Moim zdaniem nie ma sensu opisywać taśm w sposób bardzo szczegółowyOpisałem żeby było wiadomo dlaczego zwalniałem,zaznaczyłem ograniczenia prędkości.
Opisałem żeby było wiadomo dlaczego zwalniałem,zaznaczyłem ograniczenia prędkości.
Ja mam sugestię żeby na taśmach były zaznaczowe nieplanowe postoje (np. postoje pod semaforem), bo czasem można pomylić postój pod semaforem od postoju w peronach :)
I tak właśnie w rzeczywistości się robi.
Potem, po jeździe, tworzą się w folderze z symkiem pliki txt, np. EU07-424.txt i te pliki otwierasz w HTV.
Cudotwórca. 180km/h zrobione EP08? A ile niezeszlifowanych obręczy Ci zostało po tamtej jeździe? ;-)
Tak już jest. Trzeba było nadrobić opóźnienie.Jadąc takim sposobem szybciej byś skończył z zepsutą lokomotywą na trasie, aniżeli ze zmniejszonym opóźnieniem... Gdzie by Ci się te wykresy kończyły? Na 220km/h? Taśmy zabrakło :P Z takimi wynikami Taurus by się zawstydził - wyciąga tylko 15km/h więcej ;-)
(...)To jest wykres czasu jazdy.
Poza tym nie do końca rozumiem górnego zapisu wykresu, co on dokładnie oznacza?
Nie miałeś poślizgu?
Nie miałeś poślizgu?Sądzę, że to nie wina poślizgu. Starsze wersje HTV robią sobie jaja i np EP09 cisnę ponad 500km/h bez żadnego poślizgu. Rozwiązaniem jest najnowsza wersja HTV.
Te +/- 5km/h to może być tolerancja samego prędkościomierza i przekroczenie prędkości o tyle na taśmie jest chyba całkowicie legalne.
Przyjmuje się, że należy osiągnąć 50% wartości początkowej prędkości, ale z tego co pamiętam w instrukcji Cw 1 nie było o tym mowy. Zaznaczono jedynie, że maszynista powinien wyraźnie odczuć hamowanie pociągu.Owe 50% było kiedyś.
2 pytaniaTroszkę samodzielności... . Google nie gryzie...
- co to hamulec zespolony
- co to hamowanie służbowe
czyli krotko mówiąc mamy dać czuwakowi przyhamować pociąg? Czy sami mamy to zrobić hamulcem pneumatycznym?Czy przeczytałeś chociaż część Cw 1 odnoszącą się do hamowania służbowego i kontrolnego ? Bo z tego co właśnie napisałeś wnioskuję, że nie.
Hamowanie kontrolne hmm.. a może po prostu kolega stwierdził, że przejmuje służbę na pociągu od innego mecha, który już śmigał tym składem i nie zauważył żadnych uwag co do działania wszelkich układów ?? Jeżeli np nowy mech przejmuje służbę to chyba nie robi kolejnego kontrolnego ??
One Max jeżdżą 100 km/h.No to nie wiem, bo ja nieraz stałem w/za kabiną i jechał lekko 110...
@Pendolino pilnuj się :) Kible może mają VMax 110 km/h, ale to jest prędkość konstrukcyjna. One Max jeżdżą 100 km/h.Pamiętam, że gdy jeszcze jeździły EN57 jako służbowe na CMK, to w rozkładzie było wydrukowane vMax 100 km/h, ale z racji specyfiki ruchu na CMK, były zmiany zrobione i podopisywane w rozkładach 110 - ale to chyba wyjątek potwierdzający regułę stu dla kibli ;P
Tylko jeśli hamulce ustawione są na P to pociąg nie może być dłuższy niż 400m.
Jak się nie mylę, wagony z którymi jechałeś (Zaes, Eaos), mają maksymalną prędkość 100 km/h.Mam taki rozkład.
Z góry nigdzie nie jest narzucone 70 km/h z bruttem.
Chyba, że się mylę.
Myślałem, że hamowanie kontrolne przeprowadza się przy prędkości 60km/h, zwalniając do ok. 30 km/h...Obecnie przepisy są zmienione. HK przeprowadza się tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie.
Obecnie przepisy są zmienione. HK przeprowadza się tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie.Ale jednak z prędkości 60 km/h, a nie ze szlakowej. ;)
Nie ma już obowiązku z 60km/h ale i tak większość z 60km/h robi. Wiadomo że ze 120km/h nie będziesz robił HK ;d.Obecnie przepisy są zmienione. HK przeprowadza się tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie.Ale jednak z prędkości 60 km/h, a nie ze szlakowej. ;)
Z powodu eventów, służba zakończyła się przed semaforem wjazdowym na stację Krzyżowa.
Nie ma już obowiązku z 60km/h ale i tak większość z 60km/h robi. Wiadomo że ze 120km/h nie będziesz robił HK ;d.Ale na pewno nie przekraczając 60 km/h.
Obecnie przepisy są zmienione. HK przeprowadza się tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie.Zależy od przewoźnika. Także nie jest prawdą, że wszędzie obowiązuje przepis aby maszynista "wyraźnie odczuł hamowanie". Nie ma jednolitej instrukcji o hamulcach na sieci. Każdy przewoźnik ma obowiązek wydać swoją, którą musi zatwierdzić UTK. Stąd często te rozbieżności w kwestii hamowania kontrolnego. Pomijam fakt, że 95% przewoźników zjechało równo Cw1 i tylko pozmieniali niektóre zdania, żeby nie było ;).
Nie, to nie jest zaden blad. Jak najbardziej normalna sytuacja. Trzeba poczekac, az pospieszny Z Markowa Gornego wyjedzie z Krzyzowej... No ale lepiej napisac, ze to wina eventow - zawsze to jakas sugestia dla ogolu jest, ze eventy sa zle.Myślisz, że jestem tak ograniczony umysłowo, że nie wiem, że trzeba czasem zaczekać na swoją kolej? To, że ET22 wjeżdża na osobowy z naprzeciwka jest jak najbardziej normalne?... No, ale lepiej napisać, bez sprawdzenia przyczyn, że to wina usera.
Jak nazywa się ta książka, z której wklejałeś sccreeny?Nie ma już obowiązku z 60km/h ale i tak większość z 60km/h robi. Wiadomo że ze 120km/h nie będziesz robił HK ;d.Ale na pewno nie przekraczając 60 km/h.
Jak nazywa się ta książka, z której wklejałeś sccreeny?Instrukcja kolejowa, chyba Cw1.
Jak nazywa się ta książka, z której wklejałeś sccreeny?Jeżeli to pytanie skierowane było w moim kierunku to jest to:
To, że ET22 wjeżdża na osobowy z naprzeciwka jest jak najbardziej normalne?... No, ale lepiej napisać, bez sprawdzenia przyczyn, że to wina usera.Jesli kombinowales ze zwrotnicami, to tak.
Osobówki jeżdżą 100 km/h. 110 kible mają tylko w wyjątkowych sytuacjach.Proszę o paragraf? SKM-ki jeżdżą z prędkością rozkładową 110km/h. Oczywiście poza linią 250 na której obowiązuje prędkość szlakowa 70km/h.
Proszę o paragraf?Nie, nie prosisz o paragraf.
SKM-ki jeżdżą z prędkością rozkładową 110km/h.SKM to SKM, a nie osobowy :P
SKM to SKM, a nie osobowy :PPrzepraszam, czy SKM wozi gruz? Przecież to taki sam osobowy, tylko należący do innego przewoźnika. Dodatkowo należy "jeszcze" do Grupy PKP.
Przepraszam, czy SKM wozi gruz?Oczywiście — jako bagaż ręczny. Większe ilości można przewieźć po uiszczeniu odpowiedniej opłaty, zgodnie z taryfą przewozową.
Przecież to taki sam osobowy, tylko należący do innego przewoźnika. Dodatkowo należy "jeszcze" do Grupy PKP.No właśnie inny. Uruchamia go PKP SKM w Trójmieście, a nie PR. Dodatkowo nie nazywa się REGIO. Jeździ do 110 km/h, a nie 100 km/h. Porusza się w dużej mierze po torach wydzielonych. Jego głównym celem są przewozy wewnątrz aglomeracji, a nie ruch lokalny.
Ekhm, prędkość 128 km/h na EU07?
Grube "podeszwy" miał, bo pewnie siódemka po rewizji była... ;)
Pojazd: ED72-014Tam, gdzie pojechałeś te 128km/h to chyba z górki miałeś ;D.
Długość: 85,2m
Sceneria: Drawinowo
Służba: InterRegio Włodowice - Drawinowo
Uwagi: Zaraz po przyspieszeniu do 60 km/h hamowanie kontrolne do 30km/h. Zwolnienie biegu pociągu do 20km/h spowodowane sygnalizacją wadliwych urządzeń na przejeździe.
Sceneria: Krzyżowa
Lokomotywa: EP07-1040
Skład: 5x111A
Służba: Pociąg pośpieszny z Markowa Górnego do Markowa Dolnego.
Uwagi: Hamowanie kontrolne z 60 do 30 km/h.
Co do HK to nie zawsze uda się idealnie wyluzować.Hmm, nie chodzi że jest źle(niech się znawcy co do HK wypowiedzą), tylko prędkość
No i podajcie długość Mechaniku. ;P94,075 m.
gdybyś napisał 27kmph.
The kilometre per hour (American English: kilometer per hour) is a unit of speed or velocity, expressing the number of kilometres traveled in one hour. The unit symbol is km/h or km·h−1; however, the colloquial abbreviations "kph" and "kmph" are sometimes also used in English-speaking countries, in analogy to miles per hour (mph).
W języku angielskim używane są również oznaczenia kph oraz kmph (przez analogię do mph).
Przy HK prędkość przy której jest robiona powinno się obniżać o 50% czyli z 60 na 30 czy z 40 na 20. A wiadomo, że nie zawsze da się idealnie to wykonać.To było dawno i nie prawda...
PS. HK powinno się robić na Hamulcu Pneumatycznym.
§36.
Hamowanie kontrolne
1. W celu upewnienia się czy hamulec zespolony pociągu działa prawidłowo, wykonuje się hamowanie kontrolne pociągu. W zależności od okoliczności nakazujących wykonanie hamowania kontrolnego, hamowanie to wykonuje się z różnych prędkości.
2. Hamowanie kontrolne pociągu wykonuje się w następujących okolicznościach
a) po wyjeździe pociągu ze stacji początkowej,
b) po każdej próbie hamulców,
c) po zmianie drużyny trakcyjnej.
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h, w taki sposób, aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu, ale jednocześnie tak, aby w miarę możności nie spowodować zatrzymania pociągu. Hamowanie należy wykonać przy pomocy hamulca zespolonego (pneumatycznego), stosując hamowanie służbowe.
Na pierwszym odcinku, na którym prędkość rozkładowa pociągu wynosi co najmniej 130 km/h hamowanie kontrolne należy przeprowadzić z prędkości 130 km/h, tak aby zmniejszyć prędkość do 90 - 100 km/h. Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h.
3. Hamowanie kontrolne pociągu z prędkości rozkładowej wykonuje się:
a) przy zbliżaniu się do stacji węzłowej,
b) przy zbliżaniu się do miejsca planowego zatrzymania,
c) przed wjazdem na odcinek o pochyleniu toru co najmniej 5%o, na którym znajdują się sygnalizatory.
Hamowanie kontrolne wykonuje się w wyżej wymienionych okolicznościach tylko wtedy, gdy hamulce nie były używane przez okres co najmniej pół godziny w pociągach towarowych i 1 godziny w pociągach pasażerskich. Hamowanie należy wykonać w odległości odpowiednio przed stacją węzłową, miejscem planowego zatrzymania lub pochyleniem toru co najmniej 3,5 km dla pociągów pasażerskich i 7 km dla pociągów towarowych, wykonując hamowanie służbowe, tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu.
Więc tak. Język angielski jest na tyle rozpowszechniony w słownictwie polskim, że zamienienie km/h na kmph nie powinno być aż tak rażące. Może to był i mój błąd, iż tak napisałem, ale jak to napisane "kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem". Zgadzam się z określeniem, że bardziej naukowe było by takie określenie km·h−1, jednakże nawet cytując Cię, to jest kupę angielszczyzny.gdybyś napisał 27kmph.Jesteśmy państwem angielskojęzycznym?
Długość z reguły zaokrąglamy do pełnych metrów w górę.No i podajcie długość Mechaniku. ;P94,075 m.
Napisane też jest, aby napominać swojego bliźniego :PWięc tak. Język angielski jest na tyle rozpowszechniony w słownictwie polskim, że zamienienie km/h na kmph nie powinno być aż tak rażące. Może to był i mój błąd, iż tak napisałem, ale jak to napisane "kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem". Zgadzam się z określeniem, że bardziej naukowe było by takie określenie km·h−1, jednakże nawet cytując Cię, to jest kupę angielszczyzny.gdybyś napisał 27kmph.Jesteśmy państwem angielskojęzycznym?
Jesteśmy państwem angielskojęzycznym?Jesteśmy forum ;]
Tabor: EU07-150A gdzie HK?
Trasa: Klonowo - Markowo Górne
Opis: Wakacyjny pociąg pośpieszny do Markowa
Sceneria: BałtykProszę podać daty rewizji wagonów.
Lokomotywa: 181 020-9 (przewoźnik Lotos)
Skład: 2xGags + 20xZaes
Brutto: 1610,2 ton
Ilość osi: 94
Długość składu: 298,3 metrów
Relacja: Zduńska Wola Karsznice - Czechowice Dziedzice.
Proszę podać daty rewizji wagonów.Rewident nie złożył uwag co do stanu wagonów, a ja nie mam wiedzy na ten temat. O co Ty mnie prosisz? :P
O co Ty mnie prosisz? :PO daty rewizji wagonów, gdyż mogło dojść do złamania przepisów zapewniających bezpieczeństwo ruchu.
Szogun, a tam czepiasz się. Jak CTL może jeździć 95, to ja też.O ile spełnisz wszystkie warunki.
Sceneria: Zwierzyniec Osobowy
Lokomotywa: EU07-351
Skład: TLK 51100 (6 wagonów 1xxa.)
Opis misji: HK z 60km do 10km.
1. VmaxManewry = 20 km/h. Ty masz 40.
Prędkość jazd manewrowych nie może przekraczać 25 km/h, poza uwzględnieniem następujących przypadków, w których dopuszcza się maksymalną prędkość do:
1) 40 km/h - przy jeździe pojazdu trakcyjnego luzem lub ciągniętego składu manewrowego na hamulcu zespolonym po torze wolnym bez jazdy po rozjazdach, o czym kierujący pojazdem trakcyjnym został powiadomiony,
2) 20 km/h - przy jeździe przez przejazdy i przejścia niestrzeżone.
3) 15 km/h - przy jeździe składu manewrowego po torze głównym o spadku ponad 2,5‰ jeżeli pojazd trakcyjny nie mógł być umieszczony od strony spadku.
4) 10 km/h - przy wykonywaniu manewrów z pojazdami kolejowymi zajętymi przez podróżnych. Prędkość ta nie dotyczy pojazdów kolejowych zajętych przez podróżnych, jeżeli przetaczanie odbywa się po zabezpieczonej drodze przebiegu lub z blokadą drzwi sterowaną z kabiny maszynisty.
Prędkość jazd manewrowych nie może przekraczać 25 km/hNie zgodzę się. Po rozjazdach, nie przejazdach. W tym wypadku 25km/h. No chyba, iż po drodze występuje sytuacja z punktu 2, wtedy oczywiście 20 km/h. Ale na Zwierzyńcu taka sytuacja nie występuje, czyli 25km/h
Na tej misji przejeżdżamy przez rozjazdy, więc Vmax = 20km/h :)
Manewry z reguły wykonywane są na torach zajętych, w związku z czym należy je wykonywać z prędkością gwarantującą zachowanie bezpieczeństwa ludzi, pojazdów kolejowych i ładunku. Zachowanie bezpieczeństwa zależne jest od wzrokowej obserwacji dróg przebiegu, sygnałów i przeszkód oraz stosowania bezpiecznej prędkości jazdy w zależności od warunków.I te właśnie warunki mogą być podane w RTS, jeżeli nie ma podanych mamy możliwość pracy manewrowej do 25km/h.
I te właśnie warunki mogą być podane w RTS, jeżeli nie ma podanych mamy możliwość pracy manewrowej do 25km/h.Zapewniam Cię, że na każdej stacji masz podane w RTS prędkości manewrowe. PLK jest nauczona doświadczeniem, aby takie zapisy się znajdowały.
Lokomotywa: ST44(M62 Orlen)Mógłbyś pokazać gdzie jest HK na tej taśmie?
Scn: Całkowo-Orlen
Ilość wagonów: 32 cysterny+TEM2
Opis służby: dostarczenie składu cystern i TEM2 do Wilisia,zabieramy z Wilisia drugiego loka M62 do Całkowa,w Całkowie podczepiamy puste cysterny i dostarczamy je do Macierzowa.
§36.
Hamowanie kontrolne
1. W celu upewnienia się czy hamulec zespolony pociągu działa prawidłowo, wykonuje się hamowanie kontrolne pociągu. W zależności od okoliczności nakazujących wykonanie hamowania kontrolnego, hamowanie to wykonuje się z różnych prędkości.
2. Hamowanie kontrolne pociągu wykonuje się w następujących okolicznościach
a) po wyjeździe pociągu ze stacji początkowej,
b) po każdej próbie hamulców,
c) po zmianie drużyny trakcyjnej.
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h, w taki sposób, aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu, ale jednocześnie tak, aby w miarę możności nie spowodować zatrzymania pociągu. Hamowanie należy wykonać przy pomocy hamulca zespolonego (pneumatycznego), stosując hamowanie służbowe.
Na pierwszym odcinku, na którym prędkość rozkładowa pociągu wynosi co najmniej 130 km/h hamowanie kontrolne należy przeprowadzić z prędkości 130 km/h, tak aby zmniejszyć prędkość do 90 - 100 km/h. Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h.
3. Hamowanie kontrolne pociągu z prędkości rozkładowej wykonuje się:
a) przy zbliżaniu się do stacji węzłowej,
b) przy zbliżaniu się do miejsca planowego zatrzymania,
c) przed wjazdem na odcinek o pochyleniu toru co najmniej 5%o, na którym znajdują się sygnalizatory.
Hamowanie kontrolne wykonuje się w wyżej wymienionych okolicznościach tylko wtedy, gdy hamulce nie były używane przez okres co najmniej pół godziny w pociągach towarowych i 1 godziny w pociągach pasażerskich. Hamowanie należy wykonać w odległości odpowiednio przed stacją węzłową, miejscem planowego zatrzymania lub pochyleniem toru co najmniej 3,5 km dla pociągów pasażerskich i 7 km dla pociągów towarowych, wykonując hamowanie służbowe, tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu.
Nie ma HK,nie zrobiłem poprostu.CytujLokomotywa: ST44(M62 Orlen)Mógłbyś pokazać gdzie jest HK na tej taśmie?
Scn: Całkowo-Orlen
Ilość wagonów: 32 cysterny+TEM2
Opis służby: dostarczenie składu cystern i TEM2 do Wilisia,zabieramy z Wilisia drugiego loka M62 do Całkowa,w Całkowie podczepiamy puste cysterny i dostarczamy je do Macierzowa.
Sceneria: Moczniki-CargoPo zatrzymaniu przed SBL wskazującym S1, rozpędził się kolega do 60km/h. Czy może kolega odpowiedzieć na takie pytanie. Jaki sygnał w momencie jego mijania wskazywał ten semafor? S1, czy może S5?
Lok i składy wagonów: jak u kolegi Pinokio
Uwaga: W jednym miejscu wyhamowalem całkowicie skład zamiast wytracić prędkość. Przyznaję mój błąd.
Nie widzisz, że to jest tylko połowa taśmy?Fakt,co do mojej taśmy z Całkowa Orlen, to jest połowa taśmy. Moje przeoczenie, cyknąłem screena nie w takim momencie co chciałem.
Lok: M62-0837+SU46-022W Markowie chyba poszedłeś w nagłe pod koniec hamowania? No i za Krzyżową, te ponad 50km/h, albo skład był jeszcze w zwrotnicach, albo już na zwolnieniu.
Scn: Krzyżowa2
Wagony: 21xEAOS
Opis: Pociąg towarowy z Drawowa Gł. do Chełminowa
Lok: EU07-172Po zatrzymaniu przed S1 (blokada czterostawna), kolega rozpędza się do pełnej prędkości, a powinno być 20km/h.
Sceneria: Moczniki Cargo
Lokomotywa: 182 083-0Skody mają prędkość konstrukcyjną 90 km/h...
Sceneria: Quark 2007
Wagony: 26x puste Eaosy później 12x załadowane Eaosy
Opis: pociąg towarowy z Wielkiego Kaca do Dejaw, później wykonane manewry podczepiając się pod załadowany skład i jazda do Skwarek.
Tak się zastanawiam dlaczego bardzo dużo ludzi jeździ pociągami towarowymi z prędkościami jak dla pociągów pasażerskich. Standardowa prędkość w ruchu towarowym to 70 km/h.Bo o tym nie wiedzą. Stoi W27 z "12"? To w palnik i jazda.
A jak jest sobie skład z wagonami do 100km/h to prędkość od czego zależy (zakładając że wagonów 15, pustych)Od prędkości rozkładowej i szlakowej.
Odpowiednia masa hamująca. Bo możesz mieć 10 wagonów szlakową/rozkładową 160km/h a możesz nie mieć czym hamować.A jak jest sobie skład z wagonami do 100km/h to prędkość od czego zależy (zakładając że wagonów 15, pustych)Od prędkości rozkładowej i szlakowej.
A jak jest sobie skład z wagonami do 100km/h to prędkość od czego zależy (zakładając że wagonów 15, pustych)
Nie w lokomotywie i 5 wagonach tylko w całym składzie. A w lokomotywie i 5 pierwszych wagonach powyżej pewnej masy stosuje się nastawienie towarowy.
LOK- Skoda 182-181Kolejna taśma na której nie widzę HK. Jak już chcecie wystawiać taśmę, to postarajcie się, żeby była w porządku.
SCENERIA- Bałtyk
WAGONY- 2xGAGS-T, 21xZAES
OPIS- Pociąg towarowy z Alakowic do Bałtyku Miasta. Po drodze mijamy się z osobowym do Alakowic stojąc na S1 w Bałtyku Towarowym (obok SM31).
Dodatkowo to hamowanie powinno być z 40 do 20 i zaraz powrót do 40.
Prędkość maksymalna EZT na linii 61 wynosi 100 km/h.
Teraz w przepisach jest, że trzeba wyjechać ostatnią osią ze semafor wjazdowy, lub wyznaczoną granicę stacji.Tylko do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem.
Chodzi Tobie o KH? Jeśli tak, to niestety, ale nie zgodzę się z Tobą. Maszynista nie ma obowiązku zmniejszać prędkości o 50%.Tylko do tego poziomu, aż upewni się że wg niego hamulce działają prawidłowo. Napisałem wcześniej zasadę, wg której ja działam.
konstrukcyjna wynosi 110.[/u] Powinieneś się tego trzymać:)Od kiedy to się sugeruje prędkościami konstrukcyjnymi? Patrzyłeś na prędkość szlakową? W tym przypadku wynosi ona 100km/h, i to raczej tego powinno się trzymać.
I tak w woli ścisłości szlakowa od Koniewic do Dejaw Kopalni wynosi 120km/h.Przepraszam, pomyliłem szlakową z rozkładową. Rozkładowa wynosi 100km/h i tyle powinieneś jechać.
To tylko o 1 km/h.Aż 1km/h. Zawsze mi wpajano, że lepiej 3km/h za mało niż 1km/h za dużo ;)
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=12288.0;attach=26097;image
@kolejarz_25_ Czemu nie zaznaczyłeś poślizgu?
Na tej taśmie jest prawdziwe naruszenie przepisów, a Ty się poślizgów czepiasz...Chodzi o to, że po zerwaniu hamulca w wagonie nie wykonał ponownie KH?
OIDP to po nagłym należy wykonać próbę szczegółową.Nie do końca - próbę wykonać należy jeśli do otwarcia PG doszło poza lokomotywą. Tutaj ani próby, ani hamowania...
5. Uproszczoną próbę hamulców należy wykonać w pociągu, w którym po dokonaniu próby szczegółowej nastąpiło:
1) zamknięcie lub otwarcie (także częściowe lub chwilowe) przewodu głównego, w którymkolwiek miejscu pociągu - nie licząc zaworu maszynisty;
(...)
tachometer: wskpr rot 0.00427 -0.3515 0 //parametry dla wskazowki predkosciomierza
i powinno być ok.
Paint Twym przyjacielem ;) Weźmy na przykład ostatnią taśmę którą wystawiłem - musiałem ją sklejać "na trzy screeny".
- Jak otrzymać samą taśmę? Nie działa mi opcja Zapisz obraz do pliku. Mam mały monitor i taśma się nie mieści w całości na nim. Wydrukowanie też nic nie daje, bo drukuje się oczywiście fragment tylko widoczny na ekranie, a taśma jest zawsze dłuższa niż szerokość monitora
(...)
- Jak czytać ten górny wykres odnoszący się do czasu? Można zaprezentować na screenie taśmę i pokazać co i jak
OIDP na postoju 5mm/h a w czasie jazdy 5mm na kazdy przejechany kilometr, ale moge sie lekko mylic.
Linia 61, towarowy2
Lok:ET22-436+19xZaes
Opis:Skład towarowy z Częstochowy Stradom do Lublińca. W Lisowie odczepiamy się od składu i luzem jedziemy po zdefektowany pociąg towarowy, który utknął na szlaku. Defekta przywozimy do Lisowa i po ponownym podczepieniu pod nasz skład kontynuujemy jazdę do Lublińca.
A po drugie jest 144 km/h.
Już to kiedyś było zgłoszone.Kod: [Zaznacz]tachometer: wskpr rot 0.00427 -0.3515 0 //parametry dla wskazowki predkosciomierza
i powinno być ok.
Sceneria: BałtykZależy na którym prędkościomierz maszynista patrzał, jeżeli na cyfrowy, to nie powinien te 4km/h przekroczyć, jeżeli na analogowy, to nie ma co się dziwić, że o 4 km/h więcej. ET22-2009 ma nie zbyt dopasowane te prędkościomierze, Ale jak @Szogun obiecał, z czasem i do ZNLE Szogun trafi byczek. Cierpliwości :)
(...)
Lokomotywa ET22-2009
(...)
104km/h – chyba trochę za dużo jak na towarowy.
Nie, bo prędkość dla składów towarowych nie jest narzucona odrazu dla wszystkich pociągów. Wagon tego typu może jechać jako próżny i jako ładowny z prędkością 100km/h. Wymagany jest jeszcze określony % masy hamującej, ale do wyliczenia tego potrzebne są jeszcze parametry linii.Więc skąd mam wiedzieć jaką prędkością jechać, jeśli nie ma podanego rozkładu, tak jak w powyższym przypadku? Zawsze myślałem, że wszystkie towary w Polsce mogą jechać max 80 km/h.
Więc skąd mam wiedzieć jaką prędkością jechać, jeśli nie ma podanego rozkładu(...)Chociażby z prędkości konstrukcyjnej wagonów, i z prędkości szlakowej. Jeśli prędkość konstrukcyjna przerasta prędkość szlakową, to jedziesz ograniczając się do szlakowej. I na odwrót.
Chociażby z prędkości konstrukcyjnej wagonów, i z prędkości szlakowej. Jeśli prędkość konstrukcyjna przerasta prędkość szlakową, to jedziesz ograniczając się do szlakowej. I na odwrót.Powiedz mi jeszcze gdzie mogę znaleźć takie dane. Mam na myśli prędkości konstrukcyjne.
Więc skąd mam wiedzieć jaką prędkością jechać, jeśli nie ma podanego rozkładu, tak jak w powyższym przypadku?
Powiedz mi jeszcze gdzie mogę znaleźć takie dane. Mam na myśli prędkości konstrukcyjne.Na wagonie — granice obciążenia i oznaczenie serii.
Quark-t
"Sceneria: Linia_053 sluzba-6
Opis: TLK 81100 ze Szczecina Głównego do Białegostoku
Lokomotywa: EU07-310
Skład: 2+1+1+Bar+2+2+2+2
Uwagi: Pociąg wpadł w poślizg i hasler zarejestrował 150 km/h, w rzeczywistości było tam 68 km/h, a prędkość maksymalna powinna wynieść 121 km/h."
Nie trzeba od razu dawać nastawnika na 0, można powoli schodzić z oporów i słuchać kiedy zestaw wychodzi z poślizgu.
Nie trzeba od razu dawać nastawnika na 0, można powoli schodzić z oporów i słuchać kiedy zestaw wychodzi z poślizgu.Jak masz poślizg tego typu, że zamyka Ci Haslera, to jednak lepiej dać na 0 bo możesz nie zdążyć ze schodzeniem z pozycji ;). W innych przypadkach wystarczy wyrzucić kilka pozycji co z resztą napisałem w dalszej części mojego posta ;). Odnośnie poc. towarowych.
W sytuacji, gdy widoki na wjechanie pod wzniesienie są kiepskie, wolałbym się zatrzymać na szlaku niż rozwalić zestawy albo przeszlifować szyny. Postój i ew żądanie pomocy jest wliczone w rozkład jazdy.
Za pomoc rozumiecie wysłanie dodatkowej lokomotywy? Jeśli tak to skoro "PLK wystawia fakturę przewoźnikowi" to jest to lokomotywa tej spółki?Kuba, tu chodzi oto, że PKP PLK wystawi fakturę za udostępnienie infrastruktury. Chyba, że przewoźnik jest zapobiegawczy i zapłaci wcześniej odpowiednią kwotę na wypadek jakiejś awarii. Lecz to się raczej nie zdarza, gdyż żaden z przewoźników nie wyda takiej kwoty w ciemno.
Sceneria: Bałtyk_Zima.Siódemka luzem ma ograniczoną maksymalną do oidp 110 km/h (masa hamująca).
Opis: 1. Luzem do Alkowic (POC: LPE782) 2. IC MEWA.
Lokomotywa: EU07-515
Skład: Z1+Z1+Z1+Z1+WRBd+Z1
Długość składu:
1. 16,315 m.
2. 189,55 m.
Masa:
1. 83,5 t.
2. 420,2 t.
Już rozumiem, dzięki!Za pomoc rozumiecie wysłanie dodatkowej lokomotywy? Jeśli tak to skoro "PLK wystawia fakturę przewoźnikowi" to jest to lokomotywa tej spółki?Kuba, tu chodzi oto, że PKP PLK wystawi fakturę za udostępnienie infrastruktury. Chyba, że przewoźnik jest zapobiegawczy i zapłaci wcześniej odpowiednią kwotę na wypadek jakiejś awarii. Lecz to się raczej nie zdarza, gdyż żaden z przewoźników nie wyda takiej kwoty w ciemno.
Lokomotywa: ET22-1147Panie mechanik! Gdzie HK i 115 km/h towarowym ?!
Sceneria: Tarniowo
Ilość wagonów: 18 eaos-ów
Opis służby: Pociąg towarowy do elektrowni
Lokomotywa: ET41-200
scn: Linia_61 (L61)
Nr poc: 59281
ilość wagonów: 19
zestawienie wagonów w składzie poc: 19xZaes
długość pociągu: 234,50[m]
Nareszcie, a już myślałem, że nikt się nie dopatrzy.
Scn: Moczniki-Cargo
Lok: SM42-468
Sceneria: DrawinowoO ile udało by Ci się skończyć służbę bez uszkodzenia lokomotywy/wykolejenia pociągu, to wyleciałbyś z roboty.
Opis: Prowadzimy pociąg IC3513 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich.
Lokomotywa: EP09-006
Skład: Z1+Z1+Z1+Z1+Z1+Z1+Z1
Sceneria: KrzyżowaA taśma gdzie?
Lokomotywa: EU07-310
Ilość wagonów: 7
Lok: EP07-1040
Wagony: 1. AZx1, BDx6 2. 2xZAES, GAGS, GBS, 2xEAMS, 2xSIS 3. 2xZAES, GAGS, GBS, 4xEAMS, 5xSIS, 4xES,UAAIKKS
Sceneria: Zwierzyniec osobowy zbiorczy
Ja tam widzę raczej budynia, nie EPokę...Ojej, niestety ale 1040 już budyniem nie jest. Co najwyżej ciastem lodowym.
Ja tam widzę raczej budynia, nie EPokę...Zasadniczo to określenie EPoka jest poprwne dla wszystkich EP, tyle że najbardziej rozpowrzechniło się dla EP09. Ale są tacy co tak nazywają inne lokomotywy i to raczej ich wola bo przecież ksywy nie są nazwami oficjalnymi. Podobnie jest z SUkami. Przyjęło się że są to SU46, ale nie jeden raz miałem okazję usłyszeć takie określenie dla SU45, czy nawet czasami SU42. Tyle na ten temat.
Lokomotywa: EP05-23Chciałbym się zapytać co było za EP05 w składzie?
Sceneria: Bałtyk
Opis: Kontynuacja kursu IC Mewa, który utknął w Alakowicach.
Miałem małe spóźnienie, przez nieudaną próbę sprzężenia się z EP09.Znaczy się chciałeś ukrotnić EP05+EP09?
Miałem małe spóźnienie, przez nieudaną próbę sprzężenia się z EP09.To nie upoważnia Cię do naruszania przepisów.
Nowe charakterystyki trakcyjne dla EP09; autor: youBy.
Czytałeś README od PC 2010?A Ty czytałeś e-1 ? ;DCytujNowe charakterystyki trakcyjne dla EP09; autor: youBy.
Jazda z największą dozwoloną prędkością, nie większą niż 160 km/hEdit1. Uderz w stół, a odezwą się nożyce oraz nóż na kredensie :)
Ja wiem ogólnie o tych ograniczeniach itp. Robiłem to w celach dydaktycznych;) A readme czytałem.Mój komentarz kierowałem do Tyrystora. Testy rządzą się swoimi prawami :)
To zależy od charakterystyki i od trybu.
Służba na linii L-053. TLK relacji Dębica-Sandomierz i z powrotem do Dębicy jako interRegio.Ja tu nie widzę żadnego hamowania kontrolnego.
20.09.2011
zwalniasz do połowy swojej prędkościA gdzie jest tak napisane?
Uwagi: Przy wjeździe do Krosowa Dyżurny Ruchu pomylił się i dał wjazd pierw na S4 później zmienił na S5. Więc zacząłem hamować. Gdy nagle zauważyłem, że mam podany wyjazd S10. Dlatego zatrzymałem pociąg, odhamowałem i ruszyłem dalej w trasę.
Nie za bardzo szarpało na odcinkach z ustaloną V? http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12288.msg312621.html#msg312621
Są takie "zęby".
A jakiego EXE używasz?
Wiec powinno być OK, bo od wersji 355 zostało przywrócone logowanie parametrów fizycznych.
W folderze głównym, na równi z folderami Scenery, Sounds, Models itd.
Dodam od razu, żeby nie było wątpliwości mam zaznaczone w Rainsted "zapisywanie parametrów fizycznych pojazdów".
Czytałem trochę o procedurze, że jak pociąg jedzie cały czas mniej niż 60km/h to nie trzebaBzdura. Jeśli rozkładową masz mniejszą niż 60, to robisz HK z rozkładowej redukując o 50%.
Bzdura. Jeśli rozkładową masz mniejszą niż 60, to robisz HK z rozkładowej redukując o 50%.
To, że teraz każdy przewoźnik ma swoje instrukcje, nie znaczy, że to bzdura. ZTCP tak można było wyczytać z Ir-1 czy tam jakiejś maszynistowskiej.No to jest właśnie w 'maszynistowskiej'. Ir-1 nie wspomina słowem o hamowaniu kontrolnym.
Skoro Ir1 nie nakazuje to jakaś spółka może całkowicie zrezygnować z HK lub zmienić całkowicie jego zasady?
Instrukcje przewoźników muszą być zgodne z ustawą o transporcie kolejowym.Przesadzasz, wystarczy zatwierdzenie przez UTK.
Instrukcje przewoźników muszą być zgodne z ustawą o transporcie kolejowym.Przesadzasz, wystarczy zatwierdzenie przez UTK.
No a na jakiej podstawie UTK zatwierdza?A bo ja wiem? Wg ustawy wszystkie pociągi mają 100% masy hamującej (jako hamującą zapisujemy masę brutto wagonu), a do 120 nie doliczamy lokomotywy (chociaż Cargo zawsze dolicza)…
Lokomotywa: SM42-907Zapomniałeś o kontrolnym.
Relacja: Wiliś-Macierzewo
Rodzaj pociągu: osobowy
Masa (w tonach): 114.2
Długość (w metrach): 41.04
Taśma: http://eu07.pl/userfiles/22100/foto-2013-03-31_13_40_02-Greenshot.png
Jak robi oblotkę i widzi, że tor ma wolny to jedzie 40.
Też po części bzdura, bo np. w IC maszynista ma odczuć wyraźnie siłę hamowania, a prędkość ma spaść co najmniej o 20 km/h.
A bo ja wiem? Wg ustawy wszystkie pociągi mają 100% masy hamującej (jako hamującą zapisujemy masę brutto wagonu)
§ 9. W kolumnie 10 należy podać masę hamującą rzeczywistą (łącznie z liczbami znaczącymi po przecinku), sumując masę ładunku i masę własną pojazdu, a dla pojazdów bez ładunku należy powtórzyć zapis z kolumny 9.Jakby nie patrzeć, zawsze wyjdzie 100% (o ile nie będą wyłączone hamulce). Co więcej, wszystkie współczynniki korekcyjne nie powinny być uwzględniane.
(…)
§ 13. Masę hamującą rzeczywistą pociągu określa się przez zsumowanie mas hamujących rzeczywistych wszystkich pojazdów zapisanych w kolumnie 10. Wynik sumowania wpisuje się odpowiednio w rubrykach H 1 do H 6.
Dzień dobry!
Na początku chciałbym się przywitać ze wszystkimi użytkownikami forum eu07.pl! Od kilku lat interesuję się symulatorem, jednak dopiero teraz postanowiłem się zarejestrować. Chcę powiększyć swoją wiedzę oraz nabyć nowe umiejętności.
Przesyłam moją pierwszą kompletną taśmę. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś raczył rzucić na nią okiem i powiedział, co należy poprawić. Dziękuję za uwagę.
Sceneria: Drawinowo
Pociąg: 5316
Lokomotywa: EP07-183
Ilość wagonów: 10
Lokomotywa: (EZT) EN57-112ra
scn: linia61_osobowy2
ilość wagonów: EZT (ra+s+rb)
opis służby: pociąg osobowy z Lublińca do Częstochowy Stradom, przez m. in. Herby Stare, Blachownia, Cz. Gnaszyn.
Nie masz się starać tylko zawsze wykonać hamowanie kontrolne.Po polskiemu, wytłumaczone dokładnie.
Lokomotywa: (EZT) EN57-112ra
scn: linia61_osobowy2
ilość wagonów: EZT (ra+s+rb)
opis służby: pociąg osobowy z Lublińca do Częstochowy Stradom, przez m. in. Herby Stare, Blachownia, Cz. Gnaszyn.