Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 [2] 3 4 ... 16
31
Screeny / Odp: Świąteczny screen
« dnia: 24 Grudnia 2019, 12:58:12 »
Na dysku z takich, na których byłby pociąg, mam tylko ze Starego Jaworu.

32
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 22 Grudnia 2019, 13:34:40 »
Parę miesięcy temu ktoś zgłaszał ten problem. Albo rozwiązaliśmy albo nie mogli zduplikować. Nie pamiętam już. Spróbuj przekopać wątek.

33
I losowe sytuacje niebezpieczne też są. Kilka scenariuszy ma możliwość wystąpienia wtargnięcia na tory zwierza/człowieka.
Implementacja losowych usterek nie ma sensu, bez możliwości ich usunięcia. Reset stanu i dzida dalej? Masz sporo, które możesz sam spowodować.

34
Na warsztacie / Zaczątek shadera wycieraczek
« dnia: 14 Grudnia 2019, 13:22:31 »
https://eu07.pl/userfiles/23180/wycieraczki.7z
Z plikami testowymi dla elfa. Shader pod obecne exe tmj.

Nie mam pomysłu jak rozwiązać buforowanie wody między cyklami pracy pióra, to wrzucam to co jest. Może ktoś mądrzejszy coś wymyśli.

Shader przyjmuje kafelkowaną maskę wody na szybie (w przyszłości można rozbudować o spadające cząsteczki i rozbryzgi na bokach, czy animować to zależnie od pędu. Nakłada ją na podstawie maski śladu wycieraczek RGBA. Planowana jest ona pod osiem wycieraczek na pojazd.
niewycierany rgba=0 0
wycieraczka1 r=6-125 0.02-0.49
wycieraczka5 r=130-249 0.51-0.98
wycieraczka2 g=6-125 0.02-0.49
wycieraczka6 g=130-249 0.51-0.98
wycieraczka3 b=6-125 0.02-0.49
wycieraczka7 b=130-249 0.51-0.98
wycieraczka4 a=6-125 0.02-0.49
wycieraczka8 a=130-249 0.51-0.98
kryty rgba=255 1
Gdzie 1-4 i 5-8 mogą się nakładać. Ślad danego pióra to maska gradientowa od położenia spoczynkowego do max wychylenia.
Stan danego pióra przekazywany jest jako wartość -1:1 gdzie 0 to stan spoczynkowy, 1 to max wychylenie a znak określa kierunek ruchu.
Wycieranie odbywa się poprzez pogowanie wartości maski wartością wychylenia danego pióra.

Materiał inspiracyjny: https://docs.studio-397.com/developers-guide/cars/car-art/rain-effects-and-windscreen-shaders-for-cars

35
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 13 Grudnia 2019, 21:33:11 »
Nie chce ci się nawet kliknąć w link i zobaczyć, że to bramka ftp jest.

36
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« dnia: 11 Grudnia 2019, 22:42:54 »
Odpalaj blendera i lecisz. Tu masz potrzebne rozszerzenia: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31907.0.html
Wytyczne masz w adekwatnym pdfie i na wiki https://eu07.pl/forum/index.php/topic,15307.0.html
Materiały pod shader phonga, a tak to dowolny workflow modelowania pod gamedev.

Zrób sobie śmietnik czy inny domek. Przećwicz proces, poznaj silnik. Potem myśl o pojazdach. Będziesz miał konkretny problem, to pomożemy.

37
Wydział zamówień / Nagrania L61
« dnia: 30 Listopada 2019, 18:55:52 »
Skończyłem przypisywanie rozmów do kanałów. Zostało dodać próby radia i kierpociów. Interpretacja tekstu dowolna. Można zmieniać treść, byle sens był ten sam i numery dla danego maszynisty wymawiane w takim samym formacie. 

Dyżurni. Najlepiej każdy innym głosem.
Cytuj
Zgłasza się LcA. Dobrze słychać.
Słychać dobrze na trzecim.
Tu Jawornica. Słychać dobrze.
Liswarta zgłasza się. Dobrze słychać.
Tu Herby Nowe. Słychać dobrze na szóstym.
Na kanale szóstym słychać dobrze.

Kierownicy. Dowolna ilość głosów, bo scenariusze różne. Najlepiej nagrać wszystkich i sobie wybiorę.
Cytuj
62102 odjazd!
16113 odjazd!
74130 gotów do odjazdu.
84507 odjazd!
64040 gotów.
46041 gotów do odjazdu.
61108 odjazd!
5511 gotów do odjazdu.
5512 gotów do odjazdu.
16113 odjazd!
83500 odjazd!
520 gotów do odjazdu.
38501 odjazd!
38500 odjazd!

Maszyniści. Ponownie można nagrać ile wlezie bo scenariusze różne.
Cytuj
Lubliniec do 21250, próba radia.
Tu 21250. Jak mnie słychać?

Zgłasza się 62102. Próba radia.

Tu 16113. Kontrola łączności.

LcA do 59281. Kontrola łączności poznanie kanału.
Tu 59281. Próba radia.

84507, próba radia.

Zgłasza się 74130. Jak mnie słychać?

Tu 64040, próba radia.
Lubliniec do 64040. Próba radia.
Częstochowa do 64040. Jak mnie słychać?

5514, kontrola łączności.

Zgłasza się 16113, próba radia.
Lca do 16113 próba radia.

Tu 38501. Kontrola łączności.
Herby Nowe do 38501. Próba radia.

Tu 38500. Kontrola łączności.
Herby Nowe do 38500. Próba radia.

Herby Nowe do 53060. Jak mnie słychać?
Zgłasza się 53060. Próba radia.

59281, próba radia.

38
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 27 Listopada 2019, 01:20:53 »
Nie ma to nic wspólnego ze scenerią czy wersją maszyny. Wał kułakowy w EN57 i pochodnych pracuje jednokierunkowo.

39
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 24 Listopada 2019, 00:12:23 »
Piszesz, że coś w 3d liznąłeś, to powinieneś dać radę przynajmniej na surowo wrzucić go do maszyny. Jakiego programu używasz? Zacznij od ogarnięcia eksportu do t3d w nim. Wyeksportuj gołe pudło, sklonuj fiz i mmd jakieś tamary, podepnij pod niego to pudło. Nie przejmuj się teksturami i animacjami póki co. Krok po kroku. Zrobić nie zrobię, ale chętnie poprowadzę za rączkę. Zwłaszcza że kompleksowej instrukcji jak skonfigurować model lokomotywy, chyba nie mamy.

40
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 22 Listopada 2019, 13:59:51 »
Nie kopiuj starych wagonów, tylko wstaw nowe zestawienia składów z paczkowymi wagonami.

41
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 18 Listopada 2019, 16:12:47 »
To siadaj i rób od nowa. Też mamy modelarza-organistę i daje radę.
Jak ktokolwiek ma ci to robić, to daj komplet rysunków konstrukcyjnych. Charakterystyki silników trakcyjnych, diesla i prądnicy. Dokumentację zdjęciowa. Wtedy MOŻE za dekadę ktoś to tknie.

42
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 14 Listopada 2019, 23:13:21 »
Jedynkę sam spowodowałeś:
Key pressed: [Shift]+[1]
EVENT ADDED TO QUEUE: keyctrl01
EVENT LAUNCHED: keyctrl01
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE: hrn_9:-
EVENT ADDED TO QUEUE: hrn_6:-
EVENT ADDED TO QUEUE: hrb_80:-
EVENT ADDED TO QUEUE: z3945:ad
EVENT ADDED TO QUEUE: hrs_40:-

//Ra 2GAF: testowy przejazd przez bocznicę złomu w Herbach (bez drutu!)
event KeyCtrl01 multiple 0 none HrN_9:- HrN_6:- hrb_80:- z3945:ad HrS_40:- endevent
Świta mi, że to nie jedyny scenariusz z tym wariantem. Trzeba by je globalnie wywalić.
Jednak tylko tu. Wywalone w rev. 4740.

43
Symulator / Odp: Tłumaczenia rozmów radiotelefonicznych
« dnia: 14 Listopada 2019, 19:11:17 »
Zalogować się na tamtym portalu i dopisywać plik po pliku w pola tekstowe.

44
Symulator / Odp: Tłumaczenia rozmów radiotelefonicznych
« dnia: 13 Listopada 2019, 20:23:54 »
Nie umiesz to nie robisz. Nie wiem w jakim celu masz się tym chwalić.
Jak chcesz kontekst, to wyszukujesz wystąpienie w ctr i układasz sobie kolejne kwestie w kolejności dialogu.

45
Marek ma rację. Rac w miejsca użyteczności publicznej się nie wnosi. Czy to mowa o dworcu, stadionie czy paradzie z lewa lub prawa.
Chciałem zaprezentować możliwości emiterów dymu i tyle.

46
Na warsztacie / Panowie w polskich barwach narodowych z racami na l144
« dnia: 11 Listopada 2019, 15:14:24 »
Paczka przygotowana pod nagranie. Figurka pana w bluzie z orzełkiem, z flagą i racą. Oraz umieszczenie ich na l144 wraz ze śpiewaniem hymnu w Lublińcu. Wykorzystane nagranie ze stołecznego marszu 2017.
https://eu07.pl/userfiles/23180/patriota.7z
include linia144/l144_patrioci.scm end

47
Pomoc doraźna / Odp: Koliber
« dnia: 09 Listopada 2019, 22:38:06 »
Skrypt wymaga nowszego exe. Sypie się na braku zmiennych głośności radia.

48
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 05 Listopada 2019, 22:23:26 »
Bo zaiste jest. Widzisz, waeiant na RS i RES poprawiłem dawno temu, a tego przegapiłem. Tak to jest, jak klonują ładunki, zamiast robić uniwersalne. :/

49
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Listopada 2019, 17:10:23 »
Przypominam o wpisach konfiguracyjnych rozdzielczości bufora. https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#gfx.framebuffer.width_.28x.29 Można malować w obniżonej rozdzielczości i skalować do rozmiaru matrycy.

50
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Listopada 2019, 17:34:21 »
Pobaw się:


W pliku są odnośniki do dokumentacji. Jak ktoś zrozumie jak to działa, może pokręcić parametrami, może uzyskując coś lepszego. Albo znaleźć jakiś kompletnie inny algorytm.

51
Pomoc w tworzeniu / Odp: problem z teksturą
« dnia: 03 Listopada 2019, 20:34:45 »
Na trupa do szuflady to niech sobie robi na czym chce.
Tak, problem był ze złym formatem dds.
Jak chcesz robić dobrze, to weź źródło w tga i zapisuj w tga. Ddsy generuje konwerter do paczki użytkowej.

52
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 26 Października 2019, 15:27:54 »
No to chyba dobrze. Manewry i zdawki z najniższym priorytetem.

53
Pomoc doraźna / Odp: "zimna" lokomotywa
« dnia: 22 Października 2019, 17:03:04 »
Dodatkowo ręczna edycja flagi sprzęgu i dopisanie jej ".TA" powoduje start z cieczami roboczymi w temperaturze otoczenia, czyli potencjalnie zamarzniętą lokomotywą. Wszystko jest na wiki, choć nazwa artykułu może być myląca. https://wiki.eu07.pl/index.php/Wpisy_hamulca_dla_pojazdow

54
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Października 2019, 17:05:12 »
Rewizję 4604 masz? Przecież razem to robiliśmy.

55
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 20 Października 2019, 21:47:18 »
A ile z tych 101 osób ma pojęcie co to znaczy? ;) Demokracja...

56
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Października 2019, 23:16:19 »
To problem z nazewnictwem submodeli urzadzen w modelu kabiny -- lampki stanu drzwi maja nazwe identyczna z nazwa przelacznika stanu drzwi (z dodana koncowka _on i _off) dlatego np submodel drzwilewe_on jest traktowany zarowno jako submodel zapalonej lampki, jak i submodel aktywnego stanu przelacznika drzwilewe. A poniewaz aktywny stan przelacznika dla drzwi nie jest na ten moment wyswietlany, submodel ten zostaje ukryty.
Pliki paczki dostosowane. Dziękuję Mariuszowi za toola diagnostycznego i Turbokiblowi za pomoc w edycji plików. W sumie wykryto 199 błędów z czego dwa zostały jako szamaństwa w szrotach, którymi i tak nikt nie jeździ.

Jak wgrać to całe exe tak by było ono widoczne w rainsted ? Czy się tak da zrobić wgl?
W ustawieniach startera daj tryb normalny lub wyższy, by odblokować wybór pliku wykonywalnego.

57
Dzięki, nawet opcji "cofanie wycierania" nie znałem. :D

------

Figurka mechanika do lowpoly pojazdu.


Tapicerowanie fotela:


Korekcja  błędów wygładzania przy oknie nowego Gagarina. Na życzenie @Piotra93.


Na życzenie @matka123 przepalanie multimateriału z wieloma teksturami do jednej. Przy okazji na szybko mapowanie samochodu.


Robienie nowego układu do eurosprintera:


Przepał tekstur między układami:


Obróbka zdjęcia drzewa do gotowej tekstury:

58
Symulator / Tłumaczenia rozmów radiotelefonicznych
« dnia: 12 Października 2019, 12:48:41 »
Dzięki wysiłkom naszych betatesterów, mamy komplet transkrypcji rozmów radiotelefonicznych w języku polskim. Pora wziąć się za tłumaczenie.

Wymagana jest rejestracja na portalu tłumaczeń grupowych POeditor.com. Adres projektu:
https://poeditor.com/join/project/fT91ANTqcy

Na start mamy przetłumaczone 77% projektu. Zostało niecałe 400 kwestii. Do roboty. :) Tłumaczymy ręcznie. Słownictwo branżowe czerpiemy z gotowych już tłumaczeń. Stosujemy brytyjską nomenklaturę kolejową.

59
Poradniki / [CTR] Przypisywanie nagrań radiotelefonu do kanałów
« dnia: 11 Października 2019, 22:25:18 »
Przypisanie do kanału zmienia dźwięk z odgłosu sceny na dźwięk radia. Zmienia się wtedy jego źródło z podanego punktu na radiotelefon obsadzonej lokomotywy, odtwarzany jest tylko, jeśli mamy wybrany odpowiedni kanał i jego głośnością można sterować potencjometrem radia.

Po pierwsze musimy określić z jakich kanałów korzysta dana sceneria. W tym celu analizujemy rozkłady jazdy oraz szukamy w terenie wskaźników W28. Ja sporządziłem sobie mapę, wygenerowaną w rainstedzie i zaznaczyłem na niej kluczowe punkty. Możemy użyć do tego STV, 3dsa/blendera. Czegokolwiek co nam wczyta tory albo i narysować sobie od ręki jak linia jest prosta. Nanosimy współrzędne wskaźników W28 i strefy obowiązywania danych kanałów. (patrz załącznik; przepraszam za wagę, ale istotny jest rozmiar obrazka)

W pliku scn szukamy plików z definicjami dźwięków. Zazwyczaj będzie to plik ctr. Tu na l61 czasami są to scm różnicowe po unifikacjach mapy przez Ra. Szukamy wpisów node sound, przykładowo:
node -1 0 wjedzie_towarowy sound 41825.081 272.6 -15678.073 radiotelefon/wjedzie_towarowy.wav endsoundOdczytujemy jego współrzędne źródła 41825.081 272.6 -15678.073 i sprawdzamy na mapie gdzie to jest. Wychodzą okolice Ozimka. Obowiązuje tam kanał R2 (R3 musi być dalej na Opole). Znajdujemy event odtwarzający ten dźwięk:
event wjedzie_towarowy sound 15 wjedzie_towarowy 1 endeventI przypisujemy go do kanału drugiego:
event wjedzie_towarowy sound 15 wjedzie_towarowy 1 2 endevent
Gotowe. Powtarzamy to dla każdego odtworzenia dźwięku w scenariuszu.
W folderze radiotelefon znajdują się również błędnie zapowiedzi dworcowe. Zazwyczaj da się je wyłowić po nazwach plików lub eventów, ale w wątpliwych sytuacjach zawsze warto odsłuchać dany plik. Dłuższe manewry możemy dać na R9, ale wtedy w opisie scenariusza trzeba dodać informację o konieczności zmiany kanału w pewnym momencie.

Cały proces pokazany w początkowej części nagrania:


Dla wzbogacenia scenariusza w okolicach wskaźników W28 warto dodać próbę radia po wciśnięciu ZEW3. Tworzymy eventlaucher:
node -1 0 uruchom_test_radiotelefonu eventlauncher 0 0 0 -1 radio_call3 0 uruchom_test_radiotelefonu uruchom_test_radiotelefonu endWklepujemy współrzędne, spory zakres.
Trankei u siebie dodał komórkę zabezpieczającą przed odtworzeniem kilkukrotnym na raz:
event uruchom_test_radiotelefonu multiple 0 test_radiotelefonu_mem test_radiotelefonu_set test_radiotelefonu_reset l053test_odtwarzaj condition memcompare * 0 0 endevent
 node -1 0 test_radiotelefonu_mem memcell 0 0 0 nic 0 0 none endmemcell
 event test_radiotelefonu_set updatevalues 0 test_radiotelefonu_mem * 1 1 endevent
 event test_radiotelefonu_reset updatevalues 10 test_radiotelefonu_mem * 0 0 endevent
Pod l053test_odtwarzaj dajemy dialog z dyżurnym na obowiązującym kanale. Można to jeszcze rozszerzyć o odczyt nr pociągu gracza eventem whois i na tej podstawie zmieniać numer wywołującego pociągu w dialogu. Czy dawać głos maszynisty jako nieradiowy i niezależny od kanału. Pełny algorytm na najnowszych scenariuszach Transkeia, ale podstawowy wariant bez badania składu wystarczy.

60
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 17:16:44 »
To tak nie działa. Zapoznajesz się z wszystkim co masz na wiki, forum i jutubach. Próbujesz coś zrobić. Zgłaszasz się, gdy masz problem. By ktoś chciał darmo siedzieć x godzin i ci klikać z dostępem zdalnym po monitorze, musisz coś sobą zaprezentować. Przynajmniej zaangażowanie i wytrwałość.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 16