Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: [1] 2 3 ... 28
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Września 2021, 20:57:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawki logiki oraz udzwiekowienia wentylatorow silnikow trakcyjnych

- poprawki odtwarzania dzwiekow z losowym przesunieciem

- poprawka, przy wyswietlaniu sekcji ladunku exe potrafi umiejetniej zliczyc do trzech

- poprawka, interpretacja parametrow indywidualnych wpisow soundproofing jest zgodna z interpretacja parametrow ogolnych danego pojazdu

- poprawka, kalkulacja wartosci departuredelay uwzglednia pierwsza wyswietlana stacje rowniez po uplywie czasu odjazdu

- maszyna stawia na jakosc, prad dla silnika zasilanego z akumulatora pobierany jest z rzeczonego akumulatora zamiast wirtualnej sieci

- lekcje dla ai, przy uruchamianiu pojazdu ai uwzglednia obecnosc przetwornicy i/lub sprezarki zamiast zakladac ze wszystko jest siudemkom

- funkcjonalnosc, dodany wpis MainStart w sekcji Cntrl. pliku fiz, okreslajacy metode zamkniecia wylacznika szybkiego

- funkcjonalnosc, dodatkowe wartosci eventu whois:
40+1 = kolejna stacja w rozkladzie jazdy skladu do ktorego nalezy pojazd, ktory wyzwolil event
40+4 = identyfikator czy na rzeczonej kolejnej stacji ma miejsce postoj

- funkcjonalnosc, plik .mat zawierac moze wpis shadow_rank: X gdzie X jest wartoscia w zakresie 1-3 okreslajaca "wage" cieni rzucanych przez obiekt pokryty danym materialem. Cienie z waga wyzsza niz wartosc zdefiniowana wpisem gfx.shadow.rank.cutoff X w pliku eu07.ini beda pomijane przy rysowaniu. (czyli np jesli wpis w pliku ini ma postac gfx.shadow.rank.cutoff 2 to przy rysowaniu pomijane beda cienie z waga 3. Ograniczenie ilosci malowanych cieni ma pozytywny wplyw na wydajnosc silnika graficznego symulatora.

- funkcjonalnosc, w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.shadow.angle.min X okreslajacy dopuszczalna dlugosc malowanych cieni. X moze przyjac wartosci w zakresie 0.2-1.0, gdzie 0.2 oznacza brak skracania dlugosci cieni, zas 1.0 powoduje najwieksze ograniczenie dlugosci. Skrocenie cieni ma pozytywny wplyw na wydajnosc silnika graficznego symulatora.

- funkcjonalnosc, z poziomu skryptow pythona dostepny jest klucz train_stationstart podajacy numer stacji wyswietlanej w danym momencie jako pierwsza w rozkladzie pojazdu

2
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 08 Maja 2021, 02:30:35 »
Zmiany w stosunku do exe z paczki 21.04:

Cytuj
* dodana mozliwosc zdefiniowania dzwiekow aktywacji i luzowania hamulca sprezynowego, wpisami springbrake: oraz springbrakeoff: w sekcji sounds: pliku mmd

* parametrem gfx.drawrange.factor.max w pliku ini zmodyfikowac mozna wartosc maksymalnego mnoznika zasiegu malowania scenerii. Przyjmowana wartosc parametru to liczba w przedziale 1.0-3.0

* aktywacja sygnalu SHP nastepuje w momencie kontaktu rezonatora z czujnikiem, zamiast jak do tej pory w momencie wjazdu na tor spiety z rezonatorem

* polozenie czujnika SHP w pojezdzie moze byc zdefiniowane wpisem MagnetLocation=X w sekcji Security pliku fiz, gdzie X jest odlegloscia miedzy czolem pojazdu a czujnikiem, w metrach. Domyslnie czujnik umieszczony jest w polowie dlugosci pojazdu.

* logika ai zostala wzbogacona o umiejetnosc hamowania kontrolnego, przeprowadzanego w trybie jazdy rozkladowej

* ai powinna czesciej korzystac z mozliwosci wysokiego rozruchu

* lista parametrow pojazdu we wpisie trainset moze zawierac modyfikator Lx gdzie x to liczba zastepujaca domyslna wartosc MaxLoad pojazdu.

* prad dla silnika zasilanego z akumulatora pobierany jest z rzeczonego akumulatora zamiast wirtualnej sieci

* przy uruchamianiu pojazdu ai uwzglednia obecnosc przetwornicy i/lub sprezarki

* dodany wpis MainStart w sekcji Cntrl. pliku fiz, okreslajacy metode zamkniecia wylacznika szybkiego

* dodatkowe wartosci eventu whois:
40+1 = kolejna stacja w rozkladzie jazdy skladu do ktorego nalezy pojazd, ktory wyzwolil event
40+4 = identyfikator czy na rzeczonej kolejnej stacji ma miejsce postoj

* plik .mat zawierac moze wpis shadow_rank: X gdzie X jest wartoscia w zakresie 1-3 okreslajaca "wage" cieni rzucanych przez obiekt pokryty danym materialem. Cienie z waga wyzsza niz wartosc zdefiniowana wpisem gfx.shadow.rank.cutoff X w pliku eu07.ini beda pomijane przy rysowaniu

* w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.shadow.angle.min X okreslajacy dopuszczalna dlugosc malowanych cieni. X moze przyjac wartosci w zakresie 0.2-1.0, gdzie 0.2 oznacza brak skracania dlugosci cieni, zas 1.0 powoduje najwieksze ograniczenie dlugosci

* z poziomu skryptow pythona dostepny jest klucz train_stationstart podajacy numer stacji wyswietlanej w danym momencie jako pierwsza w rozkladzie pojazdu


3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Czerwca 2021, 00:33:11 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podstacje zasilania nie powinny blokowac sie permanentnie po przeciazeniu

- lekcje dla ai, wirtualny mechanik powinien czesciej korzystac z mozliwosci wysokiego rozruchu

- funkcjonalnosc, lista parametrow pojazdu we wpisie trainset moze zawierac modyfikator Lx gdzie x to liczba zastepujaca domyslna wartosc MaxLoad pojazdu. Pozwala to np uzyc wpisu L0 by wstawic na scenerie wagon, do ktorego z jakiegos powodu nie beda wpuszczani pasazerowie

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Czerwca 2021, 00:39:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinna sensowniej okreslac warunki zalaczenia ogrzewania skladu

- lekcje dla ai, wirtualny mechanik powinien sensowniej operowac hamulcem EP, oraz ogolnie aplikowac sile trakcyjna; szkolenie przeprowadzil instruktor youBy

- lekcje dla ai, rowniez autorstwa youBy, wirtualny mechanik zostal przeszkolony w temacie przeprowadzania hamowania kontrolnego

5
W trybie edytora "nie dziala zgodnie ze specyfikacja" bo to taka skamielina z czasow slusznie minionych, raczej do ewentualnego zastapienia czyms lepiej zintegrowanym z interfejsem uzytkownika.

6
Bieżące Symulatorowe / Odp: Streaming
« dnia: 18 Maja 2021, 17:49:21 »
To raczej oczywiste - Nie ma bo nikt nie zrobił. Pada pytanie - Dlaczego nikt nie zrobił?
Bo to nie jest latwy problem

- czesc symulacji opiera sie na danych ktore zaszyte sa w modelu 3d, nie bardzo wiec mozna opozniac ich wczytywanie
- wizualizacja musi umiec "rozpoznac" czy wczytane sa juz wszystkie zasoby uzywane przez dany model, inaczej pojawia sie czesciowo wsciekle rozowe elementy lub niekompletne elementy na scenerii. Zeby bylo trudniej zasoby sa kilkupoziomowe, tzn modele (ktore uzywaja plikow) odwoluja sie do danych umieszczonych w karcie graficznej jak rowniez do materialow (ktore uzywaja plikow) ktore odwoluja sie do tekstur (ktore uzywaja plikow) ktore odwoluja sie do danych umieszczonych w karcie graficznej
- rozpoznawanie stanu zasobow komplikuje sie dodatkowo w architekturze wielowatkowej, bo w takiej sytuacji nie ma zadnej gwarancji ze kod bedzie wykonany w takiej a nie innej kolejnosci.

Gdy symulator byl pisany dawno, dawno temu, zostal on stworzony w najprostszej formie -- wczytujemy wszystko i jedziemy. Dostosowanie teraz tego do wczytywania w locie wymaga przeorania sporej jego czesci. Owszem, jest to w planach ale raczej takich "fajnie by bylo gdyby sie kiedys dalo zrobic" niz na teraz zaraz juz.

7
Jesli exe jest to samo, to roznica jest zapewne spowodowana inna konfiguracja pojazdu w jego pliku .fiz

8
Symulator / Odp: Gdzie zgłaszać błędy w starterze?
« dnia: 17 Maja 2021, 00:54:11 »
Nowa wersja, zmiany:
  • parametry rozdzielczości kopiowane do gfx.framebuffer.
Tutaj uwaga -- rozdzielczosc ekranu a rozdzielczosc bufora to dwie rozne rzeczy. W uproszczeniu, bufor to "plotno" na ktorym malowany jest obraz symulacji, a ekran to "rama" na ktory jest on nastepnie naciagany. Nie powinno sie z gory i automatycznie narzucac identycznych rozmiarow jednego i drugiego, bo wiele gier (w tym i tych AAA) uzywa bufora o rozdzielczosci nizszej niz rozdzielczosc ekranu; pozwala to na wyzszy framerate niz malowanie w "pelnej" wyswietlanej rozdzielczosci, przy niewielkim spadku jakosci. U nas sluza do tego wpisy rozdzielczosci bufora wlasnie, i/lub wpis gfx.framebuffer.fidelity pozwalajacy na polautomatyczny dobor parametrow tak, by uzyskac jedna ze standardowych rozdzielczosci (720, 1080, 1440p)

9
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, procedura uruchamiania pojazdu powinna byc mniej czepliwa pozycji hamulca zespolonego

- w ramach koncertu zyczen, aktywacja sygnalu SHP nastepuje w momencie kontaktu rezonatora z czujnikiem, zamiast jak do tej pory w momencie wjazdu na tor spiety z rezonatorem

- funkcjonalnosc, polozenie czujnika SHP w pojezdzie moze byc zdefiniowane wpisem MagnetLocation=X w sekcji Security pliku fiz, gdzie X jest odlegloscia miedzy czolem pojazdu a czujnikiem, w metrach. Domyslnie czujnik umieszczony jest w polowie dlugosci pojazdu.

10
Z tego co widze na screenach, to hamulec zespolony w wersji uart nie jest idealnie rowno na pozycji jazdy, i dlatego nie przechodzi testu. Dorzuce tam troche tolerancji, bo trudno oczekiwac idealnej precyzji od urzadzenia analogowego.

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: [Linux] UART błąd synchronizacji?
« dnia: 09 Maja 2021, 05:21:02 »
Poza tym wydaje mi się, że kompilator VS (dla Windows) może dawać ten sam efekt, co czyniłoby błąd raczej krytycznym (dla korzystających z pulpitów).
Visual C domyslnie traktuje char jako signed (chyba ze dostanie inaczej w konfiguracji) wiec tak, zachowanie zapewne jest takie samo. Nie pamietam by ktos sie specjalnie skarzyl na problemy z synchronizacja, ale dalem na wszelki wypadek u siebie podmiane na unsigned.

12
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, odwolane wprowadzenie strefy LGBT

- maszyna stawia na jakos, nocne oswietlenie uwzglednia faze ksiezyca, a sam ksiezyc uwzglednia ewentualna zabawe suwaczkiem dnia roku

13
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Maja 2021, 02:33:58 »
Dzieki szczegolowemu opisowi problemu udalo sie go znalezc i wyeliminowac w rekordowym czasie. Ode mnie to tyle, po przerwie reklamowej nastepna bajeczke z mchu i paproci opowiedza koledzy Zwirek i Muchomorek.

14
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulator nie powinien juz reagowac "pier... nie robie" po napotkaniu 10 ukrotnionych siudemek

- poprawka, dzwieki sekcji internal: pliku mmd sa aktualizowane przy zmianie pojazdu

- w ramach koncertu zyczen, dodana mozliwosc zdefiniowania dzwiekow aktywacji i luzowania hamulca sprezynowego, wpisami springbrake: oraz springbrakeoff: w sekcji sounds: pliku mmd

15
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 23 Września 2020, 22:15:20 »
Zmiany w stosunku do exe z paczki 20.09:
Cytuj
* dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)

* lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom

* parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)
soundproofing:
 // listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
 1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
 0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
 0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
 0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna.

* wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

* logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

* sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu synchronizacji odswiezania

* sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

* korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

* oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane)

* w sekcji Cntrl pliku .fiz wpisem EIMCtrlEmergency zdefiniowac mozna mozliwosc aktywacji hamowania naglego glownym nastawnikiem

* w sekcji Doors pliku .fiz wpisem MirrorVelClose zdefiniowac mozna predkosc pojazdu przy ktorej zamykane sa lusterka

* wprowadzona obsluga indeksowania geometrii. Indeksowanie przeprowadzane jest automatycznie dla "starych" plikow .t3d lub tez moze byc podane w pliku t3d otwarcie, w postaci:
NumIndices: ilosc_indeksow
 indeks1 indeks2 indeks3 // etc
NumVerts: ilosc_wierzcholkow
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // pozycja, wektor normalny, koordynaty UV, tangent
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // etc
Zindeksowane siatki zapisywane sa w pliku e3d w skompresowanym formacie VNT1

* kompresja geometrii przy zapisie generowanych plikow .e3d jest opcjonalna i aktywowana przez dodanie wartosci +8 do parametru convertmodels

* przy zalaczeniu AI kombinacja shift-Q pojazd pozostaje w dotychczasowym trybie

* dzwiek brakesound: rozdzielony zostal na dwa komponenty. Skladnik zdefiniowany w sekcji internaldata: pliku .mmd odtwarzany jest w kabinie pojazdu, natomiast skladnik zdefiniowany w sekcji sounds: odtwarzany jest dla obserwatora zewnetrznego

* zachmurzenie nieba ma 4 stopnie zamiast dotychczasowych 2, clear: (0-10% chmur) scattered: (10-50%) broken: (50-90%) i overcast: (90-100%)

* wpis ai.trainman w eu07.ini kontroluje dzialanie wirtualnego zapinacza skladow

* predkosc zwalniania obrotow silnika spal-ele kontrolowana jest wpisem RPMDecRate w sekcji Engine pliku .fiz -- wartosc domyslna 2.0 oznacza ze spadek obrotow jest dwukrotnie szybszy niz ich wzrost

* naprawa pojazdu przyciskiem z panelu F12 obejmuje tez polamane pantografy

* dodany przelacznik sztucznego oswietlenia i suwak kontrolujacy predkosc symulacji w sekcji Scenario panelu F12 (widoczne tylko przy aktywnym trybie Debug)

* lista urzadzen sekcji Vehicle panelu F12 obejmuje tez stan odluzniacza

* stan cisnienia w zbiorniku sterujacym pojazdow dostepna jest dla skryptow pythona, pod kluczem eimp_pn_X_cp

* wpis pyscreenupdatetime: w pliku mmd definiujacy czestotliwosc odswiezania ekranow w danym pojezdzie, w milisekundach

* dodana obsluga alternatywnego dzwieku compressoridle: dla sprezarki pracujacej z zalaczonym bezpiecznikiem cisnieniowym

* dodana obsluga dzwieku tractionacmotor: dla falownikow ulokowanych na wozkach pojazdu

* dodany system podpowiedzi obslugi pojazdu, dostepny w oknie F3, w sekcji "Podpowiedzi". Wyswietlane sa tam czynnosci jakie w danej sytuacji wykonalaby prowadzaca pojazd AI

* dodana obsluga wiecej niz jednego falownika w pojezdzie; ilosc okreslana jest wpisem InvNo w sekcji Engine

* dodatkowe parametry hamulca sprezynowego, wpisy SpringBrakeCutsOffDrive oraz SpringBrakeDriveEmergencyVel w sekcji Cntrl

* dodany tryb PNEP pracy hamulcow

* dodatkowe parametry dla skryptow pythona: emergency_brake, door_step, eimp_cX_invno, compressors_no, compressors_X_allow, compressors_X_work, compressors_X_car_no

* dodatkowe parametry wylacznika cisnieniowego sprezarki dla obsadzonej kabiny B, MinCP_B oraz MaxCP_B w sekcji Brake

* pozycje dzwigni hamulcow dostepna sa dla skryptow pythona pod kluczami brakectrl_pos oraz localbrake_pos

* dodany przelacznik ReleaseParkingBySpringBrakeWhenDoorIsOpen w sekcji Cntrl

* rozklad jazdy moze zawierac pole Kategoria dostepne dla skryptow pythona pod kluczem traincategory

* dodatkowe parametry wentylatorow motorow trakcyjnych, MotorBlowersSustainTime oraz MotorBlowersStartVelocity w sekcji Engine

* dodana obsluga dzwieku zwalniacza definiowanego wpisem retarder: w sekcji internaldata:

* dodana informacja o stanie pantografow w sekcji Vehicle panelu F12

* zawartosc listy zdarzen na panelu F12 moze byc filtrowana na podstawie wpisanego w pole wyszukiwania tekstu

* dzwieki rozpiecia sprzegow aktywowane sa tylko dla faktycznie rozpietych elementow

* wpis destinationsignbackground: zastapiony zostal parametrem background: we wpisie pydestinationsign: (wersja pierwotna jest obslugiwana nadal w ramach zgodnosci wstecznej)

* skrypty pythona maja dostep do dodatkowych kluczy, radio: (stan zalaczenia radia) oraz odometer: (miernik przejechanej odleglosci)

* stopien wyciszenia dzwieku przy zalaczonej pauzie moze byc konfigurowany wpisem w .ini sound.volume.paused X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-1

* zmodyfikowane kalkulacje kolory nieba i mgly

* wpis pyscreen: otrzymal nowa skladnie
pyscreen: { skrypt target: X parameters: Y }
gdzie X to submodel ktory otrzymuje teksture ekranu, zas Y to opcjonalna lista parametrow, taka sama jak dla wpisow pydestinationsign:

* dodana obsluga impulsowego guzika wysuwania stopnia, oraz submodelu _on wyswietlanego gdy wysuwanie stopnia jest zalaczone

* dodana obsluga impulsowego guzika tempomatu oraz guzika wylaczenia tempomatu, tempomatoff_sw: (w przypadku braku wpisu guzika wylaczenia impulsowy guzik glowny przelacza stan tempomatu przy kolejnych wcisnieciach)

* dodana mozliwosc konfiguracji wybieraka pantografow, wpisem w sekcji Switches pliku fiz. Wpis ma postac
PantographPresets=X
gdzie X to zestaw pozycji wybieraka rozdzielonych znakiem | a poszczegolne pozycje to sumy bitowe dla pantografu nad dana kabina (1) oraz nad kabina przeciwna (2). Domyslna postac wpisu to 0|1|3|2

* dodane urzadzenie kabinowe pantvalves_sw: czyli impulsowy aktywator wybranej konfiguracji pantografow. W przypadku braku wpisu tego urzadzenia wybrana konfiguracja wdrazana jest tak jak do tej pory automatycznie przy zmianie polozenia wybieraka konfiguracji

* opcjonalna nazwa pociagu podana w rozkladzie dostepna jest dla skryptow pythona pod kluczem trainname

* wpis DoorOpenDelay=X w sekcji Doors: pliku .fiz pozwala na opoznienie otwarcia drzwi o X sekund

* wpis DoorOpenWithPermit=X w sekcji Doors: pliku .fiz pozwala na otwarcie drzwi skladu poprzez przytrzymanie impulsowego przycisku zezwolenia przez X sekund

* wpis doorpermit: w sekcji sounds: pliku .mmd przypisuje do drzwi dzwiek emitowany po otrzymaniu zezwolenia na otwarcie

* dodana lampka i-doorpermit_any: aktywujaca sie gdy udzielone zostalo pozwolenie na otwarcie drzwi po dowolnej stronie

* dodany dzwiek battery: definiowany w sekcji sounds: pliku .mmd odtwarzany gdy zalaczone sa akumulatory pojazdu

* sygnal zalaczenie ogrzewania przekazywany jest kablem sterujacym

* odczytywanie komend z komorki pamieci w trybie manewrowym dziala w odleglosci do 250m jesli pojazd prowadzony jest przez czlowieka. Odczyt dostepny jest tylko dla pojazdu polozonego najblizej danej komorki

* definicja dzwieku moze zawierac opcjonalny parametr
soundproofing: [ A B C D E F ]
// listener: rear cab (A), engine (B), front cab (C), window (D), attached camera (E), free camera (F)
okreslajacy ze dla tego dzwieku maja byc zastosowane indywidualne parametry tlumienia, definiowane na tej samej zasadzie co w ogolnym wpisie soundproofing: pliku .mmd

* definicja urzadzenia kabinowego moze zawierac opcjonalny parametr soundproofing: identyczny jak w przypadku indywidualnego dzwieku. Podane w takim wpisie wartosci zastosowane beda dla wszystkich dzwiekow przypisanych do danego urzadzenia, z wyjatkiem dzwiekow z wlasnym wpisem soundproofing:

* wpis announcements: w pliku .mmd dopuszcza opcjonalny parametr soundproofing: identyczny jak w przypadku indywidualnego dzwieku. Podane w takim wpisie wartosci zastosowane beda dla wszystkich dzwiekow komunikatow, z wyjatkiem dzwiekow z wlasnym wpisem soundproofing:

* w przypadku wykrycia za plecami sygnalu Ms2 w trybie manewrowym AI reaguje na niego od razu rowniez gdy porusza sie w kierunku semafora z sygnalem stoj, zamiast tak jak do tej pory dopiero po dociagnieciu do blokujacego jej ruch semafora

* pulpitom podlaczonym przez modul uart udostepniony zostal stan cisnienia pantografow, jako 16-bitowa wartosc w bajtach 34+35  Uwaga: zmiana ta wiaze sie ze zmiana skladni wpisu uarttune ktory ma teraz postac nastepujaca
uarttune
 mainbrakemin mainbrakemax
 localbrakemin localbrakemax
 tankmax tankuart
 pipemax pipeuart
 brakemax brakeuart
 pantographmax pantographuart // 2 nowe parametry
 hvmax hvuart
 currentmax currentuart
 lvmax lvuart


16
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowane przez YouBy korekty obslugi kranu St133

- poprawka, przejscie do edytora w sytuacji gdy przebywamy w kabinie nie powinno konczyc sie zablokowaniem kamery

- poprawka, edytor nie dlawi sie juz na nazwach obiektow z polskimi literami

- poprawka, AI powinna nieco lepiej radzic sobie z umozliwieniem wymiany pasazerskiej

- dobra zmiana, AI powinna nieco sensowniej okreslac kiedy wypada zalaczyc ogrzewanie skladu

- dobra zmiana, lista podstacji w panelu F12 powinna sledzic tylko faktyczne podstacje

- eksperymentalnie, w przypadku wykrycia za plecami sygnalu Ms2 w trybie manewrowym AI reaguje na niego od razu rowniez gdy porusza sie w kierunku semafora z sygnalem stoj, zamiast tak jak do tej pory dopiero po dociagnieciu do blokujacego jej ruch semafora

- funkcjonalnosc, pulpitom podlaczonym przez modul uart udostepniony zostal stan cisnienia pantografow, jako 16-bitowa wartosc w bajtach 34+35  Uwaga: zmiana ta wiaze sie ze zmiana skladni wpisu uarttune ktory ma teraz postac nastepujaca
uarttune
 mainbrakemin mainbrakemax
 localbrakemin localbrakemax
 tankmax tankuart
 pipemax pipeuart
 brakemax brakeuart
 pantographmax pantographuart // 2 nowe parametry
 hvmax hvuart
 currentmax currentuart
 lvmax lvuart

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Kwietnia 2021, 07:19:40 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pomocnik nie upiera sie az tak obsesyjnie przy piaskowaniu

- poprawka, wirtualny mechanik zostal surowo pouczony by nie tykac w spalinowych i elektrycznych zespolach trakcyjnych siudemkowego odluzniacza ktorego oficjalnie tam nie ma

- dobra zmiana, uzaleznienie dzwieku ogrzewania od obrotow silnika nie dotyczy juz pojazdow nienapedzanych silnikiem spalinowym

- eksperymentalnie, lekko podniesiona czulosc AI na osiagniecie pozadanego przyspieszenia przez prowadzony sklad

- funkcjonalnosc, wpis announcements: w pliku .mmd dopuszcza opcjonalny parametr soundproofing: konfigurowany i dzialajacy tak samo jak dla urzadzen kabinowych oraz dzwiekow indywidualnych

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 19:18:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, nieistniejace urzadzenia kabinowe nie powinny generowac dzwiekow

- dobra zmiana, sygnal zalaczenie ogrzewania przekazywany jest kablem sterujacym

- eksperymentalnie, odczytywanie komend z komorki pamieci w trybie manewrowym dziala w odleglosci do 250m jesli pojazd prowadzony jest przez czlowieka. Odczyt dostepny jest tylko dla pojazdu polozonego najblizej danej komorki

- funkcjonalnosc, definicja dzwieku moze zawierac opcjonalny parametr
soundproofing: [ A B C D E F ]
// listener: rear cab (A), engine (B), front cab (C), window (D), attached camera (E), free camera (F)
okreslajacy ze dla tego dzwieku maja byc zastosowane indywidualne parametry tlumienia, definiowane na tej samej zasadzie co w ogolnym wpisie soundproofing: pliku .mmd

- funkcjonalnosc, definicja urzadzenia kabinowego moze zawierac opcjonalny parametr soundproofing: identyczny jak w przypadku indywidualnego dzwieku. Podane w takim wpisie wartosci zastosowane beda dla wszystkich dzwiekow przypisanych do danego urzadzenia, z wyjatkiem dzwiekow z wlasnym wpisem soundproofing:

19
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 16:18:05 »
Eksperymentalnie w nastepnej wersji exe zasieg dla uzyszkodnika bedzie zwiekszony do 250m, o ile nie znajduje sie przed nim jakis inny pojazd. Zobaczymy na ile to poprawi a na ile popsuje stan rzeczy.

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Kwietnia 2021, 16:47:12 »
Obawiam sie ze "u mnie dziala". Z tym ze ja mam l53-wieczor z poprzedniej paczki, mozliwe ze jakies modyfikacje od tego czasu czy to w taborze czy gdzie indziej doprowadzily scenerie do stanu w ktorym stala sie nielykalna. Czy ktos korzystajacy z biezacych wersji z repo tez ma ten problem?

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przelacznik wysokiego rozruchu powinien animowac sie rowniez w ET42

- dobra zmiana, symulator powinien byc mniej wrazliwy na fanaberie uzytkownika podczas laczenia skladow; uwaga: w odroznieniu od czasow slusznie minionych tryb laczenia skladow oczekuje, ze uzytkownik zapnie wszystkie polaczenia podane w komendzie Shunt, i dopiero wtedy przechodzi do kolejnego polecenia

- w ramach koncertu zyczen, dodany dzwiek battery: definiowany w sekcji sounds: pliku .mmd odtwarzany gdy zalaczone sa akumulatory pojazdu

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Kwietnia 2021, 15:57:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, wpis DoorOpenDelay=X w sekcji Doors: pliku .fiz pozwala na opoznienie otwarcia drzwi o X sekund

- funkcjonalnosc, wpis DoorOpenWithPermit=X w sekcji Doors: pliku .fiz pozwala na otwarcie drzwi skladu poprzez przytrzymanie impulsowego przycisku zezwolenia przez X sekund

- funkcjonalnosc, wpis doorpermit: w sekcji sounds: pliku .mmd przypisuje do drzwi dzwiek emitowany po otrzymaniu zezwolenia na otwarcie

- w ramach koncertu zyczen, dodana lampka i-doorpermit_any: aktywujaca sie gdy udzielone zostalo pozwolenie na otwarcie drzwi po dowolnej stronie

22
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zmiana pojazdu nie powinna juz powodowac wysypu

- poprawka, selektor pantografow posiada konfiguracje domyslna

- eksperymentalnie, brazylijskiego tasiemca Niebo blekitne nade mna odcinek 424

- funkcjonalnosc, opcjonalna nazwa pociagu podana w rozkladzie dostepna jest dla skryptow pythona pod kluczem trainname

- funkcjonalnosc, dodane urzadzenie kabinowe pantvalves_sw: czyli impulsowy aktywator wybranej konfiguracji pantografow. W przypadku braku wpisu tego urzadzenia wybrana konfiguracja wdrazana jest tak jak do tej pory automatycznie przy zmianie polozenia wybieraka konfiguracji

23
Podpowiedź "Ustawić kurek trójdrogowy w pozycji napełniania cylindrów pantografów" powinien mówić o zbiorniku a nie cylindrach.
Jesli dobrze zrozumialem opis ukladu, to w siudemce nie ma czegos takiego jak zbiornik pantografow:
Cytuj
W przypadku, gdy zbiorniki główne są opróżnione, albo w układzie pneumatycznym panuje zbyt niskie ciśnienie, by zasilić zbiornik rozrządu wymaganym ciśnieniem roboczym (min. 4,5 bar) i podnieść odbieraki prądu (przy opuszczonych odbierakach nie załączy się sprężarka główna, gdyż przetwornice nie są zasilane napięciem sieciowym) w układ pneumatyczny rozrządu jest włączona sprężarka pomocnicza (pantografów). Po ręcznym przełączeniu kurka trójdrogowego i załączeniu sprężarki nabija ona powietrze do cylindrów pantografów do wartości 4,8 bara, po czym wyłącznik ciśnieniowy przerywa jej pracę.
... a ze u nas wszystko jest siudemka, wiec teges. Chyba, ze to opis jest z dolnej czesci plecow i sprezarka pomocnicza zasila zbiornik rozrzadu, a nie bezposrednio do rurki?

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zmiana czlonu przez wirtualnego mechanika powinna prowadzic do obsadzonej kabiny, a nie konczyc sie potencjalnie w srodkowym przedziale

- poprawka, tryb rozlaczania pojazdow powinien byc bardziej uzytnikodporny

- poprawka, symulator nie domaga sie recznego zalaczania automatycznego sygnalu odjazdu

- poprawka, wybierak pantografow obsluguje pantografy zgodnie z teoria

- poprawka, przelaczniki tempomatu sa bardziej swiadome stanu tempomatu

- poprawka, motion blur powinien byc malowany nieco mniej impresjonistyczny

- eksperymentalnie, dalszy ciag malowania nieba na niebiesko i inne kolory

24
W dzisiejszym uaktualnieniu:

* poprawka, dzwieki tractionacmotor: powinny byc umieszczone na wozkach

* poprawka, zmiana kabiny/kierunku przez uzytkownika powinna byc wykrywana przez scenariusz

* poprawka, zmiana kabiny nie powinna oglupiac systemu skanowania torow

* dobra zmiana, dzwieki rozpiecia sprzegow aktywowane sa tylko dla faktycznie rozpietych elementow

* dobra zmiana, filtrowanie listy eventow uwzglednia rowniez "wlasciciela" eventu. Pozwala to np. na ograniczenie listy do eventow wywolanych przez konkretny pojazd, lub typ pojazdu

* dobra zmiana, wpis destinationsignbackground: zastapiony zostal parametrem background: we wpisie pydestinationsign: (wersja pierwotna jest obslugiwana nadal w ramach zgodnosci wstecznej)

* funkcjonalnosc, skrypty pythona maja dostep do dodatkowych kluczy, radio: (stan zalaczenia radia) oraz odometer: (miernik przejechanej odleglosci)

* w ramach koncertu zyczen:

-- stopien wyciszenia dzwieku przy zalaczonej pauzie moze byc konfigurowany wpisem w .ini sound.volume.paused X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-1

-- zmodyfikowane kalkulacje kolory nieba i mgly, dla milosnikow blekitnego blekitu

-- wpis pyscreen: otrzymal nowa skladnie
pyscreen: { skrypt target: X parameters: Y }
gdzie X to submodel ktory otrzymuje teksture ekranu, zas Y to opcjonalna lista parametrow, taka sama jak dla wpisow pydestinationsign:

-- dodana obsluga impulsowego guzika wysuwania stopnia, oraz submodelu _on wyswietlanego gdy wysuwanie stopnia jest zalaczone

-- obsluga obsluga impulsowego guzika tempomatu oraz guzika wylaczenia tempomatu, tempomatoff_sw: (w przypadku braku wpisu guzika wylaczenia impulsowy guzik glowny przelacza stan tempomatu przy kolejnych wcisnieciach)

-- dodana mozliwosc konfiguracji wybieraka pantografow, wpisem w sekcji Switches pliku fiz. Wpis ma postac
PantographPresets=X
gdzie X to zestaw pozycji wybieraka rozdzielonych znakiem | a poszczegolne pozycje to sumy bitowe dla pantografu nad dana kabina (1) oraz nad kabina przeciwna (2). Domyslna postac wpisu to 0|1|3|2

25
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, postprocesy i korekta gammy w szaderowym exe nie powinny sie kopac po kostkach

- poprawka, uruchamianie pojazdow z napedem spalinowym powinno funkcjonowac nie tylko na kartoflach

- poprawka, pojazdy w trybie manewrowym z przypisanym rozkladem nie powinny wzorowac sie na politykach i dzialac bez zadnego trybu

- eksperymentalnie, okienko pomocnika powinno sensowniej dobierac informacje o zblizajacych sie ograniczeniach

- dobra zmiana, tryb edytora przy aktywacji nie przestawia kamery tam, gdzie mu sie to podoba

- funkcjonalnosc, zawartosc listy zdarzen na panelu F12 moze byc filtrowana na podstawie wpisanego w pole wyszukiwania tekstu

26
Mhm, z tego co widze u Milka shader od freespotow robi przy miksowaniu konwersje koloru do przestrzeni linearnej, ale korekta z powrotem jest juz tylko przy aktywnym przelaczniku gfx.shadergamma ktorego obslugi chyba nie wdrozylem. W miedzyczasie skopiuj sobie shaders/freespot.frag z poprzedniego wydania, powinno naprawic (a w zasadzie zamiesc pod dywan) problem do czasu jego naprawy.

27
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pojazdy uruchamiajace sie wstrzymuja sie ze skanowaniem trasy

- aktualizacja szaderow do wersji z galazki sim Milka7

- w ramach wczesnej Wielkiej Nocy doklejone do exe liczne dary od Pana Krolika:

-- dodana obsluga asynchronow z wiecej niz jednym falownikiem; ilosc okreslana jest wpisem InvNo w sekcji Engine

-- poprawione kalkulacje poslizgu z wylaczonymi falownikami

-- dodatkowe parametry hamulca sprezynowego, wpisy SpringBrakeCutsOffDrive oraz SpringBrakeDriveEmergencyVel w sekcji Cntrl

-- nowy tryb pracy hamulcow, PNEP

-- dodatkowe parametry dla skryptow pythona: emergency_brake, door_step, eimp_cX_invno, compressors_no, compressors_X_allow, compressors_X_work, compressors_X_car_no

-- dodatkowe parametry wylacznika cisnieniowego sprezarki dla obsadzonej kabiny B, MinCP_B oraz MaxCP_B w sekcji Brake

-- pozycje dzwigni hamulcow dostepna dla skryptow pythona, brakectrl_pos oraz localbrake_pos

-- przelacznik ReleaseParkingBySpringBrakeWhenDoorIsOpen w sekcji Cntrl

-- rozklad jazdy moze zawierac pole Kategoria dostepne dla skryptow pythona pod kluczem traincategory

-- dodatkowe parametry wentylatorow motorow trakcyjnych, MotorBlowersSustainTime oraz MotorBlowersStartVelocity w sekcji Engine

-- dodana obsluga dzwieku zwalniacza definiowanego wpisem retarder: w sekcji internaldata:

-- dodana informacja o stanie pantografow w sekcji Vehicle panelu F12

28
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przekazywanie komend do obsadzonego pojazdu powinno ponownie dzialac

- poprawka, standardowe procedury obslugi nie powinny aktywowac sie w wygaszonym pojezdzie

- poprawka, wirtualny ustawiacz powinien byc bardziej powsciagliwy z oznaczaniem konca pociagu

- dobra zmiana, dzwieki tractionmotors: i tractionacmotors: potrafia ze soba koegzystowac

29
W dzisiejszym tegorocznym uaktualnieniu:

- poprawka, czuwak uwzglednia rowniez zasilanie z przetwornicy

- poprawka, usuniete potencjalne blokowanie sie drzwi

- poprawka, multisampling ponownie dziala w trybie legacy

- poprawka, WS powinien byc nieco mniej wrazliwy na utrate zasilania

- poprawka, exe nie powinno psuc definicji tablic rozkladowych dla skryptow pythona

- zeby bylo tak jak bylo, pojazdy w trybie wait_for_orders nie sa slepe na sytuacje w ich otoczeniu

- greta i stele lubia to, multisampling ograniczony do maksymalnie 8x

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek brakesound: rozdzielony zostal na dwa komponenty. Skladnik zdefiniowany w sekcji internaldata: pliku .mmd odtwarzany jest w kabinie pojazdu, natomiast skladnik zdefiniowany w sekcji sounds: odtwarzany jest dla obserwatora zewnetrznego

- w ramach koncertu zyczen na bis, zachmurzenie nieba ma 4 stopnie zamiast dotychczasowych 2, clear: (0-10% chmur) scattered: (10-50%) broken: (50-90%) i overcast: (90-100%) UWAGA: zmiana ta wymaga dostosowania pliku textures/sky/stratus.mat np:
shader: clouds
clear: {
 texture1: sky/stratus_clear
}
scattered: {
 texture1: sky/stratus_clear
}
broken: {
 texture1: sky/stratus
}
overcast: {
 texture1: sky/stratus_overcast
}
rain: {
 texture1: sky/stratus_overcast
}
snow: {
 texture1: sky/stratus_overcast
}
// default
texture1: sky/stratus

- funkcjonalnosc, wpis ai.trainman w eu07.ini kontroluje dzialanie wirtualnego zapinacza skladow, potencjalnie wyreczajacego jasnie pana mechanika

- funkcjonalnosc, predkosc zwalniania obrotow silnika spal-ele kontrolowana jest wpisem RPMDecRate w sekcji Engine pliku .fiz -- wartosc domyslna 2.0 oznacza ze spadek obrotow jest dwukrotnie szybszy niz ich wzrost

- funkcjonalnosc, naprawa pojazdu przyciskiem z panelu F12 obejmuje tez polamane pantografy

- funkcjonalnosc, dodany przelacznik sztucznego oswietlenia i suwak kontrolujacy predkosc symulacji w sekcji Scenario panelu F12 (widoczne tylko przy aktywnym trybie Debug)

- funkcjonalnosc, lista urzadzen sekcji Vehicle panelu F12 obejmuje tez stan odluzniacza

- funkcjonalnosc, stan cisnienia w zbiorniku sterujacym pojazdow dostepna jest dla skryptow pythona, pod kluczem eimp_pn_X_cp

- funkcjonalnosc, wpis pyscreenupdatetime: w pliku mmd definiujacy czestotliwosc odswiezania ekranow w danym pojezdzie, w milisekundach

- funkcjonalnosc, dodana obsluga alternatywnego dzwieku compressoridle: dla sprezarki pracujacej z zalaczonym bezpiecznikiem cisnieniowym

- funkcjonalnosc, dodana obsluga dzwieku tractionacmotor: dla falownikow ulokowanych na wozkach pojazdu

- funkcjonalnosc, dodany system podpowiedzi obslugi pojazdu, dostepny w oknie F3, w sekcji "Podpowiedzi". Wyswietlane sa tam czynnosci jakie w danej sytuacji wykonalaby prowadzaca pojazd AI

UWAGA: poniewaz wprowadzenie systemu podpowiedzi wymagalo dosc gruntownego przeorania calego modulu wirtualnego mechanika, prosze zwrocic uwage czy ponowne zszycie modulu do kupy nie spowodowalo bledow w zachowaniu AI, i w obsludze pojazdow ogolnie


30
Symulator / Odp: Sterowanie za pomocą Pada do Xbox One
« dnia: 19 Stycznia 2021, 22:37:48 »
Nie udało mi się niestety ustalić, czym są cyngle, wg windowsowej kalibracji jest to oś, ale axis4 nie dało efektów, a szkoda, bo to idealne na nawrotnik ;P
Zdaje sie ze cyngle PS4 sa przez GLFW widziane jako przyciski a nie osie, chociaz jesli dochodzi tu jakies szamynstwo w postaci emulacji, to wszystko moze sie zdarzyc.

Tutaj: https://discourse.glfw.org/t/glfw-controller-database/768 dostepny jest program w javie, ktory pokazuje jak GLFW postrzega podlaczony kontroler pod wzgledem przyciskow i osi, moze sie na cos przyda.

Strony: [1] 2 3 ... 28