Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 28
121
Pomoc doraźna / Odp: Znikające perony.
« dnia: 16 Lipca 2021, 01:10:35 »
Eee, yyy, i powtarza się to? Wymagania visuali są takie same od lat. Zadałeś instalatorowi by je reinstalował przy okazji patchowania? Nie wiem czy one wykrywają wersję i się pomijają na poziomie instalatora visuala. Może nie i coś się skopało przy reinstalacji. Jak błąd się powtarza, to z menadżera programów windowsa, odinstaluj wszystkie visual c++ runtime, zrestartuj komputer i zainstaluj jeszcze raz te wypisane w instalatorze maszyny. On je pobiera ze strony wydawcy i tak, więc pobieranie manualne nie powinno nic zmieniać.

122
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 15 Lipca 2021, 17:59:57 »
Baza we Włodowicach była robiona pod przeglądy ezetów, to zawalać ją wagonami nie bardzo.

123
Symulator / Odp: Sprzęg w sm48
« dnia: 12 Lipca 2021, 21:08:04 »
A łączy? One nie są wpisane jako automatyczne? Z tym, że nie mamy rozróżnienia interfejsu mechanicznego i są traktowane jak Scharfenberg?
Jak wygląda kwestia półsprzęgu SA-3 na śrubowy? Nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia. Wiem, że są wagony z różnymi sprzęgami na obu końcach, ale co z samym półsprzęgiem? Siły ściskające nie pozwalają wsadzić?
https://projects.shift2rail.org/download.aspx?id=f0bf85c0-81ab-4f82-9938-e89cde700eb7
W tym opracowaniu jest zdjęcie jakieś dziwnej skrętki ze śrubą zarzuconą na bok SA-3, ale nie wygląda to na coś wytrzymałego.

124
Tabor / Odp: ST45 - Problem z wyświetlaczami
« dnia: 09 Lipca 2021, 21:47:39 »
/kilometry/" + state['name'] + "_przebieg.txt" Zawiera wartość tekstową, niemożliwą do konwersji na float? Skasuj pliki z scripts\kilometry\ (ale nie folder!) to powinno im wyzerować przebiegi i utworzyć nowe, jak jakieś głupoty tam masz.

125
Pomoc doraźna / Odp: Jak podmienić kabinę w pojeździe
« dnia: 30 Czerwca 2021, 11:46:05 »
No to pewnie pomieszałem. Istotnie robiło się sztuczkę z t3d linkującym do innego t3d, bo tam już ścieżki bezwzględne działają.

126
Bocznica / Odp: E6ACTab-037 RCP
« dnia: 29 Czerwca 2021, 14:53:09 »
Ale co się tak spinacie. Zrobił, wrzucił, po screenie nawet jakoś wygląda i dobrą strukturę zrobił. Wejść nie wejdzie, bo zły model, ale kto chce to sobie pobierze bez szukania po fejsbukowych grupkach. Przenieść na warsztat?

127
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Czerwca 2021, 23:41:17 »
Na TD miałem taką sytuację, co mnie mocno zdziwiło, ale na stacji2 wsiedli, to uznałem to za strasznego pecha.

128
Tabor / Odp: Odblokowywanie (?) SM42
« dnia: 26 Czerwca 2021, 20:38:09 »
Chłopie, spokojnie. Po pierwsze pisownia. Pilnuj interpunkcji. Pisz składnie.
Po drugie wstaw sobie tą SM42 na tor doświadczalny. Doprowadź do wystąpienia problemu. Wstaw nam screenshota panelu debug>vehicle (F12 i rozwiń odpowiednią zakładkę) oraz log.txt.

129
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dopracowanie EW58
« dnia: 24 Czerwca 2021, 11:32:39 »
Problem w tym, że obecny model to krzywa wydmuszka sprzed nastu lat. Absolutnie nie ma sensu go pieścić. Został reanimowany tylko dla wykorzystania nowo opracowanej fizyki. Jak chcesz coś przy nim robić, to niestety trzeba zacząć kompletnie od zera i na tą siatkę nawet nie patrzeć. Mówię, ma kompletnie z czapy wymiary i proporcje.
A od czego zacząć? Od zebrania dokumentacji, rysunków, zdjęć w możliwie dużej ilości. Ocenienia, czy materiał pozwala sensownie oddać pojazd. Nauki edytora grafiki 3d na czymś prostszym od ezt, nauki edytora grafiki rastrowej i/lub nauki programu do malowania w 3d.

130
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Czerwca 2021, 16:16:12 »
No jest sdk do tego w cpp wraz z dokumentacją z tego co widzę. Źródełka maszyny na gicie masz. Kodzisz wyprowadzenie lampek kabinowych na api ledów, wysyłasz pull requesta i masz w masterze. ;) Potencjalnemu jeleniowi co to okodzi za Ciebie, musiałbyś pierwej sprezentować sprzęt i go przekonać, że migające klawisze są fajne i warte dopinania kolejnych libek.

Przy impulsowym pokrętle oświetlenia składu, powracającym do pozycji neutralnej, pomocnik nakazuje załączyć oświetlenie, gdy tylko puści się guzik, choć to jest już wysterowane i się świeci.

131
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 19 Czerwca 2021, 16:09:21 »
Jest zawarty w instalatorze. Jak masz wszystko dobrze, to powinien nawet sam dobrać odpowiednie moduły, jak nie to musisz zaptaszyć co trzeba. Jak wolisz manualnie, masz w publikacjach wątek z linkami bezpośrednimi i instrukcją.

132
Pomoc doraźna / Odp: Jak zrobić teksturę SM42 ?
« dnia: 18 Czerwca 2021, 13:55:30 »
Wyretuszować zarówno barierki jak i ich cienie. Stempelek, plasterek lub jakieś ai do rekonstrukcji. Ale tu nie bardzo jest skąd samplować. Złe warunki atmosferyczne, głębokie cienie i silne odbicia. Zdjęcie w kubeł. Pobierz sobie jakieś dobre zdjęcia na początek.

133
Tabor kolejowy / Odp: EN98 jak zrobić go w MaSzynie?
« dnia: 17 Czerwca 2021, 16:19:04 »
Tak, musisz edytować model, robiąc wariant napędowego z jednym wózkiem tocznym, jak przy dwuczłonowym elfie. Tylko to się wiąże z oszukiwaniem na napędzie i układzie hamulcowym, bo pojazd może mieć tylko jeden typ napędu i hamulca a tu jacobs ma inne. Stąd jacobsy są przypisane do członów tocznych i nie ma problemu. EN98 ma też inne czoło i pewnie coś we wnętrzu, więc to nie takie hop siup.

134
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 17 Czerwca 2021, 12:51:54 »
Ale że co? Nie ma okien, nie ma kabin do jazdy, to nie wsadzałem maszynowni, bo na co komu, jak nie widać.

135
Flaga zniszczeń danego przęsła. Składnia jest na wiki. Odczytać które przęsło jest które możesz w edytorze scn rainsteda. Jakby nie działało, to możesz zawsze skasować jedno przęsło. Złamie jak wjedziesz pod kolejne zaczynające się poniżej ślizgu.

136
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak stworzyć model od podstaw?
« dnia: 07 Czerwca 2021, 19:54:55 »
A my mamy marnować czas na uczenie Ciebie, byś tego nie dał publicznie, tylko rozprowadzał kolegom na fejsbuczkach i szerzył czarny pijar złodziejstwem? Chyba kpisz sobie.

137
Pomoc doraźna / Odp: Brak Skody CD163 w MaSzynie.
« dnia: 07 Czerwca 2021, 19:52:58 »
Pewnie większość linków sprzed nastu lat to jest martwa. Niech sobie wisi ku pamięci, co komu przeszkadza.

138
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 03 Czerwca 2021, 12:32:15 »
Poprawka Quarka od Ra. Z tego co przeglądałem diffa, to ładnie dostosowana do 21.04 i niczego z naszych zmian nie cofa. Kible wytaczają się na Sz na tarczy zaporowej. xd
http://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_21.04/quark-210602.7z
Jeszcze całe dywagacje, z których może exemastry wpadną na jakiś lepszy pomysł realizacji podstawienia. Może coś z manewrem na dystans, co było koncypowane przy sm42 na Całkowie, co podstawia wagony za blisko semafora i się nie mieści potem na podłączenie do składu z dobrej strony komórki.
Cytat: Ra
Moja koncepcja była taka, żeby po starcie w trybie Shunt z rozkładem widział W4 i mógł się zatrzymać przy peronie. Tak to działało na Quarku. Pomijanie W4 aktywowało się małpą w rozkładzie, ponieważ przy zmianie czoła musi przejechać przez W4 przed czasem, resetowało się chyba w momencie podłączenia do składu. Przy czym był też wyjątek na EZT oraz SN61, aby te mogły zmienić kierunek jazdy bez wchodzenia w Shunt i odczepiania. Jedyny problem, jaki mi z tym został w 2015 roku, to zatrzymywanie na W4 towarowych. Gdy dodałem W4 w Stradiomiu, to lok jadący po wagony stawał na tym W4 i czekał do godziny odjazdu, zamiast jechać dalej i się podczepić. Wcześniej nie było W4 na tym torze, co powodowało inne problemy.

Na Quarku działanie było takie, że na tymczasowym rozkładzie zatrzymywał się na W4, rozkład się usuwał, a skład przechodził w tryb oczekiwania w bezruchu na sygnał. Dostawał nowy rozkład przez komórkę pamięci podczepioną do toru. Nie pamiętam, czemu akurat tak zrobiłem. Pierwotnie rozkład tymczasowy wysyłany z sygnalizatora włączał zawsze tryb pociągowy, więc na torach postojowych musiały być Tz a nie Tm — blokowały jazdę do podania Ms2, które przełączało w jazdę manewrową. Pamiętam, że później się okazało, że wysyłanie rozkładu przez semafor nie działało poprawnie, bo w efekcie nie widział pierwszego W4. W Lublińcu musiałem dodać dodatkowy sygnalizator, aby możliwe było podanie rozkładu powrotnego.
@Stele, z tym "a tak ogólnie to by trzeba całe oskryptowanie od nowa zrobić" to nie "całe", a raczej chodzi o wykorzystanie "departuredelay", żeby zdarzenia na stacjach były powodowane przez pociągi z rozkładem. Zamiast wyzwalaczy czasowych, które mogą się rozjechać z ruchem, gdy ten zostanie zakłócony. Niestety moje ostatnie testy wykazały, że "departuredelay" nie był zrobiony poprawnie — na kolejną stację powinien przełączać się dopiero po wyjechaniu z poprzedniej (podobnie jak znikanie stacji z rozkładu), a nie po upływie czasu odjazdu (jak znikanie W4 ze skanowania i zmiana na zielony w rozkładzie). W efekcie semafory uzależnione od "departuredelay" podawały wyjazd dopiero, gdy upłynął czas odjazdu z kolejnej stacji.

Co do wyjazdu EZT z postojowych, to problem jest z ignorowaniem W4. Lata temu zrobiłem flagę ignorowania W4 w trybie manewrowym, żeby można było zrobić oblot składu z użyciem @ w rozkładzie. Zastanawiając się nad możliwymi rozwiązaniami, widzę następujące:
1. Dodać wirtualne Tm przy peronie, aby zatrzymać skład. Trochę mocna prowizorka, ale powinna działać, o ile nie stworzy dodatkowych problemów. Plus jest taki, że da się to zrobić od ręki.
2. Wyjazd z postojowych na Sz. Tu problemem może być czas uruchomienia, być może trzeba będzie podawać powtórnie Sz albo dać z 5 minut na uruchamianie przed podaniem Sz. Trochę mocniej muszę przerobić sterowanie. No i nie mam pewności, czy to jest zgodne z przepisami, żeby się w pociągowym na peron podstawiać.
3. Modyfikacja reakcji na prędkość. Na przykład dla prędkości ±0.04 podanej z rozkładem włączy się zatrzymywanie na W4, a dla ±0.05 ignorowanie W4 wyłączało by się dopiero po dojechaniu do W5 i zmianie kierunku jazdy (można też to zrobić odpowiednio dla Shunt z wartościami -4 i -5). Myślę też, że włączenie trybu Connect mogłoby ignorować W4, co częściowo załatwiło by kwestię dojazdu lokomotyw do składu — można wpływać na moment podania Shunt z opcją Connect.

139
Symulator / Odp: "Załączyć bezpiecznik pompy wody"
« dnia: 01 Czerwca 2021, 17:59:16 »
Zgodnie z klawiszologią.
waterpumpbreakertoggle ctrl w // przelaczenie stanu wylacznika samoczynnego pompy wody

140
Symulator / Odp: Nadmiarowy
« dnia: 28 Maja 2021, 18:29:13 »
Uhm od jakichś stu lat powszechnym rozwiązaniem był generator diesla spięty wałem z prądnicą zasilającą szeregowe silniki trakcyjne. W nowych konstrukcjach zastąpionymi klatkowymi z falownikiem sterującym. Przełożenie mechaniczne/hydrauliczne stosuje się tylko w lekkich pojazdach, gdzie nie ma potrzeby przenosić takiego dużego momentu.

141
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Naklejki w kabinie
« dnia: 26 Maja 2021, 00:45:20 »
Pobierz sobie obrazek czystej porwanej naklejki, pełno tego na stronach ze stockowymi grafikami i zmiksuj z treścią. Uzyskasz lepszy efekt od malowania z palca, chyba że masz wielki talent artystyczny. ;)

142
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 22 Maja 2021, 22:20:45 »
Uszkodzony plik textures.txt kibla. Edytowałeś tam cokolwiek albo odpalałeś rainsteda? Rozjechały się znaczniki grupowania członów. Pobierz z repozytorium czysty. Najwyżej będziesz miał wpisy nieposiadanych skórek.

143
Usuwaj nieużywane tekstury. Tryb konserwacji pamięci. Tekstury masz już na 1k, to niżej nie ma co. Różnorodność składów to już musisz sobie w scn edytować. Wszystkie siódemki na jeden wariant. Wszystkie wagony osobowe na jeden wariant. Wszystkie węglarki na jeden wariant itp. Będzie wtedy musiał trzymać w pamięci mniej modeli i skórek, co trochę zmniejszy wymagania.

144
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 15 Maja 2021, 13:33:12 »
EN57-1542 pojechał w slocie towarowego gracza. :< A powinien kończyć w Lublińcu wg opisu.

Witam. Chodzi o l 053 wieczór. Mianowicie o pociąg AI relacji Bohunowo-Grabiny RPE41126, który stoi za Sandomierzem na końcu scenerii i mimo podanego sygnału na semaforze nie rusza. Natomiast pociąg eszelon relacji Włodowice-Bohunowo TME343475, który przyjeżdża do Sandomierza ma światło czerwone skutkiem w/w pociągu, tym samym blokując inne pociągi jadące od strony Dębicy w str. Sandomierza. Sytuacja ma miejsce na execu z paczki jak i na najnowszym. Załączam plik log.
Spację stawiamy po znaku przestankowym a nie przed. @Stele
Obadałem sytuację i istotnie nie rusza spod semafora. Fizycznie jest sprawny, po prostu nie ma ochoty ruszyć. Podsunąłem go 100m do przodu, zresetowałem i ruszył. Tylko tam jest za ciasno do poprzedniego, by to było takie proste. Trzeba całą kolejką ścisnąć. A raczej dojść co się zmieniło, bo przecież pozycja startowa się nie zmieniła. Myślałem, że może jest problem jak na l61, że przez zmianę wagonów w składzie, zahacza o portal i mu wagony zjada, ale nie wygląda na to.
Stał tyłkiem na torze z zerową prędkością. Przesunąłem go i skład towarowy przed nim o 60m i działa.
Poprawka l053_wieczór w załączniku.

145
Interfejs do kontrolerów jest. W końcu Simrail pracuje już jako oprogramowanie w kilku symulatorach. Tylko nie wiem jak z publicznością api będzie i kwestiami licencyjnymi. W końcu podstawą działalności gospodarczej Simkolu jest budowa i wdrażanie takowych.
Maszyna jako projekt otwarty będzie trwać tak długo, jak ktokolwiek będzie chciał to ciągnąć. Tak samo jak TSW nikogo nie zabiło, to i Simrail nikogo nie zabije. No i nigdy nie będzie mógł konkurować pod względem ilości skórek do siódemek, a to niektórych przyciąga. :P
Zasady budowy infrastruktury kolejowej są wszędzie takie same. Skomplikowanie narzędzi i wymagany wkład pracy podobne. Nauka nie pójdzie w las. Jedyny atut, to generowanie otoczenia z danych rządowych na wyższym poziomie. Do maszyny wygenerujesz tylko teren i wstawisz bure klocki domków. Tam teren się sam oteksturuje, bure klocki staną się bardziej domkopodobne i wyrosną lasy oraz pola. No i będzie się to w locie strimować a nie ładować na start, zajmując dziesiątki gigabajtów ramu, gdyby użyć podobnych rozwiązań na obecnym maszynowym silniku.

146
W obu przypadkach brakło pamięci.

147
Publikacje / Odp: MaSzyna 21.04
« dnia: 09 Maja 2021, 23:06:55 »
Instalator został zaktualizowany o hotfixa poprawiającego błędy wykryte i poprawione w pierwszym tygodniu po premierze. Pobieramy ponownie instalator i wybieramy katalog z maszyną 21.04. Po wykryciu wersji, zostanie on zablokowany na pobranie samego patcha. Wszystkie visuale należy odznaczyć, bo przecież już je macie.
Link do samodzielnego archiwum również widnieje w poście wyżej. Przy ręcznym wypakowaniu proszę ponownie pobrać i uruchomić skrypt 2104HF_kasuj.bat dla skasowania starych terenów binarnych.
Na tym kończymy wydanie 21.04 i wracamy do tworzenia nowych treści. Wykryte błędy oczywiście dalej będą poprawiane w miarę możliwości, ale będzie trzeba je dogrywać samodzielnie z repozytorium lub czekać na kolejne wydanie. Mamy nadzieję, że nic poważnego nie zostało. :)

148
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 09 Maja 2021, 23:08:26 »
Patch poprawiający wykryte błędy, które udało nam się poprawić w tym tygodniu, dodany do instalatora i wątku w publikacjach. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,33443.msg542428.html#msg542428

149
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 06 Maja 2021, 21:33:50 »
Na L61+L144_towarowy1 jest wstawiony 2x ET42-026 człon A, ale to chyba już wyżej naprawiono?
Ponadto w magazynie jest wpis, że to ET42-026, natomiast mini, które pokazuje należy do ET42-024
Problem startera. We wpisach wszystko jest ok na moje oko. W tempie też nic nie miesza. Głupieje, bo tam oba człony mają wspólną skórkę.

Widzę, ze nikt nie zgłaszał do tej pory nic o ST45. Zgłaszam problem z lokomotywą ST45. Problemem jest brak animacji na dżojstiku wyboru kierunku oraz fakt, że po załączeniu baterii, przez brak możliwości wyboru kierunku jazdy (dżojstik się nie rusza w ogóle po wciśnięciu klawiszy D lub R), nie można zbić czuwaka. Robię wszystko zgodnie z instrukcją z Readme. Wciskając klawisze Shift+q, bot sam bez problemu obchodzi ten błąd. Załączam log.txt oraz errors.txt.
Kwestia wpisu DirChangeMaxPos w fiz. Poprawione.

Zahamowanie składu w SU45 mogło wynikać z braku automatycznego ładowania baterii. Trzeba było siódemkowo włączać przetwornicę z palca. Bez tego nie zaliczało zakończenia procedury uruchomienia i bot nie leciał luzować wagonów. W SM42 nie wiem o co mogło chodzić, bo tu nie stwierdziłem dziur w fizach. Wystarczy uruchomić silnik, popełnić PG i wybrać kierunek.

150
Pomoc doraźna / Odp: powolne pobieranie gry
« dnia: 06 Maja 2021, 16:53:52 »
Na górze forum masz dział publikacje, gdzie znajdziesz przyklejony wątek z torrentem, poprawkami i krótką instrukcją jak to wypakować ręcznie.
Prędkość zależy od ilości seedów, obciążenia serwera i ilości peerów. Patrząc po wykresach transferu, to spokojnie można pobrać 300MB/s między 2 a 6 w nocy. Będzie lepiej, jak zapotrzebowanie się nasyci.
Instalator pod maską też ściąga torrentem, więc prędkość powinna być teoretycznie taka sama.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 28