Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 28
61
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 05 Września 2020, 00:43:52 »
Parametry uarttune dla polepszenia czytelnosci moze warto rozbic na odrebne pole z wartosciami poszczegolnych definiowanych parametrow, i skladac to w jeden ciag wewnetrznie w starterze?

62
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Września 2020, 16:09:48 »
Chyba jest jakiś problem tym razem z EP09, drugi razu zauważyłem, że nie chce ruszać (tzn. AI chce, ale jakoś mu nie wychodzi). Screen.

Można sobie sprawdzić na dowolnym Całkowie v2 osobowym - trzeba znaleźć EP09 na którejś ze stacji technicznych, sprawdzić godzinę odjazdu i przesunąć czas na 1-2 minuty przed. Event ruszenia jest odpalany na minutę przed rozkładowym czasem odjazdem z randomdelay 180.
Przyczyna sa przypiete do tej dziewiatki wagony, a konkretnie ich definicja obslugi drzwi w plikach .fiz  Drzwi sa tam skonfigurowane jako zamykajace sie samoistnie, ale nie ma podanych warunkow zamkniecia (predkosc jazdy i/lub czas pozostawania otwartymi) w zwiazku z czym po otwarciu nie zamykaja sie nigdy, a ze wzgledu na skonfigurowany typ AI nie moze zrobic tego sama, mimo ze usilnie probuje.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, AI nie przejmuje sie stanem drzwi skonfigurowanych jako zamykajace sie samoistnie

- w ramach koncertu zyczen, uzaleznienie mozliwosci popelnienia PG od pozycji nastawnika jazdy skonfigurowac mozna w sekcji Brake pliku .fiz wpisem ReleaserPowerPosLock=Yes/No (przy czym Yes blokuje mozliwosc w pozycji nastawnika innej niz neutralna) Dla pojazdow z napedem spalinowym lub spal-ele wartoscia domyslna jest Yes, dla pozostalych No

63
Bocznica / Odp: Odp: Czat - błąd
« dnia: 30 Sierpnia 2020, 18:57:51 »
Padla rura w Warszawie to i cale guffno z czata idzie do Wisly zamiast w internety.

64
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Sierpnia 2020, 23:52:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinna lepiej orientowac sie przez ktore drzwi chca wsiadac/wysiadac jej pasazerowie

- poprawka, ai powinna luzowac hamulec pomocniczy do konca zamiast na odwal sie

- dobra zmiana, parser nie powinien krztusic sie identyfikatorem plikow UTF

- dobra zmiana plus, w przypadku komendy Emergency_brake przekazywanej za posrednictwem eventu getvalues pojazd aktywuje radiostop w momencie miniecia komorki eventu, zamiast dopiero po zatrzymaniu

65
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Sierpnia 2020, 04:41:05 »
Mozliwe jest (prawie) wszystko ino ktos musi zrobic :v

W miedzyczasie, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai zmieniajaca kabine nie powinna juz unieruchamiac sobie prowadzonego zespolu trakcyjnego

- poprawka, procedura przeladunku powinna byc bardziej odporna na nieoczekiwane wydarzenia w trakcie

- poprawka, nazwy zmiennych w kodzie szaderow nie powinny bulwersowac niektorych wybrednych sterownikow graficznych

- dobra zmiana, sekcja Vehicle panelu F12 podaje rowniez stan hamulca postojowego i sprezynowego

- a po co to komu, tabelka skanowania panelu F12 podaje tez wartosci parametrow wykrytych eventow; pozwala to na latwiejsza weryfikacje np ustawien przystanku W4

66
Forum / Odp: Mattermost
« dnia: 21 Sierpnia 2020, 21:54:50 »
"Nie bedzie czata, bedzie chor."

67
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Sierpnia 2020, 22:23:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, guzikolampki powinny uwzgledniac stan zasilania pojazdu

- poprawka, niespodziewane usuniecie pasazera uzyszkodnika z pojazdu nie powinno konczyc sie wysypem

- dobra zmiana, wirtualny mechanik przesiadajacy sie do innego pojazdu nie morduje napotkanych po drodze pasazerow

- lekcje dla ai, wylaczenie plastikowego zlomu impulsa po zakonczonej jezdzie nie przerasta juz mozliwosci wirtualnego mechanika

68
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2020, 23:39:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, kamery udajace "lusterka" w pojazdach umieszczane sa na wysokosci srodka zdefiniowanego obszaru kabiny, zamiast na wysokosci jego przedniej "sciany"

- zeby bylo tak jak bylo, definicja parametrow node model moze obejmowac slowo-klucz notransition ktorego obecnosc wylacza plynne przejscie miedzy stanem swiatel dla danego modelu

69
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2020, 03:06:02 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, przy definiowaniu eventow oprocz dotychczasowego parametru randomdelay mozna zdefiniowac rowniez parameter departuredelay X Event z takim parametrem zostanie wywolany o czasie odjazdu z biezacej stacji pobranym z rozkladu pojazdu ktory wywolal event, z przesunieciem X sekund (przesuniecie moze takze wynosic 0, co rowna sie z wykonaniem eventu o rozkladowym czasie odjazdu) Czyli np
departuredelay -30
oznacza ze event zostanie wywolany na 30 sekund przed czasem odjazdu z aktualnej stacji w rozkladzie skladu, ktory wywolal event. W przypadku uzycia zarowno parametru randomdelay jak i departuredelay (jak rowniez standardowego opoznienia wykonania eventu) opoznienia te sa sumowane, czyli np
randomdelay 5 departuredelay 10
spowoduje wykonanie eventu w losowym przedziale 10-15 sekund po czasie odjazdu z biezacej stacji w rozkladzie skladu, ktory wywolal event.

- eksperymentalnie, definiujac parametr "zasiegu" node sound lub zasiegu dzwieku parametrem range: podana wartosc moze byc liczba ujemna inna niz -1. Dzwiek taki bedzie mial zasieg rowny wartosci bezwzglednej podanej liczby ale nie bedzie pozycjonowany, tzn poziom glosnosci bedzie identyczny na calym obszarze a zrodlo umieszczone bedzie "na glowie" sluchacza. Funkcjonalnosc ta ma na celu w miare latwa definicje dzwiekow otoczenia (ptaki, odglosy miasta itp) ktore to dzwieki beda wytlumiane w duzo wiekszym stopniu gdy kamera zlokalizowana jest nie na zewnatrz ale w pojezdzie, lub mu towarzyszy. Oprocz tego system domyslnie zastosowany jest dla dzwiekow komunikatow pokladowych i rozladunku/zaladunku.

70
Czysciciele szyb na stacji Baltyk Miasto pracuja na premie.

71
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Sierpnia 2020, 03:27:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulator nie powinien juz wysypywac po napotkaniu blednego eventu getvalues

- w ramach koncertu zyczen, w sekcji announcements: pliku .mmd zdefiniowac mozna rowniez dzwiek chime: ktory to dzwiek bedzie odgrywany przed kazdym komunikatem

- eksperymentalnie, o stopniu widocznosci odbic otoczenia malowanych przez silnik graficzny w wersji szaderowej decyduje wylacznie zawartosc mapy odbic; pozwala to potencjalnie uzyskac widzialne odbicia rowniez na bardzo ciemnych elementach geometrii

72
EU07 Simulator English forum / Odp: Loco cabs
« dnia: 06 Sierpnia 2020, 16:17:59 »
The "cab change" in single cab vehicles work similarly to how it works in other vehicles -- pressing Home/End moves you from the cab to engine compartment, which in such case is still the same cab. Then pressing it again moves you to the "opposite end cab" which is still the same cab, but you're typically placed on the other side of it (there's usually another seat in the cab for this) and reverser lever works in opposite manner, i.e. when set to "forward" the vehicle will move towards what up to this point was its rear.

73
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Sierpnia 2020, 18:41:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, bistabilny przelacznik oswietlenia przedzialow powinien dzialac wiecej niz jeden raz

- w ramach koncertu zyczen, definicja sprzegu w pliku .fiz moze zawierac wpis PowerCoupling=X gdzie X jest flaga bitowa sprzegu wymaganego by przekazac napiecia 24/110/3x400V do sasiedniego pojazdu. Domyslna wartosc tego parametru to 128 czyli tak jak dotychczas, sprzeg staly.

- palimy intele, w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.reflections.fidelity X okreslajacy elementy otoczenia uwzgledniane przy malowaniu odbic. X moze przyjac wartosci z zakresu 0-2, gdzie:
0 = tryb dotychczasowy, malowana jest tylko geometria terenu
1 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie modele statyczne
2 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie pojazdy
wartosc parametru mozna rowniez modyfikowac "w locie" za posrednictwem suwaczka w sekcji GfxRenderer panelu F12

74
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Sierpnia 2020, 16:26:50 »
Zacznijmy od tego czy nie prosciej jednak kliknac mysza na wajche od zwrotnicy?

75
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Sierpnia 2020, 05:03:37 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, panel F12 w sekcji Engine wyswietla aktualna wartosc "czestotliwosci falownika" uzywanej do wyboru probki skladanego dzwieku inverter:

- w ramach koncertu zyczen, system wizualizacji ladunku w sytuacji gdy pojazd jest prozny wyswietla model ladunku "none" (o ile model taki zostanie zlokalizowany w katalogu pojazdu lub zdefiniowany w grupie loads: pliku .mmd, na standardowych zasadach)

76
Bieżące Symulatorowe / Odp: Automatyczne opuszczanie pantografów
« dnia: 30 Lipca 2020, 19:57:05 »
Dzień Dobry, mam taki pewien problem, że na każdej scenerii przy edytowanym składzie, przy pokonaniu połowy misji w scenariuszu np. EN57AKŁ na scenariuszu Bałtyk_SKM2 podmieniłem na ED72-010 ( misja ROJ55334, ROJ55335) gdy dojechałem do Bałtyku Głównego automatycznie opuściły się pantografy. Przełączniki w pociągu były nie ruszane, a tym bardziej przełączniki pantografów były nie ruszane.
Chciałbym żeby one się nie opuszczały. Byłbym wdzięczny za pomoc.ch forum.
Jesli podmieniasz sklady na jakies wlasne, zwroc uwage by ustawic wlasciwe polaczenie miedzy czlonami zespolu -- przy niekompletnym polaczeniu moze wystapic sytuacja ze napiecie nie jest przekazywane do czlonow sasiednich, i w rezultacie nastepuje rozladowanie baterii.

77
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla ai, ai zwraca baczniejsza uwage na potrzeby dobijajacych sie do wagonow pasazerow

- dobra zmiana, w logu symulacji umieszczany jest rezultat testow trackbusy/trackfree

- w ramach koncertu zyczen, zaimplementowane zostalo odtwarzanie w pojazdach komunikatow dla pasazerow
-- aktywacja odtwarzanych komunikatow odbywa sie poprzez wpisy w pliku .mmd w sekcji sounds, w postaci:
announcements: {
 near_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o zblizaniu sie do stacji
 stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu odtwarzanego po zatrzymaniu sie na stacji
 next_stop: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o nastepnej stacji w rozkladzie
 destination: nazwa_pliku // plik dzwiekowy komunikatu informujacego o stacji docelowej
}
-- dzwieki dla ktorych brakuje wpisow nie sa odtwarzane; po odtworzeniu kazdego komunikatu odgrywany jest dzwiek z nazwa danej stacji. Dzwieki nazw stacji wyszukiwane sa w folderze scenerii oraz sounds/sip/ Nazwy plikow z dzwiekami nazw stacji powinny byc identyczne z nazwa danej stacji w rozkladzie jazdy (z uzyciem znakow _ zamiast spacji) z pominieciem potencjalnej koncowki "po". W przypadku gdy dzwiek z nazwa danej stacji nie zostanie znaleziony komunikat jest pomijany

78
    if (NewCommand == "Radio_channel") {
        // wybór kanału radiowego (którego powinien używać AI, ręczny maszynista musi go ustawić sam)
        if (NewValue1 >= 0) {
            // wartości ujemne są zarezerwowane, -1 = nie zmieniać kanału
            iRadioChannel = NewValue1;
            if( iGuardRadio ) {
                // kierownikowi też zmienić
                iGuardRadio = iRadioChannel;
            }
        }
        // NewValue2 może zawierać dodatkowo oczekiwany kod odpowiedzi, np. dla W29 "nawiązać
        // łączność radiową z dyżurnym ruchu odcinkowym"
        return true;
    }

To jest w exe tak od piecdziesieciu lat, a czemu do tej pory nikt tego nie wykorzystal nie wiem :V

79
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, czestotliwosc dzwieku sprezarki napedzanej przez silnik pojazdu modyfikowana jest zgodnie z aktualna iloscia obrotow silnika (za wartosc bazowa przyjmowana jest ilosc obrotow przy biegu jalowym)

- w ramach koncertu zyczen na bis, komunikat odjazdu nadawany przez kierownika skladu transmitowany jest przez radio pojazdu, na kanale wyszczegolnionym w rozkladzie jazdy. Odbierane sa rowniez komunikaty dla pobliskich innych pojazdow, dlatego nalezy zwracac uwage czy otrzymany komunikat dotyczy nas, czy moze kogos innego

- lekcje dla ai, prowadzac pojazd ai ustawia sobie kanal radia zgodnie z informacjami w rozkladzie jazdy

- funkcjonalnosc, w parametrach wpisu node model mozna podac parametr angles X Y Z gdzie X, Y i Z to katy o jakie powinien zostac obrocony model

80
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 16 Lipca 2020, 19:39:56 »
Ma to zwiazek z tym, ze stan przyciskow w danej kabinie ustawiany jest w momencie "wejscia" do niej, na podstawie lokalnego stanu pojazdu. Komendy obslugi urzadzen generowane sa jednorazowo przy stanie zmianu urzadzenia na pulpicie, dlatego tez dopoki taka zmiana nie ma miejsca, symulator w efekcie utrzymuje swoj "stan biezacy".

81
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 16 Lipca 2020, 02:42:27 »
W załaczniku umieszczam log z uruchomienia najnowszej wersji roboczej MaSzyny uruchamiając Starterem na ustawieniu "Uproszczony shaderowy"
Obawiam sie ze przy tych samych ustawieniach "u mnie dziala" tzn. nie obserwuje takiego efektu ;/ Mozliwe ze roznice robi tutaj karta graficzna i/lub jej sterownik. Jesli moge cos zasugerowac, to zobacz czy nie pomoze zmiana ustawien -- te ktorych uzywasz obecnie obejmuja multisampling x16 co (pomijajac duza zasobozernosc co kloci sie z idea trybu "uproszczonego") potrafi sprawiac roznym konfiguracjom klopoty z poprawnym generowaniem obrazu. Jesli celem jest w miare sensowna wydajnosc w trybie szaderowym, to sprobuj nastepujacych zmian w eu07.ini:

vsync no
multisampling 2
maxtexturesize 4096
gfx.skippipeline no
gfx.postfx.motionblur.enabled no

(multisampling 2 to w rzeczywistosci msaa x4, ktore na upartego mozna obnizyc do multisampling 1 czyli msaa x2)

82
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 15 Lipca 2020, 16:51:55 »
Niedawno, choć od paru tygodni testuję MaSzynę z załączoną opcją graficzną "Uproszczony shaderowy" dotknął mnie następujący problem:
Czy moglbys pobrac biezaca wersje robocza z przyklejonego watku w dziale "Na Warsztacie" i wrzucic tutaj log z jej uruchomienia? Nie jestem pewien jakie dokladnie ustawienia daje u ciebie starter w tym trybie "uproszczonym", wiec to bedzie w miare wygodny sposob by je uzyskac i zduplikowac na moim koncu.

83
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinna skuteczniej zauwazac i reagowac na pozostawione zezwolenie na otwarcie drzwi

- w ramach koncertu zyczen, by ulatwic zycie wsparciu technicznemu w log.txt zapisywana jest konfiguracja z jaka uruchomiony zostal symulator

84
Hebelki maja tez oznaczenia namalowane na pulpicie, bo w rzeczywistosci maszynista tez potrzebuje tej informacji a magicznych tooltipow niet. Wystarczy sie przyjrzec i przeczytac.

85
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek deszczu odtwarzany podczas przebywania w kabinie jest inny niz dzwiek odtwarzany podczas przebywania na zewnatrz. Dzwiek odtwarzany w danym pojezdzie definiowany jest w pliku .mmd w sekcji internaldata: przy uzyciu klucza rainsound: W przypadku braku wpisu domyslnie odtwarzany jest dzwiek z pliku o nazwie rainsound_default

86
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 11 Lipca 2020, 19:04:03 »
Obawiam sie ze nie bardzo, przynajmniej na razie -- zmiana polozenia kamery przypisana jest na sztywno w exe do przyciskow myszy i nie wykorzystuje systemu komend ktory steruje urzadzeniami pojazdu.

Jakims tam bieda-rozwiazaniem moze byc teoretycznie szamysntwo w postaci edycji pliku mmd pojazdu, i wpisanie tam takich samych parametrow dla driverXpos: i driverXsitpos: W takiej aranzacji kamera po wejsciu do kabiny bedzie umieszczona w tej samej pozycji w jakiej znajduje sie gdy "siadamy" uzywajac prawego przycisku.

87
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, poszerzona obsluga pliku nodebank.txt
-- zamiast jak dotychczas prezentowac zawartosc danego wpisu node model, prezentowany jest uproszczony opis
-- jako opis traktowany jest tekst umieszczony w danej linijce przed slowem kluczowym node
-- w przypadku braku opisu (linijka rozpoczyna sie od slowa kluczowego node) opis zostanie wygenerowany automatycznie, w postaci nazwa_modelu (tekstura wymienna)
-- jesli linijka nie zawiera slowa kluczowego node jest ona traktowana jako nazwa zwijalnej kategorii. Wpisy napotkane po nazwie kategorii umieszczone zostana w tej kategorii
-- wpisy umieszczone w danej kategorii automatycznie sortowane sa w porzadku alfabetycznym

- funkcjonalnosc, panel Node Bank edytora wzbogacil sie o pole wyszukiwania. Prezentowana lista dostepnych do wstawienia modeli jest dynamicznie ograniczana do wpisow zawierajacych tekst wprowadzony w polu wyszukiwania

88
EU07 Simulator English forum / Odp: Maszyna with Arduino
« dnia: 09 Lipca 2020, 22:46:55 »
Since byte has 8 bits (0-7). Am I right then, that to send 10th bit, do I need to write it like this?
bitWrite(doPC[1], 2, !digitalRead(33));
Does that mean, that switch group equals byte in brackets? [ ]
While i think this is generally correct, there's a bit more to it, see below:

Cytuj
If yes, then in Maszyna UART xml doc "Numer bajtu struktury" should work for inputs. But for outputs, column "Nr bajtu transmisji danych" works just fine. (atleast for me) Is this right? I find it rather confusing (maybe because i dont understand Polish much). I was looking into column "Nr B danych" and was confused why 0 was used here. bitWrite(doPC[0], 7, !digitalRead(41));         // przycisk CA/SHP

"Numer bajtu danych" indicates the byte of the data package sent from the simulator to the external device. The first four bytes of this package hold fixed header, EFEFEFEF, which is why "numer bajtu struktury" i.e. the byte id for each piece of actual data is shifted by 4 (the 1st byte of data is the 5th byte of the package, and so on)
The xls table describes (fixed) layout of data which the simulator sends to the external device. What you send back to the simulator is left largely up to you, as long as you inform the simulator how to interpret the data, using the eu07_input-uart.ini but there's one caveat -- the first four bytes in the package you sent also need to contain EFEFEFEF

This is probably the source of your problem #1, in your code you set the content of first byte to a different value by setting one of its bits. As a result, the header is no longer EFEFEFEF and the simulator doesn't accept your data. So i'm guessing the data which in the .ini file is described as "bit 1" should be recorded as doPC[4], 0 and so on. However this is just a guess, as i have no personal experience with Arduino.

EDIT: for a better idea of what's going on, you can add string
uartdebug yes
to the file eu07.ini

89
W dzisiejszym uaktualnieniu rowniez tylko jedna zmiana, ale wieksza :V

- zeby bylo tak jak bylo, przeszczepiona z galazki Milka7 mozliwosc wstawiania obiektow w edytorze scenerii, zgodnie z dokumentacja dostepna w watku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg512361.html

90
W dzisiejszym biedauaktualnieniu:

- poprawka, drugie podejscie do naprawy obslugi pantografow

(glupio wypuszczac takie cos, ale zostawic zepsute pantografy dopoki nie nazbiera sie wiecej ficzerow jeszcze bardziej glupio ;/

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 28