Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hirek

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17
181
Bocznica / *ale już **bez** naglowkow* ~~test~~
« dnia: 14 Czerwca 2025, 07:32:27 »
.

182
Bocznica / # umie
« dnia: 14 Czerwca 2025, 07:30:01 »
Potrafi

183
Bocznica / **mm test**
« dnia: 14 Czerwca 2025, 07:29:37 »
Sprawdzam czy temat wątku umie formatować tekst bota na mattermost.

184
Poradniki / Odp: [INNE] Konwersja paczki pctga do wariantu dds/e3d
« dnia: 13 Czerwca 2025, 20:16:06 »
Wrzucam poprawiony paktool - teraz współpracuje bezproblemowo z nvidia texture tools w wersji 3.2.5 i nowszymi linuksami (testowane na Ubuntu 24.04.1 LTS x86_64 z kernelem 6.8.0-52-generic). Domyślnie skrypt ma wyłączone CUDA aby nie sypał błędami na serwerach. Żeby włączyć wystarczy w pliku makedds wywalic w 16 linijce parametr -nocuda.

Do paczki dorzuciłem też skompilowane pod linuxa EXE.

Link \/ \/ \/
https://eu07.pl/userfiles/24886/paktool_fix.zip


185
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 13 Czerwca 2025, 20:06:07 »
A zobacz czy experimental zadziala na paczce beta którą składałem? - Mozliwe ze to znowu problem z teksturami (dds) - tekstury na paczce beta były składane nvtt 3.0 (nie jak oficjalna paczka 2.0). Mają tam parę optymalizacji i mają mniej błędów podczas kompresji.

https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36222.0.html

186
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 11 Czerwca 2025, 23:51:09 »
Problem wygląda mi na pythona
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64_2025-06-02_25bc32e8-dirty.exe

Sprobuj teraz

Jescze reminder - nacisk na testy przy pelnym rendererze (nie eksperymentalnym) - chce aby to exe trafilo do nastepnej paczki (ktora wyjdzie po gta VIII) dlatego na razie sprawdzamy czy dziala wszystko jak powinno w tych rzeczach ktore nie sa eksperymentalne.

187
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 11 Czerwca 2025, 12:53:15 »
Nowe exe. Parę poprawek w logowaniu i jak sie sypie generuje crashdumpy w glownym folderze. Jak sie teraz bedzie cos sypalo/niedzialalo to prosze wrzucac w zalacznik log, errors oraz wygenerowany plik dmp.

https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64_2025-06-11.zip

188
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 04 Czerwca 2025, 17:28:42 »
Przy ładowaniu dowolnej scenerii wywala się na samym starcie, bez znaczenia czy uruchamiam się z samego exe czy zaktualizowanego startera. Pliki z ostatniego Twojego archiwum wrzucone na gołą paczkę 24.06. Log oczywiście załączony.  W poprzednich wersjach EXE z nowym rendererem takich crashy nie było.
Sprawdz na full rendererze, nie na eksperyemntalnym.

u mnie brak ekranów w lokach, białe tylko
Libka maszynowa do pythona zaaktualizowana?

189
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 02 Czerwca 2025, 21:02:31 »
Siemka, stary wstał po dwóch miesiącach. Przez ten czas nie zrobił dosłownie nic.
A tak poważnie - teraz wszystkie renderery są zintegrowane w nowe exe. W paczce na dole macie wymagane pliki + nowy starter (dzięki @Szczawik - stawiam ci piwerko) z opcją ustawienia eksperymentalnego renderera NVRHI.

https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07_2025-06-02.zip

Postaram się to też niedługo zmergować w mastera coby nie przepadło.

190
No to tak: moim zdaniem aktualnie w maszynie jeśli chodzi o modele 3D pracować na blenderze - obsługuje praktycznie wszystkie nowinki (include, indeksowane siatki itp) - @balaclava napisal plugin do blendera na import/export.
Odnośnie tekstur - tutaj dowolnie - ważne, żeby program obsługiwał format tga. Gimp, paintnet, photoshop - zalezy w czym ci wygodniej - pamietaj zeby nie edytowac tekstur w formacie dds tylko sciagnac sobie ich odpowiednik z repo w formacie tga (taka sama sciezka i nazwa pliku tylko koncowka inna) - repo masz tutaj: https://eu07.pl/svn/pctga/ - login i haslo takie samo jak do forum.
Dokumentacje to roznie - podpytaj na mattermoscie to moze ktos ci cos podesle jesli bedzie to faktycznie potrzebne i bedzie widac ze cos z tym zrobisz a nie sobie tylko poczytasz i znikniesz.
Kodowanie, formaty, struktura symulatora są opisane na wiki.eu07.pl - jesli czegos ci brakuje wbij na mattermost tam popytaj to ci ktoś pomoże.

Ogólnie to fajnie ze sie zainteresowales i chcialbys pomoc w rozwoju.

A jeszcze jakby co to jakies poradniki sa tutaj https://eu07.pl/forum/index.php/board,57.0.html

191
Bieżące Symulatorowe / Odp: papierowy RJ w spotach
« dnia: 29 Kwietnia 2025, 02:38:56 »
Ogólnie to dodanie kartki z RJ to wygląda tak:
Ladujesz model kabiny t3d (z repo) do blendera (wymaga to addonow krzyska). W kabinie dodajesz empty axis w miejscu gdzie kartka ma sie pojawic (to taki punkt mocowania) - jego nazwa musi być "timetable_handler" (bez cudzysłowia/cudzysłowiu - wybierz jedno xd). Następnie eksportujesz model. Otwierasz t3d w notatniku i na samym końcu dodajesz wpis "include dynamic\parts\kartka_rj.t3d end". Następnie w mmd piszesz, jak słusznie zauważyłeś definicję renderera kartki "pyscreen: timetable scripts/timetable". Po tym wszystkim rozkład powinien być widoczny w kabinie normalnie.

192
Forum / Odp: test
« dnia: 27 Kwietnia 2025, 02:59:52 »
nie

193
Bocznica / Odp: Drevolino
« dnia: 27 Kwietnia 2025, 02:58:05 »
nie kus diable

194
Forum / Odp: test
« dnia: 27 Kwietnia 2025, 01:19:44 »
Zapomnieliście o teście najfajniejszej czcionki jaka istnieje
dziala

195
Forum / Odp: Ciemny motyw forum (tampermonkey)
« dnia: 26 Kwietnia 2025, 01:34:14 »
Zrobiłem
ponadto troche poprawiony padding elementow z tytulami sekcji + rozroznianie wątków na przypięte i przypięte zablokowane.

https://eu07.pl/userfiles/24886/Czarndemka-26.04.25.2.user.zip

196
Forum / Ciemny motyw forum (tampermonkey)
« dnia: 26 Kwietnia 2025, 00:22:05 »
Siemka, nudziło mi się dzisiaj więc zrobiłem ciemny motyw dla forum naszego ukochanego.


Kliknij tutaj aby zainstalować
zainstalować najnowszą wersję


Screeny:



Ano i ogolnie to sugestie/bledy zglaszac to sie bede staral poprawiac

197
Forum / test
« dnia: 26 Kwietnia 2025, 00:20:12 »
test
test
test
Cytuj
test

198
Pomoc doraźna / Odp: Towary same hamują
« dnia: 20 Kwietnia 2025, 10:39:28 »
Sterujesz pozycjami zaworu Za pomocą kropki I 6 na numerycznej czy Kręcisz poprostu zaworem? Skład Nie powinien zbijać ciśnienia wbijając pozycje jazdy Za pomocą 6 na klawiaturze numerycznej.

199
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Kwietnia 2025, 14:40:33 »
https://eu07.pl/userfiles/24886/nvrhi_r3.zip

sprobuj teraz - ogolnie to wyglada w logu tak jakby sie wywalalo juz w momencie kiedy ma pokazac scenerie. Sprobuj na torze doswiadczalnym skode 181 odpalic. Ogolnie rzecz biorac renderer sie inicjalizuje prawidlowo.

200
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Kwietnia 2025, 10:42:34 »
Odpal exe przez procdump i podrzuc wygenerowany plik dmp. (mozesz uruchomic zalaczonym skryptem gen_dump.bat)

Niżej nowy zestaw plików z procdumpem, skryptem do odpalania automatycznie exe przez procdump, folder dbg z .pdb i .map oraz exe "odmanulowane".

https://eu07.pl/userfiles/24886/nvrhi_r2.zip

Ogólnie rozwiązanie dla kazdego na ten moment komu cos nie dziala - wysylac w zipie log oraz wygenerowany dmp (razem moze warzyc ponad pol gigabajta)

201
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Kwietnia 2025, 04:51:30 »
DO OSOB KTORYM SIE WYWALA EXE NA D3D12
Ogolnie to jest jedna tekstura ktora wywala exe (nie wiem czemu, poprostu to robi)
textures/tabor/timetable_bg.dds

nalezy plik usunac i wrzucic wariant tga tej tekstury z repo

Zauważyłem że ogólnie potrafią wysypywać tekstury Które Nie mają boku o x2. Rozwiązaniem jest pobranie takiej tekstury w tga z repo I problem znika. Występuje tylko przy DDS.

202
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 16 Kwietnia 2025, 02:37:38 »
po co komu kompatyblinosc wsteczna, trzeba sie rozwijac
bez sensu powiekszanie paczki praktycznie dwukrotnie zeby miec dwa warianty modeli (bo ktos sobie postanowi grac na starszym rendererze). Kropki z lightspotow czy ciemnota w nocy no to sie mowi poprostu trudno.

203
Cytuj
Oczywiście że się da, tylko jakim kosztem? Dosyć dużym bałaganem, bo wiele rejestrów jest też używanych przez framework.
Na rejestry jakie sa wykorzystywane zawsze sobie mozesz zerknac, jednak takie rzeczy jak wlasnie watchdog dzialaja na arduino bez problemu :)

204
Dobra, lecimy:
Cytuj
Watchdog powinnen rowiązać problem, ale to niestety też nie ma tego Arduino...
Arduino obsluguje watchdogi (stosuje u siebie w pulpicie celem wymuszania resetu za pomocą kombinacji)
#include <avr/wdt.h>

void setup()
{
  wdt_disable(); // Disable the watchdog after reset
}

void resetMain()
{
    // reset
    // Reset the Arduino using the watchdog timer
    wdt_enable(WDTO_15MS); // Wlacza WDT
    while (1); // triggeruje WDT
  }
}
Pamiętajmy, że Arduino to framework do pracy na kontrolerach. W arduino IDE bez problemu możemy uzyskać dostęp do libek avr, które mamy na wyciągnięcie ręki w np microchip studio.

Cytuj
brak dostepu do timerów, przerwań.
Tak jak wyżej, w arduino IDE bez problemu masz dostęp do libek avr (kod pisany w arduino ide poprostu ma na początku dodawane #include <Arduino.h>, które idzie pozniej przez ten sam kompilator z jakiego korzysta przykładowo Microchip Studio

Cytuj
Przerwania. Słyszał Pan o czymś takim? Na bibliotece Arduino to nie możliwe, ale na czystym AVR C jak najbardziej.
Słyszał, ale nie chce obciążać głównego kontrolera wszystkim czym sie tylko da, szczególnie, że z woltomierzami i amperomierzami potrafiły być cyrki w postaci spadków napięć (stąd decyzja o przeniesieniu mierników na osobny kontroler). Nastawnik to ze względu na liczbę wykorzystywanych pinów jest na osobnym kontrolerze.

Cytuj
No i porzućcie 30-letni parch AVR.
Mamy platformy STM, ESP czy inne, jednak na razie moim zdaniem arduino jest na tyle udokumentowane i znane wszystkim, że bazowanie na platformie AVR to po prostu ułatwienie sobie pracy. Jak ktoś będzie odważny, to zrobi sobie swój projekt na innej platformie.

Cytuj
Układ fajny, ale ja już ci pisałem że za drogo i że nieco przewymiarowany.
Nie ja ustalałem cene.

Ogólnie to tak:
kazdy pulpit bedzie korzystal z innych rozwiazan. Wydaje mi sie ze ten wątek powinien służyć dzieleniu się wiedzą, a nie krytyką, że "hurr durr uzywasz starego avr". Kazdy wybiera to co uwaza za stosowne i spełniające oczekiwania.



205
Inne niekolejowe / Odp: Jaki laptop polecacie do Maszyny ?
« dnia: 16 Kwietnia 2025, 01:20:59 »
Mam vivobooka 15stke na ryzenie z 16GB ram i na starym rendererze sobie radzi na sceneriach. Tak, żeby sobie okazjonalnie pograć moim zdaniem jest ok.

Na daily używam normalnie PC, który jest znacznie mocniejszy i lepiej sobie z maszyną radzi.

206
Konwertery CH340 mają to do siebie właśnie, że lubią gubić komunikację (powodować po pewnym czasie bad sync). Przerabiałem to u siebie - wymieniłem kontrolery na takie z konwerterem opartym o ATmege16u2, który radzi sobie z komunikacją bez problemu (baudrate 115200 i odswiezanie 50ms nie wysypalo sie przez 3 godziny ani razu). Podobno z CH340 tez jest to kwestia poszukania odpowiednich sterowników, ale to bardziej taka legenda moim zdaniem. Jeśli masz juz mege jaką masz, to spróbuj się wyposażyć w jakiś konwerter  nawet oparty o FTDI (są znacznie tańsze niż oryginalne megaśki, a zarazem powinny rozwiązać twój problem i działać stabilnie). Konwerter wystarczy jeden na pulpit przy kontrolerze "matce", który bezpośrednio odpowiada za komunikację z PC, wpięty na piny TX0 i RX0 (które są przypisane do "Serial" w frameworku arduino.

tldr: kazde ch340 jest inne - jedne dziala lepiej, drugie gorzej, ale kazde sie nie nadaje do utrzymywania stabilnej komunikacji przez dłuższy czas

207
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:28:23 »
Dotychczasowy pełny oraz uproszczony renderer zostaną usunięte, a do wyboru będzie jedynie pełny (nowy) oraz stary.
Tego nie powiedziałem. Poprosiłem na razie szczawika żeby dorobił w starterze renderer experimental. Wtedy nvrhi zostanie przeniesione pod experimental a pozostałe wrócą na swoje miejsca. Ogólnie to jak to będzie ze starymi rendererami to jest jeszcze kwestia do przedyskutowania.

208
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 15:45:57 »
Cytuj
Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów,

209
Pomoc w tworzeniu / Odp: Maszyna i stream deck
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 01:41:33 »
(i w sumie ze względów bezpieczeństwa istnieje szansa, że kiedyś zostanie to zablokowane),
- ani też nie przewidział wyprowadza
Podejrzewam, że prędzej przejdziemy na pythona 3

ani też nie przewidział wyprowadzania parametrów prowadzonego pojazdu po sieci na socket lub bezpośrednio na serwer w formie zapytań.
W sosnowcu mają pulpit do maszyny podłączony za pomocą TCP (wydaje mi sie ze zmq za to odpowiada ale to tak na 5% jestem pewien)

Ogólnie są programy ktore pozwalają tworzyć wirtualne porty COM na komputerze (dwa połączone ze sobą). Np na COM1 wpinasz maszyne, na COM2 skrypt pytonga, który komunikuje się ze streamdeckiem. Moim zdaniem najlepsze w tej chwili rozwiązanie.

210
Pomoc w tworzeniu / Odp: Maszyna i stream deck
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 01:26:43 »
A może do podstawy samej to jakiś wirtualny com i obsługa maszyny przez uart?

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17