Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: [1] 2 3 ... 124
1
Pomoc w tworzeniu / Odp: Druty elektryczne w 3ds Max
« dnia: Dzisiaj o 08:00:07 »
Sorka, pomyliły mi się nazwy. Chodziło o pliki druty.ini. w folderze \templates\slupy_teletechniczne_nn_dieselpower są foldery z tymi plikami.

2
Pomoc w tworzeniu / Odp: Druty elektryczne w 3ds Max
« dnia: 02 Grudnia 2022, 19:44:42 »
Jest osobny program do rozciągania linii między słupami teletechnicznymi/elektrycznymi.
a) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Druty_15.rar - służy do drutowania różnych typów słupów technicznych ale nie trakcyjnych w sceneriach.
Najpierw wstawia się słupy, a później trzeba rozpakować archiwum, wgrać z folderu templates odpowiedni plik config (w zależności od grupy słupów które wstawiłeś.

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Listopada 2022, 18:33:11 »
Smugę można sobie zmodyfikować. Należy sobie wyłączyć alfę a później każdy kanał (czerwony, zielony, niebieski) edytować osobno - każdy kanał odpowiada za smugę danego światła.

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 24 Listopada 2022, 21:20:55 »
@Klimczok
U mnie działa.
Jak dalej jest problem, to możesz pobrać ręcznie przy użyciu jakiegoś klienta torrent.

5
Pomoc doraźna / Odp: Oświetlenie kabiny
« dnia: 24 Listopada 2022, 19:12:39 »
Możesz dać jakieś screeny?

6
Pomoc doraźna / Odp: Oświetlenie kabiny
« dnia: 23 Listopada 2022, 22:53:43 »
Na pewno podświetlenie kabiny jest wyłączone? Są dwa przełączniki od oświetlenia kabiny. Jeden jest włączone/wyłączone, a drugi jest pełne/przyciemnione.

7
Forum / Odp: Zmiany w regulaminie
« dnia: 23 Listopada 2022, 20:58:14 »
Kanały prywatne istnieją dalej. Masz na myśli rozmowy prywatne, czy kanały zamknięte? Z którąś wersją matermosta pojawił się "przełącznik" ukrywania rozmów prywatnych w których nie było od dłuższego czasu aktywności.

Główny kanał został zamknięty przez Milka z powodu permanentnych awantur, a ten kanał widzi każdy kto pierwszy raz kliknie na czat.

8
Forum / Odp: Zmiany w regulaminie
« dnia: 23 Listopada 2022, 19:51:19 »
Teraz można dawać niewidoczne maskotki. :P

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 23 Listopada 2022, 18:08:47 »
Spróbuj jeszcze raz. U mnie działa.

10
Będę próbował obejść to wywalając całkowicie tą opcję z pomocą znajomego programisty bo ni w ząb nie zrobię tego sam.
Myślę, że możesz śmiało poprosić Szczawika o wersję na prywatne testy startera bez tej opcji. Ewentualnie zrób kopię eu07.ini, z oryginału wywal problematyczną linijkę i odpal maszynę bezpośrednio z eu07.exe bez startera.

11
Forum / Odp: Zmiany w regulaminie
« dnia: 22 Listopada 2022, 18:42:15 »
-> Opisanie "zablokowania dostępu do czatu" jako Maskotka Forum.
Tak jest bardziej jaśniej.

Ewentualnie 14 punkt rozdzielić na obowiązek i zakaz? Ta druga część, to bardziej zakaz. :)

12
Pomoc doraźna / Odp: Pogoda w scenerii
« dnia: 20 Listopada 2022, 15:17:12 »
Trzeba usunąć eventy zmieniające pogodę w scenariuszu. Niedawno było to poruszane. Tu na przykładzie wrzosów: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34875.msg560632.html#msg560632
Ogólnie pogodą można sterować za pomocą zmian wartości komórki stanu scenariusza, więc https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_node::memcell#Kom.C3.B3rki_stanu_scenariusza więc (w innych scenariuszach) będziesz musiał szukać eventów https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_event#UpdateValues zmieniającą wartość komórki o nazwie __simulation.weather.

13
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukiwane zdjęcia na tekstury 6Dh
« dnia: 19 Listopada 2022, 09:40:24 »
jak nie ma modelu?
Z tego co zrozumiałem, to Tymek robi/próbuje robić model, ale nie jest dobry w tekstury.

14
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Listopada 2022, 22:19:38 »
To nie jest wina Kaliskiej, tylko błąd się wkradł do patcha. Jak zostaną poprawione zauważone błędy, to wyjdzie hotfix. Możesz też samemu pobrać łatkę.

Poprawka na brakujące tekstury spowodowane zepsutymi plikami .mat:

Wrzucić do głównego katalogu MaSzyny, zamienić.

https://eu07.pl/userfiles/26284/textures.zip

15
Możesz podać jakieś źródło?
http://ts2009.trainzportal.com/free/

Moim zdaniem 10 jest bardziej stabilne jeżeli chodzi o menażera zawartości. Ja musiałem zmienić w menadżerze język na Angielski, bo wywalało błędy przy instalacji dodatków. Ale kiedyś jeździłem na 2009. Z tego co pamiętam, to 2009 ma usprawnienia pod kątem tworzenia scenerii, a 10 pod kątem maszynisty (chociaż kabina parowozu, co jest od 2004 lepiej działa na 2004).

16
PS. Chyba jeszcze można za darmo pobrać legalnie Trainza 2009.

17
Tabor / Odp: Brak szynobusów
« dnia: 17 Listopada 2022, 22:25:10 »
Zniknęły składy ze scenerii, czy z listy do wyboru w magazynie?

18
Zapraszam na forum trainz.pl w celu konsultacji.  Wydaje mi się, że już i tak nie będzie działało po tylu latach pobielanie z DLS z TS10.

19
Bocznica / Odp: exe
« dnia: 17 Listopada 2022, 19:05:41 »
Najprawdopodobniej najnowsze exe jest w Patchu. Chyba od wydania patcha nikt nie kompilował nowego.

20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 11 Listopada 2022, 19:13:02 »
Czy jakość budy wagonu oraz dwuteownik na platformie w Rudawie mają tak wyglądać?
W tym, albo w zeszłym roku przeszły lifting 3D, ale tekstury pudła z 2004. Platforma też ma swoje lata.

21
Bocznica / Odp: Latarnia zwrotnicowa
« dnia: 08 Listopada 2022, 22:15:13 »
Ewentualnie jak masz zdolności majsterkowicza, to w internecie są rysunki takich wskaźników zwrotnicowych.

22
Bocznica / x
« dnia: 07 Listopada 2022, 10:27:46 »
x

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 05 Listopada 2022, 21:45:47 »
@Wielgus wygląda na niekompletną instalację. Instalowałeś ręcznie, czy instalatorem?

24
Symulator / Odp: Mleczne okna w EP05
« dnia: 05 Listopada 2022, 16:14:31 »
Pobrać https://eu07.pl/svn/pctga/dynamic/pkp/ep05_v2/05%5dokno.tga (login i hasło od forum) odpalić w gimpie i podziałać gumką. Wyeksportować do dynamic/pkp/ep05_v2, w folderze EP05 usunąć 05]okno.dds.

25
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 03 Listopada 2022, 11:15:38 »
Spoko, tylko wózków i ostoi nie bierz ode mnie, bo tam się pospawało wszystko w jedno. Zaimportuj sobie z repo t3d i tyle. W dodatku są dostępne nowe skrypty do blendera, więc nie będziesz musiał poprawiać wygładzania.

26
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 03 Listopada 2022, 09:23:01 »
Możesz śmiało wybrać co tam Tobie potrzeba. Niestety musisz sobie sam zaimportować podwozie, bo jak w przeglądarce eksportowałem z maxa do obj, to mi zespawało całą scenę w 1 obiekt. Proponuję bardziej przeróbkę 6Dg od robienia od zera, bo będą większe szanse, że dociągniesz do końca :) Tym bardziej, że wózki i ostoja są dość świeże. Odpal sobie jakąś 6Dg w maszynie, to zobaczysz, że podwozie jest całkiem niezłej jakości :)

27
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 02 Listopada 2022, 22:22:49 »
Myślę, że bez problemu możesz na niej bazować. Z tego co wiem, to jest to ostoja od Antka, którą robił pod 6DA, ale została wykorzystana do 6Dg. Jedyne co proponował bym poprawić w ostoi, to wymienić węże na nowe i prawidłowo je osadzić. żeby rurki wychodziły pod spodem. https://www.tabor-debica.pl/Do-pobrania.html jak pobierzesz katalog lokomotyw, to po powiększeniu doskonale widać na rysunku bocznym. Jak chcesz, to mogę wysłać na priw to co zacząłem. Jest tam zaimportowana 6dg ze zmodyfikowaną kabiną i dziobami, ale jak widzę rysunek z katalogu, to chyba bazowałem na gorszym jakościowo.

Edit. Na rzucie z góry też widać tą wnękę, tylko musisz powiększyć sobie tak na co najmniej 300%.

28
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 02 Listopada 2022, 19:38:40 »
A to dół nie będzie dobry z 6Dg? Z tego co wiem, to przechodziło lifting, więc miałbyś do zrobienia tylko górę. :) Możesz pokazać całkiem szare pudło bez tekstury? Kiedyś robiłem przymiarki do 6Dh, to wydaje mi się, że dzioby przy drzwiach do kabiny mają jakieś wnęki, a tego u Ciebie nie widać. https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=51939

29
Po pierwsze znaki interpunkcyjne. Po drugie sprawdzałeś, czy zdjęć pudła nie ma w wątku ze zdjęciami na tekstury? Jak już ktoś specjalnie poleci zdjęcia robić, to lepiej jak wrzuci je na forum. Na koniec male pytanie, jakie masz doświadczenie w modelowaniu? Pojazd w dodatku z opływowym czołem może zniechęcić, jak pierwszy raz zabierasz się do modelowania.

30
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 30 Października 2022, 16:20:39 »
Brakuje  tekstury wymiennej. Wymaganą składnię wpisu poznasz wchodząc do elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.inc. origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node 3000 0 none model 0 0 0 0 elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.t3d (p6) endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
Słup ma obrót w jednej osi, czyli po none powinny być 3 współrzędne, jeden kąt obrotu i ścieżka z nazwą pliku tekstury wymiennej. Cyli powinno być coś w stylu: include elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.inc none -34800 0 2200 0 (ścieżka/nazwa_tekstury endSzkoda, że autor nie dopisał w incu kompatybilnych z modelem tekstur.

Strony: [1] 2 3 ... 124