Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matek123

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 24
91
Tabor kolejowy / Odp: Skrzynka en57
« dnia: 03 Marca 2023, 17:43:14 »
Dokładnie tak jak napisał przedmówca. Tam jest zawór hamulca bezpieczeństwa uruchamiany pociągnięciem dźwigni na ścianie.

92
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 02 Marca 2023, 18:19:05 »
screen numer 9
Tu, to może przydałby się jakiś mur oporowy. :)

93
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 22:32:48 »
Nie pamiętam, czy się załapały na jesienny patch, jak nie, to udostępniam:
Modele docelowe na trójkątach terenu: https://eu07.pl/userfiles/11222/grass_l61_atlas.7z

Placeholdery: 
https://eu07.pl/userfiles/11222/grass_l61_atlas_placeholder.7z

Wpisy nodebank:
 node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/1.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/2.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/3.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/4.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/5.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/6.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/7.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/8.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/9.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/10.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/11.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/12.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/13.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/14.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/15.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/16.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/17.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/18.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/19.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/20.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/21.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/22.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/23.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/24.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/sitowie.t3d none endmodel
node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass_l61/turzyce.t3d none endmodel

94
Pomoc doraźna / Odp: Błąd aktualizacji Startera
« dnia: 26 Lutego 2023, 17:50:07 »
Błąd z aktualizacją ktoś inny już zgłaszał. Możesz pobrać ręcznie: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,24985.msg563297.html#msg563297 najnowsza wersja z 13 stycznia.

95
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 26 Lutego 2023, 16:21:44 »
Sprzegi i węże mamy stanardowe. Zobaczę później który pojazd ma wsadzone nowe.

96
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 22 Lutego 2023, 20:05:43 »
Po lewej stronie widać cylinder hamulcowy, natomiast na wcześniejszym zdjęciu https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=31006.0;attach=154451;image widzę w dziurze, za sprężyną, klocki hamulcowe. Zakreskowane elementy pewnie pracują jako układ dźwigni połączonych z tłokiem cylindra hamulcowego.
Po prawej stronie widać sprzęgi między wózkami, to one przenoszą główne siły pociągowe lokomotywy, a nie pudło, jak jest zazwyczaj.

97
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 20 Lutego 2023, 22:39:11 »
A sorka, zapomniałem. Możesz sobie tu podejrzeć. https://eu07.pl/svn/pctga/dynamic/cd/t478_12_v1/ Login i hasło jak do forum.

98
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 20 Lutego 2023, 21:40:02 »
Ogólnie jest max 4 tekstury wymienne, jednak myślę, że na pojazd bez wyświetlaczy relacyjnych śmiało na 2 teksturach max się wyrobisz. Możesz podejrzeć jak tu Dizel zrobił. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34536.0.html Ostatnio nikt nie robił mapowania manewrówki które można podejrzeć.

99
Pomoc doraźna / Odp: Problem z nabijaniem powietrza
« dnia: 08 Lutego 2023, 22:03:06 »
W przypadku tego scenariusza powinieneś przed podpięciem się do składu dać nastawnik kierunku na 0 i zawór hamulca zespolonego dać w odcięcie, żeby nie dezaktywować AI w przedniej lokomotywie. Jak to się nie uda, to musisz polecieć do pierwszej lokomotywy, wcisnąć F5, następnie shift+q, jak zacznie się uruchamiać, to szybciutko na koniec składu i wracasz do swojej lokomotywy F5. W czasie jazdy na popychu zawór hamulca zespolonego powinieneś mieć w odcięciu.

100
EU07 Foro de Simulador en español / Odp: Potrzebuję pomocy....
« dnia: 31 Stycznia 2023, 22:21:15 »
Tutaj możesz pisać bezpośrednio po hiszpańsku, chyba lepiej będzie, jak będziemy sobie tłumaczyć Twoje wiadomości.

101
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 29 Stycznia 2023, 22:38:14 »
Jeśli chodzi o ubiór to po prostu nie ma kto ubrać ludzi w zimowe ubranka i dorobić maty. Żadne zmiany w exe nie są potrzebne, tylko trzeba zagonić jakiegoś jelenia co umie w blenderka i być może malarza substancji.
Rozumiem, że po prostu połowa układu by była na ciuchy letnie, a druga na zimowe? Jeżeli tak, to co proponujesz to bardzo mocna proteza i marnotrawstwo miejsca na teksturach.  Ja kiedyś proponowałem możliwość definiowania submodelom sezonowości. Wspominałem o tym pod kątem osłon metalowych/brezentowych na pojazdy w zimę, ale przy ludzikach też by się to sprawdziło.

  - Możliwość zaznaczania torów @matek123
To już się da robić i zwraca nazwę toru, tylko chciałbym, żeby była informacja przestrzenna o kierunkowości toru. :)

102
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 27 Stycznia 2023, 23:17:25 »
Z drobiazgów, przydałoby się, żeby w trybie edytora f11 po kliknięciu na tor na końcach toru pojawiały się kulki/boxy z cyferką 1 i 2 odpowiadające punktowi początkowemu i końcowemu danego toru.

103
Pomoc doraźna / Odp: Pytania i odpowiedzi.
« dnia: 24 Stycznia 2023, 19:55:37 »
Przejrzałem trochę tych pytań. Na większość z nich znajdziesz odpowiedź w Ie-1 i Ir-1. Najlepiej przyswoisz wiedzę, jak sam poszukasz tych odpowiedzi.

104
Trasy / Odp: Linia 053 - zmiana taboru psuje eventy?
« dnia: 08 Stycznia 2023, 10:53:44 »
Oprócz log.txt w przypadku tego typu programów przyda się screen problematycznego pojazdu z otwartym pomocnikiem. Z menu pod F12 rozwiń vechicle i vechicle AI.

105
Mi to szader uproszczony (który jest z myślą o słabszych komputerach) gryzie się z resztą ustawień na maksa. Spróbuj dać pełny, możesz spróbować z obcięciem multisamplingu na 4, a później możesz spróbować zmniejszyć źródła cienia do kabiny. Źródła do obliczania cieni w kabinie mam na 30m, pozostałych na 150m, a multisampling na 2. Daj znać jaki efekt. Ogólnie to nawet pora roku (kąt padania promieni słonecznych - długość cienia) wpływa na zasobożerność maszyny.

106
Trasy / Odp: Linia 053 - zmiana taboru psuje eventy?
« dnia: 06 Stycznia 2023, 22:48:16 »
- po podmianie ET22 (luzak do pociągu z blachą)  w Turowie na Dragona, AI nie ruszyło nim (nawet nie uruchomiło)
Spróbuj na siódemkę dla testu.

Ogólnie to są eventy whois które pobierają do komórek pamięci informację o danym składzie, więc teoretycznie da się zepsuć scenariusz podmianą jeżeli jest coś uzależnione od pojazdu.

107
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:23:02 »
U mnie to samo.

108
Bezpośrednio do models.

109
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 12 Grudnia 2022, 19:54:48 »
Jak ktoś wspomniał dobrym rozwiązaniem jest zebranie tego typu scenerii i dodanie do paczki na przykład "legacy maps" czy coś takiego. Kto będzie miał potrzebe to wtedy taką paczke pobierze.
Jest jeszcze lepsze rozwiązanie.
Mamy taki fajny przełącznik w starterze - ukryj scenerie niskiej jakości. Może po prostu domyślnie zostawić go włączonego? W readme tylko dać notkę, że jest możliwość pojeżdżenia po gorszych jakościowo sceneriach po jego odznaczeniu. Ci co lubią te starocie będą zadowoleni, a ci co nie lubią, to będą dzięki temu zadowoleni ze stare lumpy nie zajmują miejsca na liście scenariuszy.

110
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:11:54 »
nie ma komu jej naprawić
Kiedyś od tego był wydział repo.

111
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:07:56 »
Warto zostawić stare scenerie ze względu na osoby ze słabszymi komputerami, których komputery mają kłopot z uciągnięciem nowych scenerii.

112
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 21:28:18 »
Po to został w drodze kompromisu dodany przycisk ukryj scenariusze archiwalne i "oceny scenerii" w opisie scenariusza. Co do ścian lasu, to trzeba by sprawdzić log repo, bo ktoś je zepsuł przy okazji jakiejś operacji na trójkątach terenu.

113
Będę próbował obejść to wywalając całkowicie tą opcję z pomocą znajomego programisty bo ni w ząb nie zrobię tego sam.
Myślę, że możesz śmiało poprosić Szczawika o wersję na prywatne testy startera bez tej opcji. Ewentualnie zrób kopię eu07.ini, z oryginału wywal problematyczną linijkę i odpal maszynę bezpośrednio z eu07.exe bez startera.

114
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Listopada 2022, 22:19:38 »
To nie jest wina Kaliskiej, tylko błąd się wkradł do patcha. Jak zostaną poprawione zauważone błędy, to wyjdzie hotfix. Możesz też samemu pobrać łatkę.

Poprawka na brakujące tekstury spowodowane zepsutymi plikami .mat:

Wrzucić do głównego katalogu MaSzyny, zamienić.

https://eu07.pl/userfiles/26284/textures.zip

115
Możesz podać jakieś źródło?
http://ts2009.trainzportal.com/free/

Moim zdaniem 10 jest bardziej stabilne jeżeli chodzi o menażera zawartości. Ja musiałem zmienić w menadżerze język na Angielski, bo wywalało błędy przy instalacji dodatków. Ale kiedyś jeździłem na 2009. Z tego co pamiętam, to 2009 ma usprawnienia pod kątem tworzenia scenerii, a 10 pod kątem maszynisty (chociaż kabina parowozu, co jest od 2004 lepiej działa na 2004).

116
Zapraszam na forum trainz.pl w celu konsultacji.  Wydaje mi się, że już i tak nie będzie działało po tylu latach pobielanie z DLS z TS10.

117
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 11 Listopada 2022, 19:13:02 »
Czy jakość budy wagonu oraz dwuteownik na platformie w Rudawie mają tak wyglądać?
W tym, albo w zeszłym roku przeszły lifting 3D, ale tekstury pudła z 2004. Platforma też ma swoje lata.

118
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 03 Listopada 2022, 11:15:38 »
Spoko, tylko wózków i ostoi nie bierz ode mnie, bo tam się pospawało wszystko w jedno. Zaimportuj sobie z repo t3d i tyle. W dodatku są dostępne nowe skrypty do blendera, więc nie będziesz musiał poprawiać wygładzania.

119
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 30 Października 2022, 16:20:39 »
Brakuje  tekstury wymiennej. Wymaganą składnię wpisu poznasz wchodząc do elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.inc. origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node 3000 0 none model 0 0 0 0 elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.t3d (p6) endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
Słup ma obrót w jednej osi, czyli po none powinny być 3 współrzędne, jeden kąt obrotu i ścieżka z nazwą pliku tekstury wymiennej. Cyli powinno być coś w stylu: include elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.inc none -34800 0 2200 0 (ścieżka/nazwa_tekstury endSzkoda, że autor nie dopisał w incu kompatybilnych z modelem tekstur.

120
Na warsztacie / Odp: Kabina EP09-012 z ETCS/ERTMS
« dnia: 28 Października 2022, 07:49:32 »
Manometry może będą pasowały z Elfów albo Impulsów. Gdzieś te nowe amperomierze i woltomierze też powinny być.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 24