Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hirek

Strony: [1] 2
1
Zmien kod na:
#include <Wire.h>
volatile uint8_t fromPC[52] = {0};
volatile uint8_t toPC[20] = {0xEF, 0xEF, 0xEF, 0xEF, 0};

void setup()
{
Wire.begin();

pinMode(A15, INPUT);

  Serial.begin(115200);
  Serial.setTimeout(30);
  while(!Serial.available()){}
}

void loop()
{

  toPC[15] = map(analogRead(A15), 0, 1023, 0, 255);

  // Data transmission
  while (!Serial.available()) {};
  Serial.readBytes((char*)fromPC, 52);
  Serial.write((char*)toPC, 20);
}

Wyjaśnienie:
W wartość 0/1 (bit) chciałeś wsadzić 0-255 (bajt). Zmieniłem żeby do bajtu wsadzać wartość 8 bitową.

Dodatkowo potencjometr podłącz od lewej GND, A15, 5V dla lepszego i dokładniejszego odczytu.

2
Dzieki, o 400 tys kilometrow poszlo do tylu. Mam nadzieje ze nikt mnie z tego tytulu scigac nie bedzie :)


24.08.2023 1:39
Wleciało podświetlenie mierników, klimat wieczorem jest niezły.

3
Podpięte arduino I skonfigurowane w ini na jednym kompie wysypuje symulator, na drugim działa. Co tu może być nie tak?

Problem rozwiązałem aktualizując sterowniki od USB w laptopie. Swoja droga wymiana kabelków w nastawniku dobiegła końca. Są pierwsze lampki i w 50% funkcjonalny dolny panel.


21.08.2023 11:39
Swoja droga ktoś z posiadaczy haslerow kręcił w nim przebieg do tylu już?

4
Symulator / Odp: Szukam instrukcji obsługi ET22 i ET42 dla wersji 22.08
« dnia: 21 Sierpnia 2023, 01:47:13 »
Matek nie bij, teraz dopiero zauwazylem ze kolega prosil o dokumentacje a moze komus innemu sie cos przyda.

Mam cale vademecum dla EN57/ET21/EU07/ET41/ET22. Jakbys potrzebowal dokladniejsze dokumentacje napisz do mnie na priv.

https://eu07.pl/userfiles/24886/vadenekum_maszynisty...pdf

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:30:09 »
Ewentualnie pójść taktyką TSC i wrzucać scenerie jako darmowe DLC :)

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:41:12 »
Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
Fakt faktem ze przeskrobałem i to mocno, ale taka przerwa dala trochę do myślenia szczerze. Za bardzo się poczułem w swojej roli i namieszałem zapominając o reszcie społeczności forum. Mimo wszystko - co mnie nie zabije to mnie wzmocni.

7
Policz sobie ile masz hebli/lampek/miernikow i sprawdz na stronie arduino czy liczba IO/PWM spelnia twoje oczekiwania :)
Mega posiada 54 zlacza IO z ktorych 15 moze byc uzyte jako PWM. Posiada rowniez 16 wejsc analogowych.

19:12 7/30/2023

U mnie projekt byczka ruszyl do przodu i blat zostal wreszcie pomalowany. Aktualnie jest skladany do kupy.

8
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 29 Czerwca 2023, 22:12:44 »
Jako iż na ten moment nie chce mi się zabierać za przepisywanie tego na inny język to udostępnię dla pokoleń źródło w pythonie.

Do folderu ze skryptem wrzucić zawartość danych z osm pod nazwą export.json
Skrypt stworzy plik scm z nimi. Na początku skryptu trzeba pobawić się trochę w przesuwanie mapy coby symulator nie dostał za dużych wartości do interpretacji. Z fartem mordeczki.

9
Na warsztacie / Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 08:28:12 »
Hej,
na samym początku chciałbym zaznaczyć że sam nie wiem czy jest się tu czym chwalić, jeśli nie to niech administracja zamknie i zepchnie na bocznicę.

Wczoraj z racji tego że mi się bardzo nudziło a chciałem się pobawić w scenerie w maszynie to napisałem prosty pythonowy konwerter pliku pobranoego z OpenStreetMap na format rozumiany przez symulator. Sam kod działa prawie dobrze i robi to co zakładałem żeby robił. Jego umiejętności są na ten moment prymitywne bo ograniczają się jedynie do wzięcia i wrzucenia prostych fragmentów torów i połączenia ich. Oznacza to że łuki będą składać się z prostych segmentów zamiast z ładnego łuku (ale na to chyba można zaradzić rainstedem). Z rzeczy które jeszcze nie działają poprawnie zostało nazywanie node tracków i rotacja mapy. W załącznikach pod postem macie przykładowy wycinek Warszawy od Centralnego do Grodziska z linią WKD włącznie, oraz spojrzenie na bazę WKD w Grodzisku.

W założeniu nie ma to być program który jednym kliknięciem stworzy nam scenerie/układ torowy do niej. Ma tylko położyć jakąś bazę torów na którą trzeba będzie nałożyć mnóstwo poprawek innym edytorem jak np. rainsted, dodając zwrotnice, odtwarzając łuki, dodawając profil pionowy

Ogólnie to program mam zamiar udostępnić jak przepisze go na C# i posprzątam w kodzie, poprawiając multithreading, a kto wie może dorobię jakiś interfejs który skonwertuje cały zaznaczony fragment mapy.

Także do potem a jak program będzie w takim stanie że będzie można go wydać tutaj to umieszczę link do pobrania tutaj. Odnośnie jakichkolwiek aktualizacji będę dodawać kolejne wiadomości. Otwarty jestem na chęć współpracy i pomocy.

Pozderki, na dniach powinna wlecieć wersja przepisana na c#

10
Panowie - da się rozmowy na radiotelefonie wyciągnąć na osobną kartę dźwiękową niż tą gdzie są dźwięki lokomotywy/otoczenia itp? Jeśli tak to jak?

11
Cześć,
ogólnie to ziomek @skorakora będzie chciał wkrótce zacząć sprzedawać elementy elektroniczne, które mogą się przydać w budowie pulpitu do symulatora. Tutaj rodzi się pytanie, czy ktoś z tutaj zebranych byłby ewentualnie chętny na sterownik prędkościomierza hasler (różne warianty obrotowe) i/lub zasilacz 800W 110V DC?
Specyfikacja falownika:
Oznaczenie: FM25060
Napięcie wejściowe: 60V DC
Wyjścia - 3 fazy do prędkościomierza - bezpośrednio do silnika
Moc: 250W
Sterowanie: Magistrala I2C - adresowanie za pomocą zworek
Oprogramowanie: Biblioteka do Arduino
Cena: 300-400zł

Specyfikacja zasilacza
Oznaczenie: ZI800-110
Wejście: 230V AC
Wyjście 110V DC +/- 5% (takie są przypuszczenia na ten moment, wkrótce będziemy testować prototyp pod tym kątem)
Moc: 800W
Sprawność: >90%
Cena: 150-200zł

Przyszłościowo planowany jest też zasilacz oparty na ZI800-110 ale z większą ilością wyjść z różnymi napięciami - 110V (jakby ktoś się chciał bawić w lampki), 60V (hasler), 24V (inne elementy), 12V (mikrokontrolery).

Oczywiście chcemy każdy komponent objąć swego rodzaju gwarancją, coby nie było nieporozumień. Zasilacz ZI800-110 do końca tego, lub na początku przyszłego miesiąca mamy zamiar zacząć sprzedawać. Falownik prawdopodobnie w ciągu wakacji.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 11 Kwietnia 2023, 18:41:45 »
Wpisy uart do eu07.ini można wygenerować MVD SerialPort Testerem.

Odnośnie tłumaczenia arkusza to na szybko machnąłem na podstawie tamtej anglojęzycznej wersji to:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Vfiz9cuiguorj52YouhP_floWe6zszJxulRkOrARFt4/edit?usp=sharing

Odnośnie danych z pulpitu do symulatora to funkcje przypisujemy w pliku eu07-input_uart.ini. Polecenia można zaczerpnąć z eu07-input_keyboard.ini (tam są opisane). Składnia wygląda nastepująco
(numer bitu z grup) (impulse/toggle) (komenda) [komenda alternatywnie w przypadku toggle]Numer bitu z grup można również odnaleźć w MVD SerialPort Testerze.

Cytuj
Niestety nie wiem dlaczego działa mi tylko dla prędkości 9600.
Wystarczy w tej linijce zmienić prędkość transmisji i powinno zatrybić.

Jakbyś potrzebował pomocy z czymś więcej, to możesz do mnie uderzyć śmiało na prywatnej wiadomości - najwyżej się wymienimy jakimś bardziej "chatowym" kontaktem to pomogę, na ile będę potrafił.

13
Dzisiaj w ramach współpracy z telkolem, udało się nabyć oryginalny manipulator Radmor 3066. Sorki ale No muszę się pochwalić. 😊

14
Takie tam pozyskane co nieco. Ma ktoś może rady jak to odnowić albo coś?

Sorki moderacja za nieregulaminowy obrazek ale i tak już udało się zejść z 5MB do tego co w załączniku.

15
Forum / Odp: Odblokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 24 Grudnia 2022, 14:44:29 »
Discord tymbardziej nie, bo nie da się powiązać z forum.
Jakikolwiek webhook na forum zainstalować i zintegrować go z discordem. Kojarzenie kont discord z kontami forum to też nie jest jakoś wielce wybitna rzecz do zrobienia (choćby discordowy oauth).

16

Tak tylko się pochwalę w 100% (właściwie to 98.2% bo dwie pozycje naprzód nie są symulowane, tylko jedna) działającym nastawnikiem z byka :)

17
Publikacje / MaSzyna 22.11
« dnia: 05 Listopada 2022, 18:11:34 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.11! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na listopad 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.08, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.11: 50 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 22.11: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/maszyna-diff-r8375-r8462.zip.torrent  (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.08)

I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum)

18
Pomoc doraźna / MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 05 Listopada 2022, 18:04:29 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 22.11.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI oraz scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.

19
Jesli dobrze się orientuję to są one dynamiczne. Wystarczy bitwrite() i bitread()

20
MaSzyna z arduino (i w drugą stronę) komunikuje się za pomocą UARTA (serialport). Tam masz przesyłane wszystkie bajty w obie strony :)

Tutaj fragment kodu @lcddisplay

volatile uint8_t zPC[52] = {0}; // standardowe bajty przekazywane do kodu Arduino
  volatile uint8_t doPC[20] = {0xEF, 0xEF, 0xEF, 0xEF, 0}; // standardowe bajty przyjmowane z kodu Arduino
         
  void setup() {
    pinMode(2, OUTPUT);     //ustawienie pinu 2 jako wyjście cyfrowe
    pinMode(3, OUTPUT);     //ustawienie pinu 3 jako wyjście cyfrowe
    pinMode(9, OUTPUT);     //ustawienie pinu 9 jako wyjście cyfrowe
    digitalWrite(2, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 2
    digitalWrite(3, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 3
    digitalWrite(9, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 9
    Serial.begin(115200);     //nawiązanie komunikacji z prędkością 115200b/s
    Serial.setTimeout(10);
    while(!Serial){};     //czekanie do nawiązania komunikacji z komputerem
  }
 
  void loop() {

    digitalWrite(2, (bitRead(zPC[8], 6)));     //czuwak
    digitalWrite(3, (bitRead(zPC[8], 7)));     //shp
    analogWrite(9, zPC[17]);                   //amperomierz 1
   
    while (!Serial.available()) {};
    Serial.readBytes((char*)zPC, 52);
    Serial.write((char*)doPC, 20);
   
  }

21
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 25 Września 2022, 15:53:41 »
Ten pierwszy mistrzostwo :)

22
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 22 Września 2022, 06:52:09 »
Ode mnie jeszcze pozostawienie pierwotnego startera w wariancie uniwersalnym - takim pod systemy 32 bit i 64 bit.

23
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.08
« dnia: 04 Września 2022, 23:35:34 »
W pierwszym poście pojawiły się zaaktaulizowane linki do patcha aktualizującego MaSzynę 22.08 do rewizji 8389 (MaSzyna 22.08p1).

Paczka zawiera poprawki znalezionych błędów.

24
Pomoc doraźna / Odp: Ręczna zmiana zwrotnic
« dnia: 27 Sierpnia 2022, 14:46:01 »
Wyłącz starter, wtedy zedytuj ini i dopiero odpal.

25
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 03:20:34 »
To to raczej już przy następnym patchu :P

26
Publikacje / MaSzyna 22.08
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:18:33 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na sierpień 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.03, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.08: 46 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 1 do wydania 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8375-r8389.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian
Lista sum kontrolnych plików

następna maszyna planowo to 22.11

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:16:13 »
Problem został rozwiązany.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Części z Pulpitu EU07
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 19:58:37 »
Części najlepiej w internecie, lub po złomowiskach. Również możesz po chodzić do różnych zakładów gdzie mogą stać takie wraki i spróbować sobie ogarnąć zgodę na demontarz części pod symulator. Takim sposobem udało mi się wraz z kolegą skompletować całe 2 pulpity z ET22.

29
Śledzę sobie ten wątek od dłuższego czasu. W ciągu ostatnich dni, dzięki uprzejmości dyrektora jednego z zakładów udało mi się uzbierać dużo elementów pod budowę pulpitu ET22. Wczoraj odebrałem z paczkomatu swojego klona Arduino Mega (niestety na konwerterze CH340). Na ten moment udało mi się pobawić trochę woltomierzami, amperomierzami, hebelkami. Dziś ruszyłem trochę dalej i zamontowałem lampki CA/SHP do ich właściwego miejsca. Na razie prowizorka ale zawsze jakiś początek musi być.

Lampki to najzwyklejsze LEDy na 12V. Zasilane z zasilacza ATX z linii 12V i sterowanie zasilaniem lampek przez płytkę przekaźnikową. Sam zasilacz jest załączany w momencie gdy zostanie nawiązana komunikacja między arduino a symulatorem. Na dniach chciałbym zacząć ogarniać blat pod pulpit i tu też moje pytanie. Czy miałby ktoś z was podrzucić jakieś wymiary blatu ET22? Pozdrawiam i miłego.

30
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 19 Lipca 2022, 13:10:35 »
Ciekawostka: Nagrania matek.zip od tych drugich różnią się tylko efektem płyty winylowej. Matek.zip ma a matek_bozy.zip nie ma.

Strony: [1] 2