Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
W głównym folderze plik eu07.ini. Otworzyć za pomocą notatnika.

2
Podobno jeszcze jeździ jakiś skład z niebieskim paskiem. Teraz po naprawach wszystkie mają żółte.

3
Pomoc doraźna / Odp: SM42-2196 - Wyrzucenie z gry
« dnia: 03 Lutego 2020, 16:56:48 »
Nie. Kiedyś domyślne było full, ale tamto full przy obecnych exe odpowiada legacy. Teraz do exe doszedł nowy sposób renderowania, lepszy ale wymagający więcej.

4
Publikacje / MaSzyna 20.01
« dnia: 21 Stycznia 2020, 11:38:21 »
  Główne funkcje dodane względem EXE z poprzedniego wydania:
 
  • Obsługa klawiatur niepełnowymiarowych: Tzn. z klawiszami FN
  • Modele są rysowane na danym dystansie, bez mnożenia przez mnożnik widzialności
  • Nazwy części domyślnych dźwięków zapisane w kodzie zostały zmienione: couplerattach, couplerdetach, couplerstretch, bufferclamp
  • Dźwięk uderzenia zderzaków jest słyszalny przy mniejszej prędkości
  • Dodano lampkę stanu baterii oraz przycisk zmiany stanu aktywacji hamulca elektropneumatycznego
  • F12: Panel silnika graficznego: Wyświetlanie ilości rysowanych trójkątów na każdą ramkę
  • Dodano dźwięki pompy paliwowej, pompy wodnej oraz grzałki wody
  • Obsługa uniwersalnego nastawnika dla pojazdów spal.-elek.
  • Lampki zablokowanych przewodów głównych
  • Lampki WS osobno dla "wyłączonego" oraz "wyłącznego ale gotowego"
  • Przełącznik sprężarki może być przełącznikiem impulsowym
  • Możliwość konfiguracji joysticków
  • Dźwięki tractionmotor: działają bez konieczności załączenia W.S.
  • Zmiana systemu rysowania cieni dla nowego renderera
  • Parametr do ustawienia losowanej zmiany częstotliwości dźwięku
  • Universale w kabinach teraz mogą być jako "przyciski" impulsowe
  • Usprawnione "wsiadanie" z F5 do pojazdów
  • Na silniku graficznym z shaderami, można ustawić upscaling/downscaling (aż do 1440p)
  • Możliwość podawania momentów silnika i przetwornika hydraulicznego w formie tabelki
  • Przyciski do regulacji głośności radiotelefonu
  • Obsługa nowych parametrów do plików .mat
  • Unifikowany i zaktualizowany renderer, domyślnie uruchamia się w wersji dla GL 3.3
  • Domyślne SKP to czerwone lampy, a nie blachy
  • Czuwak jest odłączany podczas trybu manewrowego (Tylko w Sx42)
  • Kalkulacja ilości spalonego paliwa w pojazdach spalinowych
  • Rozszerzony system tempomatu, aby obsługiwać tempomaty Lokel'a
  • Modele statyczne obsługują więcej niż jedną teksturę wymienną
  • W plikach .mmd: ograniczona obsługa wczytywania modeli i parametrów poprzez include'y
  • Obsługa miernika przebycia długości składu
  • Obsługa włącznika automatycznej piasecznicy
  • Obsługa uniwersalnych przycisków hamulcowych (3-ech)
  • Obsługa zintegrowanego zadajnika jazdy i hamowania
  • Obsługa hamulca sprężynowego
  • Możliwość zerwania sprzęgu, i wykolejenia pojazdów przy zbyt silnym uderzeniu.
  • Większa kontrola nad generowanym dymem.
  • Rozszerzony zakres informacji nt danej symulacji dostępnej dla modułu Pythona.
  Wyżej wymienione punkty to tylko mały ułamek wprowadzonych zmian, gdyż przedstawiamy zmiany istotne i widoczne dla użytkowników. Dokładny Changelog zmian znajduje się w wątku poświęconym zmianom w EXE na Forum projektu, lista jest stale aktualizowana.
 
  • Dragon: Dodana animowana wskazówka hamulca postojowego
  • Zmienione nowe samochody na starsze w scenariuszach Całkowo Retro oraz SN61.
  • Zmienione bujanie od silnika w Sx42 i SM48/TEM2
  • Nowy model siedzenia w EN57 (II i IV wariant), EN57-AKŁ, oraz ELFie
  • Sklep monopolowy ToMa 303 Piw
  • Nowe tekstury traw
  • Traxy i Dragon: Dźwięki hamowania poprawione
  • Sx42 i SP/U45: Zawory ciśnieniowe dla zbiorników powietrza zostały zaimplementowane
  • ST45: Dodano zadajnik Lekov, tempomat Lokel, przełącznik pracy hamulca, guziki baterii, nowy fotel pomocnika, sprężarka operuje automatycznie oraz przełącznik hamulca sprężynowego został obrócony
  • Składane dźwięki hamowania dla: 6Dg, Sx42, Sx45 i SU46
  • 6Dg: Dodano zadajnik Lekov, kran hamulca MHZ_K8P, oraz hamulec sprężynowy
  • Stary Jawor: Dodano pochylniki na odcinku Stary Jawor - Jawor
  • SN61: Podświetlanie licznika kilometrów na Haslerze
  • Lampki blokady hamulców w EN57-AKŁ, ELFie, E186 i BR285
  • Linia 053 i Całkowo: Dodano ukresy
  • Sygnalizacja Otwartych Drzwi (SOD) do EN57-2xxx (tylko dla PR)
  • Modele bloków mieszkalnych
  • Model paczkomatu, wstawiony na Linie 053 (w Turowie i Sandomierzu)
  • Nowy typ wagonów węglarek, typ C462W
  • Sx42: Uruchomiony licznik kilometrów
  • Więcej tekstur dla billboardów
  • EN57-AKŁ: Komputer pokładowy wskazuje stan hamulca postojowego
  • Model starego wiatraku, typu "Koźlak"
  • Wagon 140A: Dodano skrypt tablicy relacyjnej
  • Usunięto zdublowane drzewka ze wszystkich scenerii, oraz konwersja na bardziej wydajne modele
  • Dodana dekoracja Sandomierza na Linii 053
  • Linia 61 oraz Całkowo: Przypisanie kanałów do komunikatów radiowych
  • Zestaw ogrodzeń i bram/furtek do nich.
  • Wagon typu 401Ze z generatorem
  • Dodany model samochody ZSD Nysa 522 z Trainz'a
  • Ładunek czołgu T54 na wagony Slmmps i Smms
  • Uruchomione radiowe przyciski na elektrycznym Traxxie
  • Zróżnicowanie taboru na scenerii Drawinowo
  • Rozmowy z radiotelefonu przypisane do odpowiednich kanałów radiowych (scenerie Zwierzyniec i Bałtyk)
  • Nowa sceneria: Stary Jawor (stara nazwa: SKP)
  • 4-ro członowy ELF (EN76)
  • SA133: Nowy ekran, dla odpowiednich pojazdów (z M.M.)
  • Skonwertowane budynki wielorodzinne z Trainz'a
  • Skonwertowane samochody Zastava 1100p z Trainz'a
  • Nowe modele chałup i stodów
  • Radiotelefony Koliber i Radmor umożliwiają zmianę głośności komunikatów
  • Nowe wagony towarowe serii "Eaos", typu 425W oraz 428W
  • Przyciski opuszczania wszystkich pantografów, w odpowiednich pojazdach poprawione aby były bi-stabilne
  • Panele tempomatu do SA134 i Elf'a
  • Interaktywna tablica peronowa PTI
  • Rozmowy z radiotelefonu przypisane do odpowiednich kanałów radiowych (L61+L144, Quark, Moczniki)
  • Skonwertowany model bloku, autorstwa KilanZiom'a (Trainz)
  • EN57: Więcej dedykowanych pojazdów
  • ST45: Ekran komputera na Pythonie
  • Skrypty do generowania rozjazdów z automatyczną podsypką, na prędkość 60km/h
  • Nowe modele poserów
  • Lifting modelu 6Dg
  • E6ACT: Obsługa hamulca sprężynowego, poprawny kran hamulcowy oraz parę poprawek
  • E186: Przyciski piaskowania i zadajnik hamulca pomocniczego
  • ST45: Obsługa hamulca sprężynowego, przycisk asymilacji hamulca i nowa dźwignia
  • Jesienne tekstury drzew i traw
  • SA134: Obsługa hamulca pneumatycznego na nastawniku jazdy i hamowania
  • Samochody teraz czekają aż światła na przejeździe się wyłączą, zanim ruszą.
  • Model wiaty peronowej
  • Źródło dymu specjalnie dla wież chłodniczych - Dodane też do modeli wież.
  • SU42: Kabina i wnętrze lowpoly
  • Nowe modele wagonów pasażerskich: 113Aa (zmodernizowany wagon restauracyjny) i 173A (wagon kuszetka)
  • Elektryczny Traxx: Miernik dystansu i obsługa hamulca sprężynowego
  • Modele 140A/141A 1-szego i 2-go etapu
  • Nowe dźwięki przekładni dla większości pojazdów
  • Lowpoly dla EN57 z 1-szą klasą
  • Nowy scenariusz - Całkowo Wycieczka
  • Lokomotywy 201Eo wraz z teksturami (na razie brak kabin do jazdy)
  • Transkrypcje komunikatów z radiotelefonu.
  • Bardzo podstawowa kabina dla szynobusu SA134
  • Aktywna tablica peronowa, używająca informacji z rozkładu pociągu
  • Wagon towarowy 401Zf, do przewozu karbidu lub wapnia
  • Statyczne źródła dymu dla kominów
Zawarte są również nowe tekstury pojazdów, dźwięki i szeregi drobnych i większych poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu poprzedniego wydania.
 

5
Publikacje / MaSzyna 20.01
« dnia: 21 Stycznia 2020, 10:52:58 »
Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 20.01! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na początek 2020 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją wypakować do pustego folderu. Po rozpakowaniu należy wypakować odpowiednią wersję exe 32 (plik: bin_x86.zip) lub 64 bitową (plik: bin_x64.zip).
Zalecanym programem do rozpakowania paczki jest 7Zip.

POBIERZ




Pobrany plik należy uruchomić w dowolnym kliencie torrent.


Wątek do zgłaszania błędów
Paczka do pobrania bezpośrednio klientem torrent.

6
Pomoc doraźna / MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 09:27:02 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 20.01.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.


7
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 02 Stycznia 2020, 10:55:32 »
W przypadku robienia zdjęć na tekstury nie chodzi o przycięcie zdjęcia po fakcie, tylko żeby w trakcie robienia zdjęć obiekt zajmował większą część kadru.

8
Takie coś raczej nie przejdzie. Temat zamykam.

9
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 19 Grudnia 2019, 20:53:41 »
Jest w trakcie podobnie jak Lxd2. A nawet jakby nie było, to warto na przyszłość fotografować. Z takim podejściem, że fotografuje się tylko co jest daleko nie zajdziemy. :)

10
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 13 Grudnia 2019, 22:02:12 »
Tak trzeba zainstalować Tortoisea i mieć co najmniej betatestera.

11
Tabor kolejowy / Odp: Parowozy w maszynie ze zdjęć z "muzeum"
« dnia: 10 Grudnia 2019, 09:19:15 »
Wszystko się da. Będą zdjęcia, to będziemy się zastanawiać czy i do czego się nadają. Temat wyczerpany, zamykam.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Program "Kolejarze"
« dnia: 07 Listopada 2019, 13:04:53 »
Pokazać pokazali fajne rzeczy, ale przy każdym wejściu powtarzają połowę poprzedniej akcji. I przedstawianie ekipy przy każdym  przeplataniu tematu.

16
Pomoc doraźna / Odp: "zimna" lokomotywa
« dnia: 22 Października 2019, 17:31:49 »
Upewnij się, że masz wyłączony debug mode.

17
Bocznica / Odp: Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Października 2019, 20:47:28 »
Po spakowaniu do zip/rar nie tracją na jakości. Natomiast nie należy zdjęć na tekstury wysyłać niespakowanych przez fb.

18
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 24 Września 2019, 09:46:49 »
Nie musiałeś nic robić. Po pobraniu aktualnej wersji maszyny dym już jest.

19
Może nie na temat, ale Mr6 masz szansę się wykazać. Pamiętaj, że wszystko w maszynie jest siódemką. nawet gagar!!!

20
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 09 Września 2019, 08:39:18 »
Ja po przecince drzew na tory widzę z ~20 km wieżowce. To pod kątem scenerii realistycznej która jeszcze nie jest dostępna. Pierwsza wersja była tej linii była zbudowana przez Główne Towarzystwo Rosyjskich Dróg Żelaznych więc jest prosta jak od linijki :)

21
@gg ma rację. Nowe schematy owszem, ok. Za to standardowych siódemek w barwach IC mamy już za dużo. Najbliższe siódemki w barwach IC jakie powinny się pojawić to jakieś chinki i EU07A.

22
Owszem, szanujemy, ale proponujemy, żeby coś innego zrobił. Tekstur na EU07 mamy ponad 200. Innych brakuje.

23
Na warsztacie / Unoffy od Matek123
« dnia: 05 Września 2019, 19:11:37 »
Panzertriebwagen 16

Model bez kabiny. Względem wersji z 1 kwietnia doszedł dym.


Model pudła Matek123
Pomoc Hanys
Wykorzystano zderzaki z SM41 i elementy zderzaków z węglarki.


Instrukcja:
ptz.7z wypakować do głównego folderu symulatora.


24
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 21:17:09 »
Według Twojej hierarchii, ten wagon powinien już dawno wylecieć z paczki.
Model jest lepszy od tego co był. A, że ludzie wolą kleić po X siódemek w malowaniu PKP IC, to nie moja wina. Wywalmy wszystko poza siódemkami i td. Wszyscy będą zadowoleni :)

25
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 20:36:11 »
Tylko że w ETS2 nie ma możliwości "wolnego lotu" bez grzebania w plikach. W MaSzynie jest on wymagany jednak do podłączenia składu.
Nikt nikomu nie każe latać 100-200 metrów od torów w bok.  Trzeba będzie jednak zmienić prędkość swobodnego poruszania się w wyłączonym debugu.

Z całym szacunkiem dla autorów, ale jest jasno i wyraźnie napisane na steam (oraz eu07.pl) "MaSzyna stawia na jakość". Po tym co trafia do paczki tego nie widać.
Blender, gimp są darmowe. Możesz coś zrobić.

W dalszym ciągu uważam, że powinno zachować się hierarchię szczegółowości i wypasienia modeli: kabiny -> tabor -> infrastruktura kolejowa -> dalsze otoczenie.

26
Tak na przyszłość, jak komuś za parę lat przyjdzie ochota na nowy model. Żeby nie było sytuacji jak bykami v2, że był model a zdjęć nie było.
Swoją drogą jakby Stapox chciał, żeby była w paczce to by wydawał oficjalnie.

27
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 16:50:33 »
Przy dużym zagęszczeniu modeli zauważalne są spadki FPS u użytkowników, więc ma sens. Duża ilość taboru + dużo elementów na najnowszych modyfikacjach scenerii u niektórych powoduje w skrajnych sytuacjach wysyp maszyny. Dodatkowo warto brać pod uwagę fakt, że niektóre nowości w samym exe też będą obciążać grafikę np dym.

28
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 11:46:42 »
niewiem proszę pomóz
Uruchom symulator, zamknij i wstaw jako załącznik. Dodatkowo proponuję zapoznać się z https://www.ortograf.pl/zasady-pisowni i poprawić swoje posty.

29
Jeżeli udało się rozwiązać problem, to napisz co pomogło.

30
Pomoc doraźna / Odp: Import heightmapy terenu do 3dsmax
« dnia: 15 Sierpnia 2019, 02:57:51 »
Tam chyba możesz zapisać dane zahaczenia i ręcznie zmienić współrzędne. Tylko tam chyba trzeba w jednostkach kątowych.

Strony: [1] 2 3 ... 7