Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hirek

Strony: [1] 2
1
Jesli dobrze się orientuję to są one dynamiczne. Wystarczy bitwrite() i bitread()

2
MaSzyna z arduino (i w drugą stronę) komunikuje się za pomocą UARTA (serialport). Tam masz przesyłane wszystkie bajty w obie strony :)

Tutaj fragment kodu @lcddisplay

volatile uint8_t zPC[52] = {0}; // standardowe bajty przekazywane do kodu Arduino
  volatile uint8_t doPC[20] = {0xEF, 0xEF, 0xEF, 0xEF, 0}; // standardowe bajty przyjmowane z kodu Arduino
         
  void setup() {
    pinMode(2, OUTPUT);     //ustawienie pinu 2 jako wyjście cyfrowe
    pinMode(3, OUTPUT);     //ustawienie pinu 3 jako wyjście cyfrowe
    pinMode(9, OUTPUT);     //ustawienie pinu 9 jako wyjście cyfrowe
    digitalWrite(2, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 2
    digitalWrite(3, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 3
    digitalWrite(9, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 9
    Serial.begin(115200);     //nawiązanie komunikacji z prędkością 115200b/s
    Serial.setTimeout(10);
    while(!Serial){};     //czekanie do nawiązania komunikacji z komputerem
  }
 
  void loop() {

    digitalWrite(2, (bitRead(zPC[8], 6)));     //czuwak
    digitalWrite(3, (bitRead(zPC[8], 7)));     //shp
    analogWrite(9, zPC[17]);                   //amperomierz 1
   
    while (!Serial.available()) {};
    Serial.readBytes((char*)zPC, 52);
    Serial.write((char*)doPC, 20);
   
  }

3
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 25 Września 2022, 15:53:41 »
Ten pierwszy mistrzostwo :)

4
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 22 Września 2022, 06:52:09 »
Ode mnie jeszcze pozostawienie pierwotnego startera w wariancie uniwersalnym - takim pod systemy 32 bit i 64 bit.

5
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.08
« dnia: 04 Września 2022, 23:35:34 »
W pierwszym poście pojawiły się zaaktaulizowane linki do patcha aktualizującego MaSzynę 22.08 do rewizji 8389 (MaSzyna 22.08p1).

Paczka zawiera poprawki znalezionych błędów.

6
Pomoc doraźna / Odp: Ręczna zmiana zwrotnic
« dnia: 27 Sierpnia 2022, 14:46:01 »
Wyłącz starter, wtedy zedytuj ini i dopiero odpal.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 03:20:34 »
To to raczej już przy następnym patchu :P

8
Publikacje / MaSzyna 22.08
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:18:33 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na sierpień 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.03, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.08: 46 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 1 do wydania 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8375-r8389.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian
Lista sum kontrolnych plików

następna maszyna planowo to 22.11

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:16:13 »
Problem został rozwiązany.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Części z Pulpitu EU07
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 19:58:37 »
Części najlepiej w internecie, lub po złomowiskach. Również możesz po chodzić do różnych zakładów gdzie mogą stać takie wraki i spróbować sobie ogarnąć zgodę na demontarz części pod symulator. Takim sposobem udało mi się wraz z kolegą skompletować całe 2 pulpity z ET22.

11
Śledzę sobie ten wątek od dłuższego czasu. W ciągu ostatnich dni, dzięki uprzejmości dyrektora jednego z zakładów udało mi się uzbierać dużo elementów pod budowę pulpitu ET22. Wczoraj odebrałem z paczkomatu swojego klona Arduino Mega (niestety na konwerterze CH340). Na ten moment udało mi się pobawić trochę woltomierzami, amperomierzami, hebelkami. Dziś ruszyłem trochę dalej i zamontowałem lampki CA/SHP do ich właściwego miejsca. Na razie prowizorka ale zawsze jakiś początek musi być.

Lampki to najzwyklejsze LEDy na 12V. Zasilane z zasilacza ATX z linii 12V i sterowanie zasilaniem lampek przez płytkę przekaźnikową. Sam zasilacz jest załączany w momencie gdy zostanie nawiązana komunikacja między arduino a symulatorem. Na dniach chciałbym zacząć ogarniać blat pod pulpit i tu też moje pytanie. Czy miałby ktoś z was podrzucić jakieś wymiary blatu ET22? Pozdrawiam i miłego.

12
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 19 Lipca 2022, 13:10:35 »
Ciekawostka: Nagrania matek.zip od tych drugich różnią się tylko efektem płyty winylowej. Matek.zip ma a matek_bozy.zip nie ma.

13
Obrobione nagrania maćka:
https://eu07.pl/userfiles/24886/maciek_kolejarz.zip

I obrobione ponownie nagrania spawacza:
https://eu07.pl/userfiles/24886/spawacz_ale_to_druga_wersja.zip

Jak już się nagracie to wysyłajcie mi to (w miarę możliwości) na mattermoście - najlepiej jakbyście przestawili format nagrywania w wav. Będę miał wtedy mniej roboty xD

14
Obrobione zapowiedzi dla pociągów 17107, 70153, 70154, 70156, 70157, 70758, 71108. Jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę zgłaszać - mogę coś pokminić nad tym dodatkowo.

https://eu07.pl/userfiles/24886/drawinowo_radio.zip

15
Czy ktoś ma możliwość odpowiedniej obróbki otrzymanych nagrań dźwiękowych?

Ja mogę się tym zająć.

16
Pomoc doraźna / Odp: Sygnał Osp1 w Maszynie
« dnia: 03 Czerwca 2022, 13:20:26 »
Jeśli się dobrze orientuje to wyświetlenie sygnału Osp1 na tarczach ostrzegawczych przejazdowych jest losowe. Mimo wszystko lepiej aby wypowiedział się ktoś kto pisał scenariusze.

17
Symulator / Odp: konwertowanie z trainz 2009 do Maszyny
« dnia: 30 Maja 2022, 15:44:27 »
Miej wiki.eu07.pl a będzie Ci dane. Jak chcesz robić na własny użytek to raczej nikt Ci tu nie pomoże, szczególnie że pewnie konwert byłby bez zgody...

18
Poradniki / [INNE] Konwersja paczki pctga do wariantu dds/e3d
« dnia: 14 Kwietnia 2022, 12:26:13 »
Paczki dds/e3d od czystej pctga różnią się krótszym czasem wczytywania, czy mniejszym rozmiarem. Oto jak taką konwersję przeprowadzić. Udostępnienie narzędzi z załącznika i napisanie poradnika za zgodą @Milek7.
Tak więc co nam będzie potrzebe?
Aby móc przejść przez proces kompilacji paczki do wariantu dds/e3d, czyli takiego, który zwykle zajmuje dużo mniej miejsca na dysku niż wersja tga/t3d (dalej pctga) potrzebujemy następujących rzeczy:
  • Pobrane repozytorium pctga (można pobrać za pomocą TortoiseSVN)
  • Windows Subsystem for Linux 2.0 (poradnik instalacji)
  • trochę cierpliwości i wolnego czasu
  • Narzędzia z załącznika

Od czego zacząć?
Przygotowanie:
Najprościej można zacząć od utworzenia gdzieś na dysku pustego folderu. W środku tworzymy foldery: build, eu07, oraz pctga. Folder pctga powinien zawierać pliki z repozytorium, folder eu07 pliki wymagane do uruchomienia exe maszyny (tzw. kiedyś: bin_x64, czy też bin_x86). Do folderu roboczego wypakowujemy archiwum z narzędziami z załącznika. Po przygotowaniu wszystkich plików struktura folderu roboczego powinna wyglądać następująco:
└── folder roboczy/
    ├── build/
    ├── eu07/
    ├── pctga/
    ├── e3dize
    ├── make_recipe
    ├── make_diff
    └── dump_structure
Aby wszystko dalej działało potrzebujemy uruchomić terminal linuxa (w moim przypadku ubuntu 20.04 pod WSL). Instalujemy wymagane zależności następującym poleceniem:
sudo apt-get update
sudo apt-get install nvidia-texture-tools vorbis-tools imagemagick python3 ninja-build
Zainstaluje nam ono wszystkie wymagane narzędzia wymagane do konwersji plików do odpowiednich formatów. Teraz musimy przygotować exe maszyny do konwersji t3d >> e3d. W tym celu wchodzimy do folderu eu07 i tam wrzucamy zawartość naszego bin_x64 (lub bin_x86). Następnie z nazwy pliku wykonywalnego symulatora kasujemy dopisek “.exe” (eu07.exe powinno zamienić się w samo eu07).  Powracamy do głównego folderu roboczego i wpisujemy następujące polecenie: sudo chmod +x * - pozwoli to nam na uruchomienie narzędzi.

Właściwe kompilowanie paczki:
W tym momencie jedyne co pozostaje to przejść do folderu roboczego w terminalu linuxa. W tym celu korzystając z komend cd (change directory) nawigujemy do katalogu /mnt/ w którym znajdują się litery naszych dysków w naszym komputerze. Dalej podążamy za ścieżką windowsową. W moim przypadku ścieżka do folderu roboczego według windowsa wyglądała następująco: E:\Hirek\Games\eu07-pack\, natomiast na ubuntu będzie wyglądała tak: /mnt/e/Hirek/Games/eu07-pack/.
Aby rozpocząć kompilację wpisujemy polecenie ./make_recipe - wygeneruje nam ono plik kompilacji (build.ninja). Następnie uruchamiamy kompilację poleceniem ninja -j4Liczba 4 oznacza ilość wątków procesora, jakie ninja będzie mógł wykorzystać. Można sobie regulować do woli :). W tym momencie czekamy na skompilowanie się paczki. Po pewnym czasie (u mnie 15h) w folderze build otrzymujemy gotową do spakowania paczkę dds/e3d.

Jeśli coś byłoby nie zrozumiałe to można napisać w odpowiedzi - wytłumaczę. W przypadku jakiegoś większego błędu poprawię posta. W zrozumieniu tego procesu pomógł @Milek7.

Edit 22.05.2022: Poprawiony załącznik - zapomniałem o jednej libce...

19
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:50:34 »
Ewentualnie dodać w textures.txt znacznik jakości, który będzie można sobie zaznaczać/odznaczać w starterze w magazynie. Mam na myśli dodanie takiego checkboxa o treści "Wyświetlaj modele niskiej jakości" czy coś w tym stylu w zakładce magazynu.

20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 12:32:21 »
Exe ma problem z okienkiem pauzy. Działa tylko za pierwszym razem, kolejny następny tylko zatrzymuje symulacje bez wyświetlania przycisków wznów i zakończ.

21
Pomoc doraźna / Odp: Problem z chodzeniem
« dnia: 28 Marca 2022, 19:59:59 »
Prawdopodobnie masz podłączoną jakąś kierownice. Zaznacz w ustawieniach w starterze ignorowanie sygnałów z gamepada.

22
WWW / Odp: Dostęp do repozytorium SVN
« dnia: 25 Lutego 2022, 17:48:22 »
Do pobierania jest inna strona https://eu07.pl/svn/pctga/

23
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 13 Lutego 2022, 21:40:13 »
Cytuj
Na razie projekt stanął w miejscu z uwagi na teren
Możnaby zaimportować scm do blendera i ogarnąć teren z ręki jako model. Dalej tylko eksport do scm/t3d (zależy  co powinno się tam znajdować) i include w scn.

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 07 Lutego 2022, 16:46:21 »
Ja jestem gotów obrobić zapowiedzi. Jedynie potrzebuje wokali i gongów. Projekt pod wsadzenie efektu mam gotowy. Pliki najlepiej jakby były w wavach. Odnośnie rozmów na radiu to jeszcze pokombinuję nad presetem ale myślę, że długo to nie zajmie :)

25
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 07 Lutego 2022, 13:46:16 »
To że jest w wav to nie jest taki wielki problem. Wręcz ułatwienie :D

26
Pomoc w tworzeniu / Odp: jak otworzyć/zrobic e3d?
« dnia: 07 Lutego 2022, 12:43:46 »
Otwórz blendera i u góry Edit > Preferences > Add-ons > Install > Wybierasz pobrany plik zip.

27
Pomoc w tworzeniu / Odp: jak otworzyć/zrobic e3d?
« dnia: 07 Lutego 2022, 12:35:48 »
Tu jest addon do Blendera. Szukajka forum nie boli...


Od pouczania użytkowników jest administracja i moderacja
Matek123

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: jak otworzyć/zrobic e3d?
« dnia: 07 Lutego 2022, 12:33:21 »
pctga > dalej zobaczysz strukturę plików z twojego symulatora. Poszukaj sobie według folderów i znajdziesz twój ukochany t3d :)

29
Cytuj
Była też gra w rodzaju Mechanika en57

Tu można pobrać. Alternatywne źródło bo znikła z play store...

30
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy ED160 a ER160
« dnia: 16 Maja 2021, 20:51:38 »
ED160 (od IC) różni się głównie tym, że jest dłuższy (8 członów), ma wyższą podłogę, strefę pasażerską dostosowaną do podróży dalekobieżnych. Dodatkowo jeszcze drzwi są inne.

Strony: [1] 2