Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 [2] 3 4 ... 28
31
Trasy / Odp: L053 night towarowy ET42
« dnia: 13 Czerwca 2022, 00:40:41 »
Edytuj ten bez dolara w nazwie. To jest temp po zmianach dokonanych w starterze.
Co do błędu, to domknięcie dyrektywy trainset ma literówkę. Błąd Diesla z 18.04.2021. Źle mu się wkleiło przy podmianie platform. Dzięki za wyłapanie, wysyłam poprawkę na serwer w rev. 8204. Ma być:
Kod: (\scenery\linia053\towarowy\sklady_et42.scm) [Zaznacz]
trainset rozklad skladai3 0.0 20.0
//$o -
node -1 0 EP09-016 dynamic pkp\ep09_v1 104e-016 104e_3 0 headdriver 99.BR 0 enddynamic
node -1 0 a9mnouz_61511970219-4 dynamic pkp\z2_v1 a9mnouz_61511970219-4 B91_1KL_Z2AMG-FPS 0 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 a9emnouz_61511970214-5 dynamic pkp\z2_v1 a9emnouz_61511970214-5 B91_1KL_Z2ABCMG-FPS -1 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 b11mnouz_61512170073-1 dynamic pkp\z2_v1 b11mnouz_61512170073-1 B91_2KL_NS1 -1 nobody 115.BR 0 enddynamic
node -1 0 b11mnouz_61512170102-8 dynamic pkp\z2_v1 b11mnouz_61512170102-8 B91_2KL_NS3b 0 nobody 0.BR 0 enddynamic
endtrainset

trainset none none109 0.0 0.0
//$o -
node -1 0 ST45-03 dynamic pkp\st45_v2 st45-03 301dd 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 eaos-17 dynamic PKP\412W_v1 5495997-9 412Wb 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-18 dynamic PKP\412W_v1 5340976-0 412Wc 0.0 nobody 3 60 mial2 enddynamic
node -1 0 eaos-19 dynamic PKP\412W_v1 5495997-9 412Wb 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-20 dynamic PKP\412W_v1 5353244-7 412W 0.0 nobody 3 60 mial2 enddynamic
node -1 0 eaos-21 dynamic PKP\408W_v1 5328343-7 408Wekk 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-22 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
node -1 0 eaos-23 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
node -1 0 eaos-24 dynamic PKP\412W_v1 5350616-9 412W 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
node -1 0 eaos-25 dynamic PKP\412W_v1 5498444-7 412WA 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-26 dynamic PKP\412W_v1 5351442-9 412W 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-27 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-28 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-29 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-30 dynamic pkp\430w_v2 82515356225-1 430w 0.0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 eaos-31 dynamic pkp\430w_v2 82515356348-1 430w 0.0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 eaos-32 dynamic pkp\430w_v2 82515374107-9 430w 0.0 nobody 3 52 coal enddynamic
node -1 0 eaos-33 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 wegiel3 enddynamic
endtrainset

trainset none urwany 105.0 0.0
//$o -
node -1 0 eaos-25 dynamic PKP\412W_v1 5498444-7 412WA 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-26 dynamic PKP\412W_v1 5351442-9 412W 0.0 nobody 3 60 wegiel4 enddynamic
node -1 0 eaos-27 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-28 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
node -1 0 eaos-29 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 mial1 enddynamic
endtrainset

32
Trasy / Odp: L053 night towarowy ET42
« dnia: 05 Czerwca 2022, 14:14:03 »
Próbowałeś robić te zmiany samodzielnie? ST45 nie czeka tam w kolejce "na końcu mapy"? Z kasowaniem bym uważał, bo może coś później wyzwalać. Cofnij je obie w trainsecie i potestuj, jak masz siłę jechać to na manualu. :P

33
https://eu07.pl/userfiles/23180/foto-naped_reczny.7z Dźwignia napędu ręcznego rozjazdu plus zwymiarowany rysunek kilku kawałków żeliwa aż do cięgna.
https://eu07.pl/userfiles/23180/foto-ehz13.7z Odmalowany sygnalizator przejazdowy EHZ-13 z krzyżem i gongiem x2.

34
Pomoc doraźna / Odp: Sygnał Osp1 w Maszynie
« dnia: 03 Czerwca 2022, 15:27:51 »
Szukajka w skryptach znalazła tylko kilka przejazdów na l61-tlk z szansą 10%.

35
Symulator / Odp: konwertowanie z trainz 2009 do Maszyny
« dnia: 30 Maja 2022, 18:05:44 »
Kilanziom, Wujek 082, samplaire i TRS2006 zgodzili się na konwersję wszystkich swoich assetów. Nadal wypada jednak poinformować autora o swoich planach.
Potrzebujesz programu o którym Sawi napisał. Go musisz załatwić od trainzowców, bo to ichne narzędzie. Nim konwertujesz mesh im do obj. Tekstury bierzesz 1:1, tylko maski alfy musisz wrzucić w jeden plik z diffuse. Nie mam pojęcia jak z mapami pod szadery nowych trainzów. Na oczy nie widziałem dodatku w tej technologii. Z kabinami jest więcej zabawy, bo każdy knefelek jest osobnym modelem z transformem definiowanym w osobnym konfigu i trzeba macierze z palca przepisywać.
Masz model, masz teksturę, dalej to dostosowanie pojazdu do maszyny, tak jakbyś go zrobił samodzielnie od zera. Jak oczekujesz pomocy w tym aspekcie, to dogadaj się z autorem by wszystko było klarowne i rób publicznie, a nie do szuflady, byśmy mieli jakiś pożytek jako społeczność z czasu poświęconego na naukę.

36
Uruchamianie Symulatora / Odp: MaSzyna a platforma Linux
« dnia: 22 Maja 2022, 21:37:32 »
Nie. Są osobne archiwa m2203_exe_win64/86.zip.

37
Uruchamianie Symulatora / Odp: MaSzyna a platforma Linux
« dnia: 22 Maja 2022, 21:09:45 »
Słabo przeczytałeś wątek instalacji manualnej. Exeki są w osobnym zipie.
Plus na azuże/appvejurze podlinkowanym na warsztacie masz natywne binarki dla linuksa, bez potrzeby emulacji windowsów.

38
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 09 Maja 2022, 20:05:31 »
Pobierz nowsze exe. Choćby z patcha wydanego tydzień po paczce. Doszło tam kilka poprawek na wysypy.

39
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Maja 2022, 21:39:36 »
Jeszcze tpanelak3_segm3 był zły. A na obrazku jest tpanelak3_segm5. Zwykły był dobry. Poprawiłem te, ale to dowód, że domki też trzeba w testach oglądać, także ludu do roboty, bo kilka moich wisi. :P

40
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Maja 2022, 00:45:47 »
Oświetlenie jest ale nie świeci. Pusznąłem poprawkę t3d na svn. Sprawdziłem kilka innych domków z tej serii i wydawały się być dobre.

41
Możesz to rozrysować na schemacie blatu? WMB10 do której miałem dostęp, miała wyprutą elektrykę i mało co tam działało, a już na pewno nie tak, jak w Chrzanowie wymyślili.

42
Dzięki, nawet opcji "cofanie wycierania" nie znałem. :D

------

Figurka mechanika do lowpoly pojazdu.


Tapicerowanie fotela:


Korekcja  błędów wygładzania przy oknie nowego Gagarina. Na życzenie @Piotra93.


Na życzenie @matka123 przepalanie multimateriału z wieloma teksturami do jednej. Przy okazji na szybko mapowanie samochodu.


Robienie nowego układu do eurosprintera:


Przepał tekstur między układami:


Obróbka zdjęcia drzewa do gotowej tekstury:


Przepalanie tekstury między dwoma układami w Blenderze:


Generowanie marginesów tekstury w Gimpie. Must watch dla wszystkich skórkosklejaczy:


Wygładzanie i ważenie wektorów normalnych w Blenderze:


Eksport z Substance Paintera i obróbka efektu:


Podświetlenie pulpitu. Geometria kondoma. Ustawienie lamp. Wypieczenie. Retusz rezultatu.


Robienie LODa. Czyli teoria i praktyczne metody upraszczania siatki.


Konwersja budynku. Emitery dymu. Światła pozycyjne/gwiazdki. Oświetlenie okien.

43
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:27:36 »
Po tym co Diesel wypisał, jestem stanowczo na nie. Zrobi się precedens i zaraz skasujecie połowę taboru.

44
Symulator / Odp: Kabina pociągu SA133.
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 16:13:46 »
Mam tylko takiego screena pod ręką, przedstawiającego jedynie śrubki 3d z tej kabiny. :D

45
Poradniki / [MOD] Sortowanie planów przezroczystych w t3d
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 01:24:23 »
Trójkąty w fazie przezroczystych (alfa blend; opacity 0) muszą być rysowane od najdalszych kamery do najbliższych.


Najdalsze od kamery muszą być u dołu pliku t3d, najbliższe kamery u góry. Tyczy się to zarówno trójkątów w ramach jednego submodelu (szyby wiaty, hali dworca, itp) jak i różnych submodeli (podświetlenia i szybki mierników w kabinie).


Dzieci niższego stopnia są rysowane po rodzicu. Więc jeśli plan3 znajduje się technicznie pod planem2 w t3d, ale jego rodzic jest nad planem2 to i tak zostanie namalowany w złej kolejności.

46
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.03
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 19:18:59 »
W pierwszym poście pojawiły się linki do patcha aktualizującego do rewizji 8037. Oprócz tego ponownie należy pobrać archiwum z exe. Jest też opcjonalna paczka dla twórców map z nodebankiem i placeholderami drzewek, których brakowało w głównym wydaniu.

Wystarczy pobrać zaktualizowany instalator, zaznaczyć sekcje "Patch" i "Pliki wykonywalne i zależności", a program wykona potrzebne operacje.

47
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.03
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 17:09:46 »
Zaktualizowany został Rainsted. Nie miesza już tagów grupujących pojazdy wieloczłonowe. Może jednak wyświetlać fragmenty fizyk includowanych na swojej liście taboru. To do rozważenia już w ramach naszego repo, czy zmieniamy na X.fiz.inc. W każdym razie nie pluje szczawikowemu starterowi w kaszę. :)

48
Publikacje / MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:33:45 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.03! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na marzec 2022 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu, nie należy instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.03: 43 GB


Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch1: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exefiles_common.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego X64:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win64.zip
X86:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win32.zip

Starter: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220327.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


49
Pomoc doraźna / MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:27:25 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 22.03.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI oraz scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.

50
Trasy / Odp: L053 night towarowy ET42
« dnia: 28 Marca 2022, 02:51:19 »
Jak lokomotywa gracza przeżyna S1, to znaczy, że to jeden z tych antyków, gdzie nawet wszystkie semafory w przebiegu nie są przypisane do toru. W nowej paczce to najwyżej go schowa do kategorii antyków w starterze.

51
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 16 Marca 2022, 22:46:11 »
Przecież możecie sobie kisić w dziale beta, jak się wstydzicie świata. Jak niby ktokolwiek miałby znaleźć błąd miesięcznie bez dostępu do testów? Czym to się różni od zamknięcia działu testów dla beta+, jak to było lata temu i zostało zmienione z braku aktywności tychże funkcyjnych?

52
Pomoc doraźna / Odp: Brak startera
« dnia: 11 Marca 2022, 00:13:08 »
Powinien być luzem w katalogu głównym. Możesz pobrać osobno z tego wątku, jeśli serio coś zjadło. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,24985.msg551893.html#msg551893

53
WWW / Odp: Dostęp do repozytorium SVN
« dnia: 06 Marca 2022, 19:30:11 »
Nie, nikt nie umie tego ogarnąć.
Co do svna, przez ten interfes ftp co jest, względem weba, to jaka jest różnica? W obu przypadkach możecie sobie pobrać plik po pliku z przeglądarki, a teraz dodatkowo możecie sobie protokołem svn zassać całość i mieć synchronizację, tak jak wcześniej tylko beta+.

54
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Lutego 2022, 17:19:33 »
Nie da się. Transkei robił nierenderowany roadnetwork z prostymi trajektoriami bez skrzyżowań do ruchu samochodów i drugi pełny dla ozdoby. :/

55
Forum / Odp: Mój kolega dostał bana, za co?
« dnia: 16 Lutego 2022, 22:53:29 »
W takich sytuacjach niech poszkodowany pisze skargę na administracja@eu07.pl, wyjaśniając sytuację. Zazwyczaj bany lecą tylko gdy ktoś się rejestruje z ip użytego kilka minut wcześniej z innego konta i nie jest to jakiś publiczny host ani zmienne ip sieci komórkowej lub maile wykazują cechy wspólne.

56
Pomoc doraźna / Odp: Jak załączyć oświetlenie przedziałów?
« dnia: 15 Lutego 2022, 03:30:19 »
Nie, w tym celu trzeba wejść w zakładkę klimatyzacji. I albo instrukcja ma wybrakowany obrazek, albo ogrzewanie klasy działa tylko w trybie automatycznym, którego i tak nie obsługujemy. Ogrzewania kabiny nie mamy. Termometrów nie mamy. Klawisze kontekstowe dolnego menu na drabinkach universali, by dojść do ekranu, na którym by nic nie działało, nie mają zbytnio sensu.

57
Model przeznaczony do wizualizacji architektonicznych raczej nie nadaje się do gier komputerowych. Je się robi innymi metodami, priorytetyzując inne rzeczy.

58
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zawartość przyszłej paczki
« dnia: 10 Lutego 2022, 18:54:55 »
A to nie wystarczyło podlinkować readme po websvn?

59
Miszczu, dziury w 3d w żerdzi to głupota. Czarna kropa by wyglądała lepiej, a wykrawanie takowych strasznie komplikuje siatkę. Tak samo podkładki pod śruby na pełnym boksie. Plane wyglądałby tak samo, bo z metra milimetrowej grubości nie dojrzysz.

60
Pomoc doraźna / Odp: L053 - Brak napięcia.
« dnia: 09 Lutego 2022, 23:47:52 »
Jak po minucie nie wstało, to pewnie ten sam problem, co panowie w głównym wątku pomocowym mieli, że wyłącznik się nie wyłączył i zamiast wystartować licznik SPZ, to trzyma w zwarciu. W panelu debugowym F12 możesz podejrzeć co się z siecią dzieje.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 28