Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: [1] 2 3 ... 28
1
Bieżące Symulatorowe / Nabór na betatesterów
« dnia: 16 Kwietnia 2019, 15:24:01 »
Chętnych kandydatów zapraszamy do kontaktu z Administratorami.

W związku z trwającą aplikacją jednego użytkownika, ogłaszam otwarty nabór do grup funkcyjnych. Może ktoś się jeszcze skusi. Po pierwsze wykaz obowiązków, by wiedzieć na co się porywasz:
Cytuj
Zakres zadań Wydziału Betatesterów:
- testowanie dodatków od strony technicznej (struktura paczki, poprawność wpisów, poprawność plików, odpowiednia wydajność itd.) oraz wizualnej (tekstury bez błędów, dźwięki bez zacięć itd.) na postawie wytycznych Symulatora
- utrzymanie kompatybilności dodatków z aktualnym repozytorium
- upload dodatków na repozytorium
- wprowadzanie poprawek dla dodatków w teście
- wspieranie nowych twórców
- aktywność w dziale Pomoc doraźna (rozwiązywanie problemów użytkowników)
- aktywność w dziale Pomoc w tworzeniu (rozwiązywanie problemów twórców)
- tworzenie nowych poradników w dziale Poradniki
- tworzenie nowych dodatków zgodnych z wytycznymi
- zgłaszanie zauważonych błędów w Symulatorze

Zakres zadań Wydziału Repozytorium:
- upload dodatków autorstwa użytkowników bez rangi
- pomoc w uploadzie dodatków autorstwa użytkowników z rangą (nie każdy może mieć taką możliwość, bądźmy szczerzy...)
- wprowadzanie zmian w plikach (SCN, MMD, FIZ itd...) i dostosowanie ich pod rozwiązania obecne w EXE
- aktualizacja pliku Readme.html, startera, instrukcji kolejowych
- utrzymywanie porządku w plikach
- wdrażanie do Symulatora nowych funkcjonalności, które daje EXE
- poprawianie błędów wyłapanych po publikacji kolejnego wydania Symulatora
- zgłaszanie błędów w narzędziu "Lista zgłoszeń"
- eliminacja błędów zgłoszonych w "Liście zgłoszeń"
Ranga Betatester daje dostęp do repozytorium SVN Maszyny, czyli wersjonowanej paczki deweloperskiej, oraz do działu betatesterów na forum, gdzie odbywają się testy dodatków nie wystawionych przez autora na widok publiczny.
Ranga Wydział Repozytorium daje dodatkowo dostęp do działu deweloperów i repozytorium, czyli pełny dostęp do działów twórczych forum.

Przed aplikacją po pierwsze zastanów się, czy chcesz przynajmniej kolejny rok życia poświęcić na rozwój Maszyny? Czy masz czas, na regularne wykonywanie swoich obowiązków? Nie oczekujemy harówki na akord, ale te kilka godzin w tygodniu dobrze byś poświęcił.
Aplikując na Betatestera najistotniejsza jest merytoryczna działalność w testach dodatków. Bez udokumentowanego wkładu w testy, nie ma mowy. Oprócz tego kandydat otrzyma kilka prostych zadań, pomagających przy rozwoju symulatora, dla nauki działania Maszyny/sprawdzenia wiedzy.
Aplikując do Wydziału Repozytorium musisz się poszczycić znacznie szerszym zakresem wiedzy ze wszystkich aspektów budowy paczki. Nie jest wymagana jednak aktywność w testach.


2
Forum / Odp: Zawieszenie działalności
« dnia: 01 Listopada 2022, 18:57:43 »
Dlatego też nie tykałem rangi zanim tego nie przeczytałem, żeby nie było, że kapitan wyskakuje pierwszy. :P Nie mam wizji, wiary i chęci do roboty. Nie ma co bym siał defetyzm wśród ludzi, którzy to jeszcze mają i się mnie pytają o zdanie.

3
Forum / Zawieszenie działalności
« dnia: 01 Listopada 2022, 18:45:39 »
Jak mogliście zauważyć, od jakichś dwóch miesięcy ograniczam się do wejścia na forum raz na tydzień jak nie rzadziej i opryskliwego odpisania na PW. Nie mam nic swojego pokiszonego na dysku, oprócz jednego scenariusza, który można uznać za porzucony. Czuję się kompletnie wypalony. W związku ze swoim podejściem nie poczuwam się decyzyjny w żadnych sprawach dotyczących przyszłości projektu. W związku z tym się odczerwieniam. Proszę nie konsultować się ze mną w kwestiach administracyjnych.

4
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 09 Października 2022, 21:57:35 »
Milek był bardzo pro utf-8 ale został zawetowany przez wymagania innych narzędzi właśnie. Nie pamiętam teraz czy chodziło o rainsteda czy mariuszowe toole w basicu, czy o jedne i drugie.

5
Tabor kolejowy / Odp: Jakaś rączka między oknami czołowymi kabiny EN57
« dnia: 05 Października 2022, 20:52:31 »
Otwierasz szafkę nad oknem i przewijasz rolkę z taśmą z predefiniowanymi relacjami dla danego zakładu.

6
Forum / Odp: Chat - netykieta też obowiązuje!
« dnia: 03 Października 2022, 16:12:59 »
Jeśli komuś nie podoba się moderacja czatu, to proszę z niego nie korzystać. Publiczne obrażanie moderatora, kwestionowanie jego decyzji, a potem pisanie skarg i zasłanianie się dziurawym regulaminem, uważam za kpinę.

7
Pomoc doraźna / Odp: Aktywacja kabin
« dnia: 13 Września 2022, 02:52:27 »
Jakby ktoś potrzebował podpiąć klawisze, to komendy brzmią cabactivationtoggle/cabactivationenable/cabactivationdisable. W ustawieniach startera chyba jeszcze ich nie ma. Trzeba sobie ręcznie do keyboardinput.ini dopisać (przy wyłączonym starterze oczywiście).

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problem z syrenami
« dnia: 04 Września 2022, 16:33:28 »
Nie. Jak ma użyć wszystkich to dajesz include plik1 end include plik2 end.

9
Symulator / Odp: Multiplayer Timeoutuje
« dnia: 28 Sierpnia 2022, 18:09:07 »
Nie. Vehicle w ini/-v w wierszu. W jakim pojeździe ma się dany klient uruchomić. Wszystkie obsady w scn tak samo macie mieć. Jak się kiedyś bawiliśmy, to dyżurny się spawnował w jakiejś węglarce w krzakach, bo ghostview nie działało.

10
Symulator / Odp: Multiplayer Timeoutuje
« dnia: 28 Sierpnia 2022, 17:19:38 »
No oczywiście, że składy muszą być tak samo. Najlepiej to sobie scn prześlijcie i pomińcie starter, odpalając się z exeka. Tylko parametr startowy pojazdu gracza ma się różnić ma się różnić.
Desynce będą. To było robione pod komunikację jednego gracza i instruktora robiącego za dyżurnego. Im więcej graczy, tym prędzej coś się pogubi. No i z jakiegoś powodu zostało zarzucone.

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 17:23:09 »
Kod: (\dynamic\pkp\sgns_v1\loads\sgns_trzpienie_zlozone_19_74m.t3d) [Zaznacz]
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: banan
Anim: false
Ambient: 154.0 215.0 229.0
Diffuse: 154.0 215.0 229.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 0

include dynamic\parts\ladunki\kontener_40fthc_2.t3d 0.0 0.0 kkfu731431 end
include dynamic\pkp\sgns_v1\components\sgns_trzpienie_zlozone_19_74m.t3d end
:bob:

Btw, mam jakieś edytowane pliki ładunków z dodanym bananem. To skisło, czy było tylko jakimś testem i okazało się zbędne?

12
Na warsztacie / Odp: Wnętrze do Ed72
« dnia: 24 Sierpnia 2022, 18:31:40 »
Nikt się nie chwalił takimi zamiarami. Ogarnij podstawy blendera i spróbuj wnętrze z en57 wyklepać. Niestety oba modele są krzywe i się różnią gabarytem pudła, więc nie oczekuj łatwego spasowania.

13
WWW / Odp: Seeding i problemy z powolnym pobieraniem się gry
« dnia: 24 Sierpnia 2022, 17:03:09 »
Ponoć problem był z tym, ze tracker odrzucał seeda z localhosta. Trzeba było ustawić webseeda. Stronę zmuliłoby tak samo, ale byłoby trochę dzielenia na p2p, ale teraz to po ptokach. Pierwsze zainteresowanie przeszło, serwer raczej będzie już wyrabiał.

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 22:31:03 »
Wg loga pobrało same pliki patcha (za drugim podejściem) ale nie znalazłem archiwum z libkami. Ponoć jakieś nieistniejące pliki serwer widzi i zmieniły się linki w instalatorze po 16. Trzeba go pobrać od nowa. Ale że sam patch się zainstalował poprawnie, a serwer ledwo dycha, spróbuj z działu publikacje dograć same libki i exeki.

15
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 19:21:35 »
Pewnie ten awast, albo jakieś inne cholerstwo, uznało instalator za bardzo niebezpieczny program, próbujący ściągać dziwne archiwa z internetów i go zablokował. W logu instalatora powinno być coś na ten temat. W publikacjach masz wszystkie linki do pobrania manualnego, jak nie chcesz go wyłączać.

16
Pomoc doraźna / Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 14:44:18 »
Ustawiłeś to na true? https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#map.manualswitchcontrol_.5Bno.5D Domyślnie z mapki można tylko przestawiać rozjazdy z eventlaucherami do kontroli ręcznej.

17
Pomoc doraźna / Odp: Czułość myszy
« dnia: 25 Lipca 2022, 19:16:56 »
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#mousescale_.5B3.2_0.5.5D Tylko starter może nadpisywać, jak wyjdziesz za jego widełki.

18
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 19 Lipca 2022, 16:25:15 »
Generator używa linuksowego kodeka oggenc.
Na co chcesz samodzielnie zamieniać wav na ogg? Tworzysz w wav lub flac i tak dajesz.

19
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 16 Lipca 2022, 02:53:09 »
Do wieszania drutów masz gotowy program od Mariusza. Sam tylko nody słupów musisz rozstawić, najlepiej w osobnym scmie.

20
Symulator / Odp: Czuwak w debugu.
« dnia: 12 Lipca 2022, 23:53:00 »
Możesz edytować colission box kabiny w mmd albo przesunąć sobie kamerę zewnętrzną na przednią szybę. Brak renderowania kabiny nie będzie przeszkadzał, skoro jej nie będziesz widział. Albo przesuń na ile ograniczenie pozwala i zawęź fov, by obejmował tylko szybę. Nie ma osobnych wyłączników na urządzenia bezpieczeństwa/usterki. W sumie tylko zmiany renderowania dostały osobne trigery, bo pewnego programistę drażniły kolorowe druty, gdy do niczego nie były mu potrzebne w danej chwili. :P

21
Pomoc doraźna / Odp: Zmiana sterowania - przybliżenia
« dnia: 02 Lipca 2022, 14:47:36 »
Nie da się to jest hardkodowane. Musiałbyś sobie skompilować własnego exeka.

22
Pomoc doraźna / Odp: Zoom kamery bardzo wysoka
« dnia: 29 Czerwca 2022, 00:52:25 »
Eee, yyy, nie wiem. Ta komenda jest hardkodowana i nie da się jej przepiąć na inny klawisz. Niektóre laptopy mają pasek z boku touchpada wydzielony, albo z jakąś kombinacją Fn zmieniają tryb kursora.

23
Pomoc doraźna / Odp: konwertowanie pojazdów
« dnia: 20 Czerwca 2022, 22:50:52 »
Jako autor pierwotnych kabin, nie mam nic przeciwko wykorzystaniu screenów. Modeli 3d nie pozwalam. Do późniejszych wariantów, to musisz Kermita pytać.
Choć jak robić to na płasko, to ze zdjęcia nie byłoby ładniej.

24
Pomoc doraźna / Odp: Problem z hamulcem sprężynowym w EU45
« dnia: 19 Czerwca 2022, 16:26:56 »
Czemu te? Kawałek wyżej jest włączenie i wyłączenie hamulca. Na co ma go odcinać?

25
Symulator / Odp: Kabina EN71-038
« dnia: 18 Czerwca 2022, 14:41:53 »
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimedi%C3%B3w_(mmd)#Sekcja_sounds: To u dołu w nawiasach kwadratowych. Wybierz sobie jeden zestaw (start/mid/end) i usuń bloczek losowania.

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 17 Czerwca 2022, 15:10:07 »
Zmiana obsadzonej kabiny powinna zresetować skrypty ekranów.

27
Symulator / Odp: Kabina EN71-038
« dnia: 17 Czerwca 2022, 15:08:36 »
No masz niezgodne z modelem definicje wskazówek. Przejrzyj log. Tam będziesz miał wypisane ostrzeżenia o nieznalezieniu w modelu knefla zdefiniowanego w mmd.

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 14 Czerwca 2022, 17:44:58 »
Takie bieguny jak masz na łączeniu czoła, boku i dachu są niefajne w wygładzaniu i mapowaniu. Staraj się trzymać topologię na ciągłych liniach i czworokątach, gdzie się da.

29
Trasy / Odp: L053 night towarowy ET42
« dnia: 13 Czerwca 2022, 22:56:18 »
Tu nie chodzi o blokadę treści. To jest po prostu prefiks doklejany do pliku tymczasowego scenerii, wygenerowanego przez starter. Treściowo to jest txt tai sam jak źródłowy. Ra tak sobie wymyślił naście lat temu, a może i ktoś przed nim, nie moje czasy. Exe nie ma pojęcia o żadnych zmianach w składzie. Oczekuje w parametrach startowych pliku scenerii i nazwy pojazdu gracza. Dlatego starter generuję kopię pliku ze zmianami w składach i podstawia odpowiednie parametry na podstawie ich. Można potem sobie ten plik przemianować na jakąś unikalną nazwę, by zachować na stałe scenariusz ze składami zestawionymi po swojemu.

30
Trasy / Odp: L053 night towarowy ET42
« dnia: 13 Czerwca 2022, 00:40:41 »
Edytuj ten bez dolara w nazwie. To jest temp po zmianach dokonanych w starterze.
Co do błędu, to domknięcie dyrektywy trainset ma literówkę. Błąd Diesla z 18.04.2021. Źle mu się wkleiło przy podmianie platform. Dzięki za wyłapanie, wysyłam poprawkę na serwer w rev. 8204. Ma być:
Kod: (\scenery\linia053\towarowy\sklady_et42.scm) [Zaznacz]
trainset rozklad skladai3 0.0 20.0
//$o -
node -1 0 EP09-016 dynamic pkp\ep09_v1 104e-016 104e_3 0 headdriver 99.BR 0 enddynamic
node -1 0 a9mnouz_61511970219-4 dynamic pkp\z2_v1 a9mnouz_61511970219-4 B91_1KL_Z2AMG-FPS 0 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 a9emnouz_61511970214-5 dynamic pkp\z2_v1 a9emnouz_61511970214-5 B91_1KL_Z2ABCMG-FPS -1 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 b11mnouz_61512170073-1 dynamic pkp\z2_v1 b11mnouz_61512170073-1 B91_2KL_NS1 -1 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 b11mnouz_61512170102-8 dynamic pkp\z2_v1 b11mnouz_61512170102-8 B91_2KL_NS3b 0 nobody 0.BR 0 enddynamic
endtrainset

trainset none none109 0.0 0.0
//$o -
node -1 0 ST45-03 dynamic pkp\st45_v2 st45-03 301dd 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 eaos-17 dynamic PKP\412W_v1 5495997-9 412Wb 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-18 dynamic PKP\412W_v1 5340976-0 412Wc 0.0 nobody 3 60 mial2 enddynamic
node -1 0 eaos-19 dynamic PKP\412W_v1 5495997-9 412Wb 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-20 dynamic PKP\412W_v1 5353244-7 412W 0.0 nobody 3 60 mial2 enddynamic
node -1 0 eaos-21 dynamic PKP\408W_v1 5328343-7 408Wekk 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-22 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
node -1 0 eaos-23 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
node -1 0 eaos-24 dynamic PKP\412W_v1 5350616-9 412W 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
node -1 0 eaos-25 dynamic PKP\412W_v1 5498444-7 412WA 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-26 dynamic PKP\412W_v1 5351442-9 412W 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-27 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-28 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-29 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-30 dynamic pkp\430w_v2 82515356225-1 430w 0.0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 eaos-31 dynamic pkp\430w_v2 82515356348-1 430w 0.0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 eaos-32 dynamic pkp\430w_v2 82515374107-9 430w 0.0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 eaos-33 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
endtrainset

trainset none urwany 105.0 0.0
//$o -
node -1 0 eaos-25 dynamic PKP\412W_v1 5498444-7 412WA 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-26 dynamic PKP\412W_v1 5351442-9 412W 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-27 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-28 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-29 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
endtrainset

Strony: [1] 2 3 ... 28