Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ST44-003

Strony: [1] 2 3 ... 85
1
W zasadzie to film prezentuje kontynuację rozwiązania z 19 wieku używanego do dzisiaj po wielu modyfikacjach ;)
Ale ciekawie ogląda się stojące obok siebie - prababcia i prawnuk :D

2
Pokazuje która czujka p.poż. na składzie się załączyła. Pod spodem są guziki od resetowania czujników i wyłączenie alarmu.

3
Szkoda tylko, że jest tak ubogo jeśli chodzi o zdjęcia kompletnej kabiny.
Intryguje mnie np. prędkościomierz firmy Deuta-Werke i jego sposób podświetlenia tarczy (wskazówka z tego co wiem była ciemna, zatem w nocy musiał być kiepsko widoczny).
Intryguje mnie sposób przełączania pantografów poprzez duży przełącznik w nastawniku jazdy.
No i same ułożenie hebelków i podpisy pod nimi. Niby mamy, dzięki uprzejmości @EP08_015 kompletny model wraz z kabiną i wręcz aż prosi się o odświeżenie (podobnie jak EP02 i EP03).

Inne pytanie pozostaje, czy wozy które robiły jako grzałka były pojazdami stricte stacjonarnymi czy wzorem EU04-24 była potrzeba pełnego uruchomienia?

To co panowie tutaj opisujecie (cześć i chwała Waszej pamięci!) aż prosi się o porządną publikację na temat tych lokomotyw i historii utrzymania taboru w B.B. :)

4
Tabor kolejowy / Odp: 36WEhd
« dnia: 13 Maja 2021, 21:24:34 »
I jeśli mnie pamięć nie myli, falowniki od MedComu (@youBy popraw mnie jeśli się mylę?), silniki trakcyjne TMF (ale które nie jestem pewien).

5
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 19 Kwietnia 2021, 15:11:20 »
Rzeczywiście opis na Wiki zawiera chyba błąd.
Tutaj na stronie trochę inaczej jest to opisane:
https://pojazdy.moontech.pl/elektrowoz-ep-02/
A zatem 2x sprężarki i 2x przeteornice.
Gdzie zatem włącznik WS'a?

6
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 18 Kwietnia 2021, 10:58:47 »
Co ciekawe, pierwotnie EP02 nie posiadały okien bocznych (tylko w drzwiach). Zastanawiam się, jak obeszli konstrukcję i co było powodem zmian ułożenia manometrów i gdzie pierwotnie był prędkościomierz (na filmie go nie widać).
@Bartku, dziękuję za wyjaśnienie. Czyli można przyjąć, że wygląd i funkcja nastawnika była zbliżona do KME-4W tylko z dodatkową obudową.

Dobra, to teraz druga kwestia która jest bardzo interesująca w tych pojazdach. Zgodnie z opisem pojazd posiadał jedną sprężarkę tłokową oraz 2 przetwornice główne. Jednakże patrząc po opisach guzików (4 poziome nad hebelkami) opis mi się nie zgadza bo od lewej jest: Sprężarka nr 2, Sprężarka nr 1, Przetwornica 2, Przetwornica 1. Gdzie zatem było załączanie WS`a? I skąd taki podział guzików?
Wg. opisu, najpierw WS był zabezpieczony bezpiecznikiem topikowym zastąpionym dość szybko tradycyjnym WS`em.
No i na jakiej zasadzie działały guziki? Przycisk stabilny czy taki jak np. odblok nadmiarów stosowany w EU07?

7
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 14:54:58 »
W żadnej zachowanej EP02 nie ostał się pulpit sensu stricte. EP02-08 materiały zdjęciowe mam dzięki uprzejmości @ET22_RULZ ale nawet w częściowo kompletnej kabinie w miejscu nastawnika jest płyta maskująca wnętrze pulpitu bez żadnych charakterystycznych elementów, dziur czy klap.
J/w, ostatecznie PKP Cargo oddało ją do SMK w Jarocinie.

8
Tabor kolejowy / EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 11:18:29 »
Czołgiem,
Z racji bardzo ubogiej dokumentacji zdjęciowej i/oraz/lub technicznej co do budowy i wyposażenia elektrycznego lokomotywy EP02, zadaję pytanie tutaj. Moje poszukiwania są niestety bez owocne, część stanowi raczej domysły.
Ale do puenty, pytanie dotyczy rodzaju zastosowanego nastawnika jazdy w lokomotywie EP02. Poniżej wrzucam screeny z filmiku "120 km na godzinę" dostępnego tutaj:
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=en/node/7699

Czy przedstawiony na filmie w prototypowej jeszcze odsłonie EP02 nastawnik może być tym zastosowanym w pierwszych 3E (ET21) którego zdjęcie przedstawia screen 3? Prosiłbym o pomoc w ustaleniu rodzaju sterowania z uwagi na wątpliwości:
a) czy jedną dźwignią sterowało się zarówno szeregiem, bokami oraz jazdą równoległą?
b) czy rodzaj rozruchu był podobny jak w EW51/52/ czyli tramwajowy?
c) czy później zastosowano nastawnik kołowy?
d) ile w rzeczywistości było pozycji szeregowych, równoległych oraz bocznikowych ponieważ źródła różnie przedstawiają?

9
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 27 Stycznia 2021, 08:51:43 »
Zapewne wyrwałem się jak Filip z konopi ale mam pytanie o scenariusze:
- Kaliska_Cegielski
- Kaliska_EN57_Sieradz

Czy te scenariusze są w najnowszych wydaniach i czy dużo się pozmieniało w strukturze plików oraz otoczeniu żeby mogły one być wykorzystane?
Niestety przez brak czasu jestem mocno nie na bieżąco i nie wszystkie scenariusze jestem w stanie sprawdzić czy też testować.

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 07 Stycznia 2021, 14:35:26 »
Bartek 200 skąd ten wniosek? I co z taborem który robi za dekorację?

11
Bocznica / Odp: ED160 - Pomoc w tworzeniu
« dnia: 05 Stycznia 2021, 18:40:35 »
Jak wyżej. Tez uważam, że projekt wart jest rozwoju. Nawet jeśli początek nie zachwyca, to liczy się i tak efekt końcowy. Przypominam: autorzy modeli traxxa, husarza, elfa czy impulsa początki mieli podobne.
Kolego, pracuj i dziel się efektami. Przede wszystkim, nie zrażaj się jeśli ktoś powie coś negatywnego ale poda podpowiedź poprawy. Bo tylko tak się coś nauczysz ;)
Do dzieła! :)

Aha i najważniejsze: stosuj się do regulaminu :P
Ot chociażby poprawnie umieść screen. A jak to zrobić, przeczytaj regulamin ;)

12
Bieżące kolejowe / Odp: Siódemki z PKP IC
« dnia: 29 Grudnia 2020, 14:23:22 »
Nie ma.

13
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Grudnia 2020, 15:00:55 »
Wrzucam świąteczną paczkę zdjęć kabiny lokomotywy EU160-001 "Griffin" popełnionych w trakcie Trako 2019.
Nie które zdjęcia bardziej jako poglądówki, ale za to kabina przed poprawkami, więc sporo smaczków ;)
Jeśli coś będzie nie jasne, pamiętam sporo co i gdzie w tej kabinie jest :)

https://eu07.pl/userfiles/4091/Griffin%20kabina.rar

Zdjęcia tylko i wyłącznie na potrzeby Symulatora MaSzyna - chyba, że gdzieś już powstaje projekt w innym symulatorze i będzie upubliczniony także tutaj, wtedy można wykorzystać, ale uprzednio proszę o informację przez PW.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Grudnia 2020, 11:20:32 »
@Antek, ja powyższy problem opisywałem Ci już blisko 2 lata temu. Nawet nie wiem czy nie wcześniej.
Karta Geforce 920M 4GB (lapek). Optymalizacja sieci jak i drutów telekomunikacyjnych (Całkowo) siadła i to widać. Ale problem dotyczy opcji w ini dla "legacy". Na ''full" jest okej.

15
Bocznica / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Grudnia 2020, 18:56:59 »
Piękna beczka na zdjęciach. Nie wiem, czy komuś będzie się chciało je prostować.

16
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Grudnia 2020, 13:52:10 »
Tak, tylko po skompletowaniu paczki i przejściu do etapu dekoracji przydałoby się mieć czym dekorować. Żeby potem nie było sytuacji, że dekorujemy, dajemy tabor na lata 90`te, a na peronach elektroniczne tablice, monitoring i czerwone płyty krawędzi peronowych.
Panimajesz o czym mówię? ;)

17
Bocznica / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Listopada 2020, 09:36:53 »
Przecież po nazwach zdjęć widać że pochodzą z fejsa.
Myślę że nie zaszkodziło by lokomotywie_parowej przywalić ostrzeżenia.

18
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Listopada 2020, 12:19:24 »
Kubuś, dobre i to :)
Z mojego punktu widzenia przydatne będą podpisy. Reszta będzie zabrana skądinąd.
Także materiał się nie zmarnuje :P

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 12 Listopada 2020, 17:48:58 »
Zdjęcia do poprawy. Niektóre są matowe i rozmazane. No i dużo zdjęć ciemnych. Dodatkowo, następnym razem spróbuj też nie robić jednemu elementu zdjęcia, tylko szerszy kadr. Do dorobienia zdjęcia po stronie pomocnika jak również zdjęcia ściany tylnej.
Nie przeczę, da się je wykorzystać, ale są mooooooooooooooooooooooocno poglądowe.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 10:54:35 »
Polecam oficjalny raport PKBWK dostępny w "internetach" a dopiero potem przeglądnąć co koledzy podrzucili.
Książka Karola Kramera również ciekawie opisuje katastrofę polecam przeczytać ją całą od deski do deski.
Raport wiele wyjaśnia.

21
Na warsztacie / Odp: Jedziemy na Czechy czyli modele w wykonaniu CD
« dnia: 25 Października 2020, 21:05:52 »
Mam to uporządkowane i poprawione jako uruchamiająca się paczka z działającymi Evetnami.
Chciałbym, aby praca @Ryśka nie poszła na zmarnowanie, bo widać w tym duży potencjał zarówno sieci jak i semaforów. Są bardzo realistycznie odwzorowane.
Tutaj macie link do wersji działającej, proszę sobie tylko podmienić skład.

https://eu07.pl/userfiles/4091/test-cd-dzia%C5%82aj%C4%85ca-pc20.09.rar

Niestety ja nie bardzo dysponuję czasem na poprawki ani na sprawdzenie każdego modelu z osobna. Fajnie by było, gdyby elementy które zrobił @Rysiek trafiły do nodebank`u.

22
Na warsztacie / Odp: Jedziemy na Czechy czyli modele w wykonaniu CD
« dnia: 25 Października 2020, 08:50:02 »
Odkop stulecia. Uruchomiłem w końcu scenerię na paczce 20.09. Jest trochę bugów, np. nakładanie się modeli wskaźników czy też brak kozłów oporowych oraz niektórych semaforów.
W załączeniu wrzucam "errors.txt".

23
Jeśli chodzi o EN61-01 z nim jest ten problem ze jeździ całkiem przypadkowo i bardzo rzadko.
Sprawdzałem także Ilostan Pojazdów to jemu w najbliższym czasie P4 powinno wypadać więc długo nie będzie dostępny.

24
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 11 Października 2020, 22:29:59 »
@bumer, a po co?
Dako ma dwustopniową falę uderzeniową (wolniejsza i szybsza). Dalej jest położenie jazdy, gdzieś tam jest pozycja odcięcia/utrzymania ciśnienia, spadek ciśnienia i hamowanie nagłe. Ale od tego mam na dysku instrukcję to kiedyś to opiszę.
Sterowanie rozruchem mamy na kilka sposobów: tempomatem, zadajnikiem, przyciskami do jazdy manewrowej (z prawej strony Dako), pokrętłem na pulpicie (w skali od 0 - 12 które jest odpowiednikiem ilości natężenia prądu na silniki) które aktywuje się poprzez rodzaj rozruchu pod pulpitem (incz. jazda awaryjna).
Powyżej 100 km/h te pojazdy skaczą jak ET22, także dobrze trzeba będzie pokombinować z kamerą i właściwym jej zachowaniem.
W kabinie 1 są zawory odcinające pantografy. Dodatkowo na pulpicie mamy pokrętło którym możemy sterować iloma odbierakami chcemy dysponować oraz pokrętło do wyboru konkretnego pantografu (znane z EP05).
Tempomat jest uruchamiany z pokrętła po prawej stronie zadajnika jazdy (to jest do zrobienia). Klawiatura standardowa jak w Elfach.
Dwa osobne pokrętła od sprężarek robią problem, bo jedno z nich steruje także sprężarką pomocniczą. W 371 jedno pokrętło steruje obiema sprężarkami dlatego dla tej serii maszyn prościej to zasymulować.
Mamy też pokrętło od konkretnej nastawy głównego reflektora które obecnie mamy nie osiągalne w maszynie.
To co pisał bumer. Tak jak na każdej czeskiej maszynie tak i na 163 najpierw załącza się wyłącznik szybki który to pozwala dopiero podnieść pantografy. Bez zaimplementowania tego do symulatora nie ma mowy o realiźmie.
Zadajnik jazdy ma 5 pozycji: dwie do przodu, zero i dwie do tyłu

2.oznaczona "<<"  pozycja na której prąd na silniki leci szybciej (nie stabilna, wraca do 1.)
1.oznaczona "<" pozycja na której prąd na silniki leci wolniej (wolniejszy rozruch, stabilna)
0. utrzymanie prądu na "wybranym" poziomie
-1. oznaczona ">" pozycja na której prąd spada/jest odejmowany wolniej (pozycja stabilna)
-2. oznaczona ">>" pozycja na której prąd leci do zera w kilka sekund (pozycja nie stabilna, wraca do -1).
Jak widzicie, sama obsługa nastawnika wymaga przeorania kodu exe.

Ogólnie to duuużo roboty z samą fizyką. Bo od groma to jest pracy przy modelu pudła i kabiny.

25
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 11 Października 2020, 16:19:04 »
Mmd użyteczne w PC20.09 trzeba sklecić na nowo tak aby można to było uznać za w miarę grywalny pojazd.
Osobiście mam poskładaną 371 z Twoich dźwięków, gdzieś w czeluściach mam też chyba texa "Agaty" o którą pyta @sawi.
Projekt upadł przez brak solidnie poskładanego modelu zewnętrznego. Oraz przez brak odpowiedniej symulacji nastawnika jazdy o którym to wielokrotnie było pisane i gdzie wielokrotnie w odpowiedzi było ponoć "sieniedasie".
No skoro tak, to jak w takim razie udało się zrobić Elfa z Impulsem?

Aha, no i liczcie się z tym, że model kabiny trzeba przeorać praktycznie od zera. Nie wiem czy @dymusowi będzie się chciało choćby palcem kiwnąć, ale w najbliższym czasie bym się tego nie spodziewał.
I`m I right, my old friend, @dymus? ;)

26
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywy elektryczne - Temat Zbiorczy.
« dnia: 04 Października 2020, 17:10:38 »
Każdy podtyp jeśli jeszcze nie powstał wymaga pełnej homologacji.
Przykład dla 22WEh (Elf 2) dla Kolei Małopolskich. Niby pojazd jak każde inne 22WE ale niestety wariant H jeszcze nie istnieje więc wymaga pełnej homologacji.

27
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywy elektryczne - Temat Zbiorczy.
« dnia: 04 Października 2020, 10:20:21 »
Tak np. dodatkowe kraty wentylacyjne czy inne poprowadzenie urządzeń i instalacji wewnątrz pojazdu.
Obecnie pojazdy te produkuje się z modułów np. rama pneumatyczna jest wsadzona do klatki/boksa którą po zdjęciu dachu można wyjąć w całości.
W miejscu dodatkowego silnika jeśli go nie ma w wyposażeniu są wsadzone balasty celem zachowania prawidłowego rozłożenia masy i zachowania nacisków.

28
@Matek, coś z tym wagonem ma się dziać?

29
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 12 Września 2020, 21:51:43 »
A to Ci niespodziewanka o.O

30
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dyskusja o datach zmiany pór roku
« dnia: 10 Września 2020, 18:30:10 »
Ale nawet te 20-30 lat temu drzewa we wrześniu dalej były i są zielone. Rudy kolor zaczyna się końcem / początkiem października. Głównie o to w tej dyskusji chodzi (@Joachimowicz dziękuję za wsparcie).

Strony: [1] 2 3 ... 85