Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dymus

Strony: [1] 2 3
1
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 18 Maja 2020, 17:38:18 »
Cytuj
Przydał by się edytor, gdzie na scenerii wstawiało by się obiekty i można było je wstawiać i obracać do żądanego poziomu. Może jest a nie wiem ?
Jest taki. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

2
Miejsce które pokazujesz z tego co pamiętam nie ma terenu (okolice podg Wyczerpy). Teren powinien być od stacji Częstochowa Osobowa (czyli zaczynać się kilka kilometrów dalej niż screen).

3
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 05 Kwietnia 2020, 22:55:29 »
Scenere, poszczególne fragmenty mniejszych podzielonych scn, można łączyć przy użyciu "origin x z y" (przykładowy wpis z 'linia61_osobowy1.scn'). Można wtedy je przesuwać w trzech osiach (x, y, z) natomiast nie ma funkcji obrotu.
Jeśli chodzi o jedną stację, możliwe było by np. wykorzystanie importu 3dsmax i: wyeksportowanie tej stacji i przeniesienie 'originem' albo wyeksportować ją z 3ds już we właściwym miejscu (lepsze rozwiązanie). Ale jak piszesz, import do 3ds potrafi czasem mieć błędy, więc z tym może być problem. Ew. można sobie wydzielić tą scenerię z ta stacją którą chcesz, przy użyciu narzędzi z wątku z forum (jeśli nie jest pogrupowana), pogrupować ją na poszczególne składowe (tory, budynki itp.) i spróbować te części zaimportować, jest szansa, że to bardziej się uda. I potem wyeksportować samą stację wg potrzeb.

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Lutego 2020, 23:29:42 »
Kolejne zdjęcie, wrzucone na prośbę i za zgodą, które wykonał Szymon 'Simon' Mrowiec. Do wykorzystania tylko w MaSzynie.
EP09-009 stan z dnia 21.10.2018, 13 dni po ukończone naprawie rewizyjnej w Newagu (oddział Gliwice).
Oba boki i czoło. 133 zdjęcia.

5
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 01 Lutego 2020, 21:46:19 »
Wrzucam na prośbę i za zgodą autora zdjęcia na tekstury które wykonał Szymon 'Simon' Mrowiec.
Nie wrzucam tutaj całości, bo waży bardzo dużo. Do wykorzystania tylko w MaSzynie.
Lista i miniaturki poniżej. Więcej informacji na priv.


1) wagon WLAB (9 zdjęć)
2) EP07-329 (trapez, 2010 rok) (20 zdjęć)
3) EP07-211 (zielona, 2010 rok) (8 zdjęć)
4) EU07-052 (zielona, 2010 rok) (24 zdjęcia)
5) EU07-369 (zielona, 2010 rok) (154 zdjęcia)
6) EP07-395 (zielona, 2011 rok) (115 zdjęć)
7) EP07-1046 (budyń, 2011 rok) (96 zdjęć)
8) wagon B (2011 rok) (127 zdjęć)
9) EU07-529 (IC, 2011 rok) (40 zdjęć)
10) EP07-365 (denaturat, 2011 rok) (31 zdjęć)
11) EP09-032 (IC niebieska, 2012 rok) (35 zdjęć, oba boki bez czoła)
12) EU07-304 (IC, 2012 rok) (49 zdjęć)
13) EP07-1009 (IC, 2012 rok) (41 zdjęć)
14) EP07-374 (IC, 2012 rok) (57 zdjęć)
15) EN57-1281 (PR, 2018 rok) (56 zdjęć)
16) EP07-365 (IC, 2017 rok) (36 zdjęć)
17) EN57-840 (PR, 2017 rok) (47 zdjęć)
18) EP07-537 (IC, 2018 rok) (35 zdjęć)
19) wagon B (2018 rok) (33 zdjęć, bez czoła)
20) wagon A (2018 rok) (29 zdjęć, bez czoła)
21) wagon A (z klimatyzacją) (2018 rok) (31 zdjęć,bez czoła)
22) wagon B 140A (2018 rok) (25 zdjęć) (bez czoła)
23) wagon B Z1 zmodernizowany (2018 rok) (25 zdjęć) (bez czoła)
24) wagon WR (2018) (50 zdjęć) (bez czoła)
25) wagon B 136A (2018) (34 zdjęć) (bez czoła)
26) Wagon Z1 Henschel(2018) (28 zdjęć) (bez czoła)
27) EN57AL-1744 (Koleje Mazowieckie 2018 rok) (32 zdjęcia)
28) EN57-1908 (Koleje Mazowieckie 2018 rok) (~70 zdjęć)
29) EN57-1913 (Koleje Mazowieckie 2018 rok) (236 zdjęć) (bez czoła?)
30) EP07-1018 (IC, 2018 rok) (53 zdjęcia)
31) EP07-389  (IC, 2018 rok) (44 zdjęcia)
32) EP07-1038 (IC, 2019 rok) (84 zdjęcia)

6
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 17:18:19 »
@MattGReen chodziło o "bujanie" odczuwalne (głównie?) w pierwszym wagonie, w płaszczyźnie przód/tył patrząc w kierunku jazdy pociągu. Siłę pociągowa, czy coś co """"magicznie ciągnie"""" wagony pomijamy. Chodzi o zjawisko "szarpania".
Z tego co kojarzę, ale niestety mam tylko krótki cytat to:
Cytuj
"W zakresie części mechanicznej zmiany powinny objąć [...] oraz rekonstrukcję układu przeniesienia sił pociągowych, który w obecnym rozwiązaniu jest źródłem drgań wzdłużnych, odczuwanych w pewnym zakresie prędkości w pierwszych wagonach za lokomotywą." (cytat z: "Lokomotywa serii EP09"; Świat Kolei 8/2003).
No i jeszcze cytat od @iwan:
Cytuj
"Winne jest przeniesienie sily pociagowej na sprzeg - zostalo to zle rozwiazane, caly uklad ma tendencje do szarpania - co niestety mocno mozna odczuc w 1 wagonie za lokiem..." z: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7239.msg99832.html#msg99832
Ale co dokładnie to powodowało, które rozwiązanie, co zostało zmienione lub co zostawione lub inne szczegóły to już może ktoś wie więcej...

7
Pomoc doraźna / Odp: edytor sceneri
« dnia: 27 Października 2019, 02:39:06 »
Instrukcja edytora otoczenia dostępna (domki, drzewa, reszta otoczenia itd.) jest tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

8
Bocznica / Odp: Potrzebuję kogoś do współpracy.
« dnia: 30 Września 2019, 12:46:03 »
Słowo klucz: czy masz zgodę autora zakupionego modelu? Jeśli nie, no to wiesz...

9
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 26 Lipca 2019, 20:54:43 »
Na tą chwilę nie przewiduję wrzucania paczki z trasą. Kiedy oraz w jakim stanie będzie wrzucona, nie mam zielonego pojęcia.

10
Może część tego będzie tutaj, chociaż wątpię żeby była cała bocznica.  https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29569.0.html

11
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 13 Sierpnia 2019, 18:31:02 »
U mnie tempomat działa ok. W fiz chyba dawno nic nie było zmieniane przy tym.

12
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 04 Sierpnia 2019, 00:25:00 »
O ile dobrze pamiętam to tak musi być. Edytor uruchamia się w 0.0 i nie można sobie przeskoczyć na inne kamery korzystając z tych przycisków tak jak poza edytorem. Niestety trzeba z 0.0 przemieścić się w miejsce gdzie potrzeba. Plus jest taki, że w obrębie sesji, po przejściu tryb zwykły > edytor > tryb zwykły > edytor, edytor uruchomi się w miejscu gdzie się z niego wyszło.  Ale to tylko w obrębie tego samego uruchomienia scenerii.

13
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 31 Lipca 2019, 22:53:13 »
Sugerując się składnią innych wpisów modeli, wpisać ścieżkę i nazwę modelu .t3d, wpisać to w nodebank.txt i zapisać.

14
Pomoc doraźna / Odp: Problem z includowaniem drzewek
« dnia: 21 Lipca 2019, 15:45:57 »
Z takim wpisem działa:
include;tree.inc;l61_plants/drzewo1024q;-30.2022;-0.0371485;121.647;0;10;6;endZ tym że nie działa jak po prostu wkleisz to do pliku scn, a stary sbt będzie nadal w folderze. Jak dodasz wpis ten co powyżej do scn, wykasujesz sbt i uruchomisz na nowo, to w nowym już się wygeneruje poprawnie i na scenerii i w pliku sbt.

15
Tabor kolejowy / Odp: Hamulce Knorr w EU04
« dnia: 28 Czerwca 2019, 15:39:05 »
Pozycje na kranie są takie (numery wg MaSzyny +skróty klawiszowe):
- 1 - uderzeniowe (,)
 0 - jazda (6)
 1 - odcięcie (8)
 2 - odcięcie 2 - ustalenie stopnia hamowania (5)
 3 - hamowanie (2)
 4 - hamowanie nagłe (0)


W odcięcie i ustalenie stopnia hamowania robią to samo (nie wiem czy w rzeczywistości też). Więc dla usługi nie dodając nic nowego co napisały osoby wcześniej. Jeździ się na 'jazda', żeby zahamować przestawiasz na hamowanie, patrzysz ile Ci ciśnienie schodzi, dajesz na odcięcie, ciśnienie jakieś tam się ustala wg wartości jakiej chcesz. Chcesz więcej sił hamowania, dajesz znów na hamowanie, obniżasz ciśnienie ile chcesz i znów na odcięcie. Luzowanie podobnie jak w innych kranach, albo na jazdę albo uderzeniowe i potem jazda.

16
Pomoc doraźna / Odp: Klonowanie w Gimp'ie - pytanie o pewną sztuczke
« dnia: 12 Czerwca 2019, 16:43:09 »
Jeśli po wybraniu obszaru do klonowania, klikasz, trzymasz i przesuwasz to przesuwa się także obszar klonowania. Jeśli wybierzesz obszar i potem klikasz w jakieś miejsce, klikasz w następne koło poprzedniego itp., nie przesuwając naciśniętego kursora dalej to pkt. klonowania zostaje tam gdzie był.

17
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Konwert Modeli
« dnia: 02 Czerwca 2019, 19:32:55 »
Cytuj
Pozostaje zapytać was deweloperów czy powstanie kiedyś ed-250
Można założyć, że kiedyś może powstać. Ale to zależy od kilku rzeczy min. zdjęć i innych materiałów, tak samo jak w przypadku każdego innego modelu.

18
Pomoc doraźna / Odp: Dzień w nocy
« dnia: 26 Maja 2019, 20:46:44 »
Kliknięcie na Rainsted zmieni ustawienia tylko Rainsteda. Żeby exe odpalało na innej karcie graficznej trzeba to zmienić dla eu07.exe i eu07_gl33.exe (od razu dla obu, będzie na przyszłość).

19
Chwila szukania i: EN57-1271 i EN57-840

20
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia lokomotyw 163.
« dnia: 27 Marca 2019, 19:51:48 »
Temat nie jest zapomniany. Jest już mniej więcej opracowany wstępny model fizyki, parametry silnika i algorytm sterowania. Więc w tej kwestii bliżej niż dalej. Prawdopodobnie zdjęcia na tekstury zewnętrzne lokomotyw zawsze mile widziane.

21
Metoda działa i na prostych i łukach i pochyleniach. Trzeba jedynie znać na łukach odległości między słupami, bo to pomaga, tak żeby się nie zastanawiać jaka odległość jest potrzebna. Wykres odległości dobrany doświadczalnie (działa i na łuku z przechyłką i bez) działa spokojnie na promieniach 200m w górę.
W skryptach ustawić wstawianie drutów, a w snap toogle zaznaczyć vertex oraz edge/segment (i oczywiście zaznaczyć samo snap toogle). Podstawić koło toru odcinek sieci (pojedynczy odcinek) o długości jak jest potrzebny, ustawić go (przesunąć w okolice toru i obrócić w kierunku wstawiania) mniej więcej równolegle do toru. Następnie przez vertex przyciągnąć po kolei 1 i 2 koniec odcinka do toru. Ważne żeby "ciągnąć" z vertexa odcinak sieci, bo inaczej źle się wstawi. Snap przez vertex jest zaznaczany krzyżykiem, do segment/edge kwadratem. Dzięki przyciąganiu z edge/segment będzie to przyciągać do obojętnie jakiego miejsca w torze (ale nadal ciągnąc przez 'vertex' druta). Mając ustawiony 1 kawałek drutu, w skryptach dać add to previous, pojawi się przedłużenie istniejącego już odcinak druta (dlatego na początku ustawia się go zgodnie z kierunkiem wstawiania), ale mający już potrzebną długość. Następnie zaznaczając i przeciągając vertex nowego odcinka przeciąga się go do toru. Potem znów add to previous znów przeciągnąć itd. dla następnych słupów.
Tą metodą otrzymuje się krzywą łamaną która odpowiada sieci trakcyjnej ale na wysokości toru. Więc trzeba po skończeniu wstawiania podnieść tą krzywa o około 5,4-5,5 m nad tor i przez make zigzag wstawić słupy. Na torach prostych ma być wire mnt. shift i current shift jakie jak tam jest (0,2), na łukach dać oba na 0.0.
Oczywiście w rzeczywistej też słupy są lekko wysunięte poza środek toru na zewnątrz łuku a nie centralnie nad nim (jak tutaj) ale takie uproszczenie pozwala na szybkie wstawianie.


Tą metodą fajnie się wstawia i na łukach i na prostych, sprawdza się w obu przypadkach, a na długich prostych o stałym pochyleniu znaleźć sobie pochylenie, np. 1 segmentem drutu, przeciągając wertexy na końce odcinak tak żeby pokryły się z torem, dzięki temu segment drutu ma znane pochylenie i kierunek toru i można go albo pociąć przez divide na daną ilość fragmentów albo potraktować go jako linię kierunkową i stawić tradycyjnie sieć (ustawiając jej pochylenie w skryptach i wstawiając resztę).

22
Cytuj
Chcę coś zrobić dla sceny MaSzyny.
Domki, wiaty peronowe, infrastruktura itp. Jest sporo rzeczy z otoczenia których brakuje (lub jest ich niewiele albo są już przestarzałe) a przydałyby się.

23
Symulator / Odp: Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 18 Października 2018, 19:51:43 »
Z reguły tak bardzo "rzucenie" kamery odpowiada brak krzywej przejściowej. Jak jest prosta i potem od razu łuk to rzuca. Robiąc krzywą przejściową i przechyłkę (albo nawet bez przechyłki) uzyskuje się płynne przejście prosta - łuk (a właściwie prosta - krzywa przejściowa - łuk), jak w rzeczywistości.

24
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 13 Października 2018, 17:13:23 »
Jeszcze takie 3 screeny luzem.

25
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 09 Października 2018, 11:45:01 »
.

26
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 14:41:52 »
Ewentualnie w 3ds można bez pomocy Rainsteda:
• screeny mapy satelity
• każdy kolejny screen ma mieć wspólny punkt na skraju (kazda mapa w tej samej skali to oczywiście:) )
• nałożenie tego na plane w 3ds
• połączenie kolejnych plane wg pkt. wspólnych
• skalowanie całości: połączone wg punktów plane złączyć w grupę (prostsze skalowanie całości), znaleźć jakieś pkt na skrajnych fragmentach, zmierzyć odległość w satelicie jaka ma być i wg tej wartości wyskalować całą grupę wg tych punktów
• gotowe
Plusy, bo można pobrać różne mapy czy to z google, czy geoportalu, obojętna skala (przydaje się bo czasem sa w lepszej jakości w 1 lub 2 miejscu). Minusy są takie że łączenie może chwilkę trwać ale to naprawdę chwilka. Ogólne błędy odległości są kontrolowane przez to że wybiera sie skrajne fragmenty więc dany fragment i tak w całości bardzo dobrze trzyma wymiar.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 12:38:34 »
Cytuj
Czesi głównie ganiają na sygnalizacji kabinowej a nie zmodernizowane 371 jeżdżą 160 km/h w pojedynkę
Ale 371 też mają LVZ, tak samo jak reszta loków czeskich. LVZ zdaje się zahamuje pociąg po przejeździe przez S1, a SHP już nie. Poza tym LVZ jest już sygnalizacją kabinową, bo pokazuje sygnał (uproszczony, ale jednak) w kabinie, więc np. we mgle można bardziej upewniać co do wskazań semaforów.
U nas SHP sprawdza tylko czujność, ale nie uzależnia to od sygnału, już taki PZB (Niemcy, PZB do 160km/h) sprawdza i czujność oraz w przypadku braku reakcji na sygnał o zmniejszeniu prędkości, braku hamowania po tym sygnale oraz przjechaniu sygnały stój załącza nagłe. Dlaczego wogóle tutaj o sprawdzenie reakcji chodzi? Bo odruchowo nacisnąć przycisk to nie problem (wiem ze porównanie naciskania budzika przez sen i kasowania SHP to dwie równe rzeczy ale częściwo moze być to odruch i niewiele się patrzy, ale w sumie taki bardziej żart), co innego, jakby się niezauważyło sygnał, nie zareagowało i system automatycznie zahamuje. Czemu jest 130km/h a nie np. 140km/h z jakiego powdu akurat 130km/h nie wiem, może podniesienie na 140km/h miałoby sens (w gruncie rzeczy wtedy EP08 nie wymaga podwójnej). Czy podnisienie do 160km/h będzie miało zalety? No tak bo będzie pojedyncza obsada. Czy ma wady? Jakieś na pewno. Wiadomo 160km/h w pojedynkę nie zaszkodzi. Pytanie tylko czy zostaje margines bepieczeństwa na błędy. To chyba tutaj o to chodzi. I tak, błędy zawsze są, czy to ludzkie czy sprzętowe, coś może lekko pójść nie tak, nie ma sprzętu i ludzi doskonałych. I na to zostaje ten margines. Nie chodzi mi tutaj nagle o zostawienie w przepisach jakiś strasznie dużych rezerw, które będą bez sensu i są już przeterminowane (bo tak było 40 lat to zostanie i lepiej tego nie ruszać). Zbyt duże rezerwy i zawyżone marginesy błędów nie mają sensu, bo będą powodować zastój w rozwoju, ale jakieś muszą być, tak żeby w przypadku błędu możnabyło go naprawić i uniknąć większy konsekwencji. Przecież tez od pierwszej jazdy w pojedynke 160km/h pod SHP nic się nie stanie, tak samo jak nie stanie się to za setnym czy tysięcznym razem, albo nigdy nic się nie stanie. Pytanie tylko czy w długiej perspektywie nie doprwadzi to do jakiś incydentów. Jeśli wsystko będzie ok, to czemu nie podnieść? Nie ma przeciwskazań to nie ma problemu. Jeśli coś będzie nie bardzo to albo zostawić jak jest, albo podnieść nieznacznie do tych 140km/h, wiem 10km/h różnicy nie robi, ale można by coś podnieść (=EP08 w pojedynczej obsadzie).

28
Bocznica / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Lipca 2018, 22:41:59 »
Pomysł się już przewinął: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28996.msg453103.html#msg453103
Z tym, że może lepiej ze jest sceneria bez druta, przynajmniej odmiana od tych co sieć mają, a w przyszłosci będą inne scenerie zelektryfikowane czy niezelektryfikowane.

29
Tabor / Odp: Ruszenie
« dnia: 24 Maja 2018, 10:24:52 »
Podczepić się do składu, połączyć sprzęg i przewody hamulcowe. Dać w jazdę lub uderzeniowe. Jesli ciśnienie w przewodzie głównym zacznie rosnąć to ok, nic nie trzeba w zasadzie więcej robić. Jeśli sie nie zmieni to trzeba nacisnąć i przytrzymać odluźniacz (mając kran na jeździe lub uderzeniowym). Ciśnienie w przewodzie zacznie rosnąć. Odluźniacz w tym przypadku nie tylko wyluzuje cylindry lokomotywy (ale tylko jej samej i tylko od hamowanie kranem główym) ale też przesteruje elektrozawór tak zeby można było wyluzować kranem hamulce pociągu. Jest to lekie zabezpieczenie, że gdyby ciśnienie znacznie spadłoby w przewodzie, maszynista nie zauważył i doruchowo dał w kran w luzowanie to skład nie wyluzuje i trzeba dodatkowo naciśnąć odlużniacz, żeby zwrócić uwagę na znaczny spadek ciśnienia. Przynajmniej takie tłumacznie kiedyś udało mi się znaleźć.

30
Przecież te dźwięki sa w paczce 18_03, nic nie trzeba zmieniać. Wystarczy złożyć sobie skład, podejść do wagonu, użyć hamulca tak jakby się normalnie hamowało skład z kabiny i jest dźwięk.

Strony: [1] 2 3