Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dymus

Strony: 1 [2] 3
31
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 14:41:52 »
Ewentualnie w 3ds można bez pomocy Rainsteda:
• screeny mapy satelity
• każdy kolejny screen ma mieć wspólny punkt na skraju (kazda mapa w tej samej skali to oczywiście:) )
• nałożenie tego na plane w 3ds
• połączenie kolejnych plane wg pkt. wspólnych
• skalowanie całości: połączone wg punktów plane złączyć w grupę (prostsze skalowanie całości), znaleźć jakieś pkt na skrajnych fragmentach, zmierzyć odległość w satelicie jaka ma być i wg tej wartości wyskalować całą grupę wg tych punktów
• gotowe
Plusy, bo można pobrać różne mapy czy to z google, czy geoportalu, obojętna skala (przydaje się bo czasem sa w lepszej jakości w 1 lub 2 miejscu). Minusy są takie że łączenie może chwilkę trwać ale to naprawdę chwilka. Ogólne błędy odległości są kontrolowane przez to że wybiera sie skrajne fragmenty więc dany fragment i tak w całości bardzo dobrze trzyma wymiar.

32
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 12:38:34 »
Cytuj
Czesi głównie ganiają na sygnalizacji kabinowej a nie zmodernizowane 371 jeżdżą 160 km/h w pojedynkę
Ale 371 też mają LVZ, tak samo jak reszta loków czeskich. LVZ zdaje się zahamuje pociąg po przejeździe przez S1, a SHP już nie. Poza tym LVZ jest już sygnalizacją kabinową, bo pokazuje sygnał (uproszczony, ale jednak) w kabinie, więc np. we mgle można bardziej upewniać co do wskazań semaforów.
U nas SHP sprawdza tylko czujność, ale nie uzależnia to od sygnału, już taki PZB (Niemcy, PZB do 160km/h) sprawdza i czujność oraz w przypadku braku reakcji na sygnał o zmniejszeniu prędkości, braku hamowania po tym sygnale oraz przjechaniu sygnały stój załącza nagłe. Dlaczego wogóle tutaj o sprawdzenie reakcji chodzi? Bo odruchowo nacisnąć przycisk to nie problem (wiem ze porównanie naciskania budzika przez sen i kasowania SHP to dwie równe rzeczy ale częściwo moze być to odruch i niewiele się patrzy, ale w sumie taki bardziej żart), co innego, jakby się niezauważyło sygnał, nie zareagowało i system automatycznie zahamuje. Czemu jest 130km/h a nie np. 140km/h z jakiego powdu akurat 130km/h nie wiem, może podniesienie na 140km/h miałoby sens (w gruncie rzeczy wtedy EP08 nie wymaga podwójnej). Czy podnisienie do 160km/h będzie miało zalety? No tak bo będzie pojedyncza obsada. Czy ma wady? Jakieś na pewno. Wiadomo 160km/h w pojedynkę nie zaszkodzi. Pytanie tylko czy zostaje margines bepieczeństwa na błędy. To chyba tutaj o to chodzi. I tak, błędy zawsze są, czy to ludzkie czy sprzętowe, coś może lekko pójść nie tak, nie ma sprzętu i ludzi doskonałych. I na to zostaje ten margines. Nie chodzi mi tutaj nagle o zostawienie w przepisach jakiś strasznie dużych rezerw, które będą bez sensu i są już przeterminowane (bo tak było 40 lat to zostanie i lepiej tego nie ruszać). Zbyt duże rezerwy i zawyżone marginesy błędów nie mają sensu, bo będą powodować zastój w rozwoju, ale jakieś muszą być, tak żeby w przypadku błędu możnabyło go naprawić i uniknąć większy konsekwencji. Przecież tez od pierwszej jazdy w pojedynke 160km/h pod SHP nic się nie stanie, tak samo jak nie stanie się to za setnym czy tysięcznym razem, albo nigdy nic się nie stanie. Pytanie tylko czy w długiej perspektywie nie doprwadzi to do jakiś incydentów. Jeśli wsystko będzie ok, to czemu nie podnieść? Nie ma przeciwskazań to nie ma problemu. Jeśli coś będzie nie bardzo to albo zostawić jak jest, albo podnieść nieznacznie do tych 140km/h, wiem 10km/h różnicy nie robi, ale można by coś podnieść (=EP08 w pojedynczej obsadzie).

33
Bocznica / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Lipca 2018, 22:41:59 »
Pomysł się już przewinął: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28996.msg453103.html#msg453103
Z tym, że może lepiej ze jest sceneria bez druta, przynajmniej odmiana od tych co sieć mają, a w przyszłosci będą inne scenerie zelektryfikowane czy niezelektryfikowane.

34
Tabor / Odp: Ruszenie
« dnia: 24 Maja 2018, 10:24:52 »
Podczepić się do składu, połączyć sprzęg i przewody hamulcowe. Dać w jazdę lub uderzeniowe. Jesli ciśnienie w przewodzie głównym zacznie rosnąć to ok, nic nie trzeba w zasadzie więcej robić. Jeśli sie nie zmieni to trzeba nacisnąć i przytrzymać odluźniacz (mając kran na jeździe lub uderzeniowym). Ciśnienie w przewodzie zacznie rosnąć. Odluźniacz w tym przypadku nie tylko wyluzuje cylindry lokomotywy (ale tylko jej samej i tylko od hamowanie kranem główym) ale też przesteruje elektrozawór tak zeby można było wyluzować kranem hamulce pociągu. Jest to lekie zabezpieczenie, że gdyby ciśnienie znacznie spadłoby w przewodzie, maszynista nie zauważył i doruchowo dał w kran w luzowanie to skład nie wyluzuje i trzeba dodatkowo naciśnąć odlużniacz, żeby zwrócić uwagę na znaczny spadek ciśnienia. Przynajmniej takie tłumacznie kiedyś udało mi się znaleźć.

35
Przecież te dźwięki sa w paczce 18_03, nic nie trzeba zmieniać. Wystarczy złożyć sobie skład, podejść do wagonu, użyć hamulca tak jakby się normalnie hamowało skład z kabiny i jest dźwięk.

36
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 07 Maja 2018, 10:34:14 »
Scenariuszy takich porzadnych i tak nie mam zamiaru pisać (oprócz ew. prostego jakby była wersja testowa) bo w pisaniu scenariuszy są tutaj lepsi ode mnie ;) I tak na razie mam w planach to co piszesz czyli podstawowe dopisanie eventów tak żeby chociaż AI widziało semafory czy inna podstawowa obsługa itp.

37
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 06 Maja 2018, 18:50:07 »

[...]Drzewa polecam jednak sadzić do grani. Albo dać tam plane ściany lasu z dużą ilością alfy, powtarzany co kilka metrów w dół zbocza. W sbt się to w jeden mesh złączy, więc wydajność powinna być znośna. Kształty koron drzew na grani wyglądają nieporównanie lepiej od takiej gładkiej linii.
Tamta część jest jeszcze nie skończona, wiem że potrzeba to inaczej zrobić (i w innych miejscach pewnie też).
Czemu takie pole na ostatnim skrinie, tyle ladnych texow jest przeciez. :(
Takie jest na razie, może się zmieni.
Ładnie, ale ta nastawnia z Kotlarni gabarytowo trochę za duża jak na tak mały posterunek. Może wciśniesz tam tą z Krywałdu? (leży w teście)
Wiesz co, narazie zostaje taka, w zasadzie tamto miejsce w teorii obsługuje ten i bliski posterunek (przynajmniej w teorii). Poza tym jeśli dobrze kojarze na podg Starzyny też jest taka duża nastawnia, a rozjazdów stosunkowo mało, więc powidzmy zostanie ta nastawnia. Natomiast w innych miejscach gdzie żadnej nastawni na razie nie ma na pewno coś wykorzystam.
Co zostało do zrobienia?
Jeden brakujący odcienek torów, tak żeby dołączyć część 'górską', mniej więcej kika kilometrów tak zeby mogło być senswnie z układem torów. Poza tym sieć trakcyjna (wszystkie stacje, bo na razie praktycznie nie mają nic), uzupełnienie otoczenia, skończenie grupy towarowej i podg z jej wyjazdu (gdzieś w połowie scenerii), plus zrobienie otoczenia w środku scenerii w poblizu jednej stacji gdzie całkowicie jest odcinek do nowa.
Co nie zmienia faktu że jest już bliżej niż dalej do skończenia.
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.
Sceneriusze to jedno, ale skończenie otoczenia to druga zupełnie inna rzecz. O takich rzeczach jak znaki drogowe na razie nie myśle nawet - trochę zbyt duze detale jak na teraz.
Układ torowy jest skończony, czy będzie dalej rozwijany?
Na głównej magistrali/części (długośc ponad 140km) raczej nie będzie nic dodawane. Może tylko inny układ stacji na końcu, czy inne zakończenie, ale to końcówka. Nie ma sensu powiekszać tego na długość. Poza tym jeździ sie wystarczająco szybko i długość jest taka że nie ma sensu wydłużać tego o nie wiadomo ile.
Rozwijana będzie tylko jakaś część tak żeby połączyć odcienk 'górski' z resztą. Wtedy osiągnie się kształt całosci w literę "T", tak że spokojnie ma się trzy trasy (całość po magistrali, połowa po magistrali w jedną lub drugą część i odc. górski).
W teorii mogłoby dojść jeszcze przedłużenie części góskiej, wstepny pomysł i tory są (bo sa juz od dłużeszego czasu), kwestia pozostaje czy zrobię tam (a niby fajnie by było, bo to tylko kilkanaście km), więc to jest kwestia do przemyślenia.

38
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 05 Maja 2018, 16:35:56 »
Screeny

39
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 02 Maja 2018, 23:47:49 »
Fragment scenerii scnBN.
Jak to wygląda w 3ds'ie:
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_1.png      Podgląd stacji, łuki zaznaczone pomocniczo na jaśniejszy kolor, zielone rozjazdy, żółte semafory.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_2.png      Podgląd na szlak (widoczne około 11km), na żółto semafory, łuki podobnie jak wcześniej na jaśniejszy kolor, dodatkowo dwa przystanki (czerwone odcinki koło torów).
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_3.png      Tory z terenem i drogami
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_4.png      Dodane budynki (bloki, domki, most)
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_5.png      Dodana zieleń, widoczny fragment to około 12 tysiący drzew/krzewów/traw.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_6.png      Inne miejsce, przykład dodatkowych oznaczeń pomocniczych (profil pionowy, promienie łuków, prędkości inne informacje)


Jak wygląda w MaSzynie ten sam fragment, zaczynając od torów, poprzez dodanie otoczenia.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_7.png      Same tory
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_8.png      Dodana sieć trakcyjna i drogi
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_9.png      Dodane budynki
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_10.png      Dodany teren
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_11.png      Dodane drzewka

40
Trasy / Odp: Zmienianie prześwitu pomiędzy szynami w 3dMaxie.
« dnia: 01 Maja 2018, 14:36:32 »
O tu.

41
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 05 Lutego 2018, 21:30:30 »
Mam powiedzmy podobną cyfrówkę do tej z linku i widzę pewne rzeczy które można było inaczej kupić porównując do tego jaką lustrzankę miał znajomy i co można było z nią zrobić. Do lustrzanki zdaje się może dojść koszt zakupu obiektywu (bo na wejściu sama lustrzanka ma mały do 50mm (z tego co kojarzę) lub samo body (lustrzanka bez żadnego obiektywu), to z linka chyba będzie miało obiektyw do 55mm (mniej więcej?). Może być to dość mało, jeśli będzie potrzebny większy zoom, potrzeba będzie kupić dodatkowy obiektyw (oraz oczywiście go wymieniać w miarę potrzeb na samych zdjeciach). Manuala nie ma co się bać, bo nie jest to trudne do nauki, ogarnąć kilka parametrów jak i co ma wpływ i jest ok. I umieć to ustawić w aparacie. Sam manual daje kontrolę nad tym jak ma aparat zrobić zdjęcia oraz na co w danym oświetleniu można sobie pozwolić, szczególnie mówię tutaj jesli jest słabsze oświetenie lub nietypowe warunki.
Dwie rzeczy jakie by mi się rzuciły z perspetywy czasu i używania cyfrówki (powiedzmy podobnej do tej co jest w linku):
- Canon ma czas naświetlania do 30s a drugi do 1s (lub tryb jakiś 4s). 4s z perspektywy czasu (bo 4s to w moim aparacie max czasu) to coś krótki czas, może uniemożliwić zrobienie fajnych zdjęć w nocy. 30s w lustrzance będzie pozwalało na o wiele więcej (temat na przeszłość niż na sam początek zabawy z aparatem, ale dość mocno dało się odczuć to że w nocy może być ciężko coś fajnego zrobić).
Lustrzanka przez to że ma większą matrycę będzie mniej szumić - można będzie podbić wyżej iso, w gorszych warunkach oświetlenia (ogólna zasada z mniejszym szumieniem w lustrzance przez większą matrycę) - porównanie mojego aparatu a lustrzanki znajomego, gdzie u mnie przy 400iso były wyraźne/mocne szumy, natomiast w lustrzance to prawie nic nie widać).
Lustrzanka więcej waży (plus dodatkowy wymieniany obiektyw o większej ogniskowej) więc bywa nieporęczna oraz może być koniecznośc wymiany obiektywów już na samych zdjęciach.
Generalnie myśląć przyszłościowo lustrzanka będzie lepsza. Osiaga lepsze parametry (przy minusach jak waga, wymiary, dodatkowy obiektyw no i cena).

Cytuj
A co do tego, że na automacie, wychodzą brzydkie zdjęcia .... Nie zgodzę się z tym
Wg mnie głównie chodzi o sytuacje typu noc, gorsze oświetlenie.  Bo w dzień to powiedzmy dość często aparat poradzi sobie na auto. Ale jak będzie gorsze światło lub noc to na auto aparat ustawi większe iso z krótszym czasem naświetlania (bo przecież trzeba zrobić szybko zdjęcie bo ręce się trzęsą :P a z większym iso większe szumy), gdzie na manualu spokojnie ustawi się sekundy lub więcej i małe iso (oczywiście aparat na czymś stabilnym) i wyjdzie lepsze zdjęcie.

42
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 22 Grudnia 2017, 10:21:50 »
Tzn. fajnie by było... :D W gruncie rzeczy skoro jest tempomat w asynchronicznych i pewnie jego zmienną jest siła (która i tak bedzie wyjściowa z fizyki 163) więc teoretycznie jakoś dałoby się to połączyć, część tamtego kodu połączyć z tym tutaj. Ale na ten moment to wybieganie za bardzo w przyszłość.

43
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 10 Grudnia 2017, 01:30:39 »
Cytuj
bo projekty stoją na takich bzdurach jak układ mapowania/pixeloza
To nie jest główny powód dlaczego projekt się zatrzymał, bo potrzebuje NOWEGO rodzaju fizyki. Oczywiście może iść na asynchronach, wskazania amperomierzy się niejako wymusi zeby wskazywały mniej więcej to co powinny, ale np. z dźwiękami może być problem bo asynchroniczny ma zależność dźwięku od prędkości (mniej więcej), a tutaj dźwiek tyrystorów zależy od przedziału napięcia jaki dają tyrystory na silniki. I to rozwiązanie jakie teraz jest w fizyce na której niby jeździ 163 (asynchroniczna) nie odpowiada temu co być powinno. Plus dochodzi do tego konieczność NOWEGO typu nastawnika, trochę podobnego jaki powinien być w rzeczywistym traxx'ie, ale nie tym co jest w MaSzynie teraz. Jest to różnica, praktycznie konieczność bo nastawnik gdzie wielkośc wychylenia odpowiada zadanej sile, nijak ma się do tego gdzie wychylenie (impulsowe lub nie) o 1 pozycję powoduje stały wzrost siły, wychylenie w drugą stały spadek, a pośrodku utrzymanie. Plus sprawa zadajnika od hamowania elektrodynamicznego i kranu hamulca pomocniczego. Są dwa oddzielne. O ile w innych nowych pojazdach jakoś przeszło to z lepszym lub gorszym efektem to tutaj będzie dość średnio z tym (zadajnik od elektrodynamicznego jest równieź podobnie jak nastawnik, dodanie/podtrzymanie/zdjęcie siły hamowania).
Cytuj
Robicie pod rendering i przechwałki na forach modelarskich
Czy gdzieś oprócz tutaj te screeny się pojawiają? Bo ja ich nigdzie nie wrzucam. Bardzo sporadycznie raz na jakiś czas są tutaj wrzucone jak są potrzebne do odpowiedzi i tyle. I nie wrzucam ich na żadne "fora modelarskie" więc nie wiem skąd to określenie.
Cytuj
czy dla użytku w symulatorze? ;)
To chyba oczywiste gdzie to ma być.

44
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Listopada 2017, 18:27:32 »
EN57-840, stan na 7.11.2017, autor zdjęć: Szymon Mrowiec. Zdjęcia wrzucone na prośbę ich autora.
95 zdjęć, 426 MB
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-EN57-840_part1.rar   212 MB
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-EN57-840_part2.rar   213 MB

45
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 05 Listopada 2017, 17:11:41 »
Kabina przecież generalnie jest bardziej (niż mniej) gotowa. Pozostaje skończyć (lub zrobić poprawki) kabinę + model zewnętrzny oraz fizykę, bo jak na razie ma asynchroniczną, a wypada raczej jej zrobić bardziej podobną do tego co ma w rzeczywistości. A tutaj na przeszkodzie jak na razie stoi brak czasu.

46
Nic nie musze aktualizować, bo nie musze tam mieć znajomości szlaku ;) Pisałem o prędkościach szlakowych. W tym WOSie co dałeś ta 60 dotyczy jazdy w kierunku nieparzystym (cytat z opisu WOSu), czyli dla poc. jadących od Warszawy dla obu torów 1 i 2. Ale jadąc od strony Trójmiasta juz to ograniczenie do 60 nie obowiązuje. Tamten pociąg jechał do Warszawy (czy tam dalej do Bielska) wiec ograniczona widoczność sem. wjazdowych (w przeciwnym kierunku) od strony Warszawy go nie dotyczy.

47
Bieżące kolejowe / Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« dnia: 06 Września 2017, 17:06:46 »
[...]A nie według rozkładu ma 11h50' lekkie opóźnienie. [...]
To nie jest przypadkiem tylko czas jazdy TLK Podlasiak ale na całej trasie? Biorąc pod uwagę że maszyniści się po drodze zmieniają, to tak naprawdę nie wiadomo jaką turę i jakie pociągi obsługiwał ten maszynista i jak godzinowo wychodziła mu cała tura, planowo ile dokładnie miała godzin.

48
@Piotr93 ma na mysli usunięcie submodeli z t3d, tylko do tego trzeba znać nazwy tych submodeli i mieć pliki t3d. Prostsza opcja, tą którą stosowałeś, to tak jak pisałeś dać na Haslery przeźroczystość, tylko na odpowiednie pliki, to te wymienione przez Ciebie to są starsze Haslery, obecnie korzysta się z nowych, których textury to np.: 4ert_jas_szary_alt, 4ert9_jas_zielony, 4ert9_jas_zielony2, 4ert9_tru_zielony_alt, 303ert9_turkus i inne. Musisz sobie zobaczyc w folderze z 4E (czy 303E, zależy które chcesz) i poszukać te nowe tekstury i tam zrobić to co opisywałeś i robiłeś w takim przypadku wcześniej.

49
Na warsztacie / Odp: Jedziemy na Czechy czyli modele w wykonaniu CD
« dnia: 27 Sierpnia 2017, 16:51:28 »
> dodać freespot z sekcji create/lights (screen a)
> ustawić tak żeby był w dobrym kierunku (w kierunku z którego ma go być widać), plus lekko przed teksturą zapalonej lampki dla której ma być (widoczny i nie zasłoniony przez nią lub inne rzecz, z reguły na środku lampki go dać)
> ustawić kolor, po zaznaczeniu danego freespota (screen b)
> odpowiedni kolor (zielony do zielonej lapki zapalonej itp.) freespot'a dopiąć w hierarchi do odpowiedniej zapalonej lampki, nazwa freespota obojętna, ważne żeby był dopięty do lampki_on, które już są dobrze nazwane (łączy się przez connect, tak jak zawsze w hierarchii)

To nie wydana kabina do jednego z naszych czeskich elektrykow.
Jeszcze nie wydana... będzie fizyka to będzie wydana.
Cytuj
Łukasz, czemu Ci LVZ nie działa? :P
Chyba jest wyłączony w tej 163 :P

50
Bieżące Symulatorowe / Odp: Widoczność semaforów
« dnia: 10 Sierpnia 2017, 14:11:26 »
Ctrl+rolka zmieni kąt na stałe. Naciskając samą rolkę myszy zrobisz szybki zoom, który zaraz powraca do normlanego trybu.

51
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 07 Sierpnia 2017, 18:58:32 »
.

52
Pomoc doraźna / Odp: Odp: Zmiana pogody w nowej paczce 17.07
« dnia: 05 Sierpnia 2017, 12:13:31 »
A uruchomienie sceneriusza normalnie, załączenie debuge, przesunięcie czasu, wyłączenie debuge i powrót do trybu normalnego nie będzie działać? Nie pamiętam żeby przez to były przez to problemy ze scenariuszami. Zał. debuge (ctrl+shift+F12), przesunięcie czasu (ctrl+F1 (20 min przesunięcia) shift+F1 (5 minut przesunięcia)), wyłączenie debuge (ctrl+shift+F12).

53
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lipca 2017, 01:24:48 »
Może, ale dodatkowe sterowanie myszą będzie rozszerzać możliwosci od banalnych otwieranych szafek, dodatkowych przełączników (dla których nie było miejsca na klawiaturze), poprzez nawet ustawianie ważnych danych (np. wprwadzanie kiedyś do kabin elementów komputera, do wpisywania długości składu na tempomat czy innych tego typu rzeczy). Poza tym w samych założeniach oraz historii MaSzyna i Trainz będą się zawsze różnić.

54
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 20 Czerwca 2017, 16:45:02 »
Mój film, czyli: stacja Kraków Bieżanów, około 17 pociagów, w tym Pendolino, ED160, EP09, EU07, Impulsy i inne.

55
Bocznica / Odp: ED250 do Maszyny przerobiony z MSTS
« dnia: 17 Czerwca 2017, 23:13:57 »
Nie lepiej od razu napisać pw...? A nie pisać posta żebym to ja napisał PW. Post i tak pewnie pójdzie na bocznice.

56
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 22 Maja 2017, 20:10:42 »
Cytuj
nieowskaźnikowane przystanki w km 107, 120, 135 i 140 – w 107 i 135 nie ma szans zatrzymać się w peronie z prędkości rozkładowej/drogowej
Będą dodane w nastepnej wersji.
Cytuj
do 44 km jakieś 4-5 postojów, później jakieś 30 km przerwy – trochę rzadko, niczym na węglówce/CMK
odniosłem wrażenie, że standardowo perony na scenerii mają 250–300 metrów
Dodam co najmniej 2 przystanki więcej (wstępnie) więc będzie, ale i tak zostanie odcinek pomiędzy gdzie nie będzie stacji, coś właśnie a'la CMK. Perony jeśli dobrze pamiętam na przystankach na 210m, na stacjach w zależności jak są w rzeczywistości, w odpowiedniku Katowic są długością... jak w Katowicach, to samo w odpowiedniku stacji Nowy Sącz i Chabówka. Plus chyba z 300m na innych stacjach. Nie wiem, może zmierzę przy następnej okazji.
Przy nastepnej wersji jest szansa na: troche aut na drogach i trochę latarni, to tak wstepnie.

EDIT. kilka nowszych screenów. Na samej trasie przybyło około 5 nowych przystanków. Plus zmiany w otoczeniu i innych. Nastepną wersję wrzuce jak zrobię teren przy nowym około 23km odcinku lekko stylizowanym na linie Chabówka - Zakopane.

57
Warunki miejscowe to pewnie: ustawienie przejazdu, czy jest na prostej czy łuku, czy droga przecina pod kątem czy nie, czy jest większa widoczność czy coś wiecej lub mniej przeszkadza, natężenie ruchu pociągów, pojazdów. Myślę że nawet to czy droga jest na pochyleniu czy nie może mieć wpływ że będzie potrzeba ustawienia wskaźnika wcześniej, żeby mieć rezerwę czasu czy coś (dla aut). Skoro liczba jest z zakresu <6-8>, to może być to każda wartość pośrednia z tego zakresu. Ważne żeby była min. 6 a max 8.

58
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 07 Maja 2017, 21:14:07 »
@wołodyjowskiIC: bez sieci trakcyjnej będzie ciężko, a montażu sieci generalnie nie przewiduję. Sceneria od początku w zamyśle miała być spalinowa. W kilku miejscach skrajnia jest za mała (wiadukty), nie mówiąc już o tym, że układanie sieci na torach z przechyłkami i przy takim profilu pionowym to ja dziękuję - do śmierci bym chyba nie skończył. W Janiszewie było o tyle prosto, że ta stacja jest idealnie na linii wschód-zachód, więc operowałem tylko jednym parametrem ;)
Bardzo krótka prezentacja jakby mogło wyglądać Całkowo v2.0 po elektryfikacji. Pomysł raczej do rozważenia (na przyszłość?), bo sceneria wygląda też fajnie, zyskuje możliwość jazdy po całości elektrykami (inaczej niż bez druta, to oczywiste :P ). Plus jest możliwość tworzenia nowych misji. Ma też swoje minusy. Ale to sprawa na później, na razie trzeba przejeździć to co jest, bo i tak jest tego dużo :)
I wtedy trzeba by kilka rzeczy na scenerii zmodyfikować, bo skrajnia itp. Sama elektryfikacja to raczej nie problem, testowe 8km zrobiłem (w 3ds) w krótkim czasie na odcinku gdzie są i łuki, krzywe przejściowe, przechyłki i nigdzie nie ma zaników napięcia/utraty kontaku pantograf-sieć, więc wygląda to nieźle jak na początek.



59
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 07 Maja 2017, 20:18:06 »
Jakąś paczkę wstawię pewnie, tylko nie wiem kiedy, czy teraz w dość najbliższym czasie, czy poczekać jeszcze i może dodać więcej rzeczy.

60
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« dnia: 17 Października 2016, 14:34:31 »
Tak z ciekawości zapytam jak pracę nad trasą?
Doszedł kolejny odcinek (około 30km chyba?). Kilka zmian w otoczeniu, nowe dodane, przebudowana całkowicie jedna stacja ze starego odcinka.

Co znaczy nikt nie testuje.
Przyjęło się że jeśli ktoś się przejechał i nic nie napisał to tylko się przejechał, natomiast jeśli by przejechał i jakieś uwagi napisał, to wtedy testował.

[...]także autor powinien udostępnić nową wersję z poprawkami.[...]
Kiedy i w jakim stanie udostępnie zależy od bardzo wielu czynników.

EDIT Może i coś się pozmieniało w ostatnim czasie...

Strony: 1 [2] 3