Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 28
91
Jakie numerki torów i peronów są na danych posterunkach napisz.

92
Bieżące Symulatorowe / Materiały z shadowrank
« dnia: 08 Września 2021, 20:13:38 »
Paczka materiałów wgrana jako rewizja 7377, korzystająca z parametru konfiguracyjnego gfx.shadow.rank.cutoff X z exe 210905
Trawy i zboża maja rank 3. Kukurydza rank 2. Jako naciapane często na kupie materiały z alfą, dużo zyskują wydajnościowo przy wyłączeniu im shadowcastera. U mnie na testach w miejscach zajechanych roślinnością, różnica była nawet kulkudziesięcioprocentowa.
Macie pomysły gdzie jeszcze można by użyć tego mechanizmu? Przypominam, że tyczy się to określonego materiału, a nie jego instancji na konkretnym meshu.

93
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 07 Września 2021, 21:35:05 »
Domyślny skrót na postojowy to ctrl+num7. Samo num7 to pomocniczy, który masz wyzerowany. Hamulec postojowy jest zakręcony/zwolniona sprężyna, kiedy pojazd jest zainicjowany wyłączony z zerową prędkością startową. I nie ma to nic wspólnego ze stricte ET22. Tyczy się to całego taboru ze zdefiniowanymi urządzeniami tego typu, czyli wszystkiego z w miarę dorobioną kabiną.

94
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 05 Września 2021, 21:51:39 »
Do opcji graficznych, sekcja cieni, dla wszystkich trybów renderowania:
shadow.rank.cutoff wyłączenie rzucania cienia dla niektórych obiektów. Obecnie rank 3 dostały wszystkie trawy i zboża, kukurydza jako wyższa dostała rank 2.
gfx.shadow.angle.min ograniczenie minimalnej wysokości shadowcastera nad horyzontem. Prostsze kalkulacje przy krótszych cieniach.

95
Pomoc doraźna / Odp: Jak zmienić refletkory w ST44
« dnia: 02 Września 2021, 20:33:12 »
Czyli na święte nigdy. Nie czekaj na innych, bo osiwiejesz. Licz na siebie. :)

96
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 02 Września 2021, 19:00:40 »
Technicznie zostanie to przez grę uznane za przerżnięcie wskaźnika. W4 dalej definiuje punkt zatrzymania, tylko dla pt ma wyłączoną wymianę pasażerską. Nic złego z tego nie wyniknie, ale bot stanąłby przy wskaźniku.

97
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pomoc w tworzeniu modelu od podstaw
« dnia: 31 Sierpnia 2021, 21:03:11 »
Bryła pojazdu jest gotowa od tego samego pana, co reszta Siemensów. I tak samo jak reszta Siemensów, model jest nieco skopany. Wymaga poprawek mapowania by miał ręce i nogi oraz lodowania. Także zrobienie go od podstaw nie jest takie głupie. Powodzenia :P

98
Pomoc doraźna / Odp: konwertowanie pojazdów
« dnia: 29 Sierpnia 2021, 21:51:19 »
Nie damy narzędzi konwersyjnych wraz z instrukcją obsługi. Jedne i drugie są autorstwa środowisk msts/trainz i to tam ich musisz szukać.
Ogólny workflow:
1. Skonwertować model z formatu gry X na format transferowy (w typ przypadku obj)
2. Zaimportować model do edytora 3d. Pokroić/poscalać, przemapować jak ma być ładnie. Ustawić nazwy kluczowe i orientację elementów animowanych. Atrybuty materiałów i obiektów, tak by się dobrze wyeksportowało do t3d.
3. Poskładać w strukturę katalogową. Napisać fizykę i konfig multimediów. Wyrenderować miniaturki i zrobić wpisy dla startera.
Wszystkie potrzebne informacje co do punktów 2 i 3 znajdziesz na naszej wiki, rozbite na dane tematy. W przypadku braków dokumentacji, polecam zaimportować siódemkę i podejrzeć jak rozwiązane są dane aspekty, po czym uzupełnić wiki.

99
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 29 Sierpnia 2021, 13:04:07 »
Krzysiu mówił, że blender nie jest w stanie otworzyć kilku instancji okna eksploratora na raz. Musiałby robić jak w maksie, że po wybraniu pliku do importu zamyka to okno i wywala kolejne z zapytaniem o teksturę.

100
Bieżące Symulatorowe / Odp: Drzwi w EN57-2XXX
« dnia: 27 Sierpnia 2021, 15:26:54 »
We wszystkich pojazdach tak masz. Ograniczenie silnika. Oświetlane są tylko elementy wnętrza. Drzwi muszą być elementem pudła by się animowały.

101
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Sierpnia 2021, 12:02:29 »
Zawsze możesz łapać KD na dziewiątym albo podejść na paczkowską i zobaczyć co tam ciekawego pod szopą od strony drogi znajdziesz. A jak się upierasz na icki to u mnie na mikołajowie masz całe kilkadziesiąt sekund by obfocic siódemkę. :P Kleiłem regioekspresy z własnych zdjęć spod hali no i to jest jakaś masakra, w porównaniu z tym co miałem z Leszna czy Wałbrzycha. A tam było jawne zapotrzebowanie. Tu wrzucasz kolejne siódemki, których nikt w takim stanie nie ruszy.

102
Pomoc doraźna / Odp: E6ACT - hamulec zespolony
« dnia: 24 Sierpnia 2021, 00:03:38 »
aktywacja zdefiniowanych elementów hamulca zespolonego nr 2 prawie na samym dole listy. Są trzy uniwersalne guziki o funkcjonalności definiowanej z poziomu fizyki, bo co pojazd, to ma to inaczej porobione w tych nowych wozach. Tu dwójka ma funkcję wyluzowania hamulca lokomotywy i odblokowania przewodu głównego, a jedynka (hebelek obok) asymilacji hamulca.
Brake: UBB1=8 UBB2=3 w pliku fiz. https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_charakterystyki#Brake:_.28Sekcja_hamulcowa.29 Efekty można łączyć w sumy bitowe, uzyskując dowolną kombinację działań. A że guzik nie wiadomo co robi, to nie ma możliwości wygenerować mu sensownego tooltipa.

103
Pomoc doraźna / Odp: E6ACT - hamulec zespolony
« dnia: 23 Sierpnia 2021, 17:24:32 »
Cytuj
KAB-ST – Stacyjka (0-wyłączony, J-jazda, PS-próba szczelności, P-popych)
Co do techniki jazdy, to nie będę się mądrzył, bo się nie znam. Masz tam ED bez amperomierza hamowania na ekranie, więc patrz na woltomierz i ewentualnie lampkę chłodzenia rezystora hamowania. Ale na słuch powinno być słychać hamowanie elektrodynamiczne. A skoro ma hamować silnikami, to nie może hamować kół mechanicznie, więc powietrze z cylindrów lokomotywy spuszcza, jeśli siła hamowania ed jest wystarczająca. Wraz ze spadkiem prędkości ta spada, to na koniec dobija pneumatyką. Standardowe zachowanie. Hamowanie składu oceniasz po spadku ciśnienia w przewodzie głównym a nie wzrostem w cylindrze lokomotywy.

104
Tak, aczkolwiek podobnie jak ES64F4 w poprzednim wydaniu, nie będzie on posiadał kabiny. Zarówno nasz model zewnętrzny, jak i dostępne w innych symulatorach kabiny, są krzywe w różnych aspektach i nic do niczego nie pasuje. Trzeba będzie kiedyś samodzielnie coś wyklepać.

105
Trasy / Odp: Problemy z AI na scenerii Całkowo_retro
« dnia: 22 Sierpnia 2021, 14:44:24 »
Skoro wam działa, to wrzucam poprawkę Marconiego ze skróceniem timera w rewizji 7327.

106
Pomoc doraźna / Odp: Sterownie
« dnia: 19 Sierpnia 2021, 13:24:18 »
W tej atrapie kabiny chyba guzika brakuje. Trzeba sobie zbindować klawisze pod sprężynowy w ustawieniach.

107
Na warsztacie / Odp: Obsługa OpenVR
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 20:16:15 »
No, trzeba wejść w konkretny run danego pipelina, z jobów wybrać interesujący. Rozwinąć szczegóły, wybrać artefakt i dopiero pokazuje listę wszystkich artefaktów. Po zaznaczeniu któregoś pokazuje po prawej małe trzy kropeczki i dopiero po kliknięciu ich przechodzi do pobierania. Projektanta interfejsu to na drzewo powinni...

108
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie ekranów kierunkowych do loków
« dnia: 10 Sierpnia 2021, 16:06:00 »
Od tygodnia w dokumentacji. :) Jak coś niejasne, to dopytuj, rozwiniemy/uściślimy. Jak coś będziesz próbował robić i natkniesz się na problemy, możesz podzielić się efektami w tym wątku.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Tablice

109
Tabor kolejowy / Odp: Tekstury do EP/EU07-MaSzyna->Transport fever 2
« dnia: 07 Sierpnia 2021, 15:26:26 »
No to w tym celu jest baza podlinkowana w dokumentacji. https://stuff.eu07.pl/stocktexturedb/db/index.php Możesz sobie wyczytać z niej kto odpowiada za materiał źródłowy i obróbkę danej tekstury. Od tych osób musisz uzyskać zgodę na wykorzystanie.

110
Symulator / Odp: Pomysł na linię objazdową przez Bałtyk
« dnia: 03 Sierpnia 2021, 16:11:06 »
Bozia dwie rączki dała. Drwalem chyba nie jesteś. Coś między uszami też. Jak ktoś coś chce robić, to sam sobie wymyśli co, a jak będzie chciał inspiracji, to się spyta.

111
Symulator / Odp: Nowa kabina do ST44
« dnia: 03 Sierpnia 2021, 15:35:01 »
Nie wyleciała te cztery lata temu, to raczej nie wyleci bez zamiennika. Chyba, że będą nowe pudła na podmianę wszystkich wariantów a ten będzie straszył, to może wtedy.

112
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Sierpnia 2021, 01:18:15 »
Bo parser mmd jest trochę niespójny i Cabdefinition określa miejsce podania wymiarów jak i początek bloku z tymi dodatkowymi opcjonalnymi konfiguracjami. Trochę to przeredagowałem dla lepszej czytelności. Taki problem z dokumentacją, że ci co wiedzą o co chodzi zrobią ją skrótowo, bo wiedzą o co chodzi i tylko ściągawki składni potrzebują, a ci co nie wiedzą o co chodzi, zrobią na ślepo i będą błędy merytoryczne.
Chodzi o kąt kamery https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#fieldofview_.5B45.5D Ograniczyć go tak, by monitor obejmował tylko szybę czołową.
Masz jakieś braki w miernikach fizycznych? Dla pełnych pulpitów wyłącza się całkiem renderowanie pojazdu gracza zazwyczaj (dedyk mmd bez definicji modeli). Choć jest kilka testów na modele przełączników, to może być problematyczne jednak.

113
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 01 Sierpnia 2021, 01:07:06 »
Radiostop nadaje na całym zakresie. Było dywagowane i nie zostało z tym nic zrobione. :<

114
Bocznica / Odp: Czat padł
« dnia: 28 Lipca 2021, 19:16:23 »
Może Turbokibel wyprosił się o aktualizację mattermosta. :P

115
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 24 Lipca 2021, 14:53:26 »
Opory są co do milioma wyliczone z dokumentacji lokomotywy. Kręcenie tym nie przejdzie.

116
Co do czterech monitorów - fajnie by było gdyby podłączyć chociaż dwa, widok maszynisty przód-tył. Pytanie czy maszyna oferuje taką możliwość na ten moment?
Na gałązce sim u Milka7 jest obsługa wielu monitorów jednak. Dopisałem do wiki: https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#extraviewport Tylko każda kolejna kamera to dobicie wydajności, więc jak ktoś chce się bawić, to musi to podpiąć pod solidnego rtxa. Nie wiem jak tam z budżetem na stanowisko stoicie.

117
Na warsztacie / Odp: Obsługa renderera ANGLE
« dnia: 21 Lipca 2021, 16:11:53 »
Tak, ta gałązka ma inne obliczenia gammy. Panowie posłuchali się dwóch rabinów i nie zgadzają się wzajemnie co do swoich rozwiązań, stąd rozbieżność. Bez zmian w kodzie i własnoręcznej kompilacji nie zmienisz.

119
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 17 Lipca 2021, 22:22:16 »
System jest x64 to obie wersje będą działać. Maszyna ciągle jest kompilowana z wsparciem dla win XP, także no na wszystkim nowszym powinna działać.

120
Pomoc doraźna / Odp: Znikające perony.
« dnia: 16 Lipca 2021, 01:34:05 »
No to ręcznie nie dotyka visuali nijak, by mógł napsuć. :/ Wykrywanie wersji działa na podstawie treści rev.ini w katalogu wskazanym do instalacji.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 28