Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dymus

Strony: 1 [2] 3 4 ... 17
31
Może część tego będzie tutaj, chociaż wątpię żeby była cała bocznica.  https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29569.0.html

32
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 13 Sierpnia 2019, 18:31:02 »
U mnie tempomat działa ok. W fiz chyba dawno nic nie było zmieniane przy tym.

33
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia lokomotyw 163.
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 15:23:56 »
Ja tylko dodam, że jak znajdę czas, to wracam do prac nad kończeniem kabiny do niej. Więc wtedy projekt spokojnie ruszy na nowo.

34
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia lokomotyw 163.
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 22:26:31 »
O ile dobrze pamiętam, materiały na dźwięki mamy już od jakiegoś czasu. I wydają się dobre.

35
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 04 Sierpnia 2019, 00:25:00 »
O ile dobrze pamiętam to tak musi być. Edytor uruchamia się w 0.0 i nie można sobie przeskoczyć na inne kamery korzystając z tych przycisków tak jak poza edytorem. Niestety trzeba z 0.0 przemieścić się w miejsce gdzie potrzeba. Plus jest taki, że w obrębie sesji, po przejściu tryb zwykły > edytor > tryb zwykły > edytor, edytor uruchomi się w miejscu gdzie się z niego wyszło.  Ale to tylko w obrębie tego samego uruchomienia scenerii.

36
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 31 Lipca 2019, 22:53:13 »
Sugerując się składnią innych wpisów modeli, wpisać ścieżkę i nazwę modelu .t3d, wpisać to w nodebank.txt i zapisać.

37
Pomoc doraźna / Odp: Problem z includowaniem drzewek
« dnia: 21 Lipca 2019, 15:45:57 »
Z takim wpisem działa:
include;tree.inc;l61_plants/drzewo1024q;-30.2022;-0.0371485;121.647;0;10;6;endZ tym że nie działa jak po prostu wkleisz to do pliku scn, a stary sbt będzie nadal w folderze. Jak dodasz wpis ten co powyżej do scn, wykasujesz sbt i uruchomisz na nowo, to w nowym już się wygeneruje poprawnie i na scenerii i w pliku sbt.

38
Roll1 - przechyłka na początku odcinka toru, Roll2 - przechyłka na końcu odcinka toru. Wartość dodatnia przechyłki przechyłka w prawo, wartość ujemna w lewo (patrząc od strony początku łuku, najprościej cały łuk i krzywe przejściowe w tym samym kierunku to nie trzeba będzie się zastanawiać czy ujemna czy dodatnia). Szyna która się podnosi (zewnętrzna na łuku z przechyłką) jej poziom jest zmieniony, druga zostaje w tym miejscu co była.  Slope jest pochyleniem w profilu pionowym toru.

39
1) Kotwienie na pkt. środka pivota na końcu drutu jezdnego. Odległość A od końca drutu jezdnego do przyłączenia do słupa 4,9 m. Pkt. B przyłączenia do słupa dla wysięgnika krótkiego 2,15 m dla długiego 2,55 m. Ogólna konstrukcja to przyciągniecie drugu odcinka który się kończy do pkt 2,15 lub 2,55 do słupa (bo jest znane czy jest krótki czy długi) następnie tą linię drutu który się kończy odsunąć o 4,9 m.
2) Przechyłki ustawia się w skrypcie. 6 stopni równe jest 150 mm przechyłki.
3) Zrobić nasyp pod torem o zerowej wysokości i szereokości jaka jest potrzebna. Otrzymuje się przez to równię koło samego toru. Potem szycie terenu przez editable poly i funkcją bridge oraz cap. Fajnie działa czasem trzeba poprawiać. Ręczne szycie przy użyciu spline przyciąganych snapem które zamyka się tak żeby zrobić z nich powierzchnię. Lub kombinacja metod, ew. można wycinać inaczej teren.
Mniej więcej jak na screenie: teren pod torem zrobiony przez nasyp, podobnie pod drogą. Reszta łączona przy pomocy metod wymiennych wyżej z dodaniem ew. innych modyfikacji samego terenu.

40
Najnowsze EXE, brak wyświetlacza w Kolibrze.
Lokomotywa EU07-1512
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31524.0.html pierwsza strona
Testowane na najnowszym exe "u mnie działa".

41
Pomoc doraźna / Odp: Luzowanie.
« dnia: 11 Lipca 2019, 14:53:06 »

42
Tabor kolejowy / Odp: Hamulce Knorr w EU04
« dnia: 28 Czerwca 2019, 18:39:56 »
Cytuj
Chyba jednak coś jest zepsute z EU04 w Maszynie
Zobacz sobie na pomocniczym widoku (2x F1) gdzie masz podane dokładnie ciśnienie czy na pewno obniżasz odpowiednią ilość ciśnienia żeby hamować, żeby nie było że za mało itp. Całość lokomotywy zarówno na zespolonym jak i pomocniczym działa ok, nie ma problemu ani z siłą ani z szybkością hamowania.

43
Tabor kolejowy / Odp: Hamulce Knorr w EU04
« dnia: 28 Czerwca 2019, 15:39:05 »
Pozycje na kranie są takie (numery wg MaSzyny +skróty klawiszowe):
- 1 - uderzeniowe (,)
 0 - jazda (6)
 1 - odcięcie (8)
 2 - odcięcie 2 - ustalenie stopnia hamowania (5)
 3 - hamowanie (2)
 4 - hamowanie nagłe (0)


W odcięcie i ustalenie stopnia hamowania robią to samo (nie wiem czy w rzeczywistości też). Więc dla usługi nie dodając nic nowego co napisały osoby wcześniej. Jeździ się na 'jazda', żeby zahamować przestawiasz na hamowanie, patrzysz ile Ci ciśnienie schodzi, dajesz na odcięcie, ciśnienie jakieś tam się ustala wg wartości jakiej chcesz. Chcesz więcej sił hamowania, dajesz znów na hamowanie, obniżasz ciśnienie ile chcesz i znów na odcięcie. Luzowanie podobnie jak w innych kranach, albo na jazdę albo uderzeniowe i potem jazda.

44
Pomoc doraźna / Odp: Klonowanie w Gimp'ie - pytanie o pewną sztuczke
« dnia: 12 Czerwca 2019, 16:43:09 »
Jeśli po wybraniu obszaru do klonowania, klikasz, trzymasz i przesuwasz to przesuwa się także obszar klonowania. Jeśli wybierzesz obszar i potem klikasz w jakieś miejsce, klikasz w następne koło poprzedniego itp., nie przesuwając naciśniętego kursora dalej to pkt. klonowania zostaje tam gdzie był.

45
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Konwert Modeli
« dnia: 02 Czerwca 2019, 19:32:55 »
Cytuj
Pozostaje zapytać was deweloperów czy powstanie kiedyś ed-250
Można założyć, że kiedyś może powstać. Ale to zależy od kilku rzeczy min. zdjęć i innych materiałów, tak samo jak w przypadku każdego innego modelu.

46
Rainsted/debugger/podglad terenu (edytor scm). Tam pokazuje tory, ich kierunek, oraz numer linijki w pliku więc można łatwo zlokalizować. Najlepiej otwierać plik torów, bo inaczej, przy wczytaniu całości trasy raz że może wywalić błąd i w ogóle nie otworzy, a dwa będzie dużo obiektów. A jak trasa ma podzielone pliki na tory, itp. to wczytać tylko to z torem i jest już podgląd tory, kierunku, linijki.

47
Pomoc doraźna / Odp: Dzień w nocy
« dnia: 26 Maja 2019, 20:46:44 »
Kliknięcie na Rainsted zmieni ustawienia tylko Rainsteda. Żeby exe odpalało na innej karcie graficznej trzeba to zmienić dla eu07.exe i eu07_gl33.exe (od razu dla obu, będzie na przyszłość).

48
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 20 Maja 2019, 19:46:35 »
Cytuj
Swoją drogą ciekawe ile obrotów na minute robi koło przy prędkości 100 km/h ?
Dla V=100 km/h, średnica koła 1250 mm, daje to 424,63 obr/min koła.

49
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia lokomotyw 163.
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 17:56:07 »
Tak są różnice. O ile gówna bryła pulpitu jest w zasadzie taka sama, to różnią się: kolorem pulpitu, układem przełączników, typem przełączników, innymi amperomierzami, wskaźnikiem prędkości i stopni jazdy oraz prędkościomierzem, radiem i innymi. Więc ogólnie potrzeba by porządnych fot pulpitu, podpisów żeby były wyraźne, amperomierze itp. Plus strona pomocnika oraz zdjęcia jak wygląda ściana z tyłu. To powinno już mniej więcej wystarczyć.

50
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 17 Kwietnia 2019, 21:56:21 »
A jakiego programu najlepiej użyć do takiego montażu?
Sporo programów ma taką możliwość, wstawienia dwóch ścieżek nad sobą, zmniejszenie jednego wideo tak żeby był widoczny na tle drugiego. Z darmowych to np. HitFilm express, DaVinci Resolve i pewnie wiele innych.

51
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Kwietnia 2019, 21:06:16 »
Sprawdź różnicę przy działaniu 'entera' zwykłego i 'entera' z numerycznej. U mnie ten drugi działa, ten pierwszy nie.

52
Chwila szukania i: EN57-1271 i EN57-840

53
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia lokomotyw 163.
« dnia: 30 Marca 2019, 17:44:10 »
Ehh spokojnie, spokojnie. ST44-003 z tego co pamiętam miały być jakieś poprawki w mapowaniu i chyba teksturze (ale nie wiem dokładnie co). Sawi z tego co pamiętam coś trzeba było w modelu zrobić (ale nie wiem dokładnie co). Sawi, ja mam (podejrzewa że ST44-003 też) tylko model w formacie t3d z MaSzyny, nie mam natomiast źródeł (oprócz jeśli dobrze pamiętam tylko "wydmuszki" w .obj pudła w okrojonej wersji, bo dokładniejsze nie były potrzebne do ew. składania kabiny w model). Więc tutaj jest tylko ta sprawa że wygląda, że tylko Ty masz źródła pudła+wózków i dlatego ew. jest sprawa taka a nie inna i potrzebna jest Twoja pomoc przy poprawkach.

54
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia lokomotyw 163.
« dnia: 27 Marca 2019, 19:51:48 »
Temat nie jest zapomniany. Jest już mniej więcej opracowany wstępny model fizyki, parametry silnika i algorytm sterowania. Więc w tej kwestii bliżej niż dalej. Prawdopodobnie zdjęcia na tekstury zewnętrzne lokomotyw zawsze mile widziane.

55
Make zigzag działa dopiero na ułożone druty, trzeba kliknąć make zigzag i wskazać drut do którego słupy chce się dodać.
Cytuj
z jakich skryptów korzystasz? Z "poradnika .scn"?
Jakaś stara wersja, nawet pewnie bardzo stara.

56
Tabor kolejowy / Odp: Amperomierz i woltomierz WN w SM31
« dnia: 17 Stycznia 2019, 21:35:00 »
Woltomierz do 1 kV, amperomierz do 4 kA. Według tego filmiku: https://youtu.be/-vj1QvUTK2k?t=7

57
Metoda działa i na prostych i łukach i pochyleniach. Trzeba jedynie znać na łukach odległości między słupami, bo to pomaga, tak żeby się nie zastanawiać jaka odległość jest potrzebna. Wykres odległości dobrany doświadczalnie (działa i na łuku z przechyłką i bez) działa spokojnie na promieniach 200m w górę.
W skryptach ustawić wstawianie drutów, a w snap toogle zaznaczyć vertex oraz edge/segment (i oczywiście zaznaczyć samo snap toogle). Podstawić koło toru odcinek sieci (pojedynczy odcinek) o długości jak jest potrzebny, ustawić go (przesunąć w okolice toru i obrócić w kierunku wstawiania) mniej więcej równolegle do toru. Następnie przez vertex przyciągnąć po kolei 1 i 2 koniec odcinka do toru. Ważne żeby "ciągnąć" z vertexa odcinak sieci, bo inaczej źle się wstawi. Snap przez vertex jest zaznaczany krzyżykiem, do segment/edge kwadratem. Dzięki przyciąganiu z edge/segment będzie to przyciągać do obojętnie jakiego miejsca w torze (ale nadal ciągnąc przez 'vertex' druta). Mając ustawiony 1 kawałek drutu, w skryptach dać add to previous, pojawi się przedłużenie istniejącego już odcinak druta (dlatego na początku ustawia się go zgodnie z kierunkiem wstawiania), ale mający już potrzebną długość. Następnie zaznaczając i przeciągając vertex nowego odcinka przeciąga się go do toru. Potem znów add to previous znów przeciągnąć itd. dla następnych słupów.
Tą metodą otrzymuje się krzywą łamaną która odpowiada sieci trakcyjnej ale na wysokości toru. Więc trzeba po skończeniu wstawiania podnieść tą krzywa o około 5,4-5,5 m nad tor i przez make zigzag wstawić słupy. Na torach prostych ma być wire mnt. shift i current shift jakie jak tam jest (0,2), na łukach dać oba na 0.0.
Oczywiście w rzeczywistej też słupy są lekko wysunięte poza środek toru na zewnątrz łuku a nie centralnie nad nim (jak tutaj) ale takie uproszczenie pozwala na szybkie wstawianie.


Tą metodą fajnie się wstawia i na łukach i na prostych, sprawdza się w obu przypadkach, a na długich prostych o stałym pochyleniu znaleźć sobie pochylenie, np. 1 segmentem drutu, przeciągając wertexy na końce odcinak tak żeby pokryły się z torem, dzięki temu segment drutu ma znane pochylenie i kierunek toru i można go albo pociąć przez divide na daną ilość fragmentów albo potraktować go jako linię kierunkową i stawić tradycyjnie sieć (ustawiając jej pochylenie w skryptach i wstawiając resztę).

58
Bocznica / Odp: kran hamulcowy
« dnia: 02 Stycznia 2019, 17:33:30 »
Plik eu07.ini (otwierany notatnikiem), linijka z brakespeed 1.0 // prędkość przesuwania FV4a i potem zmiana parametru na mniejszy jeśli teraz jest za szybko.

59
Pomoc doraźna / Odp: Odhamowanie składu towarego Dragon
« dnia: 22 Grudnia 2018, 10:48:40 »
Po najechaniu na skład może być tak że ciśnienie w przewodzie jest za niskie (~poniżej 0,3 MPa) i żeby wyluzować skład trzeba nie tylko dać na jazdę (6) lub uderzeniowe (,) ale tak że naciskając razem z tym klawisz odluźniacza (4), cały czas go trzymając aż do momentu kiedy ciśnienie już nie będzie za niskie. Po prostu poniżej tego ciśnienia, żeby podnieść ciśnienie w przewodzie trzeba też trzymać odluźniacz razem z jazdą lub uderzeniowym. Samo naciskanie odluźniacza a nie ustawienie kranu na jazdę/luzowania przy zbyt niskim ciśnieniu wyluzuje tylko lokomotywę, skład jednak zostanie cały czas zahamowany.

60
Cytuj
Chcę coś zrobić dla sceny MaSzyny.
Domki, wiaty peronowe, infrastruktura itp. Jest sporo rzeczy z otoczenia których brakuje (lub jest ich niewiele albo są już przestarzałe) a przydałyby się.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 17