Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
121
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 20 Września 2023, 19:29:00 »
Tak, kojarzę tą dyskusję i rozumiem czemu były głosy na nie. Aby przegrzewanie mogłoby być wdrożone, to trzeba by było albo zaprogramować AI, albo zrobić jakiś myk, aby pociągi AI nie miały aktywowanych pewnych elementów fizyki jak np. właśnie przegrzewanie (tylko to potem rodzi problem jak to miałoby wyglądać i co by się działo, jakby gracz wskoczył do takiej lokomotywy etc.). No, tylko niema komu tego zrobić, więc jest jak jest.

Co do łamania pantografów. "Symulatorów" jeżdżenia sobie jest masa, a konkretnych symulatorów kolejowych jest jak na lekarstwo. Każdy może sobie wybrać swój padołek.

122
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 18 Września 2023, 23:56:23 »
SU45 jak i 46 mają zrobioną symulację obiegów wody oraz ich podgrzewania przed włączeniem silnika. Gdy jest zbyt zimna, to się wyświetla kontrolka od awarii i nie da się odpalić silnika. Problem jest taki, że obie SU nie mają wymodelowanej maszynowni, więc wszystko trzeba robić z klawiatury.

Ogólnie to za wyjątkiem jakiegoś scenariusza na Całkowie 2.0 to nie trzeba się tym przejmować, bo temperatury są odpowiednio wysokie by móc na spokojnie odpalać i jechać. Pomocnik będzie czasem chciał, by to wszystko załączyć, ale jak się nie świeci ww. lampka to można go olać.

123
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 14 Września 2023, 19:21:11 »
Krótko - prawo nie działa wstecz.

124
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 08 Września 2023, 20:06:32 »
Ja podejrzewam, że odpowiedź na to pytanie znajduje się kilka wiadomości wyżej napisaną przez użytkownika katom, który nawet podesłał pliki na podmianę taboru do obecnej wersji.

125
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 29 Sierpnia 2023, 19:23:05 »
Zauważyłem pewien problem w Starterze. Jak obrócimy wieloczłonowy skład i potem chcemy go podmienić klikając dwukrotnie na inny z listy to tworzy się taka maszkarada. Dzieje się to na EZTach, dwuczłonowych lokomotywach jak i wagonach.

126
Mi chodzi o robienie czegoś takiego co na screenie. W takich miejscach ściana lasu przecież sprawdzi się idealnie, bo ma robić jako tło. Tekstur też jest trochę więc można znaleźć taką jaka będzie pasować (iglaste, liściaste, wykarczowane z widocznymi pieńkami itd.) więc nie wiem po co się bawić we wstawianie pojedynczych drzewek. Zwłaszcza, że właśnie te tekstury lasów mają więcej detali w sobie niż taki rządek drzewek, nawet zróżnicowanych.

Ja wiem, że panuje awersja do tych ścian, bo dotychczas się ich używało zamiast lasu i stawiało 100m jak nie bliżej od torowiska. Nie znaczy to, że trzeba ich unikać jak ognia.

127
To nie lepiej w takich miejscach użyć ściany lasu? Ma lepszą teksturę od tradycyjnych drzew i moim zdaniem lepiej się by wtapiało i mniej się rzuca w oczy mimo wszystko.

128
Hmmm. W tym lasku ze screena widzę rządek drzew imitujący ścianę lasu. To jest w takim razie tymczasowe?

129
Czy jest planowane użycie ścian lasu? Są miejsca, gdzie widać doczytywanie się drzew na horyzoncie. Nie wiem czy to jest możliwe, ale jeżeli tak, to można by było ich użyć w "odwrotny" sposób. Czyli byłyby widoczne na dalekich odległościach i by znikały zaraz za zasięgiem renderowania normalnych drzew.

130
Well, there is one. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34078.0.html

However it's just a reskinned SU45 and it doesn't have a cab.

131
Bieżące Symulatorowe / Odp: Flary świateł
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 14:22:12 »
To jeszcze takie pytanie laika. T3D się bierze z repo. Czy po zmianach trzeba potem robić E3D? Jak tak, to trzeba to samemu robić czy to zrobi automatycznie za nas Rainsted lub inny program?

No i jeszcze pytanie, czy jest parametr który by odpowiadał za zmianę flar w zależności od pory dnia?

132
Bieżące Symulatorowe / Odp: Flary świateł
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 15:13:47 »
Widać też je jak się ma okulary albo wadę wzroku, ale to odpada ze względu na wymogi :P Mimo tego gwiaździste flary lepiej wyglądają od tych gigantycznych blobów, zwłaszcza gdy widać jak się wtapiają w elementy modelów (np. w Skodach, Impulsach czy siódemkach z taką belką ze światłami). Dlatego z chęcią bym się tymi flarami pobawił, pozmieniał i zobaczył jak by wyglądały w innych ustawieniach.

133
Bieżące Symulatorowe / Flary świateł
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 00:08:14 »
Na wstępie: chodzi mi o te "bloby" świateł, nie o te "gwiaździste" co czasami je widać.

Zauważyłem, że EP01 nie ma flar świateł i szczerze powiedziawszy przez to wygląda lepiej. Te flary także występują na semaforach, światłach ulicznych itp.
Czy nie dałoby się ich trochę przerobić? Same flary także są trochę zbyt duże (mają średnicę 10 pikseli u mnie) oraz pojawiają się zbyt wcześnie (mniej więcej już od 100m). Za dnia mogłyby się nie pojawiać. Ich wielkość można by było skręcić o połowę oraz żeby się pojawiały dalej. Jakby się dało, to zrobić opcję w ustawieniach do zmiany ich intensywności oraz odległości.
Na screenach jest porównanie jak to wygląda.


EDIT
Hmm, a ktoś może wie, czy da się je edytować (jak tak to gdzie się znajdują ich parametry) czy są to wartości zaszyte w exe?

134
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 12 Sierpnia 2023, 20:01:35 »
Wyświetlacze w wagonach 141A nie emitują światła.
W Traxxach SHP nie odtwarza komunikatu czuwak/sifa.

135
Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

No ale co to ma dać, co to zmienia? Discord nie jest czytelny do takich rzeczy i szczerze nie wiem po co by był. Ot kolejna platforma, gdzie trzeba by było śledzić, by przypadkiem czegoś nie przegapić.

Taka ciekawostka z takiej innej gierki - Simrail. Oni mają forum, Discorda i FB. Jak zaczęli pokazywać nowości tylko na Discordzie i FB to widziałem głosy niezadowolenia na forum czemu te wiadomości się tam nie pojawiały. Od tego jest właśnie forum - jedno miejsce do dyskusji i publikacji, a reszta jak np. FB to tylko dodatki informacyjne pokazujące to co jest dostępne na forum, nie na odwrót.

136
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 22:42:34 »
"Warsztat" na Steam to jest miejsce dla różnych modyfikacji i innych dodatków, nie dla rzeczy w trakcie prac (co może dziwić ze względu na nazwę). Tego oczekują ci "przeciętni" użytkownicy, bo tak działa ten warsztat na Steam w praktycznie każdej grze.

Są gry, które używają Steama tylko do wydania gry, gdzie miejsce do dyskusji, pobierania modów itp. jest poza Steamem na ich własnych stronach. Ba, przeważnie są one zrobione czytelniej niż to co oferuje Steam.

Na moje to wystarczyłoby uporządkować dział "Na warsztacie". Dodać nowe poddziały np. "Scenerie", "Lokomotywy", "Wagony" itp. Główny dział działałby na tej samej zasadzie co obecnie, czyli raport z prac, a w poddziałach by były wrzucane do pobrania takie rzeczy jak niedokończone ale przejezdne scenerie, "tymczasowe zamienniki" jak np. Pt-47 z fizyką SU45 itp.

Struktura Steama nie współgra z tym, jak działa struktura Maszyny. Na Steamie jest produkt, który ma dodatki oficjalne (DLC) oraz modyfikacje robione przez społeczność (Warsztat). Maszyna to produkt robiony przez społeczność. Więc na Steam coś byłoby na Warsztacie, by potem trafiło albo do DLC albo do głównej paczki?

137
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 19:22:15 »
Tylko po co? Jedyną korzyść jaką to by przynosiło to brak konieczności pobierania setek GB, ale przy ilości jakie mamy (wliczając w to te niedokończone do pobrania z warsztatu) to jakiejś wielkiej różnicy nie będzie. Jakby scenerie ważyły kilkadziesiąt GB i byłoby ich setki to tak, ale obecnie Maszyna waży ledwie 65GB.

Od wydawania niedokończonych scenerii byłaby strona/forum Maszyny. Inaczej zrobi się dziwny bajzel, zwłaszcza z perspektywy zwykłego użytkownika.

138
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:16:10 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".

139
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 20:52:01 »
Też mnie dziwi to, czemu wiele scenerii nie ma w paczce pomimo, że są przejezdne (czyli nie ma wykolejeń oraz działa drut), grywalne oraz nie straszą torami lewitującymi w pustce, zwłaszcza, że jest ta niedokończona L61. Nie rozumiem czemu scenerie przejezdne mimo tego nadal nie są dodane chociażby pod postacią dodatku na stronie głównej do pobrania oddzielnie. Kiedyś pamiętam był przycisk "dodatki" i tam mogłyby się znaleźć scenerie, które mają większe mankamenty (w/w braki w przejezdności oraz duże ubytki w dekoracjach). Scenerie które wymagają jedynie dopieszczenia wizualnego powinny trafiać do paczki całościowej.

Co do regularnych wydań oraz testów publicznych, to na moje są to problemy powiązane ze sobą. Regularne wydawanie paczek pokazałoby, że "coś się dzieje", bo to co się dzieje na testach jest ukryte dla większego grona osób. Wydawanie publicznych paczek testowych sprawiłoby, że byłoby widać "że coś się dzieje". Jak dla mnie regularność wydawania nowych wersji jest mniej znacząca i to co jest ważne, to jej zawartość. Moim zdaniem ważniejsze jest właśnie zdjęcie limitu 30 wiadomości oraz tworzenie w/w publicznych paczek testowych. Jedna tylko uwaga, że pierwsza paczka testowa powinna zostać wydana po uzbieraniu się konkretnej ilości zawartości, a każda kolejna po naprawie większości jak nie wszystkich znalezionych wcześniej błędów.

Jeszcze na koniec taka uszczypliwość co do "wymierania forów" to radzę nie wnioskować tego bazując tylko na Maszynowym forum :)

140
Tabor / Odp: Głośność w kabinie
« dnia: 03 Sierpnia 2023, 19:23:41 »
Jak już jesteśmy przy dźwiękach, to dałoby się podgłośnić dźwięki hamowania w kabinie lokomotywy? Wiem, że jest ledwo ledwo słyszalny z zewnątrz, lecz wewnątrz po prostu zbyt cicho i jest zagłuszany przez inne dźwięki.

141
To akurat nie problem. Można nawet i bez mostka przechodzić między lokomotywami przy użyciu Ctrl+F5. Problem to próba jazdy bez jednego członu ET41 jak na filmie.

142
Tak, wiem że w drugą stronę się to da sprawniej i prościej zrobić. Są/były nawet misje w takiej konfiguracji :) Dlatego chciałem się zapytać, czy się da też siedzieć z przodu.

Ogólnie natrafiłem na taki problem. Chcę odwzorować jazdę z filmiku - czyli pierwsze ET41 ma tylko jeden człon włączony (tak obstawiam). Zauważyłem, że jak się chce odpalić tylny człon i z przedniego sterować, to nie da się odluzować składu. Przetestowałem i nie ma znaczenia czy mam podpięte drugie ET41.

Raz mi się udało tak poklikać (były wtedy dwa ET41 podłączone z wymuszonym ukrotnieniem), że wszystko działało prawidłowo. Niestety głupi nie zapisałem logów i raczej już przepadły. Trzeba to zrobić w jakiejś konkretnej kolejności, czy to jest błąd?

143
O, nawet nie wiedziałem że się da wymusić ukrotnienie!

Jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość aby AI była w drugiej lokomotywie z odciętym hamulcem? Wiem, że może być albo uśpione, albo mieć pełną kontrolę.

144
Natrafiłem na taki oto skład i mam pytanie, czy jest możliwe w Maszynie zestawienie takiego składu grywalnego przez gracza? Jeżeli tak, to w jaki sposób?


145
Dosłownie dwa posty wyżej masz powód dlaczego...

146
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 27 Czerwca 2023, 22:51:34 »
Problem z tą opcją polega na tym, że fakt usuwa tekstury nieużywane, ale nie ładuje ich ponownie, to raz. Dwa, że czasem już przy samym ładowaniu scenerii ta opcja potrafi usunąć "nieużywane" tekstury. Mało tego, raz miałem sytuację, gdzie na kamerze zewnętrznej sobie zostawiłem grę i po powrocie usunęło tekstury kabiny. Opcja jest niezdatna do użytkowania i szczerze nie wiem kto by jej użył tak naprawdę obecnie. Sam mam "kartofla" na obecne standardy, ale to co zjada FPSy to głównie odbicia oraz liczba obiektów oraz pojazdów. Do poprawy wydajności zawsze pozostaje opcja zmiany rozdzielczości tekstur, która spokojnie wystarczy.

147
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 27 Czerwca 2023, 20:54:51 »
Opcja "usuwaj nieużywane tekstury" jest albo do przerobienia, albo do wywalenia. Sprawia dużo problemów.

148
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 25 Czerwca 2023, 13:55:41 »
Pomimo błędów o teksturach powinno się wczytać, tylko to trochę potrwa, zwłaszcza przy pierwszym ładowaniu. Drugi EXE ma jakieś problemy i u mnie np. się w ogóle nie odpala.

149
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 21 Czerwca 2023, 10:42:05 »
Rozumiem, ale po zatrzymaniu nie powinna siła tarcia po prostu zatrzymać cały skład? Pociąg ze screena poruszał się nadal po tak długim czasie (zahamował gdy wjeżdżałem do Herbów i w drodze powrotnej z Częstochowy nadal się poruszał). Odhamowany przestanie się poruszać, gdzie zahamowany będzie się tak snuł chyba w nieskończoność. Mowa tu o płaskim terenie.

150
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:50:07 »
Zauważyłem poważny błąd w fizyce. Podczas mocnego hamowania (przeważnie nagłym) wagony i/lub lokomotywa mogą wpaść w poślizg, który będzie istniał aż nie wyluzuje się składu. Niby nic wielkiego, ale to powoduje że cały pociąg się powoli przesuwa. Tyczy się to pojazdu kontrolowanego przez gracza jak i AI.

Tutaj przykład z linia61_regio gdzie jadąc EN71 w Herbach wjeżdżamy równocześnie z towarem na stację. W drodze powrotnej zauważyłem że towar się porusza. Screeny pokazują różnicę około 3-4 minut.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8