« Odpowiedź #216 dnia: 25 Kwietnia 2011, 17:51:31 »
Nie trzeba od razu dawać nastawnika na 0, można powoli schodzić z oporów i słuchać kiedy zestaw wychodzi z poślizgu.
Jak masz poślizg tego typu, że zamyka Ci Haslera, to jednak lepiej dać na 0 bo możesz nie zdążyć ze schodzeniem z pozycji ;). W innych przypadkach wystarczy wyrzucić kilka pozycji co z resztą napisałem w dalszej części mojego posta ;). Odnośnie poc. towarowych.
W sytuacji, gdy widoki na wjechanie pod wzniesienie są kiepskie, wolałbym się zatrzymać na szlaku niż rozwalić zestawy albo przeszlifować szyny. Postój i ew żądanie pomocy jest wliczone w rozkład jazdy*. Osobiście nigdy nie odważyłem się, przy dużym poślizgu powoli schodzić z pozycji np na M62M, bo to wiązałoby się ze zniszczeniem układu napędowego i szyn. A za lekkie miejscowe wytarcia główki szyny i późniejsze napawanie PLK liczy sobie tyle, że wolę zatrzymać się na szlaku i wzywać pomocy niż piłować. Przy pasażerskim jest inaczej bo to są ogólnie lekkie pociągi a jak jak mam ponad 3000 t to jednak to trzyma maszynę (szczególnie jak ma 6 osi…). Ogólnie zachowanie przy poślizgu może być różna i zależeć może od lokomotywy, szlaku (warunków miejscowych), prędkości pociągu, warunków atmosferycznych. Cele jednak zawsze pozostają te same -nie uszkodzić lokomotywy, nie zerwać pociągu i nie rozwalić infrastruktury. To jak postąpi maszynista to już jego sprawa i to on ponosi pełną odpowiedzialność za podjęte decyzje. Dlatego powtórzę się, ja wolę w kryzysowej sytuacji zatrzymać pociąg i wezwać pomocy. U prywaciarza nie ma związków, które by coś tam podziałały w razie "w" a ja się podkładał nie będę. Za zatrzymanie pociągu nikt mi w firmie krzywdy nie zrobi (nawet sami apelowali żeby w razie problemów wzywać pomoc) w przeciwieństwie do tego gdyby PLK wystawiła fakturę za napawanie szyn… To tak odnośnie poślizgów i pociągów towarowych ;).
EDIT
*Postój w sensie kosztów związanych z przejazdem pociągu (RJ) i awaryjnym postojem, przynajmniej u nas są wliczane w koszty jakie przedstawia się firmie zlecającej przewóz.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2011, 18:21:12 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76