Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hirek

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Jakby ktoś potrzebował mam na sprzedaż manometr. Sprawny, sprawdzany. Skala 0-1.6 MPa (0.8 na górę). Manometr do wozów siódemkowatych idealny. Cena do negocjacji. Wstawiłem na OLXa bo tam przesyłka za złotówkę.

link

2
Zmien kod na:
#include <Wire.h>
volatile uint8_t fromPC[52] = {0};
volatile uint8_t toPC[20] = {0xEF, 0xEF, 0xEF, 0xEF, 0};

void setup()
{
Wire.begin();

pinMode(A15, INPUT);

  Serial.begin(115200);
  Serial.setTimeout(30);
  while(!Serial.available()){}
}

void loop()
{

  toPC[15] = map(analogRead(A15), 0, 1023, 0, 255);

  // Data transmission
  while (!Serial.available()) {};
  Serial.readBytes((char*)fromPC, 52);
  Serial.write((char*)toPC, 20);
}

Wyjaśnienie:
W wartość 0/1 (bit) chciałeś wsadzić 0-255 (bajt). Zmieniłem żeby do bajtu wsadzać wartość 8 bitową.

Dodatkowo potencjometr podłącz od lewej GND, A15, 5V dla lepszego i dokładniejszego odczytu.

3
Dzieki, o 400 tys kilometrow poszlo do tylu. Mam nadzieje ze nikt mnie z tego tytulu scigac nie bedzie :)


24.08.2023 1:39
Wleciało podświetlenie mierników, klimat wieczorem jest niezły.

4
Podpięte arduino I skonfigurowane w ini na jednym kompie wysypuje symulator, na drugim działa. Co tu może być nie tak?

Problem rozwiązałem aktualizując sterowniki od USB w laptopie. Swoja droga wymiana kabelków w nastawniku dobiegła końca. Są pierwsze lampki i w 50% funkcjonalny dolny panel.


21.08.2023 11:39
Swoja droga ktoś z posiadaczy haslerow kręcił w nim przebieg do tylu już?

5
Symulator / Odp: Szukam instrukcji obsługi ET22 i ET42 dla wersji 22.08
« dnia: 21 Sierpnia 2023, 01:47:13 »
Matek nie bij, teraz dopiero zauwazylem ze kolega prosil o dokumentacje a moze komus innemu sie cos przyda.

Mam cale vademecum dla EN57/ET21/EU07/ET41/ET22. Jakbys potrzebowal dokladniejsze dokumentacje napisz do mnie na priv.

https://eu07.pl/userfiles/24886/vadenekum_maszynisty...pdf

6
Siemka, spotkał się ktoś z problemem na ostatniej paczce że maszyna po załadowaniu się wysypuje bez żadnego dumpa, czy syfu w logu / errors? Podpięte arduino I skonfigurowane w ini na jednym kompie wysypuje symulator, na drugim działa. Co tu może być nie tak?

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:30:09 »
Ewentualnie pójść taktyką TSC i wrzucać scenerie jako darmowe DLC :)

8
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:41:12 »
Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
Fakt faktem ze przeskrobałem i to mocno, ale taka przerwa dala trochę do myślenia szczerze. Za bardzo się poczułem w swojej roli i namieszałem zapominając o reszcie społeczności forum. Mimo wszystko - co mnie nie zabije to mnie wzmocni.

9
Policz sobie ile masz hebli/lampek/miernikow i sprawdz na stronie arduino czy liczba IO/PWM spelnia twoje oczekiwania :)
Mega posiada 54 zlacza IO z ktorych 15 moze byc uzyte jako PWM. Posiada rowniez 16 wejsc analogowych.

19:12 7/30/2023

U mnie projekt byczka ruszyl do przodu i blat zostal wreszcie pomalowany. Aktualnie jest skladany do kupy.

10
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 29 Czerwca 2023, 22:12:44 »
Jako iż na ten moment nie chce mi się zabierać za przepisywanie tego na inny język to udostępnię dla pokoleń źródło w pythonie.

Do folderu ze skryptem wrzucić zawartość danych z osm pod nazwą export.json
Skrypt stworzy plik scm z nimi. Na początku skryptu trzeba pobawić się trochę w przesuwanie mapy coby symulator nie dostał za dużych wartości do interpretacji. Z fartem mordeczki.

11
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 17:41:53 »
Opcję automatycznego wstawiania dróg mogę oczywiście dorobić, jest to w sumie kwestia podania inaczej spreparowanego pliku z danymi wygenerowanymi na overpassie - zamiast "railway" = "rail" użyć innego parametru na drogi. W tej kwestii będę to musiał jeszcze przejrzeć i pewno zaimplementuję taki generator dróg. Aktualizację wstawiłbym dzisiaj ale aktualnie ciągnę maraton 26h od ostatniego spanka także jak już będę miał do tego siąść to jutro.

12
Na warsztacie / Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 08:28:12 »
Hej,
na samym początku chciałbym zaznaczyć że sam nie wiem czy jest się tu czym chwalić, jeśli nie to niech administracja zamknie i zepchnie na bocznicę.

Wczoraj z racji tego że mi się bardzo nudziło a chciałem się pobawić w scenerie w maszynie to napisałem prosty pythonowy konwerter pliku pobranoego z OpenStreetMap na format rozumiany przez symulator. Sam kod działa prawie dobrze i robi to co zakładałem żeby robił. Jego umiejętności są na ten moment prymitywne bo ograniczają się jedynie do wzięcia i wrzucenia prostych fragmentów torów i połączenia ich. Oznacza to że łuki będą składać się z prostych segmentów zamiast z ładnego łuku (ale na to chyba można zaradzić rainstedem). Z rzeczy które jeszcze nie działają poprawnie zostało nazywanie node tracków i rotacja mapy. W załącznikach pod postem macie przykładowy wycinek Warszawy od Centralnego do Grodziska z linią WKD włącznie, oraz spojrzenie na bazę WKD w Grodzisku.

W założeniu nie ma to być program który jednym kliknięciem stworzy nam scenerie/układ torowy do niej. Ma tylko położyć jakąś bazę torów na którą trzeba będzie nałożyć mnóstwo poprawek innym edytorem jak np. rainsted, dodając zwrotnice, odtwarzając łuki, dodawając profil pionowy

Ogólnie to program mam zamiar udostępnić jak przepisze go na C# i posprzątam w kodzie, poprawiając multithreading, a kto wie może dorobię jakiś interfejs który skonwertuje cały zaznaczony fragment mapy.

Także do potem a jak program będzie w takim stanie że będzie można go wydać tutaj to umieszczę link do pobrania tutaj. Odnośnie jakichkolwiek aktualizacji będę dodawać kolejne wiadomości. Otwarty jestem na chęć współpracy i pomocy.

Pozderki, na dniach powinna wlecieć wersja przepisana na c#

13
Panowie - da się rozmowy na radiotelefonie wyciągnąć na osobną kartę dźwiękową niż tą gdzie są dźwięki lokomotywy/otoczenia itp? Jeśli tak to jak?

14
Cześć,
ogólnie to ziomek @skorakora będzie chciał wkrótce zacząć sprzedawać elementy elektroniczne, które mogą się przydać w budowie pulpitu do symulatora. Tutaj rodzi się pytanie, czy ktoś z tutaj zebranych byłby ewentualnie chętny na sterownik prędkościomierza hasler (różne warianty obrotowe) i/lub zasilacz 800W 110V DC?
Specyfikacja falownika:
Oznaczenie: FM25060
Napięcie wejściowe: 60V DC
Wyjścia - 3 fazy do prędkościomierza - bezpośrednio do silnika
Moc: 250W
Sterowanie: Magistrala I2C - adresowanie za pomocą zworek
Oprogramowanie: Biblioteka do Arduino
Cena: 300-400zł

Specyfikacja zasilacza
Oznaczenie: ZI800-110
Wejście: 230V AC
Wyjście 110V DC +/- 5% (takie są przypuszczenia na ten moment, wkrótce będziemy testować prototyp pod tym kątem)
Moc: 800W
Sprawność: >90%
Cena: 150-200zł

Przyszłościowo planowany jest też zasilacz oparty na ZI800-110 ale z większą ilością wyjść z różnymi napięciami - 110V (jakby ktoś się chciał bawić w lampki), 60V (hasler), 24V (inne elementy), 12V (mikrokontrolery).

Oczywiście chcemy każdy komponent objąć swego rodzaju gwarancją, coby nie było nieporozumień. Zasilacz ZI800-110 do końca tego, lub na początku przyszłego miesiąca mamy zamiar zacząć sprzedawać. Falownik prawdopodobnie w ciągu wakacji.

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 11 Kwietnia 2023, 18:41:45 »
Wpisy uart do eu07.ini można wygenerować MVD SerialPort Testerem.

Odnośnie tłumaczenia arkusza to na szybko machnąłem na podstawie tamtej anglojęzycznej wersji to:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Vfiz9cuiguorj52YouhP_floWe6zszJxulRkOrARFt4/edit?usp=sharing

Odnośnie danych z pulpitu do symulatora to funkcje przypisujemy w pliku eu07-input_uart.ini. Polecenia można zaczerpnąć z eu07-input_keyboard.ini (tam są opisane). Składnia wygląda nastepująco
(numer bitu z grup) (impulse/toggle) (komenda) [komenda alternatywnie w przypadku toggle]Numer bitu z grup można również odnaleźć w MVD SerialPort Testerze.

Cytuj
Niestety nie wiem dlaczego działa mi tylko dla prędkości 9600.
Wystarczy w tej linijce zmienić prędkość transmisji i powinno zatrybić.

Jakbyś potrzebował pomocy z czymś więcej, to możesz do mnie uderzyć śmiało na prywatnej wiadomości - najwyżej się wymienimy jakimś bardziej "chatowym" kontaktem to pomogę, na ile będę potrafił.

16
To już niestety musisz sam poszukać. Nie wiem dokładnie jak się programuje wyświetlacze LCD, ale kod który wyprowadzi ci te wartości do zmiennych masz poniżej:

// Data structures
volatile uint8_t zPC[52] = {0};               // Init from PC data array
volatile uint8_t doPC[20] = {0xEF, 0xEF, 0xEF, 0xEF, 0};  // Init to PC data array

void setup()
{
  // Serial communication
  Serial.begin(115200); // Begin COM port communication with speed of 115200 B/s 
  Serial.setTimeout(100); // Timeout for serial port at 10 ms
  while(!Serial){}; // Wait for serial connection
}

void loop()
{
  int speed = ((int)zPC[4] << 8) | zPC[5]; // Predkosc
  long odometer = zmienna_long = ((long)zPC[31] << 24) | ((long)zPC[32] << 16) | ((long)zPC[33] << 8) | zPC[34]; // Przebieg
  bool haslerPower = bitRead(zPC[10], 4); // jazda z poborem pradu
  bool haslerBraking = bitRead(zPC[10], 3); // jazda z hamowaniem
  bool cab = bitRead(zPC[10], 2); // aktywna kabina
  bool radiostop = bitRead(zPC[10], 5); // zadzialanie radiostopu
  bool alerterSound = bitRead(zPC[10], 7); // zadzialanie buczka od CA/SHP
 
  // Send/refresh data
  while (!Serial.available()) {}; // Wait for serial port
  Serial.readBytes((char*)zPC, 52); // Read data from PC
  Serial.write((char*)doPC, 20); // Send data from controller to PC
}

17
Tak, zmienne są przekazywane z maszyny do arduino w komunikacji po uart.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1v-LBKjjyl9VUKaq0ELiD7KZMsqYa7NGZC80Wimnd3fY/edit#gid=781912661
Jeśli dobrze rozumuję tabelkę to 4 i 5 bajt to prędkość (16 bitów danych), w bajcie 10 masz konkretne wartości odnośnie zadziałania buczka, aktywnego hamulca sprężynowego, zadziałania radiostopu, jazda z poborem prądu, hamowanie, aktywna kabina.  Przebieg jest w bajcie 31, 32, 33 i 34 w komunikacji.

18
O dojście do wszystkiego na raz trochę ciężko. Beton PKP ciężko obejść ale zdarzają się pojedyńcze wyjątki. Musiałbyś popytać w okolicach Twojego miejsca zamieszkania.

19
Dzisiaj w ramach współpracy z telkolem, udało się nabyć oryginalny manipulator Radmor 3066. Sorki ale No muszę się pochwalić. 😊

20
Gdzie można teraz takie coś załatwić?

Ja załatwiłem dobrą gadką i flachą u naczelnika - dał mi 3 lokomotywy i powiedział żebym brał co chciał :)

21
Tylko tyle że to nie jest blacha a żywica epoksydowa. Są jakieś chemikalia do tej farby co używają jej na lokomotywach?

22
Takie tam pozyskane co nieco. Ma ktoś może rady jak to odnowić albo coś?

Sorki moderacja za nieregulaminowy obrazek ale i tak już udało się zejść z 5MB do tego co w załączniku.

23
(do usuniecia - zla strona na forum mi sie zaladowala)

24
Symulator / Odp: Ekran Impulsa na osobnym monitorze.
« dnia: 31 Grudnia 2022, 14:21:28 »
python.displaywindows yes
python.viewport dynamic/pkp/e186_v2/traxx_renderer nazwamonitora 1024 600 0.12 0.18 1.81 2.4
Tutaj przykład dla traxxa.
Z tego co wiem to to przyjmuje parametry jak do extraviewport. https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#extraviewport

25
Pomoc w tworzeniu / Odp: Aktualny stan renderera
« dnia: 25 Grudnia 2022, 21:08:13 »
Najnowsze exeki z paczki są stąd. Z tego co mi wiadomo to są one kompilowane z gałęzi sim na githubie milka.

26
Forum / Odp: Odblokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 24 Grudnia 2022, 14:44:29 »
Discord tymbardziej nie, bo nie da się powiązać z forum.
Jakikolwiek webhook na forum zainstalować i zintegrować go z discordem. Kojarzenie kont discord z kontami forum to też nie jest jakoś wielce wybitna rzecz do zrobienia (choćby discordowy oauth).

27
I tak się właśnie zastanawiam czy mam polować na te styki czy spróbować innego rozwiązania.
Na sztuki ich kupować się nie opłaca bo są zwyczajnie za drogie (z tego co wypatrzyłem to 20 zł za sztukę). Lepiej wykorzystać do tego to co zrobił Maciej, chyba że gdzieś zdobędziesz te oryginalne styki.

28
Mógłbyś opis po krótce zasadę działania?
Nastawnik oparty jest o oryginalne styki i krzywki. Aktualnie komunikacja jest oparta o magistralę I2C z zewnętrznym kontrolerem, który to docelowo ma być sercem pulpitu. Podczas pisania kodu bardzo dużo wspomagałem się pythonem, aby wygenerować jego fragmenty. Napisałem sobie "debugger" nastawnika, który wypluwa mi w postaci 0 i 1 styki załączone i wyłączone. Po wrzuceniu ich w plik, pyton wygenerował, początkowo 1800 linijkowego potwora, do sprawdzania każdej pozycji. Aktualnie trochę kod został skompresowany do 100 linijek i muszę poprawić parę rzeczy w okablowaniu (gdzieś coś nie dociska, albo się zwiera). Z bocznika wykorzystuje również całe osiem styków, a z kierunkowego tylko dwa.

Swoją drogą, ktoś prosił kiedyś o wymiary pulpitu ET22. Udało mi się ogarnąć uproszczone wymiary blatu z kabiny. Jakby czegoś brakowało komuś to mogę zmierzyć coś co pozostało, bo pominąłem tam detale części które już posiadam.
https://eu07.pl/userfiles/24886/wymairy%20blat%20et22.pdf

29

Tak tylko się pochwalę w 100% (właściwie to 98.2% bo dwie pozycje naprzód nie są symulowane, tylko jedna) działającym nastawnikiem z byka :)

30
Publikacje / MaSzyna 22.11
« dnia: 05 Listopada 2022, 18:11:34 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.11! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na listopad 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.08, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.11: 50 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 22.11: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/maszyna-diff-r8375-r8462.zip.torrent  (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.08)

I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum)

Strony: [1] 2 3 ... 7