Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: [1] 2 3 ... 14
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:10:07 »
Co do przezroczystego terenu to znalazłem przyczynę. Okazało się, że tekstura jesiennej trawy grass_autumn1 miała alfę. Usunięcie alfy oraz wygenerowanie nowego sbt naprawiło problem.

2
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 18 Listopada 2019, 01:03:45 »
Szaderowy renderer zaznacza brakujace tekstury wscieklym rozem by trudniej bylo je przeoczyc, co jak widac sie sprawdza :v

edit:
Czyli ostatecznie wniosek jest taki, że wypada wyłączyć możliwość sterowania drzwiami za pomocą shift + < lub > (bez ctrl) lub podpiąć pstryczek także pod tą drugą kombinację, bo na chwilę obecną są dwie możliwości otwierania drzwi z klawiatury z ctrl i bez, z czego ta z ctrl reaguje na pstryczek, a ta bez ctrl nie reaguje.

Poczawszy od wersji 19.1117 pojazdy wyposazone w pokretlo z ustawieniami zezwolen ignoruja komendy bezposredniej zmiany stanu zezwolenia na otwarcie drzwi

3
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:31:53 »
Dobry wieczór :) Podobno od 120 dni już nic się w temacie nie pojawiło, to dzisiaj cosik wrzucę. Coś tam się cały czas dzieje, w większości teren i drogi. Otoczenie na widokówkach wstawiane na szybko edytorem, stąd tyle widocznych błędów, no ale przynajmniej widać jak to się będzie prezentować pod koniec :) Ostatnimi czasy powstaje teren na odcinku od Zawad do Zamościc wraz z odnogą do Suszców Zdrój (dawna stacja bez nazwy, dzięki @DP99 za propozycje ;) ) Cały czas zmieniam technikę tworzenia tego dziadostwa i dlatego tak bardzo skaczę po tej mapie :P Mam nadzieje, że wygląda to w miarę sensownie, bo teren to straszna mordęga i nie chciał bym tego już jakoś mocniej przerabiać.. Teraz tylko będę musiał w to jakąś drogę (krajową/wojewódzką) odwsidowsi :P
@Tomnord15 jak mówiłem tak zrobiłem - Nie dość, że znalazło się miejsce na jeszcze jeden tunel, to i na most się znalazło :>

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 14:03:06 »
Zmiana kierunku lokomotywy (nawrotnik do tyłu albo jazda w kabinie B) powoduje że wagony zamiast pobierać prąd go generują.

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 01:12:24 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, szaderowy renderer powinien pamietac gdzie namalowal trakcje

- dobra zmiana, domyslne dzwieki pojazdow szynowych przypisywane sa jedynie pojazdom szynowym

- dobra zmiana, lekko rozbudowana diagnostyka uruchamiania symulatora

- eksperymentalnie, wylaczone logowanie blednych wektorow normalnych (jako ze raczej nikt takich bledow nie poprawia wygrala, przynajmniej tymczasowo, czytelnosc/objetosc logu)

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 20:55:47 »
Po usunieciu gfxrenderer z ini efekt jest rzeczywiscie oplakany. Nastepuje crasch.
Z tego co widze wysyp nastapil juz w trakcie zamykania sie exe, po tym jak nie udala mu sie inicjalizacja. Byc moze na dzisiejszej wersji pojdzie mu lepiej, ale biorac pod uwage mozliwosci ukladow intela szanse sa nikle.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer uzywa profilu core i moze korzystac z tych samych szaderow co wersja paczkowa

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania dodatkowych parametrow silnika z wykorzystaniem tabelek (szczegoly funkcjonalnosci wyjasnic bedzie musial autor)

- w ramach koncertu zyczen, przygotowana przez youBy modyfikacja predkosci luzowania dla elfow i innych produktow pociagopodobnych

- funkcjonalnosc, dodane przez youBy przyciski do regulowania glosnosci radia:
radiovolume_sw: // pokretlo wyboru glosnosci
radiovolumeprev_sw: // przycisk zmniejszenia glosnosci radia
radiovolumenext_sw: // przycisk zwiekszenia glosnosci radia

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2019, 20:47:15 »
Jedna rzecz mnie intryguje, przy zmianie w ini na legacy dosc mocno spada fps.
To akurat zrozumiale jesli sie uwzgledni ze do tej pory uzywales symulatora z wpisem gfxrenderer simple ktory ustawia uproszczona wizualizacje, w porownaniu do bardziej wymagajacego trybu legacy. Zeby uruchomic nowy renderer najlepiej wpis gfxrenderer w ogole usunac z .ini ale na ukladach pseudograficznych intela efekt moze byc nie za ciekawy.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, hamowanie nagle powinno byc aktywne na ostatniej pozycji wlasciwej dla danego hamulca

- poprawka, szaderowy renderer nie myli sie juz dobierajac zasieg widocznosci do widzialnosci

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer uwzglednia ilosc swiatel zalaczonych w pojezdzie i/lub ich potencjalne przyciemnienie

- zeby bylo tak jak bylo, noc w trybie szaderowym jest ciemna

- dobra zmiana, exe akceptuje ustawienia szaderowego renderera wprowadzone w galazce Milka7

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Października 2019, 22:12:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ukrocone modernistyczne zapedy renderera graficznego w trybie simple

- w ramach koncertu zyczen, zwiekszony nieco poziom jasnosci dziennego nieba

- palimy intele, domyslnym trybem wizualizacji jest szaderowy renderer przeszczepiony z galazki Milka7, wymagajacy openGL w wersji 3.3 lub wyzszej. Dotychczasowy biedarenderer dostepny jest poprzez ustawienie parametru gfxrenderer w pliku .ini na wartosc legacy

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Października 2019, 19:35:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowane przez youBy latki dla tempomatow w roznych pojazdach (oprocz exe to poprawnego dzialania potrzebne beda rowniez aktualne pliki .fiz z repozytorium)

- lekcje dla ai, ai nie gubi sie juz jak dziecko we mgle gdy zaczyna padac

- eksperymentalnie, pseudo-symulacja elektrozaworow czuwakowych

- dobra zmiana, kod modulu graficznego zostal czesciowo zunifikowany z wersja w galazce milka7. Dzieki czemu:

-- teoretecznie moze to usunac wysypy przy obsludze mysza urzadzen kabinowych na kartach AMD (chociaz jak zawsze teoria sobie, a praktyka sobie)

-- obslugiwane sa nowe parametry wprowadzone do plikow .mat, tzn. selfillum: oraz opacity: Zwlaszcza ten drugi moze byc przydatny dla tworcow, poniewaz umozliwia zmiane progu widzialnosci dla submodeli nieprzezroczystych (z domyslnego 0.5) Oznacza to latwiejsza mozliwosc stworzenia np. przydymionych okien -- ustawienie parametru opacity: w materiale skorki na wartosc (przykladowo) 0.8 oznacza, ze przy malowaniu nieprzezroczystego pudla (submodel z ustawionym w pliku .t3d Opacity: 1 ) dopiero elementy tekstury z wartoscia alfa wyzsza niz 0.8 beda narysowane. A zatem polprzezroczysty submodel (z ustawionym w pliku .t3d Opacity: 0 ) korzystajacy z tej samej tekstury moze zawierac elementy o przezroczystosci w zakresie 0-80%

10
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 26 Października 2019, 18:48:00 »
Update (co prawda po roku ale lepiej późno niż wcale)
Zebrałem trochę materiału na tekstury i popracowałem nad wózkami. W międzyczasie zacząłem dłubać nad kabiną.



Jestem z siebie dumny gdyż odwzorowałem ją jedynie z kilku zdjęć i z tego filmu:



Oczywiście nie jest to jeszcze koniec, przede mną jeszcze wiele pracy nad kabiną, i tu moją prośba, jeżeli ktoś posiada zdjęcia czy filmiki z wnętrza krokodyla albo ma do niego dostęp (chociażby pracuje w KWB) prosiłbym o kontakt i przesłanie zdjęć/filmików.

Próbowałem też zacząć robić tekstury.



Jednak muszę je zdecydowanie dopracować, i tutaj znowu moja prośba, jeżeli ktoś posiada plany albo zdjęcia LEW EL2 bardzo bym prosił o ich podesłanie.

Zapraszam do dyskusji i obiecuje że postaram się wrzucać updaty regularniej.

11
Przy okazji projektu "Linia 62" pracujemy nad nowymi modelami elementów sieci trakcyjnej. O ile dokumentację nowszych rozwiązań technicznych można znaleźć w internecie, to problem pojawia się przy elementach starszego typu - na przykład przy ukośnikach. W związku z tym poszukujemy osób, które dysponują starymi katalogami osprzętu. Najbardziej zależy nam na tym wydanym przez Kolprojekt w 1973 roku (okładka w załączniku). Jeśli ktoś dysponuje takowym, lub jest w stanie go zdobyć, to prosimy bardzo o odzew w tym wątku lub na PW. Oczywiście z chęcią przyjmiemy również inne katalogi, które nie są dostępne w internecie.
Na zachętę dorzucam screen przedstawiający przykładowy model i trochę ujęć z samej scenerii :)

EDIT: Jeśli kogoś to interesuje, to znaleźliśmy to czego szukaliśmy. Gwarantujemy że niedługo MaSzyna dostanie porządne nowe modele elementów sieci.

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Października 2019, 18:19:29 »
Zdjęcia kabiny SA133-021 spółki Arriva RP.


http://eu07.pl/userfiles/26012/foto-SA133-021PESA_Bydgoszcz_KABINA.zip

Są drobne różnice między kabiną SA133 a SA134, jeśli ktoś nie wie jakie, proszę o kontakt na pw, wszystko opiszę.



13
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Października 2019, 12:07:10 »
SA133-021 spółki Arriva RP (czoło+bok+szczegóły)

http://eu07.pl/userfiles/26012/foto-SA133-021_ARP_Pesa.zip

14
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 14 Października 2019, 21:54:14 »
O wersjach SN61 dla AI wspomnieć mi wypadnie później, na razie w ich kwestii mogę napisać, że mają gotowe tekstury. Plan na nie realizowany będzie w drugiej kolejności.
Powstają obecnie tekstury złomków, a matek123 walczy z modelem i wybebesza go profesjonalnie. Namalowanie tego wszystkiego jest dość czasochłonne, pojazdy mają powycinane elementy, wybite okna itd. Mają też stosownie do swojego stopnia rozkładu opróżnione puste i zniszczone wnętrza. Przydaje się tu możliwość podpinania dla każdego pojazdu osobnego wnętrza. Każdy ma różny stopień jego dewastacji. Z pięciu złomków do zrobienia zostały mi dwa. Tymczasem, by uwiarygodnić ten wpis poniżej SN61-520 i jego wnętrze (pojazd jeszcze zapięty na zwykłym modelu ganza).

15
Poradniki / Odp: [CTR] Przypisywanie nagrań radiotelefonu do kanałów
« dnia: 13 Października 2019, 19:04:56 »
Zainspirowany filmem Stelego, zrobilem swoj film w wersji skrotowej:

Moze sie komus nada...

16
Trasy / Odp: Blad, Dwie glowice semaforow 4 komorowych.
« dnia: 13 Października 2019, 18:02:28 »
Nie potwierdzam - wspomniane semafory na Drawinowie wyświetlają się poprawnie. Testowane na bieżącym repo z SVN.

Spróbuj pobrać sbl4izcpc_dd.t3d, sbl4yzcpc_dd.t3d i sbl4ypzcpc_dd.t3d z repo (ścieżka: models/sem/glowice). Dla pewności usuń e3d tychże.

17
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia na roślinność
« dnia: 06 Października 2019, 16:32:03 »
Zdjęcia na jesienne tła: https://eu07.pl/userfiles/24765/tla_lasy.7z

18
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 05 Października 2019, 22:33:57 »
A teraz mi pokazuje brak pliku scenery\gh.scm

BArdzo sie zdziwiłem że, o ten plik woła. To mój taki roboczy plik i w wydanych plikach scenerii nie ma dzialajacych sciezek do niego. Trzeba w koncu poskladac ta dzialajaca paczke.

19
Pomoc doraźna / Odp: Wymienne tekstury domków
« dnia: 04 Października 2019, 11:39:44 »
No nie dziala, bo nie jest w ogole parsowana :>

bool TAnimModel::Init(std::string const &asName, std::string const &asReplacableTexture)
{
    if( asReplacableTexture.substr( 0, 1 ) == "*" ) {
        // od gwiazdki zaczynają się teksty na wyświetlaczach
        asText = asReplacableTexture.substr( 1, asReplacableTexture.length() - 1 ); // zapamiętanie tekstu
    }
    else if( asReplacableTexture != "none" ) {
        m_materialdata.replacable_skins[ 1 ] = GfxRenderer.Fetch_Material( asReplacableTexture );
        if( false == texturepath.empty() ) {
            // z powrotem defaultowa sciezka do tekstur
            Global.asCurrentTexturePath = std::string( szTexturePath );
        }
    }
    if( ( m_materialdata.replacable_skins[ 1 ] != null_handle )
     && ( GfxRenderer.Material( m_materialdata.replacable_skins[ 1 ] ).has_alpha ) ) {
        // tekstura z kanałem alfa - nie renderować w cyklu nieprzezroczystych
        m_materialdata.textures_alpha = 0x31310031;
    }
    else{
        // tekstura nieprzezroczysta - nie renderować w cyklu przezroczystych
        m_materialdata.textures_alpha = 0x30300030;
    }
// ...

i tyle.

edit w wersji 19.1004 lub nowszej exe powinno (eksperymentalnie) obslugiwac tekstury wymienne dla modeli statycznych tak samo jak obslugiwane sa one dla modeli pojazdow, tzn poprzez podanie kombinacji tekstur rozdzielonych znakiem | albo jako zbior tekstur o nazwach w formacie nazwa,X

20
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia na roślinność
« dnia: 03 Października 2019, 19:47:08 »
Pierwszy raz tu wysyłam zdjęcia, więc ni wiem czy dobrze je robię. Skromne 3 foty na tle ściany, z czego dwie na jedno drzewko, a reszta nie musze mówić. Myślę, że się coś uda zrobić z tych fot.
http://eu07.pl/userfiles/25488/foto-drzewka_osiedle.rar

21
Bocznica / Odp: Potrzebuję kogoś do współpracy.
« dnia: 30 Września 2019, 13:14:20 »
Skoro chcesz,  aby ktoś  zrobił  Ci fizykę  do tzw. "unofa" zgłoś  się  do ekipy, która  się  tym zajmuję. Czyli nieoficjalne  dodatki do maszyny. Na Facebooku  szybko znajdziesz.

22
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 29 Września 2019, 09:18:00 »
Pobierz poprawkę z rewizji 4259.

23
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 29 Września 2019, 08:38:41 »
Ok, dorzucam log i przeszukam jeszcze raz wątek.

Cytuj
Ale błąd brzmi znajomo. Przejrzyj wątek, bo chyba była poprawka na to już.

@Stele, przejrzałem wątek i jedyne problemy jakie znalazłem, a dotyczyły L053, miały miejsce na sceneriach poranek, południe i chyba tyle.
Wariantu wieczornego i nocnego nigdzie nie dostrzegłem.

24
Pomoc doraźna / Odp: Problem z scenariuszem Bałtyk Cargo
« dnia: 28 Września 2019, 19:24:03 »
Problemem jest niezapoznanie się z opisem scenariusza.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Września 2019, 22:12:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowana przez youBy latka na wyliczanie podkucia kol

- poprawka, wyswietlanie doczepianych elementow powinno obejmowac rowniez nieskompilowane modele .t3d

26
Trasy / Odp: Całkowo Tartak2 problem
« dnia: 26 Września 2019, 10:46:29 »
Przejechałem dzisiaj w nocy cały scenariusz po zamianie pliku i nie było problemów. Dzięki za pomoc.

27
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 25 Września 2019, 14:41:43 »
W koncu mam jakis sprzet, na ktorym mam zainstalowany Excel 2007. Dostosowalem swoj edytor do Excel 2007 (plik tory_semafory_przejazdy.xls). Wymaga procedury opisanej w arkuszu Pomoc (jedno klikniecie). Generalnie problemy byly dwa:
1) Domyslny kolor dorysowanych obiektow inny niz w poprzednich wersjach Excela
2) Excel nazwe go nowy, nie wiedziec dlaczego, ale sam z siebie zmienia indeksy ksztaltow (obiektow) narysowanych (obecnych) w arkuszu. Jesli obiekt jest przyciskiem, ikonka, to indeksy niezaleznie kiedy te obiekty byly dorysowane, przenosi je na koniec. Zmiana tychze, powoduje zmiane innych np. recznie dorysowanych.

Ogolnie mam wrazenie, ze dziala sporo wolniej niz na 2000 (i na to nic nie poradze). Nie mam jak tego porownac, gdyz musialby byc ten sam sprzet i rozne wersje Excela a mam rozne sprzety i rozne wresje. Nie dostosowywalem na maksymalna ilosc wierszy/kolumn dostepna w 2007 (pozostalo tak jak bylo, czyli odpowiednio 65536/256).
Wszystkich funkcji edytora na nowej wersji nie sprawdzilem, ale spora czesc.
PS. Tak, wiem, ze raczej nikt nie korzysta :P

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Września 2019, 13:13:40 »
Sytuacja co do ewentualnej diagnozy problemu z AMD rowniez bez zmian :<

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wyliczanie miejsc stuku kol na laczach szyn powinno byc nieco bardziej jednolite

- diagnostyka, logowanie event launcherow uruchamianych o danej godzinie obejmuje rowniez przypisane do danego launchera event(y)

- funkcjonalnosc, w plikach .mmd oprocz zwyklego tekstu mozna rowniez umieszczac parametry, na zasadach takich samych jak w plikach dolaczanych dyrektywa include. Obslugiwane sa nastepujace parametry:
(p1) // nazwa pojazdu, podana we wpisie trainset/node
(p2) // nazwa typu pojazdu, podana we wpisie trainset/node
(p3) // nazwa skorki przypisanej do danego egzemplarza, podana we wpisie trainset/node

przykladowo, jesli wstawimy do scenariusza flagowy pojazd symulatora uzywajac wpisu
node -1 0 EP07-424 dynamic PKP\303E_V1 303e-ep-tv-424-hist 303e-ep-tv 0 headdriver 115 0 enddynamic
to przy wczytywaniu jego pliku .mmd wartoscia parametru (p1) bedzie ep07-424 parametru (p2) 303e-ep-tv a parametru (p3) 303e-ep-tv-424-hist

- funkcjonalnosc, w pliku .mmd mozna zdefiniowac dodatkowe modele 3d ktore zostana "doczepione" do danego pojazdu. Modele te otrzymaja taki sam zestaw tekstur wymiennych jak pojazd, do ktorego sa doczepione. Definicja doczepek umieszczana jest w sekcji models: i wyglada nastepujaco:
attachments: {
 model1
 model2
// itd
}
gdzie model1, model2 itd to nazwy plikow modeli ktore powinny zostac doczepione do pojazdu (modele wyszukiwane sa w katalogu danego pojazdu). Dla kazdego modelu oprocz pojedynczej nazwy modelu mozna podac ich zestaw zamkniety w nawiasach [] co spowoduje wylosowanie jednej nazwy z tak zdefiniowanego zestawu.

Przy podawaniu nazw plikow mozna wykorzystac wspomniane wyzej parametry -- dla przykladu ciag numerkyczyde/(p1).t3d przy wczytywaniu siudemky wstawionej z nazwa EP07-424 zostanie przeksztalcony do postaci numerkyczyde/ep07-424.t3d

29
Trasy / Odp: Problem ze scenariuszem 'baltyk/stonka SM42-468'
« dnia: 24 Września 2019, 23:01:32 »
ojoj. nie spodziewałem się że puste pliki mogą być znaczące..
jutro kodzę steama bo moje prowizorki z instalatorem wychodzą coraz bardziej ;d

30
Symulator / Odp: Ustawienia pogody
« dnia: 21 Września 2019, 21:05:30 »
Zastosowałem się do propozycji Mariusza i wprowadziłem jego pomysł. Od teraz podajemy datę DD:MM, aktualizacja do pobrania w 1 poście.

Twoje propozycje Stele, są równie interesujące i sensowne, aczkolwiek jeśli to jest już wszystko zaimplementowanie dobrze w nowym launcherze, to nie ma sensu tego implementować do tego "szkieleta" obecnego programu. To takie tymczasowe narzędzie dla chcących zmieniać pogodę, a nie koniecznie chcących latać po plikach ;)

Strony: [1] 2 3 ... 14