Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: [1] 2 3 ... 24
1
Prościej i szybciej będzie podmienić zawartość pliku dynamic/pkp/elf_v1/textures.txt na treść z repozytorium.
https://wiki.eu07.pl/websvn/filedetails.php?repname=pctga&path=%2Fdynamic%2Fpkp%2Felf_v1%2Ftextures.txt

2
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 07 Kwietnia 2024, 09:59:56 »
  • Wyszukiwaniu null tracków.

Nulltracki z tego co pamiętam są tylko na jakiś rozjazdach na LK131 i LK146. Trzy rozjazdy krzyżowe (2x ŁK, 1x ZWK) mają po 2/3 połączenia z jednym torem, ale chyba nie było nulltracków. Co innego drogi, tam jest tego pełno...

3
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 07 Kwietnia 2024, 08:28:38 »
W paczuszce brakuje pliku kluczowego z torowiskiem, news.scm do ktorego odwoluje sie plik sceneri elektrocieplownia_dobreS.scn...

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 01 Kwietnia 2024, 12:30:48 »
Teraz moja kolej, dawno mnie tu nie było.
Lokomotywy:
PKPC EU07-1514 (bok, jedno zdjęcie boku po skosie + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/EU07-1514.zip
PL-RCP E6ACTab-042 (bok+czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/E6ACTab-042.zip
Vectron DB (bok+czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/VectronDB.zip
PL-ORION TEM2-309 (bok, + 2 czoła, niestety z beczką i pod słońce)
https://eu07.pl/userfiles/29191/TEM2%20309.zip
PL-KUBA TEM2-141 (bok + 2 czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/TEM2%20141.zip
PL-KMKOL EN57AKM-1639 (prawie cały bok+ czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/EN57AKM-1639.zip
D-RAILL 6193-685-5 (bok+ czoło skos) - zdjęcia przekazane do @x_Zielu, ale gdyby ktoś chciał do innych symulatorów to można brać


Wagony:
SK-ZOS Eaos 5300 193-3 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eaos%205300%20193-3.zip
PL-PKPIC - B9nopuvz (prawie cały bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/B9nopuvz.zip
BG-TNTD Eamnos 5840 171-0 (bok+ czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20171-0.zip
PL-JAXAN Eamnos 5330 612-1 (bok+czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205330%20612-1.zip
PL-PKPC Hais 27 15 153-0 (bok + czoła skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Hais%2027%2015%20153-0.zip
PL-OWLP Tads 0820 551-8 (bok niestety w słońcu)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Tads%200820%20551-8.zip
BG-LTC Elamnos 5937022-9 (bok+czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Elamnos%205937022-9.zip
BG-LTC Elamnos 5937192-0 (bok+czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Elamnos%205937192-0.zip
NL-EUWAG Sggmrss 4961 607-7 (bok+detale)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Sggmrss%204961%20607-7.zip
PL-JAXAN Eamnos 5382 069-9 (bok+czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205382%20069-9.zip
NL-EUWAG Sggmrss 4961 611-9 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Sggmrss%204961%20611-9.zip
CZ-RTIW Zacns (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Zacns.zip
PL-PROT Eaos 5333 676-1 (bok, troszkę słaba jakość, ale ujdzie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eaos%205333%20676-1.zip
PL-PCCC Sgs 4540 301-0 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Sgs1.zip
PL-PROT Eaos 5348 985-1 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eaos%205348%20985-1.zip
PL-PCCC Sgs 4545 635-6 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Sgs.zip
BG-TNTD Eamnos 5839 571-4 (bok+czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205839%20571-4.zip

Na dodatek jeszcze żółty kontener
https://eu07.pl/userfiles/29191/Zolty_kontener.zip
i wyświetlacze od EN57ALd-2228 i EN57-1278
https://eu07.pl/userfiles/29191/Wyswietlacze.zip

No i tablica "Baczność, przewody sieci trakcyjnej są pod napięciem..."
https://eu07.pl/userfiles/29191/Tablica.zip

5
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 14:49:49 »
Ja już o tym kiedyś pisałem, aby nie usuwać taboru aż do momentu gdy nie powstanie nowy model albo się fizyka nie wykrzaczy. Ktoś nie chce wstawiać ich na swoich sceneriach? Ok, nie ma problemu, ale jak komuś nie przeszkadza "pudełko" to niech sobie to podmienia i niech się cieszy dalej. ¯\_(ツ)_/¯

6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Marca 2024, 21:33:24 »
PL-CWAYT SM42-387 //przód skos, 1xbok, tył.
https://eu07.pl/userfiles/25834/SM42-387.7z

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Marca 2024, 11:06:02 »
Siemka,

SA106-008 (bok+czoło) -> https://eu07.pl/userfiles/28087/SA106-008.rar <-

SA106-009(bok+czoło skos) -> https://eu07.pl/userfiles/28087/SA109-009.rar <-

8
Bieżące Symulatorowe / Dystans LOD modeli a wydajność - testy
« dnia: 09 Marca 2024, 17:17:22 »
Cześć. Na przestrzeni ostatnich miesięcy pojawiło się parę osób, które wykryły niezoptymalizowany dystans przechodzenia kolejnych faz LOD - zbyt daleki dystans, przy którym model wchodzi w mniej szczegółową fazę, gdy już dawno tych szczegółów nie widać.

Wątek ten zakładam do podzielenia się raportami z ilości renderowanych trójkątów w taborze, a jego celem jest zgromadzenie listy pojazdów, których duża ilość najbardziej szkodzi wydajności. Po jej skompletowaniu pojawi się poprawka skracająca dystans renderowania obiektów - najpewniej w Teście Dodatków.

Mam nadzieję, że wkład ten pozwoli na poprawę wydajności symulatora w określonych przypadkach.

9
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: EU07-001
« dnia: 06 Marca 2024, 18:24:45 »
Chyba bez różnicy, tylko tyle że jeśli będzie w osobnym folderze, to będzie bardziej uporządkowane bo dedyk.

10
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 11:41:53 »
Tu nawet nie o samo UTK chodzi co też o przewoźników, użyczają swoje loga to chcą się prezentować ładnie a nie na poobijanych i brudnych pojazdach.

11
Pozdze moze ci oszczedze troche roboty. Na wersji paczki z pierwszego postu rev 450 udalo mi sie wlokniarza objechac. Na eersji z repo ten blad jest.

Nie będziemy sobie niczego oszczędzać. Te obecne eventy całościowo pójdą do kosza. Przez lata powstały rozwiązania w maszynie bardzo ułatwiające sterowanie ruchem. Np odcinki izolowane, rozpoznawanie po R.J. Mam już opracowany nowy schemat sterowania ruchem. Uzbroi się w cierpliwość. Do dwóch tygodni wyślę ci coś do testów. O wiele szybciej i łatwiej będzie mi to napisać na nowo niż grzebać po logach i szukać igły w stogu siana.

12
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Lutego 2024, 13:33:12 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Baza taboru- wyszukiwanie wg stacji,
  • uruchamianie programu- pasek postępu,
  • wersje językowe- dodane flagi.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240225.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_240225.zip

Przydałoby się dodanie takiej funkcjonalności, bo obcokrajowiec odpali Maszynę i nic nie będzie rozumiał.
Dodałem tylko flagi- mam obawę (być może nieuzasadnioną), że dodanie sprawdzania wersji językowej w systemie mogłoby spowodować problemy z antywirusami.

13
Jakim cudem brakuje 20786_crossingbell2.wav, przecież jest na repo?

14
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 19 Lutego 2024, 00:17:33 »
Symulator EN57-1829* na bazie MaSzyny będzie udostępniany podczas Wystawy Modułowej Makiety Kolejowej w Hali Sportowej Wyszkowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Wyszkowie przy ul. Geodetów 45 w najbliższy weekend 24-25.02 w godzinach:
- sobota: 10:00-14:00 i 15:00-18:00;
- niedziela: 10:00-13:00 i 14:00-17:00.
Więcej informacji na temat wystawy na stronie Gminy Wyszków: https://www.wyszkow.pl/aktualnosci/1292

* Zdjęcie poglądowe ;)

15
Pomoc doraźna / Odp: Ekrany pytonowe i nie tylko.
« dnia: 17 Lutego 2024, 13:37:53 »
No i teraz dziala. Dam na choma aktualizacje zeby inni tez mieli. Tak to jest jak sie stosowalo prowizoryczne rozwiazania.

16
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 16 Lutego 2024, 13:00:58 »
Odświeżę temat. Mój ostatni model w pięciu krokach.

17
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 04 Lutego 2024, 18:18:10 »
Ja bym dodał na stronie głównej wstępny opis dla audiodeskrypcji dla osób niedowidzących oraz niewidomych. Jest kilka osób w środowisku modelarzy, miłośników którzy dzięki ostatnim publicznym prezentacjom MaSzyny wraz z pulpitami zaciekawiły się tym projektem - Pytania jakie się pojawiają w przypadku jazdy na pulpicie rzeczywistym a które można by na stronie opisać:
1. Pulpit jest dla pojazdu XX czy można jechać pojazdem AA
2. Czy mogę pojechać pociągiem na trasie Szczecin-Kołobrzeg (tutaj bardziej chodzi o zestawienie dostępnych tras)
3. Czy mogę zrobić sobie skład z wybranych wagonów.

Pytania takie tutaj ułatwią osobom wybranie się nawet na wystawy gdzie pulpity są prezentowane

18
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 14:56:18 »
Żeby było widoczne. Proszę, oto link do wersji działającej, wraz z obowiązującą strukturą katalogową:

https://eu07.pl/userfiles/4091/163_dzia%C5%82aj%C4%85ca.rar

19
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 14:40:14 »
Na e3d nie świrują :P
Od razu mówię, pobrałem paczkę z linku powyżej, zamieniłem plik fiz i mmd z 4E (z dopiskiem modelu 163.t3d), dorzuciłem plik e3d modelu oraz teskturę cienia w tga/dds. Efekt na screenie ;)
Traktujcie to panowie jako przytyk za mówienie "nie da się", "nie działa", "weźże się tym nie zajmuj". Jak widzicie, kolega chce model tylko dla dekoracji.
Jak znajdę chwilkę, wrzucę linka z działającym AI na podstawie mmd i fizyki z EU07. Niestety, nie mamy oficjalnie wydanych dźwięków dla 163, zatem nie mogę się z Wami nimi podzielić.

20
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Lutego 2024, 13:44:36 »
Udostępniam arkusz, gdyby ktoś chciał pojeździć w maszynie i jednocześnie przyczynić się do wydania Całkowa 2. Można też odpalić bota w tle i zobaczyć, czy dojedzie do celu. Po skończeniu scenariusza samodzielnie wpisujemy wyniki do podlinkowanej tabelki.



21
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Lutego 2024, 19:02:44 »
Nie wiem, nudziło mi sie
Lokomotywy:

Dwupak Rail Polonia:
PL-KRUSZ E6ACTd-106 (2 boki + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/E6ACTd-106.zip
PL-KRUSZ E6ACTadb (bok + czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/E6ACTadb-029.zip
--------------------------------------------------------------
PL-PKPC EU07-241 (bok +2 czoła) - zdjęcia do odszumienia
https://eu07.pl/userfiles/29191/EU07%20241.zip
D-RAILL 6193-566 (bok + czoło skos) - trudne zdjęcia, na życzenie @x_Zielu wstawiam
https://eu07.pl/userfiles/29191/6193-566.zip

Wagony:
CZ-CDC Eas 5947 171-2 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eas%205947%20171-2.zip
CZ-KC Eas 5968 265-6 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eas%205968%20265-6.zip
PL-AAEC Eamnoss 5841 087-0 (bok + czoło skos )
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnoss%205841%20087-0.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 280-6 (bok + 2 czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20280-6.zip
NL-FPL Eamnos 5840 452-2 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20452-2.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 435-6 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20435-6.zip
NL-FPL Eamnos 5840 741-8 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20741-8.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 269-9 (bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20269-9.zip
D-MFDR Sdggmrss 4956 209-3 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Sdggmrss%204956%20209-3.zip
NL-FPL Eamnos 5840 860-6 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20860-6.zip
PL-FPL Eamnos 5840019-2 (bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840019-2.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 516-3 (bok + czoła skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20516-3.zip
NL-FPL Eamnos 5840 737-6 (bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20737-6.zip
Dwupak Facc Budimexu (boki) - trudne zdjęcia
https://eu07.pl/userfiles/29191/2pak_Facc_budimex.zip
PL-AAEC Eamnoss 5841 324-7 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnoss%205841%20324-7.zip
CZ-KC Eas 5964 260-1 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eas%205964%20260-1.zip

22
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 03 Lutego 2024, 11:37:38 »
Cześć,

w związku z tym, że prace nad scenerią zostały wstrzymane, udostępniam paczkę plików które posiadam. Być może ktoś z nich skorzysta.

https://eu07.pl/userfiles/22055/sceneria%20l351.7z

23
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zdjęcie poglądowe urządzeń SRK
« dnia: 29 Stycznia 2024, 18:22:27 »
Niekoniecznie, szukanie materiałów na kilku forach nie powinno być żadnym zaskoczeniem.

24
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:26:47 »
Bez.

25
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 12:04:14 »
Wielkość obrazków powinna być tej samej wielkości zaś same kafle mogą się po prostu skalować do największego. Tutaj przykład jak to wygląda na stronie BeamNG.


26
Wydzielam wątek, bo ta dyskusja zdecydowanie odbiegła od celu uszczegółowienia planowanych zmian.

27
Ok, i jak to się odnosi do aktualnej sytuacji? Rozumiem przekaz, że źli deweloperzy zniechęcają, ale są to projekty z 2010, 2012 i 2016 roku. Osób które dalej aktywnie działają nad projektem jest mało i w większości nie były one zaangażowane w ten proceder (który według ciebie występował). Nic na ten moment na to nie poradzimy, a z kolei wyżej masz przykład tego, że Maciek wsparcie ma. Czy jest źle? Tak. Czemu ma służyć takie przywoływanie domniemanych zniechęcania innych osób sprzed kilku(nastu) lat? Nie wiem.

Zamiast szukać realnych rozwiązań sytuacji, robisz 3 rzeczy:
1) Wypominasz aktualnym deweloperom, którzy w większości nie mają wiele wspólnego z sytuacjami sprzed lat, jakieś krzywe akcje poprzedników, typu przywołane wyżej akcje zniechęcania (które według ciebie występowały i chyba twierdzisz, że występują dalej)
2) W sposób ironiczny wyśmiewasz pracę osób, które aktualnie rozwijają symulator.
3) Rzucasz pomysłem komercjalizacji projektu, czyli pomysł może i głupi, ale za to absolutnie nie do zrealizowania.
Nie wiem w sumie do czego dążysz tymi wiadomościami, bo w miarę mądre pomysły przeplatasz takimi pierdołami.

28
Koledzy, ale proszę się nie dawać trollowi (albo fanbojowi?). Przecież to kolejny jego post o tym samym: nic nowego nie powstaje za wyjątkiem malowań, projekt umarł, najlepiej go porzucić i zrobić coś innego (AKA przejść do Simraila), "SzaMyna jezd bszytka" (co z tego, że takie Zusi3 jest jeszcze brzydsze a mimo to jest uważane za jeden z lepszych jak nie najlepszych symulatorów) itd...

A, no tak, Simrail. No przecież.
W TD2 był model wspierania finansowego poprzez suportera. Tam też był spory rozłam.

Bo w projektach hobbistycznych zawsze będzie ten sam efekt jak dochodzi piniundz, stąd albo są kompletnie darmowe, albo mają system darowizn by utrzymywać serwery potrzebne do grania.

29
Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę, opracować plan i politykę działania, zdobyć odpowiednie dofinansowania motywujące rozwijanie projektu, podzielić obowiązki między zaufanych ludzi, nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych. I może raz na zawsze skończyłby się problem egzystencjalny. MaSZyna ma ogromny potencjał - przynajmniej miała największą przewagę pod względem dopracowania fizyki i możliwości wyprowadzenia tego pod przełączniki na pulpicie. To było ogromne "woow".

Tak jakby już gdzieś to słyszałem. A, no tak, Simrail. No przecież.

30
Po pierwsze - jak widać, nie idzie.
Po drugie - kilkanaście osób na krzyż coś robi, w tym może z 3 w kategorii scenerie, a do 15 w kategorii tabor, a to i tak mocno zaokrąglone w górę cyferki. Szok i niedowierzanie, że nowości prawie nie ma. (Prawie, bo minione miesiące jednak kilka rzeczy w kategorii tabor przyniosły).
Po trzecie - w devsach i beta nie ma prawie nic, co szary użytkownik byłby w stanie pociągnąć dalej, co więcej, przez lata chomikowania raczej odbiegają standardem. Ówcześni autorzy wstawili to właśnie tam, aby nie wypływało do publiki. Nie widzę żadnej korzyści mającej wynikać z otworzenia tych działów publicznie bądź ich zlikwidowania. Jakiś cel w tym był, popieram pomysły, aby te działy zostały, z dostępami jak teraz, z włączoną bądź nie możliwością pisania tam.
Po czwarte - moim zdaniem należy rozgraniczyć przypadki zniechęcania ludzi przez względy bo mam taki kaprys, a stwierdzanie faktu, że coś się nie nadaje. Sorry, ale mimo wszystko, nie da się zacząć przygody w blenderze od robienia lokomotyw, a gimpa od robienia dopracowanych skórek. Nie da się robić dobrze, nie mając żadnych podstaw w programach, których chce się używać, a często się z takimi przypadkami spotykam.
Po piąte - komercjalizacja MaSzyny o ile dobrze się orientuję, nie wchodzi w grę. Znaki towarowe, te sprawy. Bez wprowadzenia paywalla, nie wiem, jak chcesz sprawić, aby co miesiąc kilkunastu (bądź kilkudziesięciu, skoro ma to być motywator dla nowych osób) wypłacać pensję.
Analogicznie, bez opłacania kogoś, raczej mało który programista zgodzi się przepisywać maszynę na nowy silnik, bawić się w exe itd. Nie ma komu tego rozwijać, a razem ze sceneriami (do zrobienia programu do robienia takowych w łatwiejszy sposób też potrzeba kogoś, kto umie to zrobić) to są elementy wymagające poprawy.

"Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę" - firma do istnienia potrzebuje zysków, rozwiń, jak chcesz te zyski pozyskiwać.
"nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych" - jak miałem możliwość pomóc osobie, która ogarnia program graficzny, w którym chce robić, to pokazanie, jak robić sklejki lub tekstury jest o wiele łatwiejsze i tak na przykład udało mi się pomóc @Springbrat w przypadku tex E186 244. Niestety większość osób które tutaj przychodzi, nie ma żadnych podstaw w programach, w których chcą robić, co za tym idzie, tłumaczenie od razu, jak robić coś do Maszyny mija się z celem.

Strony: [1] 2 3 ... 24