Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - dymus

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 01 Lipca 2018, 15:01:41 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 18.06.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F3 by wyświetliły się czerwone informacje diagnostyczne.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne spod F3, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.




Za bardzo wycięta krawędź tekstury toru 1435mm/tpbps-new2. Wiem że pomysł alfy na krawędziach jest naprawdę dobry i może dać świetne efekty, ale jest to za bardzo podcięte i w przypadku np. podsypki o wysokości 0.6m (a pod taki profil była przewidziana też ta tekstura) tory lewitują w powietrzu, bo tak jest podcięta. W przypadku wersji "standardowej" o wysokości 0.2 jest ok, ale 0.6 już nie.

2
Przyczyna braku dostępu do działu testu dodatków: Regulamin, sekcja Twoje obowiązki, pkt 15:
"[...]UWAGA! Dział Test dodatków widoczny jest po uzyskaniu minimum 30 postów. Jeżeli jesteś autorem dodatku, który chcesz dodać do symulatora, a nie posiadasz jeszcze 30 wiadomości na forum, zgłoś się do Administratora." Aktualizacja tego pkt. z dnia 26.05.2018

3
Publikacje / Klasyczna kabina EP09.
« dnia: 28 Lutego 2017, 16:14:07 »
Cytuj
Klasyczna kabina EP09.
Jest to dodatek odwzorowujący standardowe wyposażenie kabiny sprzed okresu modernizacji i wprowadzania zmian.
Zauważalne są klasyczne haslery (ukłon w stronę użytkownika TZs), klasyczne manometry i amperomierze.
Przedewszystkim dominuje skóra koło hamulców, manometrów czy pulpicie pomocnika.

Dodatkowo została dodana tekstura Warszawskiej EP09-043, charakterystycznej z uwagi na herby i malowanie zgarniacza.

Instalacja:
Plik instalacyjny należy pobrać, zainstalować oraz kliknąć 'sprawdź posiadany tabor'. Po tym EP09-043 razem z nową kabina będzie gotowa do wyboru i użytku.
Dla EP09-046 należy ręcznie wyedytować wpis w textures.txt na następujący:
104E-046.dds=104E_4,EP09,EP09-046

Po tym zabiegu wystarczy kliknąć "Sprawdź posiadany tabor" tak żeby zmieniony pojazd pojawił się dostępny do wyboru.

Podziękowania i napisy końcowe:

@dymus - modyfikacja modelu kabiny, poprawki w teksturach, nadzór merytoryczny
@ST44-003 - przygotowanie tekstur, nadzór merytoryczny
@EU40 - nadzór nad poprawnością i uwagi
@EU07-483 - uwagi
@LHS_ST40S - najważniejsza osoba bez której ten projekt by nie wypalił. Materiał foto kabiny.

Podziękowania także dla tych nie wymienionych, albowiem projekt dość długo był robiony i po prostu straciliśmy
rachubę, kto za co odpowiadał i co zrobił.

Pozdrawiamy!

Plik instalacyjny:

Wersja tga: http://eu07.pl/userfiles/5636/ep09_clasic_tga.rar

Dodane do repozytorium. Rev. 1652 @Stele

4
Publikacje / Kabina EP09 po modernizacji
« dnia: 22 Grudnia 2016, 20:35:03 »
Przedstawiam kabinę EP09, wersja po modernizacji.

Instrukcja instalacji kabiny:
•pobrać i zainstalować kabinę przy pomocy instalatora programu Rainsted
•kliknąć 'sprawdz posiadany tabor' w zakładce 'tabor posiadany'
•w pliku 'textures.txt' znajdującym się w folderze 'dynamic/pkp/ep09_v1' zamienić '104E_3' na '104E_5' w linijce tekstury danego pojazdu np.
104E-005.dds=104E_3,EP09,EP09-005
na
104E-005.dds=104E_5,EP09,EP09-005
Czynność ta wykonujemy dla dowolnej tekstury która działa pod 104E_3. Otrzymamy pojazd korzystający z nowej kabiny. Następnie klikamy znów sprawdzamy tabor przez 'sprawdź posiadany tabor' w zakładce 'tabor posiadany' tak żeby zmieniona linijka dla pojazdu załadowała się do startera Rainsted.

Aby mieć dwie różne kabiny dla tej samej tekstury (poprzednią oraz tą zmodernizowaną) można skopiować linijkę dla tekstury z 104E_3 i następnie zamienić 104e_3 na 104e_5 otrzymując dwie linijki, starą i nową:
104E-005.dds=104E_3,EP09,EP09-005
104E-005.dds=104E_5,EP09,EP09-005
Wykonując powyższą czynność otrzymamy dwie EP09-005, różniące się kabiną, a widoczne w Rainstedzie jako dwa te same pojazdy, z innymi kabinami.
Oczywiście po całej czynności należy 'sprawdzić tabor' tak aby zmiany załadowały się do startera.

Osoby które uczestniczyły w projekcie
@dymus - przeróbki i zmiany w modelu 3d, obróbka nowych dźwięków, złożenie całości
@ST44-003 - przygotowanie teksur
@EU40 - nagranie nowych dźwięków
@EU07-483 - zdjęcia kamerki oraz ekranu komputera pokładowego
@EP08_015 - poprawione tekstury lampek
Autorem oryginalnej kabiny EP09 jest @Rozi



Dodane do repozytorium revision: 1631. @Stele

5
Na warsztacie / Sceneria scnBN
« dnia: 02 Lutego 2016, 21:29:44 »
Sceneria bez nazwy, po prostu nie mam pomysłu teraz... Powstała mniej więcej w niecały miesiąc. O ile zrobienie samych torów, nawet z profilem pionowym, krzywymi przejściowymi itp. oraz zrobieniem stacji zajęło mało czasu to najwięcej zeszło jak na razie na zrobienie otoczenia, wstawienie około 25 tysięcy drzewek/traw ( też jak na razie). Będzie wstawiona do testów - za jakiś czas oczywiście - nawet jeżeli nie będzie w 100% skończona, a nie ma sensu żeby leżała u mnie na dysku i się "kurzyła"...

Zalety:
•wysokie prędkości szlakowe rzędu 120-160km/h ale i odcinki wolniejsze np. rzędu 80 km/h (na razie bez innych oganiczeń prędkości oprócz tych które wynikają z samej geometrii trasy)
•krzywe przejściowe i przechyłki na całej trasie
•profil pionowy na praktycznie całej trasie - jest co robić za nastawnikiem
•roślinność i otoczenie - jeszcze nie skończone oczywiście -  w każdym razie nie ma pustynnych terenów
•długość scenerii (ponad 100km) 140km

Wady:
•jak na razie nie w pełni realna siec trakcyjna - a w zasadzie brak (jak ktoś chce poprawić, lub zrobić nową jak wyjdzie nowa sieć trakcyjna, nie widzę problemu w przekazaniu pliku .max jak już będzie bliżej końca prac przy torach i innych elementach).
•fikcyjna (jeśli można to zaliczyć do minusów :P)

Tyle odemnie, troche screenów, tych bardziej reprezentacyjnych miejsc oczywiście, chociaż w każdym miejscu starałem się żeby coś było. Na dzień dzisiejszy teren wszędzie jest, brakuje otoczenia w kilkunastu mniejszych miejscach, plus oczywiście kosmetyka innych miejsc czy tam inne poprawki.
Jeżeli w czasie przyszłych testów nie zostaną zauważone błędy powodujące nieprzejezdność, sceneria zostanie umieszczona w dziale na warsztacie, będzie albo skończona, albo wstawiona w wersji prawie-skończonej.

6
Bocznica / Odp: Łódź Kaliska - Toruń główny
« dnia: 29 Lipca 2012, 22:37:12 »
[...]Przydałoby się jeszcze nagranie z kabiny lokomotywy na odcinku Łódź - Kutno. Oczywiście inne materiały również są mile widziane. [...]

Odcinek Kutno - Toruń Główny masz na YT.

EDIT
pomyłka.... proszę post na bocznicę...

Bocznica.
ABu

7
Mam problem dotyczący rozwoju pewnej scenerii, zauważyłem u siebie coś takiego, że około 100 – 110km od środka układu współrzędnych tory równoległe zaczynają się rozchodzić i 'wężykować', dobrze ustawione zwrotnice i tory pomiędzy nimi zaczynają się rozchodzić, przez co średnio to wygląda i też może powodować nulltrack'i. Trasa jest robiona w 3ds.
Czy ktoś ma jakieś pomysły/propozycje jak to zrobić/przerobić żeby było dobrze?

8
Publikacje / Dźwięki nastawnika i hamulca do EU07
« dnia: 31 Sierpnia 2010, 20:03:50 »
Moja pierwsza paczka z dźwiękami do EU07. Zawiera dźwięk nastawnika oraz hamulca. Reszta info w pliku info.txt.

link: http://eu07.pl/userfiles/5636/5636_sounds_01.zip

9
Poszukuję, chcę zrobić / Rozkład jazdy (służbowy) i WOS-y
« dnia: 25 Września 2009, 19:48:08 »
Jak w temacie. Szukam Służbowych rozkładów jazdy z lini D29:091 (głównie potrzebny mi jest odcinek Kraków Główny - Kr. Bieżanów ale może być też dalej) i WOS-ów z tej lini. Obie te rzeczy nie muszą być aktualne. (mam nadzieję że dział dobry :) )

10
Tabor kolejowy / Obiegi lokomotyw (dodatki)
« dnia: 06 Marca 2009, 20:30:34 »
Witam
Mam pytanie:  czy ktoś posiada może dodatek do służbowego rozkładu jazdy (konkretnie o dodatki z obiegami lokomotyw i EZT). Chodzi mi o to jak wygląda arkusz/strona tego dodatku.   

pozdrawiam


PS.:mam nadzieje że dział dobry

Strony: [1]