Autor Wątek:  Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.  (Przeczytany 170734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jacek88

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 126
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #60 dnia: 23 Listopada 2009, 22:44:02 »
Służba na EU07-310 i taśma z tej służby.
PKP INTERCITY

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #61 dnia: 24 Listopada 2009, 02:24:57 »
Znów brak KH. Wyrabiajcie w sobie nawyk robienia hamowania kontrolnego ;)) 

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #62 dnia: 06 Lutego 2010, 23:48:34 »
Jak się nie mylę, wagony z którymi jechałeś (Zaes, Eaos), mają maksymalną prędkość 100 km/h.
Z góry nigdzie nie jest narzucone 70 km/h z bruttem.
Chyba, że się mylę.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2010, 17:19:56 wysłana przez Żuk »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #63 dnia: 06 Lutego 2010, 23:52:42 »
Zależy od tonażu.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6143
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 837
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #64 dnia: 07 Lutego 2010, 09:06:41 »
Otóż to wszystko zależy tylko i wyłącznie od nastawień hamulców. Jeśli skład jest prowadzony na hamulcach wolno działających G, to może jechać nie więcej niż 80km/h. Jeśli pociąg jest prowadzony na hamulcach szybko działających (w tym wariant 5G + P — lokomotywa i pięć pierwszych wagonów na G, reszta na P), nie ma tego ograniczenia i może jechać szybciej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #65 dnia: 07 Lutego 2010, 12:04:14 »
Tylko jeśli hamulce ustawione są na P to pociąg nie może być dłuższy niż 400m.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #66 dnia: 07 Lutego 2010, 12:25:33 »
Tylko jeśli hamulce ustawione są na P to pociąg nie może być dłuższy niż 400m.

Aby towarowy mógł jechać na P, skład nie może być dłuższy niż 500m, a jego masa brutto nie może przekraczać 1300t.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 181
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #67 dnia: 07 Lutego 2010, 13:03:55 »
Jak się nie mylę, wagony z którymi jechałeś (Zaes, Eaos), mają maksymalną prędkość 100 km/h.
Z góry nigdzie nie jest narzucone 70 km/h z bruttem.
Chyba, że się mylę.
Mam taki rozkład.
Miejsce pracy: FH14 500

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #68 dnia: 07 Lutego 2010, 13:52:55 »
A to ja nie wiedziałem. Nie mam powyższego rozkładu.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #69 dnia: 30 Czerwca 2010, 16:19:29 »
Hmm... @stroggowy_zabijaka -> masz po premii bądź po dodatkach do pensji. Jako maszynista przenosimy Pana do działu napraw taboru w związku z nienależytym przebiegiem służby. Do tego nieznajomość przepisów i instrukcji obliguje do przenosin. Otóż popełnił Pan karygodny błąd w swojej jeździe. Przy wyjeździe ze stacji początkowej od razu przyśpieszał Pan do prędkości szlakowej nie sprawdzając działania hamulców poprzez zastosowanie hamowania kontrolnego. W ten oto sposób naraził Pan siebie, pasażerów jak i infrastrukturę kolejową na ewentualne straty spowodowane możliwym wypadkiem na szlaku.

W związku z tym nakładam na Pana karę w postaci nagany z wpisem do akt oraz przenosiny do działu napraw taboru.

Oczywiście może Pan się odwołać od niniejszej decyzji w trybie administracyjnym (tzn. 14 dni).   ;)

Podpisano: mutopompka

PS. Przy wyjeździe ze stacji początkowej należy przeprowadzić hamowanie kontrolne (paragraf 36  Instrukcja obsługi i utrzymania w eksploatacji hamulców taboru kolejowego - Cw 1)
Warszawa, 2005 - Instrukcja zatwierdzona przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego Decyzją Nr TBT-501-45/05/06

PS2. Jeśli jest inaczej -> podaję się do dymisji :P

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #70 dnia: 01 Lipca 2010, 08:51:45 »
Kolejny, któremu trzeba obciąć premię...

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #71 dnia: 01 Lipca 2010, 09:26:33 »
Za co? Jest kontrolne, reszta wydaje się być w porządku.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #72 dnia: 01 Lipca 2010, 09:44:06 »
Myślałem, że hamowanie kontrolne przeprowadza się przy prędkości 60km/h, zwalniając do ok. 30 km/h...

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #73 dnia: 01 Lipca 2010, 10:06:08 »
Faktycznie, niedopatrzenie z mojej strony. Obiecuję poprawę i proszę, nie odsuwajcie mnie od jazdy. ;)
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #74 dnia: 01 Lipca 2010, 10:09:17 »
Myślałem, że hamowanie kontrolne przeprowadza się przy prędkości 60km/h, zwalniając do ok. 30 km/h...
Obecnie przepisy są zmienione. HK przeprowadza się tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie.

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #75 dnia: 01 Lipca 2010, 10:20:50 »
Obecnie przepisy są zmienione. HK przeprowadza się tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie.
Ale jednak z prędkości 60 km/h, a nie ze szlakowej. ;)

EDIT:
Proszę moderatora o przesunięcie dyskusji do wątku o analizie taśm ze służb.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #76 dnia: 01 Lipca 2010, 10:23:51 »
Obecnie przepisy są zmienione. HK przeprowadza się tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie.
Ale jednak z prędkości 60 km/h, a nie ze szlakowej. ;)
Nie ma już obowiązku z 60km/h ale i tak większość z 60km/h robi. Wiadomo że ze 120km/h nie będziesz robił HK ;d.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #77 dnia: 01 Lipca 2010, 12:17:11 »
Z powodu eventów, służba zakończyła się przed semaforem wjazdowym na stację Krzyżowa.

Nie, to nie jest zaden blad. Jak najbardziej normalna sytuacja. Trzeba poczekac, az pospieszny Z Markowa Gornego wyjedzie z Krzyzowej... No ale lepiej napisac, ze to wina eventow - zawsze to jakas sugestia dla ogolu jest, ze eventy sa zle.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2010, 12:35:18 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline MArt

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #78 dnia: 01 Lipca 2010, 13:51:47 »
Nie ma już obowiązku z 60km/h ale i tak większość z 60km/h robi. Wiadomo że ze 120km/h nie będziesz robił HK ;d.
Ale na pewno nie przekraczając 60 km/h.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #79 dnia: 01 Lipca 2010, 14:01:38 »
Obecnie przepisy są zmienione. HK przeprowadza się tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie.
Zależy od przewoźnika. Także nie jest prawdą, że wszędzie obowiązuje przepis aby maszynista "wyraźnie odczuł hamowanie". Nie ma jednolitej instrukcji o hamulcach na sieci. Każdy przewoźnik ma obowiązek wydać swoją, którą musi zatwierdzić UTK. Stąd często te rozbieżności w kwestii hamowania kontrolnego. Pomijam fakt, że 95% przewoźników zjechało równo Cw1 i tylko pozmieniali niektóre zdania, żeby nie było ;).
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2010, 19:16:32 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #80 dnia: 01 Lipca 2010, 14:04:02 »
Nie, to nie jest zaden blad. Jak najbardziej normalna sytuacja. Trzeba poczekac, az pospieszny Z Markowa Gornego wyjedzie z Krzyzowej... No ale lepiej napisac, ze to wina eventow - zawsze to jakas sugestia dla ogolu jest, ze eventy sa zle.
Myślisz, że jestem tak ograniczony umysłowo, że nie wiem, że trzeba czasem zaczekać na swoją kolej? To, że ET22 wjeżdża na osobowy z naprzeciwka jest jak najbardziej normalne?... No, ale lepiej napisać, bez sprawdzenia przyczyn, że to wina usera.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #81 dnia: 01 Lipca 2010, 15:50:01 »
Nie ma już obowiązku z 60km/h ale i tak większość z 60km/h robi. Wiadomo że ze 120km/h nie będziesz robił HK ;d.
Ale na pewno nie przekraczając 60 km/h.
Jak nazywa się ta książka, z której wklejałeś sccreeny?
Proszę Cię bardzo/

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #82 dnia: 01 Lipca 2010, 17:04:14 »
Jak nazywa się ta książka, z której wklejałeś sccreeny?
Instrukcja kolejowa, chyba Cw1.

Przenoszę część postów do tematu o analizach taśm. Odnoszę również do pierwszego postu w tym wątku.
/ Żuk
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2010, 17:20:16 wysłana przez Żuk »

Offline MArt

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #83 dnia: 01 Lipca 2010, 18:58:56 »
Jak nazywa się ta książka, z której wklejałeś sccreeny?
Jeżeli to pytanie skierowane było w moim kierunku to jest to:
SKM t-5 (Mw-65)
Instrukcja obsługi i utrzymania w eksploatacji hamulców pojazdów kolejowych.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #84 dnia: 01 Lipca 2010, 19:30:49 »
To, że ET22 wjeżdża na osobowy z naprzeciwka jest jak najbardziej normalne?... No, ale lepiej napisać, bez sprawdzenia przyczyn, że to wina usera.
Jesli kombinowales ze zwrotnicami, to tak.
Pozdrawiam, Karol

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #85 dnia: 02 Lipca 2010, 14:21:58 »
Pendolino, czemu tylko 100 a nie 110? Troszkę opóźniałeś;p

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6143
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 837
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #86 dnia: 02 Lipca 2010, 14:31:22 »
Osobówki jeżdżą 100 km/h. 110 kible mają tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #87 dnia: 02 Lipca 2010, 14:32:58 »
Aha, rozumiem:)

Offline MArt

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #88 dnia: 02 Lipca 2010, 18:59:32 »
Osobówki jeżdżą 100 km/h. 110 kible mają tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Proszę o paragraf? SKM-ki jeżdżą z prędkością rozkładową 110km/h. Oczywiście poza linią 250 na której obowiązuje prędkość szlakowa 70km/h.

youBy przepraszam miał być sam paragraf. A wyszło zaprzeczenie prośby.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2010, 20:50:11 wysłana przez MArt »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6143
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 837
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #89 dnia: 02 Lipca 2010, 19:14:38 »
Proszę o paragraf?
Nie, nie prosisz o paragraf.
SKM-ki jeżdżą z prędkością rozkładową 110km/h.
SKM to SKM, a nie osobowy :P

Tak się przyjęło. Nie ma też przepisu, który mówi o prędkości pociągów towarowych 70 km/h wprost (tzn. nie znalazłem, jedynie coś o TWR).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.