Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: [1] 2 3 ... 27
1
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 06:29:02 »
Opcja podglądu kierunkowości toru (rozróżnienie punktu początkowego i końcowego).

2
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 29 Czerwca 2025, 18:26:05 »
@trzecia_bateria Wrzosy mają teren robiony w 3ds maxie z palca. Scenerie realistyczne są na bazie danych z numerycznego modelu terenu.

3
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 26 Czerwca 2025, 22:06:55 »
Podejrzewam, że prędzej uzyskasz odpowiedź, jakbyś tu zadał pytania, najlepiej z odniesieniem do minuty filmu, nie każdy ma czas oglądać godzinne nagranie.

4
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - pociąg zdawczy TKS633501
« dnia: 16 Czerwca 2025, 16:04:48 »
Jeżeli chodzi o RJ w txt, to jest dostępny generator: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,33838.0.html

5
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - pociąg zdawczy TKS633501
« dnia: 15 Czerwca 2025, 16:41:05 »
Mi taka koncepcja się podoba. Im niej skomplikowany scenariusz tym mniejsze ryzyko, że za parę lat coś się zepsuje.

6
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - pociąg zdawczy TKS393501
« dnia: 13 Czerwca 2025, 06:40:12 »
Do określenia wymaganego procentu świetnie sprawdza się program STV. Najlepiej sobie zrobić klona, żeby były same tory i pociągi. Po załadowaniu trzeba wyklikac żeby pokazała się mapa spadków. Sprawdzasz największy po którym będziesz zjeżdżał. Do tego sprawdzasz w terenie jakie są
 Drogi hamowania. Są tabele wymaganych procentów z podziałem na drogi hamowania. Bierzesz sobie planowaną prędkość maksymalną,  największy spadek i z przecięcia odczytujesz procent.  Spisujesz sobie masę brutto składu ze startera, masy hamowania z tablic przestawczych. Dzielisz sumę mas hamujących przez brutto i sprawdzasz czy rzeczywisty procent jest większy bądź rowny wymaganemu. Jeżeli warunek spełniony to prędkość jest ok. Jeżeli nie,  to z tabeli odczytujesz jaki możesz mieć Vmax.

7
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 12 Czerwca 2025, 20:00:21 »
Uwarunkowania wynikałyby z plików scenerii. Wskaźniki przejazdowe są uniwersalne (wskaźnik z 2 trójkątami ma 2 eventy do wyboru krótki i długi sygnał baczność). Z incami semaforów mogłoby być jak z tarczami manewrowymi i miałyby sz20 i sz40. Odpowiedni event byłby używany przez autora scenariusza, ze względu na rok który przedstawia sceneria.

Bez robienia 2 wersji pliku scm nie da się zrobić 2 "stanów prawnych". W plikach wskaźników musiałbyś mieć mechanizm zmieniający model wskaźnika.

8
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 11 Czerwca 2025, 19:33:19 »
Trzeba jakoś to przemyśleć, wszak niektóre scenerie przedstawiają inne okresy czasowe. Niebawem będzie zrobiony klon wskaźników przejazdowych na L053, żeby oznakowanie przejazdów było spójne ze wrzosami.

9
Bocznica / Odp: Odp: st44-1228
« dnia: 08 Czerwca 2025, 18:07:55 »
Proszę pokazać plik errors z testów. Podejrzewamy nieprawidłową instalację.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia na 311d
« dnia: 07 Czerwca 2025, 23:59:09 »
Nieoficjalnych konwerterów nie wspieramy. Szkodzą dobremu imieniu Maszyny.
Zamykam.

11
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Maja 2025, 16:20:35 »
Możesz dodać, nawet poglądowo.

12
Przypuszczam, że to kwestia wybranej scenerii + odpowiednich ustawień. Pod kątem zmian jakiś znaczących nie było, jeżeli chodzi o zasobożerne funkcje w exe. Każda sceneria ma w opisie czy słabsze komputery sobie poradzą.

13
Symulator / Odp: Pytanie o dysk
« dnia: 18 Maja 2025, 09:05:41 »
Możesz spróbować i dać nam odpowiedź, czy zadziała. Rozpakowaną Maszynę można śmiało przerzucać z kompa na kompa.

14
Pomoc doraźna / Odp: Zgarniacz ET22
« dnia: 06 Maja 2025, 17:51:17 »
Poprawione było już jakiś czas temu na repo. W kolejnej paczce całościowej powinno być git.

15
Na warsztacie / Odp: EN57 - 1927 drugie podejście
« dnia: 24 Marca 2025, 20:44:45 »
Fajnie, że próbujesz coś robić. Na pierwszy rzut oka widać zdublowaną geometrię węży i brak syren.

16
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 23 Marca 2025, 21:15:52 »
Propozycja - dodanie oddzielnego generatora prądu ogrzewania składu. Do tej pory włączenie ogrzewania składu w spalinówkach powoduje obciążenie prądnicy głównej. Np SP42 ma oddzielny agregat prądotwórczy do ogrzewania składu.

17
Inne niekolejowe / Odp: [Szukam] Symulator "Kolejarz" - edytor
« dnia: 19 Marca 2025, 19:41:53 »
Obawiam się, że raczej na czuja. Są drobne podpowiedzi w programach. Jest dokumentacja Kolejarza, w której jest opisana struktura plików.

18
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak konwertować modele?
« dnia: 15 Marca 2025, 15:38:10 »
A pierwszą podstawową sprawą jest uzyskanie zgody autora oryginału.

19
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268
« dnia: 06 Marca 2025, 17:16:44 »
W takim razie zamykam. Polecam też ćwiczenie blendera i gimpa. Może podłapiesz bakcyla modelowania i sam zaczniesz robic modele od zera.

20
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268
« dnia: 04 Marca 2025, 18:51:25 »
Model jest konwertem (legalnym) autorem jego jest GNATZED a sam model jest na licencji CC-BY-SA.
Jeżeli jest na licencji CC-BY-SA, to musisz mieć zgodę autora, żeby wydać w Maszynie na licencji Maszyny, która nie jest kompatybilna z CC-BY-SA.

21
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 01 Marca 2025, 18:33:24 »
Ok, u mnie też wyrzuca, na kilka prób chyba raz wszedłem bez błędu.

22
Inne niekolejowe / Odp: [Szukam] Symulator "Kolejarz" - edytor
« dnia: 01 Marca 2025, 11:02:03 »
Autor opublikował na swoim fb (https://www.facebook.com/grakolejarz/?locale=pl_PL) link do githuba z całymi zbiorami jakie miał: https://github.com/paweljj/kolejarz

23
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 01 Marca 2025, 10:23:15 »
Tylko, żeby się nie zrobił śmietnik, bo wymyślać to i można ze 30 propozycji dziennie...

24
To tak, na pewno przed ostatecznym wrzutem do testu zmiana tree.t3d i grass.t3d na inc, żeby nie obniżać wydajności.

25
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 24 Lutego 2025, 22:38:13 »
Mamy to w plikach .mat od wielu lat i nawet jedna skórka SM42 z tego korzysta. Spokojnie można to mapować alphą.
Idąc Twoim tokiem rozumowania, z budynkami można też przy pomocy plików mat. Chodziło mi o oszczędność miejsca w paczce, która ciągle rośnie. Można na jednej teksturze wtedy wygospodarować kawałek miejsca na detale na zimę i nie robić klona tekstury, tylko po to, żeby brezent się pojawiał/znikał.

26
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 24 Lutego 2025, 19:55:47 »
- modele statyczne mogą mieć zestaw submodeli pokazywanych w zależności od pory roku.
Super robota, przydałby się też dla pojazdów. Np. na osłony zimowe do SM42 lub EN57.

27
Pomoc doraźna / Odp: Rozpoczęcie z modelowaniem
« dnia: 22 Lutego 2025, 15:51:45 »
Najlepiej zacząć od czegoś prostego. Co do E*160 coś już chyba powstaje. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36108.msg576453.html#msg576453

28
Czy to są Twoje zdjęcia, bo bardzo delikatnie mówiąc wydają się na pościągane z internetu...

29
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Lutego 2025, 09:04:54 »
W głównym folderze masz podfolder starter. W nim jest plik reguły.txt. Tam możesz sobie definiować jakie chcesz mieć reguły. Aktualniejszą wersję pliku możesz sobie wyciągnąć z https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240723beta.zip

30
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 02 Lutego 2025, 09:54:32 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • ukrycie kolejnych członów pojazdów na listach,
U mnie działa. Jak jest poprawnie skonstruowany plik textures.txt, to na liście pokazują się tylko człony a/ra. To samo jest w działce z listą tekstur, elegancko po jednym członie na dany numer EZT.

Strony: [1] 2 3 ... 27