Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - matek123

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7
61
Bocznica / x
« dnia: 21 Listopada 2019, 12:00:39 »
x

62
Na warsztacie / Unoffy od Matek123
« dnia: 05 Września 2019, 19:11:37 »
Panzertriebwagen 16

Model bez kabiny. Względem wersji z 1 kwietnia doszedł dym.


Model pudła Matek123
Pomoc Hanys
Wykorzystano zderzaki z SM41 i elementy zderzaków z węglarki.


Instrukcja:
ptz.7z wypakować do głównego folderu symulatora.


63
Wydział zamówień / Masy ładunków.
« dnia: 12 Sierpnia 2019, 09:11:06 »
W wyniku spełnienia mojej prośby Tmj dodał możliwość dodania pliku z masami dla ładunków podawanych w sztukach. Jakie masy powinny mieć poszczególne pojazdy wojskowe, ładunki do platformy Uaiikks?

64
Pomoc doraźna / Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 12:29:35 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 19.08.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.


65
Bocznica / Odp: AEI E original
« dnia: 18 Czerwca 2019, 00:02:51 »
x

66
Bocznica / x
« dnia: 22 Maja 2019, 17:06:46 »
x

67
Wydział zamówień / ET22 cargoservice
« dnia: 14 Kwietnia 2019, 09:16:08 »
Cześć. Potrzebne są zdjęcia na tekstury ET22 po modernizacji dla PKP Cargo Service (takie z pomarańczowym paskiem).

68
Bocznica / EN62 (PESA ELF wraz z kabiną do pobrania)
« dnia: 01 Kwietnia 2019, 09:12:19 »
Oddajemy w Wasze ręce ten trójczłonowy pojazd. Życzymy miłych jazd po Maszynowych szlakach.


69
Wydział zamówień / Wagony mieszkalne.
« dnia: 18 Lutego 2019, 19:08:20 »
Obecne wagony mieszkalne nie trzymają za bardzo standardu, więc  przydałyby się zdjęcia na tekstury. Szczególnie barwach dawnych (zielone, szare, brązowe).

70
Bocznica / x
« dnia: 17 Lutego 2019, 15:43:32 »
x

71
Pomoc doraźna / MaSzyna 19.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2019, 07:39:24 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 19.01. -> https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31290.0/topicseen.html

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.


72
Bocznica / x
« dnia: 05 Stycznia 2019, 19:25:31 »
x

73
Poradniki / [TEX] Tworzenie normalmap
« dnia: 23 Listopada 2018, 09:45:14 »
Reflection a nie normal, bo normal nikt z was nie chce robić. ;)
Normalmapa w gimpie:
1. Instalujemy plugin do generowania normalmap.
2. Określamy najbardziej wystające miejsce i najbardziej wklęsłe, które chcemy uwypuklić. Szacujemy jego wysokość. Maksymalna wysokość to będzie 100% białego, głębokość 100% czarnego.
3. Tworzymy obraz 50% szarego. Na podkładkę dajemy teksturę diffuse. Malujemy mapę wysokości. Wszystkie elementy do uwypuklenia malujemy jaśniejszymi odcieniami szarości, zależnie jak mają wystawać. Tu warto namalować żaluzje, ramy okien, nr wozu itp. ciemniejszym malujemy elementy wklęsłe. Szczeliny klapek rewizyjnych itp. Skośne żaluzje mają mieć gradient piłokształtny.
4. Pluginem konwertujemy mapę wysokości z odcieni szarości na mapę normalnych RG.

Teraz reflectionmapa:
1. Tworzymy obraz w skali szarości, cały biały.
2. Malujemy elementy mające odbijać. 100% czarnego na lusterka, szarości dla szyb warto spróbkować z jakichś siódemek czy wagonów, gdzie jest dobry efekt. Trzeba pamiętać, że odbicie jest mnożone przez RGB diffuse, więc na czarnym nie będzie widoczne. Lusterka powinny mieć białe diffuse, szyby też jasne. Można dać jeszcze na lakier lekkie, jak świeży i na listwy.
3. Ustawiamy ten obrazek jako kanał alfa normalmapy. Na oko powinien powstać przezroczysty obraz z różnymi gradientami niebieskiego na elementach błyszczących.

Tworzymy plik materiału, definiując mu shader normalmap. Jako mapę diffuse podajemy skórkę, jako mapę normal podajemy to co zrobiliśmy.

Grafika z instrukcją jak to namalować.
http://www.opengl-tutorial.org/assets/images/tuto-13-normal-mapping/normalMapMiniTut.jpg

74
Bocznica / Odp: Peronowe tablice informacyjne TFT38
« dnia: 28 Października 2018, 15:31:56 »
Dobrze Panie Prezydencie. :(

//Post nie wnosi nic do tematu. Bocznica. RoboBatman.

75
Infrastruktura kolejowa / Mijanki automatyczne.
« dnia: 28 Września 2018, 16:19:25 »
Witam. Czy ma ktoś zdjęcia semaforów i sygnalizatorów jakie występowały/występują na mijankach automatycznych? http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/sign_sslmo.php

76
Masy dla wagonów kontenerowych
Jako, że pojawiły się wreszcie wagony SGS dla kontenerów, służę kilkoma wskazówkami:
-próżny kontener 20 stopowy waży w przybliżeniu 2200 kg
-próżny kontener 40 stopowy niski, czyli 8'6 w przybliżeniu waży 3800 kg
-próżny kontener 40 stopowy wysoki czyli HC w przybliżeniu waży 4000 kg.
Dopuszczalne ładowności zależą od konkretnego kontenera- każdy ma charakterystykę opisaną na drzwiach.
Mamy 40 stopowe kontenery, które mogą maksymalnie zabrać 26000kg, a mamy i takie, których max payload jest określony na 30 ton. Oczywiście do tej masy doliczamy tarę kontenera.

Jako, że w symulatorze są też kontenery stojące na osiach powiem tylko tyle, że tak zazwyczaj stoją próżne kontenery ładowane przez operatora, który miał tak a nie inaczej wystawione pod niego bolce. Przy ładownych jest zasada ładowania jak najbliżej środka, aby ciężar był równomiernie rozłożony.

Oczywiście nie mamy wpływu na to jak towar jest rozłożony w kontenerze, zazwyczaj bliżej ściany czołowej jest go więcej niż przy drzwiach, co widać gdy kontener unoszony jest przez suwnicę.

77
Bocznica / Odp: Kolejowe żarty, śmiezne sytuację
« dnia: 28 Czerwca 2018, 11:12:01 »
Ten dowcip chyba każdy zna:
Trzy blondynki idą torem kolejowym
Jedna z nich stwierdza - zobaczcie ile tutaj jest schodów.
Druga na to - a jakie niskie poręcze.
A trzecia mówi - co tam schody - winda jedzie...

78
Bocznica / Odp: Problem po instalacji maszyny 18-03
« dnia: 22 Maja 2018, 08:13:40 »
.

79
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcia wagonu Roos.
« dnia: 18 Marca 2018, 18:16:15 »
Potrzebuję zdjęć wagonu Roos. http://adamusadam.pl/system/assets/1260394315_normal.JPG Mogą nawet nie być strikte teksturowe, wystarczy żebyście mieli prawa autorskie do tych zdjęć.

Już mam komplet zdjęć na kilka wagonów. Starczy, nie ma co przesadzać z ilością tekstur, chyba, że ktoś ma jeszcze wagon zielony z pomarańczowymi kłonicami. Niebieskich cargo już wystarczy.
Dziękuję za pomoc.

80
Bocznica / .
« dnia: 03 Kwietnia 2018, 19:41:00 »
.

81
Bocznica / Odp: ET41-091
« dnia: 10 Lutego 2018, 14:04:23 »
.

82
Bocznica / .
« dnia: 22 Stycznia 2018, 15:46:10 »
.

83
Publikacje / 1xxA PKP ENERGETYKA
« dnia: 05 Stycznia 2018, 10:06:49 »
Przedstawiam wagon od pociągu sieciowego PKP ENERGETYKA.




Wersja deweloperska: http://eu07.pl/userfiles/11222/wagon_11xA_PKP_E_4.7z

Autor tekstury: DieselPower
Autor modelu pomostu: Matek123
Pojazd powstał na bazie wagonu 1xxA_V2.


Dodane do repozytorium. Rev 2120. @MR6

84
Bieżące kolejowe / Jednostka EN57-001 wpisana do rejestru zabytków.
« dnia: 03 Listopada 2017, 18:08:14 »
http://inforail.pl/en57-001-zabytkiem-_more_99961.html
Cytuj
Jednostka EN57-001 została wpisana do rejestru zabytków. Takie informacje podało Kolejowe Podkarpacie.
Oznacza to, że bez zgody konserwatora zabytków nie będzie można wykonywać żadnych ruchów przy składzie, a zwłaszcza zezłomować go. Dla miłośników kolei to świetna informacja. Dla Przewozów Regionalnych już nieco gorsza, przewoźnik najchętniej niechciane składy złomuje.

85
Pomoc w tworzeniu / Czy ktoś wyprostuje mi czoło?
« dnia: 28 Października 2017, 09:14:31 »
Siema. Skoro nie ma chętnych, to sam wziąłem sprawy w swoje ręce. Jedyne o co proszę, to o wyprostowanie czoła.
http://eu07.pl/userfiles/11222/priv-1.jpg
To jest jedyne zdjęcie czoła. SUGa już nie ma.  I pamiętajcie, to nie jest kolejna siódemka do jeżdżenia, tylko buda która będzie stała przy torze, ogrodzona płotem, więc może być troszkę gorszej jakości.

86
Na warsztacie / Spis tekstur wagonów 1xxA_v2.
« dnia: 06 Października 2017, 22:07:41 »
Spis tekstur oraz sklejek wagonów pasujących na model 1xxA_v2. Lista powstała, żeby przypadkowo nie robić 2 razy tego samego wagonu.

------------------------------
Teksturowo 12/17 wymaga poprawek. Co by na przyszłość tego uniknąć, oto standardy. Drobne rozbieżności dozwolone, ale jak ktoś nie wie co ustawić, proszę ich trzymać:
Szyby: RGBA(127, 127, 127, 103) Reflection(205)
Szyby w WC: A(240) Reflection(33)
------------------------------

110A
110Ac 51 51 59-70 025-8 B9cou


111A
b10ou-2070829-9
bdnu-51512071081-6
b10ou-2000608-3
505120-08357-9
b10nou_2008607-7

B9ouv023-3


515120-80123-5


111Arow (bez low poly) Bez drzwi automatycznych.
505184-70065-4


112A
505119-70293-2
19-08 136-0
a9nou646-0
a9nouz686-6
a9ou_50511908008-1
a9ouy173-3
adnu_1900127-7




ab9nou010-5
ab9nou009-7
a9ouy173-3
a9ou182-4
515120-70687-7



112Az

Azdu 50 51 19-08 156-8
Azdu_2010084-8



113A

505188-70 109-6 WRbd przenoszenie ze starego układu


609A
575182780206

120A
268-5
107-5

Pdn
<brak>


Specjalne.
Energetyka

As_89-80005-8




W trakcie tworzenia

Sama sklejka
Tekstury do poprawki
Opublikowane



Sklejki wagonów 120A (bonanza)
50 51 21-18 057-2 oliwkowa

87
Bieżące Symulatorowe / Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 19 Lipca 2017, 12:24:18 »
Cześć.

Po burzliwych rozmowach na forum, oraz ze względu na współpracę z przewoźnikami kolejowymi i osobami z Trainz i MSTS uważam, że powinniśmy zmienić licencję na dodatki.

Jak ja to sobie wyobrażam?
Standardowa licencja dodatku wchodzącego w skład paczki pozostaje bez zmian (dotyczy to też obecnych składników paczki poza poniższym wyjątkiem)

W przypadku nowych dodatków autor ma do wyboru:
a) standardowa licencja po staremu
b) autor może narzucić ograniczenie* na modyfikację modelu (w tym układu mapowania)/scenerii (tworzenie nowych tekstur/scenariuszy byłoby bez ograniczeń)

*nikt bez zgody autora modelu/scenerii nie może dokonywać modyfikacji. Wyjątek stanowią działania WPC w celu zachowania kompatybilności ze zmianami w exe, strukturze paczki itp.

Z punktu b) mogliby wstecznie korzystać autorzy wydanych już składników paczki (modeli, scenerii).

Zapraszam do dyskusji Wszystkich użytkowników, a w szczególności autorów dodatków.

88
Witam. Robię sterownik ogrzewania do SU42. Potrzebuję zdjęcia zapalonej i zgaszonej lampki (led) z radiotelefonu Radmor. Mile widziana zgoda na wykorzystanie w Trainz.

89
Bocznica / Odp: test-EP08-001.rar
« dnia: 20 Czerwca 2017, 10:35:57 »
.

90
Bocznica / Test
« dnia: 10 Czerwca 2017, 16:08:17 »
TEST ZATWIERDZANIA POSTÓW!!!!!

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7