31
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 14:41:52 »
Ewentualnie w 3ds można bez pomocy Rainsteda:
• screeny mapy satelity
• każdy kolejny screen ma mieć wspólny punkt na skraju (kazda mapa w tej samej skali to oczywiście:) )
• nałożenie tego na plane w 3ds
• połączenie kolejnych plane wg pkt. wspólnych
• skalowanie całości: połączone wg punktów plane złączyć w grupę (prostsze skalowanie całości), znaleźć jakieś pkt na skrajnych fragmentach, zmierzyć odległość w satelicie jaka ma być i wg tej wartości wyskalować całą grupę wg tych punktów
• gotowe
Plusy, bo można pobrać różne mapy czy to z google, czy geoportalu, obojętna skala (przydaje się bo czasem sa w lepszej jakości w 1 lub 2 miejscu). Minusy są takie że łączenie może chwilkę trwać ale to naprawdę chwilka. Ogólne błędy odległości są kontrolowane przez to że wybiera sie skrajne fragmenty więc dany fragment i tak w całości bardzo dobrze trzyma wymiar.
• screeny mapy satelity
• każdy kolejny screen ma mieć wspólny punkt na skraju (kazda mapa w tej samej skali to oczywiście:) )
• nałożenie tego na plane w 3ds
• połączenie kolejnych plane wg pkt. wspólnych
• skalowanie całości: połączone wg punktów plane złączyć w grupę (prostsze skalowanie całości), znaleźć jakieś pkt na skrajnych fragmentach, zmierzyć odległość w satelicie jaka ma być i wg tej wartości wyskalować całą grupę wg tych punktów
• gotowe
Plusy, bo można pobrać różne mapy czy to z google, czy geoportalu, obojętna skala (przydaje się bo czasem sa w lepszej jakości w 1 lub 2 miejscu). Minusy są takie że łączenie może chwilkę trwać ale to naprawdę chwilka. Ogólne błędy odległości są kontrolowane przez to że wybiera sie skrajne fragmenty więc dany fragment i tak w całości bardzo dobrze trzyma wymiar.