Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: 1 [2] 3 4 ... 21
31
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 11 Listopada 2022, 19:13:02 »
Czy jakość budy wagonu oraz dwuteownik na platformie w Rudawie mają tak wyglądać?
W tym, albo w zeszłym roku przeszły lifting 3D, ale tekstury pudła z 2004. Platforma też ma swoje lata.

32
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 03 Listopada 2022, 11:15:38 »
Spoko, tylko wózków i ostoi nie bierz ode mnie, bo tam się pospawało wszystko w jedno. Zaimportuj sobie z repo t3d i tyle. W dodatku są dostępne nowe skrypty do blendera, więc nie będziesz musiał poprawiać wygładzania.

33
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 30 Października 2022, 16:20:39 »
Brakuje  tekstury wymiennej. Wymaganą składnię wpisu poznasz wchodząc do elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.inc. origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node 3000 0 none model 0 0 0 0 elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.t3d (p6) endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
Słup ma obrót w jednej osi, czyli po none powinny być 3 współrzędne, jeden kąt obrotu i ścieżka z nazwą pliku tekstury wymiennej. Cyli powinno być coś w stylu: include elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.inc none -34800 0 2200 0 (ścieżka/nazwa_tekstury endSzkoda, że autor nie dopisał w incu kompatybilnych z modelem tekstur.

34
Na warsztacie / Odp: Kabina EP09-012 z ETCS/ERTMS
« dnia: 28 Października 2022, 07:49:32 »
Manometry może będą pasowały z Elfów albo Impulsów. Gdzieś te nowe amperomierze i woltomierze też powinny być.

35
Tabor kolejowy / Odp: 81-717.3 i 81-714.3 - wątek zbiorczy
« dnia: 27 Października 2022, 08:02:19 »
Ja proponuję zacząć od taboru, a tymczasowo używać metro bałtyckie, żeby trochę ograniczyć zakres prac i plan był bardziej realny do wykonania. Planów tuneli raczej nie dostaniesz. Na warsztacie są gołe tory od centralnego odcinka II linii metra.

Ze względu na oświetlenie stacji metra raczej będziesz skazany na pomoc osoby, która potrafi malować tekstury w substance painterze.

36
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Października 2022, 14:46:03 »
Sceneria jest nie dostosowana widocznie. Zmieniły się pliki mmd dla EN57-047'05S na wersję z hamulcem Knorra tak, jak jest w opisie na pudle. Trzeba podmienić na właściwe wpisy w scenerii. Jak skład jest z Więcej niż jednej jednostki, to trzeba podmienić, bo nie można mieszać Knorra z Oerlikonem.

37
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 19 Października 2022, 22:49:48 »
@matek123: Rozumiem, a jak ten mechanizm automatycznych pór roku działa?
Można wpisem w scenerii ustawić konkretny dzień roku albo ustawić, żeby dzień roku określał się na podstawie daty z systemu operacyjnego. Są pliki mat w których można definiować tekstury w zależności od pory roku. To rozwiązanie najczęściej jest stosowane przy roślinności, terenie i dachach budynków.

38
Bocznica / Odp: Wagon Restauracyjny
« dnia: 16 Października 2022, 15:16:17 »
Po pierwsze zdjęcia średnio przydatne do maszyny. Po drugie, czy masz zgodę od obu panów na wrzucenie ich na forum do użycia w Maszynie?

39
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia poglądowe taboru do Maszyny.
« dnia: 08 Października 2022, 12:31:05 »
Wątek w którym można umieszczać zdjęcia, które nie spełniają wymogów wątku "Zdjęcia taboru na tekstury", ale mogą mieć dużą wartość dla projektu.

40
Pierwsza blokada samoczynna powstała na sieci WKD i jest do dziś dwustawna (tylko zielone i czerwone). Nie wiemczy została zabudowana od razu podczas budowy. https://grodziszczanin.blogspot.com/2013/03/elektryczna-kolej-dojazdowa-warszawska.html

W instrukcji E1 z 1951 roku są opisane 2 rodzaje semaforów 2 stawne -trzykomorowe (czew, ziel, czerw), mogą podać sygnał Sd1 "stój (2 światła czerwone) i Sd2 "wolna droga" oraz semafory trzystawne (czerwone, pomarańczowe, czerwone, zielone) podawały Sygnał St1 "stój" -dwa czerwone, st2 - "następny semafor wskazuje sygnał S1 albo St1 "Stój" - pomarańczowe oraz St3 "Wolna droga" zielone.  W załączniku rysunki wskaźników przerysowane z w/w instrukcji. Trójkąt oznaczał semafor odstępowy, a dwie strzałki oznaczały trzystawność.

Semafory sbl w późniejszych czasach mogły ostrzegać o ograniczeniu prędkości na semaforze półsamoczynnym sygnałem składającym się z zielonego i pomarańczowego światła.

41
Bieżące kolejowe / Odp: Farby i kolory
« dnia: 03 Października 2022, 19:10:48 »
Ten pierwszy pulpit, to nie wiem, czy srebrzank0a do grzejników by nie była dobra? Tylko nie wiem jak z toksycznością, bo to chyba na bazie aluminium.

42
Tabor kolejowy / Odp: Nieprawidłowy dźwięk rozruchu EW58
« dnia: 03 Października 2022, 16:58:13 »
Nie wiem jak jest i powinno być. Na pewno na logikę może być głośniej, bo jest odwrotnie rozwiązany napęd. W EN57 silniki trakcyjne są w środkowym członie, a w EW58 środkowy człon ma wózki toczne, a silniki są w członach z kabiną. Możesz poszukać na YT filmiku z prawdziwą EW58 i porównać z EW w maszynie.

43
Motorniczowie też sobie machają.

Temat wyczerpany, zamykam.

44
Symulator / Odp: Programy wymagane do działania MaSzyny
« dnia: 25 Września 2022, 16:34:29 »
Turbo podał, żeby instalować bezpośrednio na dysku, napisał, że też np. na D można.

Ja mam na partycji nie systemowej i działa. Najważniejsze, to nie próbować instalować w folderach specjalnych np. na pulpicie, w dokumentach, program files itp.

45
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna w 4k
« dnia: 21 Września 2022, 19:07:37 »
@RUDEK z wyłączonymi starterami musisz wywalić
gfx.framebuffer.width (x)
Szerokość renderowanego obrazu (nie okienka!)

gfx.framebuffer.height (y)
Wysokość renderowanego obrazu (nie okienka!)

46
Tabor / Odp: Wszystko stoi ( prawie )
« dnia: 16 Września 2022, 20:49:45 »
Wyłącz "tryb testowy". W debugu jest problem z ze zbiciem SHP albo czuwaka.

47
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 10 Września 2022, 11:48:54 »
To zainstaluj do folderu utworzonego na dysku. Jak masz więcej niż jedną partycję, to najlepiej na innej niż systemowej (np: D:\maszyna).

48
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 06 Września 2022, 17:38:39 »
Jak masz jakiś inny sprzęt (słuchawki, itp), to możesz sprawdzić, może uszkodzenia są fizyczne (głośnik/przewód), albo coś niechcący zmieniłeś w ustawieniach głośników.

49
Symulator / Odp: Losowane buczki CA/SHP na tym samym lokomotywie
« dnia: 06 Września 2022, 15:48:42 »
Kiedyś takie buczki były masowo produkowane dla przemysłu, nie tylko do lokomotyw i EZT. Nie widzę problemu w podmianach pomiędzy różnymi pojazdami.

50
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 06 Września 2022, 11:14:27 »
Wygląda na to, że masz stare exe. Jak korzystasz z instalatora to pobierz i wskaż paczkę, dociągnie tylko to co trzeba. A jak ręcznie to łatka z 4 września (jak nie pobrałeś) oraz exe i biblioteki odpowiednie dla systemu.
Łatka z 4 września: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8375-r8389.zip

I zależnie od wersji systemu operacyjnego:
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/eu07.zip

lub:
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/eu07.zip

51
Symulator / Odp: Tekstury Wagonów z XX wieku
« dnia: 03 Września 2022, 20:40:35 »
Repainty, są też programy do malownia po bryle modelu. Zdjęcia analogowe zbytnio się nie nadają na tekstury, jedynie można je użyć poglądowo. 

52
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 28 Sierpnia 2022, 18:32:46 »
Uruchomiłeś edytor scenerii (F11). Wychodzenie z kabiny jest pod klawiszem F4.

53
Symulator / Odp: Multiplayer Timeoutuje
« dnia: 28 Sierpnia 2022, 16:01:27 »
Tak z grubsza multioplayer w Rainstedzie nie jest muliplayerem. Lepiej skorzystać z exe milka. Korzystając z samego serwera ruchu w rainstedzie jedyne co jest zsynchronizowane to srk. Ruch pojazdów u użytkowników jest lokalnie obsługiwany przez AI, czyli jak gracz A zatrzyma pociąg na szlaku, to u gracza B i C pociąg który prowadzi gracz A dalej będzie sobie jechał.

54
Uruchamianie Symulatora / Odp: Pociągi na scenerii
« dnia: 24 Sierpnia 2022, 15:38:52 »
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisał Stele i ja. Powtórz na td to co zrobiłeś. Wyślij log.txt i errors z głównego katalogu oraz plik $td.scn z folderu scenery.  Skoro problem dotyczy toru doświadczalnego, to potrzebujemy plików z toru doświadczalnego.

55
Wydział zamówień / Odp: Jednostka pływająca
« dnia: 23 Sierpnia 2022, 16:06:53 »
Na przykład może być to 303E-EP-ZEZ-361. Szukaj w starterze modeli IC_newmirrors (np: 303E-EP-ZEZ-IC_newmirrors). :)

56
Bieżące kolejowe / Odp: Opuszczenie pantografu przed zderzeniem.
« dnia: 20 Sierpnia 2022, 20:43:41 »
Czyli przy normalnym gaszeniu nagłe w gratisie?

57
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 16 Sierpnia 2022, 22:22:20 »
Ludzik namierzony i przesunięty. Jeszcze sprawdzę i na repo poleci.


Rew 8368

58
Na warsztacie / Odp: Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 16 Sierpnia 2022, 14:48:51 »
Są inne gry gdzie deweloperzy pracują na pełen etat. Maszyna jest projektem gdzie ludzie co do zasady robią za darmo dla własnej przyjemności, już bez dzielenia pieniędzy zdarzają się różne nieporozumienia. Problemem jest to, że niektóry wpadli w pułapkę i chcą zrobić model idealny, a to jest praktycznie nie do osiągnięcia i dlatego część projektów tak się ciągnie. Po drugie różne osoby, różnie stoją z czasem, czasami może liczą, że znajdą czas w przyszłości i nie oddają modelu innym, bo liczą, że dadzą radę skończyć w przyszłości. Po trzecie jest różnica pomiędzy zrobieniem gagara od zera, a przerobieniem modelu spota na AKM.

Tekstury wychodzą szybko, bo jest więcej teksturowców od taboru, niż osób które modelują. Osoby modelujące dodatkowo dzielą się na tych co robią "domki" i tabor. Żeby było takie same tempo wychodzenia modeli, co tekstur taboru, to chyba musiało by być z 10x więcej osób, które modelują.

Jednym słowem @HeroPie312 dla chcącego nic trudnego, jak masz czas, to możesz pobrać blendera i sobie coś wybrać z wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.0.html i popróbować. :)

59
Symulator / Odp: Czy da się uruchomić EU44?
« dnia: 15 Sierpnia 2022, 17:04:38 »
Turbokibel na czacie Ci odpisał:
Cytuj
Pantografy podnosisz w maszynowni
O i P
pozniej juz normalnie, przytrzymujesz M - wylacznik szybki
jak nie chcesz wchodzic do maszynowni to odpal bota - Shift Q, wylaczasz Q
Swoją drogą to jazda Husarzem obecnie, to 0 przyjemności z jazdy. To jest tylko uproszczona kabina. Nie ma ekranu, chyba też nic z przyrządów się nie animuje.

60
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Sierpnia 2022, 14:16:32 »
Jeżeli nie ma, to na razie tylko proponuję co najwyżej odjazdy dla pasażerskich, bo to nie wymaga ingerencji w eventy. Resztę może kiedyś w przyszłości. Obecnie trzeba rozwiązać konflikty z modelami z paczki i wydać, żeby nie skisło na wieki.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 21