Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ST44-003

Strony: 1 [2] 3
31
Bocznica / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Kwietnia 2019, 10:59:11 »
Pozwolę sobie na komentarz. Zdjęcia tych 131 bardzo przydatne i dobrze wykonane (rozdzielczość satysfakcjonująca). Postaraj się o podobne ale kabiny i w miarę możliwości przedział maszynowy).

32
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 01 Stycznia 2019, 18:17:01 »
Jest gdzieś może link do pełnej aktualnej/świeżej/najnowszej paczki? Czasami ciężko nadążyć nad postami :/

Przy okazji - znalazłem starsze scenariusze na kibelkach np. ten co zaczynamy na Kaliskiej na torach postojowych. Mam zamiar je sprawdzić, ale przydałaby się jakaś najnowsza paczka. Pobrałem tą z pierwszego postu i na ten przykład brakuje mi wagonu Sims_v2 i tekstury ściany lasu.

33
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy przy lokomotywach ukrotnionych
« dnia: 21 Października 2018, 12:00:39 »
Mylicie pojęcia. Co innego jest jazda ukrotniona a co innego jazda na tzw. przyprzęgu.
To że jedzie tandem 2xTEM2, 2xSM42 (6dg) czy podobne twory, nie oznacza jazdy ukrotnionej.
Jazda ukrotniona jest już codziennością w przypadku EZT gdzie to wewnętrzne przepisy regulują jazdę na odbierakach. W krakowie była o to spora batalia i stanęło na tym, że podwójne EN63, EN64, EN77 czy EN78/9 jeżdżą w tandemach na przednich odbierakach, ale w jeździe solo na tylnym. Jak już wiele przypadków pokazało, bezpieczniej w trakcji wielokrotnej jeździć na przednim odbieraku w przypadku jego połamania.
Co do lokomotyw, jeżdżą siódemki DLA, Kolpremu i innych gdzie stosuje się jazdę na kablach i w zależności jak były skonstruowane dane pojazdy (4E, 303E) i żeby nie przerabiać za bardzo szaf, jedne jeżdżą w konfiguracji przedni/tylny, a drugie 2xtylne (a`la ET41). To akurat w  nie jest uregulowane w żadnych przepisach.
I tutaj dochodzimy także do lokomotyw IC gdzie w siódemkach (czy tym bardziej EP09 które fabrycznie nie mają sterowania wielokrotneg) nie stosuje się kabli (również przez częstą rotację taborem). Tutaj nie mamy jazdy ukrotnionej tylko jazdę w przyprzęgu, gdzie w drugiej lokomotywie siedzi pomocnik/maszynista. I tutaj przepisy już mówią, że w przypadku, gdy drugi tabor jest obsadzony pierwszy jedzie na przednim pantografie z przyczyn bezpieczeństwa.
A nawet jeśli jedzie jako druga lokomotywa zimna lepiej jechać na przednim, bo zawsze ta druga nie ucierpi w przypadku połamania tej pierwszej.

Gdy lokomotywa ma podniesiony tylni pantograf, to cały brud z pantografu który dotyka do sieci, leci wprost na szybę 2 lokomotywy.

Czyżby? Zobacz na zdjęcie 2xEU06 które jeździły w konfiguracji tylny/przedni. ;)

34
Tabor kolejowy / Odp: Tabor prototypowy
« dnia: 14 Września 2018, 20:24:00 »
@EPek, z całym szacunkiem ale jak zwykle <gadasz> farmazony. Materiał na tekstury można spokojnie wykorzystać od EP09 klasycznej (lampki, podpisy, poszycie). Tekstura zewnętrzna to też nie problem. Przecież tekstury dziewiątek z flagami powstawały ze zdjęć pod ostrym kątem.
Po prostu to Twoje mylne przekonanie i wszechobecny melancholizm i pesymizm udupił połowę Twoich własnych projektów. ;)

35
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Września 2018, 16:25:48 »
No wreszcie! Doczekałem nowych 140 i 141A. Biorę. Jak zrobię, wstawiam na testy i pozbywam się projektu :D

36
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 21:22:57 »
@EU40, wskaż mi miejsce gdzie napisałem cokolwiek porównawczego w sprawie pojazdów.
NIC nie wspomniałem o pojazdach. Czytaj uważniej co kto pisze na forum.

37
Bocznica / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 21:15:30 »
Nie jest jedyny który (by) tak napisał. Autor tematu reprezentuje żenujący poziom pisania wiadomości co udowodnił już pytając o zniżkę. Dodatkowo zniechęca ilość błędów i niechlujnie napisana wiadomość.
Od siebie również dodam:
"Nie, nie można!" Sam sobie zrób porównanie.

38
Bocznica / Odp: Kolej nie toleruje Zniżki
« dnia: 22 Sierpnia 2018, 18:21:44 »
A na jakiej zasadzie potwierdzasz zniżki uczniowskie?
"Poświadczam że syn chodzi do szkoły.
Mama"?
Oczywiście, że nie. Do wszelkich ulg potrzebujesz dokumentów poświadczających. Na gębę niczego się nie załatwi.
Typowe dla roszczeniowców. Nawrzeszczeć, ale właściwiego dokumentu brak. Ale winna kasjerka bo jest głupia i nie wierzy.
Polecam, aby Twoja mama na drugi raz się nie kłóciła. Może wtedy ogarnie co się do niej mówi.

39
Inne niekolejowe / Odp: Balice
« dnia: 19 Sierpnia 2018, 12:03:10 »
Nie trzeba być starszym wiekiem. Linia Katowice - Kraków nigdy przez Balice nie prowadziła. Balice jako lotnisko i jednocześnie jednostka wojskowa była linią bocznicową. Obecnie po modernizacji jest dwutorową linią zelektryfikowaną gdzie jedynie krótki kawałek przy samym lotnisku prowadzi bez prądu do jednostki wojskowej.

Natomiast jeśli chodzi o przebieg linii to gdzie Balice a gdzie linia 133. ;)
Na Balice odbija się w Mydlnikach. :P

40
Tabor kolejowy / Odp: Tabor prototypowy
« dnia: 12 Sierpnia 2018, 20:26:58 »
Co w dalszym etapie spowodowało, że do tej pory dzielnie służą we Włoszech ;)

41
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 10:52:42 »
Czesi głównie ganiają na sygnalizacji kabinowej a nie zmodernizowane 371 jeżdżą 160 km/h w pojedynkę. Więc?
To samo można powiedzieć o jeździe pełnymi ludźmi EZT 130 km/h w pojedynkę. Da się tak, będzie się dało w pojedynkę 160.

42
Bieżące kolejowe / Odp: Premiera Dragona 2
« dnia: 14 Lipca 2018, 10:35:45 »
Poza tym drobnym detalem fura bardzo mi się podoba, jak wszystko z Newagu od czasów Dreamlinera.

Co ma wspólnego jedno z drugim? NEWAG nic takiego nie wyprodukował. Co najwyżej Boeing.

A malatura jest indywidualną sprawą każdego klienta więc u innych przewoźników będzie wyglądał inaczej.

43
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 13 Lipca 2018, 16:00:10 »
Dodaj do tego jakieś cienie albo zabrudzenia bo wali Paintem. Najlepiej zrobić przeszczep z innego loka i retuszować.

44
Cześć :)
Z racji spędzania urlopu w Trójmieście naszło mnie pewne pytanie, patrząc na zestawienia pociągów sezonowych z/na Hel.
Otóż bardzo ciekawym zestawieniem są SA133+bonanza (120A)+SA133 ew. w innym wariancie SA138+bonanza+SA138. Moje pytanie brzmi, w jaki sposób ukratniane są te pojazdy? Przekonałem się już że:
a) drugi pojazd nie jest obsadzony a jego silnik pracuje
b) podczas rozruchu słychać wchodzenie silnika na wyższe obroty
c) sprzęgane pojazdy są podpięte wężami 5 i 8 atm. oraz widoczny jest cienki kabel który początkowo brałem jako kabel od SIP`a (ale czy tylko?)
Szczególnie ciekawe jest to, że ukrotnienie odbywa się pomiędzy z udziałem wagonu.
Pytanie brzmi: jak? Pomocy kochani, bo okazało się, że tego nie wiem :).


45
Tabor kolejowy / Odp: Różnice w kabinie ST43 oraz 060DA
« dnia: 14 Czerwca 2018, 06:02:23 »
Wujek Google nie gryzie, naprawdę.
Nie przesadzaj, że dwa dni to przycichnięcie tematu. Dwa lata to dopiero przycichnięcie.

46
Tabor kolejowy / Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« dnia: 09 Czerwca 2018, 08:14:35 »
Głupoty gadasz, bo SRG-5000 w EN77 nie korzysta z GPS ;)
Nie każdy pojazd ma GPSa więc to nie znaczy, że każdy SIP musi z niego zaciągać informacje o bieżącej stacji i położeniu pojazdu ;)

47
A znasz coś takiego jak PrintScreen? I następnym razem patrz co załączasz.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Przejazd w kabinie z maszynistą
« dnia: 23 Kwietnia 2018, 08:59:05 »
A czy przez zrobienie zdjęcia podczas postoji w kabinie maszynisty i wżucenie na fb może mieć przez to problemy? Wiecie w kiblu przed nastawnikiem takie zdjęcie mam jedno zrobione. Wszystko podczas postoju.

Której części zdania "nieupoważnionym wstęp wzbroniony" na drzwiach kabiny nie rozumiesz? Sądząc po roku wpisanym w nicku powinieneś ostatnio pisać egz. gimnazjalny i o ile wiem część humanistyczna już była. No i ortografia się kłania.

49
Bocznica / Odp: ED250-006 z kabiną do pobrania.
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 14:43:30 »
Zapomniałeś screena kabiny :P

50
Bo exe zapamiętuje część dźwięków i odtwarza je po przejściu do drugiego pojazdu. Sprawa dotąd nie rozwiązana odkąd pojawił się scenariusz Zwierzyniec_transport gdzie przechodzimy z pojazdu na pojazd (wraz z dźwiękami).

51
VR przeszedł widzę na jeszcze wyższy poziom :D

52
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Stycznia 2018, 11:11:04 »
Witam
Z tego co mi wiadomo, to w pierwszej pozycji EU/P 07 i ET22 wentylatory oporów  nie pracują. Przy wyłączonej przetwornicy w w/w pojazdach też.
Pozdrawiam Hani.

Kto Ci takich głupot naopowiadał? Jak najbardziej pracują, ale na niskich obrotach. I to doskonale słychać jak właśnie przetwornica nie pracuje.

53
Tabor kolejowy / Odp: Ilość sprężarek w lokomotywach dwuczłonowych.
« dnia: 12 Stycznia 2018, 08:14:04 »
Kto Ci takich głupot naopowiadał? Acatusy u nas stoją pół dnia i powietrze schodzi co najmniej o połowę jak nie więcej a mają nie spełna 4 lata. Podobnie z impulsami. Straty powietrza są zawsze.

54
Zasób ludzki, czas, miejsce (szeroko pojęte) i nie mają na sobie tylu nie zrealizowanych przetargów co Pesa. No i sprawdzone produkty ;)

55
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 10 Stycznia 2018, 07:43:41 »
@Jan, a nie chcesz swoich sił przeznaczyć na coś bardziej realnego, ale gdzie wykorzystasz swoją wiedzę i umiejętności tak samo jak przy tworzeniu tej scenerii?
Są materiały na linię 98/99 incz. Zakopane - Chabówka. Może warto pójść w te stronę? :)
A te skrzyżowania wyglądają naprawdę kozacko :)

56
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 14 Grudnia 2017, 08:41:35 »
@Lukasz, nie czarujmy się. Fizyki nikt nie ruszy bo wszyscy mają ją w dupie. Nawet głupiego poprawienia przechodzenia częstotliwości nikt nie chce poprawić, mimo iż mamy do tego rewelacyjny materiał dźwiękowy to raz i dużo materiałów video z rozruchem to dwa.
Ale i tak wszyscy chcą tekstur i siódemek :(

57
Na warsztacie / Odp: Jedziemy na Czechy czyli modele w wykonaniu CD
« dnia: 27 Sierpnia 2017, 17:34:10 »
Z jakich rozwiązań korzysta ta sceneria, że starsze exe (paczka 16.08) nie chce jej uruchomić?
W załączeniu LOG z exe z dodanym LVZ autorstwa @Antka.

EDIT: Co ciekawe, na Drawinowie LVZ działa i ma się dobrze. WTF?!
EDIT2: Aha, już wiem. 371 działa ale 163 już nie. Ale nie wiem czemu.

Garść screenów z testów "raczkującej" wersji LVZ. Lokomotywa typ 371.

58
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Sierpnia 2017, 19:41:31 »
U mnie zaś dalej występuje niewyjaśniona sprawa migoczącego, poszarpanego cienia. Poprosiłem @Matsona o udostępnienie mi swojego ini i wpisu shadowtune. U niego efekt taki jak na screenach.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14630.msg466493.html#msg466493

U mnie z kolei dalej występuje to samo co ostatnio:

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28159.msg465901.html#msg465901

Nie pomogły nawet zmiany odległości czy zmiany parametrów shadowtune. Po zaremowaniu wpisu shadowtune i korzystania z ustawień "wbudowanych" dalej jest to samo. Sterowniki? Czy coś innego?

59
Zgłaszam to do proku... znaczy do działu "Galeria". :D
Nowe exe naprawdę pozwala uzyskać niesamowite efekty graficzne :) Autorem screena jest @dymus, ale nie mogłem się powstrzymać przed podzieleniem się tym screenem :).

60
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 16 Lipca 2017, 17:59:59 »
To jeszcze ja bym miał 2 pobożne życzenia:
- skoro jest działający wpis i hebelek od zał/wyłączania baterii, może dodać też działający rozrząd?
- dałoby się dodać także wpis od zał/wyłączania z hebelka wentylatory oporów dla EU07 (4E)? W zasadzie dla każdej z lokomotyw elektrycznych? :)

Strony: 1 [2] 3