3
« dnia: 21 Maja 2023, 18:05:20 »
Cześć,
Na początek, liczę, że administracja w razie pomyłki w wątkach przeniesie temat do tego właściwego.
Opis trochę szerszy, ponieważ jest to temat do omówienia i wyjaśnienie mi pewnych wątpliwości których obecnie jestem świadkiem.
Nie mam niestety możliwości chwilowo Wam tego nagrać, zatem liczę że z opisu uda Nam się wspólnie zrozumieć i dojść do meritum.
Problemem jest, jak w temacie, optymalizacja scenerii i "buffering" modeli statycznych nań. Materiałem porównawczym są dwa rodzaje scenerii: Całkowo_v2 vs. Wrzosy.
Problem dotyczy różnic w buforwaniu elementów otoczenia i dla obu dość mocno dopieszczonych scenerii jest on różny z niewiadomych mi przyczyn. Zauważyłem, że na Wrzosach elementy dekoracyjne, drzewa a także i tabor buforują i "pogrubiają" w bliskiej odległości od czoła pociągu tj. jakieś 150-250 metrów przed lokomotywą. Drzewka, dekoracje dosłownie "wyskakują", sieć słupy trakcyjne widoczne z daleka dostają "pogrubienia" w odległości 3-eciego w kolejności. Wygląda to tak, widzę słupy w trakcie jazdy, dwa pierwsze są okej, trzeci jest "chudszy" i nabiera kształtów dopiero gdy się do niego zbliżamy.
Efekt pogrubiania sieci występuje także w Całkowie_v2. Jeśli chodzi o drzewka i modele statyczne, nie ma tutaj efektu "wyskakiwania" a same obiekty są widoczne z dużej odległości i widać ich pojawianie rzeczywiście w dużej odległości tj. jakieś 1500-2500 metrów od pojazdu.
Druga sprawa, nie dotyczy to wszystkich obiektów na sceneriach, ale wybranych elementów roślinności i obiektów statycznych.
W załączeniu screeny z Drawinowa_v2, na paczce całościowej 22.11. Efekt ten pojawia się także na PC 23.04. Wszystkie na wersjach DDS.
Komp którego używam posiada AMD Ryzen 7 oraz RTX3060 6 GB. A zatem nie taki stary i nie taki znowuż wolny. Sterowniki graficzne mam aktualne, nastawa globalna dla grafiki to karta NVIDII. Nadmienię, że zintegrowany AMD Radeon daje ten sam efekt.
Ustawienia eu07.ini mam praktycznie na max (screen w załączeniu).
Prosiłbym Was o wyjaśnienie z czego to wynika, bo czuje się dość mocno rozczarowany takim renderowaniem grafiki i odbiera mi całkowicie przyjemność z grania.
Zauważyłem także, że podobny efekt mają użytkownicy na podobnym sprzęcie i na tych samych trasach (podpatrzone na kilku gameplay`ach).
P.S. Tak wiem, używać PC 23.04 i że brakuje mi tekstur. Proszę Was o wyrozumiałość i pomoc w odpowiedzi na pytania.
P.S. 2 - z tego co zauważyłem dla Całkowa_v2, pojawianie się modeli następuje w odległości 250 m.
Jeżeli coś nie jasno opisałem, doprecyzuję.