Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 288702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #150 dnia: 30 Grudnia 2008, 12:37:18 »
Następne moje pytanie jest takie:
Czy wie ktoś może czy w kabinie 4E-004 (ex. EU07-125) zaszły jakieś zmiany czy coś?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #151 dnia: 30 Grudnia 2008, 21:44:47 »
4) A propo poruszanych w tym temacie szaf WN, po której stronie są one umieszczane i jaka jest procedura wchodzenia do nich i/lub przechodzenia przez nią?

Na siódemkach szafy WN są dwie - WNA i WNB. Wejścia do znajdują się za fotelem pomocnika w kabinie A i B. W obu szafach rozmieszczone są styczniki (jeśli chodzi o rozruchowe w jednej są parzyste, w drugiej nieparzyste, do tego styczniki grzania, grupowe, bocznikowania, pomocnicze, przekaźniki nadmiarowe silników, grzania, odłączniki silników, nawrotnik i wiele innych cudów których teraz nie pomne ;-) ). Jeśli chodzi o przechodzenie to bez potrzeby się tam nie łazi.  Przy wchodzeniu do szafy otwiera się blokadę mechaniczną drzwi, otwiera kurek od pantografów (jeśli byłby podniesione to automatycznie opadną) i uszynia obwód - wszystkie te czynności wykonuje się nastawnikiem kierunkowym. Powinno się również organoleptyczne sprawdzić czy patyki odeszły od sieci.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2008, 21:51:19 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline gamoń

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #152 dnia: 04 Stycznia 2009, 17:25:33 »
Ja mam pytanie odnośnie EP09: Dlaczego ta lokomotywa tak niemiłosiernie szarpie nawet relatywnie krótkimi składami (6-7 pudeł)?
Pytanie nasunęło mi się po kolejnej podróży w EC Praha, dopóki skład był prowadzony przez czeską 151 jazda odbywała się niezwykle kulturalnie, praktycznie nie odczuwało się lokomotywy.Fakt że w porównaniu do naszej poczciwej EP09 seria 151 to potwór na szynach.

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #153 dnia: 04 Stycznia 2009, 17:29:26 »
Coś się musiało dziać, może wysoki rozruch i do 0. Jechałem kiedyś dość blisko EP09 (1 wagon) i było ok przez całe 2h podróży.
Pozdrawiam.

Offline gamoń

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #154 dnia: 04 Stycznia 2009, 17:58:16 »
To szarpanie odbywało się przy dosyć dużych prędkościach, przy rozpędzaniu. Nie wiem ile dokładnie mechanik miał na Haslerze ale tak na oko było to 80-90 km/h, więc albo właśnie zamykał drugą bezoporową albo już ją zamknął.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #155 dnia: 04 Stycznia 2009, 18:38:10 »
Podobno jest to wywołane przez amortyzację sprzęgu która wpada w rezonans.
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2009, 18:40:18 wysłana przez MichałŁ »

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #156 dnia: 04 Stycznia 2009, 19:05:36 »
Ja mam pytanie odnośnie EP09: Dlaczego ta lokomotywa tak niemiłosiernie szarpie nawet relatywnie krótkimi składami (6-7 pudeł)?

Winne jest przeniesienie sily pociagowej na sprzeg - zostalo to zle rozwiazane, caly uklad ma tendencje do szarpania - co niestety mocno mozna odczuc w 1 wagonie za lokiem...

Cytuj
Fakt że w porównaniu do naszej poczciwej EP09 seria 151 to potwór na szynach.

Rozwin mysl? Na 151 jest o 1/3 mocy wiecej niz na epoce... Gdybym mial wybierac, to wole jezdzic na 151 niz na EP09 (mimo, ze ta pierwsza konstrukcja jest starsza ode mnie) :)
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline gamoń

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #157 dnia: 04 Stycznia 2009, 19:20:04 »
Chodziło mi właśnie o moc, o ile się nie mylę ta lokomotywa ma moc około 4000kW więc jest mocniejsza nawet od naszych ET22. W każdym bądź razie 11-12 pudeł na haku nie stanowi dla niej specjalnego wyczynu.Dzięki za odpowiedź.
 
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2009, 20:00:53 wysłana przez gamoń »

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #158 dnia: 09 Stycznia 2009, 18:50:40 »
A jak ze sprężarką w sm31...działa na takiej zasadzie co sm42...?

Witam z tego co pamiętam z pracy w zntk Nowy Sącz - obecnie newag, sprawdzone w dokumentacji ;) SM31 - ma sprężarkę napędzaną silnikiem elektrycznym o mocy 16,5 KW.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #159 dnia: 09 Stycznia 2009, 19:00:32 »
Witam z tego co pamiętam z pracy w zntk Nowy Sącz - obecnie newag, sprawdzone w dokumentacji ;)

Posiadasz jakas DTR-ke do 411D/Ls1200 aka SM31 ?

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #160 dnia: 09 Stycznia 2009, 19:05:10 »
No dobra, to teraz kolejna porcja pytań:
1) Na jakiej zasadzie działa sprężarka w lokach spalinowych tzn. jak ona jest uruchamiana? Tak jak w elektrowozach czy jakoś inaczej?
2) Co oznaczają skróty: PK, PO?
3) Przykładowo w 07-173 na pulpicie znajduje się hebelek od "Wentylatorów". Czy chodzi tu o przetwornice? Czy w siódemkach z innymi niższymi numerami też tak jest? Czy wyższe numery też tak mają?
4) Czy loki od Cegielskiego miały przerabiane kabiny tak jak PaFaWagi czy też nie?
5) Czy da się jechać na jednej grópie silników i co to znaczy? :D
6) U nas w symku jest tak, że na szlaku z SBL-ką tylko na ostaniej działa SHP, a w realu np. jadąc z Krakowa do Skawiny, przed każdym następnym semaforem aktywnia się SHP. Dla czego tak jest i czy na innych szlakach (w rzeczywistości) też tak jest, że przed każdym semaforem działa czujnik?
7) Czy mechanik może na lokomotywie lub EZT używać kuchenki (tej na pulpicie)? Jadąc ostanio Kiblem do Skawiny widziałe jak mech z pomocnikiem mieli na pulpicie kubek i podgrzewali go grzałką. Czy jest co do tego jakiś przepis?
8) Jak na parowozach działa ogrzewanie wagonów? Gdzie w wagonach (tych Retro) podłącza się to ogrzewanie?
9) Czy mech na postoju lub podczas jazdy może używać takich urządzeń jak Laptop czy mini radio lub telewizor?
10) Czy parowozy ( obecnie ) są wyposażone w Radiotelefony, czuwak i inne?

 Czy ja rzeczywiście jestem normalny z takimi pytaniami? :D

Ad3 Na pewno chodzi o przetwornice, czasami nazywane wentylatorami (stąd ta naklejka), zresztą głównym zadaniem przetwornic jest dostarczanie powietrza do chłodzenia silników(na to idzie jej większość mocy), a praca przetwornicy z 3000 do 110v jest "pracą dodatkowa"

Ad5 tak - po to są odłączniki silników - w przypadku uszkodzenia(najczęściej przebicie izolacji) 1 lub 2 silników z jednej pary można je odłączyć i kontynuować jazdę dalej, niestety mamy dostępny tylko układ szeregowy (nie dotyczy ET21 i ET22) i połowę mocy lokomotywy więc z ciężkim pociągiem to tylko do następnej stacji.

Ad6. magnesy SHP to łakomy kąsek dla złodziei podobnie jak dławiki torowe (więc po prostu często ich niema tam gdzie powinny być (a są regiony w Polsce gdzie dali sobie spokój z montażem ich tylko są wpisywane ich braki do rozkazu dla maszynisty)).

Ad7. Tak o ile jest sprawna ;) i jest czajnik (kiedyś obowiązkowo - teraz czasami przeradza się to w luksus ;)), grzałką szybciej i bezpieczniej - nigdy nie wiadomo do czego był użyty czajnik (jeśli jest)

Tak jesteś normalny - ja też kiedyś tak o wszystko pytałem dopóki nie zorganizowałem sobie odpowiedniej literatury.

Posiadasz jakas DTR-ke do 411D/Ls1200 aka SM31 ?

Niestety nie posiadam.

Pozdrawiam Ryszard


« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2009, 19:35:17 wysłana przez Akvin »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #161 dnia: 20 Stycznia 2009, 22:35:48 »
Ad3 Na pewno chodzi o przetwornice, czasami nazywane wentylatorami (stąd ta naklejka), zresztą głównym zadaniem przetwornic jest dostarczanie powietrza do chłodzenia silników(na to idzie jej większość mocy), a praca przetwornicy z 3000 do 110v jest "pracą dodatkowa"

Na pewno to się mylisz. Przełącznik ten służy do załączania wentylatorów oporów rozruchu. W niższych numerach oryginalnie hebelek ten znajdował się na pulpicie. W 303E znajduje się on pod klapeczką z bezpiecznikami. Co do sprawdzenia działania - nie trzeba wyłączać przetwornicy żeby to sprawdzić. Gdy wentylatory są wyłączone wystarczy dać pierwszą pozycje - na pulpicie zapali się lampka sygnalizująca ich uszkodzenie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #162 dnia: 21 Stycznia 2009, 13:55:45 »
Zgadza się pomyliłem się, przepraszam.
Pozdrawiam Ryszard

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #163 dnia: 28 Stycznia 2009, 17:07:51 »
Kolejne pytanie brzmi:
Ostatnio debatowaliśmy z SM31-113 na temat, w jaki sposób można w np. EU06/07 wywalić nadmiarowy od przetwornic.
Chodzi nam głównie o to, po co owy bezpiecznik jest? Kiedy mówi się o nadmiarach przetwornicy i sprężarki?
Pozdrawiam :)
Gdy wentylatory są wyłączone wystarczy dać pierwszą pozycje - na pulpicie zapali się lampka sygnalizująca ich uszkodzenie.

W jakich wersjach 07? Ostatnio manewrując po Prokocimiu 06-17 nic takiego nie dostrzegłem. Dając 1 pozycje aż do 3-ciej, wentylatory nie pracowały, słychać było tylko cichy wizg silników trakcyjnych
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2009, 17:11:13 wysłana przez ST44-003 »

Offline piotrek0804

  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #164 dnia: 28 Stycznia 2009, 17:25:40 »
Coś mi po pamięci chodzi, że nadmiarowy przetwornic wywali, gdy załączymy przetwornice i prawie równomiernie załączymy sprężarki. Żeby nie wywaliło tego nadmiarowego to trzeba załączyć przetwornicę, poczekać aż podskoczy ładowanie a potem dopiero załączyć sprężarki (oczywiście mogę się mylić). Niestety w naszym symku takiej opcji nie ma, żeby wywaliło nadmiarowy przetwornicy i sprężarek.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #165 dnia: 28 Stycznia 2009, 17:44:32 »
Kolejne pytanie brzmi:
Ostatnio debatowaliśmy z SM31-113 na temat [ciach] nadmiarowy od przetwornic.
Chodzi nam głównie o to, po co owy bezpiecznik jest?

Prawie spadlem z krzesla ze smiechu ... wybacz. Tak samo mozesz zapytac po co jest przekaznik nadmiarowy silnikow trakcyjnych.

Po co stosuje sie zabezpieczenia ? Po to aby szybko odciac uszkodzony lub zle pracujacy obwod ktory moze wywolac zagrozenie zycia (porazenie, pozar itp). Mysl logicznie, po co w domu sa bezpieczniki ?

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #166 dnia: 28 Stycznia 2009, 21:34:36 »
Ty mnie synu nie ucz co to są bezpieczniki bo dobrze o tym wiem. Tylko jakoś nie spotkałem się jeszcze z użyciem tego bezpiecznika i zaciekawiło mnie po co on jest?
Bo niby jak można wywalić nadmiary na przetwornicy? Stąd moje pytanie.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #167 dnia: 28 Stycznia 2009, 21:46:17 »
Cytuj
Ty mnie synu nie ucz ...
Zakładając, iż prawdą jest to, że masz lat 16 a MuNio liczmy, że może mieć najmniej 7 lat (wtedy uczy się pisać), no to "wpadłeś" gdzieś mniej więcej w wieku 8 lat :P.
Ale wydaje mi się bardziej prawdopodobne, iż syn jest starszy od ojca :)

Natomiast co do przetwornicy- zabezpiecza się przed przeciążeniami związanymi z jakąś usterką np. zwarciem, czy uszkodzonym jakimś obwodem lub odbiornikiem, który zasila owa przetwornica lub w normalnej ekspoatacji, gdy z jakiś powodów dojdzie do przeciążenia.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2009, 22:02:39 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #168 dnia: 28 Stycznia 2009, 22:03:12 »
Bo niby jak można wywalić nadmiary na przetwornicy? Stąd moje pytanie.

Wywalić można tylko, jeśli prąd pobierany przez silnik przetwornicy przekroczy wartość ok 20-21 A. Kiedy może się to stać? A chociażby zakleszczenie przetwornicy, zbyt duże obciążenie. Zasada działania bardzo podobna do przekaźnika nadmiarowego silników trakcyjnych.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #169 dnia: 28 Stycznia 2009, 22:21:39 »
Kiedyś czytałem opis do zdjęcia na GMFK, że jednej 07 podczas postoju nawaliła przetwornica. Było słychać huk, a po nim warkot silnika przetwornicy. Czy w tym przypadku również może zadziałać owy przekaźnik?
A jak to się ma sprężarki? Przekaźnik ten zadziała w momencie przekroczenia dopuszczalnej wartości 0,85MPa w zbiorniku?

@Mariusz, ale to taka przenośnia była ;)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #170 dnia: 28 Stycznia 2009, 22:33:23 »
A jak to się ma sprężarki? Przekaźnik ten zadziała w momencie przekroczenia dopuszczalnej wartości 0,85MPa w zbiorniku?

Sprężarkę po nabiciu określonej wartości ciśnienia wyłącza ciśnieniowy. To zupełnie inna bajka. Oczywiście nadmiarowo-prądowe sprężarki też posiadają.

A co do wcześniejszego przykładu - cięzko powiedzieć, trzeba więcej szczegółów - wtedy można domniemywać o co chodzi.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #171 dnia: 28 Stycznia 2009, 22:34:49 »
Kiedyś czytałem opis do zdjęcia na GMFK, że jednej 07 podczas postoju nawaliła przetwornica. Było słychać huk, a po nim warkot silnika przetwornicy. Czy w tym przypadku również może zadziałać owy przekaźnik?
A jak to się ma sprężarki? Przekaźnik ten zadziała w momencie przekroczenia dopuszczalnej wartości 0,85MPa w zbiorniku?
Jeśli dojdzie do takiego uszkodzenia, które spowoduje nadmierny przepływ prądu to tak. Jeśli prąd nie będzie płynął większy niż dopuszczalny to bezpiecznik nie zadziała.
Co do sprężarki.
Sprężarka na elektrykach (i niektórych spalinówkach) ma silnik elektryczny i to dlatego jest tam bezpiecznik :). Czyli jak silnik "nawali" to zadziała bezpiecznik.
Z ukł. pneumatycznym związany jest też wyłącznik ciśnieniowy. Jeśli ciśnienie wzrośnie do danej wartości to rozłącza obwód zasilania sprężarki.
Dodatkowym zabezpieczeniem przy zbiorniku powietrza jest zawór bezpieczeństwa. To na wypadek gdyby ciśnienie wzrosło powyżej pewnej wartości (większej od wartości zadziałania wył. ciśnieniowego). Wtedy dochodzi do "upustu" powietrza do atmosfery. Jest to na wypadek awarii wyłącznika ciśnieniowego, żeby nam nie rozerwało zbiornika :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #172 dnia: 28 Stycznia 2009, 22:59:06 »
Kolejne pytanie brzmi:
Ostatnio debatowaliśmy z SM31-113 na temat, w jaki sposób można w np. EU06/07 wywalić nadmiarowy od przetwornic.
Chodzi nam głównie o to, po co owy bezpiecznik jest? Kiedy mówi się o nadmiarach przetwornicy i sprężarki?
Pozdrawiam :)


Witam
Na angliku wystarczy załączyć jednocześnie przetwornice i sprężarkę i nadmiarowy zadziała (powód - silnik dużo cięższy rozruch jest odrazu obciążony sprężarką i po 4s zadziała nadmiarowy)

Nadmiarowy sprężarki chroni silnik przed spaleniem w przypadku mechanicznego uszkodzenia sprężarki (jakby była zablokowana w momencie rozruchu) no i przed przebiciami w silniku.

Nadmiarowy przetwornicy zabezpiecza ją przed przebiciami w silniku (w końcu zasilany z 3000) i przed zwarciami na wyjściu - oczywiście tu mowa o jakiś konkretnych zwarciach - przewód 2,5 zwierający 110 z masą po prostu wyparuje ;) bez zadziałania nadmiarowego  (przeciążenie uzwojenia 110v pociąga zwiększenie prądu w uzwojeniu silnika i zadziałanie nadmiarowego).

Oczywiście przebicie w silniku i tak powoduje że taki silnik jest do naprawy (czasami wystarczy wyczyścić i podmalować stożki lub wymienić uszkodzony izolator) ale nadmiarowe powoduję że jest dużo mniejsze ryzyko pożaru takiego silnika i mniejsze jego zniszczenia w przypadku przebicia.

No i są one konieczne bo dopiero następnym stopniem zabezpieczającym jest wyłącznik szybki. (jak by nie było nadmiarowych to przy zwarciu w silniku, prawdopodobnie on by się zapalił, a kable zasilające by spłonęły lub wyparowały zanim by zadziałał WS (przekrój 6mm długo nie wytrzyma prądu rzędu 1-2KA) co oczywiście by spowodował znaczne uszkodzenia lokomotywy i kosztowaną naprawę. (to tak jakbyś w domu nie miał ani jednego bezpiecznika a następnym zabezpieczeniem były by bezpieczniki na podstacji - 1 zwarcie i masz wypaloną instancję w domu)

Dodatkowym elementem zabezpieczającym silnik przetwornicy EU07 jest różnicowy główny który przy upływności do masy (przebicie silnika) w wielkości max 75A spowoduje wyzwolenie WS, a na ET22 różnicowy pomocniczy który dodatkowo zabezpiecza tez silnik sprężarki działa przy prądzie max 6A upływu tez powodując wyzwolenie WS.

Pozdrawiam Ryszard

 


Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #173 dnia: 24 Marca 2009, 19:57:40 »
Ja mam dosyć głupie pytanie.Co się robi gdy zabraknie powietrza do pantografów?I jak podnosi ręcznie pantograf? 

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #174 dnia: 24 Marca 2009, 19:58:53 »
Jest sprężarka pomocnicza zasilana z baterii. Napełnia się nią zbiornik pantografów i już po problemie.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #175 dnia: 24 Marca 2009, 20:03:57 »
Problem pojawia się, kiedy mamy padniętą bateryjkę na loku. Wtedy beret, trzeba albo piechty, albo komórką, wołać dyspozytora i drugi, czynny lok, który wspomoże nas swoim powietrzem:)
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #176 dnia: 24 Marca 2009, 20:12:50 »
Właśnie miałem pytać o tą możliwość... Ale prawdę mówiąc, to jak bardzo trzeba się "postarać" by wyładować baterię na lokomotywie? Przypuszczam, że w każdej są to inne ewentualności, więc dla przykładu niech będzie EU07.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #177 dnia: 24 Marca 2009, 20:16:37 »
Właśnie miałem pytać o tą możliwość... Ale prawdę mówiąc, to jak bardzo trzeba się "postarać" by wyładować baterię na lokomotywie? Przypuszczam, że w każdej są to inne ewentualności, więc dla przykładu niech będzie EU07.

Zależy od lokomotywy - np. można zostawić włączone oświetlenie i baterie, gdy zostawiamy loka na dłuższy postój. Raczej niespotykane - a jak się wydarzy, to wyciągane są konsekwencje.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #178 dnia: 24 Marca 2009, 20:20:49 »
Zależy od lokomotywy - np. można zostawić włączone oświetlenie i baterie, gdy zostawiamy loka na dłuższy postój. Raczej niespotykane - a jak się wydarzy, to wyciągane są konsekwencje.

Albo...nic nie robić i zostawić na dłuższy postój ;) Na ET40 po kilku dniach postoju można lokomotywy w ogóle nie próbować uruchamiać, bo baterie są praktycznie rozładowane.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #179 dnia: 24 Marca 2009, 20:29:40 »
W sumie podobnie jest na SM42 - maja GPS, świecące haslery podpięte 'na krotko' do baterii. Parę dni postoi i 'bzyk' musi ratować ;-)
Jak będę duży zostanę maszynistą!