Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: 1 [2] 3 4 ... 28
31
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Grudnia 2020, 17:58:40 »
Znalazl sie chwast, bedzie wyrwany w nastepnym uaktualnieniu.

W miedzyczasie pomoc moze ustawienie w ini
gfx.skippipeline yes

32
Symulator / Odp: Wydajność
« dnia: 18 Listopada 2020, 16:18:38 »
Pozostawiam to bez komentarza.
Bez komentarza to jeszce pol biedy, ale zalaczyc loga z uruchomienia zeby sie dalo chociaz sprawdzic czy symulator uruchamia ci sie na tym bezcennym Radeonie czy moze na jakims wbudowanym intelu to by sie przydalo. No ale coz, zawsze to latwiej powylewac sobie gorzkie zale.

33
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 08 Listopada 2020, 16:19:58 »
"U mnie dziala" (na niepoprawionych rozkladach) Sygnal nadawany jest na kanale 7-ym, a dokladniej to na kanale aktywnym w momencie nadania rozkladu, jesli rozklad jako taki nie ma podanego kanalu nasluchu.

34
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Października 2020, 18:19:52 »


(milek w swojej galazce dorobil celowanie w urzadzenia wskaznikiem laserowym, jakby co)

35
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Października 2020, 17:08:42 »
Blad objawia sie przy ladowaniu paczkowego e3d, przy wczytywaniu t3d lub wygenerowanego od nowa e3d jest juz w porzadku, wiec nie kazdemu sie trafi ;>

Ogolnie jest juz poprawiony, ale wypychac nowy build dla jednej latki to tak troche bez sensu, wiec sie nie spieszylem.

36
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 22 Października 2020, 01:26:01 »
@tmj jesteś w stanie zrobić "wirtualne" napięcie tam gdzie jest sieć trakcyjna?
Potencjalnie owszem, ale chyba nie tedy droga. Raczej wypadaloby poprawic siec tak, by dzialala jak na pozostalych sceneriach, niz wylaczac czesc symulacji.

37
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Października 2020, 02:30:57 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kod graficzny powinien byc nieco bardziej zjadliwy dla wybrednych systemow operacyjnych i ich driverow

- poprawki obslugi roznych hamulcow przygotowane przez youBy

- funkcjonalnosc przygotowana przez Milka7, kompresja geometrii przy zapisie generowanych plikow .e3d jest opcjonalna i aktywowana przez dodanie wartosci +8 do parametru convertmodels

- eksperymentalnie, przy zalaczeniu AI kombinacja shift-Q pojazd pozostaje w dotychczasowym trybie zamiast interpretowac szklanke fusow stan zapalonych swiatel

38
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 20 Października 2020, 17:53:47 »
Ostatnia linijka sugeruje ze symulator zbulwersowal sie ze wzgledu na brak wystarczajacej pamieci na wszystkie obiekty graficzne. W pewnym stopniu moze tu pomoc redukcja dopuszczalnego rozmiaru tekstur, ale gwarancji sukcesu nie ma.

Na marginesie, po wgraniu aktualizacji plikow scenariusza warto z katalogu scenery/ w folderze symulatora usunac pliki z rozszerzeniem *.sbt ktore przechowuja skompilowana wersje terenu i moga byc odpowiedzialne za "sciany" w dziwnych miejscach oraz inne tego typu chwasty.

39
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Października 2020, 16:13:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, korekta hdr nie powinna gryzc sie po tylkach z aberracja chromatyczna

- niesprecyzowane poprawki przygotowane przez youBy

- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy, w sekcji Cntrl pliku .fiz wpisem EIMCtrlEmergency zdefiniowac mozna mozliwosc aktywacji hamowania naglego glownym nastawnikiem

- funkcjonalnosc rowniez autorstwa youBy, w sekcji Doors pliku .fiz wpisem MirrorVelClose zdefiniowac mozna predkosc pojazdu przy ktorej zamykane sa lusterka

- eksperymentalnie, wprowadzona obsluga indeksowania geometrii, pozwalajace zmniejszyc nieco objetosc obiektow czyde w pamieci komputera. Indeksowanie przeprowadzane jest automatycznie dla "starych" plikow .t3d lub tez moze byc podane w pliku t3d otwarcie, w postaci:
NumIndices: ilosc_indeksow
 indeks1 indeks2 indeks3 // etc
NumVerts: ilosc_wierzcholkow
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // pozycja, wektor normalny, koordynaty UV, tangent
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // etc
Zindeksowane siatki zapisywane sa w pliku e3d w nieco zmodyfikowanym skompresowanym formacie ktory powinien zaowocowac lekkim zmniejszeniem ogolnej objetosci symulatora na dysku

40
Rozkaz to może kwestia radia - trzeba coś zmienić po starcie symulacji, czy powinny działać ustawienia domyślne? Ale gwizdek powinienem słyszeć niezależnie od radia...
Ogolnie zdazaja sie sytuacje ze dzwiek z gwizdkiem jest (blednie) uzyty jako radiowy, nie wiem czy ten scenariusz akurat do takich nalezy. Jesli dzwiek nie jest podawany przez radio (co wymaga obecnie ustawienia radia na wlasciwy kanal by go odebrac) moze zachodzic potrzeba by wychylic sie przez okno -- slyszalnosc dzwieku podawanego na zewnatrz jest duzo nizsza w kabinie ze wzgledu na tlumienie.

41
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Września 2020, 00:57:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podstacje powinny byc bardziej odporne na wysysanie pradu

- w ramach koncertu zyczen, sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

- lekcje dla ai, korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

- funkcjonalnosc, oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane), i potencjalnie moze poprawic problemy z plynnoscia w trybie pelnoekranowym z aktywnym vsync, wystepujace na niektorych konfiguracjach sprzetowych

42
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2020, 02:23:14 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwieki w lokacji custom powinny byc tlumione zgodnie z podanymi parametrami

- lekcje dla AI, wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

- diagnostyka, logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

- diagnostyka, sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu vsync

uwaga: aktualizacja moze do uruchomienia wymagac nieco nowszej wersji biblioteki glfw.dll, dolaczonej w zestawie

43
Symulator / Odp: Zawieszanie się symulatora
« dnia: 24 Września 2020, 17:30:29 »
Hmm. Czy tak dzieje sie na wszystkich sceneriach, czy tylko na niektorych?

Uklady pseudograficzne intela do najsprawniejszych nie naleza, czy sytuacja zmienia sie jakos gdy w starterze wybierzesz stary renderer graficzny zamiast szaderowego?

44
Symulator / Odp: Zawieszanie się symulatora
« dnia: 24 Września 2020, 17:07:09 »
Wedlug zapisow logu symulacja uruchomila sie normalnie. Czy zielony ekran nie znika ci w ogole, czy po prostu zajmuje to dluzszy czas?

45
Pomoc doraźna / Odp: Ustawienia sprzętowe
« dnia: 24 Września 2020, 04:01:33 »
Tryb pelnoekranowy z zalaczonym VSync potrafi na niektorych konfiguracjach zauwazalnie szarpac mimo wysokiej ilosci malowanych klatek. Przyczyna lezy prawdopodobnie w jakies kombinacji sterownikow karty graficznej, systemu operacyjnego i biblioteki GLFW z ktorej korzystamy, ale nie jestem niestety w stanie dojsc konkretnej przyczyny.

Mozliwe (w miare sensowne) sposoby na obejscie tego problemu sa trzy:

1/wylaczyc vsync w trybie pelnoekranowym

2/ zamiast trybu pelnoekranowego uzyc trybu pracy w oknie, tutaj zarowno tryb vsync jak i bez niego wydaje sie pracowac zgodnie z oczekiwaniami

3/ w trybie pelnoekranowym z zalaczonym vsync skorzystac dodatkowo z opcji dostepnej w sterownikach dla karty graficznej NVidii, "Max Frame Rate" i ustawic tam wartosc zgodna z czestotliwoscia odswiezania monitora (zazwyczaj 60 fps) To ostatnie rozwiazanie to czystej wody szamynstwo pokroju skrapiania komputera krwia czarnego koguta, niemniej "u mnie dziala".

46
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Września 2020, 22:13:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)

- a po co to komu, lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom w zalozeniu do wykorzystania dla nietypowych dzwiekow niedajacych sie latwo zakwalifikowac do juz obslugiwanych lokalizacji oraz innych nieprzewidzianych szamynstw

- funkcjonalnosc, parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)
soundproofing:
 // listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
 1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
 0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
 0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
 0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna. 

47
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 16:45:49 »
Z tego co pamiętam to raczej tak nie było. A nawet na pewno.
Nie bylo; ktos zmienil bo wydawalo mu sie ze tak bedzie lepiej. Slowo-klucz: "wydawalo sie".

48
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 23:41:29 »
Proszę. Oto Log z toru Doświadczalnego na exe z paczki 2009.
Exe z paczki i "rozwojowe" sa dokladnie ta sama wersja symulatora. Jesli jedna produkuje ci dzwiek a druga nie, zobacz czy ktoras nie zostala wyciszona w mikserze dzwiekow Windows?

49
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 18:03:53 »
To jakim cudem u mnie działa w starszej wersji?
To ze dziala ci w starszej wersji to akurat normalne. Natomiast nie wiem czemu w nowej przestalo ci dzialac, bo nie ma ku temu zadnego logicznego powodu.

50
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 03:41:03 »
Critical error, memory allocation failure: bad allocation
Ostatnia linijka logu sugeruje ze w komputerze skonczyla sie pamiec dostepna dla symulatora.

51
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 01:29:32 »
Zauważyłem, że występuje to wtedy, kiedy pojazd jest wstawiony daleko od końca peronu ( prawdopodobnie za daleko od W4) i w rozkładzie cały czas stacja początkowa jest podświetlona na czerwono. Dopiero gdy podjedziemy kawałek do przodu, stacja podświetla się na żółto/zielono i po chwili dostajemy sygnał od kierownika. Taka sytuacja przykładowo występuje na bałtyk_skm1 misja nr 1 na pociągu 55321, jak nie podjedzie się do przodu to komendy nie będzie.
Nie ma potrzeby takiego podjezdzania, czerwony kolor podswietlenia oznacza ze ma nastapic wymiana pasazerska i rzeczonym pasazerom trzeba odblokowac drzwi. Kolor zolty to zakonczona wymiana i oczekiwanie na godzine odjazdu, kolor zielony to pojazd formalnie gotow do jazdy, ale tu uwaga bo sygnal od kierownika nadawany jest dopiero po otrzymaniu zezwolenia na jazde, co akurat w scenariuszu Baltyk SKM1 moze nastapic z parominutowym opoznieniem.

Sygnal odjazdu nadawany przez radio w sytuacji gdy dana stacja ma podany w rozkladzie wiecej niz jeden kanal radia transmitowany jest z reguly:
-- na kanale roznym od dotychczasowego, tzn jesli np przed stacja uzywany byl kanal 2 a stacja ma w rozkladzie wymienione kanaly 2 i 5, symulator przelacza komunikacje na kanal 5
-- na ostatnim wymienionym kanale, jesli jest to pierwsza stacja

do pewnego stopnia jest to prowizorka, wprowadzona przed oskryptowaniem na sceneriach wskaznikow W28. Docelowo zostanie wyprostowana.

52
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2020, 01:45:16 »
Po przerznieciu wystarczajaco daleko pomocnik przestaje zwracac uwage na miniety sygnal i podaje predkosc kalkulowana tak jakby przerzniecie nie mialo miejsca. Podobnie z pominieciem W4, zamiast "predkosc: 0" podawana bedzie predkosc szlakowa lub podana przez ostatnio miniety semafor.

(po przerznieciu przystanku jesli zatrzymanie nastapi wystarczajaco blisko to wymiana pasazerska przeprowadzona zostanie normalnie, chociaz odbedzie sie to w polu)

53
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2020, 01:37:13 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wykryte bledy w obsludze openGL nie powinny zasmiecac logu

- poprawka, sprzegi typu articulated nie powinny stawac okoniem

- eksperymentalnie, pominiecie przez sklad prowadzony przez uzytkownika semafora lub przystanku o co najmniej 250 m (lub 100 m poza koniec skladu) powoduje zignorowanie wskaznika przez okienko pomocnika oraz usuniecie go z tabelki skanowania. Dzieki temu pomocnik nie powinien juz tracic uzytecznosci po pierwszym popelnionym bledzie

- funkcjonalnosc, w katalogu data/ umiescic mozna opcjonalny plik sound_overrides.txt zawierajacy konfiguracje dla niektorych dzwiekow domyslnych (w postaci klucz: definicja ). Na ten moment obslugiwany jest jedynie wpis weather.rainsound: definiujacy parametry dzwieku opadow deszczu

- funkcjonalnosc, dzwiek weather.rainsound: definiujacy dzwiek opadow deszczu moze byc dzwiekiem skladanym, ktorego parametrem jest aktualny poziom opadow w przedziale 0-100. Np wpis
weather.rainsound: { sound0: rain-sound-loop sound50: rain-sound-loop-heavy }
spowoduje ze przy zachmurzeniu w przedziale 1.0-1.5 odgrywany bedzie dzwiek rain-sound-loop natomiast przy zachmurzeniu w przedziale 1.5-2.0 odgrywany bedzie dzwiek rain-sound-loop-heavy

54
Pomoc doraźna / Odp: Dwa składy na jednym torze - Bałtyk SKM 2
« dnia: 13 Września 2020, 19:33:40 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30957.msg531320.html#msg531320

Pobierz wersje scenariusza z repo, wyglada ze jest to blad ktory Transkei jakis czas temu usunal. Albo zaczekaj na nastepna paczke calosciowa bo w sumie juz niedlugo :>

55
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Września 2020, 18:28:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu poprawki na ostatnia chwile:

- poprawka, drzwi wymagajace do dzialania napiecia 24V pobiora je sobie rowniez z dzialajacej przetwornicy

- poprawka, kalkujacje glosnosc dzwiekow pojazdu ponownie uwzglednia rowniez tryb latajacej kamery

56
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dyskusja o datach zmiany pór roku
« dnia: 10 Września 2020, 18:18:43 »
Ogolnie rzecz biorac na ten moment pory roku przelaczane sa na 2 tygodnie przed odpowiadajaca im data astronomiczna. To ze w 2020 pogoda wariuje i jest o dobrych pare stopni cieplej niz dekade temu uwazam za malo wiazace w sytuacji gdy czesc scenariuszy i taboru odwzorowuje sytuacje sprzed 20-30 lat.

57
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Września 2020, 23:04:09 »
Mialo nie byc ficzerow juz ale coz; w dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, powrot starej ikony

- w ramach koncertu zyczen, w pliku eu07.ini okreslic mozna dodatkowo poziom glosnosci dla okreslonych kategorii dzwiekow
sound.volume.vehicle X // wzgledna glosnosc dzwiekow wydawanych przez pojazdy, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.positional X // wzgledna glosnosc pozycjonowanych dzwiekow emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
sound.volume.ambient X // wzgledna glosnosc dzwiekow globalnych (o ujemnym zakresie) emitowanych przez eventy scenerii, gdzie X jest mnoznikiem w przedziale 0-1
oprocz wpisow w pliku .ini glosnosc mozna modyfikowac tez na biezaco za posrednictwem nowego gangu suwaczkow w sekcji Settings panelu F12

58
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Września 2020, 19:04:33 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tzw rilis kandidejt czyli wersja ktora potencjalnie pojdzie do nastepnej paczki; dlatego tez zadnych ambitnych zmian na razie nie bedzie, jedynie ewentualne poprawki:

- poprawka, kalkulacja glosnosci dzwiekow w przedziale silnikowym pojazdu uwzglednia rowniez kamery zewnetrzne

- poprawka, plastikowy zlom uwzglednia stan aktywacji kabiny przy okreslaniu efektu hamulca pomocniczego

- poprawka, programator swiatel zapala swiatla zgodnie ze swoja konfiguracja

- poprawka, parametr dir_brake udostepniany skryptom Pythona podaje wlasciwa wartosc

59
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Września 2020, 00:26:38 »
Po zmianie exe na najnowsze nie wszystkie składy zatrzymują się w peronach oraz nie odpinają wagonów i robią z nimi manewry.

60
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 05 Września 2020, 15:43:03 »
Nie uzywasz przypadkiem ustawien "uproszczony szaderowy" w nowym starterze? Z tego co pamietam aktywuja one opcje ktore koliduja z kalkulacja wskazywania elementow mysza, ale nie bylo to cos co szczegolnie pilnie domagalo sie poprawienia. Zobacz czy sytuacja nie poprawi sie uzywajac "normalnego", pelnego trybu szaderowego, lub w ostatecznosci trybu legacy.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 28