Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 22 Listopada 2023, 18:28:29 »
Nie chcę skłamać, ale pamiętam była mowa że nie będzie maszynowni ani szaf. EU07, Traxx, Dragon oraz Elfy też ich nie mają.

92
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 21 Listopada 2023, 22:56:45 »
Panowie i Panie, mam nowinę. Zrobili to! Dodali w kiblach kible... z animowaną spłuczką nożną :O Żart stał się rzeczywistością tylko szkoda, że nie w maszynie.


93
Trasy / Odp: Dodawanie scenariuszy.
« dnia: 10 Listopada 2023, 22:10:43 »
Ja też jestem zdegustowany tym, że jest potrzeba robienia poradników z PODMIENIANIA plików¯\_(ツ)_/¯

94
Symulator / Odp: Przycinanie scenerii
« dnia: 01 Listopada 2023, 21:16:33 »
Jest wiele konfiguracji i dlatego warto to sprawdzić. Odpalić maszynę tak jak zawsze oraz w tle jakiś HWMonitor czy inny GPU-Z i jak zacznie chrupać to sprawdzić temperatury i napięcie. Jeszcze czytając to jest jakiś "laptop mode" który także obniża napięcia, może ta opcja się włącza sama? Mowa tu też o laptopie, gdzie wszelaki kurz bardziej wpływa na wydajność chłodzenia, więc też warto mieć to na uwadze.

Jeszcze pytanie, czy spadek wydajności jest losowy czy zawsze w tych samych miejscach na scenerii? U mnie na leciwym sprzęcie zauważyłem mocny spadek wydajności na scenerii l61+l144 w Lublińcu i powodem był towar z nowymi beczkami, które mają więcej trójkątów niż starsze wagony. W moim przypadku to po prostu sprzęt już nie wydala, ale u ciebie może właśnie powodować tymczasowy wzrost temperatur.

95
Symulator / Odp: Przycinanie scenerii
« dnia: 01 Listopada 2023, 18:33:06 »
Według opinii na temat tego G16 wskazują, że obniżane są napięcia na karcie gdy się robi gorąca. Może to jest przyczyna?

96
Tabor / Odp: Nie działa manometr cylindra hamulca po uruchomieniu.
« dnia: 30 Października 2023, 20:36:20 »
Po pierwsze - w jakich lokomotywach i scenariuszach te problemy występowały? Po drugie - logi często wszystko wyjaśniają, więc przydałoby się je wrzucić.

Co do pierwszego problemu, to obstawiam że chodzi o EU07 i/lub ET22. Z tego co pamiętam to jest to błąd który czasem występuje w tych lokomotywach.

97
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 03 Października 2023, 11:55:51 »
No, jeżeli pozostanie moda na robienie nowych modeli, które mają setki tysięcy trójkątów na LODach gdzie widać jedynie zarys albo wręcz kilka pikseli, to będzie trzeba zamontować te RTXy.

98
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 25 Września 2023, 16:04:12 »
Ja już gdzieś chyba o tym pisałem, że to EXE ma z sobą problemy.

U mnie wygląda to tak: po kliknięciu START w menadżerze Windowsa pokazuje się EXE na moment i znika. Brak logów, błędów, nic. Nie ważne jaką scenerię się próbuje odpalić, efekt jest ten sam. Posiadam Nvidię 750 więc możliwe, że są problemy z obsługą starszego sprzętu.

99
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 20 Września 2023, 19:29:00 »
Tak, kojarzę tą dyskusję i rozumiem czemu były głosy na nie. Aby przegrzewanie mogłoby być wdrożone, to trzeba by było albo zaprogramować AI, albo zrobić jakiś myk, aby pociągi AI nie miały aktywowanych pewnych elementów fizyki jak np. właśnie przegrzewanie (tylko to potem rodzi problem jak to miałoby wyglądać i co by się działo, jakby gracz wskoczył do takiej lokomotywy etc.). No, tylko niema komu tego zrobić, więc jest jak jest.

Co do łamania pantografów. "Symulatorów" jeżdżenia sobie jest masa, a konkretnych symulatorów kolejowych jest jak na lekarstwo. Każdy może sobie wybrać swój padołek.

100
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 18 Września 2023, 23:56:23 »
SU45 jak i 46 mają zrobioną symulację obiegów wody oraz ich podgrzewania przed włączeniem silnika. Gdy jest zbyt zimna, to się wyświetla kontrolka od awarii i nie da się odpalić silnika. Problem jest taki, że obie SU nie mają wymodelowanej maszynowni, więc wszystko trzeba robić z klawiatury.

Ogólnie to za wyjątkiem jakiegoś scenariusza na Całkowie 2.0 to nie trzeba się tym przejmować, bo temperatury są odpowiednio wysokie by móc na spokojnie odpalać i jechać. Pomocnik będzie czasem chciał, by to wszystko załączyć, ale jak się nie świeci ww. lampka to można go olać.

101
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 14 Września 2023, 19:21:11 »
Krótko - prawo nie działa wstecz.

102
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 08 Września 2023, 20:06:32 »
Ja podejrzewam, że odpowiedź na to pytanie znajduje się kilka wiadomości wyżej napisaną przez użytkownika katom, który nawet podesłał pliki na podmianę taboru do obecnej wersji.

103
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 29 Sierpnia 2023, 19:23:05 »
Zauważyłem pewien problem w Starterze. Jak obrócimy wieloczłonowy skład i potem chcemy go podmienić klikając dwukrotnie na inny z listy to tworzy się taka maszkarada. Dzieje się to na EZTach, dwuczłonowych lokomotywach jak i wagonach.

104
Mi chodzi o robienie czegoś takiego co na screenie. W takich miejscach ściana lasu przecież sprawdzi się idealnie, bo ma robić jako tło. Tekstur też jest trochę więc można znaleźć taką jaka będzie pasować (iglaste, liściaste, wykarczowane z widocznymi pieńkami itd.) więc nie wiem po co się bawić we wstawianie pojedynczych drzewek. Zwłaszcza, że właśnie te tekstury lasów mają więcej detali w sobie niż taki rządek drzewek, nawet zróżnicowanych.

Ja wiem, że panuje awersja do tych ścian, bo dotychczas się ich używało zamiast lasu i stawiało 100m jak nie bliżej od torowiska. Nie znaczy to, że trzeba ich unikać jak ognia.

105
To nie lepiej w takich miejscach użyć ściany lasu? Ma lepszą teksturę od tradycyjnych drzew i moim zdaniem lepiej się by wtapiało i mniej się rzuca w oczy mimo wszystko.

106
Hmmm. W tym lasku ze screena widzę rządek drzew imitujący ścianę lasu. To jest w takim razie tymczasowe?

107
Czy jest planowane użycie ścian lasu? Są miejsca, gdzie widać doczytywanie się drzew na horyzoncie. Nie wiem czy to jest możliwe, ale jeżeli tak, to można by było ich użyć w "odwrotny" sposób. Czyli byłyby widoczne na dalekich odległościach i by znikały zaraz za zasięgiem renderowania normalnych drzew.

108
Well, there is one. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34078.0.html

However it's just a reskinned SU45 and it doesn't have a cab.

109
Bieżące Symulatorowe / Odp: Flary świateł
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 14:22:12 »
To jeszcze takie pytanie laika. T3D się bierze z repo. Czy po zmianach trzeba potem robić E3D? Jak tak, to trzeba to samemu robić czy to zrobi automatycznie za nas Rainsted lub inny program?

No i jeszcze pytanie, czy jest parametr który by odpowiadał za zmianę flar w zależności od pory dnia?

110
Bieżące Symulatorowe / Odp: Flary świateł
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 15:13:47 »
Widać też je jak się ma okulary albo wadę wzroku, ale to odpada ze względu na wymogi :P Mimo tego gwiaździste flary lepiej wyglądają od tych gigantycznych blobów, zwłaszcza gdy widać jak się wtapiają w elementy modelów (np. w Skodach, Impulsach czy siódemkach z taką belką ze światłami). Dlatego z chęcią bym się tymi flarami pobawił, pozmieniał i zobaczył jak by wyglądały w innych ustawieniach.

111
Bieżące Symulatorowe / Flary świateł
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 00:08:14 »
Na wstępie: chodzi mi o te "bloby" świateł, nie o te "gwiaździste" co czasami je widać.

Zauważyłem, że EP01 nie ma flar świateł i szczerze powiedziawszy przez to wygląda lepiej. Te flary także występują na semaforach, światłach ulicznych itp.
Czy nie dałoby się ich trochę przerobić? Same flary także są trochę zbyt duże (mają średnicę 10 pikseli u mnie) oraz pojawiają się zbyt wcześnie (mniej więcej już od 100m). Za dnia mogłyby się nie pojawiać. Ich wielkość można by było skręcić o połowę oraz żeby się pojawiały dalej. Jakby się dało, to zrobić opcję w ustawieniach do zmiany ich intensywności oraz odległości.
Na screenach jest porównanie jak to wygląda.


EDIT
Hmm, a ktoś może wie, czy da się je edytować (jak tak to gdzie się znajdują ich parametry) czy są to wartości zaszyte w exe?

112
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 12 Sierpnia 2023, 20:01:35 »
Wyświetlacze w wagonach 141A nie emitują światła.
W Traxxach SHP nie odtwarza komunikatu czuwak/sifa.

113
Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

No ale co to ma dać, co to zmienia? Discord nie jest czytelny do takich rzeczy i szczerze nie wiem po co by był. Ot kolejna platforma, gdzie trzeba by było śledzić, by przypadkiem czegoś nie przegapić.

Taka ciekawostka z takiej innej gierki - Simrail. Oni mają forum, Discorda i FB. Jak zaczęli pokazywać nowości tylko na Discordzie i FB to widziałem głosy niezadowolenia na forum czemu te wiadomości się tam nie pojawiały. Od tego jest właśnie forum - jedno miejsce do dyskusji i publikacji, a reszta jak np. FB to tylko dodatki informacyjne pokazujące to co jest dostępne na forum, nie na odwrót.

114
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 22:42:34 »
"Warsztat" na Steam to jest miejsce dla różnych modyfikacji i innych dodatków, nie dla rzeczy w trakcie prac (co może dziwić ze względu na nazwę). Tego oczekują ci "przeciętni" użytkownicy, bo tak działa ten warsztat na Steam w praktycznie każdej grze.

Są gry, które używają Steama tylko do wydania gry, gdzie miejsce do dyskusji, pobierania modów itp. jest poza Steamem na ich własnych stronach. Ba, przeważnie są one zrobione czytelniej niż to co oferuje Steam.

Na moje to wystarczyłoby uporządkować dział "Na warsztacie". Dodać nowe poddziały np. "Scenerie", "Lokomotywy", "Wagony" itp. Główny dział działałby na tej samej zasadzie co obecnie, czyli raport z prac, a w poddziałach by były wrzucane do pobrania takie rzeczy jak niedokończone ale przejezdne scenerie, "tymczasowe zamienniki" jak np. Pt-47 z fizyką SU45 itp.

Struktura Steama nie współgra z tym, jak działa struktura Maszyny. Na Steamie jest produkt, który ma dodatki oficjalne (DLC) oraz modyfikacje robione przez społeczność (Warsztat). Maszyna to produkt robiony przez społeczność. Więc na Steam coś byłoby na Warsztacie, by potem trafiło albo do DLC albo do głównej paczki?

115
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 19:22:15 »
Tylko po co? Jedyną korzyść jaką to by przynosiło to brak konieczności pobierania setek GB, ale przy ilości jakie mamy (wliczając w to te niedokończone do pobrania z warsztatu) to jakiejś wielkiej różnicy nie będzie. Jakby scenerie ważyły kilkadziesiąt GB i byłoby ich setki to tak, ale obecnie Maszyna waży ledwie 65GB.

Od wydawania niedokończonych scenerii byłaby strona/forum Maszyny. Inaczej zrobi się dziwny bajzel, zwłaszcza z perspektywy zwykłego użytkownika.

116
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:16:10 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".

117
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 20:52:01 »
Też mnie dziwi to, czemu wiele scenerii nie ma w paczce pomimo, że są przejezdne (czyli nie ma wykolejeń oraz działa drut), grywalne oraz nie straszą torami lewitującymi w pustce, zwłaszcza, że jest ta niedokończona L61. Nie rozumiem czemu scenerie przejezdne mimo tego nadal nie są dodane chociażby pod postacią dodatku na stronie głównej do pobrania oddzielnie. Kiedyś pamiętam był przycisk "dodatki" i tam mogłyby się znaleźć scenerie, które mają większe mankamenty (w/w braki w przejezdności oraz duże ubytki w dekoracjach). Scenerie które wymagają jedynie dopieszczenia wizualnego powinny trafiać do paczki całościowej.

Co do regularnych wydań oraz testów publicznych, to na moje są to problemy powiązane ze sobą. Regularne wydawanie paczek pokazałoby, że "coś się dzieje", bo to co się dzieje na testach jest ukryte dla większego grona osób. Wydawanie publicznych paczek testowych sprawiłoby, że byłoby widać "że coś się dzieje". Jak dla mnie regularność wydawania nowych wersji jest mniej znacząca i to co jest ważne, to jej zawartość. Moim zdaniem ważniejsze jest właśnie zdjęcie limitu 30 wiadomości oraz tworzenie w/w publicznych paczek testowych. Jedna tylko uwaga, że pierwsza paczka testowa powinna zostać wydana po uzbieraniu się konkretnej ilości zawartości, a każda kolejna po naprawie większości jak nie wszystkich znalezionych wcześniej błędów.

Jeszcze na koniec taka uszczypliwość co do "wymierania forów" to radzę nie wnioskować tego bazując tylko na Maszynowym forum :)

118
Tabor / Odp: Głośność w kabinie
« dnia: 03 Sierpnia 2023, 19:23:41 »
Jak już jesteśmy przy dźwiękach, to dałoby się podgłośnić dźwięki hamowania w kabinie lokomotywy? Wiem, że jest ledwo ledwo słyszalny z zewnątrz, lecz wewnątrz po prostu zbyt cicho i jest zagłuszany przez inne dźwięki.

119
To akurat nie problem. Można nawet i bez mostka przechodzić między lokomotywami przy użyciu Ctrl+F5. Problem to próba jazdy bez jednego członu ET41 jak na filmie.

120
Tak, wiem że w drugą stronę się to da sprawniej i prościej zrobić. Są/były nawet misje w takiej konfiguracji :) Dlatego chciałem się zapytać, czy się da też siedzieć z przodu.

Ogólnie natrafiłem na taki problem. Chcę odwzorować jazdę z filmiku - czyli pierwsze ET41 ma tylko jeden człon włączony (tak obstawiam). Zauważyłem, że jak się chce odpalić tylny człon i z przedniego sterować, to nie da się odluzować składu. Przetestowałem i nie ma znaczenia czy mam podpięte drugie ET41.

Raz mi się udało tak poklikać (były wtedy dwa ET41 podłączone z wymuszonym ukrotnieniem), że wszystko działało prawidłowo. Niestety głupi nie zapisałem logów i raczej już przepadły. Trzeba to zrobić w jakiejś konkretnej kolejności, czy to jest błąd?

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7