Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: [1] 2 3 ... 20
1
EU07 Foro de Simulador en español / Odp: Potrzebuję pomocy....
« dnia: 31 Stycznia 2023, 22:21:15 »
Tutaj możesz pisać bezpośrednio po hiszpańsku, chyba lepiej będzie, jak będziemy sobie tłumaczyć Twoje wiadomości.

2
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 29 Stycznia 2023, 22:38:14 »
Jeśli chodzi o ubiór to po prostu nie ma kto ubrać ludzi w zimowe ubranka i dorobić maty. Żadne zmiany w exe nie są potrzebne, tylko trzeba zagonić jakiegoś jelenia co umie w blenderka i być może malarza substancji.
Rozumiem, że po prostu połowa układu by była na ciuchy letnie, a druga na zimowe? Jeżeli tak, to co proponujesz to bardzo mocna proteza i marnotrawstwo miejsca na teksturach.  Ja kiedyś proponowałem możliwość definiowania submodelom sezonowości. Wspominałem o tym pod kątem osłon metalowych/brezentowych na pojazdy w zimę, ale przy ludzikach też by się to sprawdziło.

  - Możliwość zaznaczania torów @matek123
To już się da robić i zwraca nazwę toru, tylko chciałbym, żeby była informacja przestrzenna o kierunkowości toru. :)

3
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 27 Stycznia 2023, 23:17:25 »
Z drobiazgów, przydałoby się, żeby w trybie edytora f11 po kliknięciu na tor na końcach toru pojawiały się kulki/boxy z cyferką 1 i 2 odpowiadające punktowi początkowemu i końcowemu danego toru.

4
Pomoc doraźna / Odp: Pytania i odpowiedzi.
« dnia: 24 Stycznia 2023, 19:55:37 »
Przejrzałem trochę tych pytań. Na większość z nich znajdziesz odpowiedź w Ie-1 i Ir-1. Najlepiej przyswoisz wiedzę, jak sam poszukasz tych odpowiedzi.

5
Trasy / Odp: Linia 053 - zmiana taboru psuje eventy?
« dnia: 08 Stycznia 2023, 10:53:44 »
Oprócz log.txt w przypadku tego typu programów przyda się screen problematycznego pojazdu z otwartym pomocnikiem. Z menu pod F12 rozwiń vechicle i vechicle AI.

6
Mi to szader uproszczony (który jest z myślą o słabszych komputerach) gryzie się z resztą ustawień na maksa. Spróbuj dać pełny, możesz spróbować z obcięciem multisamplingu na 4, a później możesz spróbować zmniejszyć źródła cienia do kabiny. Źródła do obliczania cieni w kabinie mam na 30m, pozostałych na 150m, a multisampling na 2. Daj znać jaki efekt. Ogólnie to nawet pora roku (kąt padania promieni słonecznych - długość cienia) wpływa na zasobożerność maszyny.

7
Trasy / Odp: Linia 053 - zmiana taboru psuje eventy?
« dnia: 06 Stycznia 2023, 22:48:16 »
- po podmianie ET22 (luzak do pociągu z blachą)  w Turowie na Dragona, AI nie ruszyło nim (nawet nie uruchomiło)
Spróbuj na siódemkę dla testu.

Ogólnie to są eventy whois które pobierają do komórek pamięci informację o danym składzie, więc teoretycznie da się zepsuć scenariusz podmianą jeżeli jest coś uzależnione od pojazdu.

8
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:23:02 »
U mnie to samo.

9
Bezpośrednio do models.

10
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 12 Grudnia 2022, 19:54:48 »
Jak ktoś wspomniał dobrym rozwiązaniem jest zebranie tego typu scenerii i dodanie do paczki na przykład "legacy maps" czy coś takiego. Kto będzie miał potrzebe to wtedy taką paczke pobierze.
Jest jeszcze lepsze rozwiązanie.
Mamy taki fajny przełącznik w starterze - ukryj scenerie niskiej jakości. Może po prostu domyślnie zostawić go włączonego? W readme tylko dać notkę, że jest możliwość pojeżdżenia po gorszych jakościowo sceneriach po jego odznaczeniu. Ci co lubią te starocie będą zadowoleni, a ci co nie lubią, to będą dzięki temu zadowoleni ze stare lumpy nie zajmują miejsca na liście scenariuszy.

11
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:11:54 »
nie ma komu jej naprawić
Kiedyś od tego był wydział repo.

12
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:07:56 »
Warto zostawić stare scenerie ze względu na osoby ze słabszymi komputerami, których komputery mają kłopot z uciągnięciem nowych scenerii.

13
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 21:28:18 »
Po to został w drodze kompromisu dodany przycisk ukryj scenariusze archiwalne i "oceny scenerii" w opisie scenariusza. Co do ścian lasu, to trzeba by sprawdzić log repo, bo ktoś je zepsuł przy okazji jakiejś operacji na trójkątach terenu.

14
Będę próbował obejść to wywalając całkowicie tą opcję z pomocą znajomego programisty bo ni w ząb nie zrobię tego sam.
Myślę, że możesz śmiało poprosić Szczawika o wersję na prywatne testy startera bez tej opcji. Ewentualnie zrób kopię eu07.ini, z oryginału wywal problematyczną linijkę i odpal maszynę bezpośrednio z eu07.exe bez startera.

15
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Listopada 2022, 22:19:38 »
To nie jest wina Kaliskiej, tylko błąd się wkradł do patcha. Jak zostaną poprawione zauważone błędy, to wyjdzie hotfix. Możesz też samemu pobrać łatkę.

Poprawka na brakujące tekstury spowodowane zepsutymi plikami .mat:

Wrzucić do głównego katalogu MaSzyny, zamienić.

https://eu07.pl/userfiles/26284/textures.zip

16
Możesz podać jakieś źródło?
http://ts2009.trainzportal.com/free/

Moim zdaniem 10 jest bardziej stabilne jeżeli chodzi o menażera zawartości. Ja musiałem zmienić w menadżerze język na Angielski, bo wywalało błędy przy instalacji dodatków. Ale kiedyś jeździłem na 2009. Z tego co pamiętam, to 2009 ma usprawnienia pod kątem tworzenia scenerii, a 10 pod kątem maszynisty (chociaż kabina parowozu, co jest od 2004 lepiej działa na 2004).

17
Zapraszam na forum trainz.pl w celu konsultacji.  Wydaje mi się, że już i tak nie będzie działało po tylu latach pobielanie z DLS z TS10.

18
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 11 Listopada 2022, 19:13:02 »
Czy jakość budy wagonu oraz dwuteownik na platformie w Rudawie mają tak wyglądać?
W tym, albo w zeszłym roku przeszły lifting 3D, ale tekstury pudła z 2004. Platforma też ma swoje lata.

19
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 03 Listopada 2022, 11:15:38 »
Spoko, tylko wózków i ostoi nie bierz ode mnie, bo tam się pospawało wszystko w jedno. Zaimportuj sobie z repo t3d i tyle. W dodatku są dostępne nowe skrypty do blendera, więc nie będziesz musiał poprawiać wygładzania.

20
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 30 Października 2022, 16:20:39 »
Brakuje  tekstury wymiennej. Wymaganą składnię wpisu poznasz wchodząc do elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.inc. origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node 3000 0 none model 0 0 0 0 elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.t3d (p6) endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
Słup ma obrót w jednej osi, czyli po none powinny być 3 współrzędne, jeden kąt obrotu i ścieżka z nazwą pliku tekstury wymiennej. Cyli powinno być coś w stylu: include elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.inc none -34800 0 2200 0 (ścieżka/nazwa_tekstury endSzkoda, że autor nie dopisał w incu kompatybilnych z modelem tekstur.

21
Na warsztacie / Odp: Kabina EP09-012 z ETCS/ERTMS
« dnia: 28 Października 2022, 07:49:32 »
Manometry może będą pasowały z Elfów albo Impulsów. Gdzieś te nowe amperomierze i woltomierze też powinny być.

22
Tabor kolejowy / Odp: 81-717.3 i 81-714.3 - wątek zbiorczy
« dnia: 27 Października 2022, 08:02:19 »
Ja proponuję zacząć od taboru, a tymczasowo używać metro bałtyckie, żeby trochę ograniczyć zakres prac i plan był bardziej realny do wykonania. Planów tuneli raczej nie dostaniesz. Na warsztacie są gołe tory od centralnego odcinka II linii metra.

Ze względu na oświetlenie stacji metra raczej będziesz skazany na pomoc osoby, która potrafi malować tekstury w substance painterze.

23
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Października 2022, 14:46:03 »
Sceneria jest nie dostosowana widocznie. Zmieniły się pliki mmd dla EN57-047'05S na wersję z hamulcem Knorra tak, jak jest w opisie na pudle. Trzeba podmienić na właściwe wpisy w scenerii. Jak skład jest z Więcej niż jednej jednostki, to trzeba podmienić, bo nie można mieszać Knorra z Oerlikonem.

24
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 19 Października 2022, 22:49:48 »
@matek123: Rozumiem, a jak ten mechanizm automatycznych pór roku działa?
Można wpisem w scenerii ustawić konkretny dzień roku albo ustawić, żeby dzień roku określał się na podstawie daty z systemu operacyjnego. Są pliki mat w których można definiować tekstury w zależności od pory roku. To rozwiązanie najczęściej jest stosowane przy roślinności, terenie i dachach budynków.

25
Bocznica / Odp: Wagon Restauracyjny
« dnia: 16 Października 2022, 15:16:17 »
Po pierwsze zdjęcia średnio przydatne do maszyny. Po drugie, czy masz zgodę od obu panów na wrzucenie ich na forum do użycia w Maszynie?

26
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia poglądowe taboru do Maszyny.
« dnia: 08 Października 2022, 12:31:05 »
Wątek w którym można umieszczać zdjęcia, które nie spełniają wymogów wątku "Zdjęcia taboru na tekstury", ale mogą mieć dużą wartość dla projektu.

27
Pierwsza blokada samoczynna powstała na sieci WKD i jest do dziś dwustawna (tylko zielone i czerwone). Nie wiemczy została zabudowana od razu podczas budowy. https://grodziszczanin.blogspot.com/2013/03/elektryczna-kolej-dojazdowa-warszawska.html

W instrukcji E1 z 1951 roku są opisane 2 rodzaje semaforów 2 stawne -trzykomorowe (czew, ziel, czerw), mogą podać sygnał Sd1 "stój (2 światła czerwone) i Sd2 "wolna droga" oraz semafory trzystawne (czerwone, pomarańczowe, czerwone, zielone) podawały Sygnał St1 "stój" -dwa czerwone, st2 - "następny semafor wskazuje sygnał S1 albo St1 "Stój" - pomarańczowe oraz St3 "Wolna droga" zielone.  W załączniku rysunki wskaźników przerysowane z w/w instrukcji. Trójkąt oznaczał semafor odstępowy, a dwie strzałki oznaczały trzystawność.

Semafory sbl w późniejszych czasach mogły ostrzegać o ograniczeniu prędkości na semaforze półsamoczynnym sygnałem składającym się z zielonego i pomarańczowego światła.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Farby i kolory
« dnia: 03 Października 2022, 19:10:48 »
Ten pierwszy pulpit, to nie wiem, czy srebrzank0a do grzejników by nie była dobra? Tylko nie wiem jak z toksycznością, bo to chyba na bazie aluminium.

29
Tabor kolejowy / Odp: Nieprawidłowy dźwięk rozruchu EW58
« dnia: 03 Października 2022, 16:58:13 »
Nie wiem jak jest i powinno być. Na pewno na logikę może być głośniej, bo jest odwrotnie rozwiązany napęd. W EN57 silniki trakcyjne są w środkowym członie, a w EW58 środkowy człon ma wózki toczne, a silniki są w członach z kabiną. Możesz poszukać na YT filmiku z prawdziwą EW58 i porównać z EW w maszynie.

30
Motorniczowie też sobie machają.

Temat wyczerpany, zamykam.

Strony: [1] 2 3 ... 20