Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ST44-003

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 06 Lipca 2024, 20:10:12 »
W aktualnej sytuacji wolę nie patrzeć na to, co, skąd, kiedy, po prostu to zwykła symulacja. Nic na to nie poradzę, że w maszynie nie mamy pierwszych zachpomowych ED78, maszyna to nie Open Rails, gdzie na potrzeby nowej 351 zrobiono różne wariacje. :v W sumie masz po części rację, ALka czy tam inny spot pasowałyby bardziej, niż ilustracyjnie użyty nowszy model impulsa, jako pokaz "nowego na tamte czasy" nabytku Zachpomu.

Do posta dołączam uzupełnienie do poprzedniej wiadomości, więc proszę moderację o potraktowanie tego łagodniej.


2
U mnie na dysku od dawna kurzy się linia nr 126, czyli Chrzanów - Bolęcin, z fragmentem linii nr 103 do Regulic. Są ułożone tory, jest niweleta, są semafory i zaczątki sieci trakcyjnej.

3
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 12:14:42 »
Tak, projekty są podłączone, więc całość od Chabówki na Zakopiec i Suchą jest Celusiowa.

4
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 11:04:38 »
Linia 104 jest teoretycznie na etapie dekorowania. Mamy zrobione otoczenie przy kilku stacjach (możesz sobie zresztą sam zobaczyć, bo wszystko jest zawarte w paczce) i roślinność jakoś na 1/3 - 1/2 całej trasy.

Poza tym to teren leży, są semafory, a całość jest całkowicie przejezdna (już chyba od roku). Skupialiśmy się teraz jedynie na doszlifowaniu dekoracji do Łupkowa i Jasła, a potem zelektryfikowanym kawałku linii 108. Linia 104 od początku miała być ostatnim kawałkiem i zwieńczeniem całego projektu.

5
Bocznica / Odp: sepsa elf update
« dnia: 17 Stycznia 2024, 19:57:03 »

6
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 27 Maja 2023, 05:14:30 »
Proszę wybaczyć, że nie odpowiadałem na pytania przez dłuższy czas. Jednocześnie dziękuję Kolegom za wsparcie.
Co do luzowania samą lokomotywą długiego składu odpowiem, że temat można traktować w różny sposób. Osobiście uważam, że przycisku odluźniacza można używać dopiero w końcowej fazie hamowania. Po pierwsze:podczas unikania hamowania lokomotywą następuje nierównomierna praca aparatów cięgłowych, gdyż największe obciążenie skupi się wówczas pomiędzy  lokomotywą a pierwszym wagonem.
Po drugie: maszynista nie odczuwa w pełni stanu kiedy wdrożony stopień hamowania wpływa na dyskomfort podróży.
Nawyk częstego naciskania odluźniacza towarzyszył od czasu eksploatacji pojazdów trakcyjnych systemem planowych stałych obsad trakcyjnych. W ten sposób dokonywano oszczędnościi zużycia wstawek hamulcowych i układu cięgłowo-pneumatycznego lokomotywy.
Są jednak sytuacje kiedy wskazane jest używanie odluźniacza podczas hamowania pociągu. Przypuśćmy nastąpi awaria hamulca elektrodynamicznego w lokomotywie EP09. Hamowanie samą pneumatyką z prędkości 160km/h może zaowocować przegrzanymi wstawkami a nawet przesunięciem obreczy.
Odnosząc się do eksploatacji pociągów z hamulcem wolnodziałającym, nie uważam tego za przeżytek. Dotyczy to przede wszystkim konieczności przemieszczania ładunków narażonych na przesuw, dla których należy unikać wszelkich szarpnięć. Predkość fali hamowania nie odgrywa tu większego znaczenia, gdyż o reakcji hamulca w wagonie decyduje jego nastawienie. Predkość fali hamowania związana była przede wszystkim z zastosowaniem ujednoliconych rur pneumatycznych przewodu głównego hamulcowego.
Ostrożnie podchodziłbym także do krytyki treści instrukcji, gdyż ich skomplikowane zapisy pojawiały się stopniowo przez wkład tzw. ludzi nauki, którzy wielokrotnie byli oderwani od otaczającej ich rzeczywistości. Przykladem jest porównanie treści instrukcji Mw56 z 1980r. z ostatnimi wydaniami Cw1. Dominuje ciężko zrozumiała treść z domieszką wątłego opisu nowszych aparatów. Zbyt mało treści odnosi się do kwestii napełniania układu hamulcowego, za dużo do przestarzałej problematyki przeładowania hamulca, które w obecnych czasach nie występują (raczej je przeciwieństwo - niedoładowanie).
Negatywny wpływ na treść mają także regulacje w postaci treści wydanych Rozporzadzeń, zawierające treści rodem z poprzedniej epoki z nieudolna domieszką nowych wymagań. Praktycznie konieczne jest napisanie ich od nowa a to wymaga wiedzy i pracy. Tylko jak jest to możliwe bez wydawania fachowej literatury?

7
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 31 Grudnia 2022, 00:34:20 »
Po około 4 roboczogodzinach w Rainstedzie, L96 i L104 są gotowe do poziomowania, dodatkowo L96 została wydłużona do Bobowej, a w międzyczasie powstał już cały brakujący teren. W skrócie mówiąc - do zakończenia prac zasadniczych nad całością projektu zostało wypoziomowanie oraz osygnalizowanie około 120km torów i rozwieszenie sieci trakcyjnej nad około 105km torów.

Edit: /07.01.2023/ Po 168 roboczogodzinach (sumarycznie) z prac zasadniczych zostało już tylko rozwieszenie sieci :) L96 i L104 zostały wypoziomowane, osygnalizowane i są technicznie w pełni zdatne do jazdy. Dodatkowo udało się nawiązać połączenie z Zakopianką. @Toprus i spółka mogą wchodzić z dekoracjami ;) Z mojej strony zostało tylko dopoziomowanie torów do warunków lokalnych, pomalowanie terenu, rozlanie wód, ustawienie różnorodnych podsypek i skończyć oraz od razu rozwiesić nową sieć, i zacząć długą przygodę z obiektami dedykowanymi (perony, dworce, nastawnie, mosty, wiadukty). Przy okazji jakby ktoś był chętny do modelowania to zapraszam do kontaktu :) 

Spodziewajcie się w niedalekiej przyszłości filmu/lajwa z przejazdu po całej trasie :>

8
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 06 Grudnia 2022, 13:24:49 »
Muszą, całe te odległe tereny ważą mniej niż jeden kawał terenu dokładnego, a ja nie mam zamiaru siedzieć pół roku i analizować którą górę będzie widać z którego miejsca :)

9
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 09 Października 2022, 22:07:58 »
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z repliką pulpitu EN57-1829 podczas obchodów 175 lat kolei w Krakowie w dniach 13-16 października (9:30-18:00 z ok. godzinnymi przerwami technicznymi) w Domu Kultury Kolejarza w Krakowie przy ul. Św. Filipa 6 starym budynku dworca głównego. Więcej na temat obchodów na profilu FB Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Krakowie: KLIK.
Filmik pokazujący symulator (zapowiadający jedną z wcześniejszych wystaw):


EDIT: Sprostowanie - symulator będzie dostępny w starym budynku dworca głównego.

10
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 20:33:36 »
Postaram się odpowiedzieć na pytania na tyle na ile udało mi się przez lata interesowania się tą lokomotywą ustalić:
ad. a: Opis elektrowozu E110 autorstwa CBKPTK Poznań ze stycznia 1953 roku na temat nastawnika mówi, cytuję: "(...) Nastawnik posiada dwie rączki: rączkę połączeniową (jazda do przodu, jazda do tyłu) i rączkę jazdy. (...)" Świadczy to o tym, że nie zastosowano jak to miało mieć miejsce w 2E53 (rączka połączeniowa nastawnika była obiektem krytyki organu nadzorującego zamówienie) oraz w nastawnikach konstrukcji radzieckiej, jak KME-4W, osobnej dźwigni połączeń silników.
ad. b: Dokumentacja obwodów rozrządu jest doskonale zachowana w literaturze technicznej z lat 50 i 60. Elektrowozy EP02 posiadały rozruch stycznikowy pośredni. Specyficzną jego cechą było zabezpieczenie w obwodzie sterowania uniemożliwiające powrót z równoległego połączenia silników na szeregowe bez cofnięcia nastawnika na 0 (co powodowało rozłączenie styczników biorących udział w tej blokadzie).
ad. c: Brak danych na ten temat, aczkolwiek EP01, których pod kątem elektrycznym EP02 były wierną kopią posiadały nastawnik kołowy. Możliwe, że w przebiegu eksploatacji zebrano uwagi wg których uznano nastawnik dźwigniowy za bardziej naturalny dla obsługi na tamte czasy i modyfikacja taka została wprowadzona na życzenie zamawiającego część elektryczną elektrowozu.
ad. d: Odpowiedź nawiązuje do źródeł wiedzy podanych w ad. b, tzn.: 13 stopni na połączeniu szeregowym, 3 stopnie osłabienia pola, 11 na połączeniu równoległym oraz ponownie 3 stopnie osłabienia pola. Wynika to z tabeli połączeń nastawnika jazdy oraz pisemnego opisu obwodu sterowania.

EDIT:
Dodam, że ze względu na późniejsze inne umieszczenie części przyrządów kontrolno-pomiarowych takich jak prędkościomierz i manometry nastawnik najprawdopodobniej był obsługiwany lewą ręką, a sam fotel maszynisty umiejscowiony był bliżej prawego okna niż mogłoby się to wydawać z gabarytów pulpitu. Nadbudowa przesłaniająca mierniki elektryczne również sugeruje, że jest to modyfikacja doraźna, bez przeprojektowania pozostałej bryły pulpitu.

11
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 21 Grudnia 2020, 17:42:02 »
Akcja.

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Grudnia 2020, 02:59:36 »
14WE-02 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/14WE-02.7z

27WE-001 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/27WE-001.7z

27WE-007 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/27WE-007.7z

27WE-013 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/27WE-013.7z

35WE-003 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/35WE-003.7z

A9mnopuz 61 51 19-90 028-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/A9mnopuz%2061%2051%2019-90%20028-5.7z

A9nouz 50 51 19-78 295-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/A9nouz%2050%2051%2019-78%20295-9.7z

AB9nouz 50 51 39-78 027-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/AB9nouz%2050%2051%2039-78%20027-2.7z

AB12bfmnopuvxz 75 51 80-78 009-9 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/AB12bfmnopuvxz%2075%2051%2080-78%20009-9.7z

B9nopuz 50 51 29-78 170-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/B9nopuz%2050%2051%2029-78%20170-2.7z

B10mnopuz 61 51 20-90 027-4 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/B10mnopuz%2061%2051%2020-90%20027-4.7z

B10nouz 57 51 20-78 305-6 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/B10nouz%2057%2051%2020-78%20305-6.7z

B11gmnouz 61 51 21-70 085-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/B11gmnouz%2061%2051%2021-70%20085-5.7z

B16mnopuxz 75 51 26-78 024-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/B16mnopuxz%2075%2051%2026-78%20024-5.7z

B16mnopuxz 75 51 26-78 025-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/B16mnopuxz%2075%2051%2026-78%20025-2.7z

Bdmpee 61 54 20-71 013-4 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Bdmpee%2061%2054%2020-71%20013-4.7z

Bmz 61 54 21-91 813-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Bmz%2061%2054%2021-91%20813-2.7z

Bmz 61 55 21-91 329-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Bmz%2061%2055%2021-91%20329-8.7z


13
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 12 Listopada 2020, 23:15:38 »
Zdjęcia do poprawy. Niektóre są matowe i rozmazane. No i dużo zdjęć ciemnych. Dodatkowo, następnym razem spróbuj też nie robić jednemu elementu zdjęcia, tylko szerszy kadr. Do dorobienia zdjęcia po stronie pomocnika jak również zdjęcia ściany tylnej.
Nie przeczę, da się je wykorzystać, ale są mooooooooooooooooooooooocno poglądowe.

No cóż, zdjęcia robione na szybko przy okazji. stwierdziłem, że wstawię bo lepiej dodać niż nie. Zawsze jakiś element może się przydać kiedyś.

15
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 12 Października 2020, 01:19:27 »
Dobra to skoro tak się sprawy mają, to ja postaram się to dociągnąć przynamniej by se jako AI ta skoda śmigała, a czy będzię kabina lub nie to już jest w waszej kwestii. Szkoda mi czasu poświęconego w ten model, który jest o niebo lepszy od v1, nawet w obecnym stanie. Zatem jak ktoś ma dojście poproszę o foty przede wszystkim na tekstury oraz poglądowe by poprawić rażace błedy. Ty Kuba jak znajdziesz ta roboczą tex Agaty to też mnie wyślij, bo lepszy rydz niż nic. Nie jestem zwolennikiem modeli bez kabin, ale cóż trzeba być realistą w tym przypadku. A patrząc, że przez ponad trzy lata nic się prawie nie zmieniło, to moim zdaniem jedyna sensowna opcja na obecnym etapie.

16
Wrzucam linki z dokumentacją do różnych czeskich/słowackich pojazdów.

110: https://uloz.to/file/15wvsIT0aU8K/hv-110-aktualizace-zip
111: https://uloz.to/file/mY7PHuGzUMjW/hv-111-aktualizace-zip
113: https://uloz.to/file/qLFb9sRHaFK9/hv-113-aktualizace-zip
122: https://uloz.to/file/sjIwTLtCK8hu/hv-122-aktualizace-zip
130: https://uloz.to/file/89yM3GS8ow0Q/hv-130-aktualizace-zip
131: https://uloz.to/file/pSXxePcCR5nb/hv-131-aktualizace-zip
141: https://uloz.to/file/xEReZOluqCMN/hv-141-aktualizace-zip
150/151: https://uloz.to/file/AcFJhvYkooXN/hv-150-151-aktualizace-zip
162/163: https://uloz.to/file/ipt8DH39xDoO/hv-162-163-aktualizace-zip
181: https://uloz.to/file/liuR2l32SL2P/hv-181-aktualizace-zip
193: https://uloz.to/file/EnVQ2g7ketSJ/hv-193-aktualizace-zip
210: https://uloz.to/file/8H1XpVgiEW5D/hv-210-aktualizace-zip
230: https://uloz.to/file/gbRAK1xeUSkH/hv-230-aktualizace-zip
240: https://uloz.to/file/BBml5KKrQCXr/hv-240-aktualizace-zip
242: https://uloz.to/file/d26disnsh4cz/hv-242-aktualizace-zip
263: https://uloz.to/file/7i1CmattAZnh/hv-263-aktualizace-zip
340: https://uloz.to/file/PLfw5FsQD9rV/hv-340-aktualizace-zip
350: https://uloz.to/file/PbzGaLMw2595/hv-350-aktualizace-zip
362/363: https://uloz.to/file/AXw4BAtPiRjG/hv-362-363-aktualizace-zip
371/372: https://uloz.to/file/qLMpCeiQNdJL/hv-371-372-aktualizace-zip
380: https://uloz.to/file/xVnfb8hlOcCY/hv-380-aktualizace-zip
440: https://uloz.to/file/qo24g8eU0XKK/hv-440-aktualizace-zip
451: https://uloz.to/file/hOSKksCPHaAh/hv-451-aktualizace-zip
460: https://uloz.to/file/yDW9nJRExz0G/hv-460-aktualizace-zip
470: https://uloz.to/file/b01SyyNyzdOT/hv-470-aktualizace-zip
471: https://uloz.to/file/sBUOQzmIj2f4/hv-471-aktualizace-zip
560: https://uloz.to/file/5dCzP4M1oOi0/hv-560-aktualizace-zip
642: https://uloz.to/file/PgnYoRbWT9J7/hv-642-aktualizace-zip
640/650: https://uloz.to/file/qsJ5fzhaS4k7/hv-640-650-aktualizace-zip
660: https://uloz.to/file/xyKqIUCzJc3A/hv-660-aktualizace-zip
702: https://uloz.to/file/1IhatE0GlXio/hv-702-aktualizace-zip
704: https://uloz.to/file/GUFX9PpgwW3S/hv-704-aktualizace-zip
705: https://uloz.to/file/N119sLAHFqdn/hv-705-aktualizace-zip
708: https://uloz.to/file/U9z5bl4QPmNw/hv-708-aktualizace-zip
709: https://uloz.to/file/UMoZwG7dZDGI/hv-709-aktualizace-zip
714: https://uloz.to/file/opxQR7Rjqmcs/hv-714-aktualizace-zip
730: https://uloz.to/file/HZIlb3F5dt4n/hv-730-aktualizace-zip
731: https://uloz.to/file/NjhdD2cLN2uL/hv-731-aktualizace-zip
740: https://uloz.to/file/Q4QUdvJNsXKX/hv-740-3-zip https://uloz.to/file/zTpu7nvR7VZB/hv-740-3-aktualizace-zip
742: https://uloz.to/file/HQDHjZ0J0niB/hv-742-aktualizace-zip
743: https://uloz.to/file/51BIrTfmnCFJ/hv-743-aktualizace-zip
749: https://uloz.to/file/9rUGo5w0AWrW/hv-749-aktualizace-zip
750: https://uloz.to/file/t6D59GSp0tXA/hv-750-aktualizace-zip https://uloz.to/file/M3GxGGx1Z6Sk/hv-750-7-zip https://uloz.to/file/es8385ICVOcs/hv-750-7-aktualizace-zip
753: https://uloz.to/file/xLdHal4W2i7g/hv-753-7-zip https://uloz.to/file/kyf9hVkvoc2q/hv-753-7-aktualizace-zip
754: https://uloz.to/file/V4Stg0oes0kv/hv-754-zip https://uloz.to/file/YANnAAu71zPs/hv-754-aktualizace-zip
794: https://uloz.to/file/y03nrFd7E6pc/hv-794-aktualizace-zip
799: https://uloz.to/file/2UiL0cYDGAyT/hv-799-aktualizace-zip
810: https://uloz.to/file/6LZOEcWiPjuo/hv-810-aktualizace-zip https://uloz.to/file/bz0zzbLFazSo/hv-810-zip
814: https://uloz.to/file/yopbePifOlA4/hv-814-aktualizace-zip
831: https://uloz.to/file/8vTUgBRdAZ3T/hv-831-aktualizace-zip
840/841: https://uloz.to/file/is2P7ALmVy4t/hv-840-841-aktualizace-zip
842: https://uloz.to/file/9ZxB3SmpSLAv/hv-842-aktualizace-zip
843: https://uloz.to/file/FrsxUWcACIZH/hv-843-aktualizace-zip
844: https://uloz.to/file/zISZhBkjJVkQ/hv-844-aktualizace-zip https://uloz.to/file/ehfj2x4Sim3t/hv-844-pesa-zip
851: https://uloz.to/file/xhSnXc5gOjMD/hv-851aktualizace-zip
854: https://uloz.to/file/qalI05x0VqG1/hv-854-aktualizace-zip
954: https://uloz.to/file/8dJOyDETlCDf/hv-954-aktualizace-zip
961: https://uloz.to/file/zH6YKE4Af9Cd/hv-961-aktualizace-zip
1016/1116: https://uloz.to/file/H3OVYexgGJb0/hv-1016-1116-aktualizace-zip
1216: https://uloz.to/file/llLJqaT7rtLM/hv-1216-aktualizace-zip
2016: https://uloz.to/file/LhF43oZe9AGT/hv-2016-aktualizace-zip
BR189: https://uloz.to/file/SXmdYioV1WT9/hv-db-189-aktualizace-zip
BR642: https://uloz.to/file/GfYilp9yPtyi/hv-br-642-aktualizace-zip
EP09: https://uloz.to/file/OsvFE8OGplx6/hv-ep09-aktualizace-zip
Railjet: https://uloz.to/file/1wUcb13kYsm9/hv-rj-aktualizace-zip
T705: https://uloz.to/file/OKRgMmkRLQ6z/hv-t705-aktualizace-zip
VT650: https://uloz.to/file/sXIylbNUxR9M/hv-vt650-aktualizace-zip

17
W związku z tym, że nadzoruję naprawy bieżące i kieruję naprawami P4 to prowadzę takie "statystyki" ale bardziej dla siebie. Żeby się nie rozdrabniać, wrzucam pierwsze lepsze z brzegu z tych częściej się pojawiających na EU07:

-spalone żarówki (8W/110V) lampek pulpitowych oraz podświetlenia przyrządów
-uszkodzenia generatorów MER oraz EDA starego typu (wysoka temperatura w kabinie, trzaskanie drzwiami kabina/maszynownia,...)
-usterka działania ogrzewania kabinowego WN (najczęściej spalony mostek między elementami oporowymi)
-uszkodzenie, popalenie przetwornicy w wyniku skończenia się szczotek po stronie WN (przyczyna przedwczesnego zużycia to np owalizacja komutatora, miejscowe wytopienia działek komutatora, wypracowanie łożyska od strony wirnika,...)
-brak możliwości "popełnienia" przewodu głównego - uszkodzony zawór ZOC
-wypracowane przeguby kulowe prowadników belki bujakowej. W części przypadków prowadzi to do wygięcia lub ścięcia sworznia
-wycieki smaru przekładniowego z osłony przekładni zębatej (kartera)
-zatarcie panewki zawieszenia silnika trakcyjnego (w 90% od strony przekładni) w wyniku braku oleju w maźnicach/przedostania się smaru przekładniowego przez odrzutnik na panewkę/nieprawidłowo zmontowany zespół napędowy/nieprawidłowo ułożone knoty smarne
-ucieczka powietrza na śrubunku przewodu elastycznego układu hamulcowego na połączeniu "pudło-wózek"
-luźne śruby wspornika silnika trakcyjnego tzw. "podbrudek"
-pęknięty izolator wsporczy dachowy IWD-01 lub IWD-02
-pęknięty izolator główny segmentu oporowego
-nadtopione, przegrzane segmenty oporowe
-uszkodzony regulator napięcia IRN-110
-uszkodzony przekaźnik czasowy 5s przetwornic, lub 1,5s wentylatorów oporów rozruchowych
-znaczna ucieczka powietrza na śrubunku węża elastycznego na wyjściu II stopnia sprężarki głównej lub pęknięcie węża w przypadku uszkodzenia (zablokowania) zaworu zwrotnego.
-usterki w sterowaniu stycznikami oporowymi z winy uszkodzonego przerywnika P12S lub P12R
-luźny korpus (szczotkotrzymacz) szczotki osiowej - jego poluzowanie ostatecznie kończy się odpadnięciem i urwaniem
-wypalone styki przekaźnika PPT1
-ucieczka powietrza na wężykach manometrów
-wypracowane sprzęgło sprężarki pomocniczej
-dziurawe na skutek eksploatacji podajniki piasku
-uszkodzone podnośniki okien
-rozregulowane (nieprawidłowa wysokość od główki szyny) końcówki piasecznic
-schodzące z powierzchni tocznej wstawki hamulcowe
-uszkodzony/wypracowany zaczep okna


Stosunkowo rzadko spotykane ale zdarzają się:
-złamanie popychacza drabinki WSa
-spalenie cewki trzymającej WS
-spalenie silnika wentylatorów oporów rozruchowych
-uszkodzenie silnika trakcyjnego (przebicie na stożku/przebicie i wytopienie połączenia cewki uzwojenia kompensacyjnego/uszkodzenie łożyska wirnika, "wyzwojenie" na skutek rozbiegnięcia)
-wyłamanie zęba koła zębatego przekładni głównej
-"spadnięcie" małego koła zębatego
-spalony przekaźnik różnicowy
-brakujący korek wtrysku oleju

Generalnie sporo tego...

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Listopada 2019, 22:48:28 »
Ja nie gram i ,,kaliska " działa na każdym exe od 1807 do 1908. Oczywiście z małymi przeróbkami w składach. Tyle razy przypominali developerzy, że to nie GRA tylko symulator. Naprawdę brak już słów. Ja mam 75 lat i bawię się symulatorem od najwcześniejszych wersji. Zaczynałem od Windows 98. Nic przy tym nie grzebałem i w najnowszym exe tylko zmieniam składy. WSzystkie scn. hulają. Szczególnie kaliska. Chcecie czegoś czego nigdy na tym silniczku nie osiągniecie. Wszyscy developerzy starają się w miarę a czasem ponad miarę zadowolić ,,towarzystwo" ale na dłuższą metę to się nie da. Młodzi ludzie jak mniemam, którzy potrafią podrasować karty nidvdii zadają pytania, które starego usera wkurzają bo wystaczy czytać ze zrozumieniem. Niskie pokłony i szacunek dla Yubaja, Stele, tmj, i wielu innych, którzy z cierpliwością nauczycieli z ,,podstawówki" tłumaczą ,,orłom" grającym w gry!!! zawiłości symulatora. Trains symulator nigdy nie tłumaczy na żadnym forum dlaczego jest tak a nie inaczej. Zasady użytkowania są podane na okładce płyty i to jest wszystko. W eu07 jest otwarte szerokie pole do dyskusjii. Wielu doskonałych developerów przestało dyskutować bo to jest symek darmowy a wielu userów zgłasza pretensje jak by za symulator zapłacili. To jest nieporozumienie. Coraz większe wymagania, udogodnienia itp. Jak w ZUS-ie. Chcą, żeby wswzystko hulało jak w realu i do tego, żeby mogli w każdej chwili symulacji ingerować jak ministrowie komunikacji albo prezesi spółek kolejowych. Dajcie rozwijać Symulator ludziom, którzy się na tym znają i cierpliwie czekać i nie naciskać z terminami. Przecież to są wolontariusze, którzy mają swoją pracę, Rodzinę i wszystko co z tym związane.     

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Września 2019, 20:44:38 »
Odnośnie mmd, to działa to jak zwykły nastawnik. Nastawnik działa dla pojazdów spalinowych (DieselEngine) i asynchronicznych (ElectricInductionMotor). Działanie nastawnika programuje się w tabeli UCList, która ma składnię:
Kod: (218md.fiz) [Zaznacz]
UCList: Size=5
0 3 0 0 0 0.15 0.15 0 1 0
1 2 0 0 0 0.15 0.15 1 3 0
2 1 -1 0 -1 0.15 0.15 3 3 1
3 1 -1 1 0 0.00 0.15 3 4 1
4 0 -1 1 0 0.15 0.00 4 5 3
5 0 0 1 1 0.15 0.15 4 5 3
END-UCL
gdzie kolejno jest podany: numer pozycji, numer pozycji hamulca pneumatycznego powiązanego z tym zadajnikiem, wartość minimalna procentów, wartość maksymalna procentów, wartość docelowa procentów, szybkość wzrastania, szybkość malenia, pozycja do której odskakuje*, najbliższa pozycja stabilna w dół*, najbliższa pozycja stabilna w górę*.
* - będzie kiedyś zaprogramowane
Odpięcie hamowania pneumatycznego odbywa się poprzez wpis IntegratedBrakePN=No, a hamulca ed/hd/pomocniczego poprzez wpis IntegratedBrake=No. Oba wpisy dajemy w linii nagłówkowej zaraz za rozmiarem tabeli.

20
Kolejny widok z linii 053. EP04-04 z pociągiem pospiesznym mija ciekawie położoną miejscowość, znajdującą się pomiędzy nasypami linii.

21
Bieżące Symulatorowe / Zadanie 1
« dnia: 22 Października 2018, 17:02:52 »
Zadanie 1:
- zamień położenie wagonów (kuszeta w miejsce bohuna i odwrotnie)
- wagon nie może wjechać na most, lokomotywa musi skończyć pracę na tym samym torze
- rozjazd zmieniamy t / shift+t

Plik należy wypakować w głównym katalogu Symulatora.

23
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Września 2018, 14:24:30 »
Witam, przedstawiam paczkę zdjęć na tekstury trzech wagonów, 140A, 141A, 170A.

http://eu07.pl/userfiles/24843/foto-paczka_140A_141A_170A.zip

24
Bocznica / Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 16:53:53 »
Nie, nie można.

25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Czerwca 2018, 15:41:30 »
Dziś oddaję materiały czeskiego motoraczka spółki GWTR 810 053-9. W paczce znajdują się:
- zdjęcia pudła tj boki i czoła,
- zdjęcia detali tj wózki, zderzaki itp,
- zdjęcia wnętrza tj siedzenia, podłoga, obicia,
- zdjęcia kabiny,
- materiały na dźwięki do wycięcia przez dźwiękowca tj odpalanie silnika, jałowe, na obrotach.
Wszelkie uwagi, porady aby coś lepiej wykonać na przyszłość proszę o wiadomość na PW.
Link:
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-810_543-9.rar <--

26
Da się jechać jako pasażer środkowymi członami ezt tylko nie wolno zmieniać kabiny, bo AI zgłupieje. Trzeba siedzieć tam gdzie się załaduje na start. W kiblu collision box przedsionka jest skopany i nie da się drgnąć nawet, drzwi nie mają szyb. Zwariować idzie od takiej jazdy w kibitce.

27
Noc na Całkowie wygląda magicznie.

28
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 19 Maja 2018, 16:53:33 »
Kombo autoreklamy:
SA134:


Termodynamika SU45:


MAN Lion's City:

29
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 06 Maja 2018, 18:50:07 »

[...]Drzewa polecam jednak sadzić do grani. Albo dać tam plane ściany lasu z dużą ilością alfy, powtarzany co kilka metrów w dół zbocza. W sbt się to w jeden mesh złączy, więc wydajność powinna być znośna. Kształty koron drzew na grani wyglądają nieporównanie lepiej od takiej gładkiej linii.
Tamta część jest jeszcze nie skończona, wiem że potrzeba to inaczej zrobić (i w innych miejscach pewnie też).
Czemu takie pole na ostatnim skrinie, tyle ladnych texow jest przeciez. :(
Takie jest na razie, może się zmieni.
Ładnie, ale ta nastawnia z Kotlarni gabarytowo trochę za duża jak na tak mały posterunek. Może wciśniesz tam tą z Krywałdu? (leży w teście)
Wiesz co, narazie zostaje taka, w zasadzie tamto miejsce w teorii obsługuje ten i bliski posterunek (przynajmniej w teorii). Poza tym jeśli dobrze kojarze na podg Starzyny też jest taka duża nastawnia, a rozjazdów stosunkowo mało, więc powidzmy zostanie ta nastawnia. Natomiast w innych miejscach gdzie żadnej nastawni na razie nie ma na pewno coś wykorzystam.
Co zostało do zrobienia?
Jeden brakujący odcienek torów, tak żeby dołączyć część 'górską', mniej więcej kika kilometrów tak zeby mogło być senswnie z układem torów. Poza tym sieć trakcyjna (wszystkie stacje, bo na razie praktycznie nie mają nic), uzupełnienie otoczenia, skończenie grupy towarowej i podg z jej wyjazdu (gdzieś w połowie scenerii), plus zrobienie otoczenia w środku scenerii w poblizu jednej stacji gdzie całkowicie jest odcinek do nowa.
Co nie zmienia faktu że jest już bliżej niż dalej do skończenia.
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.
Sceneriusze to jedno, ale skończenie otoczenia to druga zupełnie inna rzecz. O takich rzeczach jak znaki drogowe na razie nie myśle nawet - trochę zbyt duze detale jak na teraz.
Układ torowy jest skończony, czy będzie dalej rozwijany?
Na głównej magistrali/części (długośc ponad 140km) raczej nie będzie nic dodawane. Może tylko inny układ stacji na końcu, czy inne zakończenie, ale to końcówka. Nie ma sensu powiekszać tego na długość. Poza tym jeździ sie wystarczająco szybko i długość jest taka że nie ma sensu wydłużać tego o nie wiadomo ile.
Rozwijana będzie tylko jakaś część tak żeby połączyć odcienk 'górski' z resztą. Wtedy osiągnie się kształt całosci w literę "T", tak że spokojnie ma się trzy trasy (całość po magistrali, połowa po magistrali w jedną lub drugą część i odc. górski).
W teorii mogłoby dojść jeszcze przedłużenie części góskiej, wstepny pomysł i tory są (bo sa juz od dłużeszego czasu), kwestia pozostaje czy zrobię tam (a niby fajnie by było, bo to tylko kilkanaście km), więc to jest kwestia do przemyślenia.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Stare - nowe malowanie kolejnej lokomotywy
« dnia: 07 Kwietnia 2018, 17:58:27 »
Nic nowego w mojej opinii nie pokazali. Dla mnie osobiście to ET22-233 (odgrzewany kotlet) z dopieszczonymi paroma szczegółami.

I tu się mylisz Kolego, zobacz jakie odcienie zastosowali w 233 a jakie na 933. 933 wybitnie przedstawia typowe malowanie okresu żółtego czoła.

Strony: [1] 2 3 ... 5