Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dymus

Strony: [1] 2 3 ... 17
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Listopada 2020, 23:32:27 »
Wrzucam na prośbę i za zgodą autora zdjęcia na tekstury które wykonał Szymon 'Simon' Mrowiec.
Data wykonania zdjęć 26 września. Osobie zainteresowanej wyślę paczkę ze zdjęciami, zdjęcia tylko do użytku w MaSzynie.
1) EN57-1318 cały bok oraz oba czoła. (29 zdjęć)
2) EN57-1232 cały bok oraz jedno czoło. (28 zdjęć)

2
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 11 Października 2020, 23:20:43 »
Filmiki są znane. Tak samo znane mi są częstotliwości, kiedy i dlaczego się zmieniają (nawet z dokumentacji), parametry silników, ich porównanie z rzeczywistością (wg symulacji się zgadzało), koncepcja sterowania, nawet jej częściowa realizacja która mogłaby być wykorzystana w symulatorze. Ale to w sytuacji gdyby się tworzyło odwzorowanie rzeczywistej fizyki, a nie takiej opartej na falownikach i silnikach indukcyjnych. Gdzie pierwsza opcja wymagałaby napisania czegoś takiego na nowo w symulatorze, a druga wykorzystuje już to co jest.

3
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 11 Października 2020, 16:52:49 »
Kabina wymaga pewnych przeróbek, pewne kosmetyczne, pewne większe, żeby standardem jeszcze bardziej pasowała do obecnych rzeczy. Nie ma konieczności robienia od zera, ale pewne rzeczy po prostu trzeba przerobić. Na pewno nie jest to rzecz która będzie na jutro, natomiast też nie sądzę żeby nie było to zrobione w dość niedługim czasie.

Kwestia fizyki (bardziej niż samego nastawnika) to kwestia czy będzie to opierało się bardziej na tym jak faktycznie to działa w rzeczywistości (czyli też zaprogramowanie trochę od zera pewnych rzeczy) czy jakaś odmiana uproszczenia, opierając się na tym co teraz jest. To też trochę zależy od osób od exe i od fizyki, czy uznają czy jest sens robić nowy typ sterowania, czy jednak opierać się na tym co teraz jest. Założenia pod taką fizykę mam, natomiast ciężko mi powiedzieć, czy będzie ją łatwo zaprogramować czy nie.

@mk1991, częściowy plan był taki, że ogólnie projekt jest o 163, natomiast przy okazji tego, robiąc niewielkie zmiany, można zrobić 363/362 oraz 371. Różnice pewne są, natomiast baza jest podobna, przez co byłoby to też możliwe.

4
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 11 Października 2020, 13:54:07 »
@mk1991, przecież dźwięki od Ciebie są wykorzystane. @Sawi, bardzo stare mmd.

5
Pomoc w tworzeniu / Odp: Rozjazdy krzyżowe w 3ds Max
« dnia: 13 Sierpnia 2020, 21:25:14 »
Generic Units jest w metrach (działa też poprawnie przy eksporcie scenerii), tylko w maxie nie podaje jednostki, więc obojętne czy metry czy Generic Units ;) Grunt żeby nie były to centymetry lub np. cale.

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Rozjazdy krzyżowe w 3ds Max
« dnia: 13 Sierpnia 2020, 20:02:17 »
Możliwe źle ustawione jednostki w maxie i zbyt dużą skalę rozjazd wtedy ma i źle się exportuje. Ustaw sobie w "Customize/Unit Setup" na "Generic Units".

7
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie Quark-u
« dnia: 26 Lipca 2020, 01:15:31 »
Jan21 robi inną część L61, od Cz. Stradom do Koniecpola, wiec nie ma potrzeby dogadania się z kimkolwiek, skoro to całkiem nowa rzecz i on jest autorem ;)

8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Lipca 2020, 23:38:46 »
Wrzucam na prośbę i za zgodą autora zdjęcia na tekstury które wykonał Szymon 'Simon' Mrowiec.
Nie wrzucam tutaj całości, bo waży dużo. Do wykorzystania tylko w MaSzynie.
Lista i miniaturki poniżej. Więcej informacji na priv.
1) Wagon WR WRmnouz - 32 zdjęcia
2) EP07-1061, naprawa 11.03.2020 Olkol - 22 zdjęcia
3) Wagon XB B11mnouz - 24 zdjęcia
4) EP07-1052 - 48 zdjęć

9
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 18 Maja 2020, 17:38:18 »
Cytuj
Przydał by się edytor, gdzie na scenerii wstawiało by się obiekty i można było je wstawiać i obracać do żądanego poziomu. Może jest a nie wiem ?
Jest taki. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

10
Miejsce które pokazujesz z tego co pamiętam nie ma terenu (okolice podg Wyczerpy). Teren powinien być od stacji Częstochowa Osobowa (czyli zaczynać się kilka kilometrów dalej niż screen).

11
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 05 Kwietnia 2020, 22:55:29 »
Scenere, poszczególne fragmenty mniejszych podzielonych scn, można łączyć przy użyciu "origin x z y" (przykładowy wpis z 'linia61_osobowy1.scn'). Można wtedy je przesuwać w trzech osiach (x, y, z) natomiast nie ma funkcji obrotu.
Jeśli chodzi o jedną stację, możliwe było by np. wykorzystanie importu 3dsmax i: wyeksportowanie tej stacji i przeniesienie 'originem' albo wyeksportować ją z 3ds już we właściwym miejscu (lepsze rozwiązanie). Ale jak piszesz, import do 3ds potrafi czasem mieć błędy, więc z tym może być problem. Ew. można sobie wydzielić tą scenerię z ta stacją którą chcesz, przy użyciu narzędzi z wątku z forum (jeśli nie jest pogrupowana), pogrupować ją na poszczególne składowe (tory, budynki itp.) i spróbować te części zaimportować, jest szansa, że to bardziej się uda. I potem wyeksportować samą stację wg potrzeb.

12
Pomoc doraźna / Odp: Skompresowana MaSzyna 20.01
« dnia: 04 Marca 2020, 20:40:56 »
Cytuj
Prawie 20GB danych udało się upchnąć w 3,1GB :)
Tak, a potem po wypakowaniu masz zajęte tak czy tak 20 GB na dysku. Nic odkrywczego tutaj nie ma. Pobierając przez starter pobierają się spakowane pliki, mniej więcej ponad 3 GB (jak się odznaczy usuwanie plików tymczasowych można je mieć od razu), które po wypakowaniu i tak będą mieć te 20 GB.
Poza tym trochę niepotrzebne wrzucanie tak dużego pliku
na serwer.

13
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Lutego 2020, 23:29:42 »
Kolejne zdjęcie, wrzucone na prośbę i za zgodą, które wykonał Szymon 'Simon' Mrowiec. Do wykorzystania tylko w MaSzynie.
EP09-009 stan z dnia 21.10.2018, 13 dni po ukończone naprawie rewizyjnej w Newagu (oddział Gliwice).
Oba boki i czoło. 133 zdjęcia.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 04 Lutego 2020, 22:43:36 »
Od tego masz znajomość szlaku żeby wiedzieć gdzie jest pod górkę a gdzie z górki, czy to w rzeczywistości czy w symulacji. Jest też jakaś zasada, niepisana oczywiście, chociaż gdzieś tam pomocna, żeby sobie jechać sobie 5 km/h poniżej limitu. Oczywiście jak masz znajomość szlaku i pewność tego co prowadzisz to możesz jeździć "na kresce". Natomiast te 5 km/h daje taki margines, żeby w razie czego prędkości nie przekroczyć i mieć czas na reakcję.

15
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 01 Lutego 2020, 21:46:19 »
Wrzucam na prośbę i za zgodą autora zdjęcia na tekstury które wykonał Szymon 'Simon' Mrowiec.
Nie wrzucam tutaj całości, bo waży bardzo dużo. Do wykorzystania tylko w MaSzynie.
Lista i miniaturki poniżej. Więcej informacji na priv.


1) wagon WLAB (9 zdjęć)
2) EP07-329 (trapez, 2010 rok) (20 zdjęć)
3) EP07-211 (zielona, 2010 rok) (8 zdjęć)
4) EU07-052 (zielona, 2010 rok) (24 zdjęcia)
5) EU07-369 (zielona, 2010 rok) (154 zdjęcia)
6) EP07-395 (zielona, 2011 rok) (115 zdjęć)
7) EP07-1046 (budyń, 2011 rok) (96 zdjęć)
8) wagon B (2011 rok) (127 zdjęć)
9) EU07-529 (IC, 2011 rok) (40 zdjęć)
10) EP07-365 (denaturat, 2011 rok) (31 zdjęć)
11) EP09-032 (IC niebieska, 2012 rok) (35 zdjęć, oba boki bez czoła)
12) EU07-304 (IC, 2012 rok) (49 zdjęć)
13) EP07-1009 (IC, 2012 rok) (41 zdjęć)
14) EP07-374 (IC, 2012 rok) (57 zdjęć)
15) EN57-1281 (PR, 2018 rok) (56 zdjęć)
16) EP07-365 (IC, 2017 rok) (36 zdjęć)
17) EN57-840 (PR, 2017 rok) (47 zdjęć)
18) EP07-537 (IC, 2018 rok) (35 zdjęć)
19) wagon B (2018 rok) (33 zdjęć, bez czoła)
20) wagon A (2018 rok) (29 zdjęć, bez czoła)
21) wagon A (z klimatyzacją) (2018 rok) (31 zdjęć,bez czoła)
22) wagon B 140A (2018 rok) (25 zdjęć) (bez czoła)
23) wagon B Z1 zmodernizowany (2018 rok) (25 zdjęć) (bez czoła)
24) wagon WR (2018) (50 zdjęć) (bez czoła)
25) wagon B 136A (2018) (34 zdjęć) (bez czoła)
26) Wagon Z1 Henschel(2018) (28 zdjęć) (bez czoła)
27) EN57AL-1744 (Koleje Mazowieckie 2018 rok) (32 zdjęcia)
28) EN57-1908 (Koleje Mazowieckie 2018 rok) (~70 zdjęć)
29) EN57-1913 (Koleje Mazowieckie 2018 rok) (236 zdjęć) (bez czoła?)
30) EP07-1018 (IC, 2018 rok) (53 zdjęcia)
31) EP07-389  (IC, 2018 rok) (44 zdjęcia)
32) EP07-1038 (IC, 2019 rok) (84 zdjęcia)

16
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 17:18:19 »
@MattGReen chodziło o "bujanie" odczuwalne (głównie?) w pierwszym wagonie, w płaszczyźnie przód/tył patrząc w kierunku jazdy pociągu. Siłę pociągowa, czy coś co """"magicznie ciągnie"""" wagony pomijamy. Chodzi o zjawisko "szarpania".
Z tego co kojarzę, ale niestety mam tylko krótki cytat to:
Cytuj
"W zakresie części mechanicznej zmiany powinny objąć [...] oraz rekonstrukcję układu przeniesienia sił pociągowych, który w obecnym rozwiązaniu jest źródłem drgań wzdłużnych, odczuwanych w pewnym zakresie prędkości w pierwszych wagonach za lokomotywą." (cytat z: "Lokomotywa serii EP09"; Świat Kolei 8/2003).
No i jeszcze cytat od @iwan:
Cytuj
"Winne jest przeniesienie sily pociagowej na sprzeg - zostalo to zle rozwiazane, caly uklad ma tendencje do szarpania - co niestety mocno mozna odczuc w 1 wagonie za lokiem..." z: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7239.msg99832.html#msg99832
Ale co dokładnie to powodowało, które rozwiązanie, co zostało zmienione lub co zostawione lub inne szczegóły to już może ktoś wie więcej...

17
Tabor kolejowy / Odp: Prędkościomierz Hasler.
« dnia: 22 Stycznia 2020, 22:20:01 »
A jakby zastosować silnik krokowy ale już do napędu bezpośrednio wskazówki? Bo z tego co pobieżnie patrze w wątku, to jak na razie proponowany jest jakiś silnik, nawet oryginalny, do napędu w Haslerze. Oczywiście dając silnik krokowy, do napędu bezpośrednio wskazówki, pomijałoby się oryginalny napęd Haslera = brak dźwięku (chyba, że dałoby się dodatkowy napęd do tego, niezależny od wskazówki). Chyba, że w zastosowaniu silnika krokowego do napędu wskazówki jest jakiś ukryty mankament o którym nie wiem. Odczyt prędkości z MaSzyny, plus losowe "drgania", tak jak w rzeczywistości i taki sygnał prędkości z dodanym "drganiem"już na silnik krokowy i wskazówkę. tylko głośno się zastanawiam ;)

18
Symulator / Odp: Kilka uwag
« dnia: 09 Stycznia 2020, 23:57:48 »
https://eu07.pl/theme/Maszyna/dokumentacja/readme.html
Hasło 'odluźniacz' pojawia się 3 razy,  z num4. Więc jakieś info jest.

19
Baterie załączone?

20
Pomoc doraźna / Odp: edytor sceneri
« dnia: 27 Października 2019, 02:39:06 »
Instrukcja edytora otoczenia dostępna (domki, drzewa, reszta otoczenia itd.) jest tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

21
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 09 Października 2019, 01:25:08 »
Cytuj
Obecny techniczny limit to 250 km od zera we wszystkich osiach. Nie jest on niczym podbudowany. Ot tak ktoś wymyślił osiemnaście lat temu.
Kiedyś limit wynikał z tego że im dalej od środka ukł. współrzędnych to był problem z dokładnością, przez co np. powyżej 60 km kabina strasznie się trzęsła (nie pamiętam też czy był problem z drganiem torów, w tak znacznej odległości). Po zmienia sposobu liczenia (układ współrzędnych się poruszał razem z lokomotywą ~mniej więcej) już nie było tego problemu. Czy jest limit 250 km i z jakiego powodu, tego nie wiem.
Cytuj
Powiem tak: chciałbym wiedzieć, czy sceneria na np. 500 km da radę i prosiłbym o pomoc w zapoznaniu się z tajnikami tegoż edytora, bądź edytorów, jak wspomniałeś, daniel.
Powiem tak, planowanie czegoś na 500 km na wejściu nie ma sensu. To jest naprawdę duża ilość, no chyba że się chce jeździć po torach, bez otoczenia.

22
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 30 Września 2019, 22:24:44 »
Nie dalej jak stronę wcześniej ktoś już miał taki błąd. Wychodzi na to że błąd jest przy polskich znakach. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg389364.html#msg389364
Poprawka jest kilka postów niżej.

23
Bocznica / Odp: Potrzebuję kogoś do współpracy.
« dnia: 30 Września 2019, 12:46:03 »
Słowo klucz: czy masz zgodę autora zakupionego modelu? Jeśli nie, no to wiesz...

24
Problem z rozpoznawaniem barw dotyczy sytuacji gdy semafor jest daleko czy blisko? Jeśli sprawa dotyczy widoczności z daleka, to trzeba wymienić wcześniej już wspomniane freespoty. Jeśli chodzi o widoczność z bliska, to można pobawić się z plikiem "textures/sem/#pkplight_lenses.dds", bo z niego są mapowane już same lampy (soczewki) w semaforach, które widać z bliższej odległości.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Września 2019, 23:26:00 »
AI+skład+ my w naszym loku, gdy my nic nie ruszamy, a AI dostanie normalne polecenie jazdy to nie będzie działać? Odpowiednik jak w Moczniki-Popych? No i my obsadzeni w pierwszej kolejności w trainset, AI na końcu wpisu.

26
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pomoc w grze
« dnia: 17 Września 2019, 20:07:35 »
Opcja prostsza to:
a) zrobienie prostej misji na eventach typu shift+1, shift+2. Robiłoby się to na pustym pliku bez eventów misji i pisało tylko proste przebiegi. Pewnie bez innych pociągów w ruchu, ale mogłoby być ok
b) ręczne zwrotnice - jak nie przeszkadzają Ci sygnały semaforów na stój, a chcesz sobie tylko pojeździć gdziekolwiek, to to jest jakieś rozwiązanie.

27
Pomoc doraźna / Odp: Program hasler tape viewer
« dnia: 30 Sierpnia 2019, 15:13:50 »
W Rainstedzie, zakładka ustawienia zaznaczyć 'logowanie ruchu pojazdow'. Potem normalnie uruchomić MaSzynę. Po zakończonej jeździe w folderze 'physicslog' znajdują się zapisane taśmy. Otwierają się przy pomocy programu htv.exe.

28
Pomoc doraźna / Odp: Quarkmce2007 - czyli dwie scenerie w jednej.
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 18:45:53 »
Oprócz scenerii testowej https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28717.0.html jak na razie nie ma nic więcej. Oprócz samego zrobienia pulpitu w SCS konieczne jest dostosowanie scenerii do współpracy (min. odcinki izolowane w sceneriach).

29
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 26 Lipca 2019, 20:54:43 »
Na tą chwilę nie przewiduję wrzucania paczki z trasą. Kiedy oraz w jakim stanie będzie wrzucona, nie mam zielonego pojęcia.

30
Może część tego będzie tutaj, chociaż wątpię żeby była cała bocznica.  https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29569.0.html

Strony: [1] 2 3 ... 17