Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8
151
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 21 Czerwca 2023, 10:42:05 »
Rozumiem, ale po zatrzymaniu nie powinna siła tarcia po prostu zatrzymać cały skład? Pociąg ze screena poruszał się nadal po tak długim czasie (zahamował gdy wjeżdżałem do Herbów i w drodze powrotnej z Częstochowy nadal się poruszał). Odhamowany przestanie się poruszać, gdzie zahamowany będzie się tak snuł chyba w nieskończoność. Mowa tu o płaskim terenie.

152
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:50:07 »
Zauważyłem poważny błąd w fizyce. Podczas mocnego hamowania (przeważnie nagłym) wagony i/lub lokomotywa mogą wpaść w poślizg, który będzie istniał aż nie wyluzuje się składu. Niby nic wielkiego, ale to powoduje że cały pociąg się powoli przesuwa. Tyczy się to pojazdu kontrolowanego przez gracza jak i AI.

Tutaj przykład z linia61_regio gdzie jadąc EN71 w Herbach wjeżdżamy równocześnie z towarem na stację. W drodze powrotnej zauważyłem że towar się porusza. Screeny pokazują różnicę około 3-4 minut.

153
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 16 Czerwca 2023, 23:35:35 »
1. Nowy gagar ma flary świateł trochę zbyt głęboko. Widać elementy kloszy oraz górne światło wręcz emituje zza kabiny.

2. Nie przypominam sobie tego problemu wcześniej. W nocy w pełni księżyca wszystko pływa w kolorach pomarańczowych jakby to był zmierzch a nie noc. Występuje to o każdej porze roku ale w środku lata najbardziej jest pomarańczowo.

154
Symulator / Odp: Podświetlenie rozkładu
« dnia: 16 Czerwca 2023, 19:02:44 »
Niektóre lokomotywy mają zrobione podświetlenie rozkładu jazdy (Shift + '). Niestety nie wszystkie, więc w pozostałych pozostaje włączenie oświetlenie kabiny (') i ewentualnie przyciemnienie go (Ctrl + ') by widzieć lepiej przez szybę.

155
Dodatkowo przycisk Start się pokazuje tylko, gdy klikniemy na pojazd który ma ustawionego maszynistę lub pasażera.

156
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 08 Maja 2023, 17:07:08 »
Wszelkie napisy, małe loga, emblematy, ikonki (zwał jak zwał) AI będzie miało problem i to jest rzecz którą trzeba ręcznie zrobić.

157
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 23:02:30 »
Eliminacja braków to też poprawa przystępności edytora, i to nie tylko dla tych mniej doświadczonych. Etap dodawania podstawowych opcji już dawno był i teraz wszystko rozbija się o potencjalne braki, detale i ogólną wygodę obsługi. Taki przykład z edytora pod F11. Nie ma tam (chyba) rozbicia obsługi na zaznaczanie/edytowanie i przemieszczanie obiektów, przez co łatwo jest przez przypadek coś przesunąć. Przez brak zaznaczania można nawet tego nie zauważyć. Wektorów pokazujących w jakim kierunku będzie się obracać obiekt też nie ma. Obie rzeczy są podstawą w praktycznie każdym edytorze jakim widziałem, i to są wręcz podstawy podstaw.

Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że "prosty edytor" niekoniecznie oznacza dosłownie prostego edytora z podstawowymi opcjami do edycji, tylko prosty w obsłudze i intuicyjny.

158
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 15:38:33 »
Znalazłem nieprawidłowości w tych plikach lecz jest ich tak dużo że ta stara witryna nie potrafi przetworzyć tego ani w pliku txt ani screen.

Jeżeli chodzi o zbyt duży rozmiar pliku txt to spakuj to do zipa i wtedy wrzuć.

159
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 21:21:48 »
Czy pobieranie od zera wymaga też pobranie też tego co jest w pierwszym poście? U mnie to EXE z r4 nie chce się uruchomić, a na zwykłym połowa rzeczy ma czarną teksturę.

EDIT
Wygląda na to, że ten błąd występuje też w innych sceneriach gdy ustawię zasięg rysowania na maksa. Dziwne, bo nie miałem tego problemu w poprzedniej wersji.

160
Bieżące Symulatorowe / Odp: Ukryj archiwalne pojazdy
« dnia: 27 Kwietnia 2023, 13:18:14 »
Jeszcze dodam by było jasne, o co mi chodzi. Nie jestem przeciwny schowania niektórych pojazdów, ale wolałbym by było to bardziej przemyślane. Zamiast "Ukryj pojazdy archiwalne" lepsze by było "Ukryj pojazdy niekompletne". Taka lokomotywa bez kabiny "straszy" tak samo, co staruszek EU04. Dodatkowo wagony bym zostawił w spokoju o ile nie ma jakiś zepsutych bez fizyki. Ta opcja powstała raczej pod nowych graczy, a mam wrażenie, że teraz jest bardziej zrobiona po to, bo komuś się "starocie nie podobają".

161
Bieżące Symulatorowe / Ukryj archiwalne pojazdy
« dnia: 26 Kwietnia 2023, 23:36:06 »
Mam kilka pytań i zastrzeżeń do tej nowości.

Po pierwsze, czemu jest to jedyna opcja, której starter nie zapamiętuje jej stanu? Archiwalne scenerie czy opcje składów w zakładce "Magazyn" pozostają włączone/wyłączone tak jak je zostawiliśmy, gdzie archiwalne pojazdy trzeba odklikiwać za każdym razem po włączeniu startera.
Po drugie. Nie rozumiem czym się kierowano przy wyborze niektórych pojazdów. Modelem zewnętrznym? Jeżeli tak, to czemu SM40/41 trafiły do tej listy. Kabiną? Jeżeli tak, to co tam robią SM03/04? Brakiem kabiny low poly? Czemu SM31? Dźwiękami? Od 40CC krwawią uszy. Z niektórymi wagonami jest podobnie. XR 426Z został, XTOW wypadły. Rozumiem EU20, EL200, 401DA czy SA102, ale mam wrażenie, że niektóre grywalne pojazdy wypadły "bo som brzydkiem". Jak na moje np. takie ET40 jest bardziej grywalne (i nie wygląda tak źle) od chociażby Husarza bez kabiny...

162
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 24 Kwietnia 2023, 19:04:01 »
Coś jest nie tak z wyłącznikiem szybkim w Chinkach. Czasem się zdarza, że WS nie chce zmienić stanu na gotowy i nawet pojazdy AI nie mogą go załączyć przez to.

163
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zmiana tekstury wskaźnika W18
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 09:47:05 »
Czystych/nowych wskaźników nie można "namalować" po prostu?

164
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 11 Kwietnia 2023, 14:52:25 »
Ctrl+J nie działa?

Nie działa chyba w każdym 36WEa (przetestowane 015, 049 oraz 039). Przycisk jest tylko klikalny.

165
Światła innych pociągów jak najbardziej rozświetlają kabinę. Tylko właśnie przez to że świecą wąsko to można to zauważyć albo na łukach, albo gdy znajdziemy się na przeciwko innej lokomotywy gdy np. zmieniamy tor. Co do słabego świecenia, na moje to świecą dobrze. Może się wydawać przez właśnie wąski snop światła oraz dość ciemną teksturę terenu nocą. Jedynie czego brakuje to różnic między starymi żarówami, a np. ledowymi.

166
O multiplayerze to chyba każdy się zastanawiał, tylko właśnie to nie jest prosta rzecz. Maszyna ma np. multi ale jest zrobiony pod rozgrywki LANowe. Dodatkowo obecnie mamy dwie inne alternatywy: jedna płatna, druga fanowska (plus jak ktoś chce szukać jeszcze innych to jest kolej amerykańska) i już teraz można zauważyć trochę przerzedzenie się potencjalnych graczy. Multik żyje właśnie nimi bądź co bądź, bo singleplayer można odpalić zawsze kiedy i jak się chce.

Z tymi światłami, to chyba głównie brakuje odblaskowych wskaźników i rzucania cieni? Bo ogólnie oświetlenie, a raczej więcej źródeł światła, to głównie OpenGL ogranicza z tego co pamiętam. Ja bym dodał jeszcze, że cienie są trochę zbyt mało widoczne i zbyt delikatne. Np. w zimowej scenerii w ogóle ich nie widać.

Wracając jeszcze do radia. Przypomniało mi się, że w tym amerykańskim symulatorze rozmowy są zrobione przez okienko kontekstowe. Łączy się tam z dyżurnym ruchu i "rozmawia się" poprzez wybieranie opcji dialogowych właśnie typu "czy droga jest wolna", "czy można jechać" itp. Może takie rozwiązanie by przeszło? Klikając Backspace albo przycisk ZEW3 otwierałoby się okienko z opcjami dialogowymi do wyboru. Dodatkowo potencjalnie wyeliminowałoby to konieczność nagrywania dialogów wymawianych "przez nas", bo byśmy wiedzieli to właśnie z tego okienka. Plus osoby robiący roleplay mogliby je sami wymawiać :D

Co do ankiety - jest ogólna tak jak pytanie jest ogólne. By wypisywać poszczególne opcje to trzeba je najpierw znać, więc by wyszło bardziej "co uważacie z mojej listy zrobionej przeze mnie za lepsze". Nie mówiąc o tym, że przykładowo teraz, padły potencjalnie dwa nowe podpunkty, multi oraz zapis, więc żeby było fair trzeba by było resetować ankietę co jakiś czas. :) Z tą opcją "inne" zapamiętam. No i w modyfikacji ankiety nie da się już dodać ograniczenia czasowego. Jakby co, to zamknę ją ręcznie za te 2-3 tygodnie.

167
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 04 Kwietnia 2023, 18:48:55 »
Mimo wszystko przydałaby się opcja zapisu przecież. W innym temacie były poruszone usterki i każdy mówi, że byłaby to opcja niszowa, to co dopiero scenariusze na kilka lub kilkanaście(!) godzin bez możliwości ogrania ich na raty. Nie każdy ma na tyle wolnego czasu, ale z chęcią by taki scenariusz przejechał, więc opcja zapisu byłaby dla nich "zbawieniem".

O ile postoje można sobie przyspieszyć kompresją czasu w opcjach debugowania, to z jazdą jest o wiele ciężej.

168
Symulator / Odp: Luzowanie pociągu towarowego.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 21:21:12 »
Na wyczucie. Jeżeli uznamy, że skład wyluzował dajemy powoli kolejne pozycje nastawnika i powoli ruszamy. Jeżeli wagony nadal trzymają to luzujemy dalej. Im dłuższy pociąg tym dłuższy czas luzowania.

169
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 16:52:40 »
No i dlatego najlepiej olać czat, bo ostatnio nic dobrego z niego nie wynika.

170
Myślałem także o awariach, ale tych prostych. Ostatecznie jednak doszedłem do wniosku, że spora liczba użytkowników to "gracze" i sprawia im problem już uruchomienie pojazdu i sama jazda, a co dopiero zastanawianie się nad usunięciem awarii.

Ja sam zaczynałem grać wiedząc tylko tyle, że "ciuchcie som na prund i na paliwo" i praktycznie zawsze musiałem mieć odpalony PDF sterowania oraz klawiszologii. Z biegiem czasu jednak można się tego wyuczyć i sama jazda staje się banalna. Ba, odpalanie "odpowietrzonej" EU07 czy zimnej SU45 też staje się proste. No i dochodzimy do sytuacji, gdzie początkowe wyzwanie polegające z niewiedzy wraz z potencjalnymi "urozmaiceniami" znika. I tak, ogólnikowo to napisałem, bo wiadomo że można urozmaicać rozgrywkę chociażby scenerią (strome podjazdy, losowe zdarzenia etc.) ale usterki też do tego się zaliczają.

Co do taborowych zachcianek, to można ogólnikowo napisać "chciałbym więcej nowości typu HCP Z1, Gammy czy Flirta" albo "chętnie bym zobaczył prawdziwej klasyki jak np. ryflaków, boczniaków czy parowozów". To samo ze sceneriami: "chciałbym CMK bo prędkość" albo "marzy mi się górska bo wyzwanie" itp. To też pasuje do zadanego pytania "czego chcą gracze" :)

171
To bardziej pod technikalia podchodzi typu "naprawa błędów". ¯\_(ツ)_/¯

172
Co do świateł to głównie mi chodziło właśnie o lokomotywy z programatorem np. EP07P czy zmodernizowana stonka. Wirtualny rewident chyba tylko nam włącza końcówki w kiblach i mógłby być podpięty do opcji "wirtualny manewrowy" by go wyłączyć.

Co do niszowości usterek wymagających grzebania w maszynowni - po to założyłem ten wątek, by właśnie podyskutować i się dowiedzieć czego się oczekuje obecnie od symulatora oraz co, teoretycznie, byłoby możliwe do zaimplementowania (pomijając braki kadrowe, bo każdy kto śledzi projekt raczej wie jak to wygląda). To tylko moje "marzenia", a każdy może mieć je przecież inne.

173
Bieżące Symulatorowe / Czego chcą obecnie gracze od symulatorów?
« dnia: 02 Kwietnia 2023, 00:23:14 »
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że wątek nie jest typu "chcę X na teraz" lub "a kto to zrobi".

Przypomniałem sobie właśnie takie pytanie, które padło w jednym z... wątków na forum. Maszyna oferuję dużo rzeczy, więc zacząłem się zastanawiać, co można zobaczyć w innych projektach, czego brakuje, co by urozmaiciło rozgrywkę.

Grafika? Wiadomo, że dyndające kable, bujająca się roślinność na wietrze, kurz ciągnący się za pędzącym pociągiem czy iskrzenie na oblodzonych kablach cieszyłyby oko. No ale są inne tytuły jak Run8 czy Zusi3 które jakoś super nie wyglądają, a są uważane przez swoje grono graczy za jedne z lepszych/najlepszych symulatorów. Więc moim zdaniem wychodzi na to, że to raczej rzecz drugoplanowa. Dodatkowo ja jestem jakiś "inny" jeżeli chodzi o grafikę w grach, bo już od lat jakoś mnie nie fascynują wodotryski jakie to serwują gry ogólnie. Nie mi to akurat oceniać.

Symulacja? Znowu, Maszyna oferuje dużo, chociaż mam wrażenie, że mało jest z tych rzeczy "utylizowanych". Przykładowo, jest symulacja napięcia w drutach; jest dynamiczne, lokomotywy potrafią "wysysać" prąd, możliwe jest robienie restartów podstacji etc. Jednak nie jest to, moim zdaniem, zbytnio wykorzystywane.


Ogólnie to moim zdaniem w symulatorze ważne jest, zaraz za fizyką, właśnie sterowanie i możliwości przestawiania wajch, hebelków, ustawień w komputerze pokładowym itp.

Kilka przykładów.
 Użytkowe:
   - ręczna kontrola niektórych opcji, które są obecnie zautomatyzowane np. wyłączanie świateł z tyłu lokomotywy po podpięciu się czy też rozprzęganie wszystkiego na raz przez jedno kliknięcie klawisza, to co jest ważne w symulatorach to właśnie możliwości ręcznej kontroli wszystkiego co się da,
   - kiedyś pod ZEW3 było bodajże zapytanie o wjazd, teraz jest to próba radia, szczerze to myślałem czy nie dałoby się zrobić kilku typów komunikatów do wyboru np. Backspace - zapytanie o wjazd/wyjazd, Shift+Backspace - podanie gotowości, Ctrl+Backspace - próba radia,
   - grzebanie w przedziale maszynowym oraz usterki mniejsze jak i większe, ale nie krytyczne z oczywistych względów,
   - animowane nastawy hamulców w wagonach oraz możliwość ich przełączania w już odpalonej symulacji, nie mówię tu o opcjach w Starterze (no chyba że się da, lecz o tym nie wiem).
 Graficzne:
   - działające zawieszenie,
   - efekty atmosferyczne (woda/śnieg na szybie oraz i poprawa samego deszczu i śniegu).

No więc, czego chcą gracze? Czego oczekujecie po symulatorze? Zachęcam, by każdy się wypowiedział.

Aktualizacja
Dodałem ankietę dla tych bardziej wstydliwych ¯\_(ツ)_/¯

174
Ja się nie zgodzę. Zbyt dużo rodzajów drzewek sprawia, że jest naćkane. To co brakuje, to krzaczków i trawy w głębi lasów oraz jakiejś "zasłony" za tymi laskami zasłaniającymi pustynie w porze zimowej. Ściana lasu albo rządek drzewek "z liśćmi" coś na wzór tego, co jest w oryginalnym scenariuszu.
Co do uwag, to są miejsca, gdzie widać że drzewa stoją w rządkach (przykładowy screen) oraz osobiście bym jeszcze wydłużył las na głównej linii (po tej stronie gdzie nie ma pól).

175
Szczerze, bym zostawił w spokoju linię 053. Dla "testu" lub "pokazania efektu sceptykom" można zrobić to na Starym Jaworze właśnie. Jak się uda, to byśmy mieli w końcu konkretną i realną scenerię retro.

176
Pomoc doraźna / Oświetlenie drzwi
« dnia: 10 Marca 2023, 23:45:21 »
Zauważyłem, że (chyba) wszystkie drzwi w każdym pojeździe nie posiadają "oświetlonej" tekstury, gdy jest włączone w nocy oświetlenie przedziałów. Zastanawiam się czemu tak jest to zrobione? O ile rozumiem to np. w kiblach, gdzie jest ta sama tekstura po obu stronach drzwi, czy w wagonach gdzie drzwi się otwierają na zewnątrz lub mają dużo ruchomych elementów tj. łamańce z podnoszącą się osłoną na schody. Jednak w wielu przypadkach drzwi są przesuwne oraz mają osobne tekstury dla obu stron, a mimo to nie są oświetlone.

177
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 01 Marca 2023, 23:59:05 »
Co do tego Psiego Pola (chodzi o screen numer 9 jak obstawiam), to czy nie da się zasiać trawy? Np. jakąś płaską teksturą trawy, jak jest taka, by nie wisiała dziwnie.

178
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 23:21:27 »
Zawsze można zakrzaczać zamiast zalesiać. Drzewa drzewami, ale to właśnie krzaczków i małych drzewek jest przeważnie więcej.

179
Pomoc doraźna / Odp: Ed78.
« dnia: 26 Lutego 2023, 19:44:12 »
Jest przecież napisane, że Shift O oraz Shift P. Zawsze można też zajrzeć do klawiszologii.

180
Inne niekolejowe / Odp: Jaki laptop polecacie do Maszyny ?
« dnia: 23 Lutego 2023, 02:08:26 »
OS SteamDecka to jest Linux z Protonem (czyli takim rozszerzonym Winem).

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8