
- [5] - 4 000W -> 5 760W (1,33A -> 1,60A).
Przy okazji w nawiasach podałem zmianę pobieranego prądu - wzór to oczywiście I = P / U. Tak samo trzeba to przeliczać we wszystkich innych pojazdach (w tym w wagonach), w których są grzejniki rezystancyjne zasilane napięciem sieci.. Gotowy wzór na to:
Pak = Uak^2 / (Uzn^2 / Pzn),
gdzie:
- Pak - moc aktualna grzania (pojedynczego grzejnika, grupy 4 grzejników lub mocy wszystkich grzejników w pojeździe zależnie od tego, co wstawi się za Pzn);
- Uak - napięcie aktualne przypadające na pojedynczy grzejnik lub napięcie sieci (ale wtedy za Uzn trzeba wstawić napięcie zasilania grupy grzejników, jeśli są spięte po kilka szeregowo);
- Uzn - napięcie znamionowe zasilania pojedynczego grzejnika lub grupy grzejników połączonych szeregowo (przy założeniu jw.);
- Pzn - moc znamionowa grzania (pojedynczego grzejnika, grupy 4 grzejników lub mocy wszystkich grzejników w pojeździe zależnie od tego, czego moc aktualną grzania chce się policzyć.

29
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Moc ogrzewania wagonów
« dnia: 14 Czerwca 2019, 18:57:13 »
Wagon z przetwornica Medcom nieklimatyzowany ma przetwornicę PSM50 o mocy 50kW.

30
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Moc ogrzewania wagonów
« dnia: 09 Czerwca 2019, 20:38:58 »
Dla EN76 z DTR wyciągnąłem takie dane:
Ogrzewanie na 1 człon ok. 37 kW
Klimatyzacja na 1 człon ok. 32 kW

edit - dane dla EN57AL (thermoking)
ogrzewanie 1 klimatyzator 20 kW
klimatyzacja 1 klimatyzator 31 kW

Strony: [1] 2 3 ... 13