Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ST44-003

Strony: [1] 2 3 ... 85
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Listopada 2022, 23:30:51 »
Zdjęcia na tekstury EN57AL-1742. Autor: Szymon "Simon" Mrowiec.

Link: https://eu07.pl/userfiles/4091/foto%20-%20EN57AL-1742.rar

2
Tabor kolejowy / Odp: DB AG Poszukiwania
« dnia: 15 Października 2022, 20:22:02 »
Szukaj w paczce 20.09. Potem już zniknął ze zmianą modelu na nowszy.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 15 Października 2022, 20:06:18 »
Potwierdzam, fajne prowadzenie, ale Oerlikon do poprawy. Natomiast musisz kiedyś zrobić wersję/spotkanie dla "starszych dzieciaków" :P
@Roboś, kiedy i o której byłeś? :)

4
Bieżące kolejowe / Odp: Zdjęcia poglądowe taboru do Maszyny.
« dnia: 14 Października 2022, 19:08:46 »
Bieszczady i jej atrybuty.

Czy to jest może PDn`ka, ex-SMK Kraków, ex-ex-Krakowska?

Przesunięto, drobny wypadek przy pracy.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 20 Lipca 2022, 21:33:26 »
Zależy od konfiguracji. Generalnie pojazd master decyduje co jest ustawione na slave zgodnie z wcześniej wgraną konfiguracją CPU.
Przy wyborze przedni, druga jednostka podnosi przedni tak jak pierwsza. Tylny, to tylny. Oba to oba.
Da się też "oszukać" CPU, wybierając dezaktywację połowy składu.

Kombinacje i szamaństwa da się zrobić na PESAch w jeszcze lepszy sposób. Oba heble od patyków dać na status "podniesiony", ale z klucza odciąć na masterze i slave pantografy w środku. :P
Wtedy mamy klasyczny układ patyków znany z siódemek 303E.

Na marignesie, w Kol. Małopol. fury typu 31WE i 45WE można śmiało łączyć do trzech jednostek, nie ważne w jakim układzie:
31WE+31WE+45WE
31WE+31WE+31WE
45WE+45WE+31WE
45WE+45WE+45WE
45WE+31WE+45WE
31WE+45WE+31WE
:D

6
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 10 Lipca 2022, 12:21:38 »
Zrobię Wam jeszcze jeden "mindfuck" w postaci:
Jazdę na danym odbieraku prądu regulują także wewnętrzne instrukcje przewoźnika. Zwróćcie uwagę np. na Koleje Małopolskie vs. PolRegio.
Zestawienia np. 2xEN78A zgodnie z wytycznymi mają jeździć na przednich odbierakach, natomiast to samo zestawienie w PolRegio jeździ na odbieraku tylnym.

@AIR, Kolprem na kablach gania tak i tak. A często ich obserwuję ;)

7
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 10 Lipca 2022, 11:00:52 »
Pobieżne zdjęcia dla EU07 DLA/Koplrem mówią jak jest. Ostatnie zdjęcie to łączenie 4E+303E.
Wasza kłótnia, argumentacja i wiedza właśnie zostały zaorane ;)

8
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 10 Lipca 2022, 10:54:48 »
Czyżby? Polecam poszukać zdjęć siódemek w ukrotnieniu DLA/Kolprem. Zwłaszcza, że siódemki te obalają wszelkie przyjęte zasady łączenia siódemek. Szczególnie, że DLA/Kolprem zrobił porządek z elektryką i modyfikowali 4E do standardu 303E aby móc je ze sobą łączyć.

Zgodnie z instrukcją, siódemki należy łączyć kabinami A+A (lub B+B) aby podnosiły się pantografy skrajne. Niestety, nie zawsze da się je połączyć w ten sposób a nie ma innej możliwości "przesterowania" podnoszenia, zatem jak trafi się układ A+B, będą się one podnosić jak na zdjęciach powyżej.

9
Bieżące kolejowe / Ostatki wagonowe na RhB
« dnia: 25 Czerwca 2022, 20:45:26 »
Cześć,
Z pozyskanego poprzez zdjęcie na WRP info:
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=52207

"RegioExpress z Scuol-Tarasp do Disentis to jedna z ostatnich linii Rhätische Bahn (RhB), na których można napotkać „klasyczne” składy wagonowe, zestawione ze starszego taboru (oczywiście, pozostają jeszcze Push-Pulle na trasie z Chur do St. Moritz, lecz to już nie to samo)."

Pytanie moje jest następujące - czy jest na forum ktoś, kto wie więcej na temat kasacji klasycznych wagonów i ewentualnym możliwym jeszcze czasie eksploatacji? Ewentualnie ma już jakieś doświadczenie z RhB i byłby w stanie dopomóc w odpowiedzi na kilka pytań.
Planuję Szwajcarię na przyszły rok, jednak chciałbym wiedzieć jakie są jeszcze szanse na zobaczenie ich w ruchu podobnie jak serię ABe 4/4.

Dzięki i pozdrawiam :)

10
Bocznica / x
« dnia: 13 Lutego 2022, 13:30:55 »
Bocznica - szkoda mi czasu na wasze humory.

11
Nie polecam robić tego na Elfach i Acatusach które mają od tego odpowiedni przełącznik. Elektrozawory sterujące powietrzem podawanym na syreny tego jie lubią przez co syrena się zacina i trzeba je odcinać na pneumatyce.

12
Problem z linią 104 jest taki, że ciężko się na nią dostać bez samochodu. Dużo stacyjek jest oddalonych, część posiada drogi prywatne.
Nie powiem, ale bardzo późno się obudziliście ze zbieraniem materiału. Nie jestem pewien czy na dniach nie rozpoczyna się demontaż linii, gdzieś zasłyszałem taką informację z PeeLKi. Mamy tu kogoś z PeeLKi kto może potwierdzić?

13
Na warsztacie / Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« dnia: 19 Listopada 2021, 11:48:09 »
Ale co ma wspólnego przykrycie czy też nie na KG do układu torowego?
Krzywizne łuku dostosujesz do miejsca w którym zaczyna i kończy się zadaszenie.
Wszystkie możliwe rozjazdy są widoczne jak również semafory. Gorzej powtarzacze ale to można wziąć z filmików.
Jak na mój gust zacznij od jakiegoś najprostszego odcinka tej linii i z nabraniem doświadczenia dobudowuj kolejne stacje.
Pamiętaj, że tworzenie realnej linii wymaga DOKŁADNEGO odwzorowania profilu linii, a tego od tak się nie zrobi, trzeba poświęcić trochę czasu. Dwa, odchodzimy od tworzenia scenerii "płaskich jak stół".

14
Na warsztacie / Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« dnia: 18 Listopada 2021, 15:30:24 »
Fajnie tylko 2005 to czas sprzed remontu linii 91. Po remoncie zmieniły się położenia peronów i układ torowy Bochni a przede wszystkim Tarnowa (reorganizacja peronów i torów postojowych).
Nie zniechęcam ale sugeruje poczekać do końca remontów i zrobić L91 na najnowszym układzie torowym całej linii.

15
W zasadzie to film prezentuje kontynuację rozwiązania z 19 wieku używanego do dzisiaj po wielu modyfikacjach ;)
Ale ciekawie ogląda się stojące obok siebie - prababcia i prawnuk :D

16
Pokazuje która czujka p.poż. na składzie się załączyła. Pod spodem są guziki od resetowania czujników i wyłączenie alarmu.

17
Szkoda tylko, że jest tak ubogo jeśli chodzi o zdjęcia kompletnej kabiny.
Intryguje mnie np. prędkościomierz firmy Deuta-Werke i jego sposób podświetlenia tarczy (wskazówka z tego co wiem była ciemna, zatem w nocy musiał być kiepsko widoczny).
Intryguje mnie sposób przełączania pantografów poprzez duży przełącznik w nastawniku jazdy.
No i same ułożenie hebelków i podpisy pod nimi. Niby mamy, dzięki uprzejmości @EP08_015 kompletny model wraz z kabiną i wręcz aż prosi się o odświeżenie (podobnie jak EP02 i EP03).

Inne pytanie pozostaje, czy wozy które robiły jako grzałka były pojazdami stricte stacjonarnymi czy wzorem EU04-24 była potrzeba pełnego uruchomienia?

To co panowie tutaj opisujecie (cześć i chwała Waszej pamięci!) aż prosi się o porządną publikację na temat tych lokomotyw i historii utrzymania taboru w B.B. :)

18
Tabor kolejowy / Odp: 36WEhd
« dnia: 13 Maja 2021, 21:24:34 »
I jeśli mnie pamięć nie myli, falowniki od MedComu (@youBy popraw mnie jeśli się mylę?), silniki trakcyjne TMF (ale które nie jestem pewien).

19
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 19 Kwietnia 2021, 15:11:20 »
Rzeczywiście opis na Wiki zawiera chyba błąd.
Tutaj na stronie trochę inaczej jest to opisane:
https://pojazdy.moontech.pl/elektrowoz-ep-02/
A zatem 2x sprężarki i 2x przeteornice.
Gdzie zatem włącznik WS'a?

20
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 18 Kwietnia 2021, 10:58:47 »
Co ciekawe, pierwotnie EP02 nie posiadały okien bocznych (tylko w drzwiach). Zastanawiam się, jak obeszli konstrukcję i co było powodem zmian ułożenia manometrów i gdzie pierwotnie był prędkościomierz (na filmie go nie widać).
@Bartku, dziękuję za wyjaśnienie. Czyli można przyjąć, że wygląd i funkcja nastawnika była zbliżona do KME-4W tylko z dodatkową obudową.

Dobra, to teraz druga kwestia która jest bardzo interesująca w tych pojazdach. Zgodnie z opisem pojazd posiadał jedną sprężarkę tłokową oraz 2 przetwornice główne. Jednakże patrząc po opisach guzików (4 poziome nad hebelkami) opis mi się nie zgadza bo od lewej jest: Sprężarka nr 2, Sprężarka nr 1, Przetwornica 2, Przetwornica 1. Gdzie zatem było załączanie WS`a? I skąd taki podział guzików?
Wg. opisu, najpierw WS był zabezpieczony bezpiecznikiem topikowym zastąpionym dość szybko tradycyjnym WS`em.
No i na jakiej zasadzie działały guziki? Przycisk stabilny czy taki jak np. odblok nadmiarów stosowany w EU07?

21
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 14:54:58 »
W żadnej zachowanej EP02 nie ostał się pulpit sensu stricte. EP02-08 materiały zdjęciowe mam dzięki uprzejmości @ET22_RULZ ale nawet w częściowo kompletnej kabinie w miejscu nastawnika jest płyta maskująca wnętrze pulpitu bez żadnych charakterystycznych elementów, dziur czy klap.
J/w, ostatecznie PKP Cargo oddało ją do SMK w Jarocinie.

22
Tabor kolejowy / EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 11:18:29 »
Czołgiem,
Z racji bardzo ubogiej dokumentacji zdjęciowej i/oraz/lub technicznej co do budowy i wyposażenia elektrycznego lokomotywy EP02, zadaję pytanie tutaj. Moje poszukiwania są niestety bez owocne, część stanowi raczej domysły.
Ale do puenty, pytanie dotyczy rodzaju zastosowanego nastawnika jazdy w lokomotywie EP02. Poniżej wrzucam screeny z filmiku "120 km na godzinę" dostępnego tutaj:
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=en/node/7699

Czy przedstawiony na filmie w prototypowej jeszcze odsłonie EP02 nastawnik może być tym zastosowanym w pierwszych 3E (ET21) którego zdjęcie przedstawia screen 3? Prosiłbym o pomoc w ustaleniu rodzaju sterowania z uwagi na wątpliwości:
a) czy jedną dźwignią sterowało się zarówno szeregiem, bokami oraz jazdą równoległą?
b) czy rodzaj rozruchu był podobny jak w EW51/52/ czyli tramwajowy?
c) czy później zastosowano nastawnik kołowy?
d) ile w rzeczywistości było pozycji szeregowych, równoległych oraz bocznikowych ponieważ źródła różnie przedstawiają?

23
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 27 Stycznia 2021, 08:51:43 »
Zapewne wyrwałem się jak Filip z konopi ale mam pytanie o scenariusze:
- Kaliska_Cegielski
- Kaliska_EN57_Sieradz

Czy te scenariusze są w najnowszych wydaniach i czy dużo się pozmieniało w strukturze plików oraz otoczeniu żeby mogły one być wykorzystane?
Niestety przez brak czasu jestem mocno nie na bieżąco i nie wszystkie scenariusze jestem w stanie sprawdzić czy też testować.

24
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 07 Stycznia 2021, 14:35:26 »
Bartek 200 skąd ten wniosek? I co z taborem który robi za dekorację?

25
Bocznica / Odp: ED160 - Pomoc w tworzeniu
« dnia: 05 Stycznia 2021, 18:40:35 »
Jak wyżej. Tez uważam, że projekt wart jest rozwoju. Nawet jeśli początek nie zachwyca, to liczy się i tak efekt końcowy. Przypominam: autorzy modeli traxxa, husarza, elfa czy impulsa początki mieli podobne.
Kolego, pracuj i dziel się efektami. Przede wszystkim, nie zrażaj się jeśli ktoś powie coś negatywnego ale poda podpowiedź poprawy. Bo tylko tak się coś nauczysz ;)
Do dzieła! :)

Aha i najważniejsze: stosuj się do regulaminu :P
Ot chociażby poprawnie umieść screen. A jak to zrobić, przeczytaj regulamin ;)

26
Bieżące kolejowe / Odp: Siódemki z PKP IC
« dnia: 29 Grudnia 2020, 14:23:22 »
Nie ma.

27
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Grudnia 2020, 15:00:55 »
Wrzucam świąteczną paczkę zdjęć kabiny lokomotywy EU160-001 "Griffin" popełnionych w trakcie Trako 2019.
Nie które zdjęcia bardziej jako poglądówki, ale za to kabina przed poprawkami, więc sporo smaczków ;)
Jeśli coś będzie nie jasne, pamiętam sporo co i gdzie w tej kabinie jest :)

https://eu07.pl/userfiles/4091/Griffin%20kabina.rar

Zdjęcia tylko i wyłącznie na potrzeby Symulatora MaSzyna - chyba, że gdzieś już powstaje projekt w innym symulatorze i będzie upubliczniony także tutaj, wtedy można wykorzystać, ale uprzednio proszę o informację przez PW.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Grudnia 2020, 11:20:32 »
@Antek, ja powyższy problem opisywałem Ci już blisko 2 lata temu. Nawet nie wiem czy nie wcześniej.
Karta Geforce 920M 4GB (lapek). Optymalizacja sieci jak i drutów telekomunikacyjnych (Całkowo) siadła i to widać. Ale problem dotyczy opcji w ini dla "legacy". Na ''full" jest okej.

29
Bocznica / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Grudnia 2020, 18:56:59 »
Piękna beczka na zdjęciach. Nie wiem, czy komuś będzie się chciało je prostować.

30
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Grudnia 2020, 13:52:10 »
Tak, tylko po skompletowaniu paczki i przejściu do etapu dekoracji przydałoby się mieć czym dekorować. Żeby potem nie było sytuacji, że dekorujemy, dajemy tabor na lata 90`te, a na peronach elektroniczne tablice, monitoring i czerwone płyty krawędzi peronowych.
Panimajesz o czym mówię? ;)

Strony: [1] 2 3 ... 85