Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7
151
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 01 Marca 2023, 23:59:05 »
Co do tego Psiego Pola (chodzi o screen numer 9 jak obstawiam), to czy nie da się zasiać trawy? Np. jakąś płaską teksturą trawy, jak jest taka, by nie wisiała dziwnie.

152
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 23:21:27 »
Zawsze można zakrzaczać zamiast zalesiać. Drzewa drzewami, ale to właśnie krzaczków i małych drzewek jest przeważnie więcej.

153
Pomoc doraźna / Odp: Ed78.
« dnia: 26 Lutego 2023, 19:44:12 »
Jest przecież napisane, że Shift O oraz Shift P. Zawsze można też zajrzeć do klawiszologii.

154
Inne niekolejowe / Odp: Jaki laptop polecacie do Maszyny ?
« dnia: 23 Lutego 2023, 02:08:26 »
OS SteamDecka to jest Linux z Protonem (czyli takim rozszerzonym Winem).

155
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:53:11 »
Cytat: robert357
Lepiej zrobić teksturę, która albo trafi do paczki, albo będzie jako dodatek do pobrania, niż się bawić w scenerię która będzie z marszu zbesztana
I jak zrobisz teksture to jesteś w stanie utrzymać jakiś poziom, przyjąć krytykę i poprawić to co inni uważają za błędy, a jak robisz scenerie to możesz robić byle jak i nie przyjmować do wiadomości żadnej krytyki?

Jak wyjdzie tekstura dobrze to super, jak nie wyjdzie to albo się poprawi, albo się ją porzuci dając możliwość pobrania.
Jak wyjdzie sceneria dobrze to wspaniale, jak nie wyjdzie to albo się poprawi, albo stanie się pretekstem że wszystko jest tutaj szambiarskie i w ogóle krzyżyk na drogę, trumna gotowa, wszystko umarło, zaorać, zakopać...

156
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 14:45:17 »
(...) bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki, a Ra straszny bo trzeba się nauczyć.

To właśnie idealnie wyjaśnia, czemu powstają głównie nowe teksturki i ewentualnie modele. Lepiej zrobić teksturę, która albo trafi do paczki, albo będzie jako dodatek do pobrania, niż się bawić w scenerię która będzie z marszu zbesztana. Gdyby nie ta nieszczęsna Kaliska co jest teraz do pobrania to bym też zrobił przerwę (kolejną) z Maszyną, bo ile można jeździć po Bałtyku (czyli innym "trupie"). Jakby były setki takich scenerii to bym zrozumiał, ale jest ich garść, gdzie połowa z nich jest jako "główna zawartość". Zamiast wieszać psy na tych sceneriach trzeba dziękować osobom, że włożyły swój czas i zrobiły je do końca (albo do "grywalności"). Bez nich zostałoby podziwianie gigantycznego taboru na scenerii TD.

Robienie czegokolwiek nie jest takie hop siup, tak samo jak nauka narzędzi potrzebnych do tworzenia w Maszynie nie jest łatwa. Nie ma więc co się dziwić, że niektóre projekty wyglądają jak wyglądają, bo trzeba wiele rzeczy się samemu nauczyć metodą prób i błędów.
Żałuję, że nie zacząłem dłubać w sceneriach te 10 lat temu, bo teraz faktycznie przez takie gatki jakie są na forum się wszystkiego odechciewa...

Od kilku lat uzupełniam wiki: https://wiki.eu07.pl/index.php/Strona_g%C5%82%C3%B3wna
Czy pisząc "dokumentacja" masz na myśli właśnie coś takiego?

Też. Mi chodziło akurat o poradniki, opis edytora etc. Wiem że jakieś są, ale albo są niekompletne, albo "stare i nie nadają się". Dodatkowo jak jest wiki, to mogłyby być tam podlinkowane w jednym miejscu, zwłaszcza że wyszukiwanie googlowskie staje się ostatnimi laty średnio użyteczne, a szukanie po forum... jest jakie jest.

157
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 23:16:17 »
Z Maszyną jestem od 12 lat (co nie jest jakoś dużo, bo są tu osoby co są od 22 lat jak nie więcej) i szczerze mam wrażenie, że co poniektórzy chyba zapomnieli, że to jest projekt hobbistyczny. Każdy robi swoje co umie (i jak umie) w wolnych chwilach. Osoby przychodzą, robią przerwy lub odchodzą z różnych przyczyn, taki urok takich projektów. Komercjalizacja wiele by tu nie zmieniła, ani nie pomogła i mam takie odczucie, że chyba tylko Krzysztof rozumie co się z tym wiąże.

Eh, jedni mówią, że trzeba jakoś zachęcić nowe osoby do projektu, a tymczasem są takie kwiatki jak ostatnie przepychanki na forum czy ten wątek.

No i właśnie to zachęcanie... Sam chciałem zacząć sobie dłubać w scenerii, bo to jest obecnie najważniejsze (zaraz po rozwijaniu EXE). No i zgłosiłem się z chęciami oraz z zapytaniami, czy są jakieś materiały dla "nowych" jak zacząć. Odpowiedź: "Jeszcze nie ma, ale tutaj jest wstępniak". No rozumiem... No i w tym wstępniaku już kwiatki typu "nie ma potrzeby, by szary użytkownik się na to porywał" no i w ogóle to trudne etc. No i jak to ma kogokolwiek zachęcić do czegokolwiek? Są nowe standardy, ale dokumentacji brak i trzeba się powoływać na "staroć". To może, zamiast się fochać, smutać, stawiać krzyżyki i zbierać gwoździe do trumny i zniechęcać dalej, wypadałoby chociaż zrobić dokumentację i potencjalnie zachęcić kogoś nowego. Może jestem jakiś inny, ale jakbym miał chociaż dłutem wybijać zera i jedynki w kompie, to się potrafię uprzeć i coś zrobić tylko dlatego, że postawię cegiełkę w projekcie, który siedzi głęboko w sercu. Tylko niestety do tego potrzebuję podstawowych informacji.

158
Pomoc doraźna / Odp: Problem z nabijaniem powietrza
« dnia: 07 Lutego 2023, 23:30:05 »
Pod F12 zakładka Vehicle jest pokazany stan wszystkich hamulców. By zobaczyć stan w danym wagonie trzeba podlecieć do niego wolną kamerą (F4).

159
Pomoc doraźna / Odp: Nadmiarowe w EX07/06
« dnia: 07 Lutego 2023, 14:53:01 »
Czyli też powinny gasnąć gdy są ukrotnione lokomotywy, a tak się nie dzieje w Maszynie.

160
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 18:58:41 »
Jak obstawiam limit świateł dynamicznych też podchodzi pod renderer?

Co do automatycznego rozwieszania drutów, to czy taki system nie ułatwiłby roboty w jakikolwiek sposób, chociażby na długich odcinkach?

161
Forum / Odp: Pump upp - best crypto cośtam
« dnia: 17 Stycznia 2023, 12:57:02 »
Można też zrobić tak jak teraz większość stron, czyli po kilku nieudanych próbach wymóg wpisania kodu wysłanego na maila przed kolejnymi próbami.

162
Pomoc doraźna / Nadmiarowe w EX07/06
« dnia: 15 Stycznia 2023, 22:58:47 »
Nie jestem pewien czy to tak ma być. Lampki przekaźnika różnicowego oraz nadmiarowe silników gasną razem ze stycznikami (oraz w 4E z jazdą na oporach oraz lampką od wentylatorów) podczas hamowania. Czy nie powinny się świecić tak jak lampka nadmiarowa od przetwornicy?

Jakby co, to pytam, bo jak są w ukrotnieniu (ET41 lub dwie zwykłe lokomotywy) to te lampki nie gasną.

163
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 16 Stycznia 2023, 11:48:44 »
No z tym oczkiem w głowie trochę nawet przesadzają, bo w pewnych sprawach podchodzą z takim samym podejściem jak na forum TD2: nasza racja jest mojsza od twojszej. Przynajmniej tak można to zaobserwować od jakiegoś czasu na forum. Co do zgarnięcia hajsu i pójściem z teczkami to fakt, że za bardzo się angażują, wydawanie patchy po nocach etc, by coś takiego zrobić.

Ja osobiście czekam jak to będzie się rozwijać, bo podstawy są obiecujące. Tylko właśnie przez masę niedociągnięć wymagających poprawek obawiam się, że na jakieś konkretne nowości (mowa o powiększaniu taboru oraz tras) trochę poczekamy. Jedyne co mnie martwi to fakt, że nie wiadomo co z tym ETCSem. Na forum dosłownie padła wiadomość typu "jak się uda to się uda, jak nie to nie". Mając na uwadze, że to jest produkt komercyjny to, bądź co bądź, mają konkurencję pod postacią TSW czy Zusi. Więc jeżeli ETCSa nie będzie, a planują niemieckie DLC to będzie kaplica.

164
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 14:35:58 »
Orientuje się ktoś czy w obecnej wersji EA (lub przyszłej full release) będzie możliwość zakładania prywatnych serwerów (coś jak poczekalnia w matchmaking w innych grach na Steam)?

No właśnie najgorsze, że nie wiadomo. Na początku było że nie, potem niby tak, ale nie wiadomo (jak w sumie z połową rzeczy których nie ma, a gracze proszą). Brak prywatnych/dedykowanych serwerów moim zdaniem zrujnuje tę grę.

Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.

Bo jak się nie kupi gry, to ma się dostęp tylko do działu Offtop.

165
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 14 Stycznia 2023, 13:09:58 »
Problem jest taki, że za wyjątkiem strima Q&A nie było mówione zbytnio o EA. Nawet roadmapa pokazuje że po playtestach jest "full release". Już nie mówiąc o tym, że cena ma się nie zmienić po wyjściu z EA, a sami deweloperzy na forum coś tam pisali, że EA jest po to by "wyłapywać błędy". Czyli wydłużone playtesty ale tym razem trzeba kupić dostęp do nich. Misji SP jak na lekarstwo (doszły ledwie trzy, bo dwie są po prostu ze zmianą kierunku). Myślą nad DLC z Niemcami a nawet nie wiadomo czy ETCS będzie... Więc no tak sobie to wyszło. Nic tylko czekać i mieć nadzieję, że będzie to rozwijane.

166
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 06 Grudnia 2022, 13:04:54 »
Czy rozległe tereny muszą być tak rozległe czy to tylko tymczasowe? W wielu miejscach tak czy siak nic nie widać za pagórkami nawet z 3os kamery przyczepionej do lokomotywy, nie mówiąc już o podstawowym zasięgu rysowania.

167
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:05:16 »
Moim zdaniem wszelkie usuwanie scenerii z paczki powinny być tylko jako podmiana z jakąś nową albo jak nie jest możliwe jej proste naprawienie (czyt. naprawy lub zrobienia nowego scenariusza).

168
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Grudnia 2022, 13:05:44 »
Eh, ja rozumiem że stare karty są, no, stare ale bez przesady.

Dla przykładu moja specyfikacja to i5-3350P, 16GB RAM DDR3 i GTX 760 i spokojnie wystarcza do gry. Wrzucam jeszcze moje ustawienia graficzne. Jedyne problemy są czasem jak się zoomuje w niektórych miejscach, bo wtedy się renderuje więcej obiektów. Sam powiedział że ma i5 pierwszej generacji i tutaj jest problem, a nie w karcie. Dla przykładu można na necie zobaczyć jak sobie radzi 780ti wraz z nowym prockiem i3-12100F w nowych grach. Niektórych to może zszokować, ale karta sobie radzi nawet z nowymi grami. Więc zamiast namawiać na kolejną wymianę karty, to trzeba wymienić procesor w tym przypadku.

169
Tutaj chyba chodziło o ograniczenia OpenGL w Maszynie. Jest limit ile może być świateł na raz i to widać po tym, że:
- auta też nie emitują światła,
- w jakimś scenariuszu w Darwinowie jest moment, gdzie jest kilkanaście lokomotyw z załączonymi światłami i w niektórych one nie działają ("świecą" się tylko tekstury).

Ja bym jeszcze dorzucił do tego wątku kwestie widoczności źródeł statycznych świateł, t.j. semafory oraz latarnie, we mgle. Światła lokomotyw ładnie się wyłaniają z mleka, gdzie statyczne nadal są widoczne jakby mgły nie było.

170
This is big issue because this can easily happen with heavy trains. For example I had that bug in L053_noc with ET42, L053_cargo_part1 with ET41 and in Calkowo_V2_eszelona with two ST44. With diesel locomotives it is especially easy if we set full throttle.

171
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 06 Listopada 2022, 23:16:19 »
W liście nowości jest E6ACTa-016 lecz nie mogę go nigdzie znaleźć.

172
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Listopada 2022, 22:09:00 »
Niestety nie mam loga, ale jak będę miał więcej czasu to potestuję i jak się uda to wrzucę.

173
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 31 Października 2022, 18:41:12 »
Nie wiem czy był ten problem wcześniej wspomniany.
 
Otóż, na scenerii jest system dynamicznego układania szlaku etc. w zależności od sytuacji. Jednak niektóre zwrotnice są chyba ustawione przez inne skrypty. Chociażby w scenariuszu eszelona przemanewrowałem się do składu i gotowy dałem Shift+1. Musiałem jednak odejść na chwilę zrobić coś innego i niestety nie zapauzowałem Maszyny. Po powrocie wyruszyłem tak z 30-40 minutowym opóźnieniem i wszystko szło bez problemu do momentu dojechania do Całkowa, gdzie tam jest ustawiona mijanka z osobowym, który przez moje opóźnienie minąłem w Macierzewie. Po dojechaniu do Całkowa zostałem skierowany na boczny tor a wyjazd był już podany, ale z toru 1, tak jakbym miał normalny przelot. Niestety nie dało się już jechać dalej od tego momentu.

174
Na warsztacie / Odp: Kabina EP09-012 z ETCS/ERTMS
« dnia: 26 Października 2022, 23:43:40 »
Jest podobna, ale wszystko tkwi w szczegółach. Widać to choćby porównując to do tych zdjęć z tego wątku.

https://eu07.pl/forum/index.php/topic,25788.msg380672.html#msg380672

175
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Września 2022, 18:10:46 »
Te heble powinny być w maszynowni SU45 ale z powodu braku poprawnej aktywuje się je z klawiatury. Te opcje są w maszynie już od kilku lat chyba, ale mało scenerii to wykorzystywało (startuje się przeważnie z ciepłą lokomotywą gotową do rozruchu). Dodatkowo w dokumentacji "Sterowanie" brakuje opisu uruchamiania zimnej SU45, zwłaszcza że możemy spalić grzałkę wody jeżeli źle wykonamy czynności.

Co do scenerii. Nie zauważyłem jak dotąd problemów. Jednak chciałbym zwrócić uwagę, że na scenerii nie są w pełni wykorzystywane "ściany" lasów i horyzontów. Dla testów jeździłem z maksymalną widocznością i pustki między lasami czy wzgórzami się rzucają w oczy.

176
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 03 Września 2022, 12:41:56 »
W 31WE oraz 45WE zauważyłem, że jak się startuje z kompletnie wygaszonym zestawem (np. na scenerii TD) to hamulec postojowy się dezaktywuje zaraz po załadowaniu scenerii. Sama lampka zaś może zgasnąć po wykonaniu tych czynności: załączeniu baterii, aktywacji pulpitu i zbiciu czuwaka kilkukrotnie takim nie za szybkim, nie za wolnym tempem. Dodatkowo sama zgaśnie po załączeniu wyłącznika szybkiego.

177
Pomoc doraźna / Odp: Brak startera
« dnia: 18 Marca 2022, 14:00:21 »
Jakieś wieści? Spróbowałem zobaczyć co idzie nie tak w instalatorze. Wygląda na to że nie może się połączyć z jakąś domeną. Niestety URL się nie mieści w okienku. Dlatego pobiera tylko tak jakby patcha tylko zamiast całej paczki.

Dodatkowo dostępność na torrentach nie jest pełna więc niektóre scenariusze są popsute (AI stoi i nie wie co zrobić) plus jest kilka brakujących tekstur.

178
Pomoc doraźna / Odp: Brak startera
« dnia: 11 Marca 2022, 01:09:48 »
Hmm, właśnie zauważyłem gdzie jest problem. Wygląda na to że instalator nie pobiera wszystkiego, a dokładnie pobiera tylko ~300MB plików... Antywirusa wyłączyłem. Sprawdziłem też przy wyłączonej zaporze - to samo.

Dobrze że jest możliwość pobrania przez torrenta (chociaż też po pobraniu pokazuje 27 zamiast 34GB, ale wszystko działa).

Są gdzieś logi z instalatora?

179
Pomoc doraźna / Brak startera
« dnia: 10 Marca 2022, 23:15:03 »
Witam. Postanowiłem po latach wrócić do Maszyny ale po zainstalowaniu przy użyciu instalatora nie widzę nigdzie starter.exe w głownym folderze. Próbowałem instalować na C jak i na innym dysku, nie pomogło.

Nie wiem czy coś ominąłem w changelogu lub jestem po prostu ślepy.

180
Dobra, ostatnio mi się nie zdarzają takie błędy ale jak pierwszy raz odpaliłem symulator to pełno było pustych miejsc, jak by co to odpiszę (może tu lub w nowym wątku). Dzięki za pomoc, i nie oczekujcie na natychmiastową odpowiedź >.<

W tym wątku. I to nie my oczekujemy na odpowiedź, bo to nie my mamy problem ;]
Quark-t


Strony: 1 ... 4 5 [6] 7