61
x
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Reflection a nie normal, bo normal nikt z was nie chce robić. ;)
Normalmapa w gimpie:
1. Instalujemy plugin do generowania normalmap.
2. Określamy najbardziej wystające miejsce i najbardziej wklęsłe, które chcemy uwypuklić. Szacujemy jego wysokość. Maksymalna wysokość to będzie 100% białego, głębokość 100% czarnego.
3. Tworzymy obraz 50% szarego. Na podkładkę dajemy teksturę diffuse. Malujemy mapę wysokości. Wszystkie elementy do uwypuklenia malujemy jaśniejszymi odcieniami szarości, zależnie jak mają wystawać. Tu warto namalować żaluzje, ramy okien, nr wozu itp. ciemniejszym malujemy elementy wklęsłe. Szczeliny klapek rewizyjnych itp. Skośne żaluzje mają mieć gradient piłokształtny.
4. Pluginem konwertujemy mapę wysokości z odcieni szarości na mapę normalnych RG.
Teraz reflectionmapa:
1. Tworzymy obraz w skali szarości, cały biały.
2. Malujemy elementy mające odbijać. 100% czarnego na lusterka, szarości dla szyb warto spróbkować z jakichś siódemek czy wagonów, gdzie jest dobry efekt. Trzeba pamiętać, że odbicie jest mnożone przez RGB diffuse, więc na czarnym nie będzie widoczne. Lusterka powinny mieć białe diffuse, szyby też jasne. Można dać jeszcze na lakier lekkie, jak świeży i na listwy.
3. Ustawiamy ten obrazek jako kanał alfa normalmapy. Na oko powinien powstać przezroczysty obraz z różnymi gradientami niebieskiego na elementach błyszczących.
Tworzymy plik materiału, definiując mu shader normalmap. Jako mapę diffuse podajemy skórkę, jako mapę normal podajemy to co zrobiliśmy.
Jako, że pojawiły się wreszcie wagony SGS dla kontenerów, służę kilkoma wskazówkami:
-próżny kontener 20 stopowy waży w przybliżeniu 2200 kg
-próżny kontener 40 stopowy niski, czyli 8'6 w przybliżeniu waży 3800 kg
-próżny kontener 40 stopowy wysoki czyli HC w przybliżeniu waży 4000 kg.
Dopuszczalne ładowności zależą od konkretnego kontenera- każdy ma charakterystykę opisaną na drzwiach.
Mamy 40 stopowe kontenery, które mogą maksymalnie zabrać 26000kg, a mamy i takie, których max payload jest określony na 30 ton. Oczywiście do tej masy doliczamy tarę kontenera.
Jako, że w symulatorze są też kontenery stojące na osiach powiem tylko tyle, że tak zazwyczaj stoją próżne kontenery ładowane przez operatora, który miał tak a nie inaczej wystawione pod niego bolce. Przy ładownych jest zasada ładowania jak najbliżej środka, aby ciężar był równomiernie rozłożony.
Oczywiście nie mamy wpływu na to jak towar jest rozłożony w kontenerze, zazwyczaj bliżej ściany czołowej jest go więcej niż przy drzwiach, co widać gdy kontener unoszony jest przez suwnicę.
Jednostka EN57-001 została wpisana do rejestru zabytków. Takie informacje podało Kolejowe Podkarpacie.
Oznacza to, że bez zgody konserwatora zabytków nie będzie można wykonywać żadnych ruchów przy składzie, a zwłaszcza zezłomować go. Dla miłośników kolei to świetna informacja. Dla Przewozów Regionalnych już nieco gorsza, przewoźnik najchętniej niechciane składy złomuje.