Autor Wątek:  Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.  (Przeczytany 170786 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MArt

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #120 dnia: 19 Września 2010, 13:42:12 »
Ale przecież te punkty, które podał kolega Rozi pochodzą właśnie z Instrukcji o technice pracy manewrowej Ir-9 (R-34) http://kolej.krb.com.pl/ir9/ir9.html. A dokładniej z Rozdziału II Technika Wykonywania Manewrów;  § 9 Wykonywanie manewrów i podawanie sygnałów przy manewrach; Punkt 29 mówi cytuje:
Cytuj
Manewry z reguły wykonywane są na torach zajętych, w związku z czym należy je wykonywać z prędkością gwarantującą zachowanie bezpieczeństwa ludzi, pojazdów kolejowych i ładunku. Zachowanie bezpieczeństwa zależne jest od wzrokowej obserwacji dróg przebiegu, sygnałów i przeszkód oraz stosowania bezpiecznej prędkości jazdy w zależności od warunków.
I te właśnie warunki mogą być podane w RTS, jeżeli nie ma podanych mamy możliwość pracy manewrowej do 25km/h. 

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2174
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #121 dnia: 19 Września 2010, 17:18:40 »
Tak w kwestii formalnej:
Chodzi mi o to, aby w kwestiach ruchowych powoływać się na instrukcje ruchowe infrastruktury a nie przewoźników. (Pw-2) w PR zostało opracowane na podstawie Ir-9, zresztą tak samo jak Br-34 w IC.
Cytuj
I te właśnie warunki mogą być podane w RTS, jeżeli nie ma podanych mamy możliwość pracy manewrowej do 25km/h.
Zapewniam Cię, że na każdej stacji masz podane w RTS prędkości manewrowe. PLK jest nauczona doświadczeniem, aby takie zapisy się znajdowały.

Zresztą w przypadku stosowania rozjazdów o skosie 1:7,5 o promieniu 190m - (przeznaczone tylko i wyłącznie do jazd manewrowych) przejazd przez nie może odbywać się do 20 km/h. No i chyba wszystko w tym temacie..
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2010, 17:30:02 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5607
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 507
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #122 dnia: 26 Września 2010, 13:40:33 »
Cytuj
Lokomotywa: ST44(M62 Orlen)
Scn: Całkowo-Orlen
Ilość wagonów: 32 cysterny+TEM2
Opis służby: dostarczenie składu cystern i TEM2 do Wilisia,zabieramy z Wilisia drugiego loka M62 do Całkowa,w Całkowie podczepiamy puste cysterny i dostarczamy je do Macierzowa.
Mógłbyś pokazać gdzie jest HK na tej taśmie?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #123 dnia: 26 Września 2010, 14:29:50 »
Nie widzisz, że to jest tylko połowa taśmy?


   « Dodano: 26 Września 2010, 14:29:57 »
400 post!!!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #124 dnia: 03 Października 2010, 20:14:16 »
Obserwuję, że cały czas bardzo dużo MaSzynistów nie robi hamowania kontrolnego. W kwestii przypomnienia wyciąg z Cw-1:
Cytuj
§36.
Hamowanie kontrolne

1.   W celu upewnienia się czy hamulec zespolony pociągu działa prawidłowo, wykonuje się hamowanie kontrolne pociągu. W zależności od okoliczności nakazujących wykonanie hamowania kontrolnego, hamowanie to wykonuje się z różnych prędkości.

2.    Hamowanie kontrolne pociągu wykonuje się w następujących okolicznościach
a)   po wyjeździe pociągu ze stacji początkowej,
b)   po każdej próbie hamulców,
c)   po zmianie drużyny trakcyjnej.
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h, w taki sposób, aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu, ale jednocześnie tak, aby w miarę możności nie spowodować zatrzymania pociągu. Hamowanie należy wykonać przy pomocy hamulca zespolonego (pneumatycznego), stosując hamowanie służbowe.
Na pierwszym odcinku, na którym prędkość rozkładowa pociągu wynosi co najmniej 130 km/h hamowanie kontrolne należy przeprowadzić z prędkości 130 km/h, tak aby zmniejszyć prędkość do 90 - 100 km/h. Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h.

3.    Hamowanie kontrolne pociągu z prędkości rozkładowej wykonuje się:
a)   przy zbliżaniu się do stacji węzłowej,
b)   przy zbliżaniu się do miejsca planowego zatrzymania,
c)   przed wjazdem na odcinek o pochyleniu toru co najmniej 5%o, na którym znajdują się sygnalizatory.
Hamowanie kontrolne wykonuje się w wyżej wymienionych okolicznościach tylko wtedy, gdy hamulce nie były używane przez okres co najmniej pół godziny w pociągach towarowych i 1 godziny w pociągach pasażerskich. Hamowanie należy wykonać w odległości odpowiednio przed stacją węzłową, miejscem planowego zatrzymania lub pochyleniem toru co najmniej 3,5 km dla pociągów pasażerskich i 7 km dla pociągów towarowych, wykonując hamowanie służbowe, tak aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #125 dnia: 03 Października 2010, 20:44:46 »
Cytuj
Lokomotywa: ST44(M62 Orlen)
Scn: Całkowo-Orlen
Ilość wagonów: 32 cysterny+TEM2
Opis służby: dostarczenie składu cystern i TEM2 do Wilisia,zabieramy z Wilisia drugiego loka M62 do Całkowa,w Całkowie podczepiamy puste cysterny i dostarczamy je do Macierzowa.
Mógłbyś pokazać gdzie jest HK na tej taśmie?
Nie ma HK,nie zrobiłem poprostu.

Offline MArt

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #126 dnia: 03 Października 2010, 23:34:09 »
Sceneria: Moczniki-Cargo
Lok i składy wagonów: jak u kolegi Pinokio
Uwaga: W jednym miejscu wyhamowalem całkowicie skład zamiast wytracić prędkość. Przyznaję mój błąd.
Po zatrzymaniu przed SBL wskazującym S1, rozpędził się kolega do 60km/h.  Czy może kolega odpowiedzieć na takie pytanie. Jaki sygnał  w momencie jego mijania wskazywał ten semafor? S1, czy może S5?
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2010, 01:41:46 wysłana przez MArt »

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #127 dnia: 04 Października 2010, 08:18:34 »
W momencie mijania napewno S5.

Offline MArt

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #128 dnia: 04 Października 2010, 11:53:48 »
No to w takim razie wszystko w porządku.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #129 dnia: 09 Października 2010, 23:26:32 »
Nie widzisz, że to jest tylko połowa taśmy?
Fakt,co do mojej taśmy z Całkowa Orlen, to jest połowa taśmy. Moje przeoczenie, cyknąłem screena nie w takim momencie co chciałem.

Tnij cytaty.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2010, 00:41:06 wysłana przez Quark-t »

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #130 dnia: 20 Października 2010, 19:52:05 »
Lok: M62-0837+SU46-022
Scn: Krzyżowa2
Wagony: 21xEAOS
Opis: Pociąg towarowy z Drawowa Gł. do Chełminowa
W Markowie chyba poszedłeś w nagłe pod koniec hamowania? No i za Krzyżową, te ponad 50km/h, albo skład był jeszcze w zwrotnicach, albo już na zwolnieniu.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #131 dnia: 20 Października 2010, 19:59:20 »
Racja, byłem już na zwolnieniu, nie wyrobiłem sie, ale chyba z roboty mnie nie zwolnia za to?:)

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #132 dnia: 22 Października 2010, 12:00:39 »
Warsztat 3 miesiące

Offline MArt

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #133 dnia: 22 Października 2010, 19:53:36 »
A dodatkowo ponowny egzamin z ruchu.

Offline MArt

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #134 dnia: 10 Listopada 2010, 16:52:30 »
Lok: EU07-172
Sceneria: Moczniki Cargo
Po zatrzymaniu przed S1 (blokada czterostawna), kolega rozpędza się do pełnej prędkości, a powinno być 20km/h.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #135 dnia: 10 Listopada 2010, 16:53:51 »
Calkiem mozliwe, ze sygnal zmienil sie juz na S5.
Pozdrawiam, Karol

Offline kolejarz_25_

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #136 dnia: 10 Listopada 2010, 18:25:29 »
Semafor wyświetlał w jednym i drugim przypadku sygnał S5

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5607
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 507
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #137 dnia: 02 Stycznia 2011, 14:01:33 »
Lokomotywa: 182 083-0
Sceneria: Quark 2007
Wagony: 26x puste Eaosy później 12x załadowane Eaosy
Opis: pociąg towarowy z Wielkiego Kaca do Dejaw, później wykonane manewry podczepiając się pod załadowany skład i jazda do Skwarek.
Skody mają prędkość konstrukcyjną 90 km/h...
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #138 dnia: 02 Stycznia 2011, 14:07:47 »
Ale na W27 była 100! Nie mówiąc o rozkładzie gdzie jest 80, a być może powinno być mniej, tj. 70.
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2011, 14:15:38 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5607
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 507
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #139 dnia: 02 Stycznia 2011, 14:11:42 »
No tak...
Tak się zastanawiam dlaczego bardzo dużo ludzi jeździ pociągami towarowymi z prędkościami jak dla pociągów pasażerskich. Standardowa prędkość w ruchu towarowym to 70 km/h.
Bo o tym nie wiedzą. Stoi W27 z "12"? To w palnik i jazda.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #140 dnia: 02 Stycznia 2011, 14:26:34 »
A jak jest sobie skład z wagonami do 100km/h  to prędkość od czego zależy (zakładając że wagonów 15, pustych)
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #141 dnia: 02 Stycznia 2011, 14:36:02 »
A jak jest sobie skład z wagonami do 100km/h  to prędkość od czego zależy (zakładając że wagonów 15, pustych)
Od prędkości rozkładowej i szlakowej.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #142 dnia: 02 Stycznia 2011, 15:32:51 »
A jak jest sobie skład z wagonami do 100km/h  to prędkość od czego zależy (zakładając że wagonów 15, pustych)
Od prędkości rozkładowej i szlakowej.
Odpowiednia masa hamująca. Bo możesz mieć 10 wagonów szlakową/rozkładową 160km/h a możesz nie mieć czym hamować.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #143 dnia: 03 Stycznia 2011, 19:42:04 »
A jak jest sobie skład z wagonami do 100km/h  to prędkość od czego zależy (zakładając że wagonów 15, pustych)

Przede wszystkim od opracowanego rozkładu jazdy. To, że wagony mają Vmax=100 km/h o niczym nie świadczy. Wystarczy, że zapniesz ET22 z V ograniczoną do 70 km/h i więcej nie pojedziesz. Generalnie rzecz ujmując prędkość pociągu nie może być większa niż najmniejsza maksymalna prędkość pojazdów w jego składzie.
Podstawowe prędkości w ruchu towarowym:
90 km/h dla poc. TB, TD, TP,
80 km/h dla poc. TL,
70 km/h dla pozostałych pociągów.
Nie stosuje się prędkości 50 km/h i niższej, gdyż PLK traktuje taki skład jako poc. z ograniczeniami i każe sobie dodatkowo za to płacić, do tego dochodzi jeszcze papierologia w postaci adresu 4 itd...

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #144 dnia: 03 Stycznia 2011, 20:00:12 »
Kiedyś rozmawiałem z pewnym maszynistą i zapytałem jakie są przeciętne prędkości towarów, mówił że zależy od masy hamującej, oraz taboru no i oczywiście szlaku. Po chwili dodał że są nieliczne szybkie pociągi towarowe do 100km/h i dał przykład że z kontenerami. I jak teraz wyliczyć jakim składem mogę pojechać 100km/h.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #145 dnia: 03 Stycznia 2011, 22:13:01 »
Po prostu skład nie moze przekraczać masy 1500t i długości 450m, musi mieć nastawę hamulcową P (czyli pospieszną) w lokomotywie i bodaj w pierwszych 5 wagonach (i chyba w ostatnim). Wagony oczywiście muszą mieć max. dopuszczalną prędkość na 100>km/h.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6144
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 838
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #146 dnia: 04 Stycznia 2011, 07:32:16 »
Nie pospieszną tylko osobową. Nie w lokomotywie i 5 wagonach tylko w całym składzie. A w lokomotywie i 5 pierwszych wagonach powyżej pewnej masy stosuje się nastawienie towarowy. Prędkość maksymalna może wynosić 100 km/h (nie musi być większa).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #147 dnia: 04 Stycznia 2011, 18:05:08 »
Nie w lokomotywie i 5 wagonach tylko w całym składzie. A w lokomotywie i 5 pierwszych wagonach powyżej pewnej masy stosuje się nastawienie towarowy.

Tworząc tym samym tzw. "długą lokomotywę" (rys. w załączniku).



« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2011, 10:38:00 wysłana przez EU07-457 »

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5607
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 507
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #148 dnia: 29 Stycznia 2011, 12:09:48 »
LOK- Skoda 182-181
SCENERIA- Bałtyk
WAGONY- 2xGAGS-T, 21xZAES
OPIS- Pociąg towarowy z Alakowic do Bałtyku Miasta. Po drodze mijamy się z osobowym do Alakowic stojąc na S1 w Bałtyku Towarowym (obok SM31).
Kolejna taśma na której nie widzę HK. Jak już chcecie wystawiać taśmę, to postarajcie się, żeby była w porządku.

Przecinek stawiamy pomiędzy zdaniami złożonymi podrzędnie, czyli między zdaniem nadrzędnym i podrzędnym, w których jest spójnik.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2011, 14:44:35 wysłana przez Rozi »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline knurus1

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #149 dnia: 29 Stycznia 2011, 16:07:06 »
Ale ja właśnie nie wiem co to jest te HK i nie mogę znaleść wytłumaczenia.