Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hirek

Strony: [1] 2
1
Ma ktoś może wymiary pulpitu ET22?

2
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 23 Września 2022, 16:54:51 »
"Pierwotny starter w wariancie uniwersalnym" to nic innego niż wersja 32 bitowa. ;)

Nowa wersja, zmiany:
  • Wykrywanie zmian ustawień w tle.
    Po wykryciu zmian w pliku eu07.ini użytkownik ma wybór: wczytać zaktualizowane ustawienia lub pozostawić poprzednie.
Paczka: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220926.zip
Paczka 64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_220926.zip

3
Bocznica / Odp: Zgłaszanie błędów na eu07.pl
« dnia: 25 Września 2022, 15:53:48 »

4
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 21 Września 2022, 22:49:08 »
Propozycja funkcji: wykrywanie zmian w eu07.ini podczas włączonego startera i pytanie o zaktualizowanie ustawień, oraz dodanie opcji 4K do rozdzielczości bufora.

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 19 Września 2022, 20:08:36 »
Jeste problem z ET21 w najnowszej wersji symulatora. Otóż uruchamiam sobie scenerię Wrzosy z kontenerowcem na którym podmieniłem ET22 na 3E1M-201 i po uruchomieniu lokomotywy przewód główny napełnia się tylko do 168 kPa. Po czym w pomocniku pojawia się napis żeby odhamować skład i załączyć odluźniacz. Po wykonaniu ww. czynności nic się nie dzieje.  AI radzi sobie z napełnieniem przewodu głównego ale i tak nie potrafi ruszyć składem . W załączeniu log i errors.

Sorry for the reply in English. I read your post in Google translate and I think I know the answer.

I think this bug will occur when you start maszyna in Debug mode. The czuwak prevents brake release on all locmotives and cannot be deactivated while in debug mode. There are two fixes:
1) Start Maszyna in non-debug mode and then switch to debug mode (Ctrl + Shift + F12) after cancelling the czuwak
2) After starting Maszyna in non-debug mode, switch to debug mode (Ctrl + Shift + F12), cancel the czuwak, then switch to debug mode (Ctrl + Shift + F12)


(All locomotives in all maps are affected by this bug, not just the user's starting locomotive)

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 19 Września 2022, 16:09:47 »
Po instalacji ostatniego patcha mam problem z ekranem Ente w 45WE. Uruchamia się, a następnie po wyświetleniu logo Ente jest cały szary. Log pokazuje jakiś błąd w pythonie, myślałem, że może coś zepsułem niechcący przy edytowaniu rozkładów, ale po czystej instalacji Maszyny nadal jest to samo. W innych jednostkach wszystko działa normalnie.

Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 62, in render
  File "<string>", line 459, in _render
  File "C:\nowa maszyna\python64\lib\site-packages\pillow-4.0.0-py2.7-win-amd64.egg\PIL\Image.py", line 1319, in paste
ValueError: cannot determine region size; use 4-item box

To jest błąd w skrypcie monitoringu ENTE. Wyszedł dopiero gdy w symulatorze zawitała jesień.
Pobierz ten plik: https://wiki.eu07.pl/websvn/filedetails.php?repname=pctga&path=%2Fscripts%2Frozklad_ente_lusterka.py i umieść go w folderze scripts.
Dotyczy to wszystkich użytkowników paczki.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Wada wzroku a praca konduktora/kiepoca
« dnia: 16 Września 2022, 11:23:13 »
Jeszcze nic nie zostało zmienione i nie wiadomo do końca kiedy będzie. Jak wyjdzie rozporządzenie to będzie wiadomo czy w ogóle coś zmienią, ale nie sądzę aby aż tak bardzo złagodzili wymagania.

8
Pomoc doraźna / Odp: Instalacja EN57AKM.
« dnia: 12 Września 2022, 17:29:08 »
Chyba nie zauważyłeś tego co napisałem, więc ci pomogę:

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 03:04:11 »
Ja bym chętnie wsparł serwery w protokole p2p

Tak samo Panowie, 1Gbit przepustowości czeka na nowy upload na trackerze :)

10
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 23 Sierpnia 2022, 12:11:37 »
Logi kompresujemy do zip.

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:10:01 »
Aktualnie występuje problem z pobraniem najnowszej MaSzyny, lecz już pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu.

12
Pomoc doraźna / Odp: Problem z wyświetlaniem tablic wagonowych
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 11:40:41 »
Dziękuję bardzo za pomoc, śmiga wszystko!

13
Wydział zamówień / Odp: Kabina ed160
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 15:00:10 »
Tak tylko wspomnę, że o ile materiał z google może być poglądowo użyty, to już na tekstury nie może być użyty z powodu praw autorskich.

14
Wydział zamówień / Odp: Kabina ed160
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 14:55:39 »
dzk

15
Dla pozycji numer 7.
Głos - SpawaczTIG141
Obróbka - Hirek

AKTUALIZACJA: Nowe nagrania znajdują się w wiadomości użytkownika @Hirek.

16
Hirek zgłosił gotowość do obrobienia nagrań.

17
Wydział zamówień / Materiały na lokomotywy ES64U4/EU44
« dnia: 07 Czerwca 2022, 23:58:13 »
Witam,
Poszukuję materiałów na wszelakie lokomotywy serii ES64U4/EU44, w szczególności:

Polskie EU44:
- seria oklein T-Mobile z lat 2016 i 2017, mile widziane wszystkie okleiny prócz EU44-002, który jest już w symulatorze.
- seria oklein na Opener Festival, zwłaszcza edycji rok 2014.
- seria oklein na EURO 2012 - lokomotywy EU44-002 (Rosja), EU44-003 (Dania) i EU44-009 (Stadion Energa Gdańsk) oraz boki z napisem po niemiecku (EU44-005) i po czesku (EU44-006).
- firmowe barwy przewoźnika, konkretniej EU44-001, EU44-004 po naprawie awaryjnej i EU44-009.
- seria oklein z 2018 roku z okazji 100 lecia odzyskania niepodległości - wszystkie.

Zagraniczne ES64U4:
- ÖBB Nighjet (np. 1216 012)
- ÖBB Railjet (np. 1216 229)
- CD (Czechy), np. 1216 903
ORAZ wszystkie inne, zwłaszcza oklejone.
Oczywiście wszystkie zdjęcia zostaną użyte w swoim czasie do stworzenia tekstur oficjalnych.
Posiadających takie materiały zapraszam gorąco do podzielenia się w wątku Zdjęcia taboru na tekstury, tutaj lub poprzez wiadomość prywatną. Miłego:)

18
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

19
Bocznica / Odp: Gdzie jest odpowiedź?
« dnia: 28 Maja 2022, 21:31:35 »
Screen nic nie wnosi, bo: nie wiadomo co to za model, jaka sceneria, jakie masz ustawienia i czy sam czegoś nie zdupczyłeś. I post. też masz z d. Wątek na bocznicę :)

20
Bocznica / czacik
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 21:52:11 »
Luli laj, śpij maleńki,
w świetle małej stajenki, oczka zmruż.
Jutro znowu dzień cały,
będą świat oglądały, wielki świat.

21
Pomoc doraźna / Odp: instalator maszyny to wirus?
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 08:58:34 »
Inne antywirusy to jeszcze większe badziewie, dla Windowsa 10 to wystarczy Defender.

22
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 07 Lutego 2022, 10:24:03 »
Apel!
Dzień doby, poszukujemy osoby która potrafiłaby odpowiednio obrobić zapowiedzi stacyjne dla dwóch nowych scenariuszy. Niezbędne pliki (nagrane przeze mnie zapowiedzi oraz gong) znajdują się w załączniku do tej wiadomości.
Pozdrawiam


Edit: Wszystkie osoby które pobrały plik przed godziną edycji - 10.37 proszone są o ponowne pobranie !
Edit2: Sprawę zapowiedzi na nowe scenariusze uważam za zamkniętą. Dziękujemy panu @panmrherobrine za wykonanie przepięknej obróbki nagrań.

23
Pomoc doraźna / Odp: Wyświetlacze w EN57/71 SKMT pobranych z repo
« dnia: 30 Stycznia 2022, 23:04:32 »
W takim razie zalecam poczekać na nową paczkę. Wątek zamykam.

24
Bocznica / Odp: Realne Tablice
« dnia: 21 Listopada 2021, 21:42:13 »
Uhm, tablice są generowane poprzez skrypt pythona, właśnie po to, żeby nie musieć samemu generować tekstury :P.

25
WWW / Odp: Strona
« dnia: 23 Marca 2021, 10:09:00 »
No ten fioletowy/różowy nie pasuje kompletnie...

26
Poradniki / [WAV] Prostowanie dźwięków rozruchu
« dnia: 16 Stycznia 2021, 22:41:59 »
Poniżej prezentuję pierwszy z moich poradników dotyczących obróbki dźwięków.  Zanim do niego przejdę, ważna rzecz dotycząca nazewnictwa (dla dociekliwych):
1) dźwięk przekładni - dla uproszczenia będą to wszelkie dźwięki układu napędowego (silnika, przekładni osiowej, sprzęgła), które wynikają z aspektów mechanicznych pracy napędu. Wiodącą rolę odgrywa tutaj przekładnia osiowa,
2) dźwięk falownika - wydawany fizycznie przez stojan silnika odgłos związany z reakcją na zmienne napięcie zasilające. Przebiegiem tego napięcia steruje falownik, stąd różne melodyjki wydawane przez te same silniki w różnych pojazdach (np. Elf i Impuls sześcioczłonowy).

Dzisiejszy dotyczy wyciągania dźwięku przekładni z rozruchu pojazdu asynchronicznego. Ideałem byłoby mieć nagranie, w którym mikrofon jest umieszczony przy samej przekładni, nie ma dźwięków falownika czy wentylatorów i pojazd porusza się ze stałą prędkością. Oczywiście tak nie jest, jednak w dalszym ciągu można zrobić całkiem dobre próbki, które nadadzą się do dźwięków składanych. Przykładem tutaj jest dźwięk przekładni pojazdu Dragon E6ACTd na podstawie nagrań Piotra Jarosza (link do jego kanału), który zgodził się na użycie jego nagrań na potrzeby MaSzyny.

W skrócie proces polega na:
0) wybór nagrania, jest wstępne oczyszczenie - dla pojazdów w ruchu może być słyszalny szum toczenia kół, należy do wyciąć filtrem dolnoprzepustowym -> tutaj nagranie już miałem przygotowane
1) znalezienie odpowiedniego kawałka, gdzie najważniejszy odgłos jest dobrze słyszalny
2) usunięcie zakłóceń i przeszkadzajek - nałożenie filtrów, wycinanie pasm
3) wyrównanie wysokości (częstotliwości) dźwięku
4) próba wygładzenia powstałych zakłóceń i wydłużenia próbki - filtr uśrednia udział poszczególnych pasm częstotliwości na dłuższym kawałku; moim zdaniem sampel długości ok. 5-6 sekund już zaczyna brzmieć dostatecznie dobrze po zapętleniu
5) gładkie zapętlenie dźwięku

Link do poradnika (należy włączyć napisy):


27
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Grudnia 2020, 13:24:27 »
Zdjęcia na tekstury ET22-003. Stan na 08.12.2020.
https://eu07.pl/userfiles/24104/ET22-003.zip

28
Bocznica / Odp: Instalacja dodatków
« dnia: 27 Października 2020, 18:11:42 »
Nie ten dział przede wszystkim.


Proszę nie szeryfować.
Wystarczyło zgłosić do moderatora.
Matek123/color]

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Września 2020, 23:28:03 »
Nazwa obiektu i parametry (p#) też mogłyby być edytowalne, ale z tym to chyba więcej roboty by było.

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Września 2020, 13:34:05 »
Parę propozycji do edytora:
- Dodanie pól do wpisania pozycji i rotacji obiektu. Obecnie czasem ciężko ustawić jakiś obiekt precyzyjnie. Niby można użyć notatnika, ale zamykanie symulatora, otwieranie scenerii w notatniku i ponowne otwieranie symulatora dla każdego wstawionego obiektu może doprowadzić do bólu głowy.
- Podświetlanie zaznaczonego obiektu. Czasem klikniesz w miejsce, gdzie jest kilka obiektów obok siebie i nie wiesz, który edytujesz.
- Strzałeczki które pojawiają się na środku wybranego obiektu do precyzyjnego ich ustawienia.
- Możliwość wyłączenia wyświetlania tych zielonych "diamencików" (memcelli).
- Przyciąganie obiektów do toru, aby ustawić je równolegle do tychże albo w odpowiedniej odległości.

Strony: [1] 2