Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Hirek

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 08:28:12 »
Hej,
na samym początku chciałbym zaznaczyć że sam nie wiem czy jest się tu czym chwalić, jeśli nie to niech administracja zamknie i zepchnie na bocznicę.

Wczoraj z racji tego że mi się bardzo nudziło a chciałem się pobawić w scenerie w maszynie to napisałem prosty pythonowy konwerter pliku pobranoego z OpenStreetMap na format rozumiany przez symulator. Sam kod działa prawie dobrze i robi to co zakładałem żeby robił. Jego umiejętności są na ten moment prymitywne bo ograniczają się jedynie do wzięcia i wrzucenia prostych fragmentów torów i połączenia ich. Oznacza to że łuki będą składać się z prostych segmentów zamiast z ładnego łuku (ale na to chyba można zaradzić rainstedem). Z rzeczy które jeszcze nie działają poprawnie zostało nazywanie node tracków i rotacja mapy. W załącznikach pod postem macie przykładowy wycinek Warszawy od Centralnego do Grodziska z linią WKD włącznie, oraz spojrzenie na bazę WKD w Grodzisku.

W założeniu nie ma to być program który jednym kliknięciem stworzy nam scenerie/układ torowy do niej. Ma tylko położyć jakąś bazę torów na którą trzeba będzie nałożyć mnóstwo poprawek innym edytorem jak np. rainsted, dodając zwrotnice, odtwarzając łuki, dodawając profil pionowy

Ogólnie to program mam zamiar udostępnić jak przepisze go na C# i posprzątam w kodzie, poprawiając multithreading, a kto wie może dorobię jakiś interfejs który skonwertuje cały zaznaczony fragment mapy.

Także do potem a jak program będzie w takim stanie że będzie można go wydać tutaj to umieszczę link do pobrania tutaj. Odnośnie jakichkolwiek aktualizacji będę dodawać kolejne wiadomości. Otwarty jestem na chęć współpracy i pomocy.

Pozderki, na dniach powinna wlecieć wersja przepisana na c#

2
Publikacje / MaSzyna 22.11
« dnia: 05 Listopada 2022, 18:11:34 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.11! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na listopad 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.08, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.11: 50 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 22.11: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/maszyna-diff-r8375-r8462.zip.torrent  (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.08)

I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum)

3
Pomoc doraźna / MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 05 Listopada 2022, 18:04:29 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 22.11.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI oraz scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.

4
Publikacje / MaSzyna 22.08
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:18:33 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na sierpień 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.03, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.08: 46 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 1 do wydania 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8375-r8389.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian
Lista sum kontrolnych plików

następna maszyna planowo to 22.11

5
Pomoc doraźna / MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 15:56:35 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 22.08.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI oraz scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.

6
Poradniki / [INNE] Konwersja paczki pctga do wariantu dds/e3d
« dnia: 14 Kwietnia 2022, 12:26:13 »
Paczki dds/e3d od czystej pctga różnią się krótszym czasem wczytywania, czy mniejszym rozmiarem. Oto jak taką konwersję przeprowadzić. Udostępnienie narzędzi z załącznika i napisanie poradnika za zgodą @Milek7.
Tak więc co nam będzie potrzebe?
Aby móc przejść przez proces kompilacji paczki do wariantu dds/e3d, czyli takiego, który zwykle zajmuje dużo mniej miejsca na dysku niż wersja tga/t3d (dalej pctga) potrzebujemy następujących rzeczy:
  • Pobrane repozytorium pctga (można pobrać za pomocą TortoiseSVN)
  • Windows Subsystem for Linux 2.0 (poradnik instalacji)
  • trochę cierpliwości i wolnego czasu
  • Narzędzia z załącznika

Od czego zacząć?
Przygotowanie:
Najprościej można zacząć od utworzenia gdzieś na dysku pustego folderu. W środku tworzymy foldery: build, eu07, oraz pctga. Folder pctga powinien zawierać pliki z repozytorium, folder eu07 pliki wymagane do uruchomienia exe maszyny (tzw. kiedyś: bin_x64, czy też bin_x86). Do folderu roboczego wypakowujemy archiwum z narzędziami z załącznika. Po przygotowaniu wszystkich plików struktura folderu roboczego powinna wyglądać następująco:
└── folder roboczy/
    ├── build/
    ├── eu07/
    ├── pctga/
    ├── e3dize
    ├── make_recipe
    ├── make_diff
    ├── makedds
    ├── ninja_syntax.py
    └── dump_structure
Aby wszystko dalej działało potrzebujemy uruchomić terminal linuxa (w moim przypadku ubuntu 20.04 pod WSL). Instalujemy wymagane zależności następującym poleceniem:
sudo apt-get update
sudo apt-get install nvidia-texture-tools vorbis-tools imagemagick python3 ninja-build
Zainstaluje nam ono wszystkie wymagane narzędzia wymagane do konwersji plików do odpowiednich formatów. Teraz musimy przygotować exe maszyny do konwersji t3d >> e3d. W tym celu wchodzimy do folderu eu07 i tam wrzucamy zawartość naszego bin_x64 (lub bin_x86). Następnie z nazwy pliku wykonywalnego symulatora kasujemy dopisek “.exe” (eu07.exe powinno zamienić się w samo eu07).  Powracamy do głównego folderu roboczego i wpisujemy następujące polecenie: sudo chmod +x * - pozwoli to nam na uruchomienie narzędzi.

Właściwe kompilowanie paczki:
W tym momencie jedyne co pozostaje to przejść do folderu roboczego w terminalu linuxa. W tym celu korzystając z komend cd (change directory) nawigujemy do katalogu /mnt/ w którym znajdują się litery naszych dysków w naszym komputerze. Dalej podążamy za ścieżką windowsową. W moim przypadku ścieżka do folderu roboczego według windowsa wyglądała następująco: E:\Hirek\Games\eu07-pack\, natomiast na ubuntu będzie wyglądała tak: /mnt/e/Hirek/Games/eu07-pack/.
Aby rozpocząć kompilację wpisujemy polecenie ./make_recipe - wygeneruje nam ono plik kompilacji (build.ninja). Następnie uruchamiamy kompilację poleceniem ninja -j4Liczba 4 oznacza ilość wątków procesora, jakie ninja będzie mógł wykorzystać. Można sobie regulować do woli :). W tym momencie czekamy na skompilowanie się paczki. Po pewnym czasie (u mnie 15h) w folderze build otrzymujemy gotową do spakowania paczkę dds/e3d.

Jeśli coś byłoby nie zrozumiałe to można napisać w odpowiedzi - wytłumaczę. W przypadku jakiegoś większego błędu poprawię posta. W zrozumieniu tego procesu pomógł @Milek7.

Edit 22.05.2022: Poprawiony załącznik - zapomniałem o jednej libce...
Edit 01.01.2023: Poprawka załącznika  i treści zgodnie z tym co napisał @Jakubg1

7
Bocznica / x
« dnia: 30 Marca 2022, 19:34:51 »
x

8
Bocznica / Odp: Repo
« dnia: 22 Lutego 2022, 20:41:17 »
"Zabezpieczenie" przed pijawkami :P

9
Bocznica / Odp: SM42+SP42 Pack
« dnia: 10 Listopada 2019, 13:44:30 »
S2.

10
Trasy / Linia 053 (Południe EU06) i zapchane Swoszowice
« dnia: 06 Listopada 2019, 18:20:40 »
Witam. Dzisiaj robiłem transmisję z MaSzyny i wyszedł taki kwiatek jak w temacie. Link z czasem kiedy to sie dzialo:
https://youtu.be/490fOIl2I80?t=5338

Po transmisji poczekalem jeszcze jakies 10 minut i wciąż nic.

Link do errors i logu (spakowanie w zipa i ponad 2MB)
https://mega.nz/#!4khw0Kha!CpxJT71HMh4M4uVIf_pOgIHFyoO8Y38uQYA4ZccKAjg

Miłego wieczorka życzę

11
Tabor / Wszystkie ep09 i nie zamykający się WS
« dnia: 11 Listopada 2018, 17:17:16 »
Tak jak w temacie. Wiem był wątek o tym, ale nic nie pomogło - tam był problem ze scenariuszem a ja mam problem na każdej scenerii... Log i tam wszystkie rzeczy w załączniku.

12
Witam. Tak jak w temacie potrzebuję zdjęć, planów pulpitu lokomotywy Es64u4 i jakieś focio ekranu w możliwie jak najlepszej jakości.

13
Bocznica / Odp: Problem z plikami
« dnia: 28 Października 2018, 01:47:06 »
Log podeślesz?

14
Bocznica / Odp: Problem z uruchomieniem symulatora
« dnia: 28 Października 2018, 01:42:46 »
Jaki system? Wersja maszyny? Instalowałes biblioteki dla swojego systemu? Log jakiś jest czy nie?

15
Trasy / Linia 053 noc i crash podczas ładowania
« dnia: 17 Października 2018, 17:49:23 »
Witam. Szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi na ten problem. Chodzi o to, że podczas ładowania linia 053 noc się crashuje i wyskakuje komunikat, że program przestał działać. W załączniku oczywiście log i crashdump. Wersja maszyny 18.10.

16
Bocznica / Odp: Światło manewrowe w zmodernizowanych kiblach
« dnia: 16 Lipca 2018, 10:49:15 »
Kabina z której prowadzisz światło prawe
Kabina z drugiej strony lewe

Nie zawsze prawda...
Temat był już wyjaśniony.
Bocznica
Matek123

17
Trasy / Linia 61 i 61+144 - brak wyjazdów/wyjazdów
« dnia: 13 Lipca 2018, 01:58:25 »
Witam. Chciałem się zapytać, czy ktoś się spotkał z problemem braku wjazdu/wyjazdu na Lini 61? Jechałem scenariuszem z Częstochowy osobowej - dostałem wyjazd wszystko cacy. Jadę pod wjazdowy do Częstochowy stradom i czekam i czekam i nic. Wie ktoś o co chodzi?

Przepraszam za brak logu, ale piszę z telefonu.

Wersja paczki: 18.06
Windows 10
Jakieś dodatki? No nie

18
Pomoc doraźna / Stara Klawiszologia maszyny
« dnia: 08 Lipca 2018, 19:41:11 »
Witam. Czy ma, lub mógłby przystosować plik eu07_input-keyboard.ini do starej klawiszologii (tej gdzie wszystko szło na shiftach)? Byłbym wdzięczny. Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Autor wyraźnie się wyraził o co prosi. Jak ktoś nie ma klawiszologii skonwertowanej na stary schemat, proszę się nie wypowiadać. @Stele

Strony: [1]