Ankieta

Czy implementować PBRy z exe Jana do siebie?

Tak
62 (84.9%)
Nie
11 (15.1%)

Głosów w sumie: 73

Głosowanie skończone: 05 Marca 2025, 19:10:57

Autor Wątek:  siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój  (Przeczytany 26721 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1697
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1386
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #150 dnia: 01 Marca 2025, 08:11:11 »
Manul robi przebudowę silnika graficznego, więc prosiłbym o wstrzymanie się z propozycjami związanymi z ficzerami stricte graficznymi.

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #151 dnia: 01 Marca 2025, 10:21:38 »
A jest jakieś inne miejsce, w którym można zgłaszać takie propozycje do nowego silnika? Jeżeli nie ma, to może niech jednak zostaną tutaj. Ten wątek może być przecież listą sugestii nie tylko dla Hirka :)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6371
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2315
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #152 dnia: 01 Marca 2025, 10:23:15 »
Tylko, żeby się nie zrobił śmietnik, bo wymyślać to i można ze 30 propozycji dziennie...
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #153 dnia: 01 Marca 2025, 20:49:43 »
Śmietnik będzie to będzie. Jak nie będę miał pomysłu co robić a będzie mi się chciało to se będę przeglądał i szukał co się da tak a miarę prostym sposobem machnąć.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline lolleker

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #154 dnia: 01 Marca 2025, 22:30:05 »
Nie wiem czy sie zalicza do stricte graficznych, ale fajnie by było gdyby latarnie świeciły jak jest ciemno, a nie trzeba dodawać brzydkie smugi a same latarnie nawet nie świecą
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2025, 22:31:36 wysłana przez lolleker »

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #155 dnia: 01 Marca 2025, 23:03:27 »
Manul nad tym pracuje.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1697
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1386
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #156 dnia: 02 Marca 2025, 00:14:08 »
A jest jakieś inne miejsce, w którym można zgłaszać takie propozycje do nowego silnika? Jeżeli nie ma, to może niech jednak zostaną tutaj. Ten wątek może być przecież listą sugestii nie tylko dla Hirka :)
Bardziej mi chodzi o to, że większość z tych propozycji jest już zaimplementowana :)

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #157 dnia: 02 Marca 2025, 20:05:59 »
Takie tam - w model zewnetrzny dodano obsluge submodelu external_only (prefixy _on i _off) - modele widziane tylko na zewnatrz pojazdu, a wewnatrz tylko te co są pod external_only_off
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r17.exe < na razie tutaj bo musze appveyora pod marcowego brancha przekonfigurowac
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2025, 20:37:51 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #158 dnia: 07 Marca 2025, 01:17:56 »
Super duper exe apdejt

Premabuła


Dzisiaj na appveyora trafiło pierwsze publiczne testowe exe z opcją animacji wycieraczek. Na razie nie obsługują one dźwięku (pracuję nad tym), ale sama animacja, programator i czytanie konfiguracji już działa.
Prezentacja:


Jak zaimplementować? A no tak:
W mmd: wipers_sw: - przelacznik wycieraczek (definiujemy jak każe pokrętło/programator)

Ogarnięcie fiza:
Dodajemy sekcje:
//     A    B    C    D    // A = suma bitowa wycieraczek; B = predkosc (jak dlugo zajmuje przejazd z jednej strony szyby na druga); C = interwal w S; D - zwloka zanim zacznie wracac w S
WiperList: Size=4 Angle=60
    0    1.0    0.0    0.5    // zadna wycieraczka nie pracuje (parametry tutaj B C D są dla powrotu, końca animacji)
    3    1.0    5.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno z interwalem 5 sekund (wychylona czeka 0.5 sekundy)   
    3    1.0    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
    3    0.5    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace szybko bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
endwl // pamietac o zakonczeniu listy gnoje

Animacja jest w osi Y.
Jak robić wpisy?
W mmd aby zdefiniować animację wycieraczki to obok wpisów od prefixów pantografów dodajemy wpis animwiperprefix:Wtedy exe będzie szukało wycieraczek po kluczy XXXXY_pZ gdzie XXXX to nasz zdefiniowany prefix, Y to numer kolejny wycieraczki (liczymy od 1 w górę), a Z to numer części wycieraczki. Nie trzeba definiować wszystkich jej elementów, można zdefiniować jedno ramie, które jest też piórem (w siódemkach takie bajery mamy chyba albo spotach)
Ilość wycieraczek definiujemy 10-tym wpisem w sekcji animations. Pamiętać należy aby zakończyć tą linijkę liczbą -1 - oznacza ona koniec wpisu.

Przykład:
Dla wpisu animwiperprefix: wiper_ exe szuka następujących submodeli
wiper_1_p1 - ramie 1 wycieraczki 1
wiper_1_p2 - ramie 2 wycieraczki 1
wiper_1_p3 - pióro     wycieraczki 1
wiper_2_p1 - ramie 1 wycieraczki 2
wiper_2_p2 - ramie 2 wycieraczki 2
wiper_2_p3 - pióro     wycieraczki 2

Wycieraczki z nieparzystymi numerami (1, 3, 5, 7) animują się po osi +Y
Wycieraczki z parzystymi numerami (2, 4, 6, 8) animują się odwrotnie (tj -Y)
Dzięki temu rozwiązaniu łatwiej będzie po ustawiać pivoty.

Ogólnie to najlepiej podpiąć pióro pod ramie nr. 1 - dzięki temu wycieraczka będzie leciała po szybie tak jak powinna.

Po zmianie kabiny, submodele wycieraczek z czoła A, przeskakują na czoło B (exe poprostu liczy je wtedy od tyłu)

Dzwiek:
Docelowo do dyspozycji w sekcji internaldata mamy wiperFromPark oraz wiperToPark (odpowiednio ruch wycieraczki z pozycji spoczynku do wychylenia, i drugi w drugą stronę). Aktualnie exe tylko wczytuje te dźwięki, lecz logiki ich odtwarzania jeszcze nie ma.

EXE standardowo na appveyorze (link w pierwszym wątku).

Dalsze plany? Podpiąć to do AI, żeby boty leciały na wycieraczkach w deszczu.

Czekam na zgłoszenia błędów i ewentualne propozycje co można by w tym bajzlu zmienić.
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2025, 06:22:27 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Kubelek1234

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #159 dnia: 07 Marca 2025, 12:28:21 »
Sorki, ale jestem trochę głupi i nie wiem nadal pod czym się je uruchamia.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2025, 14:28:19 wysłana przez matek123 »

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #160 dnia: 07 Marca 2025, 16:22:48 »
Wrzucam testową paczkę z przystosowanym elfem (model 22wee)
https://eu07.pl/userfiles/24886/elf_v1.zip
Wypakować do dynamic\pkp\elf_v1 i wywalić wszystkie e3d z folderów main i components.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Maciek Kolejarz

  • Wiadomości: 130
  • ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #161 dnia: 08 Marca 2025, 23:05:06 »
Czy w przypadku starszych lokomotyw, dałoby radę zaimplementować ręczną obsługę wycieraczek?
#bdhinu-v1_bez_wyboru

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1697
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1386
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #162 dnia: 08 Marca 2025, 23:07:53 »
W silnym deszczu chcesz sobie palce połamać? :P

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #163 dnia: 08 Marca 2025, 23:10:48 »
Czy w przypadku starszych lokomotyw, dałoby radę zaimplementować ręczną obsługę wycieraczek?

Jak sobie model pokroisz to się da. Ewentualnie poczekaj aż ktoś to zrobi.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Online robert357

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 252
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #164 dnia: 09 Marca 2025, 01:20:21 »
Wycieraczki zawsze wracają na pozycję wyjściową czy jest zaimplementowana opcja, jak to w starym taborze, że po wyłączeniu się po prostu zatrzymują? No i czy jest możliwość animacji rączki w pneumatycznych wycieraczkach.
<3

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #165 dnia: 09 Marca 2025, 08:15:32 »
Na razie jedyna opcja sterowania to programator. Zastanawiam się jak ewentualnie ten system przerobić (definicje w fiz i mmd) aby być w stanie mi obsłużyć podwójne przełączniki, różne tryby itp. Prawdopodobnie skończy się na dwóch tabelkach w fiz.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #166 dnia: 10 Marca 2025, 19:56:38 »
Info: do kwietnia/maja prace nad srexe mogą zaliczyć significant spowolnienie rozwoju. Wszystko na rzecz tajnego/poufnego exe dx12/vk.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Prezydent Opacity

  • Wiadomości: 21
  • Ten typ co robi filtra do maszyny.
    • Zobacz profil
    • YT-UMD
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #167 dnia: 13 Marca 2025, 19:54:50 »
Moja propozycja szczególnie do pojazdów z wózkami jacobsa. Mianowicie rozdzielenie odległości osi obrotu wózka normalnego i jacobsa od środka pojazdu tak żeby pojazd na ostrych łukach nie wyglądał jak by był wykolejony. Bo teraz np. w impulsie wózek pod kabiną jest nie ruchomy a jak się go zrobi ruchomym to skręca tak że pojazd jeszcze bardziej wygląda jak wykolejony. 

Offline lolleker

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #168 dnia: 17 Marca 2025, 18:17:45 »
Nie wiem jakby to było w praktyce, ale ja bym chętnie zobaczył folder mods, bo naprzykład instaluje się nowa wersje lub reinstall, to nie wszystko co się dodało da się spamiętać a taki folder by ten problem wyeliminował.

Offline Pan_Pomidor

  • Wiadomości: 13
  • Voith Maxima on top
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #169 dnia: 17 Marca 2025, 21:16:35 »
taka drobna propozycja ode mnie: krople deszczu na szybach i ich przesuwanie się podczas jazdy :)
Pan pomidor wlazł na tyczkę, I przedrzeźnia dyżurnego przez radio.

Offline Guliwer1216

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #170 dnia: 18 Marca 2025, 14:43:22 »
Nie takie drobne ;)

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #171 dnia: 18 Marca 2025, 19:56:07 »
Żeby nie było że nic sie nie dzieje. W ciągu ostatnich paru dni zmergowałem wszystkie swoje ficzyrki do exe nvrhi. Dzisiaj został również wymieniony python z 2.7 na 3.13. Otworzy to trochę możliwości dla osób bawiących się rendererami w pythonie.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6371
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2315
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #172 dnia: 23 Marca 2025, 21:15:52 »
Propozycja - dodanie oddzielnego generatora prądu ogrzewania składu. Do tej pory włączenie ogrzewania składu w spalinówkach powoduje obciążenie prądnicy głównej. Np SP42 ma oddzielny agregat prądotwórczy do ogrzewania składu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2978
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #173 dnia: 24 Marca 2025, 18:32:58 »
SP42 to ma co najwyżej kocioł grzewczy ;)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 526
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #174 dnia: 24 Marca 2025, 18:50:03 »
Agregat prądotwórczy wyposażony w silnik CAT3208, który napędzał trójfazową prądnicę synchroniczną z układem prostownikowym, a która z kolei dostarczała prąd 3kV był w "POLSAT'ach", czyli SU42-5xx. Stare SU42 miały tylko dodatkową ogrzewczą instalację elektryczną o napięciu 500V, która zasilana była z prądnicy głównej (podobnie było w SP30).

SP42 miały kocioł wodno-parowy WB5,
SP45 miały kocioł wodno-parowy VAPOR,
SU45 miały prądnicę ogrzewczą prądu przemiennego o mocy 495kW i ogrzewanie 3kV,
SU46 miały prądnicę ogrzewczą prądu przemiennego o mocy 440kW i ogrzewanie 3kV.
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2025, 19:03:36 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6371
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2315
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #175 dnia: 24 Marca 2025, 20:51:16 »
SP42 to ma co najwyżej kocioł grzewczy ;)
Tak, chodziło o SU42 (Polsaty)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #176 dnia: 01 Kwietnia 2025, 02:32:05 »
Żyje.

https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64_2025-03-02.exe
nie zwracac uwagi na date w nazwie exe bo mi sie poprostu nie chcialo cmake puszczac od nowa

Dalem do ini opcje priorityLoadText3D (domyślnie no) - przyjmuje yes lub no - pozwala na ustawienie priorytetu ładowania t3d nad e3d. Zrobilem to bo sie wkurzylem na to ze trzeba e3d z paczki usuwac xd

Jeszcze przejrzalem sobie czy daloby sie zrobic aby dzialal crossloading t3d-e3d jesli sa includy ALE z tego co na razie wyczytalem to e3d nie obsluguje includow ani parametrow w sobie i w paczce e3d posiadaja w sobie od razu wszystkie modele includowane przeliczone. Jakas nowa koncepcja modeli musialaby powstac (format pliku) aby dalo sie to odpalic. W skrocie? Nie warto sie za to zabierac (a przynajmniej na razie)
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2025, 03:20:30 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Bught

  • Wiadomości: 90
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 122
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #177 dnia: 01 Kwietnia 2025, 17:45:04 »
Podejrzany pacjent 🧐

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #178 dnia: 03 Kwietnia 2025, 10:42:34 »
Dalem do ini opcje priorityLoadText3D (domyślnie no) - przyjmuje yes lub no - pozwala na ustawienie priorytetu ładowania t3d nad e3d. Zrobilem to bo sie wkurzylem na to ze trzeba e3d z paczki usuwac xd
Najprościej to sprawdzać daty plików. Powinno to być jako opcja, aby normalnie nie szukało niepotrzebnie.

Jeszcze przejrzalem sobie czy daloby sie zrobic aby dzialal crossloading t3d-e3d jesli sa includy ALE z tego co na razie wyczytalem to e3d nie obsluguje includow ani parametrow w sobie i w paczce e3d posiadaja w sobie od razu wszystkie modele includowane przeliczone. Jakas nowa koncepcja modeli musialaby powstac (format pliku) aby dalo sie to odpalic. W skrocie? Nie warto sie za to zabierac (a przynajmniej na razie)
Używanie include w T3D jest patologią, która będzie prowadzić do coraz większych problemów. Zwłaszcza jeśli include jest jedynie mechanizmem parsera, niewidocznym dla kodu analizującego. Jako twórca E3D mogę powiedzieć, że format ten miał przede wszystkim przyspieszyć wczytywanie i uwolnić od potrzeby każdorazowego przeliczania wektorów normalnych, a także poprawić dynamiczne zarządzanie pamięcią (rozmiar danych jest znany z góry). Niestety nie dokończyłem dopracowania koncepcji E3D w zakresie dołączania innych modeli we wskazanych miejscach, czy powielania submodeli. W pierwszej kolejności należałoby zmienić sposób łączenia modeli w T3D w taki sposób, aby nie było to wykonywane przez parser.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Hirek

  • Wiadomości: 421
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 483
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #179 dnia: 05 Kwietnia 2025, 16:07:54 »
https://github.com/wls50/maszyna
NVRHI exe by @MichauSto źródła
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak