Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ST44-003

Strony: [1] 2 3 ... 87
1
Bocznica / Odp: Kabina EU44
« dnia: 13 Kwietnia 2024, 11:37:20 »
(BOCZNICA)

2
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 14:20:38 »
Tylko w tym przypadku mowa o wagonach zagranicznych. Do nich materiału jak na lekarstwo.
Jeżeli miałyby pomóc urealnić składy na Galicji to ja bym je wykorzystał.
Jeśli nie czujecie takiej potrzeby, olać, zapomnieć.

3
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 30 Marca 2024, 20:00:30 »
Mordeczki Wy moje kochane, poddaję pod dyskusję jeden wątek/aspekt dotyczący Galicji i linii do Muszyny.
Mieliśmy kiedyś w Paczkach takie oto rumuńskie (patrz screen) i czeskie(?) wagoniki. Kursowały one np. na "Malinowskim", "Karpatach" (do Bukaresztu) zarówno na trakcji spalinowej jak i elektrycznej. Pociąg ten kursował na Słowację przez Muszynę. Poniżej zdjęcia zestawień.
Uważam, że warto by te wagony odświeżyć i przywrócić do paczki (szczególnie te od Alexa, skoro mamy zarówno Bautzeny w tym malowaniu jak i Traxxa).

Źródło: "Z krawędzi peronu". Szczególnie zdjęcie nr 3 jest warte uwagi -> "ST43-221 podczepiony do składu pociągów "Karpaty" z Bukaresztu do Warszawy Wschodniej i "Ernest Malinowski" z Krynicy do Warszawy Wschodniej, w Nowym Sączu, tuż przed odjazdem ze stacji. Jako druga jedzie EU07-211."

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: EU07-001
« dnia: 10 Marca 2024, 09:55:50 »
Nie wydałem, bo dawno temu utknęła w testach. Na tą chwilę robię porządek w strukturze katalogowej oraz plikach składowych, jak również porządkuję mmd oraz opisy tekstur. Porządkuję też wersję kabin a także sprawdzam czy wszystko poprawnie działa i się wyświetla.
Na tą chwilę obecny wątek może lepiej zamknąć. Mam nadzieję że so końca przyszłego tygodnia kabina będzie już na testach.


P.S. Epek, ogarnął byś tak przy okazji SP32 co by na Zagórz można było nimi pojeździć na PC 2024? :)

5
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: EU07-001
« dnia: 06 Marca 2024, 18:16:24 »
Hmmm... w sumie, jakby posprzątać w zawartości i plikach, to mogłoby to pójść.
Dobra, jak czas pozwoli to to ogarnę i Wam oddam.
Prośba o podpowiedź- aktualnie jest to w osobnym folderze dynamic-> pkp -> eu07-001.
Dać to do 4E_v1 z osobnymi plikami w components czy zostawić w osobnymi folderze w całości?

6
Bieżące Symulatorowe / Odp: EU07-001
« dnia: 06 Marca 2024, 17:50:24 »
Ktos kiedys robil i to zaginelo.

Nie ktoś, tylko ja ;). Nie zaginęło, tylko utknęło w testach. Model i kabina są, ale @P.A.N. nie dostarczył modelu po swoich przeróbkach i nie pociągnął tematu dalej. Sam projekt u mnie ma się dobrze i co i rusz go dostosowuję pod najnowsze PC.

Notabene, miałem nawet 3 wersje teksturowe dostosowane, żadna tekstura nie moja. Żółtomorda to przeróbka ze 113, zielonamorda rok 1985 przerobiona z 07-133, zielonomorda z 2013 też jest czyjaś (aktualnie nie pamiętam, jedyna robiona ze zdjęć ale nie przeze mnie) Ot, przykład na screenach ;)

7
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 05 Lutego 2024, 07:55:55 »
Mam ją zapiętą pod skład. Jeździ jako AI - chk przerobiłem na mmd i jeździ, świeci, buczy - jedyny mankament to patyki, które stają na baczność. A na innej scn stoi tylko na stacji.

Podziel się zatem, chętnie posłucham jak pracuje.
No i wypróbuj e3d które udostępniłem wyżej, powinno pomóc :)

8
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 21:35:18 »
163 nie była nigdzie dostępna.

Owszem, była. Wystarczy użyć szukajki i po 2 minutach szukania ukazuje nam się...:

https://eu07.pl/forum/index.php/topic,13089.0.html

TA DAM! Wydana 16 Września 2009, 11:49:40. Kurtyna!

9
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 14:56:18 »
Żeby było widoczne. Proszę, oto link do wersji działającej, wraz z obowiązującą strukturą katalogową:

https://eu07.pl/userfiles/4091/163_dzia%C5%82aj%C4%85ca.rar

10
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 14:40:14 »
Na e3d nie świrują :P
Od razu mówię, pobrałem paczkę z linku powyżej, zamieniłem plik fiz i mmd z 4E (z dopiskiem modelu 163.t3d), dorzuciłem plik e3d modelu oraz teskturę cienia w tga/dds. Efekt na screenie ;)
Traktujcie to panowie jako przytyk za mówienie "nie da się", "nie działa", "weźże się tym nie zajmuj". Jak widzicie, kolega chce model tylko dla dekoracji.
Jak znajdę chwilkę, wrzucę linka z działającym AI na podstawie mmd i fizyki z EU07. Niestety, nie mamy oficjalnie wydanych dźwięków dla 163, zatem nie mogę się z Wami nimi podzielić.

11
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 14:30:13 »
Czy tak nie będzie działać? Wsadziłem losowo fizykę z EU07 (4E) oraz na szybko stworzyłem "textures.txt" i działa.

A jak mu podmieniłem mmd (pamiętając o dopisaniu modelu pudła), to nawet pojechał ;)
Problem o którym koledzy wyżej pisali polega na problemach z pantografami. Ale gdzieś był przekonwertowany model z t3d na e3d który działał w miarę poprawnie. Mam nawet taki ;)

12
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 03 Lutego 2024, 10:55:08 »
Zmęczyłem się myśleniem za innych, ale stabilizacja bierze górę...

Z takim podejściem chcesz iść na kolej? Tutaj tym bardziej trzeba myśleć za innych, szczególnie za dyżurnych ruchu i jak jesteś bezpośrednio w torach czynnych.

Stabilizacja? Na kolei? Bardzo mi tym poprawiłeś humor :D
Jak jesteś maszynistą to o tym w ogóle nie ma mowy, dostajesz grafik, ale jak są zakłócenia albo zmiany to o stabilizacji nie ma mowy. Możesz, owszem, gdy zadzwoni dyspozytor z pytaniem czy byś nie wykonał takiej a takiej tury, odmówić i iść spać dalej. Każdy ceni swój wolny czas. Ale wierz mi, że będzie Ci tym trudniej wybić się z tur świątecznych na poczet rodziny. Planiści sobie takie rzeczy lubią "odpisywać". ;)
Stabilną pracę to mają w biurach, gdzie robisz te standardowe 8-12 godzin (zależy od stanowiska), gwizdek na fajrant i do domu. Ale jak jesteś decydentem w kwestii napraw (Działy Napraw) czy puszczania pociągu do ruchu (Dział Eksploatacji) fajrant kończy Ci się po 24h zmianie ;)

Ale tak, przemyślenia pozostawiam Tobie :P

13
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 12:37:19 »
Na potrzeby "Galicji" to -> "eu07-x64_2023-04-31.exe". Słupy działają, dzięki :)

14
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 12:10:59 »
A, warte sprawdzenia, bo chyba mam automat na "eu07.exe" ustawione.
W międzyczasie "zrobiłem drona" z Sącza do Chabówki i dalej. Czy układ torowy i teren jest ten sam od Chabówki do Suchej Beskidzkiej co u @Celu?
Bo jeśli tak, czapki z głów. Po obejrzeniu Limanowej i Kasiny... zbieram szczękę.

15
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 11:58:13 »
Coś nie tak na bramkach. Ostatnio działały prawidłowo.

16
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 11:00:02 »
Chciałbym z tego miejsca podpytać o plany na linię 104 i łączenie waszego projektu z Zakopianką @Celu. Mając na względzie zamkniecie tematu Zakopianki, co dalej?

17
Bocznica / Odp: sepsa elf update
« dnia: 17 Stycznia 2024, 19:51:18 »
A gdzie EN77 i EN64/99?
*angry & annoying oczekiwacz voice*

18
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 10 Stycznia 2024, 15:58:31 »
W temacie samych wagonów i ich konstrukcji, dopuszczone były na 140 km/h z uwagi na braki taborowe powyżej 160 km/h. Przypomnę, że w czasie ich powstawania, temat modernizacji EU do wariantu EP05 dopiero raczkował, a założenie obiegowe było na lokomotywy EP08.
Same wózki 4ANc na których jeździły te wagony były przystosowane do prędkości 160 km/h.
Druga sprawa, wagony z pierwszej dostawy nie miały pneumatyki na 8 atmosfer i miały po 2 stopnie przy drzwiach a nie jak obecnie 3. No i najważniejsze, mimo iż wagony te nie posiadały pneumatyki 8 atmosfer, posiadały system centralnego sterowania drzwiami i ich blokowania, dlatego, że korzystały z "obwodów" pneumatyki 5 atm. - wprowadzało się zawory zwrotne, które sterowały pracą drzwi.

Dlatego w temacie tworzenia tekstur, spokojnie można wykorzystać model wagonu DS jako bagażowego (bo one akurat się przez te lata nie zmieniły w budowie i konstrukcji), ale trzeba będzie zmodyfikować 111A i 112A do "starego" wariantu.
Aha, wagony te nie posiadały ogrzewania parowego tylko nawiewne (elektryczne).

19
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 28 Listopada 2023, 11:53:54 »
Projekt stanął przez brak fizyki dla lokomotyw tranzystorowych i tyrystorowych.
Brak też zakompilowanego zadajnika jazdy typowego dla serii 163 i pochodnych oraz brak fizyki hamulca Dako.
Brak też jakiejkolwiek informacji na jakim etapie jest konwersja modelu zewnętrznego i jego finalizacja.

20
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Stare (baaardzo stare) wersje MaSzyny
« dnia: 03 Listopada 2023, 13:46:34 »
Maszyny do roczników 2016 włącznie pójdą spokojnie na XP. Te które korzystają z rozbudowanych shaderow raczej nie pójdą.

Jakbyś chciał jeszcze starsze paczki wraz z dodatkami to najlepiej jednak szukać tutaj.

https://eu07.pl/download/

PS. Osobiście sprawdzałem ostatnio PC16 na Win XP i działała.

21
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 24 Października 2023, 09:18:07 »
Gdzie nastawnia Marcinkowice? Już ją zburzyli?

22
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 22 Października 2023, 22:13:42 »
Ostatnio coraz więcej jest informacji o kolejnych postępach przy rozbiórce i pracach na linii 104. Kto ma zatem możliwości, trzeba focić ile się da aktualnej infrastruktury. Dużo czasu nie zostało.
Z obecnych informacji, rozpoczęły się prace na odcinku Nowy Sącz - Marcinkowice.

23
To drugie tak, defaultowo jest już w ini. To pierwsze nie, ale spróbowałem i odpaliłem. Nie pomogło.
No chyba że każda zmiana w ini wymaga wywalania plików sbt?

24
Log dla 69110. W międzyczasie nagrałem drugi filmik, na razie nie daje się wrzucić na streamable.

https://eu07.pl/userfiles/4091/log.txt

25
Dlatego wspomniane wyżej efekty chciałem z Wami omówić. Przesyłam jeszcze z Wrzosów to, co na samym początku opisywałem. Standardowo wskazanie kursorem myszy:

- https://streamable.com/h1y0ey - buforowanie słupów oraz zaczytywanie się drzewek i modeli pobocznych

Pytanie brzmi - czemu właśnie tak? Na nowej scenerii?

26
Tak to wygląda po stronie Panelu sterowania Nvidia (sztucznie wydłużyłem listę, żeby było widać wszystkie ustawienia). Co ciekawe, zauważyłem, że sam panel nie jest aktywny tylko dopiero po uruchomieniu z listy jest widoczny. Głównie w użyciu jako aplikacja jest Nvidia GeForce Experiance. Jeśli chodzi o wersję sterownika to aktualnie mam 531.79. I po zainstalowaniu aktualizacji głównie w użyciu jest ta druga aplikacja Nvidii.

27
Przesyłam eu07.ini ale w formacie txt bo forum nie puszcza inaczej. Zauważyłem coś ciekawego, GFX Render podaje widoczność na 2500m. Według eu07.ini można tą wartość zmieniać dowolnie i nawet pokusiłem się o zmianę na 10 000. Niestety, exe tego nie ogarnia i ustawia sztywne 2500m.

Wiem, że to nie jest odpowiednie forum, ale chciałbym też Wam pokazać inne przypadki, tym razem z Wiedźmin 3 Next gen. Na razie opisowo, spotkałem się z czymś takim, że na RTX Off ale na ustawieniach Uber mam takie rzeczy jak:
- medalion Geralta drży i odbija od postaci jakby nie umiał się dobrze zrenderować
- elementy strojów poruszają się w miejscach gdzie np. nie ma wiatru lub przycinają się przy zmianie perspektywy (mowa o cut scenkach)

Podobna sytuacja z pojawianiem się cieni jak do tych opisywanych powyżej na filmikach. Zaczyna mnie to mocno irytować. Widoczność obiektów i nagłe pojawianie się modeli również pojawia się podobnie jak w symku.
Nadmieniam, stawiałem Win 11 samodzielnie i poprzez zainstalowanie Lenovo Vantage oraz osobno sterowników do RTX 3060 (bez zmian konfiguracji).

Na szybko przy przeszukaniu jutuba:
- https://youtu.be/W5sdjyTdczE?t=306  - rękaw Geralta i dziwne "latanie sznurka" prawej ręki
-

28
Ponownie wracam do tematu. Nie robiłem żadnych poprawek w strukturze drzew ani tym bardziej zmian w ustawieniach scm dot. odległości w której mają być widoczne elementy dekoracji we wpisach "node".
Udało mi się za to ponagrywać krótkie urywki na Całkowie na aktualnej PC23.04 wersja DDS. Poniżej linki do filmików.
Jako pierwszy, efekt shaderów na drzewach i ich dziwne zachowanie w momencie ruchu kamery.
https://streamable.com/nwuzek

Poniżej filmiki z dokładnym wskazaniem problemów z wyświetlaniem obiektów i renderowaniem oraz pracą shaderów. Na filmikach poprzez kursor wskazuję miejsca o które chodzi. Prosiłbym Was o pomoc, czy to jest problem sprzętowy, czy tzw. "tak ma być sie czepiasz". Nie powiem, ale zaobserwowane przeze mnie skokowe wczytywanie modeli napawa mnie rozczarowaniem i poczuciem, że wydałem kasę na lapka który robi dziwne rzeczy.

https://streamable.com/qvr8tk - cienie na krzewach
https://streamable.com/tzk4ek - cienie na moście
https://streamable.com/r4c9r5 - zachowanie wody
https://streamable.com/jjo7qm - wczytywanie obiektów
https://streamable.com/ohqbu7 - wczytywanie krzewów i drzewek
https://streamable.com/37dp94 - wczytywanie słupka hekto
https://streamable.com/f1x7i0 - zachowanie wody
https://streamable.com/k00izi - cienie na drzewkach
https://streamable.com/q7f0j4 - wczytywanie krzewów
https://streamable.com/5sna08 - cienie pod krawędzią peronu
https://streamable.com/hzu10z - wyostrzanie modeli, cienie na obiektach
https://streamable.com/7wjlu7 - wczytywanie drzewek i krzaczków
https://streamable.com/9toqxw - j.w.
https://streamable.com/nkva5f - j.w.

Screen z konfiguracją w symku.

30
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 27 Maja 2023, 11:34:23 »
[...] każdy pojazd poddawany naprawie poziomu P5 musi być w takie urządzenia doposażony.

Z tym zdaniem nie do końca można się zgodzić. W grę wchodzi tutaj także uzasadnienie ekonomiczne doposażania pojazdów, które nie wyjeżdżają na co dzień na linie wyposażone w ERTMS a jedynie na okazjonalne przejazdy np. od i do producenta. Do tego dochodzi wiek pojazdu, gdzie część ma już blisko 12 lat, niektóre nawet już powyżej 15.
Kwestia doposażania na P5 nie została podług mej wiedzy jeszcze rozwiązana, bo dotyczy wielu województw i linii które mają znaczenie lokalne i mogą nie być objęte systemem ERTMS, a konieczność zakładania w taborze naraża mniejszych przewoźników i włodarzy na ogromne koszty których aktualnie jeszcze nikt nie zna.
Homologacja, doposażanie, szkolenia -> za tym idzie kupa kasy.

Co do pierwszej części wypowiedzi @borys_q, to tak, każdy obecnie produkowany pojazd jest wyposażany w ERTMS ETCS poziomu 3.

W jakich sytuacjach dochodzi do podkucia kół w miejscach gdzie stykają się bokiem z główką szyny? Coś takiego jest odczówalne kiedy skład wjeżdża na łuki. Normalnie podkucia z tego co wiem zdażają się, kiedy zestaw się poślizgnie, ale czy jest to możliwe podczas przejeżdżania przez łuki? Bardzo często coś takiego słyszałem w przypadku kół monoblokowych np w wagonach G90-170A.
Tzn. Na obrzezach? Wydaje mi sie że nie. Miejsce styku z szyną przypada na granicę kregu tocznego. Obrzeże kola i główki szyny może sie co najwyżej zetrzeć tworzac tzw ostrą krawędź w przypadku obrzeża koła, szczególnie niebezpieczna podczas wpisywania sie w rozjazdy. W przypadku luzów pomiedzy iglica a opornicą ostra krawędź obrzeża może doprowadzić do rozprucia rozjazdu.

Chciałem się jeszcze odnieść do tej wypowiedzi. Jak słusznie @EU40 zauważył. Przypadek o który pyta @mk1991 może mieć wszelaką przyczynę.
Z doświadczenia na EZT (ale odnieść to można do pozostałych pojazdów) stuki o których mowa na łukach wynikają z nierównomiernej pracy układów biegowych (prowadniki zestawów, amortyzatory wężykowania [czyli te poziome]) versus stan torowiska po którym pojazd się porusza oraz stopień zużycia zestawów kołowych (aktualne parametry eksploatowanego koła).
Zdarzają się przypadki, kiedy na jednej osi koło lewe ma inne parametry stromości obrzeża (parametr qr) od koła prawego, co świadczy o podcinaniu się zestawu na okręgu tocznym. To może przyczyniać się do wpadania wózka w tzw. wężykowanie które odczuwa się poprzez poprzeczne ruchy pojazdu i słyszalne jest poprzez stuki na łukach (najczęściej po jednej stronie) od uderzeń obrzeża o szynę.
Prosiłbym o ewentualne sprostowanie :)

Podkucia biorą się z kilku przyczyn:
- zbyt mocne użycie hamulca w stosunku do panujących warunków atomosferycznych
- niewłaściwa praca systemu przeciwpoślizgu (przyczyn może być dużo) powodująca zacięcie się osi i wywołanie tzw. efektu jazdy na smyka, czyli pojazd przesuwa się na nieobracających się kołach
- holowanie pojazdu (szczególnie nowych EZT) na załączonych bateriach, kiedy po wyluzowaniu z pojazdu holującego, komputer na pojeździe holowanym stwierdzi staczanie się pojazdu i wdroży hamowanie
- niewłaściwa regulacja elementów układu hamulca (np. systemu SAB) która przy lekkim hamowaniu może przyczynić się do zakleszczenia osi

Strony: [1] 2 3 ... 87