Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hirek

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 15 Stycznia 2025, 17:16:23 »
Może troche off topic, ale czy w MaSzynie jest szansa zamienienia koloru reflektorów na ledowe?

Jeśli chodzi tylko o odcień i intensywność reflektorów to jest możliwość jego zmiany na moim exe. Sekcja headlights w fiz, opisana na ten moment tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36074.msg576145.html#msg576145

2
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 15 Stycznia 2025, 04:58:17 »
Teraz dorzucamy cos super duper fajnego. Naprawilem pantografy (no tak jakby)

Mamy teraz w fiz w sekcji Power wpis PantType - do dyspozycji mamy AKP_4E, DSAx (x to liczba), EC160, EC200 i WBL85. Są to typy pantografów jakie udało mi się ustalić (pewnie źle trafiłem) do pojazdow jakie mamy w maszynie. Dzieki temu ficzyrkowi nie bedzie juz dziur w odstających dolnych ramionach pantografow. PR nie robie na to bo na spokojnie, pewno cos jeszcze bedzie trzeba tam poprawic.

Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r11.exe

Szybka sciagawka na podstawie jakich modeli byly liczone typy pantografow
Traxx - WBL85
Impuls - EC160 i DSA150
Elf - sprawdzenie DSA150
AKP_4E ma domyslna logike i jest domyslne jesli parametr nie jest podany.

DSA150 i DSA200 wygladaja dla mnie identycznie (poprawcie mnie jesli sie myle to rozbije to wtedy na osobne typy)

3
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 14 Stycznia 2025, 21:33:55 »
Eyooo nowe exe just dropped!

Co nowego:
- modele statyczne mogą mieć zestaw submodeli pokazywanych w zależności od pory roku. Mamy:
  • winter_variant   - wariant zimowy
  • spring_variant   - wariant wiosenny
  • summer_variant - wariant letni
  • autumn_variant  - wariant jesienny

Jak to zastosować w modelu? Przykładowa hierarchia:


Wszystko co znajduje się po za tagami *_variant jest wspólne dla wszystkich pór roku.

Prezentacja działania (model zrobiony przez @lcddisplay)


Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r10.exe

PR: https://github.com/eu07/maszyna/pull/79

Uwaga: To exe zawiera wszystkie poprzednio dodane funkcjonalności, również te eksperymentalne!

4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 13 Stycznia 2025, 12:02:34 »
Jeśli cie dobrze rozumiem to chodzi ci teraz o zabawę skala w transform matrixie czy co?

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 12 Stycznia 2025, 08:26:26 »
W sensie luz i ze składem? Czy jak konkretniej - muszę sobie w głowie zwizualizowac przykład.

6
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 10 Stycznia 2025, 19:36:28 »
Żeby szkielet osadzić w modelu wymagałoby to modyfikacji formátu. Możemy zrobić najwyżej animacje pivotami które są zdefiniowane w osobnym pliku a w mmd zamiast rot/mov byłoby cust (custom). Opracowanie formatu plików *.t3d.anim pozostawiam wam. Ogólnie to fajnie jakby było jakieś ID tej animacji (wpisywane w mmd po kluczu CUST) a same animacje ograniczały się do przechodzenia między różnymi matrixami.

To do pojazdów swoją drogą. Jak ktoś ma pomysl zrealizowania tego na obiektach statycznych to słucham xD

7
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 16:13:54 »
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r9.exe
exe z fixem na stary abstractscreenrenderer.

Spowolnienie moze wynikac z tego, ze z pythona dodatkowo wywolywana jest jeszcze jedna funkcja (ktora stety niestety w takiej lub innej formie musi sie pojawic zeby komendy z pojazdu mozna bylo zwrocic do exe)

8
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 15:50:40 »
Czyli poprawka na abstractscreenrenderer dalej nie dziala. Mozesz to prosto naprawic wrzucajac to: https://eu07.pl/userfiles/24886/python_mod.zip
Podmienia abstractscreenrenderer na nowy, ktory ma definicje funkcji od zwracanych komend. Zobacz czy z tym zmodowanym skryptem bedzie to dzialac prawidlowo.

9
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 15:18:09 »


Naprawiłem jeżdżące po ciemku boty i crash exe jesli ktos nie podmienil se abstractscreenrenderea. Ugułem pierdoły.
>>> skibidi ohio siudemka.exe free download 2025 (rizz tutorial included) <<<
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r8.exe

10
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 14:41:02 »
Podjerzewam, że koledze chodzi o możliwość wpisania własnego tekstu (opcja na pixelach "TEKST NA TABLICE")

11
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 08 Stycznia 2025, 03:17:31 »
To co się będzie pojawiało z propozycji z tego wątku, jak i tych wspomnianych przez ciebie, zależy od tego na ile to exe będę w stanie ogarnąć. Mam nadzieję, że z praktyką samo to przyjdzie :)

12
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 08 Stycznia 2025, 02:37:16 »
Dzisiaj chyba przełom w rozwoju ekraników rysowanych pythonem. Możemy teraz przesyłać komendy, jakie mają zostać wykonane przez pojazd z poziomu pythona. Wymagana do tego jest zmodyfikowana wersja abstractscreenrenderera (link poniżej - wypakowujemy i podmieniamy do głównego folderu maszyny). Lista komend dostępnych do użycia znajduje się na wiki (link również poniżej)

https://eu07.pl/userfiles/24886/python_mod.zip
https://wiki.eu07.pl/index.php/Komendy_pojazdu

Exe: https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r7.exe

Jak skorzystać z tej funkcji?
Oto przykładowy kod pythona:
class example_renderer(abstractscreenrenderer):
def __init__(self, lookup_path):
self.commandlist = []

def _getCommands(self):
commands = self.commandlist
self.commandlist = [] # czyscimy commandliste zeby nie wysylac komend podwojnie z kazdym kolejnym renderowaniem
return commands
def _render(self, state):
self.commandlist.append("interiorlightenable") # zapalamy swiatlo w kabinie
self.commandlist.append("heatingenable") # a tu wlaczamy ogrzewanie skladu

                # tu reszta czesci renderera

Oczywiście nie trzeba zawierać funkcji _getCommands w swoim skrypcie. W takim wypadku, lista instrukcji do wykonania do exe zawsze będzie zwracana pusta.

Pusha na mastera nie robię na razie celowo, ponieważ nie wiem na ile jest to awaryjne, jak bardzo się może popsuć itp.
Kod: https://github.com/Unofficial-MaSzyna-Developement/maszyna/tree/python-returnable-commands

Podejrzewam, że na 90% może się to psuć przy zmianie pojazdu za pomocą F5. Mogą tak samo chrzanić, sypać symulator komendy typu movehorizontal czy movevertical. Ogólnie uważam, że coś takiego nawet w zbugowanej formie, ale powinno być. To już po stronie pythonowców leży, żeby skrypt prawidłowo współpracował z pythonem ;)

W każdym bądź razie proszę o testy tego, jak i przełącznika od reflektorów - danie nawet prostego feedbacka, że działa, jest dobrze itp. daje mi informację zwrotną, że wszystko działa i ktoś to przetestował.

Swoją drogą na wiki nie ma udokumentowanego klucza touches, który zawiera miejsca, w których kliknęliśmy na ekranik ;)

13
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 08 Stycznia 2025, 00:49:38 »
Wydaje mi się, że można to na spokojnie zrealizować za pomocą składanych wpisów w sekcji engine i nie ma potrzeby dopisywaia na to osobnego dźwięku.

14
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 22:12:37 »
Dźwięk turbo naprawiony. Problemem było to, że logika do liczenia głośności/pitcha była tylko dla DieselEngine. Dodałem logikę dla DieselElectric i teraz liczenie działa jesli mamy DieselEngine lub DieselElectric. Przy reszcie stara logika.

Pullrequest na mastera:
https://github.com/eu07/maszyna/pull/77

Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r6.exe

15
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 15:02:44 »
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r4.exe

Jeszcze szybka poprawka dla pstryczkow 4 pozycyjnych w traxxach (brak opcji off)

A tu macie paczke do testow na eu47 (dodane dlugie reflektory do modelu i porobione parametry) trzeba usunac f140ms.e3d zeby dzialalo poprawnie
https://eu07.pl/userfiles/24886/f140ms.zip

16
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 13:47:52 »
Dzisiaj kolejne duperele wyskrobane w nocy.

Link do exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r3.exe

Proszę o sprawdzenie czy system przyciemniania świateł działa w nowych wozach jak i czy zachowana jest kompatybilność w starych!

Lista zmian:
- Mamy nowe opcje reflektorow - klucze w modelu: highbeam12 highbeam13 highbeam22 highbeam23
- Nowy 4 lub 5 pozycyjny przełącznik przyciemniania reflektorów (wariant definiowany wpisem ModernDimmerOffPosition w sekcji Switches). Przelacznik ma klucz moderndimmer_sw i nalezy go zdefiniowac w sekcji cabXdefinition
- W fizach mamy teraz nową sekcję Headlights:
- W tej sekcji mozemy ustawic kolor/odcien na jaki swieca reflektory naszego pojazdu. LampRed LampGreen i LampBlue - odpowiednio RGB - wartości z zakresu 0-255. Domyślnie wszystko na 255 (czyli biały - po staremu)
- Możemy sobie sparametryzować siłę reflektorów - poniżej 1 będą przyciemnione a powyżej - rozjaśnione. Odpowiadają za to wpisy DimmedMultiplier NormalMultiplier HighbeamDimmedMultiplier oraz HighBeamMultiplier, ktre kolejno odpowiadają za relfkeotry zwykłe przyciemnione, normalne, długie przyciemnione i długie. Domyślne wartości to kolejno 0.6, 1.0, 2.5 i 2.8. (z jakiegoś powodu wartość 2.5 sie sama przyciemnia - nie znalazlem na razie zrodla tego w kodzie wiec zalecam wstawic wyższą wartość)
- Do sekcji Switches: dodano dwa nowe parametry dla nowego włącznika przyciemniania świateł (stosowanego głównie na nowszych pojazdach) ModernDimmer (domyślnie No) - czy korzystamy z nowego przełącznika przyciemniania zamiast starego; ModernDimmerOffPosition (domyślnie Yes) - czy przełącznik przyciemniania oprócz pozycji przyciemniania ma pozycję 0 - opcja dla traxxów.
- dodano  i-highbeamlights: - lampka dlugiach swiatel (stosowana w eurosprinerach)
- dodano i-aklvents - lampka wentylatorow na EN57AKM (na zyczenie Kermita)

Jeśli błędy z nowym systemem świateł się nie pojawią to dopiero wtedy puszcze PR na głównego brancha.

17
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 20:51:56 »
Dzisiaj wlatują następujące featurki (zamówione przez Kermita):

Lampka aktywacja kabiny
W mmd wpis i-cabactived

Lampka działania JAKIEGOKOLWIEK kompresora w pojezdzie:
W mmd wpis i-compressorany

Na niskich prędkościach zwykłych haslerów prędkość 0 może zatrzymać się na losowej wartości z zakresu 0-5 przy normalnym zatrzymaniu i 0 do nawet 20 przy mocniejszym. (symulacja haslerów, w których silnik ma niskie opory)

Można teraz ustawić maksymalną prędkość jaką wyświetli prędkościomeirz analogowy w kabinie
Klucz MaxTachoSpeed w sekcji Cntrl. w pliku fiz pojazdu - jesli nie zdefiniowano tego pozostanie stara logika Vmax * 1.05

Można również ustawić prędkość, powyżej której uruchamiana jest blokada drzwi
Parametr DoorLockSpeed w sekcji Doors: w pliku fiz pojazdu

PR
EXE x64

Zapraszam do testowania i zgłaszania błędów/opinii w tym wątku :)

No i jakby kogoś interesowała aktualna todolista to proszę:

Bliska przyszłość
- światła długie do traxxowatych/vectronowatych
- dzwiek skladania/rozkladania lusterek
- lampka wentylatory wylaczone do AKMowatych (czekam na objaśnienie logiki)
- stany universali 0-9 w lowpoly (można będzie wtedy zaimplementować otwierane drzwi/okna opuszczane rolety itp)
- wskaźniki stanu hamulca dla nowszego taboru (te czerwono/zielone)

Daleka przyszłość
- losowanie stukotow w czasie rzeczywistym
- przełącznik oswietlenia sufit-0-podswietlenie pulpitu i 0-pulpit-sufit
- rozbicie hebelka od WS na podtrzymanie WS i Impuls załączania

Plany fantazyjne (możliwe że nigdy nie będą zrealizowane, albo będą dopiero gdy ogarnę jak działa każda linijka kodu w exe)
- dodanie formatu .mmd.json celem rozbudowy możiwości formatu
- dodanie wszystkich dźwięków z sekcji sounds z podziałem na wewnętrzne/zewnętrzne i dalej ze względu na wariant toru
- działające wycieraczki
- ośnierzanie się taboru zimą

18
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 15:38:30 »
To może zaimplementować tą logikę w momencie gdy jakiś wpis w fizie w sekcji switches bedzie dopisany?

19
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 14:53:16 »
Zrobię to tak, że jeśli mamy hebelek od WS rozbity na dwa elementy to ten od wylaczenia bedzie bistabilny poprostu.

20
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 14:50:25 »
Spróbuję to zrealizować :)

21
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 22:16:58 »
Tak jak pisałem w pierwszej wiadomości - nie ogarniam na razie exe na tyle zeby to zrealizować. Może kiedyś.

22
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 21:11:47 »
Cytuj
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, czy dałoby się zrobić opcję przyciemniania lampek?

To już jakaś ingerencja w renderer by była chyba i ustawianie im pólprzeźroczystości.

Cytuj
W EN71KM też jest tam lampka od wentylatorów, która świeci się przy wyłączonej baterii i też była mowa, że wina EXE.
Nie można tej lampki nazwac jako jakis battery_off i podpisac pod i-battery w mmd?

23
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 20:06:12 »
żeby zaśmiecać wątek jak najbardziej to tu macie jeszcze kolejnego pullrequesta z pomyślnym buildem ficzyrków od jana

https://github.com/eu07/maszyna/pull/75

A tu binarki:
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna-8kwj6/build/artifacts

24
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 19:50:52 »

25
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 19:46:41 »
Jano coś tam mi gadał, że one  "nie działają na połowie komputerów".

26
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 19:38:25 »
Funkcjonalny dźwięk SHP jest na moim branchu :) W internaldata buzzershp.

Odnośnie pierdółek to test lampek jest do wykonania, trzebaby to albo w fiz zrobić sumą bitową wybranych lampek, albo w mmd liste i-XXXXX ktore maja sie podswietlac w momencie testu. Jak sobie wy to wyobrażacie żeby to zaimplementować?

Odnośnie sekwencji po aktywacji kabiny nie wiem co tam ma być - nie wiem co tam się dzieje itd. Mógłbyś to bardziej objaśnić?

Odnośnie exe - jako pull request trafiły ficzyrki od @Jan21 - czekamy na zatwierdzenie (PR na prośbę Jana

Ode mnie PR #73 i #74 poszły na eu07/master.

27
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 18:30:18 »
Dzisiaj próbowałem przekminić zrobienie nowego formatu wpisów do mmd
Przykładowo:
runningnoise:
{
    inside: {
        normal: {
            sound10: dupa.wav pitch10: 1
        }
        tunnel: {
            sound10: dupa_tunel.wav pitch10: 1
        }
    }
    outside: {
        normal: {
            sound10: dupa_outside.wav pitch10: 1
        }
        tunnel: {
            sound10: dupa_tunel_outside.wav pitch10: 1
        }
    }
}

Raczej mozna sie domyslic jak ten powzyszy format dziala. Stare formaty byly by traktowane jako dzwiek inside->normal. Niestety na razie za słabo ogarniam exe, żeby to zrobić. Zostawiam ten pomysł na kiedyś tam (ewentualnie jeśli znajdzie się ktos, kto miałby pomysł jak zmodyfikwoać klasę audio_source żeby odczytywać ten nowy format).

Odnośnie błędu ze sprzęgami - jak wyżej. Na razie ogranicze sie do dodawania nowych dźwięków, lampek, czy innych takich pierdół.


W skrócie? Nie mam łba na razie na to.

Odnośnie syren i silnika na razie jako przejściowe rozwiązanie mogę dorzucić poprostu te dźwięki jako duble tego co już mamy. Pytanie czy takie rozwiązanie będzie wam pasować na razie?

28
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 00:39:27 »
Ad 1. Miałem pomysł aby dodać wpis influenceonsound w mmd ktory by zawieral informacje o tym ktore universale to okna/drzwi i zmiana stanu tych universali i ustawiala soundproofing dzwiekow z sekcji sounds na 1.0 1.0 1.0 * * *. Będę to w niedalekiej przyszłości próbował zrealizować.

Ad 2. To czasem nie charakterystyka pólsprzęgów, które sie pod wpływem siły poprostu jakby zapadają?

29
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:41:32 »
Właściwie moznaby juz sie wtedy pokusic o to aby kazdy dzwiek z sekcji sounds moza zdefiniowac w wariant wewnetrzny i zewnetrzny.

30
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:37:31 »
Cytuj
Lud domaga się osobnych dźwięków przejazdu po mostach/tunelach/etc
W sensie osobny outernoise na to?

Cytuj
osobnego pakietu dźwięków (głównie silnika/stukotów) dla zewnętrznej kamery.
JDz (jest do zrobienia)

Strony: [1] 2 3 ... 8