Autor Wątek:  Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.  (Przeczytany 182143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #300 dnia: 18 Lutego 2013, 17:22:10 »
Czytałem trochę o procedurze, że jak pociąg jedzie cały czas mniej niż 60km/h to nie trzeba
Bzdura. Jeśli rozkładową masz mniejszą niż 60, to robisz HK z rozkładowej redukując o 50%.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #301 dnia: 18 Lutego 2013, 18:27:24 »
Bzdura. Jeśli rozkładową masz mniejszą niż 60, to robisz HK z rozkładowej redukując o 50%.

Też po części bzdura, bo np. w IC maszynista ma odczuć wyraźnie siłę hamowania, a prędkość ma spaść co najmniej o 20 km/h.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #302 dnia: 18 Lutego 2013, 18:32:40 »
To, że teraz każdy przewoźnik ma swoje instrukcje, nie znaczy, że to bzdura. ZTCP tak można było wyczytać z Ir-1 czy tam jakiejś maszynistowskiej.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #303 dnia: 18 Lutego 2013, 22:28:02 »
To, że teraz każdy przewoźnik ma swoje instrukcje, nie znaczy, że to bzdura. ZTCP tak można było wyczytać z Ir-1 czy tam jakiejś maszynistowskiej.
No to jest właśnie w 'maszynistowskiej'. Ir-1 nie wspomina słowem o hamowaniu kontrolnym.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #304 dnia: 19 Lutego 2013, 14:10:06 »
Skoro Ir1 nie nakazuje to jakaś spółka może całkowicie zrezygnować z HK lub zmienić całkowicie jego zasady?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #305 dnia: 19 Lutego 2013, 14:29:46 »
Skoro Ir1 nie nakazuje to jakaś spółka może całkowicie zrezygnować z HK lub zmienić całkowicie jego zasady?

Instrukcje przewoźników muszą być zgodne z ustawą o transporcie kolejowym.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #306 dnia: 19 Lutego 2013, 14:35:02 »
Instrukcje przewoźników muszą być zgodne z ustawą o transporcie kolejowym.
Przesadzasz, wystarczy zatwierdzenie przez UTK.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #307 dnia: 20 Lutego 2013, 09:04:09 »
W Cargo maszynista musi tylko odczuć hamowanie i uznać, że jest odpowiednie. HK robimy również na torach ze szlakową 20-30 km/h.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #308 dnia: 20 Lutego 2013, 10:17:33 »
Instrukcje przewoźników muszą być zgodne z ustawą o transporcie kolejowym.
Przesadzasz, wystarczy zatwierdzenie przez UTK.

No a na jakiej podstawie UTK zatwierdza? Właśnie w oparciu o ustawę o transporcie kolejowym. Jeśli instrukcja przewoźnika nie znosi, lub łagodzi wymagań stawianych przez ustawę, wtedy UTK może ją zatwierdzić.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #309 dnia: 20 Lutego 2013, 14:04:56 »
No a na jakiej podstawie UTK zatwierdza?
A bo ja wiem? Wg ustawy wszystkie pociągi mają 100% masy hamującej (jako hamującą zapisujemy masę brutto wagonu), a do 120 nie doliczamy lokomotywy (chociaż Cargo zawsze dolicza)…
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline czakulec1825

  • Wiadomości: 152
  • Koleje Dolnośląskie S.A.
    • Zobacz profil
    • Legnicka Galeria Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #310 dnia: 31 Marca 2013, 18:41:57 »
Lokomotywa: SM42-907
Relacja: Wiliś-Macierzewo
Rodzaj pociągu: osobowy
Masa (w tonach): 114.2
Długość (w metrach): 41.04
Taśma: http://eu07.pl/userfiles/22100/foto-2013-03-31_13_40_02-Greenshot.png
Zapomniałeś o kontrolnym.

To jest prawidłowy temat do umieszczania tego typu uwag.
adsim
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2013, 18:54:16 wysłana przez adsim »
Koleje Dolnośląskie S.A

Windows 8 32bit, 2GB RAM, Nvidia Geforce GT220 1GB.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #311 dnia: 03 Maja 2013, 13:41:20 »
Lokomotywa: ET22 - 768
Ilość wagonów: 4
Relacja pociągu: Lubliniec - Częstochowa Stradom
Opis: Pociag osobowy z Lublińca do Częstochowy Stradom. Pociąg zatrzymuje się na każdej stacji.
Masa (w tonach): 284,3
Długość (w metrach): 124,14

Kolejny brak HK. Po co zamieszczać taśmy nieprawidłowo opisywane, albo w ogóle nie opisywane? Bez sensu.

Offline Squash

  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #312 dnia: 03 Maja 2013, 18:45:52 »
Przykład poprawnie opisanej taśmy masz tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12288.msg122051.html#msg122051, więc nie wiem o co Ci chodzi. Opisana jest poprawnie. A hamowanie kontrolne zrobiłem hamując w Lublińcu (nie jestem pewien, ale chyba jest to dozwolone).

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #313 dnia: 04 Maja 2013, 14:46:24 »
Nie chodzi mi o opis która sceneria, ile wagonów itd... Chodzi mi o opis taśmy "ta taśmie", czyli zaznaczasz na niej HK, postoje i inne takie jak czas pracy lokomotywy np.

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #314 dnia: 04 Maja 2013, 18:36:54 »
Manewry - V/max - 20km/h - W szczególnych przypadkach gdy na radiu zostanie podana komenda "tor wolny" to 40 km/h, a o ile się nie mylę to na L61 takiej komendy nie ma.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #315 dnia: 04 Maja 2013, 18:54:10 »
Poprawka: na manewrach można maksymalnie 25km/h.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #316 dnia: 04 Maja 2013, 19:49:57 »
Jak robi oblotkę i widzi, że tor ma wolny to jedzie 40.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #317 dnia: 04 Maja 2013, 20:06:56 »
Jak robi oblotkę i widzi, że tor ma wolny to jedzie 40.

Nie ma informacji, nie ma jeżdżenia. Instrukcja Ir-9 dokładnie to określa.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #318 dnia: 04 Maja 2013, 20:08:30 »
Faktycznie, zapomniałem, że my tu o przepisach rozmawiamy a nie o jeździe :P

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #319 dnia: 04 Maja 2013, 20:17:32 »
Ja tam mówię o jeździe. No ale pewnie bardziej doświadczeni symulatorowcy nie stosują się do wszystkich przepisów...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #320 dnia: 05 Maja 2013, 09:05:58 »
Jechał z bocznicy na tor odjazdowy przy peronie. Tor był wolny nie stał żaden skład. Skoro w symulatorze maszynista jest wszystkim, zwrotnicowym, od podpinania lokomotywy itp. To mógł sobie dać pozwolenie na jazdę z prędkością 40km/godz. Co innego jakby tor był zajęty, wtedy musiałby jechać 25km/godz.
Problem jest inny. Wytłumaczył że hamowanie kontrolne wykonał w Lublińcu. Czy jadac z bocznicy na tor odjazdowy, jazda manewrowa, zatrzymanie na torze odjazdowym można traktować jako hamowanie kontrolne?
Hamowanie kontrolne należy wykonać na szlaku na pierwszym odcinku.
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2013, 09:17:29 wysłana przez Anrej »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #321 dnia: 18 Maja 2013, 13:57:57 »
Nie wiem skąd moda na podpisywanie wszystkich postojów na pociągach osobowych. Piszemy tylko pierwszą i ostatnią stację i wszystkie nieplanowe postoje, np. S1, czy ograniczenia wynikające z WOSu czy R307.

Offline piotr996

  • Wiadomości: 45
  • Odjazd.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #322 dnia: 18 Maja 2013, 21:37:11 »
W związku z pojawiającymi się uwagami na forum dotyczącymi złego opisywania taśm z Haslera m.in. w wątku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12368.0.html chciałem się dowiedzieć jak powinna wyglądać prawidłowo opisana taka taśma?

Reg. zakazy 17.
Nie wiem po co mnożysz wątki. Ten temat właśnie jest od takich pytań.
Przenoszę.
Benek
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2013, 21:41:29 wysłana przez Benek »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #323 dnia: 18 Maja 2013, 22:24:16 »
Co region to obyczaj, mi znana technika w ruchu pasażerskim polega na opisaniu: imię, nazwisko, służba, karta pracy, lokomotywa, czas pracy na lokomotywie, nieplanowe postoje, inne okoliczności mające wpływ na jazdę (późne semafory, SZ, jazdy po lewym itp). No ale to musiałby jakiś maszynista prawdziwy potwierdzić...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #324 dnia: 28 Maja 2013, 09:11:26 »
Cytuj
Też po części bzdura, bo np. w IC maszynista ma odczuć wyraźnie siłę hamowania, a prędkość ma spaść co najmniej o 20 km/h.

Dodam tylko często zapominaną kwestię, w IC HK wykonuje się przez upuszczenie z PG jednej atmosfery, i nie powinno się doprowadzić do zatrzymania pociągu.

Offline Mucios

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #325 dnia: 29 Maja 2013, 15:11:39 »
W moim przypadku jak opisuję taśmę to wygląda następująco: Imię i Nazwisko, nr. statystyczny, nr. zakładu, nr. wykazu, nr. służby, nr. pociągu, dany pojazd który prowadzę. Poniżej opisuję: data, miejsce rozpoczęcia (czyli np. Bydgoszcz Gł.), godzina odjazdu, potem HK i inne okoliczności (np. nieplanowe postoje, S1, usterka SSP do 20km/h , która jest opisana w R307 na ten przykład.). Na koniec piszę: data, miejsce zakończenia (czyli np. Piła Gł.), godzina przyjazdu, podpis i to wszystko.
Maszynista PR Bydgoszcz
Autoryzacja na : EN57, EN71, EN57-SPOT, EN57ALC, ED72A, EN76, EN96A

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #326 dnia: 26 Lipca 2013, 14:11:11 »
W towarowym (w Cargo każdy zakład ma trochę inną technikę - w niektórych taśma w rulonik, w innych poskładana i przypięta do wykazu a w jeszcze innych specjalna koperta na której piszemy nazwisko, lokomotywę, numer wykazu, datę)

Jako "strona tytułowa" taśmy: Imię, Nazwisko, nr statystyczny, data, maszyna, brutto, numer pociągu, Vmax, numer wykazu, numer służby, data, godz i stacja objęcia oraz zdania pojazdu.
Na wykresie zaznaczamy: Stację początkową, końcową, hamowanie kontrolne, wszystkie zatrzymania, ograniczenia prędkości, jazdę po innym torze (gdy jest duża różnica prędkości). Ogólnie każde gwałtowne załamanie wykresu prędkości.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #327 dnia: 30 Sierpnia 2013, 12:38:51 »
Cytuj
A bo ja wiem? Wg ustawy wszystkie pociągi mają 100% masy hamującej (jako hamującą zapisujemy masę brutto wagonu)

Dokładnie czytamy ustawę, powyższą zasadę stosuje sie jak wagon nie ma opisanej na pudle masy hamującej lub jest ona nieczytelna.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #328 dnia: 30 Sierpnia 2013, 14:10:15 »
Już wiem, to było w rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 2 listopada 2006 r. w sprawie dokumentów, które powinny znajdować się w pojeździe kolejowym. Załącznik drugi przedstawia Wykaz pojazdów w składzie pociągu, gdzie można przeczytać:
Cytuj
§ 9. W kolumnie 10 należy podać masę hamującą rzeczywistą (łącznie z liczbami znaczącymi po przecinku), sumując masę ładunku i masę własną pojazdu, a dla pojazdów bez ładunku należy powtórzyć zapis z kolumny 9.
(…)
§ 13. Masę hamującą rzeczywistą pociągu określa się przez zsumowanie mas hamujących rzeczywistych wszystkich pojazdów zapisanych w kolumnie 10. Wynik sumowania wpisuje się odpowiednio w rubrykach H 1 do H 6.
Jakby nie patrzeć, zawsze wyjdzie 100% (o ile nie będą wyłączone hamulce). Co więcej, wszystkie współczynniki korekcyjne nie powinny być uwzględniane.

Źródło: http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2007/9/poz.63/zal2.htm
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #329 dnia: 14 Grudnia 2013, 22:07:33 »
Lokomotywa: EP09-035
Sceneria: Drawinowo InterCity
Wagony:
7 wagonów, 200 m, 430 t - Do Włodowic Zachodnich
12 wagonów, 315 m, 590 t - Do Grodziska Zachodniego
Opis służby: Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie - Grabówek - Grodzisk Zachodni


Eh...kolejny brak HK.