Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Hirek

Strony: [1]
1
Publikacje / MaSzyna 22.08
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:18:33 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na sierpień 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.03, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.08: 46 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 1 do wydania 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8375-r8389.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian
Lista sum kontrolnych plików

następna maszyna planowo to 22.11

2
Pomoc doraźna / MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 15:56:35 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 22.08.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI oraz scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.

3
Poradniki / [INNE] Konwersja paczki pctga do wariantu dds/e3d
« dnia: 14 Kwietnia 2022, 12:26:13 »
Paczki dds/e3d od czystej pctga różnią się krótszym czasem wczytywania, czy mniejszym rozmiarem. Oto jak taką konwersję przeprowadzić. Udostępnienie narzędzi z załącznika i napisanie poradnika za zgodą @Milek7.
Tak więc co nam będzie potrzebe?
Aby móc przejść przez proces kompilacji paczki do wariantu dds/e3d, czyli takiego, który zwykle zajmuje dużo mniej miejsca na dysku niż wersja tga/t3d (dalej pctga) potrzebujemy następujących rzeczy:
  • Pobrane repozytorium pctga (można pobrać za pomocą TortoiseSVN)
  • Windows Subsystem for Linux 2.0 (poradnik instalacji)
  • trochę cierpliwości i wolnego czasu
  • Narzędzia z załącznika

Od czego zacząć?
Przygotowanie:
Najprościej można zacząć od utworzenia gdzieś na dysku pustego folderu. W środku tworzymy foldery: build, eu07, oraz pctga. Folder pctga powinien zawierać pliki z repozytorium, folder eu07 pliki wymagane do uruchomienia exe maszyny (tzw. kiedyś: bin_x64, czy też bin_x86). Do folderu roboczego wypakowujemy archiwum z narzędziami z załącznika. Po przygotowaniu wszystkich plików struktura folderu roboczego powinna wyglądać następująco:
└── folder roboczy/
    ├── build/
    ├── eu07/
    ├── pctga/
    ├── e3dize
    ├── make_recipe
    ├── make_diff
    └── dump_structure
Aby wszystko dalej działało potrzebujemy uruchomić terminal linuxa (w moim przypadku ubuntu 20.04 pod WSL). Instalujemy wymagane zależności następującym poleceniem:
sudo apt-get update
sudo apt-get install nvidia-texture-tools vorbis-tools imagemagick python3 ninja-build
Zainstaluje nam ono wszystkie wymagane narzędzia wymagane do konwersji plików do odpowiednich formatów. Teraz musimy przygotować exe maszyny do konwersji t3d >> e3d. W tym celu wchodzimy do folderu eu07 i tam wrzucamy zawartość naszego bin_x64 (lub bin_x86). Następnie z nazwy pliku wykonywalnego symulatora kasujemy dopisek “.exe” (eu07.exe powinno zamienić się w samo eu07).  Powracamy do głównego folderu roboczego i wpisujemy następujące polecenie: sudo chmod +x * - pozwoli to nam na uruchomienie narzędzi.

Właściwe kompilowanie paczki:
W tym momencie jedyne co pozostaje to przejść do folderu roboczego w terminalu linuxa. W tym celu korzystając z komend cd (change directory) nawigujemy do katalogu /mnt/ w którym znajdują się litery naszych dysków w naszym komputerze. Dalej podążamy za ścieżką windowsową. W moim przypadku ścieżka do folderu roboczego według windowsa wyglądała następująco: E:\Hirek\Games\eu07-pack\, natomiast na ubuntu będzie wyglądała tak: /mnt/e/Hirek/Games/eu07-pack/.
Aby rozpocząć kompilację wpisujemy polecenie ./make_recipe - wygeneruje nam ono plik kompilacji (build.ninja). Następnie uruchamiamy kompilację poleceniem ninja -j4Liczba 4 oznacza ilość wątków procesora, jakie ninja będzie mógł wykorzystać. Można sobie regulować do woli :). W tym momencie czekamy na skompilowanie się paczki. Po pewnym czasie (u mnie 15h) w folderze build otrzymujemy gotową do spakowania paczkę dds/e3d.

Jeśli coś byłoby nie zrozumiałe to można napisać w odpowiedzi - wytłumaczę. W przypadku jakiegoś większego błędu poprawię posta. W zrozumieniu tego procesu pomógł @Milek7.

Edit 22.05.2022: Poprawiony załącznik - zapomniałem o jednej libce...

4
Bocznica / x
« dnia: 30 Marca 2022, 19:34:51 »
x

5
Bocznica / Odp: Repo
« dnia: 22 Lutego 2022, 20:41:17 »
"Zabezpieczenie" przed pijawkami :P

6
Bocznica / Odp: SM42+SP42 Pack
« dnia: 10 Listopada 2019, 13:44:30 »
S2.

7
Trasy / Linia 053 (Południe EU06) i zapchane Swoszowice
« dnia: 06 Listopada 2019, 18:20:40 »
Witam. Dzisiaj robiłem transmisję z MaSzyny i wyszedł taki kwiatek jak w temacie. Link z czasem kiedy to sie dzialo:
https://youtu.be/490fOIl2I80?t=5338

Po transmisji poczekalem jeszcze jakies 10 minut i wciąż nic.

Link do errors i logu (spakowanie w zipa i ponad 2MB)
https://mega.nz/#!4khw0Kha!CpxJT71HMh4M4uVIf_pOgIHFyoO8Y38uQYA4ZccKAjg

Miłego wieczorka życzę

8
Tabor / Wszystkie ep09 i nie zamykający się WS
« dnia: 11 Listopada 2018, 17:17:16 »
Tak jak w temacie. Wiem był wątek o tym, ale nic nie pomogło - tam był problem ze scenariuszem a ja mam problem na każdej scenerii... Log i tam wszystkie rzeczy w załączniku.

9
Witam. Tak jak w temacie potrzebuję zdjęć, planów pulpitu lokomotywy Es64u4 i jakieś focio ekranu w możliwie jak najlepszej jakości.

10
Bocznica / Odp: Problem z plikami
« dnia: 28 Października 2018, 01:47:06 »
Log podeślesz?

11
Bocznica / Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« dnia: 28 Października 2018, 01:42:46 »
Jaki system? Wersja maszyny? Instalowałes biblioteki dla swojego systemu? Log jakiś jest czy nie?

12
Trasy / Linia 053 noc i crash podczas ładowania
« dnia: 17 Października 2018, 17:49:23 »
Witam. Szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi na ten problem. Chodzi o to, że podczas ładowania linia 053 noc się crashuje i wyskakuje komunikat, że program przestał działać. W załączniku oczywiście log i crashdump. Wersja maszyny 18.10.

13
Bocznica / Odp: Światło manewrowe w zmodernizowanych kiblach
« dnia: 16 Lipca 2018, 10:49:15 »
Kabina z której prowadzisz światło prawe
Kabina z drugiej strony lewe

Nie zawsze prawda...
Temat był już wyjaśniony.
Bocznica
Matek123

14
Trasy / Linia 61 i 61+144 - brak wyjazdów/wyjazdów
« dnia: 13 Lipca 2018, 01:58:25 »
Witam. Chciałem się zapytać, czy ktoś się spotkał z problemem braku wjazdu/wyjazdu na Lini 61? Jechałem scenariuszem z Częstochowy osobowej - dostałem wyjazd wszystko cacy. Jadę pod wjazdowy do Częstochowy stradom i czekam i czekam i nic. Wie ktoś o co chodzi?

Przepraszam za brak logu, ale piszę z telefonu.

Wersja paczki: 18.06
Windows 10
Jakieś dodatki? No nie

15
Pomoc doraźna / Stara Klawiszologia maszyny
« dnia: 08 Lipca 2018, 19:41:11 »
Witam. Czy ma, lub mógłby przystosować plik eu07_input-keyboard.ini do starej klawiszologii (tej gdzie wszystko szło na shiftach)? Byłbym wdzięczny. Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Autor wyraźnie się wyraził o co prosi. Jak ktoś nie ma klawiszologii skonwertowanej na stary schemat, proszę się nie wypowiadać. @Stele

Strony: [1]